- Reviews
- Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted
HotΈνα arcade racing game που δεν θυμίζει σε κάτι το παλιό Need for Speed.
Ένα arcade racing game που δεν θυμίζει σε κάτι το παλιό Need for Speed.
Στις αρχές της περασμένης σεζόν, όταν ανακοινώθηκε έμμεσα το reboot στο Need for Speed: Most Wanted, επικράτησε πανικός. Ορισμένοι οπαδοί της σειράς το περίμεναν με ανυπομονησία, ενώ άλλοι θεωρούσαν ότι ο νέος τίτλος θα ήταν μια αποτυχία. Αυτό που συζητήθηκε πολύ ήταν η επαναφορά της Criterion Games στο ρόλο της προγραμματιστικής εταιρείας από την EA Games, κάτι που μας θυμίζει εν ολίγοις την τακτική της Activision στα Call of Duty, η οποία εναλλάσσεται μεταξύ Infinity Ward και Treyarch.
Έχοντας υπόψη το ότι η Criterion ανέπτυξε το Need for Speed: Hot Pursuit και το αγαπημένο Burnout Paradise μπορεί να μαντέψετε εύκολα ότι το νέο Need for Speed δεν ξεφεύγει πολύ από αυτό το μοντέλο. Παρόλα αυτά, το καινούριο Most Wanted είναι μια μίξη στοιχείων που επιφέρει ένα μοναδικό αποτέλεσμα, χωρίς να θυμίζει αντιγραφή από κανένα άλλο racing game.
Τέρμα οι παραπλανητικές αιθέριες υπάρξεις
Αυτό που θα παρατηρήσετε στο νέο Most Wanted, ειδικά αν το είχατε παίξει και παλαιότερα, είναι η έλλειψη σεναρίου. Τώρα πια δεν υπάρχει η κλασική ιστορία ή αλλιώς το campaign, όπου μια ελκυστική παρουσία σας προέτρεπε να πάρετε μέρος σε αγώνες αυτοκινήτων. Αντιθέτως, τα πράγματα είναι πολύ απλοϊκά και ξεκάθαρα. Θα πρέπει να αγωνιστείτε με πολλούς αντιπάλους για να βρεθείτε μέσα στην Most Wanted List, ακόμα και να κατακτήσετε την κορυφή. Παρότι το σεναριακό υπόβαθρο κέντριζε το ενδιαφέρον, ιδιαίτερα του ανδρικού κοινού που απολάμβανε καλλίγραμμες παρουσίες (όπως στο παλιό Most Wanted ή στο Undercover), εντούτοις η EA αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαφορετική προσέγγιση, πόσο μάλλον όταν είδε ότι το Need for Speed: The Run απογοήτευσε στους περισσότερους τομείς.
Καλώς ήρθατε στο Fairhaven
Όπως έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια στη σειρά Need for Speed, η έναρξη της δράσης σας βρίσκει εξ αρχής στη θέση του οδηγού, με το αυτοκίνητό σας να έχει ήδη αναπτύξει ταχύτητα κι εσάς να εκτελείτε μια συγκεκριμένη αποστολή. Κάποτε έπρεπε να νικήσετε έναν αγώνα ή να ξεφύγετε από έναν αστυνομικό. Τώρα όμως πρέπει απλώς να χαλαρώσετε και να φτάσετε στον προορισμό σας.
Μόλις φτάσετε στον τερματισμό, μια ευχάριστη έκπληξη θα σας περιμένει που θα είναι φυσικά -τι άλλο- από ένα νέο όχημα. Εκεί θα πρέπει να αποχωριστείτε την αρχική Aston Martin V12 Vantage και να πάρετε τα κλειδιά της Porsche 911 Carrera S. Δεν νομίζω να έχετε παράπονο αφού "σας πάει" από το καλό στο καλύτερο, σε αντίθεση με τα προηγούμενα NFS που σας ανάγκαζαν να αλλάξετε την θρυλική BMW με ένα κοινό Mazda RX-8. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως ποτέ δεν θα μπορέσετε σε αυτό το παιχνίδι να κρατήσετε το αρχικό σας αμάξι.
