- Reviews
- The Last of Us
The Last of Us
HotΤο Zombie apocalypse όπως έπρεπε να είναι.
Το Zombie apocalypse όπως έπρεπε να είναι.
Η Naughty Dog ήταν πάντοτε μια εταιρεία ανάπτυξης που μας γέμιζε επιτυχίες. Όλα τα games που έχει δημιουργήσει έχουν πιάσει reviews με βαθμολογίες 8-10, ανάλογα με τα γούστα και την αυστηρότητα του εκάστοτε game site. Ειδικότερα, μετά το Jak and Daxter, η σειρά Uncharted με την οποία καταπιάστηκαν οι αμερικανοί, κινήθηκε κυρίως μέσα στην κλίμακα του 9-10. Για την ποιότητα των προγραμματιστών της λοιπόν, δεν μπορεί λοιπόν κανείς να αμφιβάλει, καθώς έχουν χαρίσει πολυάριθμα exclusives για τις κονσόλες της Sony.
Παρά την επιτυχία του Uncharted, η Naughty Dog έκρινε σωστό να δημιουργήσει ένα νέο franchise, αυτή τη φορά ταλαντευόμενη ανάμεσα στο κλασικό Third-Person Shooter του Nathan Drake και της παρέας του και στο Survival Horror στοιχείο, το οποίο επιχειρεί για πρώτη φορά. Το The Last of Us είναι ένα νέο video game/ταινία που υπόσχεται να συγκινήσει τους fans και των δύο genres. Άλλωστε εν μέσω καλοκαιριού, πολύ απλά όχι μόνο "Δεν παίζει τίποτα καλύτερο" αλλά ειδικότερα όσοι έχετε αγαπήσει το Uncharted, καθώς και την αφήγηση και σκηνοθεσία της Naughty Dog έχετε έναν ακόμη λόγο να το επιλέξετε.
Από την άλλη, όσοι διαβάσατε το σχετικό beta preview του GameWorld θα γνωρίζετε πάνω κάτω ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σενάριο που βασίζεται σε zombie apocalypse σκηνικό. Αλήθεια, χρειαζόμαστε άλλη μια τέτοια συνταγή; Δεν έχετε βαρεθεί τόσα zombie apocalypse games; Προφανώς για να διαβάζετε το παρόν review μάλλον είτε ισχύει το αντίθετο (τα γουστάρετε δηλαδή κατά βάθος), είτε έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στα χέρια της Naughty Dog. Κρατήστε το τελευταίο και διαβάστε το review ενός εκ των τελευταίων δυνατών exclusives του PlayStation 3. Άλλωστε, μέχρι να κυκλοφορήσουν τα Beyond: Two Souls και Gran Turismo 6 στα τέλη της χρονιάς, απέχουμε...αρκετούς μήνες.
Who's that girl?
Ο χαρακτήρας τον οποίο και ελέγχετε ονομάζεται Joel και είναι ένας τυπικός οικογενειάρχης. Η αρχή της πλοκής σας βρίσκει σπίτι, στις ημέρες όπου ο ιός Ophiocordyceps unilateralis (παρασιτικός μήκυτας που στην πραγματικότητα ανήκει σε γένος ασκομύκητων και προσβάλει τα έντομα) αρχίζει πλέον να προσβάλει και την ανθρωπότητα. Όποιος δέχεται τον ιό αρχίζει να μεταλλάσσεται ώσπου ύστερα από 48 ώρες καταλήγει σε ζόμπι. Με την πάροδο των χρόνων όμως, η μεταμόρφωσή του αρχίζει να γιγαντώνεται και το όλο σκηνικό μας θυμίζει έντονα ανάλογα games και ταινίες τρόμου που σίγουρα έχουμε ξαναπαίξει.
Στο τέλος της πρώτης αποστολής μεταφέρεστε 20 χρόνια μετά, όταν μαζί με την Tess, την παλιά σας αγάπη, περιπλανιέστε σε πόλη η οποία φρουρείται από τον έξω "μολυσμένο" κόσμο. Ο Joel έχει μεγαλώσει -με ορισμένες άσπρες τρίχες ωστόσο να είναι τα μόνα σημάδια γήρατος από τα πρώτα cutscenes- και ασχολείται με εμπόριο όπλων. Σε μια συναλλαγή όπλων η οποία πέφτει έξω, αναγκάζεστε να δεχθείτε να μεταφέρετε ένα 14χρονο κορίτσι, την Ellie, εκτός πόλης, σε συγκεκριμένο σημείο, για να μπορέσετε να λάβετε την ανταμοιβή σας. Το σενάριο όμως δεν είναι τόσο απλό, καθώς όσα θα ζήσετε μέχρι να το καταφέρετε θα σας κάνουν...να τρίβετε τα μάτια σας. Η Ellie είναι ένα αρκετά...ζόρικο για την ηλικία της κορίτσι, μεγαλωμένο κάτω από αντίξοες συνθήκες και με συμπεριφορά που παραπέμπει σε αλητάκι. Παρόλα αυτά, διατηρεί τις ευαισθησίες ενός μικρού κοριτσιού. Σε όλο αυτό το ταξίδι δεν θα είστε τελείως μόνοι, καθώς ενίοτε στο δρόμο σας θα βοηθηθείτε από διάφορους NPC, όπως γίνεται άλλωστε σε τέτοιες περιπτώσεις.
Επιβιώστε με κάθε μέσο
Στον κόσμο του The Last of Us όλες οι πόλεις είναι εγκαταλελειμμένες και προσπαθείτε μόνοι να φτάσετε στο στόχο σας. Απέναντί σας όμως θα έχετε δύο είδη εχθρών να αντιμετωπίσετε. Η μία είναι οι οργανώσεις που σας κυνηγούν και που είναι οπλισμένες με αντίστοιχο εξοπλισμό με τον δικό σας. Η άλλη είναι οι μεταλλαγμένοι, που κυκλοφορούν σε διάφορες παραλλαγές. Τα απλά ζόμπι που μοιάζουν με ανθρώπους, τους clickers που ανήκουν σε προχωρημένο στάδιο μετάλλαξης και αν σας δαγκώσουν τότε σας μολύνουν άμεσα και τους Bombers που έχουν τον χαρακτήρα των bosses.
Υπάρχουν συνολικά τρία επίπεδα δυσκολίας, τα οποία μεταβάλλουν το damage που κάνετε ή λαμβάνετε. Αν τερματίσετε το The Last of Us τότε θα ξεκλειδώσει τόσο το plus level (το ίδιο επίπεδο αλλά με διατήρηση της προόδου σας) όσο και το τέταρτο διαθέσιμο επίπεδο. Ομολογουμένως, στο δεύτερο επίπεδο η δυσκολία είναι αρκετά βατή. Οι γρίφοι έχουν διαδικαστικό χαρακτήρα, καθώς σας ζητούν απλά να χειριστείτε σκάλες, σανίδες ή αντικείμενα, ώστε να περάσετε από το ένα σημείο στο άλλο. Ούτως ή άλλως, εμφανίζεται η ένδειξη του κουμπιού Δ αν φτάσετε στο επιθυμητό σημείο, καθώς και ενός λευκού μικρού κύκλου σε περίπτωση που κοιτάξετε το σημείο του γρίφου από μακριά. Η λύση βρίσκεται ως επί το πλείστον μπροστά στα μάτια σας, λίγο πάνω από το κεφάλι σας ή μέσα σε ποτάμια όπου θα πρέπει να βουτήξετε για να βρείτε τη λύση. Αν όμως παρόλα αυτά δεν καταλάβετε να την βρείτε, τότε οι developers σας δίνουν ένα hint για το τι πρέπει να κάνετε μόλις 5-6 λεπτά μετά. Συνεπώς, όπως και στο Uncharted, δε θα χρειαστεί για άλλη μια φορά να ψάξετε για walkthroughs στο YouTube.
