- Reviews
- Resident Evil 6
Resident Evil 6
HotTo τρίο των Leon S. Kennedy, Chris Redfield και Jake Muller σε νέες περιπέτειες.
To τρίο των Leon S. Kennedy, Chris Redfield και Jake Muller σε νέες περιπέτειες.
Η σειρά Resident Evil αποτελεί μια από τις μακροβιότερες στον χώρο των video games έχοντας κερδίσει μια θέση στην καρδιά εκατομμυρίων παιχτών ανά τον κόσμο. Το ομώνυμο παιχνίδι γέννησε το είδος των Survival Horror games και αποτέλεσε μια από τις πιο μνημειώδεις δημιουργίες της Capcom. Τα δυο sequels που ακολούθησαν, τα Resident Evil 2 και Resident Evil 3: Nemesis, κινήθηκαν σε παρόμοιο πλαίσια, εντούτοις στην πορεία κάπου χάθηκε...η μπάλα.
Η Capcom είχε "μυριστεί" χρήμα στην όλη υπόθεση και από το διάστημα 2001 έως και το 2005 είδαμε να κυκλοφορούν διάφορα αμφιβόλου ποιότητας spin-offs (με εξαίρεση το Resident Evil Code: Veronica). To 2005 ήταν μια χρόνια σταθμός για την μετέπειτα εξέλιξη της σειράς, αφού το Resident Evil 4 μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένα "καθαρόαιμο" Third-Person Shooter. To horror στοιχείο άρχισε σιγά-σιγά να παραγκωνίζεται, με τους developers να προσανατολίζουν τις προσπάθειές τους στην ανάδειξη του στοιχείου της δράσης.
Το παράδοξο είναι ότι τόσο το Resident Evil 4, όσο και το sequel του, Resident Evil 5, ξένισαν αρκετούς από τους φίλους της σειράς. Στον αντίποδα, κατάφεραν να σημειώσουν μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από τους προκατόχους τους, δικαιώνοντας έτσι την Capcom. Αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του Resident Evil 6 η Capcom μας είχε προϊδεάσει ότι στο νέο κεφάλαιο της δημοφιλούς σειράς θα επιστρέψουν κάποια από τα στοιχεία των πρώτων παιχνιδιών. H ιαπωνική εταιρεία "βάφτισε" το νέο της δημιούργημα ως ένα "Dramatic Horror" game και δεν δίστασε να δηλώσει ότι το Resident Evil 6 θ' αποτελέσει το πρώτο σκαλοπάτι στη νέα εξέλιξη της σειράς.
Παρόλα αυτά, οι εντυπώσεις που σχηματίσαμε παίζοντας τα δυο demos του παιχνιδιού δεν ήταν οι καλύτερες. Αφενός γιατί η σειρά φαίνεται να έχει χάσει την ταυτότητά της κι αφετέρου γιατί η δουλειά των developers στον τεχνικό τομέα κρίθηκε ανεπαρκής. Χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω, πάμε να δούμε τι προσφέρει η νέα αυτή πρόταση της Capcom και αν καταφέρνει ν' ανταποκριθεί στις προσδοκίες των οπαδών της σειράς.
Bio-Terror
To Resident Evil 6 κινείται στα Third-Person Shooter πρότυπα των δύο προκατόχων του. Στο campaign του Leon S. Kennedy και στο "κρυφό" campaign της Ada Wong που ξεκλειδώνει αφού πρώτα ολοκληρώσετε τα υπόλοιπα τρία, θα συναντήσετε ορισμένα από τα στοιχεία των τριών πρώτων παιχνιδιών της σειράς, όπως την επιβλητική ατμόσφαιρα, την επίλυση γρίφων και κάποιες αρκετά τρομακτικές σεκάνς που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη. Στον αντίποδα, στα άλλα δύο campaigns, του Jake Muller και του Chris Redfield, η δράση και το ασταμάτητο πιστολίδι έχουν σαφώς τον πρώτο λόγο.
Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται χρονικά σε μια περίοδο έξι μηνών από τον Δεκέμβριο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013 και σε διάφορες τοποθεσίες της υφηλίου. Η πλοκή δεν εξελίσσεται ομαλά και θα πρέπει να ολοκληρώσετε όλα τα campaigns για να καταλάβετε τελικά την ιστορία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα -τουλάχιστον αρχικά- να μην έχετε σαφή εικόνα για το ποιο λόγο συμβαίνουν τα διάφορα γεγονότα και τι ακριβώς αντίκτυπο έχουν οι πράξεις σας.