Τα modes
Ένα έχουμε να πούμε για το καινούριο Most Wanted. Δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του. Το μόνο κοινό τους είναι ο τίτλος και η Most Wanted List, μια λίστα με τους 10 πιο καταζητούμενους οδηγούς. Όσο οδηγείτε και κερδίζετε αγώνες τόσο αποκτάτε Speed Points, με τα οποία ανεβαίνετε στη Most Wanted list. Σύστημα οικονομίας και ουσιαστικών upgrades δεν υφίσταται για άλλη μια φορά. Κατά τα άλλα, το Most Wanted θα σας προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία από αυτή που έχετε συνηθίσει. Η λογική είναι open-world και θα πρέπει να εξερευνήσετε την πόλη για να βρείτε νέα events και να πάρετε μέρος σε αυτά. Εκτός αυτού, στην πόλη θα πρέπει να ψάξετε και για αμάξια που βρίσκονται σε τυχαία σημεία.
Το σημαντικότερο στοιχείο στο νέο Need for Speed: Most Wanted είναι οι αγώνες ταχύτητας και οι κόντρες δίχως τέλος. Η ποικιλία των αγώνων δεν είναι μεγάλη και θα πρέπει, όπως προαναφέραμε, να βρείτε το event που επιθυμείτε και να αγωνιστείτε σε αυτό. Θα κληθείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε κούρσα ταχύτητας (circuit), απλό sprint ή αγώνα περιορισμένου χρόνου. Υπό άλλες συνθήκες, η έλλειψη ποικιλίας των διαθέσιμων modes δεν θα έπρεπε να μας ενοχλεί ιδιαίτερα. Εδώ όμως μας πειράζει, καθώς ελλείψει σεναρίου, ουσιαστικά δεν υπάρχει κάτι άλλο που να μας απασχολεί στο gameplay πέρα από τους ίδιους τους αγώνες.
High Class
Η οδήγηση είναι πολύ εύκολη, με ξεκάθαρο arcade χαρακτήρα, αφού τα αμάξια έχουν ακριβή ανταπόκριση και ομαλή συμπεριφορά στις στροφές. Το drift δεν είναι πλέον απότομο όπως έχουμε συνηθίσει και εκτελείται ακόμα και με φρένο και όχι απαραίτητα μόνο με το χειρόφρενο. Ίσως σε αυτό να παίζει ρόλο το ότι τα αμάξια είναι κορυφαίας κατηγορίας, όπως για παράδειγμα η BMW M3 E92 και η Lamborghini Countach 5000QV. Όλα αυτά έρχονται σε αντίθεση με άλλες χρονιές που είχατε την δυνατότητα να ξεκινήσετε ακόμα κι από απλά αυτοκίνητα. Τότε ο στόχος του αγώνα ήταν να βελτιώσετε την επίδοσή τους, υπήρχε δηλαδή κάποιο κίνητρο. Εδώ όμως έχετε εξ αρχής την μέγιστη επίδοση. Γιατί όταν είσαι στο τιμόνι μιας Aston Martin V12 Vantage δεν περιμένεις μετά από αυτό να ακολουθήσει υποδεέστερο όχημα.
Κάθε όχημα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει. Για παράδειγμα το Ariel Atom είναι εξωφρενικά γρήγορο και καλό είναι να το κρατήσετε για να το δείτε εν δράση, σε αγώνα που απαιτεί να τον ολοκληρώσετε σε μικρό χρονικό διάστημα. Το Jaguar XKR μπορεί να μην φτάνει τόσο γρήγορα τις ίδιες ταχύτητες όπως το Ariel Atom αλλά είναι σταθερό. Όπως αντιλαμβάνεστε, εκεί που ορισμένα αμάξια υστερούν σε επιτάχυνση, υπερτερούν σε σταθερότητα και το αντίστροφο.
