- Reviews
- Far Cry 3
Far Cry 3
HotΟ αγώνας για την επιβίωση ξεκινά!
Ο αγώνας για την επιβίωση ξεκινά!
Κάθε gamer που παίζει First-Person Shooters και σέβεται τον εαυτό του, οφείλει απαραίτητα να δοκιμάσει έστω μία φορά στη ζωή του ένα από τα Far Cry. Οι λόγοι είναι πολλοί. Η σειρά είναι ο ορισμός των όρων Open World, Survival και (κατά μία έννοια) του Sandbox. Απ' τη μία είναι Survival γιατί σας ξεκινάει πάντοτε με ελάχιστα αντικείμενα και σας βάζει να επιβιώσετε στα δύσκολα, κάτι που αποτελεί στοιχείο ρεαλισμού, ενώ παράλληλα διατηρεί τον Sandbox χαρακτήρα του με την έννοια του ότι μπορείτε να κάνετε farming όπου θέλετε, με τις περισσότερες περιοχές πέραν του βασικού story, να είναι κρυφές.
Πρέπει να τονίσουμε πρώτα απ' όλα ότι κανένα Far Cry δεν αποτυπώνει το κλίμα ενός μεγάλου πολέμου μεταξύ χωρών, κάτι που έχουμε συνηθίσει από τα Call of Duty και Battlefield. Καταγράφει κάθε φορά την ιστορία ενός πρωταγωνιστή, ο οποίος κατά το παρελθόν είχε μια μικρή εμπειρία με όπλα κι έχει το προφίλ του να γίνει ήρωας. Όλα αυτά συμβαίνουν πάντοτε στις μικρές κοινωνίες μιας πόλης ή ενός νησιού. Η αποστολή σας σημαίνει ταυτόχρονα και στόχος ζωής. Στόχος επιβίωσης.
Το πρώτο Far Cry έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο το 2004, καθώς το ανέλαβε τότε η πολυεπιτυχημένη Crytek. Ο ανοιχτός προς εξερεύνηση κόσμος του και η ξέφρενη δράση του μας συγκίνησαν. Αυτό αντίστοιχα δεν το πέτυχε το Far Cry 2, που "βούλιαξε" κάπου στα βάθη της ερήμου και μας κούρασε τόσο με το ανιαρό σενάριό του, όσο και με ορισμένες ιδιόμορφες αποστολές. Για το Far Cry 3, η Ubisoft αποφάσισε να παίξει σίγουρη και δοκιμασμένη τακτική. Επανέφερε το σενάριο σε ένα νησί με όμορφες παραλίες, καθώς και τον έναν και μοναδικό κεντρικό πρωταγωνιστή, καθότι στο Far Cry 2 ελέγχατε έναν από τους εννέα διαθέσιμους μισθοφόρους. Το σκεπτικό της ήταν ότι "Εφόσον το πρώτο μέρος μας άφησε ικανοποιημένους, κάτι ανάλογο θα ισχύει και στο τρίτο". Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά αν και κατά πόσο έπεσαν μέσα οι προβλέψεις της.
Do it like a brother, do it like a dude
Βρισκόμαστε σε ένα τροπικό νησί όπου μία παρέα αμερικανών από τη Santa Monica της California κάνει τις διακοπές της. Πρωταγωνιστής είναι ο Jason Brody. Δεν αποτελεί τυχαία κεντρικό πρόσωπο, καθώς ανάμεσα στους φίλους της παρέας συγκαταλέγονται η κοπέλα του και τα δύο του αδέρφια. Ο μεγάλος αδερφός του, Grant, υπηρέτησε ως έφεδρος στις αμερικανικές ειδικές δυνάμεις. Ο μικρότερος αδερφός του, Riley, γνωρίζει να πιλοτάρει αεροπλάνο.
Για κακή τύχη των παιδιών, στο τροπικό αυτό νησί δεν κατοικούν μόνο οι ιθαγενείς αλλά και μια μεγάλη ομάδα πειρατών, η οποία τους απαγάγει και τους διασκορπίζει σε διάφορα στρατηγεία της στο νησί. Σε ένα από αυτά και συγκεκριμένα σε ένα μικρό κλουβί, ξεκινάει το σενάριό μας, με τον Jason και τον Grant. Ο Grant εκμεταλλεύεται τις γνώσεις του εφέδρου, λύνεται και βοηθάει τον Jason να αποδράσει. Δεν τα καταφέρνει όμως να βγει ζωντανός, καθώς στην πορεία προς την έξοδο σκοτώνεται.
Με την εικόνα θανάτου του αδερφού του, ο Jason είναι πιο θυμωμένος από ποτέ. Αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να απελευθερώσει τους φίλους του. Θα ανακαλύψει φυσικά ότι στην προσπάθεια αυτή δεν είναι μόνος, καθώς στην πλοκή εμπλέκονται και οι ιθαγενείς, ορισμένοι μάλιστα απ' τους οποίους έχουν...πολύ περίεργες σχέσεις με τους πειρατές!
