- Reviews
- Beyond: Two Souls
Beyond: Two Souls
HotΠατήστε το κουμπί για να...προχωρήσει η ταινία!
Πατήστε το κουμπί για να...προχωρήσει η ταινία!
Όσοι παρακολουθείτε εδώ και χρόνια την γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Quantic Dream γνωρίζετε πολύ καλά τις δυνατότητές της. Ξεκίνησε με το μέτριο Omikron: The Nomad Soul το '99 και συνέχισε με επιτυχία, τόσο στο Fahrenheit (Indigo Prophecy) όπου και πρωτοδιακρίθηκε, όσο και στην επόμενη επιτυχία της, το Heavy Rain. Δημιουργός όλων αυτών, όπως και του παρόντος το οποίο θα εξετάσουμε, είναι ο David Cage, που αρέσκεται πάντοτε στο να δημιουργεί Adventures στα οποία δένεστε με τους πρωταγωνιστές. Σας μεταφέρει την αίσθηση του να ζείτε πρόσωπα και καταστάσεις μέσα από τα μάτια των ίδιων των ηθοποιών και να συμμετέχετε ενεργά σε αυτές.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό γνωρίσμα που αποτέλεσε κλειδί για την επιτυχία του Heavy Rain είναι η πραγματική και ουσιαστική αλλαγή της ιστορίας ανάλογα με τις πράξεις σας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω διαλόγων και quick time events όπου πρέπει να πατήσετε έγκαιρα τα κουμπιά που σας ζητούνται. Με βάση λοιπόν την ήδη επιτυχημένη αυτή συνταγή γεννήθηκε το Beyond: Two Souls. Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα exclusives της Sony, κυρίως λόγω της μέχρι τώρα προϊστορίας των Γάλλων developers, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Sony Hellas ανταποκρίθηκε σε άλλο ένα μεγάλο ραντεβού, ώστε η έκδοση που θα αγοράσετε από τα καταστήματα να συνοδεύεται με ελληνικούς υπότιτλους.
Γνωρίστε την Jodie
Βρισκόμαστε στην Αμερική, όπου αναλαμβάνετε τον ρόλο της Jodie Holmes. Σε αντίθεση με το Heavy Rain όπου συναντήσαμε τέσσερις πρωταγωνιστές, εδώ η Quantic Dream μας παρουσίασε μόλις μία πρωταγωνίστρια. Η μήπως…δύο; Η Jodie διαφέρει από τους υπόλοιπους ανθρώπους καθώς μέσα της έχει μια ψυχή που προέρχεται από έναν άλλο κόσμο. Η ψυχή αυτή δένεται μαζί της μονίμως, με έναν αόρατο ομφάλιο λώρο και ονομάζεται Aiden. Ο Aiden έχει μαγικές ικανότητες και ελέγχεται ανεξάρτητα από την Jodie, ενώ παράλληλα την προστατεύει, ακολουθώντας τις εντολές της όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν.
Την μικρή μας ηρωίδα την κοντρολάρετε σε διάφορα στάδια της ζωής της και συγκεκριμένα από τα οκτώ της χρόνια. Λόγω των μαγικών ιδιοτήτων της αντιμετωπίζεται με καχυποψία και φόβο από τους γύρω της και συνήθως καταλήγει μόνη, βρίσκοντας ανά διαστήματα στήριγμα σε αυτούς που την πιστεύουν, έστω για λίγο. Εδώ πρακτικά ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της Quantic Dream, David Cage, αποφασίσει να μας βάλει να αντιμετωπίσουμε την μοναξιά μας, ακολουθώντας μια τελείως διαφορετική συνταγή από αυτή του Heavy Rain, όπου με τέσσερις ήρωες αισθανόμασταν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Η Jodie είναι ένα κορίτσι μελαγχολικό, άγριο και ταυτόχρονα ευαίσθητο. Αυτός ο συνδυασμός συναισθημάτων είναι πραγματικά μοναδικός. Κατά την άποψή μου είναι κατά κύριο λόγο ευαίσθητη, καθώς μεταμορφώνεται σε σκληρή ηρωίδα μόνο όταν οι περιστάσεις το προκαλέσουν. Με τον Aiden μέσα της, αποκτά μια τρομακτική αυτοπεποίθηση, καθώς ξέρει ότι ακόμα και στις δύσκολες περιστάσεις, αυτό το πνεύμα που κρύβει θα την σώσει. Εμφανισιακά μοιάζει hot μόνο όταν έχει το μαλλί μακρύ, διαθέτει όμορφες καμπύλες, αλλά το κοντό μαλλί που προτιμά, την κάνει να μοιάζει με…αγοροκόριτσο. Φυσικά ορισμένοι ίσως να έχετε αντίθετη άποψη και να την θεωρήσετε sexy, ιδιαίτερα στις –ελάχιστες- αποκαλυπτικές σκηνές του παιχνιδιού.