Easy drive...ή μήπως όχι;
Το βοηθητικό στοιχείο που θα σας λύσει τα χέρια είναι το Easy Drive που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μενού που έχει τα πάντα. Μέσω αυτού, μπορείτε να βρίσκετε αγώνες και να μαρκάρετε την διαδρομή που θα ακολουθήσετε για να φτάσετε στο event. Μπορείτε επίσης να ψάξετε για να bonus αυτοκίνητα. Τα αμάξια αυτά είναι συγκεκριμένα και μπορείτε να τα βρείτε μέσω του GPS σε ορισμένα σημεία της πόλης. Δεν μπορείτε δηλαδή να αγοράσετε κάποιο νέο όχημα (καθότι ως συνήθως απουσιάζουν τα credits) ούτε να κλέψετε κάποιο, όπως στη σειρά Grand Theft Auto. Επίσης, μέσω του Easy Drive, θα σας δοθεί η δυνατότητα να κάνετε customize το όχημά σας εύκολα και γρήγορα. Πάντως ενώ θα χρησιμοποιείτε το Easy Drive, να ξέρετε ότι το παιχνίδι τρέχει κανονικά και δεν έχει μπει σε pause mode, άρα διατρέχετε κίνδυνο να τρακάρετε ή να σας πιάσουν οι αστυνομικοί σε περίπτωση παρανομίας.
Αν αναρωτιέστε για το πώς θα βάψετε το αμάξι σας, η απάντηση είναι απλή. Όπως και στο Burnout, θα χρειαστεί απλά να περάσετε μέσα από ένα βενζινάδικο. Αν πάλι αναρωτιέστε για το πώς θα γίνετε καταζητούμενος η απάντηση είναι επίσης απλή. Τα ραντάρ υπάρχουν σχεδόν κάθε 50 μέτρα -κάτι επιεικώς απαράδεκτο- και σας καταγράφουν κάθε μερικά δευτερόλεπτα. Πρακτικά, αν στη μέση μιας κούρσας αρχίσουν να σας κυνηγούν περιπολικά, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταφέρετε να ξεφύγετε και να περάσετε το cooldown ώστε να βρείτε την ηρεμία σας. Αλλά ακόμα κι αν το κάνετε, στο επόμενο στενό...η τροχαία θα σας την έχει και πάλι στημένη!
Το νέο Need for Speed: Most Wanted δεν αποδεικνύεται τόσο ανεκτικό στα τρακαρίσματα όσο τα προηγούμενα. Ξεχάστε τις αμέτρητες τούμπες και τις σβούρες μετά από drifts. Τώρα, μόλις τρακάρετε, ακολουθεί ένα πλάνο σε αργή κίνηση και τοποθετείστε πάλι στο σωστό δρόμο για να συνεχίσετε τον αγώνα σας. Ωστόσο, αν τρακάρετε εκτός αγώνα, τότε τα πράγματα θα είναι χειρότερα καθώς θα πρέπει από μόνοι σας να βρείτε το σωστό δρόμο! Συν τις άλλοις, το damage model είναι σχεδόν ανύπαρκτο, αφού μετά από κάθε τρακάρισμα θα παρατηρήσετε απλά μερικά βαθουλώματα κι όχι τίποτα το τραγικό. Φαίνεται ότι με τόσο ωραία οχήματα, οι developers της Criterion λυπόντουσαν να προκαλέσουν κάποια γρατζουνιά. Αρκεί μάλιστα να περάσετε μέσα από κάποιο βενζινάδικο και τότε το αμάξι σας θα επανέλθει πλήρως ως δια μαγείας.
Οι αγώνες στο νέο Most Wanted μπορεί να έχουν σασπένς αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους σκληροπυρηνικούς οπαδούς του είδους.
