- Reviews
- Halo 4
Halo 4
HotTo πιο δυναμικό comeback του Master Chief!
To πιο δυναμικό comeback του Master Chief!
Πέρασαν κιόλας 11 χρόνια απ' την κυκλοφορία του Halo: Combat Evolved. Ενός First-Person Shooter το οποίο στην μακρόχρονη πορεία του αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την Microsoft σε όλες τις κονσόλες της. Η αλήθεια είναι ότι μετά το επιτυχημένο του ντεμπούτο πολλοί θα μπορούσαν να προβλέψουν την λαμπρή πορεία του που ακολούθησε, πόσο μάλλον δε αν αναλογιστούμε ότι αποτέλεσε ένα από τα πρώτα console-based FPS. Λίγοι όμως θα περίμεναν ότι απ' το Halo 3 και μετά, η σειρά θα σταματούσε να κυκλοφορεί στο PC ή ότι η πνευματική δημιουργός του, Bungie, θα διέκοπτε συνεργασία με τη Microsoft.
Το Halo 4 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας τριλογίας, η οποία ονομάζεται "The Reclaimer Saga" και είναι το πρώτο sequel της σειράς που δεν έχει αναπτυχθεί από την Bungie. Θα πρέπει ωστόσο να τονίσουμε ότι η 343 Industries δεν είναι ένας τυχαίος developer στον όποιο η Microsoft εμπιστεύτηκε εν λευκώ τα κλειδιά του μεγαλύτερου franchise της στον χώρο των video games. Αποτελεί θυγατρική των Microsoft Studios, ενώ έδωσε για πρώτη φορά τα διαπιστευτήριά της στο Halo: Combat Evolved Anniversary, το οποίο κυκλοφόρησε μόλις πέρυσι, αναβιώνοντας το πρώτο Halo στο Xbox 360. Φυσικά όλα αυτά μόνο τυχαία δεν είναι, καθότι αρκετοί από τους προγραμματιστές της άνηκαν κατά το παρελθόν στο δυναμικό της Bungie.
Το Halo 4 ανακοινώθηκε στην Ε3 2011, ενώ στη φετινή έκθεση του Los Angeles είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα αρκετά εντυπωσιακό in-game βίντεο που αναμφισβήτητα ανακούφισε όσους αμφέβαλλαν για το κατά πόσο ο νέος developer θα μπορούσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το νέο κεφάλαιο της δημοφιλούς σειράς FPS είναι η ακριβότερη παραγωγή της Microsoft στον χώρο των video games και -όπως είναι αναμενόμενο- ο αμερικανικός κολοσσός "ποντάρει" πολλά πάνω του. Το Halo 4 είναι ένα καλοδουλεμένο sequel που θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των οπαδών της σειράς και αποτελεί μια από τις κορυφαίες δημιουργίες των τελευταίων ετών για το Xbox 360. Πάμε να δούμε αναλυτικά λοιπόν τους λόγους εκείνους που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Into the Infinity of Space
Το σενάριο εξελίσσεται χρονικά πέντε χρόνια μετά από τα γεγονότα του Halo 3 με τον Master Chief και την A.I Cortana να βρίσκονται χαμένοι στο διάστημα μέσα στην φρεγάτα της UNSC (United Nations Space Command) ονόματι Forward Unto Dawn. Ύστερα από μια επίθεση των Covenant (οι εχθροί της ανθρώπινης φυλής στο σύμπαν του Halo), το πλοίο σας θα προσεδαφιστεί σ' έναν άγνωστο πλανήτη που ανήκει στους Forerunners. Οι Forerunners αποτελούν μια αρχαία φυλή πλασμάτων με εξαιρετικά εξελιγμένη νοημοσύνη, οι όποιοι εξαφανίστηκαν 100.000 χρόνια πριν από τα γεγονότα του πρώτου Halo.
