Η Sony χρεώνει 25.000-200.000 δολάρια τους developers για να εμφανίσει τα games τους στα Featured του PlayStation Store
Οι indie game developers περνούν συνήθως δύσκολες οικονομικές καταστάσεις, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι δουλεύουν χρόνια και κάποιοι από αυτούς καταφέρνουν μετά βίας ορισμένες (δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις.Σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Neon Doctrine, Iain Garner, η Sony "Δεν έχει Game Pass αλλά χρεώνει τους indie developers 25.000 δολάρια για να βάλουν το παιχνίδι τους σε έκπτωση και να το παρουσιάσει σε καλή θέση στο PlayStation Store".
Ο Garner δεν ανέφερε απευθείας την Sony, αλλά το εννοεί από τα σχόλιά του. Ο Matthew White, διευθύνων σύμβουλος της Whitehorn Games, συμφώνησε και αυτός με σχόλιο και μάλιστα σύμφωνα με το LinkedIn έχει δουλέψει για το τμήμα PlayStation της Sony την περίοδο 2016-2017. Η πλατφόρμα αναφέρεται ως "Platform X" και σύμφωνα με αναφορά του Kotaku είναι το PlayStation. Η ονομασία Platform X χρησιμοποιείται για την Sony και από άλλους developers, παρότι πολλοί θα πίστευαν ότι θα μπορούσε να αφορά το Xbox.
Ο Ian Garner πάντως δήλωσε ότι η Sony δεν επιτρέπει στους developers να διαχειρίζονται τα games τους και καθορίζει η ίδια περιόδους εκπτώσεων στις οποίες τους ζητάει το παραπάνω ποσό και μάλιστα προσθέτει ότι θα πρέπει να "ικετεύσουν και να παρακαλάνε για οποιοδήποτε promotion". Εκτός αυτού, οι developers γνωστοποιήθηκε ότι "θα πρέπει επίσης να περάσουν από διαδικασία πιστοποίησης η οποία έχει τρεις γενιές από backend software. Η προώθηση των games των εταιρειών δεν είναι εγγυημένη αλλά με 25.000 δολάρια υπάρχει εγγύηση ότι θα έχετε πωλήσεις. Συν τις άλλοις θυμίζουμε ότι η Sony κρατάει το 30% των κερδών από τις πωλήσεις, όπως άλλωστε κάνει και το Steam.Η Neon Doctrine δουλεύει για το The Legend of Tianding. Η Whitehorn Games έχει τα Calico, Lake και Onsen Master. Αρκετά games τους δεν υπάρχουν στο PSN. Σύμφωνα με το Kotaku, οι απολαβές που εισπράτει η Sony
μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 200.000 δολάρια
.
Η πολιτική εξαγορών της Sony
Ο Hermen Hulst, επικεφαλής των PlayStation Studios, δήλωσε (αρχικά αναφερόμενος στην εξαγορά της Insomniac Games το 2019: "Είμαστε πολύ επιλεκτικοί για τους developers που εξαγοράζουμε. Με ενδιαφέρουν άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές αξίες και κοινές δημιουργικές φιλοδοξίες και που συνεργάζονται πολύ καλά με την ομάδα μας, ώστε να μπορούμε να επενδύσουμε περαιτέρω και να τους βοηθήσουμε να αναπτυχθούν ως δημιουργοί. Δεν κάνουμε απλά τυχαίες εξαγορές. Είναι στοχευμένες και με ομάδες που γνωρίζουμε καλά. Αυτό συνέβη με την Housemarque. Πήρε καιρό γιατί δεν είναι κάτι που κάνεις σε ένα βράδυ. Δεν θέλαμε να αποπροσανατολήσουμε την βασική ομάδα της Housemarque που δούλευε για τον εκπληκτικό αυτό τίτλο, το Returnal".
Ο Hulst πρόσθεσε: "Η εξαγορά καλύπτει ένα μοναδικό μέρος των games του PS5 και το να πηγαίνουμε την συνεργασία μας στο επόμενο επίπεδο με αυτή την εξαγορά είναι κάτι που θεωρείται πολύ ελκυστικό.Μετά από τις εξαγορές των Housemarque και Bluepoint (σ.σ. η οποία φημολογείται αλλά φαίνεται να έχει κλείσει), η Sony αγόρασε άλλη μία εταιρεία ανάπτυξης
Η Nixxes Software μπαίνει στο ρόστερ εταιρειών της Ιαπωνικής εταιρείας
Η Ολλανδική εταιρεία ανάπτυξης είχε αναπτύξει την έκδοση του Rise of the Tomb Raider για Xbox 360 και είχε συνεισφορά στο Marvel's Avengers.Είναι κυρίως γνωστή για PC ports, δηλαδή εκδόσεις των games που κυκλοφορούν ήδη, τις οποίες και αναπτύσσει για PC. Αυτό λέει αρκετά για τις προθέσεις της Sony, η οποία έχει δείξει την πρόθεσή της να συνεχίσει να αναπτύσσει και PC ports για το μέλλον.
O Hermen Hulst, επικεφαλής των PlayStation Studios, δήλωσε ότι η Nixxes έχει μεγάλη εμπειρία και πάθος στο να βελτιώνει τα games που αναλαμβάνει, δίνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους gamers. Ο ιδρυτής της Nixxes, Jurjen Katsman, δήλωσε αντίστοιχα ότι ανυπομονεί να συνεργαστεί με τα PlayStation Studios που έχουν ορισμένες από τις πιο ταλαντούχες ομάδες παγκοσμίως.