Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Ελληνικά games & Ελληνικές εταιρείες ανάπτυξης

More
02 Dec 2006 10:34 #23087 by Nikos Georgopoulos
καλη φαση!!πολυ ενδιαφερον topic!
μακαρι να βγουν στην αγορα και να πιασουν τοπο.για το darkfall online εχω ακουσει τα καλυτερα απο την εκπομπη Initiative.ελπιζω να βγει επιτελους και καμια beta να το δοκιμασουμε!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 11:55 #23094 by Gabriel
δεν μου λες ξέρεις άμα το darkfall θα είναι επί πληρωμή?? πάντως με εντυπωσίασε το darkfall και το άλλο rpg αρκαλορια

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 12:42 #23097 by Totos
Hello,

λοιπόν το Darkfall - δυστυχώς η ευτυχώς - ναι, θα είναι επι πληρωμή όπως και καθε σύγχρονο MMO άλλωστε. Απο κάπου δεν πρέπει να ζήσουν και τα παιδιά

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 13:05 #23100 by Βαγγέλης Καλαϊτζής
Η ομάδα του Darkfall αποτελείτε από 2/3 Νορβηγούς και 1/3 Έλληνες developers πάνω κάτω. Σαν concept εμφανίσθηκε κάπου το 2001 και η κανονική παραγωγή του άρχισε το 2003 όταν οι Νορβηγοί developers μετακόμισαν στην Αθήνα γιατί εδώ βρήκαν χρηματοδότηση (!). Είναι ένα από τα πολυαναμενόμενα mmorpg κυρίως από τους παλιούς παίκτες του Ultima Online μιας και προσφέρει hardcore κανόνες. Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ρωτήστε με, ανήκω στο community staff του παιχνιδιού ως operator του καναλιού του στο IRC.

Αα και η εταιρία λέγετε Aventurine, όχι Adventurine.

Darkfall Unholy Wars preview
Darkfall Online review
Βαγγέλης Καλαϊτζής

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 13:20 #23103 by Totos
Oups ! Thx Uziel για την διόρθωση. Πάντως δεν ήξερα οτι είχε και Ελληνες devellopers (μόνο κατι για γραφίστες είχα ακούσει).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 13:38 #23104 by Μάνος Γρυπάρης
Για συζήτηση αποκλειστικά για το Darkfall αυτό είναι το official topic του

Εδώ είναι για γενική συζήτηση για τα ελληνικά games. Όποιος χρήστης ή developer επιθυμεί μπορεί να ανοίξει ξεχωριστό topic για αποκλειστική συζήτηση γύρω από το παιχνίδι του. Ειδικά τα ελληνικά games τα διαφημίζουμε αρκετά από τις εκπομπές μας για να ανέβει επιτέλους και το Gaming στη χώρα μας. Έχουν γίνει αρκετές αναφορές για Darkfall Online και Theseis τόσο από τον Βαγγέλη όσο κι από τον Γιώργο στην εκπομπή Initiative -Δευτέρα έως Πέμπτη 22:00-00:00-. Εκτός από την εμπλοκή του Βαγγέλη στα του Darkfall ο Γιώργος Φωτόπουλος (Prismal) έχει εμπειρία από την προγραμματιστική ομάδα του Theseis ως συγγραφέας. Οπότε για όποια απορία για τα παιχνίδια τα παιδιά είναι στη διάθεσή σας.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Dec 2006 14:22 #23105 by Alx
Miso na mazepso to sagoni mou, ta dio prota an ta antehei to pc [den vrika tipota endehomena specs :P ] tha ta agoraso mono kai mono epeidei fainontai gmta. Keep ON se olous.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Nov 2011 02:09 - 19 Jan 2015 22:50 #101158 by Antonis Kioseloglou
Οι Έλληνες Game Developers μεταναστευουν

Tο βρηκα εδω:
thinkinggamer.wordpress.com

Ειναι η αποψη ενος developer που βαρεθηκε πια εδω και καλα εκανε.

Τέλος εποχής και αρχή μιας νέας

Πολλές φορές φαντάστηκα τον εαυτό μου να γράφει αυτό το post. Και αυτό γιατί πολλές φορές τα τελευταία 5μησι χρόνια ετοιμάστηκα ψυχολογικά να κάνω το μεγάλο βήμα, αυτό που αποφάσισα επιτέλους οριστικά να κάνω τώρα. Είναι αλήθεια ότι το άργησα (και το βήμα και το post) πολύ, αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ.

Δυστυχώς οι εικόνες και οι εμπειρίες μου από την Ελλάδα τα τελευταία 5μησι χρόνια δεν μπορώ να πω ότι ήταν οι καλύτερες. Μη θέλοντας να συμβιβαστώ και να μιζεριάσω σε μια θέση στο Δημόσιο δοκίμασα το δρόμο του ελεύθερου επαγγελματία αρχικά φτιάχνοντας ιστοσελίδες. Γρήγορα κατάλαβα ότι ο Έλληνας δεν μπορεί να εκτιμήσει την ποιότητα εύκολα και ότι άδικα έχανα το χρόνο μου προσπαθώντας να τον πείσω για την χρησιμότητα της τάδε λειτουργίας και γιατί θα έπρεπε να υπάρχει (και να ανεβάσει τη τιμή). Μέσω συνεργασιών με επιχειρήσεις που αναπτύσσουν έργα από το 3ο ΚΠΣ έμαθα την έννοια της υπερτιμολόγησης για μηδενικό κόστος ανάπτυξης του έργου και το πώς σκορπιούνται άδικα τα λεφτά με έργα που ποτέ δεν γνώρισαν εφαρμογή (παρά μόνο στα χαρτιά).

Μέσω μιας θέσης τεχνικής υποστήριξης ενός Πληροφοριακού Συστήματος για τις Περιφέρειες που ανέπτυξε η ALTEC (άλλο τρανό παράδειγμα πεταμένων χρημάτων από Ευρωπαϊκά Κονδύλια καθώς δεν αξιοποιήθηκε ποτέ κανονικά), γνώρισα το μεγαλείο του Δημοσίου και τις απίστευτες ώρες κουτσομπολιού και τσιγάρου που δαπανώνται καθημερινά. Εκεί άκουσα μνημειώδεις φράσεις όπως «για καφέ μας πληρώνουν, καφέ θα πίνουμε» ως απόκριση στην παρατήρηση μιας Προϊσταμένης στις υπαλλήλους της ότι χασομερούν πολύ.

Μέσω της θέσης Διδάσκοντα για το μάθημα Γραφικά με Υπολογιστές που προκηρύχτηκε στο Ιόνιο γνώρισα το πόσο λίγο εκτιμώνται οι γνώσεις και οι εμπειρίες κάποιου στην Ελλάδα, όταν έμαθα ότι το μάθημα θα γίνει συνδιδασκαλία με κάποιο νεοεκλεγμένο Επίκουρο (με εντελώς διαφορετικό αντικείμενο) για να μπορέσει να συμπληρώσει τις ώρες του. Όταν αντέτεινα ότι το άτομο αυτό δεν έχει τις γνώσεις και ότι θα επιθυμούσα να έχω εγώ τον έλεγχο του μαθήματος (καθώς έχω και ακαδημαϊκή και εργασιακή εμπειρία στο αντικείμενο), πήρα την απάντηση ότι «αυτός είναι Επίκουρος και εσύ απλό ΠΔ (συμβασιούχος)» (Μετά την απόκριση αυτή πήγα σε μια συνάντηση με το Πρόεδρο με σκοπό να του πω χάρισμα του η θέση και ότι αποσύρω την αίτηση μου. Ευτυχώς -ή δυστυχώς όπως αποδείχθηκε τελικά- ο Επίκουρος ήταν συμφοιτητής μου στην Πάτρα και καλό παιδί και έκανε πίσω όσον αφορά το μάθημα).

Μέσω του Πανεπιστημίου γνώρισα την τρομερή εσωστρέφεια που υπάρχει στην Ελλάδα. Όσες φορές δοκίμασα να κάνω συνεργασίες με άλλα πανεπιστήμια η απόκριση που λάμβανα ήταν «φυσικά και να το κάνουμε, αλλά ας υπάρχει και ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης». Και ποτέ δεν γινόταν τίποτα, κανείς δεν δούλευε αν δεν υπήρχε χρηματοδότηση από πίσω. Όταν επρόκειτο όμως να κάνουμε πρόταση χρηματοδότησης με έπαιρναν τηλέφωνο οι ίδιοι (αν δεν μπορούσαν φυσικά να βρουν ανάλογο αντικείμενο σε μεγάλο πανεπιστήμιο-βιομηχανία προτάσεων όπως το Μετσόβιο).

Από τους φοιτητές είδα ένα κλίμα γενικής αδιαφορίας, ούτε ένα μάθημα όπως η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών δεν φάνηκε να τους συγκινεί ιδιαίτερα. Ελάχιστοι ενδιαφέρθηκαν να κάνουν κάτι παραπάνω από το ελάχιστο που απαιτείται για να περάσουν το μάθημα. Και σχεδόν κανένας δεν έβλεπε πέρα από τα 4-5 χρόνια των σπουδών. Φυσικά εξίσου με τους φοιτητές ευθύνη αποδίδω και στο πανεπιστήμιο (γενικά) που αποτυγχάνει να τους εμπνεύσει.

Μέσω του μεταπτυχιακού του τμήματος είδα την άσχημη νοοτροπία και την αγωνία των Ελλήνων για την απόκτηση χαρτιών (για να ανέβουν μισθολογικά ή για να έχουν να κάνουν κάτι όντας άνεργοι). Τόσο που κινούσαν Γή και ουρανό προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση στο πρόγραμμα.

Το πανεπιστήμιο όπως φάνηκε μετά από λίγα χρόνια δεν είχε και πολύ μέλλον για μένα και μόλις έσκασε η κρίση στράφηκα ακόμα περισσότερο στον ιδιωτικό τομέα για συνεργασίες στην ανάπτυξη games και εικονικών κόσμων. Δυστυχώς και εκεί η κατάσταση δεν ήταν πολύ καλύτερη και οι επιλογές στις επιχειρήσεις συνήθως ήταν 2, είτε να βάλεις ο ίδιος από την τσέπη σου τα λεφτά για να αναπτύξεις το παιχνίδι με την ελπίδα ότι θα πουλήσει είτε να περιμένει η επιχείρηση για χρηματοδότηση. Σχεδόν καμία επιχείρηση δεν σε πλήρωνε για να της φτιάξεις κάτι (το φαινόμενο αυτό έγινε ακόμα πιο έντονο πρόσφατα – κανείς δεν βάζει το χέρι στην τσέπη). Πολύ λίγα από τα project με τα οποία ασχολήθηκα μου απέδωσαν κάποιο κέρδος δυστυχώς, σίγουρα όχι αρκετά για να περάσει κανείς καθόλη την διάρκεια του έτους.

Τον τελευταίο χρόνο έγινε πλέον ξεκάθαρο ότι το πανεπιστήμιο δεν ήταν βιώσιμη λύση για μένα καθώς κανένας δεν μπορούσε να εγγυηθεί πότε, πόσα ή αν θα πληρωθείς. Βέβαια αυτό δεν το εμπόδιζε από το να σου δίνει 6 μαθήματα το ακαδημαϊκό έτος (3 στο μεταπτυχιακό!) να διδάσκεις δωρεάν. Το οικονομικό κλίμα ήταν (και είναι) άθλιο, αλλά επειδή δεν είμαι άτομο που αρέσκετε στο να κάθετε και να ελπίζει για κάτι καλύτερο αποφάσισα να αφήσω κατά μέρος το Πανεπιστήμιο και να φτιάξω μια προσωπική επιχείρηση (ΟΕ κιόλας!) που να έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών. Είχαμε βρει και όνομα, κλείσαμε και το domain name, κάναμε μεγάλα σχέδια – έως ότου μια ωραία πρωία βγήκε ο Βενιζέλος και ανακοίνωσε από το πουθενά τον αυθαίρετο και άδικο νόμο για την έκτακτη εισφορά ακινήτων μέσω της ΔΕΗ. Τότε κάτι έσπασε μέσα μου και έχασα κάθε όρεξη να κάνω κάτι στην Ελλάδα. Με τέτοια αστάθεια και αβεβαιότητα μου ήταν αδύνατο να αφοσιωθώ και να κάνω κάτι εδώ, όταν δεν ξέρεις τι μπορεί να σου ξημερώσει αύριο. Η ιδέα της εταιρίας πέθανε συνοπτικά πριν καν γεννηθεί.

Επειδή είχα πλέον κουραστεί να το παλεύω στην Ελλάδα, μόνη επιλογή για μένα ήταν η επιστροφή στην Αγγλία. Έστειλα τις αιτήσεις σε μερικές εταιρίες game development και σε ενάμιση μήνα μέσα είχα δουλειά ως graphics programmer στην ομάδα Research and Development της Blitz στην οποία αρχίζω πολύ σύντομα.

Η αλήθεια είναι ποτέ δεν εγκλιματίστηκα στην Ελλάδα, ποτέ δεν αισθάνθηκα οικείο το περιβάλλον. Πολλά πράγματα με ενοχλούσαν, από την κουλτούρα των περισσότερων Ελλήνων μέχρι την αναξιοκρατία που κυριαρχεί. Ίσως η Ελλάδα αλλάξει κάποτε (τώρα που υπάρχει ο ζυγός των ευρωπαίων), αλλά δεν ελπίζω ότι θα γίνει σύντομα αυτό. Ίσως οι επόμενες γενιές να βρουν μια Ελλάδα πιο φιλόξενη και αξιοκρατική από εμένα, με καλύτερη νοοτροπία και κουλτούρα και περισσότερες ευκαιρίες. Όμως εμένα προσωπικά δεν με παίρνει χρονικά να περιμένω να γίνει αυτό. Όσο είμαι ακόμα παραγωγικός θα το πολεμήσω όσο μπορώ, όπου μπορώ.

Έτσι κλείνει για μένα (και την οικογένεια μου) το κεφάλαιο Ελλάδα και ξανανοίγει το κεφάλαιο Αγγλία. Ξέρω ότι θα είναι δύσκολη η αλλαγή, καθώς όσο μεγαλώνει και αυξάνουν οι υποχρεώσεις κάποιου τόσο «βαραίνει», αλλά θα την κάνουμε. Η προοπτική και μόνο ενός περιβάλλοντος με περισσότερες ευκαιρίες και αξιοκρατία το αξίζει. Μετά από εκεί ποιος ξέρει, ο κόσμος είναι μεγάλος!
Last edit: 19 Jan 2015 22:50 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Nov 2011 22:02 #101335 by Βασίλης Δρέττας
κριμα. το blog του κωστα αναγνωστου το παρακολουθω εδω και κανα χρονο καθως ενδιαφερομαι να ασχοληθω με το επαγγελμα. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι οι φοιτητες δεν εδιναν προσοχη στο μαθημα του ενω γνωριζανε οτι το εκανε ενας απο τους λιγους ελληνικες gaming developer που εχει δουλεψει σε μεγαλες εταιριες στο εξωτερικο και εχει αναπτυξη πολυ γνωστα παιχνιδια. Εκτος απο αυτο το blog εχει φτιαξει αλλο ενα videogameslab.wordpress.com/ καθως και εχει γραψει βιβλιο για την αναπτυξη των βιντεοπαιχνιδιων

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Feb 2012 18:48 #105090 by Μάνος Γρυπάρης
Το topic έγινε update.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.