Στον πλανήτη αυτό ο κεντρικός πρωταγωνιστής θα ξυπνήσει ένα αρχαίο κακό, το οποίο απειλεί να εξολοθρεύσει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Ένας νέος ανελέητος πόλεμος θα ξεκινήσει ανάμεσα στις δυνάμεις της UNSC, των Covenant και των Forerunners. Ο Master Chief και η Cortana αναλαμβάνουν την απεγνωσμένη αποστολή να σώσουν το ανθρώπινο γένος από την εξαφάνιση και κάπου εδώ ξεκινά μια νέα επική περιπέτεια.
Η δουλειά των σεναριογράφων στον συγκεκριμένο τομέα είναι πραγματικά συγκλονιστική και χωρίς υπερβολή το Halo 4 θα σας καθηλώσει δίνοντάς σας την αίσθηση ότι παρακολουθείτε μια χολιγουντιανή υπερπαραγωγή. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά δίνεται τεράστιο βάρος στην παρουσίαση της ανθρώπινης υπόστασης του κεντρικού πρωταγωνιστή. Ο Master Chief είναι πλέον πιο "οργανικός" από ποτέ και πέρα από την εξωγήινη απειλή θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τους εσωτερικούς του δαίμονες. Το σενάριο επικεντρώνεται επίσης στην σχέση μεταξύ του ήρωά σας και της Cortana, για τους οποίους θα ανακαλύψετε άγνωστες έως τώρα πτυχές των προσωπικοτήτων τους. Η αφήγηση της ιστορίας γίνεται κυρίως μέσω των cutscenes, τα οποία είναι από τα εντυπωσιακότερα που έχουμε δει στην κονσόλα της Microsoft και "μαρτυρούν" τα υψηλά production values του Halo 4.
Τα modes
Τα βασικά modes είναι δύο: το Campaign και το Infinity. Το Campaign χωρίζεται σε οκτώ κεφάλαια και υπάρχουν τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, τα Easy, Normal, Heroic και Legendary. Ο βαθμός πρόκλησης αυξάνεται κλιμακωτά, αν και ειδικά στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας χαρακτηρίζεται υψηλός. Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε και τα Skulls, έναν μηχανισμό σχεδιασμένο να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση στους έμπειρους παίχτες. Για παράδειγμα, ενεργοποιώντας το Skull ονόματι Famine περιορίζεται ο αριθμός των πυρομαχικών που θα βρείτε στα πτώματα των έχθρων σας, με το Skull Mythic οι αντίπαλοί σας έχουν μεγαλύτερο health κ.ο.κ. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι μπορείτε να παίξετε το Campaign και σε co-op (2-4 παίχτες).
Το δεύτερο mode που προαναφέραμε, ονόματι "Infinity", χωρίζεται με τη σειρά του σε τέσσερα ξεχωριστά modes: τα War Games, Spartan Ops, Forge και Theater. Το War Games προσφέρει ανταγωνιστικό multiplayer για 2-16 παίχτες στο Xbox Live, ενώ το Spartan Ops είναι το co-op mode του Halo 4 όπου μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα 2-4 παίχτες. Το Forge είναι πρακτικά ένα toolkit που σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τους δικούς σας multiplayer χάρτες και να "ξεδιπλώσετε" όλο το ταλέντο και την δημιουργικότητα σας! Τέλος, στο Theater μπορείτε να τραβήξετε screenshots ή να δείτε replays από τις online αναμετρήσεις σας.