Ο χειρισμός δανείζεται επίσης στοιχεία από Shooters και Survival Horror games. Απ' τη μία έχουμε το σύστημα κάλυψης και την γρήγορη υπερπήδηση εμποδίων. Απ' την άλλη, το γρήγορο reload με το R1, το οποίο είναι fire όταν στοχεύετε και reload όταν δεν στοχεύετε. Κι αν χρειαστεί να τραπείτε σε φυγή, με το αριστερό analog προς τα κάτω και το Χ, ο Joel κάνει στροφή 180 μοιρών και τρέπεται προς φυγή. Το L2 που αποτελεί πλήκτρο του sprint, σας βοηθά να τρέξετε για τα πρώτα 150-200 μέτρα, με λογικό βάδισμα, καθότι έχετε κι ένα backpack στην πλάτη σας. Μετά, ο χαρακτήρας σας κουράζεται και θα χρειαστεί ορισμένα δεύτερα cooldown για να μπορέσει να ξανατρέξει.
Πάμε όμως να προχωρήσουμε παραπέρα και ειδικότερα στο σύστημα μάχης. Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι το The Last of Us μπορεί να ολοκληρωθεί με δύο εναλλακτικές μεθόδους κάθε φορά. Επιλέξτε ανάμεσα στο αγνό Action Shooter πιστολίδι και σε stealth τακτικές. Αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, καλό θα είναι να δοκιμάσετε αρκετές φορές το stealth, ειδικά σε ζόρικους εχθρούς. Υπάρχουν δηλαδή σημεία όπου παρέες 3-4 σκληροτράχηλων κακοποιών σας την έχουν στημένη και καλό θα είναι να τους αποφύγετε και άλλα όπου ακόμα και μια ομάδα με 10 απλά zombies μπορεί να βγει νοκ-άουτ μόνο με μπουνίδια, άρα να εξοικονομήσετε σφαίρες και να το διασκεδάσετε παράλληλα. Βέβαια, όσοι θέλετε ωμή βία, δεν θα ενοχληθείτε από τα κοντινά πλάνα της κάμερας (που τοποθετείται κάπου ενδιάμεσα σε Uncharted και Resident Evil) και θα προτιμήσετε σύστημα κάλυψης, πλαγιοκοπήσεις και τακτικές που αρμόζουν σε καθαρόαιμο Action Shooter. Το μόνο πρόβλημα βέβαια που παρατηρήσαμε με την κάμερα είναι ότι αν επιχειρήσετε melee επιθέσεις στους κλειστούς χώρους τότε αρκετά συχνά θα χάσετε τον Joel από τα μάτια σας και θα καταλήξετε να γρονθοκοπείτε zombies...στα τυφλά κι αυτό διότι σε αυτές τις περιπτώσεις το πλάνο δεν ακολουθεί μονίμως τον χαρακτήρα.
Η stealth ακινητοποίηση ενός εχθρού έχει τρία αποτελέσματα. Στην πρώτη τον στραγγαλίζετε, κάτι που απαιτεί 6-7 δευτερόλεπτα, άρα ίσως αποβεί μοιραίο αν γίνετε αντιληπτοί. Στη δεύτερη τον μαχαιρώνετε στο λαιμό με στιλέτο, οπότε ο χρόνος μειώνεται στα 2". Η τρίτη περίπτωση είναι λίγο πιο tactical, καθώς τον αρπάζετε και υπό την απειλή του όπλου ακινητοποιείτε τους συνεργάτες του και χρησιμοποιείτε τον εχθρό για ασπίδα, ώστε να τους σκοτώσετε με το πιστόλι σας. Η μέθοδος αυτή δεν μπορεί να ισχύσει για πάντα καθώς ύστερα από 15-20" o εχθρός θα επανέλθει στη μάχη.
Το A.I. κινείται σε θετικά επίπεδα, καθώς οι εχθροί σας πολεμούν με τα ίδια όπλα και τα επικίνδυνα και αιμοδιψή zombies με χρόνια μετάλλαξη σας αποτελειώνουν με ένα hit. Υπάρχουν βέβαια ορισμένες περιπτώσεις όπου θα γίνεστε αντιληπτοί μόνο στους γύρω σας και στα 40 μέτρα παραπέρα δεν θα "ιδρώνει" το αυτί κανενός. Γενικά όμως η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών κάνει σωστά τη δουλειά της και δεν συγχωρεί λάθη. Αντίθετα, πολλοί από τους μεταλλαγμένους έχουν την τάση να σας κυνηγούν τρέχοντας, ακριβώς όπως στο Left 4 Dead και φυσικά όχι όπως στο πρώτο Resident Evil όπου...είχαν μια καθυστέρηση η αλήθεια είναι. Πατώντας το R2 εισέρχεστε στο Listen Mode, με το οποίο η οθόνη σκοτεινιάζει και ο Joel μπορεί και παρατηρεί τους εχθρούς γύρω του σαν ακτινογραφίες. Κατ' αυτό τον τρόπο έχετε την ευχέρεια να περπατήσετε μέσα από καλά φρουρούμενες περιοχές, που αποτελούνται κυρίως από zombies, τα οποία λόγω του ιού είναι τυφλά, σε αντίθεση με τους ανθρώπους των οποίων η παρατηρητικότητα είναι σαφώς ανώτερη.
Βγάζουμε τσαντούλα...χωρίς pause!
Όπως κάθε Survival Horror που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το The Last of Us (που δεν είναι καθαρόαιμο Survival Horror αλλά λέμε τώρα) απαιτεί κάθε αλλαγή των όπλων, healing και crafting να γίνεται live, χωρίς παύση. Αν δηλαδή σας τελειώσουν οι σφαίρες και των δύο όπλων που βγάλατε έξω και χρειαστείτε κάποιο άλλο από αυτά που έχετε στην τσάντα σας, πατώντας το Select θα δείτε τον Joel να γονατίζει και να ψάχνει για το όπλο αυτό έως ότου το επιλέξετε. Η διαδικασία αυτή διαρκεί 5-6 δεύτερα, τα οποία είναι ικανά να αποβούν θανάσιμα. Ανάλογο διάστημα διαρκεί και το healing το οποίο θα πρέπει να επιχειρείτε μόνο πίσω από σημεία κάλυψης.
Το The Last of Us δικαιώνει την Naughty Dog για την επιλογή της να αφιερωθεί σε μια νέα σειρά, παρά τους κινδύνους περιείχε αυτό το ρίσκο.
Τα όπλα σας προέρχονται τόσο από αντικείμενα που βρίσκετε σκόρπια μπροστά σας, όσο και από εξοπλισμό που ανακαλύπτετε σε κρησφύγετα. Στο backpack σας έχετε το ελεύθερο να κουβαλήσετε όλων των ειδών τα όπλα από μία φορά, με εξαίρεση τις βόμβες, όπου έχετε την ευχέρεια να κρατήσετε περισσότερες. Όταν είστε σε μάχη μπορείτε να έχετε όμως μόνο δύο ranged όπλα (τα αλλάζετε με το d-pad) τα οποία είναι απ' τη μία το επιθυμητό πιστόλι σας κι απ' την άλλη ένα βαρύ όπλο, όπως shotgun, assault rifle, τόξο (τύφλα να 'χει ο Rambo κι η Lara Croft) ή ακόμα και φλογοβόλο που δημιουργεί το απόλυτο ολοκαύτωμα συνδυασμένο με ουρλιαχτά. Παρατηρήσαμε πάντως ότι το τόξο έχει μια δυσκολία στη χρήση, καθώς την ώρα που στοχεύετε σας εμφανίζει αργά την καμπύλη βολή του βέλους. Τόσο αργά ώστε χρειάζεται 2-3 δεύτερα για να σημαδέψει το σώμα εχθρού, διάστημα υπερ-αρκετό για να δεχτείτε πρώτοι σφαίρα ή να έρθει ένας clicker να σας κάνει φέτες. Χρησιμεύει κυρίως σε stealth επιθέσεις.
