- Reviews
- Don't Starve
Don't Starve
HotΕσείς πόσες μέρες θα επιβιώσετε;
Εσείς πόσες μέρες θα επιβιώσετε;
Με την τελευταία της πρόταση η Klei Entertainment έρχεται να κάνει μία μικρή στροφή στην καριέρα της καθώς αφήνει πίσω της τα platform μονοπάτια για να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε έναν τίτλο που επικεντρώνεται στην επιβίωση και όχι στην εξόντωση αντιπάλων. Μπορεί η εν λόγω καναδική εταιρία ανάπτυξης να μην αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα του χώρου αλλά είναι πολύ πιθανό να την γνωρίζετε από τα ιδιαίτερα διασκεδαστικά, αν και αναμφισβήτητα κάπως ρηχά, Shank αλλά και το αξιολογότατο Mark of the Ninja, που κατάφερε να προσφέρει ένα πραγματικά απολαυστικό stealth gameplay.
Οι παραπάνω τίτλοι προσέφεραν γρήγορη δράση σε περιβάλλοντα με έντονες παλέτες χρωμάτων και έκδηλο το platform στοιχείο, ιδίως στην περίπτωση του Mark of the Ninja. Το Don’t Starve έρχεται να αλλάξει την πορεία της Klei Entertainment προσφέροντας μία εντελώς διαφορετική εμπειρία απ' ότι θα μπορούσαμε να περιμένουμε, παρότι διατηρεί ένα ιδιαίτερο art style όπως μας έχουν συνηθίσει οι γραφίστες της εν λόγω εταιρείας. Το gameplay παραμένει στις δύο διαστάσεις, αλλά αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας την ισομετρική προοπτική ενώ ο βαθμός δυσκολίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα αντικαθιστώντας την ασταμάτητη ανάγκη για δράση και εξόντωση αντιπάλων με την ανελέητη προσπάθεια για την επιβίωση του χαρακτήρα σας.
Περιφερόμενοι σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον θα χρειαστεί να συλλέξετε πρώτες ύλες, να αποφύγετε και να αντιμετωπίσετε διάφορους κινδύνους από την άγρια φύση του αλλά και να φροντίσετε την ψυχική και σωματική υγεία του χαρακτήρα σας σε ένα παιχνίδι όπου η έλλειψη προσοχής μπορεί πολύ γρήγορα να καταστρέψει την πρόοδο ωρών. Όταν λέμε την πρόοδο ωρών πραγματικά το εννοούμε καθώς η Klei, αντλώντας σαφέστατα την έμπνευσή της από το υπο-είδος των roguelike, εφαρμόζει τη λογική του permadeath, δηλαδή του μόνιμου θανάτου του χαρακτήρα σε περίπτωση που εξοντωθεί, κάτι που σημαίνει ότι ξεκινάτε την ενασχόλησή σας από το σημείο μηδέν.
Παίζοντας με την απαγορευμένη επιστήμη
Το σενάριο του Don’t Starve είναι σίγουρα από τα πιο μινιμαλιστικά που έχουμε δει. Οι πληροφορίες που μπορείτε να αντλήσετε για αυτό βρίσκονται κυρίως από κάποια εξωτερική πηγή, όπως το πάντα ενημερωμένο Wikipedia ή το εισαγωγικό βίντεο που μπορείτε να δείτε στο επίσημο site του Don’t Starve ή φυσικά διαβάζοντας τις παρακάτω γραμμές. Παρόλο που υπάρχουν διάφοροι χαρακτήρες που ξεκλειδώνονται σταδιακά η κεντρική ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον Wilson, έναν φιλόδοξο επιστήμονα, ο οποίος αποτυγχάνει συνεχώς στην επίτευξη κάποιας καινούριας εφεύρεσης.
Προκειμένου να ξεφύγει από αυτό το τέλμα θα κάνει μία συμφωνία με τον μυστηριώδη Maxwell ώστε να του εμφυσήσει γνώσεις. Κάτι σαν την ιστορία με τον Φάουστ δηλαδή που έκανε μία ανάλογη συμφωνία με τον διάβολο. Τα σχέδια όμως του Maxwell κάθε άλλο παρά αλτρουιστικά είναι και οι νέες γνώσεις του Wilson θα τον οδηγήσουν σύντομα στην κατασκευή μιας μυστηριώδους μηχανής, η λειτουργία της οποίας θα τον στείλει στον αφιλόξενο κόσμο όπου διαδραματίζεται το Don’t Starve. Όταν ξεκινήσετε την περιπέτειά σας η μόνη πληροφορία που θα πάρετε είναι από τον Maxwell, ο οποίος λίγο πριν εξαφανιστεί απλά προειδοποιεί τον Wilson (ή όποιον άλλο χαρακτήρα έχετε) πως θα πρέπει να φάει κάτι πριν πέσει το σκοτάδι.