Με παρόμoια συνταγή στο gameplay
Αν έχετε ασχοληθεί έστω και λίγο με το Heavy Rain, η πρώτη σας επαφή με το Beyond: Two Souls θα σας φανεί ιδιαίτερα οικεία. Η Jodie κινείται με το αριστερό analog stick ενώ με το δεξί αλληλεπιδρά με σημεία ενδιαφέροντος που βλέπει γύρω της και τα οποία συμβολίζονται με κουκίδα. Όταν πατήσετε το δεξί analog πάνω τους τότε συνήθως ακολουθεί cutscene και ενίοτε quick time event.
Στα quick time events θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε την σωστή ακολουθία κουμπιών για να βγάλετε εις πέρας μια μάχη. Ακόμα κι αν δεν τα καταφέρετε με την πρώτη, τις περισσότερες φορές σας δίνεται μια δεύτερη, ακόμα και τρίτη ευκαιρία. Το παιχνίδι συγχωρεί λάθη πολύ περισσότερο και καθότι δεν υπάρχουν οι εναλλακτικοί πρωταγωνιστές για να πεθάνουν, στην προκειμένη περίπτωση, έστω κι ότι θα κάνετε όλες τις κινήσεις λάθος...δεν σας αφήνει καν να πεθάνετε! Στο ρεπερτόριο δραστηριοτήτων σας πάντως, σε ορισμένες αποστολές περιλαμβάνονται μέχρι και ιππασία, καθώς επίσης και Action σκηνές, με ελεύθερη κίνηση της ηρωίδας στο χώρο. Όσον αφορά στο τελευταίο, θα κάνετε ορισμένες stealth επιθέσεις (τύφλα να 'χει ο Solid Snake απ' το Metal Gear Solid) πάντα με το πάτημα ενός κουμπιού. Δεδομένου του κοινού στο οποίο απευθύνεται το παιχνίδι, η δυσκολία θα είναι πάντοτε μηδαμινή αφού όλοι οι φρουροί θα σας γυρνούν την πλάτη σαν να μην υπάρχετε.
Ο Aiden
Σε κάθε level θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τη βοήθεια του Aiden ο οποίος σας προσδίδει τις μαγικές ικανότητες που προαναφέραμε. Ο Aiden υποτίθεται ότι περιφέρεται διαρκώς γύρω από την Jodie, σε ύψος περίπου 2-3 μέτρων, κάτι σαν δορυφόρος. Είναι αόρατος και εκτελεί ότι εντολές του δώσετε. Μπορεί να εισβάλει στο σώμα κάποιου και να τον εξοντώσει, να τον κατηχήσει και να τον ελέγξει πλήρως ή να διαβάσει την σκέψη του. Παράλληλα, ο Aiden μετακινεί και αντικείμενα στο χώρο, αλλά και γιατρεύει οποιεσδήποτε πληγές. Τις περισσότερες φορές θα υπάρχει αποκλειστικά και μόνο μία χρήση του Aiden. Σε απειροελάχιστες θα σας δοθεί η δυνατότητα επιλογής του πως θα τον αξιοποιήσετε (καλή ή κακή), παρόλα αυτά όποια κι αν είναι η απόφασή σας, τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν μέχρι την τελική σκηνή του σεναρίου, δεν θα αλλάξουν ούτε στο ελάχιστο.
