- Reviews
- Call of Duty: Ghosts
Call of Duty: Ghosts
HotΠαίρνεις το Call of Duty, προσθέτεις μια post-apocalyptic καταστροφή και έχεις το Ghosts.
Παίρνεις το Call of Duty, προσθέτεις μια post-apocalyptic καταστροφή και έχεις το Ghosts.
Τα First-Person Shooters αποτελούσαν πάντα ένα από τα πιο αγαπημένα είδη των gamers σε ολόκληρο τον κόσμο. Η ταχύτητα, η ωμή βία, το αίμα, οι πυροβολισμοί, η πληθώρα των όπλων και η δυνατότητα να κάνετε respawn σε δευτερόλεπτα είναι λίγα μόνο στοιχεία των FPS τα οποία δικαιολογούν τους πωρωμένους με το είδος. Η σειρά Call of Duty μπορεί να είναι ένα μόνο παράδειγμα αλλά αποτελεί σίγουρα σήμα κατατεθέν στο μεγάλο αυτό genre.
Σχεδόν 10 χρόνια πριν είδαμε τον πρώτο τίτλο Call of Duty ο οποίος κυκλοφόρησε μάλιστα αποκλειστικά για PC. Αμέσως αγαπήθηκε από το κοινό με αποτέλεσμα η Infinity Ward να προσπαθεί να μας προσφέρει κάθε χρόνο από έναν τίτλο Call of Duty έτσι ώστε οι fans να έχουν κάτι να ασχολούνται. Παρόλα αυτά, επειδή η τιμή του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι υψηλή για αυτά που προσφέρει, συνήθως η αμερικάνικη εταιρία καταλήγει να ακούει χιλιάδες κατηγορίες για το ότι “αρμέγει” τους gamers. Τέτοια είναι και η περίπτωση του Call of Duty: Ghosts αφού ο φετινός τίτλος όχι μόνο δεν προσφέρει κάτι συνταρακτικά καινούριο αλλά θα δείτε να του λείπουν και μερικά modes τα οποία είχατε αγαπήσει.
Family Business
To σενάριο του φετινού Call of Duty είναι ένα από τα πιο περίεργα που έχουμε δει ποτέ. Η ιστορία λέει ότι η Νοτιοαμερικάνικη οργάνωση με το όνομα Federation προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την ενεργειακή κρίση που έχει πλήξει την Γη προς όφελός της. Έτσι στρέφεται ενάντια όλου του κόσμου, κυρίως της Αμερικής, και καταφέρνει να ρίξει έναν ανθρώπινο δορυφόρο, τον ODIN, ο οποίος είχε σταλεί στο διάστημα προκαλώντας καταστροφές σε σημείο που το περιβάλλον να μετατρέπεται σε post apocalyptic μέσα σε μία ημέρα. Αυτό που μας μπερδεύει εδώ είναι το ότι δεν βλέπουμε κανέναν προφανή λόγο που η Federation θα ήθελε να γίνει κάτι τέτοιο.
Πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι δύο αδέρφια, οι Logan και Hesh, ο πατέρας τους Elias και ο σκύλος τους Reily. Οι τρεις τους (ή μάλλον τέσσερις;) είναι από τους λίγους που επέζησαν μετά τη καταστροφή που επέφερε η πτώση του ODIN και μέσα σε 10 χρόνια κατάφεραν να γίνουν elite μέλη του στρατού και συγκεκριμένα της ομάδας που ονομάζεται Ghosts. Εσείς χειρίζεστε τον Logan, τον μικρότερο αδερφό του Hesh, ενώ ορισμένες φορές θα έχετε τη δυνατότητα να παίξετε και ως Riley. Η συνεργασία ανάμεσα στα αδέρφια και τον σκύλο τους είναι άψογη και μπορούμε να πούμε πως αυτή η οικογενειακή ατμόσφαιρα θα σας αρέσει ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του 6ωρου campaign.
Παρόλα αυτά, το σενάριο είναι βαρετό, μοιάζει σαν να μην έχει πραγματικό νόημα και αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Φέτος, μπορεί να μιλάμε για ένα μεγαλύτερο σε διάρκεια Call of Duty, αλλά όσον αφορά το ενδιαφέρον, μάλλον δεν καταφέρνει να σας κρατήσει όσο τα Black Ops και Modern Warfare.
Zero Gravity
Τα πρώτα λεπτά μας άρεσαν αρκετά και μας δημιούργησαν ψεύτικες ελπίδες ότι το υπόλοιπο campaign θα είναι το ίδιο ενδιαφέρον. Στην αρχή είδαμε ένα καταπληκτικά φτιαγμένο cinematic το οποίο εξηγεί πάνω κάτω την ιστορία και στη συνέχεια βρεθήκαμε στο κρίσιμο σημείο όπου γίνεται η μεγάλη καταστροφή με την πτώση του δορυφόρου ODIN. Φαίνεται ότι οι developers μας σκέφτηκαν και αποφάσισαν να μας δείξουν από πρώτο χέρι τι συνέβη στο διάστημα και έπεσε ο ODIN.
Αμέσως μετά τα 10 πρώτα λεπτά της πτώσης, θα βρεθείτε σαν μέλος του πληρώματος των αστροναυτών στο διάστημα και απέναντί σας θα βλέπετε την Γη! Το θέαμα είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτικό. Είναι κάτι που σπάνια βλέπουμε σε video game και μας έκανε τρομερή εντύπωση. Όσο θα βρίσκεστε εκεί, θα έχετε τη δυνατότητα να αιωρηθείτε ελεύθερα αλλά και να πιάσετε ένα όπλο για να πυροβολήσετε μόλις εμφανιστούν οι εχθροί.