Through the eyes of Master Chief
Στο Halo 4, ο σχεδιασμός του HUD είναι παρόμοιος με τα αντίστοιχα των Halo 3 και Halo: Reach και χαρακτηρίζεται λειτουργικός από όλες τις απόψεις. Θα σας δίνει μια πλήρη αίσθηση του πως είναι να παρακολουθείτε την δράση μέσα από τα μάτια του κεντρικού πρωταγωνιστή. Στην πάνω πλευρά της οθόνης βρίσκεται η ένδειξη των Shields σας (η αμυντική θωράκισή σας), η οποία απεικονίζεται με γαλάζιο χρώμα. Όταν δέχεστε πυρά από τους εχθρούς σας, οι Shields "πέφτουν" και θα πρέπει να περάσουν μερικά δευτερόλεπτα για να κάνουν πάλι recharge και να αποκτήσουν την πλήρη ισχύ τους. Στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνης υπάρχουν οι ενδείξεις των χειροβομβίδων σας. Εκεί συναντώνται τρεις τύποι χειροβομβίδων, τους δύο εκ των οποίων μπορείτε να έχετε στην κατοχή σας ανά πάσα στιγμή. Ο τύπος χειροβομβίδας επιλέγεται μέσω του d-pad.
Στην αριστερή κάτω πλευρά της οθόνης υπάρχει ένα minimap (αντιστοιχεί πρακτικά στο σύστημα ανίχνευσης κίνησης με το οποίο είναι εξοπλισμένο η στολή του Master Chief), το όποιο σας υποδεικνύει τις θέσεις των εχθρών και των συμμάχων σας (με κόκκινες ή κίτρινες ενδείξεις αντίστοιχα). Ενίοτε στο mini-map εμφανίζονται και τα σχετικά "βέλη" που σας υποδεικνύουν την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσετε μέχρι το επόμενο objective σας, διευκολύνοντας έτσι με αυτό τον τρόπο το pathfinding.
Το μοντέλο χειρισμού είναι λειτουργικό και ακριβέστατο και όσοι από εσάς έχετε παίξει κάποιο από τα προηγούμενα Halo θα νιώσετε...σαν στο σπίτι σας. Με το κουμπί RT πυροβολείτε, ενώ πατώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό κάνετε zoom-in με το εκάστοτε όπλο σας, ώστε να στοχεύσετε με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο χαρακτήρας σας ελέγχεται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, με το Α πραγματοποιείτε άλμα και με το Χ κάνετε reload. Ο δεξιός αναλογικός μοχλός χρησιμεύει για τον έλεγχο της κάμερας.
Shoot the aliens
Ο πυρήνας του gameplay στο Halo 4 δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε σχέση με τους προκατόχους του. Το κλειδί της επιτυχίας είναι η σωστή διαχείριση των διαθέσιμων όπλων, των χειροβομβίδων, των διαφόρων ιδιοτήτων της στολής του Master Chief και ενίοτε των οχημάτων. Το οπλοστάσιό σας αποτελείται από δεκάδες βαλλιστικά όπλα και πρακτικά θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο για κάθε περίσταση, ανάλογα πάντα με τον τύπο των εχθρών που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε.
Πέρα από τα παραδοσιακά όπλα της UNSC και των Covenant που είχατε χρησιμοποιήσει στα προηγούμενα μέρη της σειράς, όπως τα assault rifle, battle rifle, plasma pistol, needlr ή carbine, στο Halo 4 έχουν προστεθεί αρκετά ακόμα, τα οποία χρησιμοποιούν την τεχνολογία των Forerunners. Για παράδειγμα το scattershot είναι μια νέα καραμπίνα που εκτοξεύει ενεργειακά βλήματα και είναι ικανή για εντυπωσιακά one-shot kills από κοντινή απόσταση. Αξίζει να αναφέρουμε το binary rifle, ένα καινούργιο πανίσχυρο sniper rifle με πολύ μεγάλη εμβέλεια πυρός που εκτοξεύει δύο σφαίρες ταυτόχρονα και μπορεί να σκοτώσει -σχεδόν- οποιοδήποτε εχθρό σε όποιο σημείο του σώματός του και αν τον πετύχετε (όχι απαραίτητα headshot).
