Killzone 3 preview
Ένα από τα κορυφαία First-Person Shooters για το Playstation 3, κάνει δυναμική επανεμφάνιση, υποστηρίζοντας 3D τεχνολογία και το Playstation Move.
Ανήκει στα μεγάλα highlights της Gamescom και προσέλκυσε ουρές από gamers, παρότι η Sony έβαλε στο περίπτερό της τις περισσότερες κονσόλες PS3 που μπορούσε για χάρη του. Μπορεί να μας χωρίζει ένα ολόκληρο εξάμηνο μέχρι την κυκλοφορία του Killzone 3, αλλά η Ιαπωνική εταιρεία δεν δίστασε να παρουσιάσει ένα demo με τρεις διαφορετικές αποστολές. Άλλωστε, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, σε αυτή την έκθεση δεν έχει αφήσει τίποτα κρυφό όσον αφορά τα games, προσφέροντας απλόχερα τα ανάλογα demos στο κοινό της.
Το σενάριο είναι παρόμοιο με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, καθώς αναλαμβάνετε τον Sev, έναν στρατιώτη των ειδικών δυνάμεων, ο οποίος πολεμάει μαζί με την Διαπλανητική συμμαχία με στόχο την εξολόθρευση της φυλής των Helghast, που απειλεί την ανθρωπότητα. Ουσιαστικά στο Killzone 3 βρίσκεστε στον πλανήτη των Hellghast, όπου υπάρχουν αντίξοες καιρικές συνθήκες και θερμοκρασία υπό το μηδέν.
Gameplay
Στο demo που παίξαμε, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τρεις αποστολές, που έφεραν τους τίτλους: Intruder Fight, Jetpack και WASP. Η πρώτη και η τρίτη περιελάμβαναν εισβολές σε εγκαταστάσεις των Hellghast, όπου διαδραματίζονταν μάχες στην στεριά. Διαπιστώσαμε ότι το A.I. κινείται σε καλά επίπεδα, αν και περιμέναμε ακόμη περισσότερες επιθετικές πρωτοβουλίες απ’ τους εχθρούς μας. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η συμπεριφορά των jumpack troopers εναντίον σας. Πρόκειται για στρατιώτες που χρησιμοποιούν jetpacks και πετάνε σε διάφορες κατευθύνσεις, από και προς το μέρος σας. Ένα τέτοιο σμήνος μπορεί να σας κάνει σοβαρή ζημιά, καθώς αλλάζει τα δεδομένα που υπάρχουν με τα σημεία κάλυψης.
Ένα ακόμη νέο στοιχείο που μας άρεσε, είναι οι περισσότερες melee επιθέσεις. Ανάλογα με το σημείο που θα αιφνιδιάσετε έναν ανυποψίαστο Hellghast, μπορείτε να του βγάλετε τα μάτια ή να του καρφώσετε το μαχαίρι στο λαιμό, στην πλάτη, όπου τον πονάει τέλος πάντων. Στον οπλισμό σας, μπορείτε να χειριστείτε ένα πιστόλι, ένα πιο εξελιγμένο όπλο κι ένα βαρύ όπλο, κάτι που σας επιτρέπει να έχετε μέχρι τρία όπλα ταυτόχρονα.
Οι μάχες αναμένονται σφοδρές και αιματηρές, αλλά εδώ για άλλη μια φορά δεν θα είστε μόνοι σας. Οι συνάδελφοί σας θα σας βοηθούν, από τα απλά «σκαλοπατάκια» που θα χρειάζεστε για να προχωρήσετε, μέχρι τα revives. Στο demo πεθάναμε τρεις φορές και ισάριθμες γίναμε revive, χωρίς να χρειαστεί να επιστρέψουμε στο προηγούμενο checkpoint.
[center:239991t3][youtube:239991t3]
[/youtube:239991t3][/center:239991t3]
Η δεύτερη αποστολή ήταν κάτι το ξεχωριστό καθώς φορέσαμε για πρώτη φορά το jetpack μας. Για να απογειωθείτε με το jetpack θα πρέπει να πατήσετε το L1, ενώ με το Χ προχωράτε μπροστά και με το R1 πυροβολάτε με το machine gun που έχει πάνω του. Θα μπορείτε όμως να είστε στον αέρα για ορισμένα δευτερόλεπτα, δηλαδή τόσος χρόνος όσος απαιτείται για να περάσετε από σημεία που τα χωρίζουν μεγάλες αποστάσεις. Τα jetpacks επιτρέπουν επίσης να ανεβείτε άμεσα σε υψώματα χωρίς την χρήση σκάλας κι αυτό κάνει το gameplay πιο γρήγορο, δίνοντάς σας παράλληλα σημαντικό πλεονέκτημα. Κοινώς, τώρα παίζετε με ίσους κανόνες.
Multiplayer
Η Guerilla παρουσίασε στην Gamescom δύο multiplayer modes που θα υπάρχουν στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Πρόκειται για το Operation και το Guerilla Warfare. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι για κάθε στόχο αποστολής, το multiplayer mode θα έχει φέτος ξεχωριστά cutscenes που θα περιγράφουν με ακρίβεια το τι πρέπει να κάνετε. Στο Operation έπρεπε για παράδειγμα να υπερασπιστούμε τις εισόδους της βάση μας. Η είσοδος της βάσης είχε δύο περιοχές στις οποίες οι εχθροί μπορούσαν να τοποθετήσουν εκρηκτικούς μηχανισμούς. Αν καταλάμβαναν και τις δύο τότε ανακηρύσσονταν νικητές.
Το Guerilla Warfare mode είναι ουσιαστικά ένα Deathmatch, όπου κάθε ομάδα προσπαθεί να πετύχει τα περισσότερα kills εις βάρος της άλλης. Αυτό που προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι ότι καταλαμβάνοντας σημεία στο χάρτη, κάθε στρατός μπορεί αργότερα να κάνει respawn εκεί, έχοντας έτσι πιο κοντινή απόσταση προς τη βάση του εχθρού. Αυτό σε συνδυασμό με την ελαφρώς πιο γρήγορη κίνηση των μονάδων, κάνει το multiplayer mode ταχύτερο και πιο ενδιαφέρον.
[center:239991t3]
[/center:239991t3]
Παίζοντας online, θα μπορείτε να επιλέξετε μία από τις πέντε διαφορετικές classes, καθεμία από τις οποίες θα περιλαμβάνει διαφορετικό οπλισμό και ικανότητες. Για παράδειγμα, η class του medic θα μπορεί να healάρει τους συμπολεμιστές σας, αλλά και να σας κάνει revive στις δύσκολες περιπτώσεις. Επίσης, θα επιτρέπεται και η χρήση των jetpacks, τα οποία θα διαρκούν ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με το campaign, άρα αντιλαμβάνεστε το μακελειό που θα ακολουθήσει.
3D και Playstation Move
Το Killzone 3 είναι ανάμεσα στα games της Sony που θα υποστηρίζουν 3D αλλά και το Playstation Move. Αυτό σημαίνει ότι είναι στο χέρι σας το αν θα αγοράσετε 3D τηλεόραση, την συσκευή Playstation Move ή και τα δύο μαζί. Με τις μέχρι τώρα παρουσιάσεις, το Killzone 3 σε 3D είναι χάρμα οφθαλμών, καθώς όταν πυροβολείτε με το όπλο ή χρησιμοποιείτε το μαχαίρι, η απεικόνιση είναι τέτοια που νιώθετε σαν να είστε ο ίδιος μέσα στη μάχη. Ακόμη πιο εντυπωσιασή είναι η πτήση με το jetpack. Ωστόσο, στα γραφικά υπάρχουν ορισμένα θέματα που πρέπει να επιλυθούν, κυρίως όσον αφορά το anti-aliasing στο σχεδιασμό περιβάλλοντος. Λογικά, αναμένουμε να έχουν διορθωθεί μέχρι την τελική έκδοση του Φεβρουαρίου.
[center:239991t3]
[/center:239991t3]
Μετά την συνέντευξη τύπου της Sony, καθίσαμε έως αργά στον χώρο της έκθεσης όπου είχαν μείνει ελάχιστοι δημοσιογράφοι, για να παρακολουθήσουμε live την παρουσίαση του Killzone 3 με την χρήση του Playstation Move. Ο εκπρόσωπος της Guerilla μας έδειξε πως θα λειτουργεί ο χειρισμός στην προκειμένη περίπτωση.
Καταρχήν η κίνηση του ήρωάς σας και κατ’ επέκταση της κάμερας θα γίνεται με το control stick του βοηθητικού χειριστηρίου. Επομένως, ο στόχος θα πηγαίνει σε όποιο σημείο της οθόνης θέλετε και δεν θα μετακινείται πλέον όλη η οθόνη με τον στόχο στο κέντρο.
Για να πυροβολήσετε, απλά θα πατάτε το βασικό κουμπί του Playstation Move. Οι χειροβομβίδες δεν θα ρίπτονται με απότομη κίνηση του PS Move προς τα πίσω και στη συνέχεια μπροστά (όπως κάποιοι εύλογα υποθέτετε) αλλά με ένα πάτημα κουμπιού στο σημείο που υποδεικνύετε. Έτσι, η ακρίβεια θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Τέλος, κινώντας το χειριστήριο απότομα προς τα κάτω, θα σηκώνετε οποιοδήποτε όπλο υπάρχει στο έδαφος. Όσο για τις melee επιθέσεις, εκεί θα πλησιάζετε τον εχθρό, θα στοχεύετε πάνω του και θα χρησιμοποιείτε ένα από τα κουμπιά του Playstation Move.
[center:239991t3][youtube:239991t3]
[/youtube:239991t3][/center:239991t3]
Με μία προσεκτική ματιά στα γραφικά και τον ήχο του Killzone 3 δεν παρατηρήσαμε ιδιαίτερες αλλαγές. Άλλωστε, το επίπεδο γραφικών του Killzone 2 που κυκλοφόρησε πέρυσι, είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν στην κονσόλα. Ακόμη κι ο σχεδιασμός των Hellghast δεν παρουσιάζει διαφορές και όλοι τους συνεχίζουν να μοιάζουν με κλώνοι, κάτι που προφανώς θα έχετε συνηθίσει αν έχετε παίξει το Killzone 2.
Δύο χρόνια μετά
Το Killzone 3 αναμένεται να κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το Playstation 3 τον Φεβρουάρίο του 2011 και όπως προαναφέραμε, θα υποστηρίζει 3D και την χρήση του Playstation Move. Άραγε η Sony θα τηρήσει τα γούρια και θα το βγάλει στην αγορά στις 25 του μήνα; Λίγοι μήνες απέμειναν και θα έχουμε στα χέρια μας την απάντηση.