Missions
Οι αποστολές στο Call of Duty: Ghosts είναι ενδιαφέρουσες και ευτυχώς διαθέτουμε μια μεγάλη ποικιλία από αυτές. Η ιστορία είναι κυρίως συνεχής αλλά κάνει και αναδρομές στο παρελθόν για να καταλάβουμε καλύτερα τι συμβαίνει. Ο αριθμός των αποστολών είναι αρκετά μεγάλος και δικαιολογεί την αντοχή του τίτλου η οποία φτάνει τις 6 ώρες.
Η μετακίνηση γίνεται είτε τρέχοντας ως πεζός, είτε πάνω σε αεροσκάφη από τα οποία θα πρέπει να πυροβολήσετε τόσο εχθρούς στο έδαφος, όσο και αντίπαλα αεροσκάφη. Θα έχετε τη δυνατότητα να πυροβολήσετε μέσα στο νερό αλλά και σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας. Το στοιχείο του stealth θα πρέπει να το ξεχάσετε καθώς οι εχθροί έχουν ένα κακό χούι, να φωνάζουν όλη την ώρα και να πυροβολούν. Προσοχή, θα πρέπει να καλύπτεστε πολύ καλά και να μην ακούτε στις εντολές του Hesh γιατί ακόμα και όταν σας πει να προχωρήσετε μπροστά, θα υπάρχουν δύο ή τρεις εχθροί οι οποίοι θα αρχίσουν να σας πυροβολούν.
Θα χρειαστείτε πολύ τη βοήθεια των συμμάχων σας αλλά κατά κύριο λόγο εσείς θα είστε αυτοί που θα παίρνετε τις σοβαρές αποφάσεις. Για παράδειγμα οι A.I σύμμαχοί σας απλώς θα σας καλύπτουν όσο θα πρέπει να πάρετε ένα RPG για να ρίξετε στο εχθρικό ελικόπτερο ή να σκοτώσετε τους snipers από το απέναντι κτήριο. Η βοήθεια του Riley, του σκύλου της παρέας, είναι ανεκτίμητη αφού βρίσκει εχθρούς ακόμα και αν είναι κρυμμένοι.
Όταν θα έρθει η σειρά σας να παίξετε ως Riley, θα βλέπετε την πίστα από το πεδίο του σκύλου, δηλαδή από χαμηλά, και η μόνη επίθεσή σας θα είναι το δάγκωμα ή το γαύγισμα για να τραβήξετε τη προσοχή του εχθρού! Η δουλειά αυτή δεν είναι εύκολη όμως γιατί συνήθως οι…αγροίκοι αντίπαλοι πυροβολούν τον Riley μόλις τον δουν με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβετε την αποστολή.
Για πολλούς το multiplayer mode του Call of Duty αποτελεί τον κύριο λόγο αγοράς ενώ το campaign έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Ο ισχυρισμός αυτός δεν είναι ψευδής αφού τόσα χρόνια, τερματίζαμε το 4ωρο ή 5ωρο campaign την πρώτη ημέρα αγοράς και στη συνέχεια ασχολούμασταν για τις υπόλοιπες 365 ημέρες με τους online αγώνες. Έτσι, δεν νιώθατε ότι ξοδέψατε 60 ευρώ για τέσσερις ώρες gameplay, αλλά για άπειρες ώρες διασκέδασης με τους φίλους σας online. Παρόλα αυτά, για όσους συμπαθούν τα μεγαλύτερης διάρκειας campaign, σας πληροφορούμε ότι για το φετινό θα χρειαστείτε γύρω στις 6 ώρες, ανάλογα με το επίπεδό σας.
Squads
Τα πράγματα έχουν αλλάξει κατά πολύ στο multiplayer mode του Ghosts. Καταρχάς πρέπει να μιλήσουμε για την πιο σημαντική προσθήκη, το “Squads”. Μπορεί στο Battlefield να έχουμε αγώνες όπως Team Deathmatch ή Squad Deathmatch αλλά στο Call of Duty ο όρος “Squad” μας ήταν άγνωστος. Στους Squad αγώνες θα μπορέσετε να δημιουργήσετε μια ομάδα η οποία θα αποτελείται από τους στρατιώτες του multiplayer και να παίξετε μαζί της ενάντια σε A.I. αντιπάλους. Το XP που κερδίζετε από τα Squad Matches μοιράζεται ανάμεσα στο Squad και το multiplayer, έτσι θα ανεβαίνει πολύ εύκολα το level των στρατιωτών που βρίσκονται στην ομάδα σας.
Οι αγώνες που μπορείτε να παίξετε στο Squad είναι: Squad vs Squad, 6vs6 αγώνας με την μια ομάδα να μάχεται ενάντια της άλλης, Wargame, Safeguard που είναι κάτι σαν το Survival από το Modern Warfare 3 και παίζεται μόνο με τρεις παίχτες σε κάθε ομάδα, Safeguard Extended με 40 γύρους για το Surival, Safeguard Infinite με ατελείωτους γύρους και τέλος το Squad Assault όπου πάλι θα πρέπει να νικήσετε την εχθρική ομάδα σε 6vs6.
Create a Soldier
Μία από τις πιο cool προσθήκες στο Call of Duty: Ghosts είναι η δυνατότητα να προσωποποιήσετε το loadout σας. Τι εννοούμε με αυτό; Όσοι έχετε παίξει προηγούμενους τίτλους της σειράς θα θυμάστε ότι μπορούσατε να δημιουργήσετε διάφορα προφίλ από όπλα τα οποία ονομάζονται loadouts και που διαλέγατε πριν από κάθε αγώνα ανάλογα με το πως θέλετε να παίξετε κάθε φορά. Τώρα τα loadouts μετατρέπονται σε στρατιώτες και λειτουργούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.
