Ειδικός Συγκοινωνιών για το Cyberpunk 2077: "Η CD Projekt Red δεν έστησε σωστά τα μέσα μεταφοράς"
Σχολίασε για το οτι τα μέσα θα μπορούσαν να ελέγχονται μόνο από μηχανές.
Ειδικός των συγκοινωνιών κατέκρινε το πως έχουν στηθεί τα μέσα μεταφοράς στο Cyberpunk 2077.
Σύμφωνα με έναν ειδικό σε θέματα συγκοινωνιών με τον οποίο
μίλησε το Kotaku
, το είδος των Cyberpunk games δεν αναπαριστά πλήρως πως λειτουργούν τα μέσα μεταφοράς. Το Cyberpunk 2077 και το Deus Ex: Mankind Divided είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Στο Cyberpunk 2077, η Night City, είναι γεμάτη με αυτοκινητόδρομους,
NPCs
να κυκλοφορούν και γενικά μία πυκνή κυκλοφορία. Τι υπάρχει όμως σε θέμα ρεαλισμού;
Ο Jerome Horne, διευθυντής στο τμήμα ανάπτυξης συγκοινωνιών στο TransitCenter (ΜΚΟ για τις συγκοινωνίες), δήλωσε τα εξής. Αρχικά, τα προβλήματα που ταλαιπωρούσαν τα προγράμματα δημόσιας συγκοινωνίας πριν από έναν αιώνα είναι τα ίδια προβλήματα που επηρεάζουν τα προγράμματα συγκοινωνίας σήμερα. Σε έναν αιώνα από τώρα, τα συστήματα διαμετακόμισης θα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.
Ο Horne δήλωσε: «Η τεχνολογία δεν αλλάζει την γεωμετρία. Όπως μας αρέσει να λέμε, «Πριν από εκατό χρόνια, ένας ελέφαντας δεν χωρούσε σε ένα ποτήρι κρασιού.» Σήμερα, ένας ελέφαντας δεν μπορούσε να χωρέσει σε ένα ποτήρι κρασιού. Και σε εκατό χρόνια από τώρα, αν υποθέσουμε ότι παραμένουν στο ίδιο μέγεθος, ναι, ένας ελέφαντας δεν μπορεί πραγματικά να χωρέσει σε ένα ποτήρι κρασί. Ένα καλό σύστημα συγκοινωνίας, θα πρέπει να έχει πολλά μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνει μόνο ένα δίκτυο τρένων αλλά και πτυσσόμενα μέσα, όπως τρένα, τραμ, λεωφορεία, κοινόχρηστα ποδήλατα, τρόλεϊ και ούτω καθεξής. Αυτό το δίκτυο θα πρέπει να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της πόλης, με σταθμούς που δεν απέχουν περισσότερο από ένα τέταρτο του μιλίου (1 μίλι = 1,6 χλμ), για να αποφευχθούν οι λεγόμενες «έρημοι σταθμοί διέλευσης». Τα δρομολόγια θα πρέπει να εκτελούνται για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, αν όχι όλο το 24ωρο. Η πρόοδος ή ο χρόνος που πρέπει να περιμένετε μεταξύ των δρομολογίων, ιδανικά δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 10 λεπτά, το πολύ. Ακόμα και το ταξίδι θα μπορούσε να είναι δωρεάν, υποθετικά αν η χώρα έπαιρνε κεφάλαια για αυτό τον σκοπό...ξοδεύοντας λιγότερα στον στρατό Το 5% του διογκωμένου προϋπολογισμού της αμερικανικής πολεμικής μηχανής θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει δωρεάν μεταφορές σε ολόκληρη τη χώρα)».