Μιας και μιλάμε για το reload, αποτελεί πραγματικά έναν από τους πονοκέφαλους του The Last of Us. Πέρα απ' το ότι στα πρώτα στάδια αργεί, κατά τη διάρκειά του δεν μπορείτε να το διακόψετε και να πυροβολήσετε, παρά μόνο αν γεμίσετε πλήρως τη θαλάμη του όπλου σας! Αυτό αποδεικνύεται κακή επιλογή των developers, διότι τα είδη των zombies που δαγκώνουν μία κι έξω δεν συγχωρούν τέτοια λάθη! Ευτυχώς που τα checkpoints είναι αρκετά συχνά και όταν σκοτώνετε μία ομάδα εχθρών η πρόοδός σας αποθηκεύεται άμεσα, κάτι που θα σας διευκολύνει σημαντικά. Κατά τα άλλα τα shooting mechanics λειτουργούν άριστα με σωστό balancing, ανάλογα με το είδος του όπλου και φυσικά τα ανάλογα upgrades ώστε να μπορείτε να μειώσετε το "κλώτσημα" μετά από κάθε βολή.
DIY
Όπως σας είχαμε ενημερώσει από την περίοδο της beta, το crafting στο The Last of Us έχει μια περίοπτη θέση. Επειδή πολλές φορές θα χρειαστεί να κάνετε οικονομία στις σφαίρες, το gameplay δεν είναι μόνο ranged όπλα. Στο δρόμο σας θα βρείτε τούβλα ή μπουκάλια που χρησιμοποιούνται για αντιπερισπασμό, μπαστούνια του μπέιζμπολ και υλικά τα οποία χρησιμοποιείτε για να φτιάξετε medikits, να ενδυναμώσετε τα melee όπλα σας κάνοντάς τα αιχμηρά ή να δημιουργήσετε αυτοσχέδιες βόμβες ή μολότοφ.
Όλα τα παραπάνω γίνονται craft ανά πάσα ώρα και στιγμή πατώντας το Select και μεταβαίνοντας στο backpack σας. Για να αναβαθμίσετε ωστόσο τον οπλισμό σας θα πρέπει να βρείτε ένα crafting station. Εκεί θα μπορέσετε να προσθέσετε upgrades, όπως ταχύτερο reload, δυνατότερο fire rate, μεγαλύτερη χωρητικότητα στη θαλάμη κτλ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχετε το νου σας και να ψάχνετε όλους τους χώρους γύρω σας για να βρείτε εργαλεία, τόσο σε εμφανή σημεία, όσο και μέσα σε ντουλάπια ή συρτάρια. Η αναζήτησή σας αυτή θα σας βοηθήσει αρκετά από το να ξεμείνετε από προμήθειες και να "κολλήσετε" στο επόμενο checkpoint με το minimum 25% health που σας δίνεται σε περίπτωση θανάτου.
Συν τις άλλοις, ο Joel αποκτά πόντους εμπειρίας τους οποίους συλλέγει μέσα από χάπια που βρίσκει διάσπαρτα στο δρόμο του. Τους πόντους αυτούς τους κατανέτε στα skills του. Συγκεκριμένα ο Joel έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το health capacity, να ακούει καλύτερα τους εχθρούς, να κάνει craft ή heal πιο γρήγορα ή ακόμα και να βγάλει στιλέτο και να σωθεί από την επίθεση ενός clicker. Όσο πιο σημαντικό είναι ένα skill τόσους περισσότερους πόντους απαιτεί για να ξεκλειδωθεί, συνεπώς φυλάξτε τους και χρησιμοποιήστε τους για να ξεκλειδώσετε skills όταν τα βρείτε πραγματικά σκούρα.
Η εμπειρία του The Last of Us διαρκεί περίπου 12 ώρες και πραγματικά θα σας συγκινήσει αφάνταστα ως ιστορία. Έχει τις ιδιαίτερες στιγμές της, αλλά και τις χιουμοριστικές και περιγράφει τα γεγονότα μιας ταινίας (όπως ταινίες μπορούν να χαρακτηριστούν όλα τα δημιουργήματα της Naughty Dog) με ερμηνείες και σενάριο που θα ταίριαζε στο Hollywood. Το gameplay παρά το ότι έχει άφθονα στοιχεία Shooter, παρουσιάζει υψηλό δείκτη εθισμού καθώς πέρα απ' το πιστολίδι και τους μικρούς γρίφους θα έχετε διαρκώς το μυαλό σας κολλημένο στο πως θα συγκεντρώσετε πυρομαχικά και πρώτες βοήθειες, καθώς επίσης πως θα κατανείμετε τα skills σας με τον καλύτερο τρόπο. Το αρνητικό στο όλο story είναι φυσικά το χιλιοπαιγμένο post-apocalyptic σκηνικό, με τα zombies να στοιχειώνουν τους δρόμους και τη χώρα να έχει ερημώσει. Όμως η σχέση των δύο πρωταγωνιστών και η συνεργασία τους μέσω της οποίας θα πρέπει να βρουν κάθε φορά το πέρασμα και να επιβιώσουν σε δύσκολες συνθήκες, είναι σίγουρα ικανή να σας κρατήσει από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.
Multiplayer
Πέρα από το Single-player mode, το οποίο έχει μικρό replayability και λίγοι από εσάς θα θέλετε να καταφέρετε το τέταρτο επίπεδο δυσκολίας (προφανώς οι trophy hunters) το The Last of Us διαθέτει κι ένα υποτυπώδες multiplayer, το οποίο έχει τον τίτλο "Factions" και χωρίζεται σε δύο modes, το Supply Raid και το Survivors.
Καταρχήν καλείστε να επιλέξετε την επιθυμητή φατρία (faction) και να πολεμήσετε με άλλους χρήστες σε ομαδικά modes. Το Supply Raid είναι το κλασικό Team Deathmatch, ενώ στο Survivors όποιος παίκτης μείνει τελευταίος δίνει μία νίκη γύρου στην ομάδα του, με στόχο τους τέσσερις γύρους. Κατά τη διάρκεια του multiplayer, το οποίο έχει τελείως διαδικαστικό ύφος, ελέγχετε έναν χαρακτήρα, που με την πάροδο του χρόνου του αλλάζετε την εμφάνιση ή του προσθέτετε νέο εξοπλισμό. Υπάρχει επίσης και σύστημα crafting, παρόμοιο με αυτό του campaign, ώστε να συνθέτετε τον εξοπλισμό σας από υλικά που βρίσκετε στο δρόμο αλλά και από πόντους που συγκεντρώνετε από τα kills σας. Η ταχύτητα εδώ είναι το κλειδί της επιτυχίας.
H multiplayer εμπειρία αναλώνεται σε συνεχές grinding μέσω του οποίου ανεβάζετε διαρκώς τον εικονικό αριθμό από Survivors που διαθέτετε και παράλληλα προσπαθείτε να τον συντηρήσετε με τις ανάλογες προμήθειες. Για να αποκτήσετε το Platinum Trophy του παιχνιδιού, δύο από τα trophies σας ζητούν απ' τη μία 40 μέλη στην "Clan" σας (έστω υποστηρικτές και όχι απαραίτητα 40 in-game φίλοι σας) καθώς επίσης και το να παίζετε αρκετές ημέρες το multiplayer έως ότου οι survivors σας αυξηθούν έως έναν αριθμό και παράλληλα καταφέρουν να επιβιώσουν επιτυχώς. Συνολικά θα χρειαστείτε γύρω στις 12 εβδομάδες παιχνιδιού έως ότου επιβιώσουν οι survivors σας, διαφορετικά μοιραία αν δεν τους συντηρείτε θα έχετε απώλειες.