A.I
Οι αστυνομικοί του Fairhaven δεν αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για εσάς, είναι όμως ενοχλητικοί. Σε προηγούμενα Need for Speed, βλέπαμε σκληροπυρηνικούς αστυνόμους να τρέχουν πιο γρήγορα από εσάς, να σας χτυπάνε με τα αμάξια τους και να καθιστούν την απόδραση αδύνατη. Τώρα όμως το επίπεδο του A.I δεν είναι τόσο υψηλό αφού θα τύχει ακόμα και να περάσετε απαρατήρητοι σε περίπτωση που οδηγήσετε αντίθετα στον δρόμο. Απ' την άλλη, τα περιπολικά μοιάζουν περισσότερο να σας κυνηγούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα (είτε τρακάρετε είτε όχι) αφού το heat meter (σ.σ. μια κλίμακα που δείχνει πόσο καταζητούμενος είστε από την αστυνομία) ανεβαίνει απλά και μόνο με την υψηλή ταχύτητά σας.
Οι αντίπαλοι οδηγοί στους αγώνες δεν είναι τόσο έξυπνοι αλλά είναι πιο δύσκολοι. Μπορεί μερικοί να σας κλείσουν τον δρόμο και να προσπαθήσουν να σας περάσουν, αλλά γενικά είναι πιθανότερο να τους δείτε να τρακάρουνε στην επόμενη απότομη στροφή. Μπορεί το να νικήσετε σε μια κούρσα να θεωρείται εύκολο επίτευγμα, αλλά αυτό εν τέλει θα το επιτύχετε μόνο εάν διαθέτετε το κατάλληλο αμάξι. Μπορεί οι αντίπαλοί σας να μην είναι καλοί οδηγοί αλλά εάν έχουν περισσότερη επιτάχυνση ή τελική ταχύτητα, τότε θα την εκμεταλλευτούν και κατά συνέπεια δεν θα τους φτάσετε.
You’ve got to be the best
Το multiplayer είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στοιχείο του νέου Most Wanted. Επειδή το παιχνίδι ποντάρει κυρίως σε "σκέτους" αγώνες, αυτό καταντάει μοιραία να είναι και το δυνατότερο σημείο του. Συνδεόμενοι στους online servers, απλά μαζεύεστε με φίλους ή τυχαία άτομα ανά τον κόσμο και να κάνετε κόντρες...μέχρι να κουραστείτε. Φυσικά αυτό είναι πιο διασκεδαστικό αφού θα ανταγωνίζεστε με υπαρκτά πρόσωπα και σε πραγματικό χρόνο. Εκτός αυτού, θα μπορείτε να ανταγωνιστείτε τους φίλους σας στο ποιος έκανε μεγαλύτερο άλμα ή έσπασε περισσότερα billboards. Αυτό είναι και το λεγόμενο Autolog, μέσω του οποίου μπορείτε να παρακολουθήσετε τα κατορθώματα των φίλων σας και να προσπαθήσετε να τα ξεπεράσετε. Στο online δεν παρατηρήσαμε lag αλλά ούτε και frame drops κάνοντάς το ένα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού.
Χάρμα οφθαλμών
Στον οπτικό τομέα το Most Wanted παίρνει άριστα. Τα γραφικά μοιάζουν πιο αληθινά από ποτέ με τα οπτικά εφέ να είναι μίνιμαλ, προσδίδοντας μια δόση αληθοφάνειας. Ενώ περπατάτε σε έναν βρεγμένο δρόμο, θα σας πεταχτούν τα κιτρινισμένα φύλλα στο παρμπρίζ και θα δείτε τις ψιχάλες πάνω στο αμάξι. Αν έχει ήλιο, θα… τυφλωθείτε από την αντανάκλαση του πάνω στο μεταλλικό χρώμα.
Τα αμάξια είναι κατά κύριο λόγο πολυτελή και σας προσφέρονται απλόχερα από την αρχή του παιχνιδιού. Είναι πιστά αντίγραφα των πραγματικών και σίγουρα τραβάνε την προσοχή θυμίζοντας Forza: Horizon. Οι βαφές, είτε είναι χρωμίου είτε μεταλλικές εντυπωσιάζουν ενώ αν τρακάρετε θα φανεί μια γρατζουνιά ή ένα βαθούλωμα.
Most Wanted track list
Η Criterion Games σκέφτηκε ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αρχίσετε το gameplay από το να ακούσετε τους Muse. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα συγκροτήματα και οι στίχοι από το συγκεκριμένο τραγούδι τους, το Butterflies & Hurricanes ταιριάζουν απόλυτα στο ύφος του Most Wanted. Εκτός από αυτούς η λίστα των τραγουδιών είναι γεμάτη με άλλα γνωστά συγκροτήματα όπως οι Green Day, οι Ambassadors αλλά και τον θεό της dubstep, Skrillex.
Οι μηχανές των αμαξιών θα ακουστούν στο σαλόνι σας όπως θα ακουγόντουσαν εάν τα οδηγούσατε στην πραγματικότητα. Τα πάντα είναι τελειοποιημένα αφού από τον ήχο που κάνουν τα λάστιχα στο drift, μέχρι τις αλλαγές στις ταχύτητες η κάθε λεπτομέρεια μπορεί να γίνει αντιληπτή. Ακόμα και οι σειρήνες των περιπολικών μοιάζουν με αληθινές!
Κατεβάζοντας ταχύτητες
Σε περίπτωση που περιμένατε το Most Wanted του 2012 να είναι ένα remake του πρώτου θα απογοητευτείτε. Το καινούριο αναπτύχθηκε από μια διαφορετική εταιρεία που εισήγαγε στο παιχνίδι νέα στοιχεία παραπλήσια των άλλων τίτλων που έχει δημιουργήσει. Ως συνέπεια, δεν έχει καμία σχέση με τον παλιό καλό και αγαπημένο προκάτοχό του.
Τα γραφικά είναι σαφώς βελτιωμένα μιας και δημιουργήθηκε για τις κονσόλες τελευταίας γενιάς. Ο ήχος είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός με απίστευτες λεπτομέρειες και τα σωστά ηχητικά εφέ. Η τελική μας άποψη είναι ότι δεν θα ικανοποιήσει τους παλιούς οπαδούς της σειράς τόσο όσο τους καινούριους.
Θετικά:
- Οπτικός τομέας που ξεχωρίζει
- Προσεγμένα ηχητικά εφέ
- Απλοποιημένος χειρισμός
- Σταθερή απόδοση στο online mode
- Τα πολυτελή αμάξια
Αρνητικά:
- Δεν θυμίζει σε τίποτα το προηγούμενο Most Wanted
- Η έλλειψη ενός κεντρικού campaign
- Βαρετό multiplayer mode
- Η έλλειψη ενός ουσιαστικού damage model
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.9
Ο τεχνικός τομέας της Criterion σώζει το "ρηχό" gameplay της.
Χριστιάνα Θάνου
Comments
Thanks για το review Χριστιάνα!
Σε τι format το έπαιξες? Προσωπικά το έπαιξα γύρω στη μία ώρα σε PS3 και ο χειρισμός ήταν από εύκολος έως αστείος. Μπορούσα να ξεφεύγω απ' τα περιπολικά όποτε ήθελα και με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν ξέρω τι μπορεί να σε πείραξε, βέβαια όπως βολεύεται ο καθένας.
Το τραγικότερο για μένα είναι οι καταδιώξεις. Μπορεί να σε κυνηγάνε επ' άπειρον χωρίς να μπορείς να ξεφύγεις.
Το έπαιξα στο PC. Όπως είπα το αυτοκίνητο στρίβει πολύ απότομα.
No prob! Καταλαβαίνω ότι σ αρέσει η εξέλιξη αλλά μήπως να σκεφτούμε λίγο πιο καθαρά; Εμένα αυτό δεν μου κάνει για εξέλιξη αλλά για μετάλλαξη! Θα δεχόμουνα τις όποιες αλλαγές εαν και μόνο αν ο πυρήνας του παιχνιδιού είχε μείνει ο ίδιος.