H στολή του Master Chief μπορεί να εξοπλιστεί με αρκετά νέα abilities, όπως τα autosentry, promethean vision, thruster-pack κ.ο.κ. To autosentry σας επιτρέπει να καλέσετε στο πεδίο της μάχης ένα εναέριο drone, το οποίο πυροβολεί αυτόματα όποιον αντίπαλό σας βρεθεί στην εμβέλεια πυρός του. Το promethean vision μπορεί να σώσει αρκετές φορές την ζωή σας, καθώς σας επιτρέπει να ανιχνεύσετε τους εχθρούς σας μέσα από τοίχους, πόρτες κτλ. ή σε κάποιες τοποθεσίες που υπάρχει ομίχλη και το οπτικό σας πεδίο είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Το παραπάνω ability είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα ανταγωνιστικά multiplayer modes. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το thruster-pack (θυμίζει το jet-pack του Killzone 3) το οποίο σας επιτρέπει να πετάξετε για ένα μικρό χρονικό διάστημα και να ανεβείτε σε ψηλότερα σημεία του χάρτη, όπως ταράτσες, κτίρια κτλ.
Η αρχή μιας νέας επικής τριλογίας.
Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της σειράς είναι οι μονομαχίες με τα διάφορα οχήματα και το Halo 4 τα καταφέρνει περίφημα σε αυτόν τον τομέα. Όλα τα γνωστά οχήματα όπως τα Banshee, Wraith, Ghost και Warthog επιστρέφουν, ενώ παράλληλα στην ήδη υπάρχουσα λίστα προστίθενται το mech Mantis και μια πιο "βαριά" παραλλαγή του αεροσκάφους Pelican. Υπάρχουν ορισμένα on-rail shooter περάσματα μικρής διάρκειας όπου θα πρέπει να πιλοτάρετε το ανάλογο όχημα και να εξολοθρεύσετε όποιον εχθρό βρεθεί στο διάβα σας. Τα συγκεκριμένα ίσως σας ξενίσουν αν είστε fans της σειράς, σε γενικές γραμμές πάντως δεν αμαυρώνουν το τελικό αποτέλεσμα.
Alien Nations
Στο Halo 4 υπάρχει πραγματικά μια τεράστια ποικιλία διαφορετικών εχθρών, αφού -όπως προαναφέραμε- περά από τις δυνάμεις των Covenant θα αναμετρηθείτε και με την αρχαία φυλή των Forerunners. H εξαιρετική τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων σας αποτελούσε πάντα ένα από τα πλεονεκτήματα του Halo σε σύγκριση με αντίστοιχα FPS. Παρά τις όποιες αμφιβολίες υπήρχαν πριν το release, είμαστε στην ευτυχή θέση να σας πούμε πως το Halo 4 συνεχίζει επιτυχώς αυτή την "παράδοση" με το A.I των εξωγήινων δυνάμεων να έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο. Κατόπιν αυτού, η πρόκληση παραμένει υψηλή ακόμα και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας.
Οι εχθροί σας είναι πάντα πολυάριθμοι και θα πρέπει να επιστρατεύσετε όλες σας τις ικανότητες και τα ανάλογα όπλα για να τους εξολοθρεύσετε. Ακόμα και οι μικρόσωμοι Grunts μπορούν να κάνουν την ζωή σας δύσκολη, καθώς επιτίθενται κατά κύματα και χρησιμοποιούν με ακόμα μεγαλύτερη επιδεξιότητα -σε σχέση με τα προηγούμενα Halo- τα plasma pistols τους. Αξίζει επίσης να αναφερθούμε ξεχωριστά σε τρεις νέους διαφορετικούς τύπους πλασμάτων που θα αντιμετωπίσετε: τους Promethean Knights, τους Promethean Watchers και τα Promethean Crawlers.
Οι Promethean Knights είναι εξοπλισμένοι σαν...αστακοί και έχουν την δυνατότητα να τηλεμεταφέρονται στο πεδίο της μάχης, ενώ γίνονται ακόμα πιο φονικοί σε συνδυασμό με τους Promethean Watchers. Πρόκειται για μια εναέρια μονάδα, η οποία έχει την ικανότητα να κάνει recharge τα shields των Knights ή ακόμα και να τους αναστήσει σε περίπτωση που πεθάνουν! Τα Crawlers (εξωτερικά θυμίζουν ρομποτικά σκυλιά) είναι εξαιρετικά ευέλικτες επίγειες μονάδες που μπορούν να σας επιτεθούν είτε από μακρινή, είτε από κοντινή απόσταση.