To campaign του Leon εκτυλίσσεται στην Αμερική και συγκεκριμένα στην πόλη Tall Oaks. Ο πρόεδρος της χωράς αναμένεται να δώσει μια διάλεξη στο Ivy University με σκοπό να αποκαλύψει την αλήθεια σχετικά με τα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφή της Racoon City πριν από 15 χρόνια. Στην πόλη όμως εξαπλώνεται μια περίεργη ομίχλη, η οποία μεταφέρει ένα ιό που μετατρέπει τους ανθρώπους σε zombies (ναι, σωστά μαντέψατε!). Ο πρόεδρος μολύνεται και αυτός από το ιό και ο Leon αναγκάζεται να τον εκτελέσει. Στην συνέχεια με την βοήθεια της αινιγματικής Helena Harper θα πρέπει να διαφύγει από την πόλη και παράλληλα ν' ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για την εξάπλωση της ομίχλης.
Ο Chris Redfield επιστρέφει από το προηγούμενο μέρος της σειράς και αναλαμβάνει τον ρόλο του επίλεκτου στρατιώτη της B. S. A. A, μιας οργάνωσης που έχει ως σκοπό να αντιμετωπίσει τους bio-terrorists (τρομοκράτες που χρησιμοποιούν βιολογικά όπλα). O κεντρικός χαρακτήρας του Resident Evil 5, σαφώς απογοητευμένος από μια αποτυχημένη αποστολή στην Edonia (φανταστικό κράτος της Ανατολικής Ευρώπης), "πνίγει" τον πόνο του στο αλκοόλ σ' ένα μπαρ. Εκεί ένας παλιός συνεργάτης του, ο Piers Nivans, θα τον στρατολογήσει ξανά στην B. S. A. A, καθώς μια νέα ομάδα τρομοκρατών έχει εμφανιστεί στην πόλη Lanshiang της Κίνας.
Στο Resident Evil 6 θα συναντήσετε έναν νέο χαρακτήρα, τον Jake Muller, ο οποίος είναι γιος του Albert Wesker (ο κεντρικός "κακός" του Resident Evil 5). Ο Jake δρα ως μισθοφόρος της Edonian Liberation Army, όταν το κράτος δέχεται μια ανελέητη επίθεση τρομοκρατών. Σύντομα θα συμμαχήσει με την Sherry Birkin (η κόρη του επιστήμονα William Birkin από το Resident Evil 2) και θα πρέπει να δραπετεύσουν από την Edonia, ενώ παράλληλα θα πρέπει ν' αποφύγουν ένα τεράστιο μεταλλαγμένο τέρας που ονομάζεται Ustanak (θυμίζει τον Nemesis από το Resident Evil 3).
The Aftermath
H Capcom επιλέγει έναν αρκετά περίεργο τρόπο για να σας βάλει στο κλίμα του παιχνιδιού, καθώς τα πρώτα tutorials που θα παρακολουθήσετε εξελίσσονται χρονολογικά μετά το τέλος του campaign του Leon (ευτυχώς δεν υπάρχουν spoilers). Στον πρόλογο αυτό ή για να είμαστε πιο ακριβείς σε αυτόν το “επίλογο”, ελέγχετε αποκλειστικά τον Leon, καθώς η Helena είναι βαριά πληγωμένη. Σκοπός είναι να εξοικειωθείτε με το μοντέλο του χειρισμού και με τον έλεγχο του χαρακτήρα σας.
Εδώ θα έχετε την πρώτη γνωριμία σας με τα διάφορα quick time events που αποτελούν βασικό μηχανισμό του παιχνιδιού (για να είμαστε πιο ακριβείς η Capcom κάνει κατάχρηση αυτού του μηχανισμού όπως στο Asura's Wrath). Στην πορεία θα πρέπει να εξοντώσετε διάφορα zombies και να διαφύγετε μ' ένα ελικόπτερο από την πόλη. Σύντομα όμως το ελικόπτερο θα καταρριφθεί κι εσείς θα βρεθείτε σε μια αίθουσα, στην οποία όπως όλα δείχνουν σας περιμένει κάποιο boss fight. Καθώς παρακολουθείτε το σχετικό cutscene, αυτό διακόπτεται απότομα και οδηγείστε στο αρχικό μενού οπού θα πρέπει να διαλέξετε ποιο campaign θέλετε να παίξετε πρώτο. Με αυτόν τον άδοξο τρόπο ξεκινά η περιπέτειά σας στον κόσμο του Resident Evil 6.