Ο χειρισμός του προσωπικού σας…πνεύματος είναι πολύ απλός. Απλά πατάτε το Δ, η κάμερα αλλάζει από τρίτου προσώπου σε “Aiden-πρώτου προσώπου”. Πλέον ως πνεύμα κινείτε την κάμερα πρώτου προσώπου με τα δύο analog sticks, πράγμα που δεν βολεύει ιδιαίτερα στην πράξη. Με το L1 στα μπλε σημεία ενδιαφέροντος που σας υποδεικνύονται και μετακινώντας τα δύο analog sticks ταυτόχρονα επιτυγχάνετε τις παραπάνω κινήσεις που προαναφέραμε. Το αποτέλεσμα είναι διασκεδαστικό, καθώς μπορείτε να τρομάξετε όποιον θέλετε, μετακινώντας έπιπλα γύρω του, να εισβάλετε στο σώμα κάποιου και να αρπάξετε το όπλο του σκοτώνοντας τους γύρω του κ.ο.κ. Φυσικά αυτό προκαλεί τον τρόμο σε όσους συναντάτε καθώς αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν απλά ένα οποιοδήποτε κοριτσάκι. Πέρα όμως απ’ τους απλούς ανθρώπους, η Jodie θα βρει στο διάβα της και άλλα πνεύματα, παρόμοια με τον Aiden, με τα οποία θα κληθεί να δώσει πολύ πιο αμφίρροπες μάχες.
Οι δυσκολίες της ζωής
Στο Heavy Rain το σενάριο πραγματοποιούσε διαρκώς μετάβαση από τον ένα χαρακτήρα στον άλλο, πάντοτε με σωστή χρονική εξέλιξη των γεγονότων. Τα πλάνα ήταν γρήγορα ώστε να σας κρατούν σε εγρήγορση. Στο Beyond: Two Souls η μη εναλλαγή χαρακτήρων αντικαθίσταται από ανελέητα μπρος-πίσω στη ζωή της Jodie. Τη μια στιγμή θα είστε μεγάλη γυναίκα, την άλλη μικρό κοριτσάκι, στο ενδιάμεσο μια έφηβη που θα προσπαθεί να βρει τον εαυτό της και να κάνει την επανάστασή της. Όλα αυτά πάντοτε υπό επιτήρηση, καθότι απ’ τη μία είστε ο σωτήρας των ανθρώπων και απ’ την άλλη δημόσιος-κίνδυνος, ένα δίκοπο μαχαίρι το οποίο οι κυβερνητικοί της χώρας καταλήγουν ανά διαστήματα να το αντιμετωπίζουν ως δημόσια απειλή.
Οι τρεις άλλοι πρωταγωνιστές που δουλεύουν για λογαριασμό της κυβέρνησης, Nathan Dawkins, Cole Freeman και Ryan Clayton, περιπλέκονται στη ζωή της Jodie για ξεχωριστούς λόγους ο καθένας και με διαφορετικά κίνητρα. Αποτελούν δε ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής της που ενίοτε την φέρνει σε μπελάδες.
Ανακαλύψτε τα μυστικά που κρύβονται…σε μια άλλη διάσταση!
Από τις ειδικές ικανότητες της Jodie προκύπτουν μια σειρά από “γρίφοι”. Θα κληθείτε λοιπόν να εισβάλετε σε σώματα εχθρών, να τους ελέγξετε και να τους στρέψετε ενάντια στους αντιπάλους σας, να πετάξετε αντικείμενα σε κάποιους, να τα μετακινήσετε ώστε να ανοίξετε δρόμο ή να διαβάσετε τις σκέψεις άλλων ανθρώπων. Οι (εντός εισαγωγικών) γρίφοι, είναι πάντοτε οφθαλμοφανείς, καθώς η πρωταγωνίστρια καλεί από μόνη της το πνεύμα του Aiden για βοήθεια, συνεπώς γνωρίζετε μονίμως πότε θα πρέπει να πατήσετε το Δ και να αλλάξετε την οπτική της κάμερας αναλαμβάνοντας την πανίσχυρη ψυχή.