Vaas, Vaas, Vaas...
Αυτό το κάθαρμα που έχετε δει κατά καιρούς στα τρέιλερ του Far Cry 3 ονομάζεται Vaas Montenegro. Είναι από εκείνους τους τύπους που δεν θα πλησιάζατε ποτέ στη ζωή σας ούτε σε απόσταση χιλιομέτρου. Εμφανισιακά είναι γεμάτος tatoo, σκουλαρίκι, ξυρισμένο κεφάλι και μια αγριόφατσα κι ένα στυλ ομιλίας που μαρτυρούν ότι το παλικάρι είναι τίγκα στην πρέζα. Ως χαρακτήρας είναι ψυχάκιας, μοχθηρός και άριστος γνώστης των παγίδων. Δεν είναι από αυτούς που πρέπει να τα βάλεις μαζί του.
Πριν το θάνατό του, ο αδερφός του Jason πρόλαβε μέσα σε λίγα λεπτά και του έδειξε σε πραγματικές συνθήκες απόδρασης δύο πράγματα. Πως να σκύβει (crouch) και να περνάει απαρατήρητος πίσω από τους φρουρούς, αλλά και πως να δημιουργεί αντιπερισπασμό πετώντας πέτρες. Αυτά τα είχε μάθει από τις ειδικές δυνάμεις. Το ότι του μετέδωσε τις γνώσεις αυτές αποδεικνύεται στην πορεία σωτήριο. Ο Jason καλείται από το μηδέν να μάθει να σκοτώνει με silent kills, έχοντας μόλις ένα μαχαίρι στην τσέπη. Με την εμπειρία του αυτή θα επιχειρήσει στην πορεία να γίνει ένας πραγματικός πολεμιστής.
Μεγάλο κίνητρο στην προσπάθειά του είναι η κόντρα μίσους που έχει με τον Vaas. Πρόκειται για έναν μοχθηρό κακό που όχι μόνο σκότωσε τον αδερφό του, αλλά καταφέρνει να ξεγλιστράρει σαν αίλουρος και μπορεί πάντοτε να του την φέρνει πισώπλατα, με κάθε τρόπο. Αυτή η κόντρα θα καταφέρει εν τέλει να πωρώσει κι εσάς τους ίδιους και να σας βάλει στο ρόλο του πρωταγωνιστή όσο λίγα FPS μέχρι σήμερα.
Οι συνεργάτες και οι αποστολές
Υπάρχουν ένα σωρό τύποι που θα σας βοηθήσουν στην περιπέτειά σας, κάποιοι ζητώντας αντάλλαγμα και κάποιοι όχι. Πέρα από τη βοήθεια των φίλων σας, αρχικά θα γνωρίσετε τον Dennis Rogers, έναν συμπαθή τύπο από τη Λιβερία που έχει συνάψει φιλικές σχέσεις με τους ιθαγενείς, τον γιατρό Dr. Earnhardt, διάφορους πρώην στρατιωτικούς του αμερικανικού στρατού, αλλά και εμπόρους, λαθρεμπόρους και πάει λέγοντας. Καθένας τους βάζει ένα λιθαράκι για την εξέλιξη της πλοκής.
Αρχικά οι πρώτες σας αποστολές είναι η επαναφορά λειτουργίας των ασυρμάτων του νησιού και το σκότωμα ζώων. Με απλά λόγια, κλασικές αγγαρείες ενός αρχάριου που δεν έχει μάθει ακόμα να σκοτώνει. Τα ζώα τα κάνετε skin και μπορείτε να craftάρετε τα δικά σας αντικείμενα. Στις πρώτες σας σοβαρές αποστολές θα χρειαστεί να σκοτώσετε πειρατές με silent kill (πισώπλατη μαχαιριά) και μετέπειτα όταν θα πάρετε τα πάνω σας, θα μπορέσετε να βγάλετε το όπλο και να αρχίσετε να θερίζετε κοσμάκη! Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα χρειαστείτε την stealth τεχνική σας. Το αντίθετο. Απαιτείται σε κάποιες αποστολές, οι οποίες μάλιστα είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές, καθώς σε παραμικρό στραβοπάτημα θα σας αναγκάσουν να τις επαναλάβετε από την αρχή, ενώ θα μπορούσαν κάλλιστα να σας αραδιάσουν έναν ολόκληρο λόχο σε κατάσταση συναγερμού κι αν είστε μάγκες να τον αντιμετωπίσετε. Αυτό γίνεται τις περισσότερες φορές, όταν όμως η Ubisoft θέλει stealth, εσείς θα πρέπει να "βαρέσετε προσοχή" για χάρη της!