Παρά το γεγονός ότι δεν συνηθίζαμε μέχρι πριν από μερικά χρόνια να βλέπουμε multiplayer modes σε ένα Survival Horror και πολλοί είναι αυτοί που έχουν τις ενστάσεις τους, εντούτοις δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως από τη στιγμή που το The Last of Us δεν είναι καθαρόαιμο Survival Horror (αλλά μία μείξη αυτού του είδους με Third-Person Shooter) τα οποιαδήποτε multiplayer modes θα μπορούσαν να υλοποιηθούν, όπως υλοποιήθηκαν και πέτυχαν αντίστοιχα στο Uncharted 3. Η αξιοποίηση των μόλις δύο submodes δεν επαρκεί και η πιθανή προσθήκη κάποιου Co-Op με Joel και Ellie (τόσο split-screen όσο και online) ή έστω ένα Survival Mode όπου θα αντιμετωπίζατε κύματα από zombies, θα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
Graphical violence
Ετοιμαστείτε να ζήσετε σκηνές βίας και τρόμου όπως δεν τις είχατε ξαναδεί. Ο Joel και η Ellie μοιάζουν αθώοι αλλά θα δώσουν μια πραγματική μάχη για την επιβίωση μέχρι τέλους. Οι σκηνές ωμής βίας σοκάρουν κι αυτό διότι στις μάχες θα χρειαστεί να γρονθοκοπήσετε ή να χτυπήσετε δυνατά τα κεφάλια των εχθρών σας μέχρι θανάτου, με τέτοιο πάθος που μόνο ένας μανιακός δολοφόνος θα είχε. Αυτό είναι το αποτέλεσμα όσων προσπαθούν να επιβιώσουν, στην προκειμένη περίπτωση των δύο πρωταγωνιστών μας. Επιπρόσθετα, η ατμόσφαιρα που δημιουργείται θα σας τρομοκρατήσει σε κάθε σας βήμα. Σε αυτό βοηθούν τόσο τα πλάνα της κάμερας όσο και τα πλούσια οπτικά εφέ της Naughty Dog. Το αίμα ρέει...με τους κουβάδες, είτε χρησιμοποιείτε οπλισμό, είτε πετσοκόβετε τους εχθρούς σας σαν μανιακοί με μαχαίρια, ρόπαλα, σιδερολοστούς ή ότι άλλο βρείτε μπροστά σας.
Οπτικά το The Last of Us απ' τη μία εντυπωσιάζει στα cutscenes κι απ' την άλλη υστερεί σε αρκετούς τομείς στην in-game μηχανή γραφικών. Με μια προσεκτική ματιά θα διαπιστώσετε ότι το περιβάλλον γύρω σας έχει δημιουργηθεί με αρκετά πρόχειρα textures. Η βλάστηση μοιάζει στατική και ακίνητη λες και δεν περνάει καθόλου αέρας. Τα shadows είναι επίσης πολύ φτωχά, καθώς στα περισσότερα σημεία δεν υπάρχει σωστός φωτισμός, κάτι που κάνει τις σκοτεινές αποστολές ακόμη πιο δύσκολες. Οι χαρακτήρες όμως και κυρίως οι βασικοί πρωταγωνιστές, έχουν πολύ πιο προσεγμένο σχεδιασμό και ρεαλιστικά physics κίνησης, όπως επίσης και καλοσχεδιασμένες εκφράσεις των προσώπων, ακόμα και τη στιγμή της δράσης. Η θάλασσα με τα πανέμορφα water reflections ανήκουν επίσης στα θετικά του σχεδιασμού.
Το lipsync εντός του παιχνιδιού αποτελεί μία ακόμη μικρή ατέλεια, που καλύπτεται έξυπνα κατά τη διάρκεια της ομιλίας, καθώς ο Joel κι οι περισσότεροι NPC που τον περιβάλλουν κοιτούν συνήθως σε άλλη μεριά όποτε ξεστομίζουν κάτι, άρα ο συγχρονισμός με τα χείλη τους δεν είναι εμφανής. Το αντίθετο ισχύει για τα cutscenes τα οποία είναι pre-rendered και διαθέτουν πολύ καλύτερο anti-aliasing από τα αντίστοιχα in-game γραφικά. Εν κατακλείδι όμως, η Naughty Dog θα μπορούσε να τα καταφέρει πολύ καλύτερα, ακόμα και με το γερασμένο "hardware" του PlayStation 3. Υπάρχουν πολλά ακόμη games (όπως το Heavy Rain ή το Crysis 3) που κυκλοφόρησαν παλαιότερα κι όμως καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν πολύ καλύτερα την κονσόλα της Sony, κάτι που δεν καταφέρνει η Naughty Dog. Όχι μόνο δεν το καταφέρνει, αλλά υπάρχει κι έντονο clipping, τόσο μεταξύ των μοντέλων που κινούνται, όσο και στο περιβάλλον. Σε μία χαρακτηριστική περίπτωση για παράδειγμα παραλίγο να καταφέρουμε να περάσουμε μέσα από τοίχο, του οποίου όμως είδαμε προς στιγμήν το (λευκό) εσωτερικό του.
Στο voice acting θα εκπλαγείτε για ακόμη μια φορά από τη δουλειά των σεναριογράφων της Naughty Dog. Ο Troy Baker υποδύεται τον Joel και τα καταφέρνει περίφημα, με τη φωνή και το ύφος του να σας θυμίζει έντονα τον Nolan North. Το ίδιο ισχύει και για την Ashley Johnson που αποτυπώνει όπως θα έπρεπε τον χαρακτήρα της Ellie, δηλαδή με λεπτή φωνή, ευαισθησίες και ταυτόχρονα τον τσαμπουκά μιας έφηβης. Ανά διαστήματα βέβαια ξεστομίζει πιο ώριμες εκφράσεις που δεν θα ταίριαζαν σε κοριτσάκι 14 ετών.
Το υπόλοιπο ηχητικό μέρος είναι άπταιστο. Τα ηχητικά εφέ που ακούγονται από τα zombies (και που θυμίζουν μασέλα σκελετού που ανοιγοκλείνει γρήγορα) θα σας κάνουν να τρέμετε από τον φόβο σας. Το soundtrack έχει επιμεληθεί ο Gustavo Santaolalla (Brokeback Mountain) που με τις διακυμάνσεις του ανάμεσα σε δράση και τρυφερές στιγμές δίνει ένα πραγματικό ρεσιτάλ αισθήσεων. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι συνοδεύεται από ελληνικούς υπότιτλους. Όπως σε όλα τα μεγάλα games, έτσι και σε αυτό, η Sony Hellas ανταποκρίνεται ξανά στις προσδοκίες μας, παρότι σε ορισμένα σημεία έχουν γίνει ερμηνευτικά λάθη, λες και οι μεταφραστές είχαν μπροστά τους μόνο το κείμενο και όχι την εικόνα. Κατά την άποψή όμως πάντως, ένα ελληνικό voice acting δεν θα μπορούσε να αποδώσει τις ερμηνείες των ηθοποιών, όπως συνέβη αντίστοιχα στα νέα God of War και Sly Cooper που είναι τελείως διαφορετικά concept. Εδώ μιλάμε για ένα δυτικού τύπου σενάριο, συνεπώς μια ελληνική φωνή δεν θα ταίριαζε ιδανικά.
One way road
Το The Last of Us είναι ένα από τα κορυφαία παιχνίδια δράσης για το 2013, τόσο για το PlayStation 3 όσο και για όλα τα format γενικότερα. Η Naughty Dog κατάφερε να γράψει ένα τυπικό σενάριο με zombie infection και να μας το μεταφέρει τόσο έντονα όσο καμία άλλη στο παρελθόν. Το gameplay του θα σας καθηλώσει, καθώς είναι άκρως ρεαλιστικό, με όλα τα στοιχεία που θα επιθυμούσαμε από ένα ανάλογο "πάντρεμα" ενός Shooter με ένα Survival Horror. Παρά τις όποιες ατέλειες στον τεχνικό τομέα, οι οποίες εν μέρει δικαιολογούνται λόγω της "ηλικίας" του PS3, το βέβαιο είναι ότι το νέο exclusive της Sony θα καταφέρει να σας κρατήσει επιτυχώς από την αρχή μέχρι το τέλος του.
Θετικά:
- Ατμοσφαιρικά cutscenes
- Εκπληκτικές ερμηνείες ηθοποιών και soundtrack
- Gameplay που θα ικανοποιήσει κάθε gamer
- Άφθονες στιγμές έντασης
- Καλογραμμένο σενάριο, παρότι χιλιοπαιγμένο
Αρνητικά:
- Ατέλειες στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος
- Μικρά προβλήματα στο reload και την κάμερα
- Ελλειπές multiplayer
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 10
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.9
Βάζει υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα φετινά games του PlayStation 3.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
User reviews
Δεν έχω λόγια και όποιος έχει ps3 επιβάλλεται να το αγοράσει πιστεύω.Η Naughty Dog μόνο AAA titles βγάζει τα τελευταία χρόνια.