Συν τις άλλοις, θα πρέπει να πολεμήσετε σε μάχες σώμα με σώμα, με ανθρώπους, ζώα, πνεύματα και όσους άλλους τολμήσουν να σας επιτεθούν. Σε αυτό το μοτίβο χειρισμού, η Jodie τα καταφέρνει περίφημα όπως θα δείτε στην πράξη κι εσείς αντίστοιχα κινείτε το δεξί analog stick προς μία και μόνο κατεύθυνση. Τα περιθώρια λάθους είναι πολλά, κάτι που κάνει το Beyond: Two Souls προσβάσιμο και σε πιο casual κοινό με αδύναμα αντανακλαστικά. Από εκεί που στο Heavy Rain υπήρχε συνεχόμενη ένταση, εδώ το σενάριο κατεβάζει ρυθμούς και σε πάρα πολλές περιπτώσεις σας ζητάει μόνο να πάτε από το σημείο Α στο σημείο Β και να πατήσετε απλά ένα κουμπάκι για να παίξει το επόμενο cutscene. Δίνεται επομένως η εντύπωση ότι οι developers απλά ανέπτυξαν έναν “ξερό” κινηματογραφικό τίτλο, βάζοντάς μας σε ρόλο κομπάρσου.
Τον πρωτεύοντα ρόλο το Beyond: Two Souls παίζει το συγκινητικό σενάριο και η ατμόσφαιρα, καθώς το gameplay περνάει σε δεύτερη μοίρα. Από τη μία θα ζήσετε μια εμπειρία που θυμίζει ταινία του Hollywood, αλλά παρουσιάζεται με πολύ εύστοχο τρόπο και γεγονότα που έχουν σωστή συνοχή μεταξύ τους. Τα δε paranormal στοιχεία και η επικοινωνία με διαφόρων ειδών πνεύματα θα εξιτάρουν πολλούς από εσάς. Από την άλλη, θα πρέπει να συμβιβαστείτε με την ιδέα ότι τα ποσοστά παίζουν γύρω στο 40% cutscenes, 30% εξερεύνηση, 20% Aiden και 10% έντονη δράση.
Replayability
Αν δοκιμάσετε να ξαναπαίξετε το Beyond: Two Souls από την αρχή και να αλλάξετε τις αποφάσεις σας τότε θα διαπιστώσετε ότι οι πράξεις σας δεν έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στην ιστορία, όσο είχαν στο Heavy Rain. Ακόμα δηλαδή κι αν αλλάξετε τα όσα είπατε στους διαλόγους ή κάνετε κάτι στραβά, είναι σαν να μην έχει συμβεί απολύτως τίποτα. Το story, παρότι linear, αποτελεί το δυνατό χαρτί της Quantic Dream. Είναι καθηλωτικό, ανατρεπτικό και αναλύει πολλές πτυχές από τον κόσμο των πνευμάτων, την αστρική προβολή και την αύρα κάθε ανθρώπου. Όσοι ασχολείστε με τα μεταφυσικά φαινόμενα είναι πολύ πιθανό να μην σηκωθείτε καν από την κονσόλα. Απ' την άλλη, το ότι δεν υπάρχει ποτέ θάνατος, αλλά αντίθετα ο Aiden σας σώζει όπως και να 'χει, κάνει το gameplay αποκρουστικό στους hardcore gamers. Ευτυχώς το παιχνίδι έχει εναλλακτικά φινάλε και αυτό είναι ίσως ένας λόγος να αποφασίσετε να το ξαναδοκιμάσετε. Η συνολική διάρκειά του υπολογίζεται σε 9-10 ώρες και για να είμαστε ειλικρινείς, με βάση την εξέλιξη της ιστορίας, οτιδήποτε επιπλέον θα κούραζε αρκετά.
Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, ο νέος τίτλος της Quantic Dream διαθέτει Co-Op, στο οποίο ο ένας παίκτης ελέγχει την Jodie και ο άλλος τον Aiden. Ο έλεγχος του καθενός μεταβιβάζεται με το τρίγωνο. Για παράδειγμα αν η κοπελιά σας ελέγχει την Jodie και εσείς τον Aiden τότε πατώντας το τρίγωνο σας δίνει τον έλεγχο του παιχνιδιού ώστε να μπορέσετε να την βοηθήσετε. Ένα μικρό μειονέκτημα εδώ είναι ότι έχουμε ήδη περιορισμό της κυρίως δράσης λόγω των cutscenes και των ελάχιστων (και ανούσιων) επιλογών στους διαλόγους, με το Co-Op ο χρόνος αυτός του gameplay χωρίζεται στην ουσία διά δύο, κάτι που σας αναγκάζει σε μεγαλύτερους χρόνους αναμονής. Τέλος, μια ακόμη μικρή λεπτομέρεια είναι ότι οι gadgketάκηδες μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι και από το iPhone σας με το σχετικό app της Sony.