Το σενάριο γενικά δίνει τις άκρως απαραίτητες και λακωνικές πληροφορίες ώστε να συνεισφέρει στη μυστηριώδη ατμόσφαιρα που περιβάλει τον κόσμο του Don’t Starve προσφέροντας μόνο μερικές ατάκες, αριθμημένες στα δάχτυλα των χεριών σας, κάθε φορά που μεταφέρεστε στους ξεχωριστούς κόσμους του adventure mode (περισσότερα για αυτό παρακάτω). Δε θα λέγαμε ότι αποτελεί αρνητικό στοιχείο η έλλειψη πληροφοριών καθώς το ζουμί του Don’t Starve βρίσκεται στην κατανόηση του περιβάλλοντος και της αξιοποίησης των πόρων αυτού του σουρεαλιστικού κόσμου.
Ξυπνώντας σε έναν αφιλόξενο και άγνωστο κόσμο
Ως ένα παιχνίδι με ιδιαίτερα υψηλό βαθμό πρόκλησης το Don’t Starve ξεκινάει δίχως ίχνος tutorial αφήνοντάς σας μόνους σας να βρείτε τρόπους ώστε να ανταπεξέλθετε στους εξωτερικούς και εσωτερικούς κινδύνους του χαρακτήρα σας. Την πρώτη φορά είναι πολύ πιθανό να χάσετε στην πρώτη in-game μέρα καθώς δεν είναι και ότι πιο ξεκάθαρο να αντιληφθείτε ότι με το που έρθει η νύχτα θα πρέπει ήδη να έχετε κάποια πηγή φωτός ώστε να μην σας εξοντώσει το σκοτεινό πλάσμα που καραδοκεί στο απόλυτο σκοτάδι. Ο πρώτος και κυριότερος κίνδυνος λοιπόν εντοπίζεται στον κύκλο της ημέρας, που διαρκεί στα default settings για 15 λεπτά, καθώς τη νύχτα θα πρέπει ήδη να είστε προετοιμασμένοι ώστε να έχετε κάποια φωτεινή πηγή κοντά σας.
Εκτός όμως από το σκότος υπάρχουν και οι τρεις δείκτες της φυσικής και ψυχικής κατάστασης του χαρακτήρα, στους οποίους θα πρέπει να έχετε διαρκώς την προσοχή σας για την επιβίωσή του. Ο δείκτης της πείνας πέφτει συνεχώς και με σχετικά γρήγορους ρυθμούς οδηγώντας στην επιτακτική ανάγκη για συχνή αναζήτηση τροφής. Όταν η πείνα φτάσει στο μηδέν ο δείκτης της ενέργειας αρχίζει και μειώνεται οδηγώντας φυσικά στο μοιραίο. Όπως είναι φυσικό και οι ποικίλεις εχθρικές οντότητες δύναται να μειώσουν εύκολα την ενέργεια με μερικά μόνο χτυπήματα. Ο τρίτος δείκτης είναι αυτός της παραφροσύνης, που μειώνεται όποτε βρίσκεστε μπροστά σε κάποιο αποτρόπαιο και τρομαχτικό θέαμα, όπως αυτό κάποιου σκελετού ή άγριου τέρατος καθώς και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η μείωση του δείκτη παραφροσύνης έχει ως επίπτωση την εμφάνιση τερατόμορφων σκιών που κυνηγάνε και επιτίθενται στον χαρακτήρα σας.
Συλλέξτε πόρους σαν να μην υπάρχει αύριο
Προκειμένου να επιβιώσετε σε αυτόν τον αφιλόξενο κόσμο θα πρέπει να συλλέγετε πόρους ώστε να δημιουργήσετε διάφορα εργαλεία και κατασκευές. Αυτή είναι και η βασική ιδέα γύρω από το gameplay του Don’t Starve καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι του θα το αναλώσετε στο ψάξιμο απαραίτητων πρώτων υλών. Η μπάρα που βρίσκεται στο αριστερό μέρος της οθόνης δείχνει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, δευτερεύουσες ύλες (όπως σανίδες από ξύλο), κατασκευές που μπορείτε να δημιουργήσετε καθώς και τις ύλες που χρειάζεστε για να φτιάξετε κάθε ένα από τα παραπάνω. Σύντομα θα αντιληφθείτε ότι το πρώτο εργαλείο που πρέπει να φτιάξετε, συνδυάζοντας χόρτα και κοφτερούς λίθους, είναι το τσεκούρι, με το οποίο θα μπορείτε να κόψετε δέντρα ώστε να φτιάξετε εστίες φωτιάς για το βράδυ.