Comments
Για την ακρίβεια ψήθηκα από το youtube video.
Naughty Dog=εγγύηση.
Κατα τα αλλα συμφωνω οτι ειναι απο τα καλυτερα φετινα games για ps3 οποτε θα το τσιμπησω με την πρωτη ευκαιρια!
Φοβερο review για αλλη μια φορα.Nice!
Η εμπειρία του The Last of Us διαρκεί περίπου 12 ώρες
Όλα τα σχόλια έγιναν με σεβασμό και καλή πρόθεση και διάθεση. Happy Gaming
Εγώ θεωρώ ότι ήμουν δίκαιος όπως σε κάθε παιχνίδι και χωρίς να λαμβάνω ποτέ υπόψη μου ποιος είναι ο developer ή ο publisher. Εννοώ ότι τεκμηρίωσα τη βαθμολογία με σωστά επιχειρήματα.
Όχι, είμαι της άποψης ότι κάθε παιχνίδι πρέπει να έχει και multiplayer για να μην το παίρνεις και μετά να το πετάς με τα 60 ευρώ που έδωσες. Θα μπορούσε το campaign να παίζεται με Co-Op, να υπάρχει ένα Survival Co-Op mode ή ακόμη να υπάρχουν πολύ περισσότερα competitive modes. Το "να δίνει μια εταιρεία κυρίως βάση στο single-player κι ας μην κάνει multiplayer" έχω πει δεκάδες φορές ότι δεν με εκφράζει. Ας βρει παραπάνω developers.
Πολύ απλά τα άλλα game sites που διάβασες δεν είδαν τα τεχνικά θέματα. Και πάλι όχι, το περιβάλλον δεν είναι "άψυχο" λόγω των zombies. Έχεις δει ποτέ σε post-apocalyptic κόσμο να μην υπάρχει αέρας? Ένας ιός ξέσπασε, δεν έπεσε μετεωρίτης στο μέγεθος του ήλιου πάνω στη γη. Τα φυτά είναι ακίνητα σαν κάγκελο και τα textures στο περιβάλλον είναι καλοσχεδιασμένα. Το 8,5 στα γραφικά μπήκε για τα ρεαλιστικά animations των χαρακτήρων. Κατά τα άλλα το lipsync ήταν με τις ώρες του, επίσης μέτριο.
Επίσης λάθος το ότι εμπιστεύεσαι τις βαθμολογίες των άλλων game sites. Τεκμηρίωσα άριστα στο review τι ισχύει για την κάθε βαθμολογία. Για τα γραφικά μόλις τα εξήγησα, Ήχος στο 10, Gameplay στο 9 λόγω της κάμερας και των προβλημάτων στο reload και Αντοχή στο 8 γιατί αν έβαζα παραπάνω θα έτριζαν τα κόκκαλα του Hideo Kojima με το Metal Gear Solid 4 (δεν υπάρχει και replayability στο The Last of Us γιατί είναι όλα linear).
Από τη στιγμή που τα περισσότερα game sites βαθμολογούν ελαστικά και δεν βλέπουν τα προβλήματα που υπάρχουν, δεν έχει κανένα νόημα να αναφέρεις το Metacritic. Γιατί αν το δέχεσαι τότε θα πρέπει να δεχτείς και το 9,8 του Grand Theft Auto IV (είπαμε καλό αλλά όχι και near 10), το 9,6 του World of Goo, το 9,6 του Super QuickHook, το 9,3 του Cave Story, το 9,3 του Braid, τα 9,1 του Peggle ή των περισσότερων Rock Band κ.ο.κ. Καλό θα είναι να εμπιστεύεσαι τα user scores και όχι 40-50 reviewers ανά τον κόσμο που κινούνται ανάλογα με τις χορηγίες.
Στο GameWorld τα user scores συμπίπτουν πολύ κοντά στις βαθμολογίες κάτι που συνέβη και στο The Last of Us.
Σε ευχαριστώ και πάλι για την απάντησή σου.
Θεωρώ φίλε μου ότι κακώς έβαλες βαθμολογία, από την στιγμή που δεν έχεις παίξει ολοκληρωμένο το παιχνίδι και εκτιμω ότι θα αναθεωρήσεις την άποψή σου για το παιχνίδι. Δεν υπάρχει το τέλειο παιχνίδι και συνεπώς το άριστα 10, απλά όσοι το βάζουν το κάνουν γιατί αναγνωρίζουν ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά από τους developers, που τα ελαττώματα σε σχέση με τα προτερήματα που έχει το παιχνίδι και τις συγκινήσεις που θα σου προσφέρει, δεν είναι ικανά για να μην αναγνωρίσουν ότι το παιχνίδι είναι αριστούργημα ή ακόμα και επικό. Αριστουργήματα κατά την άποψή μου είναι αρκετά παιχνίδια αλλά επικά είναι λίγα. Και το εν λόγω παιχνίδι εκτιμώ ότι ακροβατεί μεταξύ αριστουργήματος και επικού.
Απόψεις και γούστα είναι αυτά και φυσικά δεν περιμένω να συμφωνήσουμε σε όλα, αλλά να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοί, αφού πρώτα ασχοληθούμε με το παιχνίδι (και για εμένα το λέω φυσικά).
Το story ειναι πώρωση και το gameplay top αλλά πραγματικά τα γραφικά είναι πολύ πίσω και σε σχέση με τα PC και σε σχέση με αλλα games του ps3 βλεπε Heavy rain η ακομα και Uncharted 3 που ειναι παλι της Naughty Dog. Εννοω οτι καποια αντικειμενα και φυτα ειναι πολυ ψευτικα.
Το πιστολιδι και το Melee ξεσκισμα ειναι το κατι αλλο. Η αγωνια που νιωθεις επισης. Το Inventory ομολογω οτι με χαλασε πολυ αλλα γενικα απο δραση και απο ατμοσφαιρα τρομου σε καθηλωνει. Του εβαλα ενα 9 user score και πιστευω οτι ως εκει αξιζει.
Και αυτο ειναι το λαθος των reviewers. Βαζουν 10 και δεν γραφουν τα αρνητικα. Οπως εγραψες και πριν εχει προβλημα τα γραφικα και δεν το γραψανε στα reviews. Μα αφου εχει προβλημα γιατι να μην το πεις? Γιατι να χαρισεις? Γι αυτο κι εγω προτιμω να διαβαζω εδω και χρονια reviews του Gameworld που βαθμολογουν και αναλυτικα με βαθμο παντου. Και Μανο σοβαρα δεν θεωρω οτι ειστε αυστηροι. Αυστηρο η δηθεν αυστηρο (οποτε θελει) ειναι το Gamespot που του εβαλε 8 στο Last of us και που τσακισει ολα τα Pro Evolution και τα Zelda λες και ειναι σκουπιδια.
Από την Τρίτη το έχουν φέρει εδώ και εγώ το περιμένω από το Zavvi τρομάρα μου, τελοσπάντων...
Δεκτά αυτά που λες φίλε μου και από την στιγμή που το ολοκλήρωσες το παιχνίδι και σου έκανε για 9, καλώς και το βαθμολόγησες τόσο. Φυσικά και πρέπει να λένε τα αρνητικά, αλλά το θέμα είναι κατά πόσο επηρεάζουν στην συνολική εμπειρία του παίχτη έτσι ώστε να το βαθμολογήσες χαμηλότερα και να μην του χαρίσεις μερικούς "πόντους" λόγω συνολικής εικόνας του παιχνιδιού. Ένα τέτοιο "κακό" παράδειγμα για εμένα προσωπικά, ήταν το Max Payne 3! Τους λόγους τους εξηγώ στο review του παιχνιδιού.
+1 απο μενα το game ειναι κορυφαιο αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι του 10. Ο reviewer δεν ειναι gamer για να βαθμολογει το ποσο του αρεσε η οχι το παιχνιδι, πρεπει να τονισει τα θετικα και αρνητικα απο εκει και περα ειναι στον παιχτη. Μην παμε στην λογικη reviews του IGN που ο καθενας γραφει οτι θελει με κατι 9αρια στο Gears of War Judgment πχ επειδη εχει διασκεδαστικο multiplayer.
