“It’s good to be bad”
Δεν υπάρχει πιο ταιριαστή φράση για να ξεκινήσω την παρακάτω ανασκόπηση.
H
Subterranean Games
μετά από δύο γεμάτα χρόνια ανάπτυξης μας χάρισε ενθουσιασμό και νοσταλγία με την κυκλοφορία του “War for the Overworld” (WFTO).
Το WFTO βασίζεται στο πασίγνωστο Dungeon management παιχνίδι με το όνομα “Dungeon Keeper” (DK) l & ll της θρυλικής BULLFROG και αργότερα της Electronic Arts (EA) που κυκλοφόρησαν το 1997 & 1999 αντίστοιχα και φυσικά είναι το παιχνίδι που θα σας παρουσιάσω.
“Welcome back underlord”
Η φωνή που ακούγεται με την παραπάνω φράση στην εισαγωγή του WFTO δεν είναι άλλη από αυτήν που ακούγαμε πριν 16 χρόνια στο Dungeon Keeper II. Ανήκει στον αξιότιμο κύριο
Richard Ridings
ο οποίος θα σας συνοδεύει ως μέντορας καθ’ όλη την διάρκεια της εκστρατείας.
-Πώς να αντισταθείς σε τέτοια συγκίνηση.
Η ιστορία ξεκινάει, λοιπόν, με την επιστροφή από τον αιθέριο κόσμο (Aether) μιας μιαρής ύπαρξης που ο κόσμος των θνητών είχε σχεδόν ξεχάσει. Αυτήν την οντότητα καλείστε να παίξετε εσείς εξαπολύοντας μέσα από τα σπλάχνα της γης το πιο σκοτεινό δημιούργημα που θα μπορούσε αυτός ο αρχαίος νους να συλλάβει. Ο ρόλος σας είναι να διοικήσετε μια στρατιά από δαιμονικά πλάσματα της νύχτας, προερχόμενα από τα βάθη της φανταστικής λογοτεχνίας, πείθοντάς τα να συνυπάρξουν αρμονικά στα έγκατα της γης. Το ορμητήριο σας θα είναι μπουντρούμια που θα σμιλεύσετε εσείς. Mια κεντρική παλλόμενη καρδιά θα δίνει ρυθμό στους πιστούς σας εργάτες imps να σκάβουν με πλήρη αφοσίωση σε όποια περιοχή αποφασίσετε να μαρκάρετε. Εάν όμως αυτή η υποχθόνια καρδιά παύσει να χτυπάει τότε έχετε χάσει.
η ηρεμία πριν την καταιγίδα
Τα τέρατα που θα προσελκύετε κάθε φορά θα εισέρχονται στο υπόγειο βασίλειο σας μέσω πυλών που θα βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά στον χάρτη. Βασικός παράγοντας έλξης αυτών των πλασμάτων θα είναι τα διαφορετικά είδη δωματίων τα οποία θα έχετε στην διάθεσή σας. Οι γυμνές πλάκες των περιοχών που έχετε ήδη σκάψει και διεκδικήσει, θα είναι στην διάθεση σας για διακόσμηση με τις πιο αλλόκοσμες και διαστρεβλωμένες ταπετσαρίες που μπορεί να βάλει ο νους σας. Με το πέρας κάθε επιπέδου θα ξεκλειδώνετε νέα δωμάτια που θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον σε νέα είδη τεράτων να επισκεφτούν την σκοτεινή σας επικράτεια. Φανταστείτε λοιπόν το πανδαιμόνιο που θα δημιουργείται κάθε φορά που θα χτίζετε την αυτοκρατορία σας. Πάνω από 20 διαφορετικά είδη πλασμάτων θα περιφέρονται από το ένα δωμάτιο στο άλλο περιμένοντας τον άτυχο ήρωα να κάνει την λάθος στροφή! Με μια αρκετά σεμνή περιγραφή όλων των παραπάνω μιλάμε το λιγότερο για μια πανδαισία κραυγών και αγωνίας να ξεχειλίζει από το τελευταίο ρήγμα της γης, μέχρι την μεγαλόπρεπη επιφάνεια του βασιλείου του Kairos στο οποίο έχετε εναντιωθεί με τελικό σκοπό την κατάκτηση του .