Το σύστημα συγκοινωνίας της Night City, που ονομάζεται επίσημα Night City Area Rapid Transit (NCART), είναι πράγματι παγκόσμιας κλάσης. Ποτέ δεν θα σας κοστίσει (τον παίκτη), ούτε μια δεκάρα για την οδήγηση. Επίσης, οι NPCs θα έπρεπε να...πληρώσουν, καθώς οι σταθμοί του μετρό έχουν πόρτες για πληρωμή ναύλων). Εκεί που το σύστημα υστερεί είναι η πολυτροπικότητά του. Βλέπετε, το σύστημα NCART περιλαμβάνει μόνο δύο τύπους δημόσιας συγκοινωνίας: μετρό και λεωφορεία.
Ακόμα χειρότερο είναι η κάλυψή του. Από τα 150 σημεία fast travel στη Night City, λιγότερα από 20 είναι σταθμοί διέλευσης. Για μια πόλη 5 εκατομμυρίων κατοίκων, τα νούμερα είναι πολύ μικρά (το Βερολίνο, μια πόλη περίπου 4 εκατομμυρίων κατοίκων, έχει 170 σταθμούς μετρό που εξυπηρετούν 10 γραμμές. Το ελαφρώς μικρότερο Παρίσι εξυπηρετείται από περισσότερους από 300 σταθμούς). Σε ορισμένες κεντρικές περιοχές της Night City , όπως και η παραθαλάσσια περιοχή Watson, η πυκνότητα του σταθμού είναι αξιέπαινη. Ποτέ δεν χρειάζεται να διανύσετε περισσότερα από 150 μέτρα για να βρείτε ένα σταθμό, μια τιμή πολύ κάτω από το τέταρτο του μιλίου που θέλουν να δουν οι υποστηρικτές των συγκοινωνιών. Αλλά στις εξωτερικές περιοχές, μπορεί να βρείτε στάσεις σε απόσταση χιλιάδων μέτρων μεταξύ τους ή και περισσότερο, κάτι που δεν είναι σωστό.
Η αδιαφορία ωστόσο της Αμερικής για τα μέσα μεταφοράς είναι πραγματικότητα. Αυτή τη στιγμή, οι περισσότερες πόλεις της Αμερικής δεν έχουν καλή εξυπηρέτηση στις συγκοινωνίες και αν η Night City είναι ενδεικτική για το πού βαδίζουμε, τότε αυτό το σκηνικό θα παραμείνει έτσι σε 50 χρόνια από τώρα, δηλαδή το 2077 όπου διεξάγεται το παιχνίδι. Δεν είναι σαφές εάν η ανανέωση του δικτύου συγκοινωνιών της Night City ήταν ποτέ μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης του Cyberpunk 2077.
Η επιδιόρθωση του κατεστραμμένου δικτύου συγκοινωνίας της Night City δεν είναι αδύνατη. Απλώς θα χρειαζόταν, λοιπόν, τις ίδιες προτεινόμενες λύσεις που θα επαναφέρουν τα δίκτυα των σημερινών πόλεων των ΗΠΑ στο σωστό δρόμο. Αυτό ξεκινά με την κατασκευή - όχι μόνο έναν τόνο κτιρίων, αλλά και με την έξυπνη ιεράρχηση της κατασκευής ενός μείγματος πραγμάτων. «Δεν πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε κανένα mode», είπε ο Horne. «Όλοι συνεργάζονται… ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού και τον αριθμό των ανθρώπων που πρέπει να μετακινηθούν σε αυτόν τον συγκεκριμένο χώρο».
Με άλλα λόγια, οι σχεδιαστές του συστήματος NCART θα πρέπει να επενδύσουν όχι μόνο σε περισσότερους συρμούς και δίκτυα στο μετρό αλλά και σε όλους αυτούς τους άλλους προαναφερθέντες τρόπους λειτουργίας. Ίσως έχετε ταχεία συγκοινωνία με λεωφορείο που συνδέει δύο διαφορετικές γραμμές του μετρό ή ένα τραμ που παρακάμπτει μια περιοχή με πολύ κόσμο.