Υπαρχει παιχνιδι που να πλησιαζει ανετα το 10.Ειναι το MGS4.Και δεν ειναι κακο να βαθμολογεις ενα παιχνιδι εαν δεν το εχεις παιξει ολοκληρο.Το παιχνιδι φαινεται στο 5λεπτο,10λεπτο αν αξιζει το κοπο. Και το the last of us σιγουρα αξιζει.Εννοειτε οχι για 10,αλλα για 8,5 η 9.0 για την πλακα του.
Όχι, στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο η Joel και Ellie Edition. Την Post-Pandemic Edition μπορείς να την πάρεις μόνο μεσώ internet.
Ακριβώς αυτό.
1ον) Δεν είπα ότι το παιχνίδι είναι για 10, απλά διαφωνώ για το 8.9 και φυσικά όχι για 8.5. Το 10 επαναλαμβάνω ΔΕΝ υπάρχει, απλά βάζεις σε ένα παιχνίδι "10" αναγνωρίζοντας ότι η εταιρεία έχει κάνει καταπληκτική δουλειά, με μεράκι και σεβασμό προς τον gamer, εκμεταλεύοντας όσο το δυνατόν στο έπακρο της δυνατότητες της κονσόλας, αφήνοντας εν τέλει τον καταναλωτή με μιά μεγάλη ικανοποίηση, αξέχαστη τολμώ να πω. Αυτό για εμένα είναι το "10". Στο εν λόγω παιχνίδι, η Naughty Dog δήλωσε πως "ξεζούμισε" το PS3, γνωρίζει για τα προβλήματα στο οπτικό περιβάλλον, αλλά επίσης δηλώνει ότι λόγω του "άψυχου" περιβάλλοντος (no electricity) εξαιτίας του ύφους του τίτλου, έδωσαν περισσότερη έμφαση στις λεπτομέρειες των δύο κύριων πρωταγωνιστών, γιατί it's all about the story and the emotions of the protagonists.
2ον) Ναί, υπάρχουν παιχνίδια που πλησιάζουν το "10" και σίγουρα ένα από αυτά για εμένα είναι το Uncharted 2. Τα υπόλοιπα παιχνίδια που δηλώνω στο προφίλ μου, για εμένα...στην συνείδηδή μου είναι όλα "9.5" και "10". Όλα έχουν ατέλειες τους και μερικά από αυτά έχουν αρκετές, αλλά δεν μου αφαίρεσαν την διασκέδαση και την χαρά που πήρα όταν τα ολοκλήρωσα.
3ον) Θα καταθέσω τις προσοπικές μου εμπειρίες με δύο διαφορετικά παιχνίδια.
God of War Ascension: Το πρώτο περίπου 2ωρο με ψιλοξενέρωσε, αλλά στην συνέχεια ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου σαν ένα άξιο God of War, ίσως όχι όμως του επιπέδου των προηγούμενων παιχνιδιών. Θα του έβαζα 7.5-8 σαν πρώτη εντύπωση, αλλά τελικά κατέληξα στο 9.
Max Payne 3: Ξεκινάει φοβερά, είναι ένα blockbuster game με φοβερά περιβάλλοντα και και και.... αλλά του έβαλα 7 γιατί τα προβλήματα που συνάντησα στην πορεία και πολλές άλλες ατέλειες που δεν θέλω να αναπτύξω, μου αφαίρεσαν την τελική διασκέδαση.
3ον) Δεν έχω τίποτα με το MGS4, είναι ένα από τα κορυφαία παιχνίδια της γενιάς...αλλά θεωρώ ότι "καρφωθήκατε" και οι δύο που συμφωνήσατε, δείχνοντας μια "μη" αντικειμενικότητα ως προς τις συνολικές βαθμολογίες. Δεν γίνεται ένα παιχνίδι του 2008 διάρκειας περίπου 20 ωρών με τουλάχιστον τις 10 ώρες (!) να είναι βίντεο, να λες ότι είναι "10" και τα άλλα να λες ότι είναι 8.5 βαριά 9. Προσέξτε...δεν εννοώ ότι το MGS4 δεν αξίζει για "10" (πιθανότατα και να είναι), αλλά θεωρώ ότι δεν τηρείτε δύο μέτρα και δύο σταθμά στις βαθμολογίες. Και εγώ δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση στα RPG, αλλά δεν θα βγω να βαθμολογήσω το Elder Scrolls και το Warcraft με κριτήρια Uncharted και MGS4. Είναι παιχνίδια του 9-9.5 και του "10", πως να το κάνουμε. Παρένθεση... ναι Μάνο, το Limbo (το Braid δεν το έπαιξα ακόμα), ένα παιχνίδι puzzle περίπου 2 ωρών, είναι "10" για εμένα λόγω της μοναδικότητάς του, σε σύγκριση με το MGS4 όμως παίρνει 1.
Τέλος...δικιά μου προσωπική άποψη είναι ότι δεν θα πρέπει να βαθμολογείτε τα παιχνίδια συνολικά μαζί με το multiplayer, αλλά ξεχωριστά. Φέρνω παράδειγμα τα Call of Duty και Bad Company, που κανένας δεν τα αγοράζει για το single player campaign που είναι σχεδόν ανύπαρκτο, αλλά καθαρά για το multiplayer. Ομοίως για το The Last of Us. ΚΑΝΕΝΑΣ μα ΚΑΝΕΝΑΣ δεν θα το αγοράσει για το multiplayer. Εσείς λέτε ότι δίνω 60€-70€ και τα θέλω όλα σε ένα παιχνίδι, εγώ δίνω 45€ για φρέσκο παιχνίδι, 30€-40€ για παιχνίδι 2μήνου και ακόμα πιο φτηνά αν το πάρω μεταχειρισμένο. Πρέπει ντε και καλά να το αγοράσεις με το που βγεί δηλαδή και να το χρυσοπληρώσεις; Υπάρχουν πάντα επιλογές. Πιστεύω να καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Για εμένα έπρεπε να λες, single player εμπειρία τόσο, αλλά το multiplayer είναι τόσο. Και στην τελική θεωρώ ότι όσοι θέλουν να παίξουν ένα καλό multiplayer, πηγαίνουν και αγοράζουν το αντίστοιχο παιχνίδι, τόσα αξιόλογα έχει η αγορά. Και μην ξεχνάμε ότι το multiplayer το πληρώνεις δύο φορές, μία το παιχνίδι που αγοράζεις και μία για να παίξεις online (πλέον και στο PSN με το PS4). Ναι...τα σύγχρονα βιντεοπαιχνίδια θα πρέπει να έχουν απ'όλα, αλλά κάποια κορυφαία παιχνίδια δεν "κάνουν" για multiplayer και θα αποτυγχάνουν. Για co-op ίσως.
Συγνώμη για το πρήξιμο, αλλά ήθελα να απαντήσω.
Απ' τη μία λες ότι το παιχνίδι δεν είναι για 10 και ότι το 10 "δεν υπάρχει" κι απ' την άλλη αν σου αφήσει μεγάλη ικανοποίηση ότι τότε "ας του βάλουμε 10". Μόνο που ο κάθε reviewer δεν πρέπει να βαθμολογεί με το συναίσθημα αλλά με επαγγελματισμό. Ευτυχώς που υπάρχει το Gamespot (8/10) και το Polygon (7.5/10) που είδαν τις ατέλειες και τις έγραψαν σε αντίθεση με τους άλλους που έκλεισαν τα μάτια. Με την λογική σου κι εγώ έπαιζα Far Cry 3 για κάτι εβδομάδες γιατί ήταν ατελείωτο και αχανές, απίστευτο Co-Op και Multiplayer κτλ. Έπρεπε να του βάλω 10? Οχι, γιατί είχε τα θέματά του.
Δεν με ενδιαφέρει τι δηλώνει κάθε εταιρεία ανάπτυξης. Είναι άριστο σε κάποιους τομείς, σε άλλους έχει ατέλειες, έκανα τη σούμα και βγήκε το 8.9 το οποίο ήταν ο μέσος όρος (σε άλλα reviews δεν είναι απαραίτητα ο μέσος όρος).