Κινηματογραφικοί χαρακτήρες – Ατέλειες στο περιβάλλον
Το cast των ηθοποιών στο Beyond: Two Souls είναι αξιοθαύμαστο και σας προειδοποιούμε ότι η παρουσίαση, οι εκφράσεις των προσώπων και οι διάλογοι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μια σύγχρονη ταινία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι ο τίτλος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα χρονικά των games στο φετινό Tribeca Film Festival. Την Jodie Holmes υποδύεται η Ellen Page και τον Nathan Dawkins ο William Dafoe. Αμφότεροι απεικονίζονται ολόιδιοι με την πραγματικότητα, χωρίς ίχνος υπερβολής! Οι υπόλοιποι ηθοποιοί, όπως ο Kadeem Hardison και ο Eric Winter, που υποδύονται τους κυβερνητικούς πράκτορες των ΗΠΑ, έχουν κι αυτοί το κατάλληλο ύφος που ταιριάζει στους χαρακτήρες που υποδύονται.
Αυτό που κάνει το Beyond: Two Souls μοναδικό στον ηχητικό τομέα είναι καταρχήν το voice acting, στο οποίο κάθε ηθοποιός απεικονίζει τον εαυτό του με άριστο ύφος, τόσο που να έχουμε την πιο δυνατή προσέγγιση ever σε video game. Το δε soundtrack αποτελεί έργο των Hanz Zimmer και Lorne Balfe, ο τελευταίος εκ των οποίων είχε εργαστεί στο παρελθόν με την Ubisoft για το Assasins Creed. Τα μονότονα και διακριτικά ακούσματα με υψηλά production values, καταφέρνουν να αποτυπώσουν άριστα όλες τις συγκινητικές στιγμές της ιστορίας που θα ζήσετε. Όλα αυτά συνοδεύονται με ελληνικούς υπότιτλους, σε μια μετάφραση από την Sony Hellas που είναι ίσως η πιο πιστή που έχουμε δει σε video game, με δουλειά αντάξιας του επιπέδου του The Last of Us.
Σε αντίθεση με όσα είδαμε στην preview έκδοση του παιχνιδιού, η τελική έκδοση έχει τα εξής. Καταρχήν με τη δουλειά που έγινε στο motion-capture, οι χαρακτήρες και κυρίως όσοι παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, έχουν κορυφαίο bump mapping -ειδικά στις εκφράσεις προσώπου- και σωστό lipsync. Το περιβάλλον παρουσιάζει τεράστια ποικιλομορφία, με πλάνα απ' τη Μέση Ανατολή, βροχερά δάση ή εσωτερικούς χώρους, όμως πάσχει από κακό anti-aliasing στα textures. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο έντονο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Την νύχτα, οι developers επέλεξαν να κρύψουν στοιχεία από το περιβάλλον, κάτι που όμως είχε τελικά αρνητική επίδραση. Με απλά λόγια, το σκοτάδι σε κλειστούς χώρους είναι κατάμαυρο λες και κάποιος έχει πετάξει μελάνι στην οθόνη σας και οι φωτισμοί με τον τρόπο που αντανακλούν άσχημα πάνω στα σώματα, το κάνουν ακόμη χειρότερο. Tέλος, τα καιρικά φαινόμενα όπως η βροχή ή οι τυφώνες απεικονίζονται άκρως ρεαλιστικά.
Με τα μάτια του πνεύματος
Αν θέλετε να ζήσετε μια δυνατή εμπειρία και να γίνετε μέρος αυτής, τότε το Beyond: Two Souls είναι η τελευταία σας ευκαιρία να το πράξετε στο PS3. Βαδίζει πάνω στην πασίγνωστη συνταγή του Heavy Rain και παρότι είναι λιγότερο interactive από αυτό, το σίγουρο είναι ότι θα σας καθηλώσει για ένα δεκάωρο. Αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά exclusives για την κονσόλα της Sony και θα σας προβληματίσει πολύ με το "ιδιαίτερο" σενάριό του για το τι συμβαίνει σε αυτόν αλλά και τον άλλο κόσμο των πνευμάτων. Εν τέλει όμως, δεν δικαιώνει σε καμία περίπτωση το διθυραμβικό hype που είχε χτιστεί γύρω από το όνομά του κι αυτό διότι ναι μεν η Quantic Dream έφταξε ένα καλοστημένο σενάριο αλλά δυστυχώς δεν πρόσθεσε ουσιαστικά στοιχεία βελτίωσης από το προηγούμενο project της.
