Τα free-to-play games είναι αποδεκτά απ' τους περισσότερους gamers στις μέρες μας, ειδικά τώρα στην εποχή της κρίσης. Οι εταιρείες χαλάνε bandwidth στους servers τους και στηρίζονται καθαρά στις μικροπληρωμές. Όποιος συμπαθεί ένα παιχνίδι και ασχοληθεί καιρό ίσως πληρώσει κάτι, πάντα εφόσον το θέλει.
Θεωρώ ότι όποια εταιρεία χρησιμοποιεί σωστά τα microtransactions και δεν υποχρεώνει τους χρήστες να αγοράσουν αποκλειστικό content για πλεονέκτημα (πρέπει δηλαδή να μπορούν να το αποκτήσουν παιζοντας) κάνει πολύ σωστά τη δουλειά της. Τρανό παράδειγμα είναι το path of exile (
www.pathofexile.com
). Free-to-play Online RPG , τυπικά έμοιαζε με Diablo 2 clone αλλά με χιλιάδες skills και ειδικό economy system, όπου η Grinding Gear είπε στους χρήστες "Όσοι θέλετε πρόσβαση στην closed beta πληρώστε pre-order αλλιώς αναμείνατε την open beta". Από εκεί και πέρα μικροπληρωμές.
Το LoL και το DotA 2 είναι επίσης τρανά παραδείγματα. Μια διόρθωση μόνο. Στο LoL αν μαζέψεις IP μπορείς να αγοράσεις champion. Επι πληρωμή είναι μόνο τα skins αλλά δεν έχουν αντίκτυπο στη μάχη παρά μόνο αλλαγή εμφάνισης και avatar χαρακτήρα.