Τα modes
Το παιχνίδι περιλαμβάνει τρία modes, τα οποία είναι τα εξής: Campaign, Agent Hunt και Mercenaries. Στο πρώτο mode θα συναντήσετε τα campaigns του Leon, του Chris και του Jake κι αφού τα ολοκληρώσετε θα αποκτήσετε πρόσβαση στο campaign της Ada Wong. Υπάρχουν συνολικά τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, τα Amateur, Normal, Veteran και Professional και ο βαθμός της πρόκλησης που προσφέρει το καθένα από αυτά αυξάνεται κλιμακωτά.
Το Agent Hunt αποτελεί ένα νέο εξαιρετικά ενδιαφέρον mode για το Resident Evil 6, το οποίο σας επιτρέπει να ελέγξετε όποιο τέρας επιθυμείτε και στη συνέχεια να εισβάλλετε στο campaign κάποιου άλλου παίχτη (ο μηχανισμός θυμίζει τον αντίστοιχο του Dark Souls). Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκλειδώσετε αυτό το mode είναι να έχετε ολοκληρώσει τουλάχιστον ένα από τα τρία βασικά campaigns. Όσοι από εσάς δεν θέλετε να έχετε...απρόσκλητους επισκέπτες μπορείτε απλά να απενεργοποιήσετε το Agent Hunt από το κεντρικό μενού.
Στο Mercenaries mode μάχεστε ενάντια σε συνεχόμενα κύματα εχθρών με τον χρόνο ν' αποτελεί έναν ακόμα αντίπαλο. Για να είμαστε πιο σαφείς θα πρέπει να εξουδετερώσετε 150 εχθρούς, μέσα σ' ένα χρονικό πλαίσιο δυο λεπτών. Κάθε φορά που επιτυγχάνετε ένα melee kill κερδίζετε πέντε ακόμα δευτερόλεπτα, ενώ υπάρχουν και διάφορα power-ups τα οποία αυξάνουν τον διαθέσιμο χρόνο σας από 30 έως και 90 δευτερόλεπτα.
Controls και User Interface
To μοντέλο χειρισμού δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το αντίστοιχο του προκατόχου, οπότε όσοι από σας έχετε παίξει το Resident Evil 5 θα εξοικειωθείτε πολύ σύντομα μαζί του. Με τον αριστερό αναλογικό μοχλό κινείτε τον χαρακτήρα σας, ενώ ο δεξιός χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της κάμερας. Με το κουμπί L1 τραβάτε και κάνετε ready το όπλο σας και με το R2 πυροβολείτε. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει και ενώ κινείστε, σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Επιπλέον, μπορείτε να τρέξετε προς μια κατεύθυνση κρατώντας πατημένο το κουμπί Χ.
Σημαντική προσθήκη είναι ότι πατώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό (R3) αλλάζετε την γωνία στόχευσης, όπως στο πρόσφατο Transformers: Fall of Cybertron. Για παράδειγμα, μπορείτε να κρυφτείτε πίσω από έναν τοίχο και να πυροβολήσετε και από τις δύο κατευθύνσεις, είτε δεξιά είτε αριστερά. Η αξιοποίηση αυτού του μηχανισμού είναι απαραίτητη για να καλυφθείτε από τα πυρά των εχθρών σας, κυρίως στα campaigns του Chris και του Jake. Με Το d- pad μπορείτε να κάνετε equip τα όπλα σας, τα first-aid sprays και τις διάφορες χειροβομβίδες on-the-fly, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγετε στο μενού του inventory.
Οι melee επιθέσεις (οι οποίες είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές απέναντι στους απλούς εχθρούς) πραγματοποιούνται με το κουμπί R1. Επιπλέον, μ' αυτόν τον τρόπο σπάτε τα διάφορα κιβώτια που βρίσκονται διασκορπισμένα στις τοποθεσίες του παιχνιδιού, χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσετε πολύτιμα πυρομαχικά. Μέσα στα κιβώτια κρύβονται πολύτιμα items, όπως green και red herbs, upgrade points, χειροβομβίδες κ.ο.κ.