Θετικά:
- Σενάριο και ατμόσφαιρα που καθηλώνουν
- Η σχεδιαστική λεπτομέρεια των χαρακτήρων
- H προσθήκη ορισμένων Action στοιχείων, έτσι για να σπάει η μονοτονία
- Αριστουργηματικές ερμηνείες ηθοποιών
- Το ότι μπορείτε να βγάλετε τα απωθημένα σας σε κάθε bully
Αρνητικά:
- Πιο linear σενάριο σε σχέση με το Heavy Rain
- Το gameplay είναι λιγότερο interactive και καταντά ενίοτε επαναλαμβανόμενο
- Πολύ φτωχός σχεδιασμός στο περιβάλλον
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9.5
Gameplay: 6.5
Σενάριο: 9
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.9
Το μικρότερο “αδερφάκι” του Heavy Rain, με πιο linear σενάριο και πινελιές...Solid Snake!
Μάνος Γρυπάρης
Comments
pre-order special edition!
Εντάξει δεν είναι κακή η βαθμολογία μας, ούτε το game είναι κακό. Απλά δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί πλήρως στις προσδοκίες μας. Το 6 θα έλεγα ότι είναι υπέρ του δέοντος παρατραβηγμένο...
Είναι δυνατόν??Ενοικίαση και πολύ του είναι.
Πράγματι, συμφωνώ και επαυξάνω!!!
Καλα στο Metacritic εφαγε θαψιμο. Με την αυστηροτητα που διακρινει το Gameworld στα πουπουλα το βαλατε!
Το IGN όσον αφορά τα reviews είναι άθλιο site. Δεν το εμπιστεύομαι ούτε στο ελάχιστο. Το Gamespot συνήθως δεν είναι υπερβολικά πάνω ή κάτω αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα reviews τους είναι τραγικά. Γενικά το μυστικό με τα reviews είναι να βρεις άτομα που εμπιστεύεσαι και που έχουν τα ίδια γούστα με σένα και να παρακολουθείς αυτοί τι λένε.
Όσο για το Beyond: Two Souls, αν η Quantic Dream θέλει να βγάλει Interactive Movies, κανένα πρόβλημα. Το Heavy Rain μου άρεσε αρκετά. Όχι, όμως, ο David Cage να λέει ότι τα video games πρέπει να μεγαλώσουν και η βιομηχανία πάσει από το "σύνδρομο του Πίτερ Παν" ενώ η δική του απάντηση είναι κάτι που στα όρια λέγεται παιχνίδι (για το Heavy Rain λέω, το Beyond δεν το έπαιξα ακόμα).
Περίμενα περισσότερα από το Beyond, θα το νοικιάσω σίγουρα αλλά η αγορά του φαντάζει δύσκολη.
Δεν έχεις διαβάσει τα reviews των περισσότερων sites στον κόσμο που το έχουν θάψει ουτε κοιτας user score. Αλλο το Heavy Rain που ηταν τοτε πρωτοτυπο (μιση-ταινια) κι αλλο να κανεις ολοκληρη ταινια. Εκτος απο το τελος που αλλου εχεις επιλογη? ΠΟΥΘΕΝΑ!!! Για να βαζουμε τα πραματα στη θεση τους.
Το review απολαυστικο οπως παντα. Απο μενα ενα 7.5 παντως γιατι εχοντας παιξει Heavy Rain θεωρω οτι με ληστεψανε και με το παραπανω.