Από υλικοτεχνική άποψη, όσον αφορά τη μετακίνηση των ανθρώπων όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, η επένδυση σε πολυτροπικές μεταφορές έχει νόημα, αλλά υπάρχει επίσης και το εξής. Το κόστος κατασκευής του μετρό είναι σημαντικά πιο ακριβό στην Αμερική από ότι στην Ευρώπη. Η αγορά μερικών λεωφορείων και η κατασκευή μερικών σταθμών λεωφορείων κοστίζει πολύ λιγότερο από ότι η διάνοιξη μιας σήραγγας, η χάραξη τροχιάς, η επένδυση σε ράγες, η αγορά τρένων, η δημιουργία πυλών διέλευσης για τα εισιτήρια και όλα τα άλλα έξοδα που σχετίζονται με την υποδομή της ανάπτυξης του μετρό.
Το σύστημα NCART του Cyberpunk 2077 όφειλε να υλοποιήσει μία εφαρμογή της αυτοματοποιημένης υπηρεσίας σε όλους τους τρόπους λειτουργίας. Σε ένα ιδανικό μέλλον, ο Horne το παρομοίασε το πως, μετά την έλευση του αυτόματου ασανσέρ, οι αρχιτέκτονες πολυώροφων κτιρίων εφάρμοσαν την τεχνολογία σε σχέδια τόσο δευτερεύοντα, όπως, για παράδειγμα, παράθυρα ή πόρτες. «Κάθε φορά που χτιζόταν ένα νέο κτίριο, χτιζόταν με αυτόματους ανελκυστήρες ή εάν αντικαταστάθηκε ένας ανελκυστήρας σε ένα κτίριο, εγκαταστάθηκε ένας αυτόματος ανελκυστήρας. Αυτό το βλέπετε στην πραγματικότητα επειδή υπάρχουν πολλά νέα είδη συστημάτων μετρό που κατασκευάζονται και είναι πλήρως αυτοματοποιημένα».
Αυτήν τη στιγμή, ωστόσο, παρά την ύπαρξη σε ολόκληρο τον κόσμο, τα πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα είναι εξαιρετικά σπάνια στην Αμερική. Η πόλη της Νέας Υόρκης άρχισε πρόσφατα να εφαρμόζει την τεχνολογία που ονομάζεται έλεγχος διέλευσης βάσει επικοινωνιών (CBTC). Σύμφωνα με το CBTC, τα σήματα του μετρό βασίζονται στην ασύρματη συνδεσιμότητα και όχι σε ξεπερασμένα αναλογικά συστήματα. Τα αποτελέσματα αλλάζουν πραγματικά τη ζωή των κατοίκων, μειώνοντας τις προηγούμενες ώρες αναμονής σε μόλις λίγα λεπτά. Χρειάστηκαν όμως χρόνια, για να μην αναφέρουμε κάποιες σοβαρές παρατεταμένες διακοπές στην υπηρεσία, για να το εφαρμόσει μία πόλη.
Στην ιδανική περίπτωση όμως, ένα πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο περιλαμβάνει κάθε τρόπο λειτουργίας, με τρένα, τραμ, λεωφορεία, μετρό κ.ο.κ. και είναι αυτόματο, σε αντίθεση με το μείγμα στοιχείων του CBTC, όπου τα μέσα οδηγούνται από υπολογιστές και ανθρώπους ταυτόχρονα. Σχετικά με το αυτόματο σύστημα (όπου οι μηχανές θα αντικαταστήσουν τον άνθρωπο) ο Horne είπε: «Είμαστε ακόμη πολύ μακριά από αυτό. Δεν μπορούμε καν να κάνουμε τα αυτοκίνητα της Tesla να μην τρέχουν σωστά στο δρόμο ή να σκοτώνουν ανθρώπους. Άρα είμαστε πολύ μακριά. Δεν υπάρχουν πραγματικά καλά παραδείγματα μέσω μεταφοράς στις ΗΠΑ. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό!».