Το HUD είναι αρκετά λειτουργικό, καθώς ανά πάσα στιγμή σας υποδεικνύει τα hit points σας, το stamina σας (κάθε melee επίθεση καταναλώνει ένα σημαντικό μέρος της, το οποίο αναπληρώνεται με την πάροδο του χρόνου) και τα πυρομαχικά που σας έχουν απομείνει, αν και θα μπορούσε να εμφανίζεται και κάποιο minimap. Παράλληλα, το HUD καλύπτει μικρό μέρος της οθόνης (την δεξιά κάτω γωνία της), οπότε μπορείτε να παρακολουθήσετε ανενόχλητοι την δράση. Ευτυχώς σε αυτόν τον τομέα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές των πρώτων παιχνιδιών στης σειράς, στα οποία θα έπρεπε να μπείτε στο κεντρικό μενού για να δείτε τις ενδείξεις του health σας, τα αποθέματα πυρομαχικών σας κ.ο.κ.
Παρά το γεγονός ότι η δομή των επιπέδων είναι κυρίως γραμμική, οι developers παρέχουν ένα μηχανισμό για να σας βοηθήσει στο pathfinding. Πατώντας το κουμπί L2 εμφανίζεται στην οθόνη ένας κέρσορας που σας υποδεικνύει την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθήσετε.
Στην περίπτωση που πληγωθείτε μέσα στην μάχη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε healing herbs ή first aid sprays για να επουλώσετε τις πληγές σας. Η χρήση των healing herbs έχει αλλάξει σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, καθώς θα πρέπει πρώτα να τα μετατρέψετε σε ταμπλέτες μέσω του μενού του inventory. Πατώντας το κουμπί R2 καταναλώνετε μια ταμπλέτα, η οποία αναπληρώνει το 1/6 της health bar σας.
To campaign του Leon είναι το μόνο που διασώζεται από την υπόλοιπη μετριότητα.
Combat
Οι μάχες στο Resident Evil 6 διαδραματίζονται τόσο με βαλλιστικά όπλα όπως πιστόλια, επαναληπτικές καραμπίνες, πολυβόλα και sniper rifles, όσο και σώμα με σώμα. Τα διαθέσιμα πυρομαχικά είναι συνήθως αρκετά για να τα βγάλετε πέρα με τους απλούς εχθρούς, παρόλα αυτά θα χρειαστείτε τεράστια αποθέματα για τα boss fights οπότε καλό θα είναι να χρησιμοποιείτε και τις melee επιθέσεις στους πιο ακίνδυνους αντιπάλους.
Ένα zombie χρειάζεται τρεις melee επιθέσεις συνήθως για να πεθάνει. Η δεύτερη ως επί τω πλείστον ζαλίζει τον αντίπαλό σας και στην συνέχεια μπορείτε να τον αποτελειώσετε με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα με μια κλωτσιά, με enviromental kills όπως στο Condemned (αρπάζετε το κεφάλι του εχθρού σας και το συνθλίβετε με μανία πάνω σ' έναν τοίχο) ή με το ίδιο το όπλο του καθώς αρκετoί αντίπαλοι είναι εξοπλισμένοι με μαχαίρια, τσεκούρια, πυροσβεστήρες κ.ο.κ. Ο πιο θεαματικός τρόπος πάντως για να ξεπαστρέψετε τους απλούς εχθρούς είναι να τρέξετε κατά πάνω τους και στη συνέχεια να πατήσετε το κουμπί της melee επίθεσης.
Με αυτό τον τρόπο κάνετε απ' ευθείας daze τον αντίπαλο σας και στη συνέχεια μπορείτε να τον αποτελειώσετε μ' ένα μόνο χτύπημα. Επιπλέον, εάν ο εχθρός έχει γυρισμένη την πλάτη του σ' εσάς και του επιτεθείτε με τον παραπάνω τρόπο, ο χαρακτήρας σας θα πραγματοποιήσει μια θεαματική λαβή βγαλμένη από το WWF, με την οποία αρπάζετε τον αντίπαλό σας, τον εκτοξεύετε στον αέρα και στη συνέχεια του "σπάτε" το κεφάλι στο δάπεδο. Τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με το gore και το splatter στοιχείο το Resident Evil 6 δεν απογοητεύει, καθώς το αίμα ρέει...με τους κουβάδες.
