Κλείσαμε ένα χρόνο Siege of Ogrimmar. Nα του κάνουμε τούρτα; Εσείς παιδιά ετοιμάστε το κέικ, εγώ πάω να βάλω αλάτι στην πόρτα και το σκουπόξυλο ανάποδα.
Πάει και το MoP, όπως ακριβώς και το Cata. Σε κανέναν δεν θα λείψουνε. Στο καλό!
Ένα review για το Warlords of Draenor.
Ας τα πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή. Στις 24 Νοεμβρίου 2004, στην 10η επέτειο του franchise του Warcraft, η Blizzard βγάζει στην αγορά το καινούργιο της παιχνίδι (4o στο συγκεκριμένο franchise), το οποίο, ναι μεν είναι μέρος στο σύμπαν του Warcraft, αλλα είναι τελείως διαφορετικο genre απο αυτά που η εταιρεία μας είχε συνιθήσει (βλέπε Diablo, Warcraft: Orcs & Humans, Starcraft κτλ). Πρόκειτε για το World of Warcraft ένα MMO-RPG, το οποίο στο Beta απέσπασε πολύ καλές κριτικές από τα διάφορα site όπως το IGN (ντάξει ήταν πριν 10 χρόνια). Τις κριτικές των user δεν τις αναφέρω καν. Τρείς μήνες αργότερα το WoW ήρθε και στην Ευρώπη, και για την εποχή έκανε πάταγο. Πρωτοφανή πάταγο, καθώς μην ξεχνάτε μιλάμε για το 2004. Σας λεει κάτι το 36.6kbps ;;;
To WoW Vanilla, έφτασε στο peak του λίγο πριν την αρχή του επόμενου expansion (του Τhe Burning Crusade) με 8 εκατομμύρια ενεργούς subscribers. Μετά την επιτυχία του Vanilla, υπήρξε μια εποχή άνθισης για το WoW (και την Βlizzard) που κράτησε περίπου 3 χρόνια (μέχρι και το Cataclysm). Tα expansion The Burning Crusade και The Wrath of the Lich King (αγαπημένο), ανεβάσανε τους subscribers σε 12.5 εκατομμύρια, έναν αριθμό που η Βlizzard πλέον βλέπει και λιγουρεύεται. Η όχι ; To 3o expansion του World of Warcraft, το Cataclysm, όντας μία παταγώδης αποτυχία, έφερε τον κατακλυσμό στα γραφεία της εταιρείας. Πάρα πολλά καινούργια πράγματα έιχε το Cata, σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, το παιχνίδι οδηγήθηκε σε ένα ατελείωτο grindfeast. Βαρετό. Φάνηκε κιόλας και απο το γεγονός ότι χάσανε γύρω στα 3 εκατομμύρια κόσμο.
Α ναι. Για review του WoD ξεκίνησα.
Όχι. Δεν το ξέχασα το MoP. To έπαιξα και μάλιστα το έπαιξα πολύ. Μέτριο. Καλύτερο του Cata. Τέλος, τίποτα παραπανω.
Αρχικά ήθελα να γράψω, για τις αλλαγές που φέρνει το WoD, τι παίζει με το Lore, καθώς και την προσωπική μου άποψη πάνω στο expansion μέχρι στιγμής, αλλά δεν παίζει να με φτάσει ο χρόνος για όλα αυτα. Οπότε αποφάσισα (πριν 3 λεπτά) να γράψω μόνο για τις αλλαγές του.
Τα περισσότερα καινούργια πράγματα, ήρθαν πριν το launch του WoD, στο pre-patch (6.0.2)
Καταρχάς, έγινε
Squish στα stats. Έπρεπε να γίνει. Στο PvE δεν φαινόταν πολύ, ο κακός χαμός γινότανε στο PvP. Όσοι παίζατε, ξέρετε τι λέω. Healers με 600k life και εσύ έκανες 20k dps. Δεν έπεφτε ποτέεεεεε. Στην arena όταν είχα αντίπαλο healer+dps combo το παιχνίδι ήταν σταντέ 13-15 λεπτά. Και ναι μεν αυτοί που ασχολούνται με το PvP σοβαρά και πάνε για 2200 rate+ , ε πως να το πούμε, το περιμένουνε, το ξέρουμε. Εμείς οι κακομοίρηδες των 1700 και 1800 τι φταίμε;;; Πραγματικά το PvP του ΜοP το σιχάθηκα.
Aυτό που ανακοίνωσε η Blizzard για το χάος στα νούμερα, μπορούμε να το συνοψίσουμε έτσι : "Επειδή ο παίκτης σε βάθος χρόνου πρέπει να γίνεται πιό δυνατός, μετά απο 9 χρόνια και 4 expansion χάσαμε τον μπούσουλα."
Συμφωνώ.
Ε, και κάπως έτσι έγινε η φάση. Παρ όλα αυτά οι παίκτες έχουνε πάρει ενα κρυφό buff, ώστε να κάνουνε περισσότερο damage όσο πιο παλίο ειναι το mob/boss που βαράνε. Οπότε μικρό το κακό.