Α war that never ends
Θα χρειαστείτε περίπου 8-10 ώρες για να ολοκληρώσετε το Campaign, με την διάρκεια αυτή να κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα των First-Person Shooters. Το replayability είναι υψηλό χάρις στα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας και την δυνατότητα να παίξετε co-op. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα υπόλοιπα multiplayer modes, τα οποία είναι ικανά να σας κρατήσουν για δεκάδες ακόμα ώρες μπροστά από τις οθόνες σας.
Εν τω μεταξύ, η Microsoft έχει ανακοινώσει την κυκλοφορία 10 ακόμα νέων επεισοδίων για το mode Spartan Ops, τα οποία θα διατίθενται σε εβδομαδιαία βάση εντελώς δωρεάν. Κάθε επεισόδιο του Spartan Ops χωρίζεται σε πέντε διαφορετικά levels διάρκειας 15-20 λεπτών, οπότε η συνολική αντοχή στο χρόνο αναμένεται να αυξηθεί κατά επιπλέον 10-12 ώρες!
Be a true Spartan
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε πριν ασχοληθείτε με τα multiplayer modes του Halo 4 είναι να δημιουργήσετε τον δικό σας στρατιώτη Spartan. Οι αρχικές επιλογές είναι εξαιρετικά περιορισμένες, αφού μπορείτε να αλλάξετε μόνο τον χρωματισμό της στολής σας και να την διακοσμήσετε με διάφορα εμβλήματα. Στην πορεία καθώς αποκτάτε experience points στα Co-Op και τα ανταγωνιστικά modes κι ανεβαίνετε level, κερδίζετε και skill points. Με τα skill points μπορείτε να ξεκλειδώσετε όπλα, νέα abilities για την στολή σας, διαφορετικού τύπου χειροβομβίδες κ.ο.κ.
Το War Games περιλαμβάνει εννέα διαφορετικά modes και μια ποικιλία 10 διαφορετικών maps (σύντομα θα προστεθούν και νέα maps μέσω DLC). Τα modes Infinity Slayer και Big Team Infinity Slayer είναι της μορφής team deathmatch και σε αυτά μπορούν να συμμετάσχουν 2-8 και 2-16 παίχτες αντίστοιχα. Πέρα από τα παραπάνω υπάρχουν ακόμα τα Dominion, Regicide, Flood, Capture the Flag, Flood, Oddball, King of the Hill και Team Slayer Pro.
Δυστυχώς δεν είχαμε την τύχη να τα δοκιμάσουμε όλα καθώς οι servers δεν έχουν ακόμα ανοίξει επίσημα και ο αριθμός των αντίπαλων παικτών ήταν εξαιρετικά μικρός και συγκεντρωμένος στο mode Infinity Slayer. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος δεν μπορούμε να βγάλουμε επίσης ασφαλή συμπεράσματα για τυχόν lags, disconnections ή πτώσεις του frame rate.
To co-op mode του Halo 4 είναι το Spartan Ops, το όποιο -όπως προείπαμε- χωρίζεται σε διάφορα επεισόδια που αποτελούνται από πέντε διαφορετικά levels. Στο Spartan Ops μπορούν να συμμετάσχουν 1-4 παίχτες είτε στην ιδία κονσόλα, είτε στο Xbox Live. Μπορείτε να παίξετε και solo αν το επιθυμείτε, αλλά αναμφίβολα σε κάποιες περιπτώσεις θα τα βρείτε σκούρα αφού θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε 10-20 εχθρούς ταυτόχρονα. Δυστυχώς οι αποστολές στο Spartan Ops δεν έχουν την ανάλογη ποικιλία, καθώς ως επί τω πλείστον θα πρέπει απλά να εξολοθρεύσετε οποίον εχθρό βρεθεί μπροστά σας και το στοιχειό της επανάληψης είναι αρκετές φορές έντονο.