Ο αριθμός των κατασκευών και εργαλείων είναι ιδιαίτερα μεγάλος, παρέχοντάς σας πολλές επιλογές για χρήσιμες ή διακοσμητικές επιλογές. Αργότερα, όταν με λίγη τύχη καταφέρετε να βρείτε χρυσό σπάζοντας πετρώματα, θα μπορείτε να φτιάξετε την Science Machine και έπειτα την Alchemy Engine, που σας δίνουν πρόσβαση σε περαιτέρω εφευρέσεις, όπως αυτήν του αλεξικέραυνου ή του ραβδιού που εκτοξεύει φωτιά. Όπως καταλαβαίνετε το crafting σύστημα του Don’t Starve αποτελεί το κυρίως κομμάτι του gameplay ωθώντας στο συνεχές ψάξιμο πρώτων υλών ώστε να μπορέσετε να φτιάξετε τεχνουργήματα που θα σας βοηθήσουν στην περιπέτειά σας.
Η έλλειψη επεξηγήσεων, σε πολλά αντικείμενα που θα βρείτε, σημαίνει ότι ο πειραματισμός είναι συνεχής. Παραδείγματος χάρη τα διάφορα μανιτάρια έχουν ευεργετικές και καταστρεπτικές ιδιότητες για τους τρεις δείκτες υγείας, όπως το πράσινο μανιτάρι, το οποίο όταν είναι ωμό μειώνει το δείκτη παραφροσύνης ενώ μαγειρεμένο τον αναζωογονεί, ιδιότητες που θα πρέπει να βρείτε έπειτα από πειραματισμό που είναι πολύ πιθανό να σας οδηγήσει σε θάνατο.
Η καναδική εταιρία ανάπτυξης κατάφερε να δημιουργήσει μία αρκετά καλή ισορροπία στον αριθμό των υλών που πρέπει να μαζεύετε αλλά και της προσοχής που πρέπει να δίνετε στους δείκτες ενέργειας του χαρακτήρα σας ώστε να βρίσκεστε σε συνεχή εγρήγορση χωρίς λεπτό για χάσιμο. Θα πρέπει λοιπόν να ψάχνετε συνεχώς για ύλες, τόσο ώστε να σημειώσετε πρόοδο στα αντικείμενα που έχετε και μπορείτε να δημιουργήσετε όσο και για να επιβιώσετε τη νύχτα αλλά και να κρατάτε το στομάχι του χαρακτήρα γεμάτο.
Μπορεί να μην του φαίνεται εξαρχής αλλά η σαδιστική του δυσκολία είναι έκδηλη έπειτα από μερικές ώρες ενασχόλησης. Αναλόγως την αντοχή σας ή θα πεισμώσετε ή θα αποφασίσετε να το κάνετε ένα απολαυστικό uninstall ώστε να αποφύγετε τυχόν...hardware ατυχήματα.
Ο θάνατος πονάει πολύ…
To ότι αν πεθάνετε ξεκινάτε και πάλι από το μηδέν είναι κάτι που προσφέρει ένα μεγάλο θετικό και αρνητικό στοιχείο για το Don’t Starve, αν και η αρνητική πτυχή δεν αργεί να φτάσει σε σημείο να υπερτερεί έπειτα από αλλεπάλληλες προσπάθειες. Είναι αλήθεια ότι γνωρίζοντας πως ο θάνατος του χαρακτήρα επιφέρει τον ολοκληρωτικό μηδενισμό της προόδου επιτυγχάνεται μία ευχάριστη ένταση για επιβίωση, στοιχείο που είναι απαραίτητο για τη φύση του παιχνιδιού καθώς διαφορετικά μάλλον δεν θα νιώθατε στον ίδιο βαθμό την πίεση του χρόνου και των κινδύνων που ελλοχεύουν.