Εγώ βλέπω ότι όλοι οι αναγνώστες του GameWorld έχουν αντίθετη άποψη από σένα και συμφωνούν με το review του The Last of Us. Άρα το "καρφωθήκαμε" που αναφέρεις δεν ισχύει. Και το Metal Gear Solid 4 ήταν 12 ώρες gameplay και 8 ώρες βίντεο. Είσαι λάθος στο 50-50 που αναφέρεις. Το The Last of Us ήταν 12 ώρες gameplay μαζί με τα cutscenes. Επίσης το Metal Gear Solid 4, παρότι επίσης stealth, είχε πολύ καλύτερο online απ' το The Last of Us. Συν τις άλλοις, είχε πολύ καλύτερα γραφικά για την εποχή του, αψεγάδιαστο voice acting, ξέφρενη δράση, δεκάδες όπλα και gadgets κτλ. κτλ. Φυσικά άλλο genre το καθένα και δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ένα Stealth με ένα Survival Horror.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως όταν συζητάω με τόσους αναγνώστες και μου λένε "Δεν είναι ωραία τα γραφικά", "Δεν μου άρεσε το φινάλε", "Και σε εμάς έχει θέματα η κάμερα" (καθώς επίσης και το reload), ε συγγνώμη αλλά δεν θα κλείσω τα μάτια σε όλα αυτά.
Πολύ απλά είσαι της λογικής "Βαζω 10 επειδή το ευχαριστήθηκα". Υπάρχουν τόσα platforms με 5-10 ώρες gameplay. Αν το Limbo πάρει 10 τότε αυτά θα πάρουν...20 στα 10. Δεν βαθμολογούμε έτσι στο GameWorld, λυπάμαι. Αν έχει λιγότερες ώρες gameplay τότε οι πόντοι αφαιρούνται από την αντοχή.
Τωρα Μανο τι να πω????Οτι συμφωνω απολυτα????Θα το πω,συμφωνω απολυτα.(εμενα το the last of us μου πηρε 10 ωρες στο normal)
Στο θέμα μας :)
Θα συμφωνήσω όντως η βλάστηση είναι χειρότερη από του C3 η του U3.
Στο hardware του PS3 λόγο περιορισμών όταν φτιάχνεις ένα game πρέπει να κόψεις από κάπου αλλου για να δώσεις κάπου αλλου.
Αυτό γίνετε σε όλα τα games Το Crysis3 έχει καλύτερο γκαζόν αλλα το Lust of us έχει πιο πλούσιο περιβάλλον και σίγουρα καλύτερο art direction και σχεδιασμό από το κρίσις 3 ( όχι καλύτερη ποιότητα textures)
Αρνητικό θα ήταν μονο αν μπορούσε το hardware του ps3 να ανταπεξέλθει σε real time shadows μια πολύ καλλίτερη βλάστηση και δεν το κανε στο συγκεκριμένο game που σε όλα τα αλλα σημεία τα γραφικά είναι τέλεια.
Όπως και ο ίδιος είπατε όλα τα αλλα είναι τέλεια ,μήπως λοιπόν δεν είναι θέμα developer αλλα θέμα οριων του PS3 ?Είμαι σίγουρος πως μια εταιρεία σαν αυτή και εφόσον σε προηγούμενους τίτλους Uncharted 3 , έχει δείξει ότι το κάνει σωστά , γιατί να το κάνει λάθος τώρα?
Μήπως λοιπόν ξεφεύγετε από την βαθμολογία του παιχνιδιού και πέφτετε στην παγίδα βαθμολογίας τις κονσόλας?
Αν θεωρείται ότι οι developer είχαν την δυνατότητα με το συγκεκριμένο hardware να μπορούν να έχουν την ίδια βλάστηση με το Uncharted 3 , στο ίδιο περιβάλλον του Last of us. Και δεν το έκαναν τότε ναι έχετε δίκιο και η Naughty dog δεν έκανε καλά την δουλειά τις στην εκμετάλλευση πόρων του συστήματος.
Αν όμως η ΝΔ προτίμησε να κάνει αυτά τα textures για να δώσει την προσοχή τις κάπου αλλου λόγο περιορισμού του συστήματος του ps3
Και εσείς το βάζετε στα αρνητικά , τότε πιστεύω ότι όλο το σύστημα βαθμολόγησης σας είναι λάθος διότι δεν πατάει πάνω στο game αλλα στο hardware.
Και με αυτή την λογική παιχνίδια όπως το Legned of Zelda Ν64 και Sensible soccer στην Amiga θα πρέπε να έχουν σαν μειονέκτημα την κονσόλα που φτιάχτηκαν
Συγχαρητήρια που είστε αντικειμενικοί και δεν κοιτάτε τι βαθμολογίες βάζουν οι άλλοι, (επαναστατώντας) στο καθεστώς του 10.
Το θέμα είναι να καταλάβω σαν αναγνώστης ότι είστε (επαναστάτες) για μια αιτια (ουσιαστικών αρνητικών) και όχι για να είστε ο σολωμός στην λίμνη των gaming sites πηγαίνοντας αντίθετα στο ρεύμα , έτσι για την διαφορετικότητα.
Στο Crysis 3, στο Battlefield 3, στο Uncharted 3 ή ακόμα και στο Heavy Rain που είναι παλιό. Σε όλα αυτά τα games, το περιβάλλον (όχι μόνο η βλάστηση), τα shadows, το anti-aliasing στο σχεδιασμό των κτιρίων, όλα είναι πολύ καλύτερα. Μιλάμε λοιπόν για παλιότερα games και τα συγκρίνουμε με τίτλο που βγήκε τώρα? Λυπάμαι αλλά όσα αναφέρεις περί hardware δικαιολογίας δεν ισχύουν. Και όχι τα υπόλοιπα γραφικά δεν είναι τέλεια. Έχουμε δει πολύ καλύτερα σχεδιασμένους χαρακτήρες.Και κυρίως χωρίς clipping. Εδώ μου έχει συμβεί το απίστευτο ότι παλεύεις με κάποιον και περνάς είτε από μέσα του είτε μέσα απ' τον τοίχο του κτιρίου και η οθόνη ασπρίζει! Μιλάμε δηλαδή για κακό σχεδιασμό της graphics engine σε πολλά σημεία.
Είναι The Last of Us. Lust είναι πόθος, λαγνεία κτλ.
Είμαστε από τα λίγα sites στον κόσμο που έχουν επιμέρους βαθμολογίες, όπως παλιά, και όχι έναν "ξερό" βαθμό. Πατήσαμε πάνω στο game και σου ανέφερα συγκεκριμένα παραδείγματα από games όπου έχει γίνει καλύτερη δουλειά στα γραφικά. Το 8,5 λοιπόν είναι ο πιο δίκαιος βαθμός στον τομέα αυτό.
Η Amiga δεν είναι κονσόλα. Είναι υπολογιστής. Τα games αυτά είναι top-down και όχι Survival Horror με κάμερα τρίτου προσώπου. Επίσης το The Legend of Zelda βγήκε το '86 και το Sensible Soccer το '92. Τότε τα 3D γραφικά δεν υπήρχαν καν.
Ευχαριστούμε. Καταρχήν δεν είμαστε "επαναστάτες" αλλά λογικά σκεπτόμενοι reviewers. Μόνο για τα θέματα γραφικών του The Last of Us αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα περισσότερα game sites παγκοσμίως σας κοροϊδεύουν στη μούρη σας για τα 10. Ευτυχώς υπάρχει και το Gamespot που βάζει κι αυτό λογικές βαθμολογίες, τουλάχιστον από τα ξένα sites. Επίσης στο The Last of Us το Gamespot έβαλε 8/10 και το Polygon 7.5/10. Τα ανέβασαν όπως και εμείς τη στιγμή που το embargo της Sony άρθηκε. Αυτό που δεν μπορούσε να προβλέψει κανείς είναι ότι η Naughty Dog έχει 100% respect λόγω του άριστου Uncharted (που δεν πέφτει κάτω από 9) και ότι πολλά sites θα παρασύρονταν και θα "πυροβολούσαν" με 10άρια γιατί μιλάμε για νέο franchise. Κι αφού "πυροβόλησαν" οι πρώτοι, από την 2η ημέρα κι έπειτα έπρεπε να συνεχίσουν και οι επόμενοι για να μην τα "ακούσουν" από τους αναγνώστες τους. Προσωπικά δεν φοβάμαι κανέναν. Βάζω ακριβώς όσο πιστεύω ότι αξίζει ένα παιχνίδι για τον μέσο χρήστη που θα δώσει 60 ευρώ να το αγοράσει.