Όποτε δέχεστε επίθεση από κάποιο zombie ή μολυσμένο σκύλο, ενεργοποιείται ένα quick time event στο όποιο θα πρέπει να κινήσετε δεξιά και αριστερά πολύ γρήγορα τον αριστερό αναλογικό μοχλό για να ξεφύγετε. Τα αντανακλαστικά σας θα πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση, καθώς αν αποτύχετε στο quick time event θα δεχθείτε τρομακτικό damage από τον αντίπαλο σας (περίπου το 50% της health bar σας). Η Capcom λοιπόν όχι μονό κάνει κατάχρηση του συγκεκριμένου μηχανισμού όπως προείπαμε, αλλά επιπλέον σας τιμωρεί όποτε δεν είστε αρκετά γρήγοροι.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως στον τομέα του gameplay είναι ότι το Resident Evil 6 δεν καταφέρνει σε καμία περίπτωση να προσφέρει κάτι καινούργιο, καθώς πρόκειται για ένα τυπικό Third-Person Shooter. To επαναλαμβανόμενο μοτίβο "σκότωσε τα zombies, μάζεψε ammo, κάνε reload και σκότωσε ξανά" κάποια στιγμή κουράζει. Με εξαίρεση το campaign του Leon και της Ada, τα υπόλοιπα δυο δεν καταφέρνουν σε καμία περίπτωση να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον σας από την αρχή ως το τέλος τους.
Skills
Κατά την διάρκεια της περιπέτειας σας θα συναντήσετε διάφορα αντικείμενα (εξωτερικά μοιάζουν με πιόνια σκακιού θυμίζοντας τον σχετικό γρίφο στο Resident Evil 2) τα οποία αυξάνουν τα αποθέματα των upgrade points σας. Τα upgrade points μπορούν να εξαργυρωθούν για να αγοράσετε διάφορα skills για τον χαρακτήρα σας. Μπορείτε να αυξήσετε την δύναμη των melee επιθέσεών σας, να μεγαλώσετε το stamina bar σας, να πραγματοποιείτε μεγαλύτερη ζημιά όποτε επιτυγχάνετε ένα headshot κ.ο.κ.
Πριν αγοράσετε ένα skill θα πρέπει πρώτα να το έχετε ξεκλειδώσει ολοκληρώνοντας με επιτυχία την σχετική διαδικασία. Για παράδειγμα, για να ξεκλειδώσει το skill που σας επιτρέπει να αυξήσετε την ζημιά που προκαλείται με την καραμπίνα, θα πρέπει πρώτα να έχετε σκοτώσει έναν συγκεκριμένο αριθμό εχθρών με αυτό το όπλο. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να κάνετε equip μέχρι τρία skills στον χαρακτήρα σας ανάλογα πάντα με τις προτιμήσεις σας.
Enemies και Α.Ι
H τεχνητή νοημοσύνη κινείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και αυτό δυστυχώς επιδρά αρνητικά στον τομέα της πρόκλησης. Τόσο οι απλοί εχθροί, όπως οι J'avo και τα zombies, όσο και τα διάφορα bosses έχουν υπερβολικά προβλέψιμες αντιδράσεις. Το μόνο θετικό είναι ότι σας κυνηγούν παντού, ακόμα και αν αποχωρήσετε από το πεδίο της μάχης. Τα J'avo αρκετές φορές είναι εξοπλισμένα με πιστόλια, πυροβόλα ή ακόμα και με εκτοξευτές ρουκετών, αλλά το σημάδι τους είναι απαράδεκτο και σας δίνεται η εντύπωση ότι πυροβολούν στα τυφλά.
Στον αντίποδα, το A.I του εκάστοτε συμμάχου σας είναι αρκετά υψηλότερο, καθώς συμπεριφέρεται ρεαλιστικά μέσα στην μάχη. Θα προσπαθήσει να καλυφθεί όταν δέχεται πυρά, πυροβολεί με αρκετά μεγάλη ακρίβεια και σας ακολουθεί πίστα όπου κι αν πάτε. Επιπλέον, στην περίπτωση που τα hit points σας τελειώσουν και βρίσκεστε πεσμένος στο έδαφος, θα σπεύσει να σας κάνει revive. Στην περίπτωση που το απαιτούν οι ανάλογες περιστάσεις (κυρίως σε κάποια boss fights) μπορείτε να του δώσετε και manual διάφορες εντολές, όπως να παραμείνει στάσιμος σε κάποιο σημείο της πίστας.
