Η Activision Blizzard οφείλει περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια για τα πρωταθλήματα Overwatch και Call of Duty
Η εταιρεία ανέβαλε τις πληρωμές για δύο χρόνια ως ανακούφιση από το COVID-19.
Η Activision Blizzard εξακολουθεί να οφείλει μεταξύ 390 και 420 εκατομμυρίων δολαρίων σε πληρωμές franchise από τις ομάδες των πρωταθλημάτων της.
Η εταιρεία ανέβαλε τις πληρωμές για δύο χρόνια ως ανακούφιση από το COVID-19. Τα 20 franchises της Overwatch League οφείλουν στον εκδότη περίπου 6 έως 7,5 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, δηλαδή συνολικά 120-150 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις πηγές. Oι ομάδες στο Call of Duty League,χρωστούν κατά μέσο όρο 22,5 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία, σύμφωνα με τις πηγές - αφού καταβάλλουν μόνο την αρχική πληρωμή για το πρωτάθλημα, περίπου 2,5 εκατομμύρια δολάρια, πριν από την έξαρση του COVID το 2020. Οι όροι πληρωμής για το Call of Duty ποικίλλουν, με την τιμή του franchise να ξεκινά από 25 εκατομμύρια δολάρια, όπως αναφέρει το
ESPN
.
Οι ετήσιες πληρωμές και για τα δύο πρωταθλήματα αναβλήθηκαν το φθινόπωρο του 2020, όταν η Activision Blizzard τις προώθησε για το φθινόπωρο του 2022, στο πλαίσιο των μέτρων ανακούφισης των ομάδων από το COVID, σύμφωνα με την
Washington Post
. Μια συνεχής συζήτηση υπάρχει τώρα για την πιθανή αναβολή αυτών των πληρωμών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως μέχρι τις αρχές του 2024, ανέφεραν οι πηγές. Η Activision Blizzard αρνήθηκε να σχολιάσει την Παρασκευή. Η Overwatch League, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μείωσε το χρέος που της χρωστούσαν οι ομάδες της, ισοπεδώνοντας την τιμολόγηση του franchise τόσο για τις 12 πρώτες ομάδες που αγόρασαν το 2017 όσο και για τις οκτώ ομάδες επέκτασης που εντάχθηκαν το 2018, σύμφωνα με τις πηγές.
Η νέα συνολική τιμή franchise για το Overwatch League ήταν περίπου 16 εκατομμύρια δολάρια, με τις ομάδες να έχουν ήδη πληρώσει μεταξύ 7,5 και 10 εκατομμυρίων δολαρίων η καθεμία, ανέφεραν οι πηγές. Αυτό σημαίνει ότι η Activision Blizzard έχει λάβει σχεδόν 200 εκατομμύρια δολάρια σε πληρωμές για το Overwatch League τα τελευταία πέντε χρόνια. Η Overwatch League το 2017, χρέωσε τις αρχικές 12 ομάδες της με 20 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία και έγινε το πιο ακριβό πρωτάθλημα esports εκείνη την εποχή ενώ το 2018, η λίγκα πούλησε οκτώ θέσεις επέκτασης σε τιμές που κυμαίνονταν από 27 έως 35 εκατομμύρια δολάρια, ανέφεραν πηγές.
Η αγορά νωρίτερα των 12 πρώτα franchises της Overwatch League έδωσε το δικαίωμα σε τέσσερις πληρωμές κατά της απομείωσης του κέρδους ύψους περίπου 250.000 δολαρίων το καθένα, οι οποίες καταβάλλονταν μία φορά το χρόνο. Τα χρήματα αυτά θα αφαιρεθούν από τις πληρωμές των franchises επέκτασης. Η Activision Blizzard περίπου ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, επέτρεψε στα 12 franchises να επιλέξουν να λαμβάνουν αυτές τις πληρωμές εκ των προτέρων, με το οφειλόμενο ποσό να καταβάλλεται ως μία ενιαία πληρωμή. Ο πρώην επικεφαλής των esports της Activision Blizzard Brandon Snow πρότεινε την παραίτηση από όλες τις εκκρεμείς πληρωμές των franchise. Ο Snow έφυγε από την Activision Blizzard τον Φεβρουάριο για να αναλάβει εκτελεστικό ρόλο στη Formula 1.
Η Activision Blizzard δεν έχει αλλάξει τους όρους πληρωμών της και πιθανότατα δεν θα προβεί σε καμία ουσιαστική αλλαγή μέχρι να κλείσει η εξαγορά της από τη Microsoft στα μέσα του 2023, εν αναμονή πιθανών αντιμονοπωλιακών παρεμβάσεων της αμερικανικής κυβέρνησης. Η στάση της Microsoft σχετικά με τις ιδιότητες esports της Activision Blizzard είναι άγνωστη και η εταιρεία έχει παραμείνει σιωπηλή σχετικά με αυτό από τότε που ανακοίνωσε τα σχέδια εξαγοράς τον Ιανουάριο. Η πανδημία απέσυρε το εξωφρενικό home-and-away μοντέλο του Overwatch League μόλις δύο μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του. Η Call of Duty League, η οποία σχεδίαζε ένα παρόμοιο περιοδεύον road show γύρω από τις ΗΠΑ, το Λονδίνο και το Παρίσι, αναγκάστηκε να ακυρώσει και αυτή τα σχέδιά της για εκδηλώσεις.
Η Overwatch League έχασε επίσης αρκετούς χορηγούς στον απόηχο της μήνυσης του Τμήματος Δίκαιης Απασχόλησης και Στέγασης της Καλιφόρνιας που κατατέθηκε εναντίον της Activision Blizzard και η οποία ισχυρίζεται ότι η εταιρεία επέτρεψε εν γνώσει της τη σεξουαλική κακομεταχείριση επί σειρά ετών. Μετά τη μήνυση του DFEH, η Coca-Cola, η Kellogg's και η State Farm διέκοψαν τη διαφήμισή τους στο Overwatch League και προς το παρόν δεν υπάρχουν διαφημιζόμενοι στον ιστότοπο της Overwatch League. Μόνο τέσσερις - η Zenni, η Scuf, η Mountain Dew και η Aimlab - είναι χορηγοί της Call of Duty League.
Οι αλλαγές για τον κλάδο των esports είναι πιο διαδεδομένες. Οι περισσότερες επιχειρήσεις esports, ανεξάρτητα από το video game, έχουν συνειδητοποιήσει τη δυσκολία να δημιουργήσουν αξιόπιστα έσοδα σε άλλες κατηγορίες εκτός από τη χορηγία και τη διαφήμιση. Πολλές αρχίζουν να στρέφονται, επεκτείνονται σε τεχνολογικές καθετοποιήσεις με λογισμικό, έργα Web3, ανάπτυξη παιχνιδιών ή παραγωγή μέσων ενημέρωσης λευκής ετικέτας.
Τα πρωταθλήματα Overwatch και Call of Duty είναι τα πιο ακριβά πρωταθλήματα esports στον κόσμο με βάση το κόστος δικαιόχρησης, γεγονός για το οποίο έχουν ασκήσει κριτική από τους γνώστες του κλάδου. H Activision Blizzard στρατολόγησε δισεκατομμυριούχους υψηλού προφίλ και ομάδες ιδιοκτησίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που δεν είχαν επενδύσει ποτέ στο παρελθόν στα esports, συμπεριλαμβανομένης της οικογένειας Kraft των New England Patriots, του ιδιοκτήτη των Denver Nuggets και της Arsenal F.C. Kroenke Sports & Entertainment και της οικογένειας ιδιοκτησίας των New York Mets, τότε Wilpons, μέσω του κλάδου Sterling.VC. Aρκετοί ιδιοκτήτες της Overwatch League αποεπενδύθηκαν ή μείωσαν το ρίσκο τους φέρνοντας επιπλέον επενδυτές.
Η οικογένεια Kraft, η οποία ήταν ο πρώτος αγοραστής της Overwatch League, συγχώνευσε την ομάδα Boston Uprising με την Oxygen Esports, μια ομάδα τρίτων που συγκέντρωσε 20 εκατομμύρια δολάρια και απέκτησε μια θέση στην Call of Duty League. Oι Kraft μετέφεραν μεγάλο μέρος του οικονομικού βάρους στην Oxygen.
Η Immortals, στην οποία ανήκει η ομάδα Los Angeles Valiant, ανέθεσε το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων της ομάδας αυτής στην LinGan e-Sports και μετέφερε το franchise από τις ΗΠΑ στην Κίνα. Η Immortals πούλησε επίσης τη θέση της στο Call of Duty League στο τέλος της σεζόν 2020 στην 100 Thieves, η οποία μετονόμασε την ομάδα σε Los Angeles Thieves και πούλησε το εμπορικό σήμα της OpTic Gaming στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Hector "H3CZ" Rodriguez, και στην NRG Esports. Ο Rodriguez και η NRG χώρισαν αργότερα το 2021, με την NRG να πουλάει στην Oxygen τη θέση της ομάδας της. Ο H3CZ συγχώνευσε την OpTic με τον μακροχρόνιο αντίπαλο Envy Gaming και μετέφερε την ομάδα στο Ντάλας, με το εμπορικό σήμα OpTic να αντικαθιστά το Dallas Empire.
Oι επιχειρήσεις τους εισέρχονται σε μεταγενέστερα στάδια, οι ομάδες esports θα αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις με την εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων, με την πτώση του χρηματιστηρίου και με αυτό που πολλοί πιστεύουν ότι επίκειται ύφεση, οι επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων και επιχειρηματικών κεφαλαίων μειώνονται και επηρεάζονται οι εταιρείες σε όλους τους τομείς. Αυτό σημαίνει ότι πολλές ομάδες esports θα πρέπει να βρουν τρόπο να επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια με τα υπάρχοντα μετρητά τους και να διαχειριστούν καλύτερα τα κέρδη και τις ζημίες τους.