Στιγμές από την καθημερινότητα του Underworld
Οι Βασικές ύλες που θα διαχειρίζεστε θα είναι η εξόρυξη χρυσού και το φαγητό. Εάν έχετε αρκετό απόθεμα από τα παραπάνω θα κρατάτε τους υποτακτικούς σας σε μια διάθεση μάλλον… κακή (με την θετική έννοια του όρου). Βασικό λοιπόν μέλημά σας είναι να εξασφαλίσετε -φτιάχνοντας το αντίστοιχο δωμάτιο- τροφή στους φιλοξενούμενους τερατοεπισκέπτες σας ικανοποιώντας κάθε βουλιμικό τους καπρίτσιο. Στη συνέχεια, σκάβοντας τις ανεξερεύνητες περιοχές του χάρτη για φλέβες χρυσού θα ήταν πολύ σοφή κίνηση. Κάθε τόσο τα τέρατα θα περνάνε από το θησαυροφυλάκιο σας για να πληρωθούν. Εάν δεν βρουν χρυσό τότε θα αρχίσει η γκρίνια με αποτέλεσμα η διάθεση τους για συνεργασία να μειώνεται δραματικά. Τέλος, άλλος ένας σημαντικός πόρος που χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς και διαφέρει σημαντικά από τους υπόλοιπους καθότι ξεπερνά τα όρια της ύλης δεν είναι άλλος από το γνωστό σε όλους μας mana, τουτέστιν απόθεμα μαγικής δύναμης. Η μαγική δύναμη δεν συλλέγεται από κάπου, απλά την έχετε στην διάθεση σας από την αρχή κάθε επιπέδου για να την διαχειριστείτε όπως θεωρείτε ότι θα εξυπηρετήσει τους σκοτεινούς σας σκοπούς καλύτερα.
Ο τρόπος που θα “υποδύεστε” το ρόλο του ηγεμόνα στο WFTO θα είναι μέσω του μηχανισμού της διαχείρισης. Πιο συγκεκριμένα, στον χρόνο που θα σας δίνεται κάθε φορά όταν ξεκινάτε ένα καινούργιο επίπεδο θα πρέπει να προλάβετε να στήσετε μια ετοιμοπόλεμη βάση γεμάτη αιμοδιψή τέρατα έτοιμα για μάχη και θανάσιμες παγίδες. Έτσι θα δυσκολεύετε κάθε προσπάθεια επέλασης των εισβολέων αποτρέποντάς τους από κάθε ελπίδα ηρωικής νίκης. Χτίζοντας τον κατάλληλο συνδυασμό δωματίων και δίνοντας τις σωστές προτεραιότητες που πιστεύετε ότι θα ωφελήσουν περισσότερο τους αντικειμενικούς σας στόχους, θα είστε σε θέση να αντιμετωπίσετε τις όποιες συνθήκες που θα επικρατούν κάθε φορά. Η πιο άμεση παρέμβαση, που θα σας επιτρέπει το WFTO να πραγματοποιείτε για να κινητοποιήσετε τις μονάδες σας πιο αποτελεσματικά, θα είναι να μαζεύετε μια χούφτα τέρατα με το πράσινο κακό χέρι/κέρσορα και να την ελευθερώνετε όπου σας κάνει κέφι. Επίσης, μια πλειάδα από διαφορετικά ξόρκια που απαιτούν mana ως αποκλειστικό μέσο συναλλαγής θα είναι στην διάθεσή σας. Μόνο έτσι θα μπορείτε να σπείρετε τον πανικό στις καρδιές του εχθρού με τη μορφή κεραυνών και άλλων καταστροφικών δυνάμεων. Επίσης σε διάφορα άλλα στρατηγικά ζητήματα πιο ήπιου χαρακτήρα που θα απαιτούν όμως την άμεση προσοχή σας, κάποια ξόρκια θα σας φανούν εξίσου χρήσιμα.
Mε λίγη φαντασία τα ξόρκια μπορούν να φανούν αρκετά χρήσιμα από εκεί που δε το περιμένεις
Η εκστρατεία αποτελείται από 13 επίπεδα. Ξεκινάτε σαν μια μικρή ταπεινή σκιά του εαυτού σας μαθαίνοντας τα βασικά και καταλήγετε ο μέγας πρίγκιψ του σκότους. Η δυσκολία των επιπέδων από τα οποία αποτελείται η campaign βασίζεται σε ένα μεγάλο κομμάτι τους στην εξοικείωση του παίκτη με το χώρο που του δίνεται κάθε φορά για να δημιουργήσει το ορμητήριο του. Αυτό σημαίνει ότι ουκ ολίγες φορές θα κάνετε το αναμενόμενο λάθος να πιστεύετε ότι θα έχετε αρκετό χώρο για να χτίσετε/σκάψετε σε όποιο σημείο του χάρτη σας βολεύει. Αυτό θα δημιουργεί τεράστιο χωροταξικό πρόβλημα στα σχέδια σας με αποτέλεσμα την επανεκκίνηση της πίστας. Με άλλα λόγια το metagaming θα σας φαίνεται μια φυσιολογική πράξη που τόσο καιρό ήταν άλλη μια παρεξηγημένη έννοια. Επίσης, πολλές φορές θα μπείτε στον πειρασμό πέρα των αντικειμενικών στόχων της πίστας να ολοκληρώσετε και τους προαιρετικούς οι οποίοι προσθέτουν επιπλέον πρόκληση στην περάτωση της πίστας. Ωστόσο, το σύνολο των ωρών που θα χαρίσετε στην campaign του WFTO δεν θα ξεπεράσουν τις 10-15. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το μενού που σας δίνει την δυνατότητα επιπλέον επιλογών όπως, skirmish, survival, sandbox και multiplayer ως επιπρόσθετο υλικό προς κατανάλωση, εξ άλλου μιλάμε για παιχνίδι στρατηγικής ως επί το πλείστον.
Για τους οπαδούς της σειράς οφείλω να διασφαλίσω οποιαδήποτε άσκοπη σπατάλη ενθουσιασμού που θα μπορούσε να γεννήσει η ελπίδα για το μεγάλο reunion των συμπαθέστατων φυσιογνωμιών που όλοι είχαμε απολαύσει στα DK I,II, αυτών των Bile Demon και Horned Reaper. Δυστυχώς όμως και προς μεγάλη μου απογοήτευση, δεν θα μας τιμήσουν στο WFTO με την παρουσία τους. Εικάζω ότι πνευματικά δικαιώματα αποκλειστικής εκμετάλλευσης της EA μάλλον απέτρεψαν την παρουσία τους σε αυτόν τον τίτλο (χωρίς να υπονοώ ότι κακώς το έκαναν).
Όμως, όταν λείπουν τέτοιες προσωπικότητες από το πάρτι δεν χωράει αμφιβολία ότι η απουσία τους δεν θα περάσει απαρατήρητη. Το δίκαιον είναι να διαχωρίσω το WFTO με την σειρά Dungeon keeper, αλλά, η σύγκριση είναι αναπόφευκτο γεγονός. Άλλωστε το “welcome back underlord” είναι ένα από τα λιγότερο εξόφθαλμα παραδείγματα με τα οποία επιλέγει η Subterranean Games να μας κλείσει το μάτι υπονοώντας την άτυπη συνέχεια της σειράς DK ως ένα αρκετά επιτυχημένο εγχείρημα πνευματικής διαδοχής κατά την γνώμη μου.
Τα γραφικά του παιχνιδιού αν και αδύναμα με μόλις το πολύ βασικό animation να τα υποστηρίζει στο ελάχιστο, δεν με απέτρεψαν από το να απολαμβάνω το παιχνίδι μέχρι που ξεκίνησαν τα έντομα να κλέβουν την παράσταση. Δυστυχώς μιλάω για αυτά τα έντομα που όλοι γνωρίζουμε ότι είναι υπεύθυνα για την ολοκληρωτική απόγνωση που μπορεί να κυριεύσει και τους πιο υπομονετικούς παίκτες του χώρου.
Τα bugs λοιπόν που συνάντησα ήταν όχι μόνο πολλά στον αριθμό αλλά και αρκετά ζημιογόνα για την ψυχική μου υγεία. Μία περίπτωση αξίζει να αναφερθεί ως παράδειγμα στο οποίο δεν μου επετράπη να ολοκληρώσω το επίπεδο! Παγιδευμένος να περιπλανιέμαι άσκοπα για αρκετή ώρα ψάχνοντας απεγνωσμένα για μια λύση. Αλήθεια, ένιωσα ότι το παιχνίδι αδικήθηκε σε κακουργηματικό βαθμό!
Όταν τελείωσα το ταξίδι αυτό, το μόνο καύσιμο που μου είχε απομείνει ήταν η νοσταλγία του
“μέχρι να ανταμώσουμε ξανά”. Προσωπικά είχα πολύ καιρό να πλεύσω στα νερά ενός παιχνιδιού παρόμοιας αισθητικής και θεματολογίας. Έτσι λοιπόν υπό την επήρεια αυτών των συναισθημάτων του ενθουσιασμού και της νοσταλγίας, βρίσκω τον gamer μέσα μου σε πλήρη ευθυγράμμιση απέναντι στο αποτέλεσμα που μου προσέφερε το WFTO. Στα υπόλοιπα όμως θέματα μάλλον χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια από την Subterranean Games. Εάν πάντως οι πωλήσεις τους πάνε καλά, γιατί να μην μπορέσουν να αγοράσουν τα δικαιώματα από την EA και έτσι να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν!
Ένα αληθινό αυθεντικό Dungeon keeper III.
Αρνητικά
- τίτλος-κλώνος.
- μεγάλος αριθμός από bugs.
- φτωχά γραφικά/animation.
Θετικά
-αρκετά καλή δομή θεματολογίας.
-μεγάλη ποικιλία αντικειμένων/επιλογών.
-εύκολο/φιλικό gameplay.
Βαθμολογία
Γραφικά: 5.5
Ήχος : 7.5
Gameplay : 7
Αντοχή : 5
Γενικά : 6
Δημήτρης
Χρυσανθακόπουλος