Ποιος είναι λοιπόν ο στόχος σας στο Far Cry 3; Αρχικά μόνο το να ελευθερώσετε τους φίλους σας. Στην πορεία όμως τα δεδομένα ως συνήθως αλλάζουν. Από απλές επιθέσεις σε μικρές φρουρές, αρχίζετε σιγά-σιγά να στήνετε ενέδρες, να κάνετε σαμποτάζ, να ψάχνετε για αρχαία κειμήλια σε κατακόμβες ή ακόμα και να...ανατινάζετε βάσεις ή αποθήκες ναρκωτικών! Ο εθισμός της μάχης σας διακατέχει και η σύντροφός σας αρχίζει να ανησυχεί. Ευτυχώς για εμάς η φαντασία της Ubisoft δεν έχει τελειωμό και η μία αποστολή είναι πιο ενδιαφέρουσα και απρόβλεπτη από την άλλη, κάτι που είναι βέβαιο ότι θα εξάψει το ενδιαφέρον σας.
Το αρχικό pathfinding που έχουν δημιουργήσει οι developers είναι υποδειγματικό, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να μη βρείτε το δρόμο σας. Το minimap πάνω δεξιά σας ενημερώνει για την ακριβή τοποθεσία των αποστολών σας και τη χιλιομετρική απόσταση, καθώς και για το που βρίσκονται γύρω σας διάφορα αντικείμενα ενδιαφέροντος, όπως οχήματα, φυτά με βότανα κτλ. Η μετάβαση γίνεται με αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας, φορτηγά, γουρούνες ή ένα ανεμόπτερο που θα βρείτε αν μεταβείτε στην έπαυλη του Dr. Earnhardt, ο οποίος και φιλοξενεί τους φίλους σας. Για να ξεκλειδώσετε μια περιοχή του χάρτη θα πρέπει να ανεβείτε στα radio towers. Εναλλακτικά τα αγνοείτε και παίζετε χωρίς διαδρομές στο χάρτη, οδηγώντας στα τυφλά και με μόνη ένδειξη την επόμενη πόλη που θα πρέπει να μεταβείτε. Απ' τη στιγμή που θα μπείτε σε μία πόλη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το fast travel.
Η λογική του Far Cry 3 είναι καθαρά open world. Έχετε το ελεύθερο να ακολουθήσετε τις βασικές αποστολές, να ψάξετε για προαιρετικές ή απλά να βγείτε έξω για farming και να αρχίσετε να θερίζετε όποιον πειρατή σας την πέσει. Και πιστέψτε μας, αυτό θα συμβεί πολλάκις. Δυστυχώς η Ubisoft ακολουθεί την τακτική "Άπειροι εχθροί στον έξω κόσμο" πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να κάθεστε και να περάσουν 4-5 τζιπ στο δεκάλεπτο σε σημείο που να μην προλαβαίνετε να πάρετε ανάσα. Το ίδιο ισχύει και σε συγκεκριμένες αποστολές, στις οποίες αν δεν κάνετε αυτό που πρέπει, οι εχθρικοί στρατιώτες δεν θα σταματήσουν να αναπαράγονται! Είναι απαράδεκτο φαινόμενο, το έχουμε δει στο Battlefield και το Call of Duty και αμαυρώνει κατά πολύ την εικόνα οποιουδήποτε FPS.
Gear και Skills
Ο εξοπλισμός σας περιλαμβάνει κάποια βασικά όπλα που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα games του είδους. Assault rifles, Shotguns, πιστόλια, RPGs, submachine guns, snipers, εκρηκτικά (C4 και νάρκες) κι ένα armor upgrade πλαισιώνουν το ρεπερτόριό σας. Τα C4 είναι πολύ πρακτικά καθώς δεν τα τοποθετείτε, αλλά τα πετάτε εκεί που θέλετε και τα πυροδοτείτε. Θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα όταν θα αντιμετωπίζετε κάποια mini bosses που ντύνονται με ότι πιο βαρύ armor έχετε δει. Για να κάνετε heal χρησιμοποιείτε σύριγγες οι οποίες αγοράζονται από vendor ή γίνονται craft από βότανα που περισυλλέγετε απ' τα δέντρα.
Μπορεί η σειρά Far Cry να ξεκίνησε από τα PC, όπου τα FPS με τη χρήση mouse-πληκτρολόγιο βολεύουν τους περισσότερους gamers, ωστόσο αυτό το πλεονέκτημα αντισταθμίζεται με το δύσχρηστο user interface, το οποίο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των console users. Δεν υπάρχει λοιπόν δυνατότητα για drag & drop, ενώ το κυκλικό inventory των όπλων δε βολεύει ιδιαίτερα μέσα στη μάχη καθώς θα πρέπει να πατήσετε το Χ, να δείξετε προς τη κατεύθυνση του όπλου και μετά να κάνετε κλικ. Την ώρα της δράσης αυτό είναι σκέτη αυτοκτονία, αν και εκεί αξιοποιείτε τα πλήκτρα 1-4 για όπλα, τα 5-6 για C4 και νάρκες και τα 7-0 για τις σύριγγες. Απ' την άλλη όμως, όταν θα βρίσκεστε μέσα σε πόλη και καθορίζετε το loadout της αποστολής, η εφαρμογή των όπλων στο inventory με τη μέθοδο του Χ θα είναι αναγκαίο κακό.