Τέλος, οι περίπου 50 αναγνώστες που έχουν ψηφίσει στο review δείχνουν ότι συμφωνούν με όσα έγραψα.
Ευχαριστώ παρα πολύ για τις απαντήσεις, με καλύψατε απόλυτα σε όλα.
Μου αλλάξατε την οπτική που έβλεπα αυτό το game.
Ps. Όντως η Amiga ήταν υπολογιστής το γνώριζα καλά, αλλα όπως γνωρίζετε το 90% το χρησιμοποιούσαν για games και το θεωρούσαν λανθασμένα κονσόλα, εκείνες τις όμορφες εποχές. Εξού και εγώ την είπα κονσόλα.
Λάθος βιασύνης , ευχαριστώ για την διόρθωση.
Κι εμενα αντιστοιχα με παραξενεψε οτι τα περισσοτερα reviews στον κοσμο ειχανε 10 και το Gameworld 8.9. Αλλα αγοραζοντας το The Last of Us με τα δικα μου κριτηρια το παιχνιδι ειναι εκει για 9, 9+. Εχει καθηλωτικο στορι που σε κανει να μη θες να σηκωθεις απο την καρεκλα αλλα οταν βλεπω αυτο το AI (των teammates κυριως) και τα τοσα προβληματα σε γραφικα λες και παιζω ενα απο τα πρωτα games του ps3 ε συγγνωμη αλλα σωστα αναφερονται. Για μενα συμφωνω με τους περισσοτερους οτι το review του The last of us στο Gameworld ηταν το καλυτερο και το πιο πλήρες που εχει γραφτει και ανελυσε σε βαθος μεχρι και το user interface, γραφικα, ηχο, θετικα και αρνητικα και φυσικα το multiplayer τη στιγμη που αλλα reviews τα εγραφαν μισα η εκαναν spoilers. Οποτε προτιμω να διαβαζω GW που βαζει πραγματικες βαθμολογιες παρα αλλα sites που θα βαλουν 10 "γιατι ετσι".
Μέλος από
Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2013 22:56
Λιγα λεπτα μετα αφηνει σχολιο εδω και λεει οτι:
- Το 10 δεν υπάρχει ως αριθμός για να μπεί κάποια στιγμή στο τέλειο παιχνίδι.
- στην βαθμολογία του δεν πρέπει να έχει να κάνει με γραφικά,ήχο,gameplay και όλα τα υπόλοιπα
- κανείς δεν αγοράζει τέτοιον τίτλο για το multi
Δηλαδη εκανε εγγραφη και μονο και μονο για να αφησει σχολιο και γραφει ΑΚΡΙΒΩΣ οτι εγραψε ο συντακτης του αλλου game site! Ενος site που ουτε θετικα-αρνητικα βαζει, ουτε για multiplayer modes γραφει η ανεβαζει reviews πεντε παραγραφων. Γιατι λοιπον νομιζω οτι ειναι το ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ?
Εχω στειλει email και στο Gameworld απο τη φορμα επικοινωνιας ελπιζω να σας ηρθε. Ξερω οτι δεν παραβιαζει κανεναν κανονα αλλα για μενα εγινε "Stohos". Αφηστε που εγραψε και 4-5 μηνυματα μετα για ξεκαρφωμα. Και ονομα Nick Papadopoulos? Δηλαδη κανεις που κανεις fake account τουλαχιστον κανε το σωστα. Αν υπαρχει ενας λογος που μπαινω στο GW ειναι γιατι εχει τα καλυτερα και πιο εκτενη reviews. Πραγματικα το λεω δημοσια οτι αξιζει ενα τρανταχτο ban ο τυπος γιατι ολοι εχουμε καταλαβει ποιος ειναι.
Το καλυτερο για το τελος:
".Τέλος μόνο και μόνο που η ND καταφέρνει να αναγεννήσει την ξεχασμενη απο θεους και δαιμονες survival genre,νομίζω φτάνει."
Ναι εχεις δικιο μωρε. Δεν εχει κυκλοφορησει 5 χρονια τωρα Survival horror και ειδικα με zombie.
Περαστικα τι να πω.
Εγω θα ελεγα να μην τον διωξουν οι mods παρ οτι fake γιατι περιμενω να ακουσω κι αλλα καλα ανεκδοτα σαν αυτο.
Παντως δεν ειναι και κακα!
Ναι.
Μου αρέσει που έχεις επιχειρήματα πάντως επί του review. Εξάλλου όπως βλέπω από το προφίλ σου στο PSN δεν το έχεις παίξει καν.
Διάβασε το κείμενο, ρίξε μια ματιά στο user score και τα υπόλοιπα σχόλια και ξαναμιλάμε.
Ναι εχεις δικιο δεν το εχω παιξει αλλα το παρακολουθησα σε βιντεο λογο του οτι δεν εχω PS3.Φυσικα απο το προχειρο σχολιο ειναι λογικο να νομιζεις οτι δεν διαβασα το review παρολο αυτα το διαβασα ολο.Στο σχολιο μου λεω την προσοπικη μου αποψη για το παιχνιδι οπως το "ειδα" (να τα λεμε σωστα) και την γενικη αποψη που σχηματισα για το παιχνιδι.Παρολο που ηταν φτωχο σε multiplayer και το σεναριο του ηταν κατι παραπανω απο χιλιοφορεμενο μιας και οπως λες σωστα τα post apocalyptic και γενικα wasteland στιλ παιχνιδια με ζομπι η με διαφορες μορφες ασθενιων που αφανιζουν τον ανθρωπινο πληθυσμο εχουν γινει της μοδας το ολο story που εχει με το αρκετα καλο voice acting φτιαξει το κλιμα που συνηθως αποδιδει μια ταινεια κατι που προσοπικα με εντυπωσιασε.Γενικα το review σου καλυπτει ολους τους τομεις του παιχνιδιου και συμφωνω απολυτα μαζι σου απλα δεν απεδωσα σωστα την αποψη μου πανω στο θεμα και λογικα δημιουργησα καποια παρεξηγηση πανω σε αυτο που ηθελα πραγματικα να πω....αντι δηλαδη την αποψη μου μια κατακρηση πανω στο review και στο rating. Sorry
Ναι!
Το Metal Gear Solid 4 έχει 20 ώρες campaign εκ των οποίων οι 14 είναι gameplay. Αλλά συν τις άλλοις αν κάνεις τα πάντα στο παιχνίδι παιζεις ακομα και 25 ωρες.
Επίσης το Metal Gear Solid 4 δεν έχει κάποιο αρνητικό. Ειλικρινά έχεις αμέτρητα όπλα και gadgets για ρεπερτόριο, τα boss fights ειναι επος και τα γραφικα για την εποχη του ειναι 10 με τόνο κιόλας. Εκει που εχουμε ισοπαλία στα δύο αυτά games ειναι στον τομέα του ήχου. Το 10αρι ηταν επειδη οσο κι αν ψαξαμε τοτε δεν βρηκαμε αρνητικο. Αντιθέτως στο The Last of Us τα αρνητικά τα έγραψα και ήταν σαφέστατα.
Πες τα ρε Μάνο.Κι εγώ ειχα παίξει το metal gear solid 4.Δεν είμαι καν gamer αλλα και πάλι καταλαβαίνω οτι δεν έχει αρνητικά επειδή πολύ απλά είτε το θένε κάποιοι είτε οχι πρέπει να καταλάβουν ότι το metal gear solid 4 είναι για δεκάρι!