Flexi-Raid-ing : Το πετυχημένο νεo feature του Mists of Pandaria ήταν τόσο πετυχημένο που στο Warlords of Draenor κερδίζει ολικό upgrade. Tα Flexible Raids, ηταν raids δυσκολίας ανάμεσα στο Raid Finder (αίσχος, χάλι μαυρο) και στο Normal. H ιδιαιτερότητα του ήτανε ότι όσον αφορα το μέγεθος του group, ηταν... ευέλικτο. Με λίγα λογια, Στα normals, heroics και raidfinder το μέγεθος ήταν σταθερό. Τόσοι. Ούτε 1 παραπάνω ουτε 1 παρακάτω. Στο Flex μπορούσες να είχες οποιαδήποτε συνδιασμό απο 10 εως 25 άτομα, και το Boss έριχνε και ανέβαζε τα στατιστικά του από μόνο του ανάλογα με τον αριθμό των παικτών. Βολικό ε;
Ε λοιπόν, ναι ήταν πολυ βολικό, οι παίκτες το αγάπησαν και πλέον στο Warlords of Draenor τα Νormal και Ηeroics, θα έχουν πλέον μέγεθος όπως αυτά του Flex Raid. Δηλαδή από 10 εως 25.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτη η αλλάγη στα Raids. Αλλάζουνε και ονόματα. Το Flex Raid σαν raid σταματά να υπάρχει και μετονομάζεται σε Normal. Eνω το Normal σε Ηeroic. To παλιο Heroic (το πιο δύσκολο) μετονομάζεται σε Μythic και ειναι υψηλής δυσκολιάς με συγκεκριμένο αριθμό ατόμων (20) Δηλαδή :
Nτάξει, το raiding είναι απο τα μεγαλύτερα προτερήματα του Warcraft. Βλεπω raiding σε κάτι άλλα παιχνιδια (βλ Star Wars Old Republic) και οι τύποι ακόμα σφάζουν προβατάκια. No offense.
Αναβάθμιση στα μοντέλα των χαρακτήρων. Εμμμ, και πολύ αργήσατε ;;; Ηumans με τετράγωνα χέρια, Undead με τρίγωνα δάκτυλα, η Blizzard ήθελε να μας διδάξει όλα τα θεωρήματα και τα πορίσματα της Ευκλείδιας Γεωμετρίας (αγάπη) μέσα από τα Character Model της.
Revamp σε σχεδόν όλα λοιπόν. Ηuman, Night elf, Draenei, Gnome, Orc. Troll (u mad brah?), Undead, Dwarf, Tauren πήρανε όλοι νέα models. Tα Blood Elf έμειναν τελευταία αλλά όχι παραπονεμένα. H Blizzard έδωσε ιδιαίτερη εμφάση στα female Blood Elf (if you know what i mean) Πάρτε μία γεύση:
Eπίσης, αφαιρέθηκε το reforge (πίκρααα) Και προστέθηκαν κάποια νέα stats, Versatility (increase damage and healing done) Multistrike (chance to deliver extra attacks), Avoidance(reduce AoE damage taken για tanks). Γι αυτά δεν θα πώ τίποτα περιμένω να δώ πως θα δουλέψουνε στο μέλλον. Επίσης ξεχάστε τα πολλά sockets για Gems.
Κάτι που επίσης έπρεπε να γίνει, αυξήθηκε η τράπεζα για τα Transmogs (Void storage), δηλαδή προστέθηκε άλλη μια καρτέλα. όπως και μία ακόμα καρτέλα προστέθηκε και στην κανονική bank του game, η οποία όμως είναι μόνο για regeants. Αμην.
Tα Auction Houses του κάθε server ενοποιούντε (μμμ οκαυ) , και πλέον μπορείς να ξε-διαγράψεις τους χαρακτήρες σου. Α και κάτι ακόμα. Από την ημέρα του launch του WoD και μετα, όσοι χαρακτήρες ήταν αδρανείς από το Wrath of the Lich King και μετά χάνουν τα ονόματα τους. Αυτή η αποδεσμεύση ονονάτων είναι απλά το κερασάκι της τούρτας που στήνει η εταιρεία για να επαναφέρει πίσω παλιόυς subscribers.
Garissons: Το μεγάλο όπλο της Blizzard για το Draenor. Aπό το κομμάτι του lore το Garisson είναι ένα κομμάτι γής που κερδίζει ο παίκτης σαν αντάλαγμα για τις υπηρεσίες του ως προσ Horde/Alliance, φυσικά όμως με την προυπόθεση οτι θα χρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τις δυνάμεις του εκάστοτε Faction. Σε αυτό το κομμάτι της γης, χτίζεις το δικό σου Keep, και το αναβαθμίζεις όπως θέλεις. Το παιχνίδι σου δίνει την δυνατότητα να επιλέξεις απο το να μην ασχοληθείς καθόλου εώς και να το λιώσεις. Στο Garisson βάζεις ότι κτήρια θέλεις, απο μία μεγάλη γκάμα κτηρίων, μαζευεις προμήθεις, followers, τους στέλνεις σε αποστολές κτλ κτλ. Ηouse gaming. Σκέψου το κάτι σαν το πιο ακριβό σπίτι στο Skyrim που μπορείς να αγοράσεις. Το παιχνίδι παρα όλα αυτα έχει σαν σκοπό να κρατήσει στενή σχέση μεταξύ παίκτη και garisson, αναβαθμίζοντας το συνέχει με κάθε patch.
Πρωσοπική Άποψη: So far so good. Δεν θα πω κάτι παραπάνω από αυτο. Ακούο διάφορα τριγύρω μου τύπου το καλύτερο expansion κτλ. Εγώ κρατάω μικρό καλάθι. Είμαι σίγουρος ότι παρόμοια πράγματα λέγανε και για το Mists of Pandaria στην αρχή. Μετά φάγανε 1 χρονο SoO στην μάπα και ισιώσανε. Μέχρι στιγμής που έχω παίξει, ειναι καλό αλλά λίγο. Ελπίζω τα patch του μέλλοντος, να είναι και αυτά καλά. Εκεί φαίνεται το καλό expansion, όχι στο launching.