Το σίγουρο είναι ότι θα σκεφτείτε διπλά πριν επιτεθείτε στις διάφορες επικίνδυνες αράχνες ώστε να πάρετε τα πολυπόθητα σωθικά τους για να φτιάξετε γιατροσόφια ή τους ιστούς τους για να φτιάξετε την ιδιαίτερα χρήσιμη απόχη μεταξύ άλλων πιθανών δημιουργιών. Επιπροσθέτως το κυνήγι για τροφή και το ψάξιμο για μεθόδους αναζωογόνησης του δείκτη παραφροσύνης αποκτά βαρύνουσα σημασία, κάτι που δε θα υπήρχε φυσικά στον ίδιο βαθμό αν υπήρχε η δυνατότητα για save σε οποιοδήποτε σημείο της πορείας σας.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο το γεγονός ότι ξαναρχίζετε από το μηδέν σημαίνει αυτομάτως ότι θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε ουσιαστικά σχεδόν πανομοιότυπες κινήσεις ώστε να φτάσετε στο σημείο που βρισκόσασταν πριν. Έτσι αρκετές από τις αρχικές -εμπλουτισμένες από περιέργεια- κινήσεις που πραγματοποιούσατε θα αντικατασταθούν από μία έντονη αίσθηση αγγαρείας καθώς θα πρέπει για νιοστή φορά να κόψετε χόρτα και να βρείτε πέτρες για να φτιάξετε το τσεκούρι, να κάνετε ένα ανελέητο button mashing περίπου δέκα χτυπημάτων σε κάθε δέντρο ώστε να πάρετε τρεις μονάδες ξύλου απαραίτητες για τη φωτιά, να ψάξετε το χάρτη για σπάσιμο βράχων ώστε να βρείτε χρυσό προκειμένου να φτιάξετε τα Science Engine και Alchemy Machine ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε απαραίτητες “συνταγές” και ούτω καθεξής.
Όταν ο εκνευρισμός παίρνει τη θέση της υπομονής
Την κατάσταση δυσχεραίνουν ορισμένες άδικες καταστάσεις όπου σίγουρα θα βρεθείτε και θα σας οδηγήσουν στο θάνατο ή τουλάχιστον κοντά σε αυτόν. Όσο και αν προσέχετε κάποια στιγμή θα καταλήξετε σε σημείο όπου θα σας επιτεθούν άγρια ζώα ή έντομα χωρίς να τα έχετε προκαλέσει ή να έχετε τη δυνατότητα να τα αποφύγετε.
Φυσικά αυτό δεν αποτελεί λόγο εξόντωσής σας καθώς θα έχετε σίγουρα προνοήσει να δημιουργήσετε κάποιο όπλο ώστε να αμυνθείτε αλλά και να επιτεθείτε καθώς πολλά από τα τέρατα έχουν πολύτιμες ύλες τις οποίες σίγουρα θα χρειαστείτε. Το πρόβλημα είναι ότι η ενέργεια που χάνεται από αυτές τις συγκρούσεις είναι συνήθως μεγάλη, ακόμα και αν φοράτε κάποια πανοπλία ενώ οι τρόποι για να την αναπληρώσετε ελλιπείς και ίσως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως broken.
Οι τροφές που βρίσκετε, όπως καρότα, μούρα, κρέας από άκακους λαγούς κ.λπ. έχουν ως κύριο λόγο την πλήρωση του στομαχιού και όχι την αναπλήρωση ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι αν, παραδείγματος χάρη, η ενέργεια πέσει κατά 60 μονάδες, πράγμα πολύ πιθανό έπειτα από μία μάχη, κάθε τροφή θα την αναπληρώνει κατά μία ή δύο μονάδες. Η εύρεση τροφής δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση και σύντομα θα διαπιστώσετε ότι δεν αποτελεί ιδιαίτερα λειτουργική μέθοδο για την αναπλήρωση της ενέργειας, ενώ σπαταλάτε και τα αποθέματα τροφής που συνεχώς είναι απαραίτητα για την επιβίωση.
