Αν και τα πράγματα με το DirectX 10 και DirectX 10.1 δεν κύλησαν όπως ίσως οι χρήστες τα φαντάζονταν (και όπως οι εταιρείες προγραμμάτιζαν), ο σχεδιασμός της Microsoft δείχνει να πηγαίνει για ολοκλήρωση του DirectX 11 μέχρι το τέλος του 2008 και το νέο programming interface να βγαίνει στην αγορά μέσα στο 2009. Ασφαλώς κρίσιμο ρόλο έχουν οι εταιρείες κατασκευής κατάλληλου hardware, το οποίο θα πρέπει να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του νέου API. Εάν πάντως λάβουμε υπόψιν τα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων εταιρειών, ακόμη και με αρκετή χρονική ανοχή, μέσα στο 2009 θα έχουμε σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στο θέμα της απόδοσης των γραφικών (και όχι μόνο), στα συστήματά μας. Προφανώς οι εταιρείες δημιουργίας παιχνιδιών, θα δημιουργήσουν τα κατάλληλα DirectX 11 games και ήδη έχουμε πάρει μια καλή «γεύση» για το πόσο απαιτητικά μπορεί να γίνουν τα πράγματα. Φυσικά θα πρέπει να περάσει ικανό διάστημα, ώστε και οι εταιρείες να αποκομίσουν ικανοποιητικά κέρδη από τις κάρτες που έχουν ήδη κατασκευάσει και οι χρήστες (κυρίως οι gamers) να αποκτήσουν κάποιο πολύ σοβαρό λόγο για να αντικαταστήσουν τον ακριβό εξοπλισμό τους (και οι εταιρείες θα πρέπει να πείσουν πειστικά τους δίκαια επιφυλακτικούς χρήστες γι’ αυτό).