Ένα ακόμη δυσάρεστο στην έκδοση για PC είναι η χρήση του E για όλες τις ενέργειές σας. Πατήστε το Ε, για να μπείτε ή να βγείτε από ένα αυτοκίνητο, για να αλλάξετε όπλο με αυτό που βρίσκεται στο έδαφος ή για να κάνετε loot ένα πτώμα. Όταν τα τρία αυτά συνδυάζονται στο ίδιο σημείο, ο συνδυασμός αυτός σας αναγκάζει συχνά σε λάθος κίνηση. Σκεφτείτε για παράδειγμα εν ώρα μάχης να βιάζεστε να αλλάξετε όπλο και αντ' αυτού να αρχίσετε να ψάχνετε το πτώμα για λάφυρα ενώ οι σφαίρες θα πέφτουν βροχή! Μιλώντας για loot, ότι βρίσκετε είναι πάντοτε χρήματα, όπλα, πυρομαχικά ή άχρηστα αντικείμενα προς πώληση στους vendors. Άντε στην καλύτερη armor διασκορπισμένα σε 3-4 συγκεκριμένες αποστολές. Θα προτιμούσαμε να υπήρχαν μερικά ακόμη gadgets που θα προσδώσουν ενδεχομένως ένα στοιχειώδες ενδιαφέρον. Το μόνο "gadget" είναι η φωτογραφική σας μηχανή που θα σας χρησιμεύσει σε ελάχιστες περιπτώσεις.
Το Far Cry 3 διαθέτει μεταξύ άλλων και στοιχεία RPG, καθώς μπορεί να μην ανεβάζετε level τον Jason, αλλά επιλέγετε τα skills που θα του δώσετε. Αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (Ερωδιός, Καρχαρίας, Αράχνη) που αφορούν αντίστοιχα την ικανότητά σας στα όπλα, στην άμυνα αλλά και την φυσική σας κατάσταση. Κάθε φορά που κερδίζετε xp γεμίζει μία μπάρα στην οθόνη. Όταν γεμίσει τελείως σας δίνεται ένας πόντος για να ενεργοποιήσετε κάποιο skill, πάντα εφόσον είναι ήδη ενεργά τα προαπαιτούμενα skills της ίδιας κατηγορίας. Βελτιώστε την σκόπευση, τα silent kills σας, τις health bar σας, την αντοχή σας σε ορισμένες καταστάσεις, το heal σας, την ικανότητά σας στο κολύμπι κ.ο.κ.
Far Cry...Dragonborn Assassin!
Πόσοι από εσάς έχετε δει ένα από τα Scary Movie στο cinema; Αναφέρομαι σε εκείνες τις κωμωδίες που παρουσιάζουν παρωδίες των πιο γνωστών ταινιών του Hollywood. Ε λοιπόν όσοι gamers είστε καμένοι θα μπορέσετε εύκολα να βρείτε ομοιότητες του Far Cry 3 με άλλα games!
Η απόδειξη του τι μπορεί να κάνει ένας τουρίστας άμα θυμώσει...
Καταρχήν υπάρχουν κοινά με το Assassin's Creed, κάτι που εν μέρει δικαιολογείται. Ubisoft κερνάει, Ubisoft πίνει, πόσο μάλλον όταν ο σεναριογράφος του Far Cry 3, Jeffrey Yohalem, δουλεύει για τη σειρά Assassin's Creed απ' τη δεύτερη έκδοσή της! Παρατηρήσαμε για παράδειγμα kills από Assassins, όπως τα "Death from Above" ή "Death from Beyond" στα οποία σκοτώνετε από ύψωμα ή κάτω από τον εχθρό. Η χαρακτηριστική ψηλάφηση του πτώματος είναι επίσης ένα σημαντικό γνώρισμα, παρότι δεν το θεωρούμε "ποινικά κολάσιμο". Επειδή όμως δεν υπάρχει παρθενογένεση και όλα αυτά μεμονωμένα δεν θα ήταν ύποπτα, ακούστε και άλλες δύο περιπτώσεις.
Όποτε ενεργοποιείτε ένα νέο skill που κερδίσατε θα ακούσετε τον αντίστοιχο χαρακτηριστικό ήχο του level up από το The Elder Scrolls V: Skyrim! Φαίνεται η Ubi ζήλεψε και δημιούργησε έναν δικό της παρεμφερή, ο οποίος όμως γίνεται εύκολα αντιληπτός από τους fans της Bethesda. Εκτός αυτού, σε κάθε loading στην οθόνη εμφανίζονται ατάκες απ' το Alice in Wonderland, προφανώς γιατί ο Yohalem θεωρεί ότι το σενάριό του (στο οποίο ο Jason παρουσιάζεται να έχει παραισθήσεις και οράματα) έχει ομοιότητες με την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Αν τις βρείτε περιμένουμε τα σχόλιά σας.
Ότι κινείται...craftάρεται!