Redefining a masterpiece
Ο οπτικός τομέας του Halo 4 είναι πραγματικά αψεγάδιαστος και είναι εμφανές ότι η 343 Industries αξιοποίησε στο έπακρο τις hardware δυνατότητες του Xbox 360. Τα μοντέλα των Covenant έχουν σχεδιαστεί ξανά από την αρχή με πολύ μεγάλη έμφαση στην λεπτομέρεια, ενώ τα αντίστοιχα των Forerunners είναι ιδιαίτερα ευφάνταστα. Η ποιότητα των cutscenes είναι απαράμιλλη, με το motion-capture να κλέβει την παράσταση.
O κόσμος του Halo 4 είναι το λιγότερο μαγευτικός και για πρώτη φορά υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές τοποθεσίες για να εξερευνήσετε δίνοντάς σας την ψευδαίσθηση ότι παίζετε κάποιον sandbox τίτλο. Tα lighting effects είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει ποτέ στο Xbox 360, ενώ ανάλογη είναι η ποιότητα των textures και των physics. Ενοχλητικά φαινόμενα όπως πτώσεις του frame rate, screen tearing ή aliasing απουσιάζουν παντελώς.
Α trip to infinity
To soundtrack του Halo 4 έχει ενορχηστρωθεί από τον Neil Davidge του γνωστού trip-hop/experimental rock συγκροτήματος Massive Attack. Η αλήθεια είναι πως η δουλειά του Martin O' Donnel στα προηγούμενα Halo είναι ακόμα και σήμερα αξεπέραστη, παρόλα αυτά ο Βρετανός συνθέτης καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Τα μουσικά θέματα εντυπωσιάζουν με την sci-fi ambient αισθητική τους στα πρότυπα της σειράς Mass Effect και καταφέρνουν να σας μεταφέρουν το κλίμα του αφιλόξενου πλανήτη των Forerunners.
To voice-acting ακολουθεί και αυτό τα υψηλά στάνταρ της υπόλοιπης παράγωγης, με τον Steve Downes να "δανείζει" για ακόμη μια φορά την φωνή του στον Master Chief. Οι ήχοι των όπλων, οι άναρθρες κραυγές των Grunts ή ακόμα κι ο διαφορετικός θόρυβος που προκαλούν οι πατημασιές του κεντρικού πρωταγωνιστή ανάλογα με το τερέν, έχουν ηχογραφηθεί ξανά από την αρχή με μεγάλη έμφαση στην λεπτομέρεια και το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα την 343 Industries.
Killer-app
To Halo 4 καταφέρνει να σταθεί επάξια -αν όχι να ξεχωρίσει- ανάμεσα στα υπόλοιπα κεφάλαια της σειράς. H 343 Industries σεβάστηκε απόλυτα την δουλειά της Bungie στα προηγούμενα Halo, αλλά κατάφερε παράλληλα να δώσει το στίγμα της προσφέροντάς μας μια από τις πιο αξιόλογες και επιβλητικές δημιουργίες της τρέχουσας γενιάς κονσόλων. Οι εκατομμύρια οπαδοί της σειράς είναι σίγουρο ότι θα λατρέψουν τη νέα περιπέτεια του Master Chief και -αν μη τι άλλο- ακόμα και αν δεν είστε fan των First-Person Shooters αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία.
Το σίγουρο είναι ότι μια από τις μεγαλύτερες σειρές της Microsoft βρίσκεται σε καλά χέρια, καθώς πολύς κόσμος είχε εκφράσει έντονα τις ανησυχίες του για το μέλλον της ύστερα από την αποχώρηση της Bungie μερικά χρόνια πριν. Ελπίζουμε η 343 Industries να συνεχίσει την σκληρή δουλειά και στα δυο επόμενα κεφάλαια της The Reclaimer Saga τριλογίας που θα ακολουθήσουν.