Το μοναδικό γιατρικό που μπορείτε να φτιάξετε απαιτεί ως βασικό υλικό τα σωθικά των αραχνών, τα οποία όμως για να τα αποκτήσετε σημαίνει ότι πρέπει να ρισκάρετε πολλές φορές με το να σκοτωθείτε, πόσο μάλλον όταν η ενέργειά σας βρίσκεται ήδη σε χαμηλά επίπεδα. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε και την ύπαρξη εχθρών που μπορούν να σας εξοντώσουν με ένα ή δύο χτυπήματα αλλά και αλλαγές στις καιρικές συνθήκες, όπως ο χιονιάς, που προσφέρουν επιπλέον τρόπους εξόντωσης του εύθραυστου χαρακτήρα σας. Εν ολίγοις, θα πρέπει να σας προειδοποιήσουμε για υψηλό ρίσκο σπασίματος mouse ή πληκτρολογίου. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει η πιθανότητα ρύθμισης 33 παραμέτρων, όπως η συχνότητα διαφόρων υλών, η διάρκεια της νύχτας κ.λπ. αλλά δεν αλλάζει ριζικά τη δυσκολία του Don’t Starve.
Ψάχνοντας την ύπαρξη τελικού στόχου
Μετά από τα αρχικά στάδια ενασχόλησης δεν είναι καθόλου απίθανο να αντιληφθείτε ότι δεν σας έχει δοθεί κάποιος στόχος και ότι ωραία μπορεί να περιφέρεστε και να προσπαθείτε να επιβιώσετε αλλά δεν ξέρετε που ακριβώς πρέπει να φτάσετε και που θα πρέπει να στοχεύετε. Πώς να το γνωρίζετε άλλωστε όταν δεν υπάρχει ουδεμία επεξήγηση σε αυτόν τον τομέα, κάτι που αποτελεί σημαντικότατη έλλειψη από την πλευρά της Klei. Δε θα είναι απίθανο μετά από ένα σημείο να αναγκαστείτε να καταφύγετε στο Wiki για να ψάξετε κάποιον απώτερο σκοπό.
Ουσιαστικά όταν επιλέγετε New game εισέρχεστε στον sandbox κόσμο του Don’t Starve. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως δεν υπάρχει κανένας στόχος αλλά επιβιώνετε και εφευρίσκετε αντικείμενα όπως μπορείτε. Ο κόσμος είναι τεράστιος ενώ το γεγονός ότι είναι random generated σημαίνει ότι κάθε φορά εξερευνάτε ένα εντελώς άγνωστο περιβάλλον. Είτε λοιπόν επειδή θα έχετε διαβάσει το παρόν review, είτε επειδή θα το έχετε ψάξει στο Google/wiki, είτε τυχαία (ο πιο δύσκολος τρόπος) θα ανακαλύψετε ότι υπάρχει το λεγόμενο adventure mode, το οποίο σας δίνει έναν στόχο και έναν τελικό προορισμό.
Η επιλογή αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανορθόδοξη από πλευράς Klei, καθώς προκειμένου να προχωρήσετε στην κεντρική ιστορία του Don’t Starve, θα πρέπει ουσιαστικά να βρείτε το συγκεκριμένο mode που εμφανίζεται με τη μορφή μίας πύλης, της λεγόμενης Maxwell Door. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η εύρεσή της είναι διόλου εύκολη υπόθεση και θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια και υπομονή ώστε να καταφέρετε να εντοπίσετε αυτό το μικρό κομμάτι του τεράστιου χάρτη στο οποίο βρίσκεται. Με την είσοδό σας στο adventure mode χάνετε τα αντικείμενα που είχατε, αν και τουλάχιστον συγκρατείτε τις εφευρέσεις που έχετε ήδη ανακαλύψει από την χρήση των Science Engine και Alchemy Machine.
Στόχος σας πλέον μέσα σε αυτό το Adventure Mode θα είναι να περιφερθείτε σε πέντε διαφορετικούς κόσμους με διαφορετικές παραμέτρους (για παράδειγμα σε έναν υπάρχει συνεχής χιονιάς), εντοπίζοντας κάθε φορά τέσσερα αντικείμενα που θα τα τοποθετείτε στο λεγόμενο Wooden Thing ώστε να μεταφερθείτε στον επόμενο κόσμο. Εξαιτίας των επικίνδυνων παραμέτρων που παρουσιάζει κάθε κόσμος σε αυτό το mode η επιβίωση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη αλλά το θετικό στοιχείο είναι πως σε περίπτωση που χάσετε ξεκινάτε πλέον ακριβώς έξω από την Maxwell Door.