Το crafting στο Far Cry 3 είναι αναγκαίο κακό, ίσως κατά πολλούς σε υπερβολικό βαθμό. Ότι κρατάτε στα χέρια σας ή φοράτε πρέπει να γίνεται craft. Αρχικά κουβαλάτε ένα μόνο όπλο και ένα σακίδιο με όριο στα items. Θέλετε περισσότερα αντικείμενα; Κάντε craft μεγαλύτερες τσάντες. Το αρχικό σας πορτοφόλι σηκώνει 1.000 δολάρια. Θέλετε μεγαλύτερο; Κάντε το craft. Το ίδιο από το τσαντάκι που χωράει τις σύριγγες με τα heals και τα buffs μέχρι και για τα πυρομαχικά των όπλων σας, κάτι που θα σας αναγκάσει να ξεμένετε διαρκώς από σφαίρες, εκτός βέβαια κι αν ανακαλύψετε που κρύβονται τα ανάλογα ζωάκια, τα σφάξετε και κάνετε χώρο για περισσότερες σφαίρες, αν και εφόσον το όπλο σας δεν δέχεται το ανάλογο attachment (βλέπε AK-47).
Το crafting μπορεί για πολλούς να θεωρείται ευχάριστη ενασχόληση, ειδικά όταν υπάρχουν ένα σωρό είδη από σύριγγες που σας δίνουν (εκτός από heal) buffs για ορισμένα δεύτερα. Όταν όμως από τα ζώα των οποίων το δέρμα χρειάζεστε απεικονίζονται στο χάρτη χωρίς ονόματα, τότε υπάρχει ένα θέμα. Κι όχι μόνο υπάρχει θέμα αλλά και grinding μαζί. Δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να κυνηγάς στα τυφλά κατσίκια και ελάφια όταν δεν υπάρχουν στο ακριβές σημείο που υποδεικνύει ο χάρτης ή να σου ζητείται δέρμα καρχαρία για τα πιο δύσκολα τσαντάκια και να μην γνωρίζεις πως θα το αλιεύσεις. Όλα αυτά θα μπορούσαν κάλλιστα να πωλούνται σε έναν vendor.
Το σύστημα οικονομίας όμως επίσης δε βοηθάει, καθώς θα χρειαστείτε ατελείωτο grinding για να μαζέψετε ένα σεβαστό ποσό και να κάνετε την αγορά ενός νέου όπλου, χάρτη ή upgrade για κάποιο όπλο σας. Ότι loot πάρετε από τα πτώματα θα είναι +5-20 δολάρια στη τσέπη σας και τίποτε παραπάνω. Θα μπορούσαν δηλαδή οι αποστολές να έδιναν κάποια καλά ποσά για αντάλλαγμα ώστε να μη χρειάζεται διαρκώς να ψάχνετε μέχρι και το τελευταίο πτώμα ή να πηγαινοέρχεστε στους vendors όποτε γεμίζει το lootsack σας, πουλώντας τα αντικείμενα-σαβούρα που μόλις συλλέξατε.
Μικρά bugάκια
Μην τρομάζετε. Τα μικροπροβλήματα του Far Cry 3 είναι ελάχιστα. Καταρχήν από το πρώτο λεπτό που ξεκινάτε το παιχνίδι θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί ώστε να πατήσετε το crouch μόνο 2-3 δευτερόλεπτα αφού σας ζητηθεί για να μην γίνετε αντιληπτοί από τους φρουρούς. Ένα ακόμη μικρό bug έχει ήδη αναφερθεί κι είναι αυτό των αμέτρητων στρατιωτών, ενώ σε σπάνιες περιπτώσεις τύχαμε σε φαινόμενα εμφάνισης λάθος όπλου στο inventory ή νερού, επί 5-10 λεπτά κι αφού είχαμε βγει απ' τον καταράχτη. Τα bugs τα στείλαμε στη Ubisoft μέσω της αντιπροσωπείας της (CD Media) και η Γαλλική εταιρεία μας ενημέρωσε ότι θα δημιουργήσει ένα patch την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του FC3 συνεπώς δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας. Άλλωστε κανένα εξ αυτών δεν διαταράσσει την ισορροπία του gameplay.
A.I.
Η τεχνητή νοημοσύνη των στρατιωτών του Far Cry 3 δουλεύει πότε θετικά και πότε αρνητικά. Αν έχετε γίνει αντιληπτοί τότε την βάψατε, διαφορετικά δράτε ανενόχλητοι. Η ικανότητα εντοπισμού των εχθρών σας είναι για γέλια, ακριβώς για να μπορείτε να τους επιτίθεστε πισώπλατα. Ενδέχεται δηλαδή να κινείστε 20-30 μέτρα μπροστά τους ή ακόμα και να περνάτε από δίπλα τους σκυφτοί και να μην σας βλέπουν. Απ' τη στιγμή που όμως θα γίνετε αντιληπτοί, δεν θα σας αφήσουν σε ησυχία και θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να σας σκοτώσουν. Θα θέλαμε ωστόσο να κινούνται πιο συχνά και να αλλάζουν σημείο κάλυψης, δείχνοντας έστω ότι θέλουν να σας πλαγιοκοπήσουν. Η ακινησία τους στο ίδιο σημείο αμαυρώνει την gameplay εμπειρία σας κάνοντάς την εύκολη, σε αντίθεση με τις τελευταίες αποστολές όπου οι εχθροί σας είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι στρατιώτες.
Οφείλουμε βέβαια να παραδεχτούμε ότι υπάρχουν κάποια objectives τα οποία θα σας ταλαιπωρήσουν, καθώς το εχθρικό A.I. μοιάζει ανίκητο. Αυτό ισχύει ως ένα βαθμό, όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι οι developers φέρνουν το παιχνίδι πάντοτε στα μέτρα τους. Πότε ντύνουν τους στρατιώτες με πιο δυνατό armor, πότε σας εγκλωβίζουν στη περιοχή που θέλουν και ακυρώνουν την αποστολή αν προσπαθήσετε να βγείτε εκτός ορίων και γενικά παίζουν το δικό τους "ύπουλο" παιχνίδι. Η δυνατότητα αύξησης ή χαμήλωσης των τριών επιπέδων της δυσκολίας οποιαδήποτε στιγμή συγκαταλέγεται σίγουρα στα θετικά και δεν είναι τυχαία η εφαρμογή του. Κάποιοι ήξεραν κατά βάθος ότι θα ταλαιπωρηθούμε (αλλά θα μας αρέσει).
Διακοπές...διαρκείας
Όπως θα είδατε και στο live walkthrough μας στο GameWorld TV, η διάρκεια του Far Cry 3 φτάνει τις 12 ώρες gameplay time μαζί με τα cutscenes, τα οποία δεν μπορούν να παρακαμφθούν. Είναι όμως άκρως ενδιαφέροντα, "δένουν" πολύ όμορφα με το σενάριο και σας κρατούν διαρκώς σε εγρήγορση χωρίς να κουράζουν. Κάποια εξ αυτών περιλαμβάνουν quick time events, τα οποία τολμούμε να πούμε ότι εμφανίζονται σε...λάθος σημείο και θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, παραχωρώντας τη θέση τους τόσο στη δράση, όσο και στο γενικότερο καλό του σεναρίου. Το νέο δημιούργημα της Ubisoft εγγυάται την πιο συναρπαστική περιπέτεια που ζήσατε ποτέ, καθώς η δράση του είναι ασταμάτητη από το πρώτο μέχρι το τελευταίο σας βήμα. Το απειλητικό περιβάλλον που θα βρεθείτε θα σας αγχώσει σε κάθε σας κίνηση και θα σας τρομάξει στην όψη κάθε εχθρού. Η δημιουργία αγχώδους ατμόσφαιρας και εκνευρισμού (λόγω των θεμάτων στο A.I.), σε συνδυασμό με τις παγίδες που σας στήνονται, συνθέτουν ένα "εκρηκτικό μείγμα" που αξίζει να δοκιμάσετε. Πέρα όμως από αυτή τη διάρκεια, υπάρχουν άφθονες προαιρετικές αποστολές, με τις οποίες μπορείτε να καθήσετε και να παίζετε το Far Cry 3 για πολλαπλάσιο χρονικό διάστημα, εξερευρώντας όλο το χάρτη σπιθαμή προς σπιθαμή!
Multiplayer
Πέραν του Story mode, το Far Cry 3 διαθέτει Co-Op και ανταγωνιστικά multiplayer modes. Το Co-Op παίζεται από 2-4 παίκτες και σας μεταφέρει σε ένα άλλο σενάριο και συγκεκριμένα στα Rook Islands, όπου καλείστε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις χαρακτήρες, τους Leonard, Callum, Tisa και Michael. Εδώ υπάρχουν έξι διαφορετικοί χάρτες και τέσσερα επίπεδα δυσκολίας ώστε να επιλέξετε το επιθυμητό.
Όσο για τα ανταγωνιστικά modes, εκτός απ' τα κλασικά Team Deathmatch και Domination, υπάρχουν δύο ακόμη σημαντικά που έρχονται να προστεθούν. Το Firestorm, όπου βάζετε φωτιά στις προμήθειες του εχθρού σας σε δύο σημεία ταυτόχρονα και μετά ενεργοποιείτε τον ασύρματο και το Transmission mode, όπου προσπαθείτε να καταλάβετε τον ασύρματο της αντίπαλης ομάδας και να τον κρατήσετε στην κατοχή σας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Το ανταγωνιστικό multiplayer παίζεται online από 2-12 άτομα, είναι διασκεδαστικό και σας αποδίδει ξεχωριστά Skills και Battle Cries τα οποία αξιοποιείτε πάνω στους συμπολεμιστές σας. Υπάρχουν ακόμα και ειδικά όπλα, όπως airstrikes, αέριο νεύρων με το οποίο περνάτε τους δικούς σας για εχθρούς κι άλλα τέτοια ευτράπελα. Όλες τις ικανότητες τις κερδίζετε όσο κάνετε level up, ενώ υπάρχει και λίστα με Awards του στυλ "Σκότωσε τόσους με το τάδε όπλο", "Κάνε τόσες νίκες" κτλ. Στο Level 40 ξεκλειδώνετε και τον Tatoo editor ώστε αν θέλετε να γίνετε...σαν τον Vass! Μία ακόμη πολύ σημαντική αλλαγή στο multiplayer είναι ο ανανεωμένος map editor (σ.σ. πρωτοεμφανίστηκε στο Far Cry 2) με τον οποίο δημιουργείτε τα δικά σας levels ή κατεβάζετε ήδη υπάρχοντα από άλλους παίκτες.