Ξεκινάτε με τον πρώτο στρατιώτη και βλέπετε τα άλλα εννιά slots να είναι γκριζαρισμένα. Μπορείτε να ξεκλειδώσετε και τους υπόλοιπους στρατιώτες αγοράζοντάς τους με τα Squad Points και να τους αλλάξετε όνομα. Παίρνετε 2 Squad Points κάθε φορά που ανεβαίνετε level και μόλις μαζέψετε αρκετά μπορείτε να αποφασίσετε τι θα τα κάνετε. Έχετε τη δυνατότητα να αγοράσετε είτε έναν στρατιώτη, είτε όπλα, perks κτλ. Οι πρώτοι στρατιώτες είναι φθηνοί και κοστίζουν μόλις 3 Squad Points αλλά οι υπόλοιποι ξεκινάνε απότομα από 100 και φτάνουν μέχρι τα 300 πράγμα που σημαίνει πως θα αργήσετε να παίξετε μαζί τους.
Fight with me
Στο Call of Duty: Ghosts είδαμε μερικά νέα modes αλλά μας στεναχώρησε το γεγονός ότι αφαιρέθηκαν κάποια άλλα όπως για παράδειγμα το Gun Game. Οι χάρτες δεν θυμίζουν το Black Ops 2 είναι διαφορετικοί τόσο στο μέγεθος, όσο και στην εμφάνιση. Πλέον θα τρέχετε σε μεγαλύτερους χάρτες απ’ ότι πριν οι οποίοι έχουν περισσότερα κρυφά περάσματα αλλά και μέρη για campers! Υπάρχουν επίσης διάσπαρτα κρυφά events στα οποία αν κάνετε trigger θα δείτε ορόφους να πέφτουν, εδάφη να υποχωρούν και άλλα πολλά τα οποία αλλάζουν τη ροή του gameplay αφού μπορεί να μπλοκάρουν μια συγκεκριμένη περιοχή και να αναγκαστείτε να περάσετε από άλλο δρόμο για να φτάσετε στον προορισμό σας.
Οι χάρτες του multiplayer είναι οι Chasm, Flooded, Freight, Octane, Overlord, Prison Break, Siege, Sovereign, Stonehaven, Stormfront, Strikezone, Tremor, Warhawk και Whiteout. Εκεί θα μπορείτε να παίξετε όλα τα Public και Private matches. Οι Public αγώνες περιλαμβάνουν τα modes: Blitz, Cranked, Domination, Free-for-All, Hunted, Infected, Kill Confirmed, Search and Rescue και Team Deathmatch. Εδώ οι έμπειροι θα παρατηρήσετε μερικές νέες προσθήκες. Αρχικά έχουμε το Cranked, ένα mode στο οποίο θα πρέπει να σκοτώνετε γρήγορα άλλους στρατιώτες διαφορετικά αν ο χρόνος σας τελειώσει τότε…εκρύγνεστε!
Στη συνέχεια βλέπουμε το Search and Rescue, όπου σε αντίθεση με το Search and Destroy, κάθε στρατιώτης που πεθαίνει αφήνει ένα dogtag από πάνω του. Αν το πιάσει ένας σύμμαχος τότε γίνεται revive. Αν το πιάσει εχθρός τότε πεθαίνει. Ένα πολύ διασκεδαστικό game mode πέραν του Cranked είναι και το Hunted όπου ξεκινάτε με ένα πιστόλι και throwing knives και θα πρέπει να προσέχετε γιατί κάθε 15 δευτερόλεπτα πέφτει από care package το οποίο περιέχει μέσα ένα όπλο και έχετε μόλις 10 δευτερόλεπτα για να το βρείτε.
Ο Riley, ο σκύλος στρατιώτης δηλαδή, έχει πάνω του κάμερες και μικρόφωνα. Υπακούει στις εντολές σας και πάει όπου του υποδείξετε! Μία σφαίρα όμως αρκεί για να σκοτωθείτε και να επαναλάβετε την αποστολή
Όπλα και Kill Streaks
Όσον αφορά το θέμα των Kill Streaks, των όπλων και των Perks, το Call of Duty: Ghosts δεν μας απογοήτευσε. Πλέον μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία από όπλα για να διαλέξετε ποιο σας ταιριάζει καλύτερα. Τα όπλα μπορείτε να τα ξεκλειδώσετε με τα Squad Points που θα κερδίσετε από τους αγώνες. Προστέθηκε ένα νέο weapon class, αυτό του Marksman το οποίο είναι κάτι ανάμεσα σε Sniper και Assault. Τα όπλα του Marksman είναι πιο εύχρηστα από του Sniper, έχουν καλό scope το οποίο είναι πεντακάθαρο στη περιοχή που στοχεύετε αλλά θολό σε όλη την υπόλοιπη για να αποφεύγεται το Quick Scoping. Διαθέτουν δε μεγαλύτερο rate of fire από ότι ένα Sniper Rifle αλλά όχι του ίδιου επιπέδου όσο ένα Assault Rifle.
Mόλις τα φτάσετε στο επιθυμητό level και κάνετε διάφορα assignments όπως για παράδειγμα 10 Headshots ή 25 Knife Kills, τότε θα ξεκλειδώσετε και τα ανάλογα scopes και camouflage. Η λίστα με τα camouflage είναι: Snow, Autumn, Red, Woodland, Brush, Caustic, Ocean, Green, Crocodile, Net, Trail, Scale, Gold, Body Count, Kiss of Death και Ice. Σίγουρα το πώς θα φαίνεται το όπλο σας μετράει πολύ λίγο, μόνο σε εσάς ίσως, αλλά δεν παύει να λειτουργεί ως booster για τη ψυχολογία σας, εξού και η διασημότητά τους.