Σε γενικές γραμμές πιστεύουμε πως το κρύψιμο αυτού του mode είναι “αψυχολόγητο” καθώς ορισμένοι από εσάς είμαστε σίγουροι ότι ακόμα και μετά από πολλές ώρες ενασχόλησης θα είναι πολύ πιθανό να μην γνωρίζετε καν την ύπαρξή του. Κατανοούμε βέβαια πως η Klei θεώρησε σωστό να σας εισάγει πρώτα στον sandbox κόσμο ώστε να εξοικειωθείτε με τους μηχανισμούς του Don’t Starve προτού εισέρθετε στον ακόμα πιο αφιλόξενο κόσμο του adventure mode, εντούτοις, πιστεύουμε ότι θα μπορούσε πολύ απλά να ξεκλειδώνεται το εν λόγω mode έπειτα από κάποιο διάστημα ενασχόλησης, ώστε να διατηρήσει περισσότερο το ενδιαφέρον και να προσφέρει ένα διάλειμμα από τον sandbox κόσμο.
Πόσο θα αντέξουμε πια;
Εάν καταφέρετε να επιβιώσετε αρκετά ώστε να εξερευνήσετε καλά τον κόσμο του Don’t Starve ώστε να μπορέσετε να βρείτε την Maxwell Door είναι πολύ πιθανό να δαπανήσετε περίπου τέσσερις ώρες ενώ άλλες τόσες σίγουρα θα χρειαστείτε ώστε να ολοκληρώσετε το Adventure mode. Αν συμψηφίσετε και τις ώρες που θα ξοδέψετε προσπαθώντας να αποκτήσετε την απαραίτητη εμπειρία ώστε να φτάσετε στον πολυπόθητο τερματισμό είναι εύκολο να συμπεράνετε ότι η διάρκεια είναι άκρως χορταστική και εξαρτάται κυρίως από την υπομονή και το πείσμα που θα επιδείξετε. Βέβαια στην πράξη οι 4+4 ώρες δεν ισχύουν, καθώς με το permadeath θα αναγκαστείτε να πεθάνετε ξανά και ξανά, κάτι που θα σας αναγκάσει να επαναλάβετε πολλές φορές την ίδια ιστορία. Κατ' επέκταση ένας μέσος gamer ίσως χρειαστεί 10 ή περισσότερες ώρες.
Η διάρκεια του παιχνιδιού μεγαλώνει ακόμη περισσότερο αν παίζετε Co-op με φίλους, κάτι που μπορεί να γίνει με το Don't Starve Together. Μπορείτε να παίξετε 2-4 παίκτες ταυτόχρονα, ενώ υποστηρίζεται και split-screen. Η ομαδική επιβίωση είναι ότι πρέπει για την παρέα, αν και για να συνεννοηθείτε θα χρειαστείτε σίγουρα μικρόφωνα, ειδικά με όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το παιχνίδι. Το όλο σκηνικό έχει πολύ πλάκα διότι μπορείτε να εξαπλώνεστε στο χάρτη και να μοιράζετε τις αρμοδιότητες και το κουβάλημα των resources μεταξύ σας.
Το Don't Starve Together σας επιτρέπει να παίξετε με φίλους, υπάρχουν τα Survival, Wilderness and Endless modes, ενώ έχουν προστεθεί πολλά νέα αντικείμενα και δραστηριότητες. Στο Endless προσπαθείτε να επιβιώσετε και αν πεθάνετε τότε γίνεστε φάντασμα κρατώντας τα traits του χαρακτήρα σας. Στο Survival έχουμε τις ίδιες συνθήκες με το Endless, απλά αν όλοι πεθάνουν στον server τότε αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για να μπει ένας ζωντανός παίκτης ή αλλιώς ο κόσμος γίνεται reset. Στο Wilderness κάνετε spawn σε τυχαία τοποθεσία και θα πρέπει να βρείτε την ομάδα σας και να στήσετε ένα camp. Αν πεθάνετε τότε αλλάζετε χαρακτήρα και κάνετε respawn σε νέα τοποθεσία.
Μυρωδιά “ψαγμένων” animation
Εικαστικά το Don’t Starve διαφοροποιείται αρκετά από τις προηγούμενες δημιουργίες της Klei καθώς τα έντονα χρώματα δίνουν τη θέση τους σε μία πιο μουντή παλέτα χρωμάτων με έντονη την παρουσία των αποχρώσεων του καφέ και του βαθύ πράσινου. Οι δισδιάστατοι χαρακτήρες μέσα σε αυτόν τον ψευδοτρισδιάστατο κόσμο δίνουν την επιτυχημένη εντύπωση πως βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον εμπνευσμένο –σχεδιαστικά- από animations του ανατολικού μπλοκ. Ο κόσμος του Don’t Starve μπλέκει έντεχνα την αίσθηση του μαύρου χιούμορ με το άκρως επικίνδυνο και αφιλόξενο περιβάλλον δημιουργώντας ένα πολύ ελκυστικό οπτικό αποτέλεσμα.
Μερικές στιγμές ενασχόλησης με το πόνημα της Klei αρκούν για να διαπιστώσετε ότι έρχεται να προσφέρει έναν κόσμο με ξεχωριστή προσωπικότητα. Το κωμικό περπάτημα των χαρακτήρων που έρχεται σε αντίθεση με το σοβαρό ή φρικαρισμένο ύφος τους, τα έντονα χαρακτηριστικά των τεράτων που και αυτά προσφέρουν μία ωραία μίξη αστείων και επικίνδυνων στοιχείων στον σχεδιασμό τους, η χαρτονένια αισθητική της χλωρίδας και της πανίδας του κόσμου, αλλά και η ποικιλία σημείων ενδιαφέροντος συνθέτουν έναν κόσμο που πραγματικά εμπνέει για την εξερεύνησή του. Το εικαστικό μέρος του Don’t Starve βρίσκετε γενικά σε πολύ καλά επίπεδα προσφέροντας όμορφα και σκοτεινά σχέδια διαφορετικών περιβαλλόντων, όπως ερήμους βάλτους αλλά και καλοσχεδιασμένες καιρικές συνθήκες που αλλάζουν με ωραίο τρόπο το τοπίο.
Το ambient θέμα που ακούγεται προσφέρει ένα ευχάριστο μουσικό χαλί για την εξερεύνηση, εναλλασσόμενο επιτυχώς ανάλογα με την εποχή και την ώρα της μέρας αλλά αποκτώντας εύστοχα πιο έντονο ρυθμό όταν βρισκόσαστε σε κίνδυνο. Αξίζει να σημειωθεί η φωνή του κάθε χαρακτήρα, που ακούγεται όταν περιεργάζεται τα κάθε λογής στοιχεία του περιβάλλοντος, έχει τον ήχο διαφορετικού πνευστού (του Wilson παραδείγματος χάρη ακούγεται ως ένα υπόκωφος ήχος τρομπέτας), επιλογή που ταιριάζει άψογα με την όλη αισθητική του Don’t Starve.
Η Klei συνεχίζει την καλή της πορεία
Η αλλαγή της Klei Entertainment από τα καθαρά action μονοπάτια (προσωρινή ή όχι θα δείξει στο μέλλον) αποτελεί μία αξιόλογη επιλογή που της φέρθηκε με την προσοχή, παρά τα κάποια στραβοπατήματα. Το Don’t Starve αποτελεί έναν τίτλο με υψηλό βαθμό πρόκλησης αλλά και ενδιαφέρον δυναμική ψαξίματος υλών και επιβίωσης που σίγουρα θα προσφέρει αρκετές ευχάριστες ώρες έντασης σε όσους οπλιστούν με υπομονή για να μπουν στον κόσμο του. Συστήνεται επίσης λόγω του χαμηλού κόστους του και συγκεκριμένα τα 14 ευρώ (12 ευρώ στο Steam Summer Sale έως 22/7) πάντα με βάση αυτά που προσφέρει.
Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ορισμένες φορές γίνεται άδικο ενώ έπειτα από ένα διάστημα θα αισθανθείτε μία κόπωση όταν θα χρειαστεί να επαναλάβετε τις ίδιες αρχικές ενέργειες σε περίπτωση που χάσετε. Εντούτοις, δε γίνεται παρά να νιώθετε μία γλυκιά απόλαυση για κάθε in-game ημέρα που ο χαρακτήρας σας παραμένει ζωντανός και καταφέρνει να δημιουργήσει την επόμενη εφεύρεση που τόσο πολύ θέλετε να δείτε. Η συνεχής υποστήριξη πάντως που επιδεικνύει η Klei με τα αλλεπάλληλα ευεργετικά patches που προσφέρουν τροποποιήσεις και νέα αντικείμενα/όντα/περιβάλλοντα δείχνει την προσήλωσή της ώστε να εμπλουτίσει το Don’t Starve αλλά και να ισορροπήσει περισσότερο τον κόσμο του.
Θετικά:
- Ένας κόσμος με δικό του χαρακτήρα
- Τα random generated levels
- Η ένταση από τη συνεχή ανάγκη για επιβίωση και το φόβο του permadeath
- Χαμηλό κόστος
Αρνητικά:
- Η κουραστική επανάληψη όλων των αρχικών ενεργειών όταν χάσετε
- Το “κρύψιμο” του adventure mode που μπορεί να μην το βρείτε ποτέ
- Οι άδικοι θάνατοι που θα έχετε αρκετές φορές
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7
Προσοχή σε όσους αποφασίσετε να δοκιμάσετε την υπομονή σας. Ένας αναπάντεχος θάνατος είναι ικανός να σας στοιχίσει...το PC σας!
Νικόλας Μαρκόγλου
Comments
Κατά τ'άλλα καλό και περιγραφικό review. Προσωπικά του βάζω ένα 8,5 του παιχνιδιού.
Πως σε ενα game το οποιο ειναι ένα "game με δικό του χαρακτηρα" και "Το εικαστικό μέρος του Don’t Starve βρίσκετε γενικά σε πολύ καλά επίπεδα προσφέροντας όμορφα και σκοτεινά σχέδια διαφορετικών περιβαλλόντων, όπως ερήμους βάλτους αλλά και καλοσχεδιασμένες καιρικές συνθήκες που αλλάζουν με ωραίο τρόπο το τοπίο. " να περνει 7 στα γραφικά.
Απο το site
"- Γραφικά: Η δουλειά που έχει γίνει στον τεχνικό τομέα. Ο βαθμός εδώ εξαρτάται πάντοτε από την ποιότητα των γραφικών, από το πόσο καλά έγινε εκμετάλλευση της μηχανής γραφικών, καθώς επίσης από το είδος του παιχνιδιού, το format στο οποίο έχει αναπτυχθεί κι από τα άλλα games που προϋπάρχουν στο συγκεκριμένο format. Για παράδειγμα, το Infinity Blade στο iOS ήταν για την εποχή του "ταβάνι" στα γραφικά που μπορούσαν να παράγουν μέχρι τότε οι tablet συσκευές της Apple."
Μπορω επισης να καταλάβω οτι σε πολλους θα τους φανει δυσκολο και παραλληλα οχι τοσο ευχαριστο η προσβασιμο σε πολλους.Στην κατηγορια όμως τον survival games,είναι ενα game που δινει ρεστα και το 6.5 είναι επίσης αδικο.
Σε ενα game που ειναι πρωτοτυπο και με δικο του χαρακτηρα,με στοιχεια tim burton,σε χαρτινα isometric ωραια γραφικά για το είδος του game.Δεν είναι τυχαιο που σε καθε gaming site που του βαζουνε 7 η χρήστες του βαζουνε 8-8,5.
Τελος να πω οτι ασχοληθηκα λιγο με το game(5-6 ωρες) αλλα προφανως ειναι game που κάνει bam οτι ειναι του 8 και το 7 είναι πραματικα λίγο.
Χεχε,νομίζω παραείπα την γνώμη μου. :)
Peace
Δεν
Ενα ενα τα πραματα,δεν κανω κανενα είδους πόλεμο εδω.Εδωσα της σκέψης μου με επιχειρήματα γιατι δεν ειναι καλη η βαθμολογιση.Προσεξε,δεν είπα για το review σου τίποτα αλλα για την βαθμολόγηση του και πως ενώ άλλα λες,αλλα βαθμολογείς.
Είναι σαν να λέω εγώ."Πρωτοτυπα γραφικα,εξαιρετικος φωτισμός,όλα άψογα!γιαυτο θα του βαλω 5."
Ηλιθιο παραδειγμα αλλα ετσι το ένιωσα.Δεν μπορει την ώρα που λες ποσο καλο ειναι ενα συγκεκριμενο aspect ενος παιχνιδιου,την ιδια ώρα να παιρνει μετρια βαθμολογια σε αντιπαραθεση με αυτο που είπες.Δεν ειναι λογικο.
Οσο για το 7,μπορει να ειναι υποκειμενικο,αλλα οταν το συνανταω σε 3 μεγαλα ξενα site,επετρεψε μου πιστευω το αντιθετο.
Οσο και να συμφωνω με το κειμενο,για τους παραπανω λογους διαφωνω.Αλλα εγω εχω δικαιωμα να πω επισης την αποψη μου οπως και εσυ ετσι δεν ειναι;
Ακριβως γιαυτο ψιλο-συμφωνω για thn gameplay βαθμολογία (αν και εξήγησα γιατι ΙΣΩΣ είναι δικαιολογημενο το 6.5,στο προηγούμενο μου post.)
Anyway.Ειρηνη υμιν.