Γραφικά
Για πρώτη φορά στη σειρά Far Cry χρησιμοποιείται η Dunia Engine 2, η πρώτη έκδοση της οποίας είχε αξιοποιηθεί στα πρώτα δύο προγενέστερα μέρη της σειράς. Πρόκειται για μια τροποποιημένη έκδοση της CryEngine, που ως γνωστόν χρησιμοποιείται στο Crysis. Τα πλεονεκτήματά της είναι πολλά. Καταρχήν έχουμε πολύ πιο ρεαλιστικά οπτικά εφέ και κυρίως αυτά της φωτιάς, volumetric lighting, δηλαδή ογκομετρικό φωτισμό που γίνεται ορατός κατά τη διάθλαση των ακτίνων του ήλιου και όλα τα στοιχεία που συνθέτουν μια σύγχρονη engine, όπως δυναμική αλλαγή καιρού, κύκλο ημέρας/νύχτας κ.ο.κ. Τα περιβάλλοντα έχουν μεγάλη ποικιλία στο σχεδιασμό τους και κάθε μέρος δείχνει ξεχωριστό, κάτι που εν μέρει δεν ισχύει για τους εχθρούς σας οι οποίοι κλωνοποιούνται λίγο περισσότερο απ' ότι θα έπρεπε.
Τα μοντέλα των χαρακτήρων παρουσιάζουν λεπτομερή physics και ένα bump mapping το οποίο οι γραφίστες ψείρισαν μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, καθώς στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών απεικόνισαν ακόμα και τους κύκλους κάτω από τα μάτια ή τα λακκάκια, σαν να ήταν αληθινοί. Το lip-sync είναι αξιοπρεπές, αρκεί φυσικά να τρέχετε το Far Cry 3 σε ένα εξίσου αξιοπρεπές PC ή να χαμηλώσετε τα video settings. Απαιτείται ένα μηχάνημα με τουλάχιστον 4GB RAM, ενώ από πλευράς κάρτας γραφικών δεν θα έχετε θέμα να το τρέξετε σε μία απλή των 512MB. Είναι εξίσου θετικό ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στην απεικόνιση από τα Low μέχρι τα High textures, οπότε ότι δεν στερείται σε πολύ μεγάλο βαθμό της ποιότητας ενός σύγχρονου PC. Απ' την άλλη, αν τα Low textures ήταν πραγματικά...Low τότε το FPS της Ubisoft θα μπορούσε να τρέξει ακόμα και σε παλαιότερους υπολογιστές.
Ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Far Cry 3 είναι τα ατελείωτα λίτρα αίματος που ρέουν άφθονα σε κάθε kill. Υπάρχουν ακρωτηριασμοί στις εκρήξεις, στραβά κόκκαλα τα οποία ισιώνετε όταν κάνετε heal τον εαυτό σας, ακόμα και ανατριχιαστικά cutscenes που είναι άκρως ακατάλληλα για μικρές ηλικίες. Μιλώντας για cutscenes, τα οποία φυσικά είναι pre-rendered, η δουλειά των designers σε αυτό τον τομέα είναι πραγματικά κορυφαία στο είδος της, καθώς θα σας δίνεται διαρκώς η αίσθηση ότι πρωταγωνιστείτε σε κινηματογραφική ταινία. Το μόνο αρνητικό που μας ενόχλησε στη graphics engine είναι το frame rate που πέφτει όταν υπάρχουν πολλοί εχθροί στο χώρο και πολλές εκρήξεις. Οι πτώσεις όμως δεν είναι τέτοιες που να επηρεάζουν άμεσα το gameplay.
Τόσο αληθινοί...που τρομάζουν!
Για το voice acting η Ubisoft μπορεί να μην έβαλε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του χώρου, ωστόσο το cast επιλέχθηκε με μεγάλη προσοχή και οι πρωταγωνιστές έχουν τέτοια φωνή που μιλούν και αντιδρούν λες και είναι πραγματικοί ηθοποιοί σε ψηφιακή μορφή! Το τραγικό της υπόθεσης; Ο Michael Mando που υποδύεται τον Vaas, με το κατάλληλο μακιγιάζ του μοιάζει αρκετά, ενώ έχει το "αλήτικο" προφίλ που χρειαζόταν να βγει προς τα έξω. Ακόμα όμως και οι Dr. Earnhardt (γιατρός) και Dennis Rogers (ο επιλοχίας που σας βοηθάει πρώτος) είναι ιδιαίτερες προσωπικότητες και θα μπορούσαν άνετα να σταθούν ως χαρακτήρες σε οποιαδήποτε survival ταινία.
Τα μουσικά κομμάτια που επιλέχθηκαν αγγίζουν πραγματικά το τέλειο καθώς περιλαμβάνουν απ' τη μία κλασικά ambient ακούσματα που δημιουργούν ατμόσφαιρα, μέχρι δυνατή rap μουσική. Σε όλα τα σημεία της δράσης, το Far Cry 3 έχει τα κατάλληλα tracks που πραγματικά εξάπτουν το ενδιαφέρον σας καθόλη την διάρκειά του.
Ζήστε το ταξίδι
Το Far Cry 3 είναι μια ξεχωριστή περιπέτεια που παρότι έχει κάποια σεναριακά κλισέ που έχουμε ξαναδεί, εντούτοις διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα First-Person Shooters της αγοράς, καθώς η πλοκή του παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, η σκηνοθεσία του είναι προσεγμένη και δεν θα σας κουράσει στο μεγαλύτερο μέρος του. Στο τέλος του μάλιστα θα κληθείτε να επιλέξετε ένα από τα δύο εναλλακτικά φινάλε. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την multiplayer εμπειρία εγγυώνται τη διασκέδασή σας για πολύ περισσότερες ώρες πέρα των 12 που διαρκεί το story.
Από τεχνικής πλευράς η Ubisoft πρόσεξε ιδιαίτερα το νέο μέλος της οικογένειάς της και της αποδίδουμε τα εύσημα για την προσπάθειά της. Η δράση είναι ακατάπαυστη, τα cutscenes μοναδικά, τα οπτικά εφέ χάρμα οφθαλμών και οι αποστολές ευρηματικές ώστε να μην αισθάνεστε ποτέ ότι ξανακάνατε τις ίδιες αγγαρείες. Εν ολίγοις, για να μην μακρυγορούμε, έχουμε στα χέρια μας το First-Person Shooter που οφείλετε να δοκιμάσετε, ακόμα κι αν δεν είστε λάτρεις του είδους.
Θετικά:
- Σενάριο που σας εγκλωβίζει στο ρόλο μέχρι το τέλος
- Λεπτομερή γραφικά
- Ενδιαφέρουσες αποστολές
- Voice acting για σεμινάριο
- Ανελέητη δράση και ωμή βία
- Μεγάλη γκάμα από skills
- Άφθονες προαιρετικές αποστολές
- Προσεκτική επιλογή χαρακτήρων
Αρνητικά:
- Ορισμένα θέματα με την A.I.
- Δύσχρηστο user interface στα PC
- Το crafting είναι αναγκαίο κακό και ορισμένα υλικά δυσεύρετα
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9
Τόσο απρόβλεπτο και εθιστικό που αποτελεί αδιαμφησβήτητα ένα από τα καλύτερα First-Person Shooter της χρονιάς.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Πάντως δείχνει παιχνιδάρα και το review σου είναι τεράστιο οπότε ξεκινάω το διάβασμα γιατί θα μου πάρει κάνα μισάωρο στάνταρ.
Καλά στο GameWorld TV που τα έχωνε σε κάτι αποστολές δεν το έκοβα για 9! Μόλις τώρα διάβασα το review και μπήκα λίγο στο νόημα αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε να το παίξω. Από μένα 10 πάντως!
Αυτα ειναι! Μπραβο για το ωραιο review Μανο!
Σχετικα με το παιχνιδι, θα ελεγα οτι πραγματικα εξαφανιζει τις διαφορες μεταξυ videogame και film στον τομεα της ηθοποιίας. Προσωπικα, οτι καλυτερο εχω δει σε αυτον το τομεα.
Στο 2ο βίντεο θα δείτε την πιο δύσκολη αποστολή του παιχνιδιού που θέλει καλές stealth ικανότητες. Λέγεται "Doppelganger". Για να αποφύγετε τα spoilers, δείτε το βιντεάκι αφού παίξετε το Far Cry 3 και φτάσετε ως εκεί.
το far cry 3 όμως με εντυπωσίασε αφάνταστα, θεωρώ πως είναι ένα πραγματικά πλήρες παιχνίδι!
Εγώ που το έχω στο pc αυθεντικό δεν αντιμετώπισα κάτι τέτοιο.
Εννοείς το Team Deathmatch? Δεν γνωρίζω τι ακριβώς είναι. Θα πρέπει να το καταγράψεις σε βίντεο.
Αν εχεις θεμα με τα saves (εγω δεν είχα) διάβασε αυτό το guide και ακολούθα τις οδηγίες.
Απογοητεύτηκα κάπως από τα αρκετά rpg στοιχεία.
Κάνουν το gameplay αρκετά ολοκληρωμένο,
αλλά αφαιρούν κάπως το ρυθμό από τη δράση.
& τουλάχιστον στις πρώτες απoστολές, το stealth στοιχείο παίζει αρκετά.
Μάλλον μου ταιριάζουν πιο action παιχνίδια.