Η ποικιλία των έχθρων στο Resident Evil 6 είναι πραγματικά τεράστια. Τα zombies και οι J'avo κυκλοφορούν σε διαφορές παραλλαγές και συνήθως έχουν και διαφορετικές ιδιότητες. Τα J'avo αρκετές φόρες θα μεταλλαχθούν κατά την διάρκεια της μάχης, όπως οι Los Ganados στο Resident Evil 4. Τα μεταλλαγμένα σκυλιά επιστρέφουν και αποτελούν έναν πραγματικά δύσκολο αντίπαλο, καθώς κινούνται με μεγάλη ταχύτητα και αποφεύγουν πολύ εύκολα τις επιθέσεις σας. Όσον αφορά τα bosses, κατά κύριο λόγο εντυπωσιάζουν χάρις στον ευφάνταστο σχεδιασμό και ενίοτε με το τεράστιο μέγεθός τους, καθώς θυμίζουν...πολυκατοικία.
Διάρκεια
Για να ολοκληρώσετε το campaign ενός χαρακτήρα θα χρειαστείτε 5-8 ώρες ανάλογα με τις ικανότητές σας. Αν αθροίσουμε τα τέσσερα campaigns, το Resident Evil 6 θα σας κρατήσει συντροφιά για τουλάχιστον 20 ώρες, οι οποίες είναι υπεραρκετές, καθώς το gameplay καταντά επαναλαμβανόμενο μετά από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο.
Το Agent Hunt mode είναι σίγουρα αρκετά ενδιαφέρον και αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του, ενώ το Mercenaries mode είναι κάτι που το έχουμε ξαναδεί σε αρκετά παιχνίδια της σειράς στο παρελθόν και τολμούμε να πούμε ότι δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να προσφέρει. Στην τελική πάντως, οι ισχυρισμοί της Capcom ότι το Resident Evil 6 θα είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια παιχνίδι της σειράς δείχνουν να ευσταθούν.
Ταξίδι στον τρόμο...για δύο
Όλα τα modes του Resident Evil 6 μπορούν να παιχτούν τόσο solo όσο και co-op. Εσείς μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε ή όχι κάποιος άλλος παίχτης να μπει στο campaign σας, ενώ μπορείτε να στείλετε invite σε κάποιον φίλο σας για να παίξετε παρέα. Στην επιλογή για το matchmaking μπορείτε να ψάξετε συμπαίκτη από όλες τις περιοχές του κόσμου ή να αναζητήσετε άτομα μόνο από το region σας.
Το co-op είναι της μορφής drop-in/drop-out οπότε ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιος παίχτης να μπει στο campaign σας και να αναλάβει τον ρόλο του δεύτερου χαρακτήρα (για παράδειγμα την Helena Harper στο campaign του Leon κ.ο.κ.). Το ίδιο φυσικά μπορείτε να κάνετε και εσείς. Η co-op εμπειρία είναι διασκεδαστική από όλες τις απόψεις, καθώς τα lags και disconnections είναι μηδαμινά, ενώ το frame rate παραμένει σταθερό.
Out of Steam
Το Resident Evil 6 χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση της MT Framework 2.0, την οποία είδαμε για πρώτη φορά στο πρόσφατο Action RPG της Capcom, το Dragon's Dogma. Τα μοντέλα των κεντρικών χαρακτήρων είναι σχεδιασμένα με μεγάλη λεπτομέρεια και ρεαλισμό. Στα ιδία πλαίσια κινούνται τα αντίστοιχα των zombies, των J'avo και των bosses, τα οποία χαρακτηρίζονται ενίοτε και ευφάνταστα. Το bump mapping σε γενικές γραμμές κρίνεται ικανοποιητικό, ενώ το dynamic lighting και τα particle effects κλέβουν την παράσταση. Επιπλέον, η χρήση του shadow mapping είναι πραγματικά υποδειγματική.
Τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ και ειδικά αυτά που έχουν να κάνουν με τον φωτισμό οφείλονται στην χρήση της Deferred Rendering τεχνολογίας, την οποία η Capcom ενσωμάτωσε για πρώτη φορά στην μηχανή γραφικών της στο Dragon's Dogma. Ωστόσο, η χρήση του Deferred Rendering οδηγεί σε προβλήματα με το anti-aliasing, τα οποία όμως μπορούν να αντιμετωπιστούν χρησιμοποιώντας μια edge-smoothing τεχνική, όπως την FXAA (Crysis 2, F.E.A.R. 3).
Οι developers είναι φανερό ότι δεν κατάφεραν να βρουν την κατάλληλη τεχνική, όπως φαίνεται άλλωστε από τις διακυμάνσεις της ποιότητας των textures σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως όταν τραβάτε το όπλο σας και η κάμερα κάνει κοντινό στην πλάτη του χαρακτήρα σας, τα textures του “θολώνουν”. Το σημαντικότερο πρόβλημα όμως που εντοπίσαμε είναι οι μεγάλες πτώσεις του frame rate στις περιπτώσεις που υπάρχουν πολλοί εχθροί στην οθόνη ή κατά την διάρκεια μιας έκρηξης.
Το frame rate στην έκδοση για Xbox 360 πέφτει λίγες φορές κάτω από τα 30 fps, εντούτοις παρατηρείται ενίοτε έντονο screen tearing ακόμα και στα cutscenes. Αντίθετα στο PS3 το screen tearing είναι μεν λιγότερο, αλλά το frame rate συχνά κάνει...βουτιά κάτω από τα 15-20 fps, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο προβλήματα στην απόκριση του χειρισμού. Το συμπέρασμα που αποκομίζουμε είναι ότι η MT Framework αρχίζει και δείχνει εμφανώς τα σημάδια της ηλικίας της και δεν καταφέρνει πια να μας εντυπωσιάσει, όπως έκανε στο παρελθόν στο Resident Evil 5.
Sounds of Terror
Στον ηχητικό τομέα το Resident Evil 6 τα καταφέρνει περίφημα. To voice acting είναι εξαιρετικό με τους ηθοποιούς που ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Τα ηχητικά εφέ κλέβουν την παράσταση με τους ήχους και τις κραυγές των zombies και των λοιπών πλασμάτων να προκαλούν ανατριχίλα στην ραχοκοκαλιά σας. Τα μουσικά θέματα είναι λίγα στον αριθμό τους και για να πούμε την αλήθεια θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη ποικιλία, αλλά τουλάχιστον δένουν απόλυτα με το κλίμα της περιπέτειας.
Συμπεράσματα
Δυστυχώς οι φοβίες μας για το τελικό αποτέλεσμα, ύστερα από την απογοήτευση που μας προκάλεσε το δεύτερο demo του παιχνιδιού, επιβεβαιώθηκαν. Το γεγονός ότι εργάστηκαν 600 άτομα στον τομέα της παράγωγης και τελικά δεν κατάφεραν να παρουσιάσουν (τουλάχιστον από τεχνικής πλευράς) έναν άρτιο τίτλο είναι τουλάχιστον αποκαρδιωτικό. Μετά το spin-off Operation Raccoon City, το οποίο ήταν αναμενόμενα κακή παρένθεση, το Resident Evil 6 αναμενόταν να έχει την ίδια –αν όχι καλύτερη- ποιότητα απ’ το πέμπτο μέρος. Αντίθετα, μας έδειξε ότι η σειρά έχει εμφανώς χάσει τον δρόμο της. Η Capcom θα πρέπει να κοιτάξει στο παρελθόν και να δώσει πίσω στο οικοδόμημά της την χαμένη του ταυτότητα, καθώς το μονοπάτι που έχει επιλέξει να ακολουθήσει οδηγεί σε αδιέξοδο.
Θετικά:
- Λειτουργικό HUD
- Εξαιρετικό voice acting
- Πληθώρα από modes
- Διασκεδαστικό co-op
- Άφθονες splatterιές
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Τέσσερα campaigns
Αρνητικά:
- Διακυμάνσεις στην ποιότητα των textures
- Πτώσεις του frame rate
- Κατάχρηση των quick time events
- Βαρετό και επαναλαμβανόμενο gameplay
- Ελάχιστα survival horror στοιχεία
- Χαμηλή Α.I.
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Ενδείκνυται μόνο στους φανατικούς οπαδούς της σειράς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Όχι. