Gabe Newell: "Οι εξαγορές από Sony και Microsoft δεν σημαίνει ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα για τους gamers"
Η Valve λειτουργεί διαφορετικά και δεν ενδιαφέρεται.
Ο Gabe Newell δεν ενδιαφέρεται για τις μεγάλες εξαγορές της Microsoft και της Sony.
Η πρόσφατη προσφορά της Microsoft για την εξαγορά της Activision Blizzard ήταν μια τεράστια είδηση: μια μετατόπιση 68,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την gaming βιομηχανία που ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά άλλων εξαγορών, συμπεριλαμβανομένης της Bethesda μόλις πέρυσι. Η Sony έχει επίσης επιδιώξει να ενισχύσει τις εταιρείες ανάπτυξης της πρώτης ομάδας και απέκτησε την Bungie για 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Sony και η Microsoft συνεχίζουν να επεκτείνουν τους τομείς τους ωστόσο και οι δύο δημοσιεύουν τα games τους για PC. Tα δισεκατομμύρια δολάρια που πετιούνται για την εξαγορά στούντιο δεν έχουν δελεάσει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τη Valve.
O πρόεδρος της Valve, Gabe Newell, δήλωσε: "Ξέρετε, οι ενοποιήσεις πολλές φορές μπορεί να υποκινούνται από περίεργους λόγους. Έχω καθίσει σε αίθουσες συνεδριάσεων όπου οι άνθρωποι έχουν μιλήσει για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με μια εξαγορά επειδή θα μπορούσαν να απολύσουν ένα σωρό από αυτά που ονομάζονται έξοδα
G&A
. Και είναι σαν, πραγματικά; Αυτή είναι η στρατηγική σας; Όταν ακούς "συνέργεια", αυτό που πραγματικά σημαίνει είναι ότι θα απολύσεις ένα σωρό μεσαία στελέχη που είναι γενικά έξοδα. Κάποιος βγάζει ένα λογιστικό φύλλο και λέω: "Ναι, αλλά δεν νομίζω ότι καταλαβαίνετε πόσους από τους βασικούς
developers
και μηχανικούς σας θα χάσετε εξαιτίας των διαταραχών. Έχετε αυτή την εντελώς μη ρεαλιστική άποψη για το τι θα συμβεί στην πραγματικότητα, που αποτελεί κίνητρο για αυτές τις αποφάσεις. Ως πρόεδρος ο ίδιος, καταλαβαίνω γιατί είναι πολύ διασκεδαστικό να είσαι ένας κινητήριος μοχλός και να κάνεις αυτά τα πράγματα, απλά δεν νομίζω ότι αυτός είναι ένας αρκετά καλός λόγος για να κάνεις πραγματικά τα πράγματα καλύτερα για τους πελάτες. Έτσι, υποψιάζομαι ότι κάποιες από αυτές τις εξαγορές θα αποσυρθούν. Και μερικές από αυτές θα αποδειχθούν επιτυχείς. Επειδή [σε αυτές τις περιπτώσεις] όποιος κάνει την εξαγορά έχει σκεφτεί πώς είναι προσθετική. Όχι πώς έκανα την αυτοκρατορία μου μεγαλύτερη, αλλά: Ποια είναι η ευκαιρία να κάνουμε καλύτερη δουλειά στο να δημιουργούμε σπουδαίες εμπειρίες παιχνιδιών για τους ανθρώπους; Δεν ξαγρυπνώ αργά τη νύχτα λέγοντας: Τι πρέπει να κάνουμε; Ποια είναι η ανταγωνιστική μας απάντηση για κάτι τέτοιο. Eίναι κάπως άσχετο σε σχέση με όλα τα πράγματα που θεωρούμε ενδιαφέροντα και με τον τρόπο με τον οποίο η Valve λειτουργεί την επιχείρησή της".
Ο Newell δήλωσε ότι υπήρξαν "κύματα αυτού του είδους για πάντα" εντός και εκτός της gaming βιομηχανίας, επισημαίνοντας τη δημοτικότητα των
συγχωνεύσεων ομίλων τη δεκαετία του 1970
. Πολλές από αυτές δεν διαρκούν, και είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια μερικοί από τους μεγαλύτερους ομίλους στις ΗΠΑ έχουν διασπαστεί σε ξεχωριστές εταιρείες (ή σχεδιάζουν να το κάνουν), συμπεριλαμβανομένων των General Electric και Johnson & Johnson. Ο Newell προέβλεψε ότι θα δούμε το ίδιο πράγμα να συμβαίνει με κάποιες από τις πρόσφατες ενοποιήσεις της gaming βιομηχανίας, και υπάρχει και εκεί προηγούμενο καθώς η Bungie ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Microsoft το 2007, και πιο πρόσφατα την εταιρεία ανάπτυξης Hitman IO Interactive εξαγόρασε την ελευθερία του από τον εκδότη Square Enix το 2017.
Η Valve φαίνεται να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του Steam από μόνη της και στην επέκταση του αποτυπώματός της στο PC gaming hardware με το Steam Deck. Η Valve έχει εξαγοράσει μόνο δύο εταιρείες στην ιστορία της: Την εταιρεία 3D ήχου Impulsonic το 2017 και τον προγραμματιστή του Firewatch Campo Santo το 2018 (αν και όπως κάθε εταιρεία έχει πάρει μεμονωμένα ταλέντα, όπως έκανε όταν απέκτησε την Kim Swift και το μαθητικό game που τελικά έγινε Portal το 2005). Οι πιο σημαντικές εξαγορές της Valve ήταν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για mods όπως το Counter-Strike και το Dota, τα οποία με την πάροδο του χρόνου η Valve μετέτρεψε στα πιο προσοδοφόρα games της.