Εμένα μου κάνει πιο πολύ ότι η Criterion εκμεταλλέυτηκε το όνομα Mοst Wanted για να δημιουργήσει hype γύρω από τον νέο της τίτλο....
Αυτό με τον χειρισμό των αυτοκινήτων το παρατήρησα και εγώ.Δεν ξέρω αν φταίει ότι δεν έχω συνηθίσει ακόμα τον διαφορετικό χειρισμό των αυτοκινήτων (σε σχέση με τα παλαιότερα NFS) του παιχνιδιού, ή αν όντως έχει κάποιο θέμα η έκδοση για το PC (εκεί το έπαιξα, όπως και ο παραπάνω φίλος, ενώ ο Μάνος στο PS3). Προσωπικά περίμενα (και ήθελα) το παιχνίδι να είχε κρατήσει κάτι παραπάνω από τον συνονόματο προκάτοχό του, εκτός από σχεδόν μόνο το όνομα του..
Εγώ που έγραψα το review συμφωνώ με τον Μάνο, ο χειρισμός των αμαξιών είναι πιο εύκολος από ποτέ! Δεν θα δικαιολογούταν αν δεν ήταν αφού οδηγάτε τα καλύτερα αμάξια που έχουν την καλύτερη ανταπόκριση! Εγώ το δοκίμασα στο ps3, μάλλον η έκδοση για pc έχει το πρόβλημα.
Σύμφωνοι, εννοείται καλύτερα με το dualshock, αλλά δεν συγκρίνω τον χειρισμό του PC με αυτόν του PS3, συγκρίνω τον χειρισμό αυτού του NFS στο PC με τα προηγούμενα NFS στο PC
Είναι ένα franchise που πρέπει να ανανεώνεται/κυκλοφορεί συνέχεια. Δυστυχώς για την ΕΑ έχω παίξει πολλά NFS. Θα πρέπει να δώσει βάρος όπως έκανε και με το FIFA αν θέλει να εξελίξει την σειρά Need for Speed.
Απατάσαι γιατί τo Star Wars The Old Republic έχει 2GB RAM ως ελάχιστη απαίτηση! Αλλά πίστεψε με αν δεν έχεις 3 τουλάχιστον το frame drop είναι συχνό φαινόμενο.
Οκ!Δεν πιστευω ότι πρόκειται για μετάλλαξη. Υπάρχει άραγε κάποια φόρμουλα η οποία πρέπει να τηρεί ο κατασκευαστής όταν φτιάχνει ένα NFS? Γιατί κρίνουμε αυστηρά ένα παιχνίδι όταν απλά δεν είναι copia του παλιού MW ? Πρέπει να είναι το ίδιο με ρετουσαρισμένα γραφικά για να πούμε ότι είναι καλό? Σύμφωνοι, μπορεί να έχει μερικές ατέλειες αλλά δυστυχώς αν δεν πειραματιστείς δεν έχεις αποτέλεσμα! Συμφωνώ με το σχόλιο του φίλου που είπε ότι ίσως πρέπει να ασχοληθούν πιο εντατικά στην ΕΑ με το NFS γενικά και αυτό πρέπει να γίνεται με κάθε παιχνίδι. Στο vita πάντως είναι απλά χάρμα οφθαλμών το παιχνίδι ! Στο PS3 με την τιμονιέρα δίνει ρέστα! Ο χειρισμός τουλάχιστον σε αυτά τα 2 που χω παίξει είναι μια χαρά για arcade racing!
Σε καμια περιπτωση δυστηχως δεν θυμιζει το προηγουμενο η εστω να κατι απο την ποιοτητα της σειρας. και οπως σωστα το εθεσες "Ο τεχνικός τομέας της Criterion σώζει(για το αν το σωζει δε ξερω ) το "ρηχό" gameplay της"
Μόνο τα αυτοκίνητα είναι καλά όλα τα άλλα άστα να πάνε.