Τα Death Streaks αφαιρέθηκαν από το παιχνίδι ενώ βλέπουμε την επιστροφή των Killstreaks, δηλαδή τις ανταμοιβές σας για την αλυσίδα από kills που θα κάνετε. Υπάρχουν δύο κατηγορίες Killstreaks: Assault και Support. Τα Assault packages είναι αυτά που λέμε “καλά” αφού είναι τα πιο δυνατά αλλά είναι δύσκολο να τα αποκτήσετε γιατί χάνονται μόλις πεθάνετε. Από την άλλη τα Support packages μπορεί να μην έχουν την ίδια ισχύ αλλά διατηρούνται ακόμα και μετά τον θάνατο Η τρίτη κατηγορία που υπάρχει ονομάζεται Specialist αλλά αυτή αφορά τα Perks αντί για τα packages. Κάθε στρατιώτης έχει έξι packages συνολικά, τρία για το Assault και τρία για το Support αλλά μπορεί να ξεκλειδώσετε περισσότερα αγοράζοντάς τα με Squad Points. Βέβαια το κολπάκι δεν είναι τα αγοράσετε αλλά να μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε μέσα στον αγώνα. Για παράδειγμα, μπορεί το Helo Pilot να το ξεκλειδώσετε με 12 Squad Points αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα το χρησιμοποιήσετε από το πρώτο λεπτό του αγώνα! Για να το βάλετε σε λειτουργία θα πρέπει να κάνετε πρώτα 12 kills.
Τέλος, τα Perks λειτουργούν λίγο διαφορετικά από ότι στα προηγούμενα Call of Duty. Έχετε οκτώ ελεύθερα slots για να βάλετε perks και μπορείτε να τα γεμίσετε όπως επιθυμείτε. Για παράδειγμα θα έχετε να διαλέξετε ανάμεσα στο να βάλετε οκτώ perks τα οποία κοστίζουν από ένα Squad Point το καθένα ή τέσσερα perks που κοστίζουν από 2 Squad Points. Η επιλογή είναι δική σας και η ελευθερία που σας δίνει μεγάλη. Συνολικά υπάρχουν επτά perks και συγκεκριμένα τα: Speed, Handling, Stealth, Awareness, Resistance, Equipment, Elite. Η κάθε κατηγορία αντιπροσωπεύει από μια δυνατότητα η οποία ταιριάζει στο όνομά της, όπως για παράδειγμα ταχύτητα το Speed, δυνατότητα να κρύβεστε το Stealth, καλύτερο εξοπλισμό το Equipment κ.ο.κ.
Τέρμα τα Zombies
Όσοι αγαπήσατε τον Nikolai, τον Takeo και διάφορους άλλους από τους πρωταγωνιστές στα προηγούμενα Zombies Modes τότε ετοιμαστείτε να απογοητευτείτε. Τέλος πια τα Zombies, ήρθαν οι εξωγήινοι! Όχι, δεν περιμέναμε Zombies στο φετινό Call of Duty γιατί δεν πρόκειται για Black Ops αλλά δεν μας προετοίμασε κανείς για το γεγονός ότι θα έπρεπε να πολεμήσουμε με εξωγήινους που χοροπηδάνε όπου βρουν και φτύνουν οξύ.
To Extinction ξεκλειδώνεται μόλις τελειώσετε την πρώτη αποστολή του Campaign. Εάν επιλέξετε να σταματήσετε την κεντρική ιστορία και να σκοτώσετε εξωγήινους τότε αυτά που θα δείτε είναι τα εξής. Μπορείτε να παίξετε είτε online με άλλους τέσσερις συμπαίχτες, είτε μόνος σας. Ο χάρτης στον οποίο συμβαίνουν τα γεγονότα του Extinction ονομάζεται Point of Contact και η αποστολή σας εκεί είναι να βάλετε το μεγάλο τρυπάνι στα εξωγήινα φυτά και τα καταστρέψετε. Όσο λειτουργεί το τρυπάνι, ορδές από εξωγήινους βγαίνουν προσπαθώντας να το καταστρέψουν αλλά και να σας σκοτώσουν. Μόλις το τρυπάνι τελειώσει με την καταστροφή του πρώτου φυτού, τότε θα έχετε για λίγο την ησυχία σας και θα ξαναρχίσετε μόλις επιλέξετε ποιο είναι το επόμενο φυτό που θα πρέπει να καταστρέψετε.
Οι εξωγήινοι είναι πολύ πιο ευκίνητοι από τα zombies καθώς χοροπηδούν δεξιά και αριστερά, πίσω σας ή μπροστά σας με αποτέλεσμα να πρέπει να κινείστε όλη την ώρα. Το mode είναι κάτι αρκετά θετικό αφού όσοι έχετε παίξει τα προηγούμενα Zombies modes θα θυμόσαστε πόσο εύκολο ήταν να ξεγελάσετε τα ζόμπι κάνοντας κύκλους γύρω-γύρω. Πέρα από αυτό, οι εξωγήινοι είναι πιο αδύναμοι από ότι ήταν τα zombies αφού απαιτούνται τέσσερα ή πέντε χτυπήματα για να πεθάνετε και όχι δύο.
Για πρώτη φορά βλέπουμε ότι υπάρχουν Loadouts και Skills και σε αυτό το mode. Τα Loadouts θα τα δημιουργήσετε με το πέρασμα του χρόνου αποκτώντας XP και παίζοντας πολλούς αγώνες στο Extinction. Υπάρχουν έξι slots στα Loadouts για να αποφασίσετε πως θέλετε να τα γεμίσετε και πέντε κατηγορίες για να διαλέξετε. Οι κατηγορίες αυτές είναι Pistol Type, Ammo Type, Team Support, Strike Package και Equalizer. Θα πρέπει να προσέξετε τις επιλογές που κάνετε καθώς παίζουν μεγάλο ρόλο στο πως θα εξελιχθεί ο αγώνας και συμβάλουν σημαντικά στην νίκη. Αν είστε με ομάδα τότε θα πρέπει να σκεφτείτε τι χρειάζεται περισσότερο η ομάδα σας έτσι ώστε να φτάσετε υψηλότερα στα Leaderboards.