Θετικά:
- Αψεγάδιαστος τεχνικός τομέας
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Νέοι τύποι εχθρών και καινούργια όπλα
- Πληθώρα από modes
- Υψηλό Α.Ι
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Μεγάλη διάρκεια
Αρνητικά:
- Το Spartan Ops mode χρειάζεται λίγη παραπάνω ποικιλία
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9
Θέτει υποψηφιότητα για το καλύτερο παιχνίδι της χρονιάς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Ωραίος Παντελή.
@snikefriend φίλε είσαι εκτός τόπου και χρόνου.Το 9 ειναι κομπλε βαθμολογία τόσο έχει και στο metacritic.Στο Gameworld ένα πράμα έχω καταλάβει ότι ξερουν να βαθμολογουνε τα παιδια με το μοιρογνωμόνιο. Μαλλον εισαι σε λαθος site ενα xbox fan site πιστευω θα σου ταιριαζε περισσοτερο λογω avatar και μονο. Φιλικα.
Τώρα για την βαθμολογία, φυσικά και δεν θα συμφωνούσαν όλοι, αλλά ο κάθε συντάκτης φροντίζει να εξηγεί για πιο λόγο πήρε την βαθμολογία που πήρε το κάθε παιχνίδι.
Τέλος, δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για διαφορές 0,5 φίλε snikefriend. Είναι μικρή η διαφορά και κάλιστα κάποιος άλλος θα μπορούσε να του δώσει και 8,5 αν δεν του άρεσε κάτι ακόμα πιο πολύ. Είναι αντιπροσωπευτική όμως της ποιότητας του τίτλου. Μην μένετε μόνο στους αριθμούς, το review έχει περισσότερα να σας δώσει ώστε και εσείς να κρίνετε καλύτερα.
Γι αυτο αγορασαν το Battlefield 3 15 εκατ. χρηστες σε αντιθεση με καθε Halo που πουλαει 6-10 το πολυ σε καθε εκδοση.Οποτε αν δεν σου αρεσει το Battlefield 3....δοκιμασε να το παιξεις πρωτα!
Εγώ απλά εξέφρασα τη γνώμη μου ότι το halo 4 αξίζει παραπάνω και με λέτε fanboy. Μήπως κάποιοι άλλοι είναι τα fanboy;
Που κολλάει τώρα το battlefield 3 με το halo, άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Το κάθε παιχνίδι είναι και διαφορετικό.
Πάντως το HALO δεν συγκρίνεται.
Απλά ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑΑΑΑ!!!!!!!
Φίλε snikefriend η βαθμολογία που πήρε το παιχνίδι ήταν υψηλότατη, αρκεί να δεις πόσα παιχνίδια πήραν πάνω από 9 τον τελευταίο καιρό και θα καταλάβεις τι σημαίνει το 9. Δεν χρειάζεται να μεμψιμοιρούμε για το 9,5.
Και όπως έγραψα, ο καθένας σας έχει την δυνατότητα να υποβάλει την δική του βαθμολογία.
Όπως είπα παραπάνω δεν κατέκρινα το review (το οποίο θεωρώ πως αντιπροσωπεύει την αξία του παιχνιδιού) αλλά απλά κατέθεσα την προσωπική μου άποψη πως άξιζε παραπάνω. Δεν είχα σκοπό να επιτεθώ σε κανένα.
α) Δεν έχει ένα guide book και δεν εξηγεί ποιο cd είναι το καθένα.
β) Μικρή διάρκεια (εδώ μπορεί να βγω εκτός διότι με ένα φίλο μου το φτάσαμε μέχρι chapter 6 σε 30 με 45 λεπτά και δεν παίζαμε κανονικά για να το κάνουμε speed run).
γ) Βρήκα ένα bug sto chapter 5 που ρημάζει όλη την πιστά.
δ)Η μουσική δεν ταίριαζε στο game.
Ελπίζω να είμαι λάθος σε αυτά που λέω.