Το 40-70% των gamers που παίζουν σε VR headset νιώθουν ναυτία
Μέσα σε 15 λεπτά.
Σύμφωνα με το
τεύχος 386 του περιοδικού PC Gamer
που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2023, το 40-70% των gamers που παίζουν σε VR headset, κάποια στιγμή νιώθουν ναυτία.
Τα τελευταία στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το 2022 υπολογίζουν ότι μεταξύ 40-70% των χρηστών εμφανίζουν ναυτία εντός 15 λεπτών από την ώρα που θα φορέσουν ένα VR headset. Ειδικά για τις γυναίκες, το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο, έως και 80%.
Η ναυτία που νιώθουμε με ένα VR headset είναι όντως μια μορφή ναυτίας. Απλά ο εγκέφαλος που παρακολουθεί την θέση και την κίνησή μας δίνει αυτό το σήμα. Όπως π.χ. όταν παίζετε VR games με...τρενάκι του λούνα παρκ και ανακατεύεστε. Τα δεδομένα που δίνουν τα μάτια μας είναι ότι βρισκόμαστε σε κίνηση, είτε βρισκόμαστε σε πλοίο σε ασταθή νερά, είτε σε αυτοκίνητο, είτε σε ΩΡ headset, αλλά σε κάθε περίπτωση το ίδιο το σώμα μας είναι ακίνητο. Η καλύτερη θεωρία που έχουμε για το γιατί αυτή η αποσύνδεση μεταξύ της αντιληπτής και της πραγματικής κίνησης προκαλεί ναυτία είναι ότι το σώμα μας νομίζει ότι έχουμε "δηλητηριαστεί".
Είναι απλώς μια θεωρία. Και μάλιστα, μια θεωρία από το 1977. Επιπλέον, δεν γνωρίζουμε γιατί μερικοί άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι από άλλους. Οι γυναίκες, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι πιο πιθανό από τους άνδρες να αισθανθούν ναυτία με VR. Οι Ασιάτες είναι πιο πιθανό από άλλες εθνότητες να εμφανίσουν ναυτία γενικά. Η ηλικία είναι ένας άλλος παράγοντας—είναι πιο πιθανό να τη βιώσουμε μεταξύ 12 και 21 ετών παρά στην ενήλικη ζωή μας... μέχρι να φτάσουμε στα 50 μας, οπότε η πιθανότητα αυξάνεται ξανά.
Ωστόσο, η Apple δεν αναφέρει αυτά τα στοιχεία όταν ανακοινώνει ένα VR headset. Ούτε φυσικά η Facebook με τα Oculus και Meta Quest. Επενδύουν δισεκατομμύρια και χρεώνουν τα προϊόντα τους πανάκριβα χωρίς να υπολογίζουν την πρακτική χρησιμότητα.