Killzone 3 preview
Παίξαμε το νέο FPS της Sony, δύο μήνες πριν από την κυκλοφορία του.
Το Killzone 3 είναι ένα από τα games στα οποία η Sony στηρίζει πολλά τον Φεβρουάριο που μας έρχεται. Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία του Killzone 2, έχει τραβήξει τα βλέμματα των περισσότερων κατόχων Playstation 3 από τον φετινό Μάιο, όταν και ανακοινώθηκε η τρίτη έκδοση της σειράς. Εμείς απ’ την πλευρά μας είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε το demo του παιχνιδιού στην Gamescom και τώρα έρχεται η ώρα της preview έκδοσης με την οποία μπορούμε πλέον να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα.
Νέα στοιχεία για το σενάριο
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, βρισκόμαστε αμέσως μετά τα γεγονότα του Killzone 2. Πρωταγωνιστής παραμένει ο Sev, ένας στρατιώτης ειδικών δυνάμεων που πολεμάει μαζί με την διαπλανητική συμμαχία για την σωτηρία της ανθρωπότητας απ’ την εξωγήινη φυλή των Helghast. Η δράση αρχίζει όταν ένας μεγάλος στόλος από αεροσκάφη των Helghast ξεκινάει μαζική επίθεση προς τον στρατό σας. Ο Sev κι ο συνεργάτης του Rico, βρίσκονται αποκομμένοι μέσα στο πεδίο της μάχης, χωρίς την παραμικρή βοήθεια ενισχύσεων και ως εκ τούτου αναγκάζονται να πολεμήσουν μόνοι τους μέχρι να επανενταχθούν με τις συμμαχικές δυνάμεις.
Με μία πρώτη εικόνα, δεν υπάρχουν πολλά ελκυστικά στοιχεία στο σενάριο, όμως η παρουσίασή του είναι ένα κλικ καλύτερη από πέρυσι. Η ένταση και οι αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους διοικητές σας δείχνουν πιο ρεαλιστικές, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει μία καλύτερη και πιο περιγραφική εικόνα των Helghast, οι οποίοι δεν παραμένουν το ίδιο απρόσωποι όπως πριν.
Άφθονη δράση
Οι επικές μάχες στο Killzone 3 δίνουν βροντερό παρόν…με το καλημέρα. Χωρίς καμία καθυστέρηση ή κάποια παρουσίαση μέσω tutorial, ρίχνεστε στον κυκλώνα του πολέμου απ’ τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα. Στρατιώτες αλλά και δυνατά οχήματα από αμφότερες τις δύο πλευρές ανταλάσσουν πυρά, σε κάθε γωνία σας περιμένουν ομάδες από Helghast, ενώ τα snipers με τις κόκκινες ακτίνες στοχεύουν κατά πάνω σας με σκοπό κάποιο θανατηφόρο χτύπημα. Το σύστημα κάλυψης λειτουργεί όπως πριν. Με το L2 πατημένο, σκύβετε ή καλύπτεστε πίσω από κάποιο εμπόδιο, έχοντας όμως μπροστά σας μονίμως την οπτική του χώρου.
Οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε είναι εξ αρχής φτιαγμένες για hardcore παίκτες. Θα δώσετε μάχες κόντρα σε τεθωρακισμένα, αεροσκάφη αλλά και τεράστια mechs. Όποτε αντιμετωπίζετε κάποιο μεγάλο boss, θα πρέπει να στοχεύετε πάντοτε στο αδύναμο σημείο του, χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές βαριά όπλα μαζικής καταστροφής (όπως rocket launchers) με αργό reload. Γενικά υπάρχουν τρεις κατηγορίες όπλων. Το πιστόλι, το μεσαίο όπλο (που μπορεί να είναι αυτόματο, shotgun και όλα τα παράγωγά τους) και ένα βαρύ όπλο που αξιοποιείται στις δύσκολες περιστάσεις. Φυσικά υπάρχουν και οι χειροβομβίδες, οι οποίες δεν έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης και χρησιμοποιούνται περισσότερο για αμυντικό σκοπό. Τα πυρομαχικά τελειώνουν σχετικά γρήγορα, αλλά οποιαδήποτε στιγμή αξιοποιείτε όλα τα όπλα των πεσόντων ή τα ammo boxes που βρίσκονται διάσπαρτα κι αποτελούν ανεξάντλητη πηγή.
Τα φετινά διαθέσιμα επίπεδα δυσκολίας είναι αρχικά τρία, συνοδευόμενα όμως κι από ένα τέταρτο (για hardcore παίκτες) το οποίο ξεκλειδώνει αν πρωτίστως τερματίσετε το παιχνίδι. Ακόμα και στο δεύτερο επίπεδο, οι δυσκολίες αποτελούν πραγματική πρόκληση και τα deaths θα είναι συχνά αν δεν δείξετε την απαραίτητη προσοχή. Σε πολλές αποστολές θα αναγκάζεστε να αλλάζετε διαρκώς σημεία κάλυψης, καθώς το περιβάλλον καταστρέφεται πλήρως και δεν είστε ασφαλείς σχεδόν πουθενά. Ευτυχώς, τα checkpoints είναι αρκετά συχνά, άρα η εμπειρία του gameplay δεν καταστρέφεται.
[youtube:111ixdb0]
[/youtube:111ixdb0]
Co-Op
Το νέο αυτό mode ήταν μία αναγκαία προσθήκη και η Guerilla σωστά αποφάσισε να το εισαγάγει στη νέα έκδοση του Killzone. Πάρτε ένα φίλο σας και καθίστε δίπλα-δίπλα για να απολαύσετε μαζί μία ευχάριστη εμπειρία ενός FPS στην κονσόλα σας. Το split-screen χωρίζει την οθόνη κάθετα, χωρίς ωστόσο να αλλάζει την ανάλυση σε μεγάλο βαθμό, κάτι που δεν σας δίνει την απόλυτη αίσθηση του χώρου. Οι αποστολές είναι ακριβώς οι ίδιες με το απλό campaign, ενώ έχετε την ελευθερία να παίξετε όπως θέλετε, αρκεί να μην πεθάνει ο ένας απ’ τους δύο σας. Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε ο άλλος παίκτης έχει 20 δευτερόλεπτα στη διάθεσή του για να τον κάνει revive. Σε περίπτωση που αποτύχει, αναγκαστικά θα επιστρέψετε και οι δύο στο προηγούμενο checkpoint.
Playstation Move
Ντεμπούτο δεν κάνει μόνο το Co-Op mode αλλά και το Playstation Move. Δοκιμάσαμε επιτέλους το Killzone 3 με το νέο χειριστήριο της Sony για να δούμε τι μέλλει γενέσθαι. Μία ανάλογη παρουσίαση απ’ την Guerilla είχαμε δει live στην Gamescom, ωστόσο έπρεπε να δούμε με τα ίδια μας τα χεράκια τι ισχύει. Αυτό έγινε σήμερα, όταν και βεβαιωθήκαμε ότι πραγματικά πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να συνηθίσετε αυτό το μοντέλο χειρισμού.
Πριν ξεκινήσετε θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγάλη προσοχή στο calibration του move. Αν θέλετε να κάνετε σωστή δουλειά, θα πρέπει να πλησιάσετε το χειριστήριο σε απόσταση εκατοστών, αρχικά απ’ την κάμερα και μετά απ’ τις γωνίες της οθόνης που θα σας υποδείξει το calibration. Αν δεν γίνει η διαδικασία σωστά τότε πολύ απλά δεν θα μπορέσετε σε καμία περίπτωση να παίξετε.
Ακόμα κι αν το calibration πετύχει στο 100%, πολλές από τις δυσκολίες του χειρισμού με το move δεν παραβλέπονται εύκολα. Καταρχήν η κίνηση του χαρακτήρα επιτυγχάνεται με το navigation controller και η στόχευση με το move. Το πρόβλημα είναι ότι για να στρίψετε θα πρέπει να μετακινήσετε το move στις άκρες της οθόνης, κάτι που είναι φύση αδύνατο! Η στόχευση μοιάζει πολύ πιο απλή με το sixaxis, ενώ μέχρι και οι απλές λειτουργίες -όπως το reload, η αλλαγή του όπλου και η χειροβομβίδα- πολύ απλά δεν βολεύουν στα σημεία όπου βρίσκονται τα buttons.
Κάπου εδώ οι developers επιχειρούν να σώσουν την κατάσταση με την αυτόματη στόχευση. Κρατώντας λοιπόν το L2, γίνεται αυτόματο zoom στον πλησιέστερο εχθρό, επομένως απλά πατάτε αμέσως το trigger στο playstation move και τον “κατεβάζετε” με τη μία. Η δεύτερη καινοτομία έχει να κάνει με το reload, το οποίο λειτουργεί ακόμα κι αν στρέψετε το ps move στο πλάι. Όλες αυτές οι εναλλακτικές πατέντες έχουν τη χάρη τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να υποκαταστήσουμε την χρήση ενός controller (ή ακόμη καλύτερα ενός mouse) σε FPS, με το Playstation Move. Όσοι έχετε παίξει Virtua Cop ή House of the Dead σε coin-op καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Τεχνικά στοιχεία
Στο σημείο που βρίσκεται πλέον το παιχνίδι μιλάμε για τελικό στάδιο ανάπτυξης, συνεπώς οι όποιες αλλαγές ενδέχεται να γίνουν θα είναι ελάχιστες μέχρι τον Φεβρουάριο (εκτός πια κι αν πάμε για παράταση). Με βάση μία πρώτη εκτίμηση, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως τόσο τα physics κίνησης των χαρακτήρων, όσο και τα οπτικά εφέ, είναι προσεγμένα με κάθε λεπτομέρεια. Ο τομέας όμως που χρειάζεται βελτίωση είναι τα textures. Εδώ δεν αναφερόμαστε μόνο στα textures του περιβάλλοντος που δείχνουν ελαφρώς στατικά, αλλά και στα textures των χαρακτήρων που μοιάζουν σαν να μην έχουν βάθος.
Το στοίχημα που κερδίζει το Killzone 3 αφορά τις μεγάλες σε έκταση μάχες που απεικονίζονται εξαιρετικά. Το περιβάλλον καταστρέφεται πλήρως μέχρι και την τελευταία πέτρα, ενώ κάθε στόχος που πλήττεται δέχεται την ανάλογη οπτική επίδραση μετά την καταστροφή του. Αν για παράδειγμα ένας σταθμός ηλεκτρικής ενέργειας δεχτεί πύραυλο τότε θα αρχίσει να παράγει γύρω του ηλεκτρισμό, κάτι που θα τον κάνει απρόσιτο για όλους.
Στο voice acting φαίνεται ότι έχει γίνει προσεκτική επιλογή ηθοποιών, ούτως ώστε τα λόγια, το ύφος και η χροιά της φωνής τους να ταιριάζουν απόλυτα με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Η μουσική όμως δεν δείχνει ακόμη να έχει αναπτυχθεί κι αναλαμβάνει έτσι ρόλο κομπάρσου. Φυσικά ο ήχος μπαίνει συνήθως τελευταίος στα video games, άρα υπομονή δύο μήνες ακόμη για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Σίγουρη επένδυση
Με το σημερινό δείγμα γραφής και χωρίς να έχουμε δει ακόμη τα online modes, το Killzone 3 αναμένεται δίχως αμφιβολία να μπει στη λίστα για τα καλύτερα games του 2010. Το gameplay του είναι ακόμη πιο συναρπαστικό, το co-op mode δηλώνει κι αυτό παρόν, ενώ η κακή χρήση του Playstation Move και τα όποια τεχνικά προβλήματα, είναι ακόμη πολύ νωρίς για να συζητηθούν, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο.
Όλα αυτά και πολύ περισσότερα θα έχουμε την ευκαιρία να τα χαρούμε στις 28 Φεβρουαρίου του 2011, όταν το δημοφιλές First-Person Shooter της Sony θα εμφανιστεί στα ράφια των καταστημάτων, αποκλειστικά για το Playstation 3.