Πρώην επικεφαλής του Dragon Age για την πειρατεία: "Publishers και πειρατές έχουν άδικο"
Περισσότερο βέβαια φταίνε οι πρώτοι.
Ο Mark Darrah, πρώην επικεφαλής παραγωγής του Dragon Age, έκανε δηλώσεις σχετικά με την πειρατεία.
Ο Darrah, ο οποίος πέρασε πάνω από 20 χρόνια στη BioWare, ξεκινώντας από developer στο Baldur's Gate και φτάνοντας σε μία από τις μεγαλύτερες θέσεις, δήλωσε ότι "Οι πειρατές και οι publishers τείνουν να παρουσιάζουν λάθος την θέση τους". Αξίζει να σημειωθεί ότι από το τέλος του 2020, όταν και η έφυγε από την BioWare, είναι πλέον YouTuber και ανεβάζει βίντεο λέγοντας την άποψή του για το gaming.
Στο νέο του βίντεο, ο Darrah λέει για την πειρατεία: "Από την μία οι publishers που ισχυρίζονται μαζικές απώλειες από την πειρατεία για να δικαιολογήσουν τις προσπάθειές τους για DRM υποθέτουν ότι κάθε πειρατικό αντίτυπο είναι απώλεια μίας πώλησης ενός full price παιχνιδιού. Αλλά αυτό δεν ισχύει. Είναι σαν να το συγκρίνουμε με αστυνομικές αναφορές για την αξία των ναρκωτικών που κατασχέθηκαν σε επιδρομές. Οι υπολογισμοί που χρησιμοποιούνται για να μετρήσουν τις απώλειες για την πειρατεία υπερβάλλουν και αυξάνουν τον αριθμό σε μη ρεαλιστικό βαθμό".
Απ' την άλλη, τα έβαλε και με τους πειρατές, λέγοντας: "Οι πειρατές που ισχυρίζονται ότι οι δραστηριότητές τους δεν έχουν πραγματικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις έχουν εξίσου μία εντελώς γελοία αντίληψη. Τα games κοστίζουν χρήματα για να αναπτυχθούν και ενώ δεν αντικατοπτρίζουν όλα τα πειρατικά αντίτυπα χαμένες πωλήσεις, ορισμένα εξ αυτών τις αντικατοπτρίζουν. Ενώ κάποιοι πειρατές αρέσκονται στο να ισχυρίζονται ότι κάνουν μποϊκοτάζ σε συγκεκριμένα games, αυτό που βλέπουν οι publishers στα υψηλά ποσοστά πειρατείας δεν είναι μια διαμαρτυρία, αλλά πωλήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν αν θα μπορούσαν να αποφύγουν την πειρατεία, πιθανόν μέσω της επιβολής πιο αποτελεσματικών μέτρων DRM. Αν σκέφτεστε ότι είστε εντάξει που πήρατε μια πειρατική έκδοση ενός παιχνιδιού το οποίο δεν θα αγοράζατε ποτέ, τότε γιατί δεν αναρωτιέστε: Αν ποτέ δεν αγοράζατε αυτό το παιχνίδι, τότε γιατί ήταν τόσο σημαντικό ώστε το κατεβάσατε πειρατικό; Γιατί το παίξατε στην τελική;"
Σε ορισμένες χώρες όπου υπάρχουν απαγορεύσεις σε games, η πειρατεία είναι δίκοπο μαχαίρι, σύμφωνα με τον Darrah και εμφανίζεται ως η μόνη επιλογή σε ορισμένες περιπτώσεις (σ.σ. αν κα με λογαριασμούς άλλων χωρών και VPN μια χαρά δουλειά γίνεται). Η μόνη περίπτωση όπου η πειρατεία είναι αποδεκτή από τον Darrah είναι όταν ένα παιχνίδι δεν είναι πλέον διαθέσιμο προς πώληση. "Δεν έχω επιχείρημα εναντίον αυτού. Δεν παίρνεις καν τα χρήματα από τα χέρια κάποιου, γιατί επέλεξε να μην στο πουλάει πλέον καν". Ο Darrah καταλήγει στο ότι "το θέμα της πειρατείας και το αντίκτυπό της στη βιομηχανία δεν είναι μαύρο και άσπρο αλλά αποχρώσεις του γκρι".