Για άλλη μια φορά η βαθμολογία του Gameworld ήταν κατατοπιστική του τελικου προιοντος και ο Μάνος απολαυστικός στην ανάλυση του οπως παντα. Με μια απλη ηρωιδα οπως η Jodie και με φοβερη ερμηνεια της Ellen Page να σωζει την παρτιδα το Beyond Two Souls ειναι μια ταινια οπου απλα θα κανετε κλικ να προχωρησει και στο τελος θα εχετε τις μονες -ναι το τονιζω μονες- εναλλακτικες επιλογες. Θεωρω γελοια κατι 9 που εχω διαβασει κατα καιρους σε διαφορα sites (ειδικα το Gamespot που το ειχα σε εκτιμησει τελευταια βαζει τις βαθμολογιες....αναποδα) και φυσικα δεν ειναι για 6. Η αληθεια ειναι καπου στη μεση. Παντως στο Heavy Rain ειχαμε replayability,ειχαμε 4 χαρακτηρες,σασπενς, θανατους, ενταση. Τιποτα απο ολα αυτα δεν υπαρχει εδω. Μηδεν επιλογες,οτι κι αν διαλεξετε μετα απο λιγο προχωρατε στο επομενο βιντεο κοκ. Ευχαριστη νοτα παντως τα δηθεν Action στοιχεια και οι στιγμες που συγκινουν αλλα μεχρι εκει. Mr. Cage φαγαμε ξαναζεσταμενο φαγητο. 7 απο εμενα γιατι ειμαι αυστηρος. Σορρυ για το τεραστιο σχολιο.
Aπολαυστικό review!
Εν κατακλείδι, θεωρώ πως το Beyond είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι και μου άρεσε περισσότερο απ' ότι του Μάνου. Το Heavy Rain έκανε πάταγο λόγω γραφικών και στυλ επειδή βγήκε πρώτο. Λογικό να μην κάνει τον ίδιο πάταγο και το Beyond, καθώς ξέραμε τι να περιμένουμε. Μπορώ να δεχθώ κάποιον να πει ότι δεν του αρέσει, λόγω γούστου (να μη γουστάρει παραφυσικές ιστορίες ή τέτοιου στυλ παιχνίδια), αλλά θεωρώ πως αν μη τι άλλο είναι ισάξιο του Heavy Rain (προσωπικά το θεωρώ ανώτερο για τους παραπάνω λόγους). Το Heavy Rain είχε τέσσερις playable χαρακτήρες, το Beyond δύο αλλά πιο καλογραμμένους side characters (τους γιατρούς στο lab, τους hobos, τους Ινδιάνους, τον Ryan). To Heavy Rain είχε gameplay με τα γυαλιά του Norman Jayden, το Beyond έχει τον Aiden. To Heavy Rain έχει περισσότερες επιλογές σε κάποια πράγματα, το Beyond έχει περισσότερα περιβάλλοντα και διαφορετικά σκηνικά (κυνηγητό με μηχανή, στο δάσος, covert op στην Αφρική, στη Σιβηρία, τεστ στο Lab, παιδικό πάρτυ κλπ). Στο Heavy Rain έχουμε 4 χαρακτήρες που δεν ξέρουμε και πάρα πολλά γι'αυτούς. Ντάξει βλέπουμε τα βασικά (Ethan χωρισμένος με τη γυναίκα του και με νεκρό τον Jason, Norman Jayden drug-addicted, η δημοσιογράφος έχει αϋπνίες) που όμως δεν εμβαθύνουν ή δεν εξηγούνται και ποτέ (όπως δεν εξηγήθηκε ποτέ in-game το γιατί βλέπει εφιάλτες και έχει αϋπνίες η δημοσιογράφος, ή γιατί πέθανε ο Jason, ή γιατί παθαίνει black out ο Ethan και φτιάχνει origami). Στο Beyond βλέπουμε όλη τη ζωή της Jodie. Από παιδάκι ως 25άρα σχεδόν. Όλες τις εκφάνσεις και τις δυσκολίες της. Το καθένα έχει και τα καλά και τα κακά του. Τεχνικά το Beyond είναι καλύτερο. Εξελίσσει το Heavy Rain. Σεναριακά/παικτικά είναι στην κρίση του καθενός. Είναι καθαρά υποκειμενικό το τι περιμένει ο καθένας από το παιχνίδι και τι γούστα έχει.
Θέλω να σχολιάσω αυτό το κομμάτι. Θεωρώ ότι το παιχνίδι είναι για λίγους. Διαβάζοντας μερικά ξένα reviews είδα ότι ο καθένας γράφει ότι θέλει. Άλλοι λένε ότι είναι το απόλυτο παιχνίδι γιατί πολύ απλά τους έκανε να νιώσουν απίστευτα συναισθήματα και να δεθούν με τους χαρακτήρες. Άλλοι είπαν ότι είναι βαρετό και σπατάλη χρόνου γιατί είναι γεμάτο QTE και δεν τους άρεσε. Πολύ απλα ο καθένας γράφει ότι του καπνίσει και δεν σκέφτεται ούτε τι άποψη μπορεί να έχουν οι ο gamers που θα το παίξουν επειδή γουστάρουν τέτοιου είδους games.
Βάλτε με εμένα να γράψω ένα review για το αγαπημένο σας football manager. Με την παραπάνω λογική θα πρέπει να του βάλω 2 (ενώ ξέρω ότι ΔΕΝ κάνει για 2). Δεν μου αρέσει το manager και δεν βλέπω το λόγο που ασχολείται τόσος κόσμος με αυτό. Αυτό όμως δεν μου δίνει το δικαίωμα να βγαίνω και να το "κράζω"! Το ότι δεν καταλαβαίνω κάτι δεν σημαίνει ότι είναι κακό. Απλώς δεν είναι για εμένα! Για αυτό δεν θα με δείτε και ποτέ να γραφώ review για αυτό το παιχνίδι!
Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα. Δεν αρέσει σε κάποιον το στυλ του Beyond; Ε τότε ας μην το αγοράσει και ας μην το κρίνει! Είναι χαζό.
Θα συμφωνήσω σε ορισμένα σημεία, διότι έχει ξεφύγει το θέμα διότι σου παρουσιάζουν games που είναι ένα άρμεγμα μια αγελάδας με στάμπα ένα όνομα είτε call of duty είναι ή ότι άλλο θες και τα παιχνίδια που πραγματικά έχει πέσει απίστευτη δουλειά και είναι κάτι που δεν βλέπουμε συχνά είναι για τα "σκουπίδια".
Γιατί έτσι καταστρεφετε ένας gamer, διότι ένα ποσοστό από gamers σήμερα δεν ξέρει τι του γίνετε άπλα κάθονται και ακούνε τον κάθε δήθεν που έχει μια εξουσία "στα games" και πάνε με τα νερά του. Άλλα δεν ανοίγουν τους ορίζοντες τους να δουν πραγματικά τι τους προσφέρει το παιχνίδι. Όπως και ότι βάζουν και καλά 10αρια που το καταντούν υπερκτημημενο το παιχνίδι και όταν κάποιος πάει και βάζει μικρότερο βαθμό πέφτουν όλοι να τον φάνε όπως με το The Last of Us. Πλέον λίγοι κάνουν σωστά την δουλειά τους.
Που μόλις είδα τα γραφικά αναρωτιόμουνα αν το game ήτανε σε PS3 η PS4...10 και σε αυτό πιστεύω τα καλύτερα γραφικά σε game για το PS3 που έχει βγει μέχρι σήμερα.
Το 9 σημαίνει "Πάρα πολύ καλό". Υπάρχουν πάρα πολλά sites που βάζουν 10άρια "γιατί έτσι" αφού όσο πιο υψηλή η βαθμολογία, τόσο μεγαλύτερη αποδοχή από τα fanboys, περισσότερα σχόλια και λιγότερη γκρίνια.Επίσης ο λόγος που τα περισσότερα gaming sites αφαίρεσαν τις επιμέρους βαθμολογίες είναι και πάλι η λιγότερη γκρίνια. Πιστεύω μπορείς να συνεχίσεις να διαβάζεις τα reviews τους και να πανηγυρίζετε μαζί τα 10άρια θεωρώντας πως οτιδήποτε είναι τέλειο. Δυστυχώς για σένα εδώ είμαστε αντικειμενικοί και σεβόμαστε πρώτα την τσέπη των αναγνωστών.
Έχω γράψει με κάθε σαφήνεια στην παράγραφο των γραφικών τα ελάχιστα μειονεκτήματα. Αν έχεις επιχειρήματα πάνω σε αυτά ευχαρίστως να τα ακούσω. Τα βίντεο μιλούν από μόνα τους. 10 στα γραφικά έχουν πάρει συγκεκριμένα games του PS3 γιατί ήταν πολύ μπροστά για την εποχή τους.