Τα πολυσυζητημένα γραφικά
Γενικά τα Call of Duty δεν προλαβαίνουν να βελτιωθούν στον οπτικό τομέα όσο θα έπρεπε ή μάλλον όσο θα θέλαμε αφού κυκλοφορούν κάθε χρόνο. Μερικές φορές βρίσκουμε γελοία bugs, τα frames πέφτουν κατακόρυφα και το lag στους servers ως γνωστόν δίνει και παίρνει. Πέρυσι, το Call of Duty: Black Ops II μπορεί να είχε στάσιμα γραφικά αλλά τουλάχιστον μπορούσατε να δείτε μια πληθώρα από τοπία και διαφορετικά περιβάλλοντα. Φέτος όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου τα ίδια αφού ακόμα και αυτή η ποικιλία στους χάρτες έχει σχεδόν εξαφανιστεί.
Όπως είπαμε το περιβάλλον μοιάζει να είναι post -apocalyptic και αυτό σημαίνει ότι τα μόνα που θα δείτε είναι καταστροφές στο περιβάλλον και έντονες αποχρώσεις του κίτρινου και του πορτοκαλί. Η Infinity Ward φαίνεται ότι προσπάθησε να κλέψει λίγη από τη δόξα του Battlefield και έκανε το δικό της “Levolution”. Με λίγα λόγια έφτιαξε χάρτες οι οποίοι μπορούν να καταστρέφονται, μέχρι ενός σημείου, και να αλλάζουν την πορεία του παιχνιδιού. Πρέπει να τονίσουμε αυτό το “μέχρι ενός σημείου” καθώς σημαίνει πολλά. Δεν μπορείτε για παράδειγμα να ρίξετε με RPG σε ένα κτήριο και να το καταστρέψετε αλλά οι δυνάμεις σας περιορίζονται στο να κάνετε trigger ορισμένα events όπως το να πέσει ένας ολόκληρος όροφος και να κλείσει ένα μέρος του χάρτη.
Όσον αφορά το πιο πρακτικό κομμάτι, φέτος μπορούμε να πούμε ότι είχαμε ελαφρώς καλύτερα γραφικά σε σχέση με πέρυσι χάρις στην βελτιωμένη μηχανή γραφικών που χρησιμοποιήθηκε. Τα όπλα μοιάζουν επιτέλους πιο αληθινά και τα animations μπορούμε να πούμε ότι βελτιώθηκαν, όχι όμως σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα το animation του reload είναι πιο λεπτομερές και από αυτό του Battlefield 4 αλλά από την άλλη το jump του χαρακτήρα μας φάνηκε γελοίο και καθόλου αληθοφανές.
Απ’ την άλλη, τα character models στο Create a Soldier μας στεναχώρησαν αφού δύσκολα ξεχωρίζεις τον άντρα από την γυναίκα. Θυμίζουμε ότι ως γνωστόν, για πρώτη φορά σε 10 χρόνια μπορούμε να παίξουμε και ως γυναίκα στρατιώτης. Παρόλα αυτά, όταν έπρεπε να ξεκλειδώσουμε τους στρατιώτες και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε το φύλο του κάθε model (μιας και είναι γκριζαρισμένα) όχι μόνο τα ονόματα δεν βοηθούσαν -αφού είδαμε στρατιώτη άντρα να έχει γυναικείο όνομα- αλλά και το σχήμα του σώματος εξαπατούσε! Για να διακρίνετε το φύλο του στρατιώτη σας θα πρέπει να πάτε πολύ κοντά στην οθόνη και να παρατηρήσετε με προσοχή το πρόσωπο, γιατί αν περιμένετε να τους ξεχωρίσετε από το μαλλί ή το σώμα…καλά ξεμπερδέματα.
Τέλος πρέπει να πούμε ότι έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά με το lag στους servers καθώς παρατηρήσαμε ότι μειώθηκε αισθητά. Βέβαια αυτή η κατάσταση θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο στο Xbox One αφού η Infinity Ward ανακοίνωσε ότι θα έχει dedicated cloud servers για να παίζετε το Ghosts στη νέα κονσόλα της Microsoft. Τα frames πέφτουν ελάχιστα στην έκδοση για PS3 κατά τη διάρκεια του campaign ενώ αν είστε λίγο προσεκτικοί, θα παρατηρήσετε ορισμένα cool features όπως η πορεία του φωτός, η διάχυσή του μέσα από τα φύλλα των δέντρων και οι σκιές οι οποίες βρίσκονται πλέον στα σωστά μέρη.
Where’s the music?
Το Call of Duty: Ghosts δεν μας ενθουσίασε με τον ηχητικό του τομέα. Δεν υπάρχει μουσική στα menu αλλά ούτε και στο multiplayer. Όλοι θυμόμαστε πέρυσι το κομμάτι Andrenaline, που έπαιζε ενώ βρισκόσασταν στο multiplayer του Call of Duty: Black Ops II αλλά μέχρι του χρόνου δεν θα θυμόμαστε τίποτα από το Ghosts και με το δίκιο μας.
Χαρακτηρίζουμε το voice acting ως ικανοποιητικό αφού όλοι οι ηθοποιοί στο campaign προσπάθησαν να υποδυθούν τους ρόλους τους όσο καλύτερα μπορούσαν. Βέβαια πρέπει να τους έκανε σαμποτάζ ο σεναριογράφος αφού γέμισε τα λόγια τους με κλισέ ατάκες τις οποίες έχουμε ξανακούσει χιλιάδες φορές όπως τα “Θα πάνε όλα καλά”, “Θα τα καταφέρουμε”, “Μόνο εσάς μπορώ να εμπιστευτώ” ή “Φροντίστε να γυρίσετε πίσω ζωντανοί”.
Στο voice acting του multiplayer, ευτυχώς δεν έχουν βάλει αντρικές και βαριές φωνές στις γυναίκες αλλιώς θα ήταν ακόμα πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε το φύλο του στρατιώτη μας. Επίσης ένα πολύ θετικό βήμα είναι που αλλάξαν οι developers είναι τα λόγια του εκφωνητή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στο Black Ops II για παράδειγμα στο Domination, ακόμα και αν δεν βρισκόσασταν σε κρίσιμη κατάσταση ο εκφωνητής έλεγε “We are losing this fight” ενώ τώρα ευτυχώς για πρώτη φορά μας εμψυχώνει λέγοντας το αντίθετο. Τέλος το lipsync είναι και αυτό με τη σειρά του μέτριο ενώ παρατηρήσαμε ότι οι υπότιτλοι αργούσαν να εμφανιστούν αρκετές φορές.
Το τέλος μιας εποχής
Το Call of Duty: Ghosts είναι το τελευταίο FPS της Infinity Ward πριν την κυκλοφορία των κονσολών όγδοης γενιάς και μας αποδεικνύει ότι το franchise έχει στερέψει από ιδέες. Το σενάριο του Call of Duty: Ghosts είναι μεγάλο και απλό στην κατανόηση αλλά ελλειπές από πολλές απόψεις. Οι αποστολές έχουν ενδιαφέρον αλλά πέρα από τους πυροβολισμούς, η απουσία επιπρόσθετων ήχων, το ανάγει απλώς σε ένα generic FPS που δεν μπορεί να προσφέρει μια στοιχειώδη ατμόσφαιρα. Φυσικά το μεγαλύτερης διάρκειας campaign είναι κάτι ορισμένοι θα εκτιμήσετε, με την έννοια του ότι η Activision δεν θέλησε να το “ξεπετάξει” όπως στα παλιότερα CoD, σεβόμενη έτσι έως έναν βαθμό τα χρήματα που δαπανήσατε.
Η μεγάλη καινοτομία του είναι η προσθήκη των Squads στο online και η δυνατότητα δημιουργίας στρατιώτη, πράγμα που μετράει πολύ στα θετικά του. Από την άλλη, το Extinction mode μας απογοήτευσε καθώς αποτελεί μια κατώτερη έκδοση του Zombies mode και ως γνωστών οι fans θα πρέπει να παίρνουν συνέχεια καινούριο περιεχόμενο, όχι το ίδιο και χειρότερο. Εν κατακλείδι, το Call of Duty: Ghosts δεν μας εντυπωσίασε αλλά ούτε μας απογοήτευσε, πρόκειται για άλλη μια ευχάριστη προσθήκη στη συλλογή μας.
Θετικά:
- Μεγαλύτερη διάρκεια σε σύγκριση με τα προηγούμενα
- Δυνατότητα να δημιουργήσετε στρατιώτη
Αρνητικά:
- Ελλειπές σενάριο
- Πολύ λίγες καινοτομίες
- Φτωχός ηχητικός τομέας
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5
Βγάλτε τον σκύλο σας βόλτα...στο πεδίο της μάχης.
Χριστιάνα Θάνου
NEWS VIEW ALL
User reviews
Γενικά στο παιχνίδι υπάρχουν τα στοιχεία του stealth με τα snipers αλλά και για τις στιγμές δράσης δεν υπάρχει παράπονο. Βέβαια υπάρχει και ο Riley, ο πιστός Γερμανικός Ποιμενικός που συνέβαλλε τα μέγιστα στο promo του τίτλου, ο οποίος είναι μεν μια ενδιαφέρουσα προσθήκη, αλλά τα κομμάτια όπου χρησιμοποιείται δεν είναι παρά ελάχιστα - και αυτά μόνο στα πρώτα λεπτά, με τον -κατά τα άλλα συμπαθέστατο Riley- στη συνέχεια απλά να «ξεχνιέται». Το single-player campaign δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα συμπληρωματικό στοιχείο και μια «προθέρμανση» για το multiplayer. Για να κλείσω, το Call of Duty Ghosts θα έπρεπε να δουλευτεί παραπάνω από την Infinity Ward και απλά να βγει κάτι στα γρήγορα για την τότε νέας γενιάς κονόλα PS4-Xbox One. Η βαθμολογία που θα του έβαζα είναι 7/10 για το online και μόνο.
Comments
Να προσεχουμε και λιγο τι γραφουμε ..(δεν μιλαω για υποκειμενικα πραγματα οπου o καθε editor μπορει να διαφοροποιει λιγο ως πολυ την αποψη του αλλα για standard πραγματα οπως το storyline) :)
Bεβαια οχι οτι δεν το εχουνε τραβηξει λιγο απο τα μαλλια αλλα μια χαρα νοημα βγαζει!
Ακη να σου πω δεν είναι ότι δεν μου αρέσει το COD άλλα προσωπικά με κούρασε το θέμα κάθε χρόνο να σου βγάζει νέο game οπού δεν διαφέρει πολύ από τα άλλα έχοντας ένα ελλειπέστατο story δίνοντας μόνο σημασία στο Multi, αν είναι ας ασχολείται μόνο εκεί. Εγώ προσωπικά προτιμώ το BF λόγον ότι μου προσφέρει κάτι καινούριο που το cod δεν κάνει, όπως γραφικά, σύστημα μάχης και άλλες προσθήκες.
Ξέρω ότι δεν δίνετε κάποιοι σημασία στο story και παίζετε multi άλλα εγώ παίζω το story και θεωρώ ότι για αυτό το λόγο έχει υπάρξει αυτό το game όταν είναι copy-paste από παλιά cod και είναι το κλασικό σενάριο έχουμε μια ομάδα που είναι "μαμαω και δέρνω", βρίσκουμε ένα κακό, μαθαίνουμε ότι ένας είναι προδότης, πεθαίνουν κάποιοι δίκη μας και στο τέλος με έναν Awesome τρόπος νικάμε τον κακό ενώ κοντεύουμε να πεθάνουμε δεν θεωρείτε "story" διότι έτσι ακριβός ήταν η σειρά MW. Το πρώτο Black ops το αγάπησα γιατί είχε ένα αξιοπρεπεστατο story το λέγαμε όλοι μας άλλα αντί να το αφήσουν ήσυχο το κατέστρεψαν όπως και το zombie mode στο BOII και επειδή τώρα δεν φτουράει το πήγαμε στα Aliens. Εγώ έτσι το θεωρώ νεκρό σαν σειρά διότι έμενα δεν μου προσφέρει κάτι καινούριο.
Κατά τα άλλα το gameplay του multiplayer εμένα προσωπικά μου άρεσε και δεν έχει καμία σχέση με αυτά της προηγούμενης σειράς. Άλλο ένα αρνητικό που θέλω να του καταλογίσω είναι ότι είναι πάρα πολύ βαρύ για αυτά που προσφέρει. Με λίγα λόγια είναι το δεύτερο χειρότερο optimazation για PC που έχει κάνει η Activision, μετά από το Black Ops 1.
Οσον αφορα το story και τα aliens εχεις δικιο ,δεν υπαρχουν αυτα,για αυτο μαρεσει ακομα περισσοτερο το black ops.Aλλα εγω που παιζω multiplayer(γιατι παιχνιδι που το τερματιζω σε 6-7 ωρες στο normal δεν το θεωρω παιχνιδι) με εχει ενθουσιασει αρκετα.(Παραξενο βεβαια γιατι μου φαινεται οτι το παιχνιδι φτιαχτηκε πολυ προχειρα και γρηγορα αφου για καιρο ελεγαν οτι θα βγαλουν mw4 και το αλλαξαν τελευταια στιγμη)Περα απο αυτο ομως αναρωτιεμαι αν το campaign του COD ειναι τραγικο τοτε του battlefield τι ειναι???που ειναι και πολυ λιγοτερο σε διαρκεια???
Το BF έχει μικρή διάρκεια άλλα σου δείχνει κάτι διαφορετικό το story δεν είναι σε ένα απλό μοτίβο μόνο.
Να ξεκινήσω λέγοντας ότι φέτος πήρα το Battlefield και έχω ήδη μία μέρα game time. Πριν από αυτό είχα τα MW 2 και 3 με πάνω από 10 ημέρες game time στο καθένα.
Στην ταμπακέρα τώρα...αγαπητέ Vasilis το single player το BF4 είναι απλά άθλιο και κατά πολύ χειρότερο και λιγότερο challenging από αυτό και των 2 MW που έχω παίξει..,Άποψη μου βέβαια, δεν είναι ανάγκη να συμφωνήσει κανείς, απλά να ανφέρω ότι με αυτήν συμφωνούν και οι συντριπτικά περισσότεροι reviewers, όχι ότι αυτό σημαίνει απαραίτητα κάτι.
Από εκεί και πέρα, κακά τα ψέμματα τα BF και CoD αγοράζονται κυρίως για το multiplayer. Ποιο είναι εκεί καλύτερο; Πάλι κατά τη γνώμη μου, κανένα. Μιλάμε για δύο αρκετά διαφορετικές αποδόσεις του ιδίου θέματος. Είναι σαν να προσπαθούμε να συγκρίνουμε το ποδόσφαιρο με το μπάσκετ επειδή και τα δύο παίζονται με μπάλα και είναι αθλήματα...
Το CoD είναι ένα καταιγιστικό e-sport που βασίζεται στην ταχύτητα, τα αντανακλαστικά και στις προσωπικές δυνατότητες των παιχτών. To BF είναι ένα παιχνίδι ομάδας που βασίζεται στην τακτική, τη συνεργασία και την εκμετάλλευση των μέσων και του περιβάλλοντος.
Και τα δύο παιχνίδια είναι εξαιρετικά σε αυτό που προσφέρουν Το τι θα επιλέξει κανένας έχει να κάνει αποκλειστικά με το τι ζητάει. Εγώ π.χ. κουράστηκα από το πολυετές running and gunning και πήρα το BF. Κάποιος άλλος μπορεί να ακολουθήσει καλύτερη πορεία. Αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα για τα δύο αυτά παιχνίδια. Το μόνο που αποδεικνύει είναι ότι όπως ελέχθη και σε άλλο comment στο review του BF4, είμαστε τυχεροί που έχουμε τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο πολύ καλές και διαφορετικές υλοποιήσεις του θέματος, που μπορούν να καλύψουν όλα σχεδόν τα γούστα!
Τα ειπες υπεροχα!!!!!!!!!
Δεκτό, ανταλλάσσουμε απόψεις εδώ
Ηθελα να πω οτι απλως δεν εχει νοημα σε μερικα σημεια οπως για παραδειγμα οι evil Νοτιοαμερικανοι που θελουν να παθουν κακο εκατομμυρια ανθρωποι χωρις λόγο...κατα τα αλλα καταλαβα το story, δεν εχουμε προβληματα κατανοησης εδω στο GameWorld
http://www.gamespot.com/articles/call-of-duty-ghosts-sell-in-hits-1-billion/1100-6415993/
Μαλλον εννοείς ένα εκατομμύριο! 1 δις δεν εχει πουλησει κανενα game γιατι 7 δις ειναι o πληθυσμός της Γης.
Διάβασα το review σου Χριστιάνα και συμφωνώ απόλυτα. Τα γραφικά με απογοήτευσαν κι εμένα αλλά η online εμπειρία είναι όπως πάντα αψεγάδιαστη. Αν εξαιρέσουμε φυσικά τα modes που βγήκαν και που πραγματικά δεν βρίσκω το λόγο να το κάνει κάποιος.
Για να είμαι αντικειμενικός πάντως ψηφίζω το Battlefield 4 ως καλύτερο του Cod με μικρές διαφορές. Αν και αμφότερα θα τα έβρισκα κατώτερα των προσδοκιών μου. Ποιος θα περίμενε τώρα το Cod να περάσει το Battlefield σε διάρκεια. Καλά για το campaign ασχολίαστο απλά. Ψυχούλες τα dogs αλλά fake.
Καταρχήν το ένα δισεκατομμύριο αφορά τον τζίρο που έκανε η Activision στο shipment των παιχνιδιών, ποσό που βασίζεται στην ζήτηση του Ghosts από τα καταστήματα. Αυτό δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ποιότητά του, ούτε με πωλήσεις. Για να διαμορφώσεις μια άποψη για τις πωλήσεις θα πρέπει να δεις τι πουλήθηκε τον πρώτο μήνα και στην πορεία σε βάθος χρόνου. Εγώ προσωπικά δεν το έχω παίξει, αλλά εμπιστεύομαι απόλυτα την κρίση της Χριστιάνας σε αυτό το θέμα και μιας και αναφέρεις το Gamespot 8 του έβαλε και αναφέρει τα ίδια αρνητικά στοιχεία με το review του GameWorld. Επίσης δεν μισούμε τα mainstream παιχνίδια, ούτε υπεραγαπάμε τα indie ή αυτά που έχουν προκαλέσει μεγάλο hype.Βαθμολογούμε αντικειμενικά απλά. Ενδεικτικά να σου αναφέρω παραδείγματα όπως το Battlefield 4 που πήρε 8.5, το Journey που πήρε 7 ή τα Lost Planet 3 και Aliens: Colonial Marines με βαθμολογίες κοντά στο 7 όταν Metacritic έχουν 5.5-6.
Δεν σχολίασα την κριτική,μπορώ να πω ότι συμφωνώ με το βαθμό που πήρε ,απλώς δεν μου αρέσει να λένε ένα παιχνίδι κακό χωρίς καν να το έχουν παιξει. Και το link για το gamespot το έβαλα γιατί δεν βρήκα άλλο site να λέει ποσά πούλησε και όχι για να πω ότι σε άλλα site πήρε αυτόν τον βαθμο
Μέχρι τώρα σεβόμουν την άποψή σου αλλά αυτό το "δεν το έχουν παίξει" για μένα πήγαινε; Όχι γιατί αν πήγαινε για μένα θα πρέπει να μάθεις ότι εμείς οι συντάκτες ξενυχτάμε παίζοντας και δοκιμάζοντας τα games για να τα αναλύσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Επίσης ακόμα και να μην το είχα αναλάβει εγώ το review θα το έπαιζα έτσι και αλλιώς γιατί το CoD είναι από τα αγαπημένα μου FPS.
Οκ Χριστιανα μην νευριαζεις, ενα λαθος εκανε το παιδι...
Όχι δεν εννοούσα εσένα,το ξέρω ότι σπατάλησες ώρα για να γραψεις το review για το παιχνιδι
Το MW ηταν απο τα καλυτερα FPS στην εποχη του και μια πολυ καλη στροφη στη σειρα.
Αυτο που χαλασε τη σειρα ηταν οτι τα MW 2,3 ηταν σαν expansion του 1ου, παρα συνεχειες.
Το Ghost φαινεται πιο ενδιαφερον θα ελεγα, ξεκιναει αρκετα εντυπωσιακα και στη συνεχεια ειναι μεταποκαλυπτικο....αλλα παλι ειναι σαν MW expansion. Πιστευω θα επρεπε να γινει ριζικη αλλαγη παλι. Οπως περασαν απο τη WWII Era στη μοντερνα εποχη με ανανεωσεις σε ολους τους τομεις ετσι επρεπε να γινει και τωρα.
Για την ώρα θα προτιμήσω να αγοράσω το Black Ops 2 λόγω και μικρότερων απαιτήσεων αλλά και αρνητικών κριτικών του Ghosts.
Αυτό το οποίο συνέβη είναι πως η Federation χάκαρε το όπλο ώστε να αρχίσει να βομβαρδίζει διάφορες περιοχές των ΗΠΑ και έτσι δύο αστροναύτες των ΗΠΑ το κατέστρεψαν και το έριξαν.
Το λέω αυτό,γιατί διαβάζοντας το Review και παίζοντας το παιχνίδι παραξενεύτηκα καθώς δεν το έριξε η Federation αλλά αστροναύτες των ΗΠΑ και έτσι έμαθα σχετικά με το τι ήταν το ODIN (Orbital Defense Initiative)
Επομένως το σενάριο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και αναφέρεται σε ένα γεγονός το οποίο θα μπορούσε να συμβεί και στην πραγματικότητα αν υπήρχαν τέτοιου είδους όπλα.
Στο παρελθόν υπήρξαν προσπάθειες για την δημιουργία τέτοιων όπλων https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment
Σχετικά με το σενάριο η Αμερική βρίσκεται σε αδύναμη θέση και μέσα απο την στρατιωτική "θρυλική" ομάδα με το όνομα Ghosts θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τους τρομοκράτες της Federation που τα έχουν βάλει με τις ΗΠΑ.
Επομένως καταλήγω πως για μένα προσωπικά είναι underrated αυτό το παιχνίδι και δίκαια είχε έναν μεγάλο αριθμό πωλήσεων καθώς αξίζει πραγματικά.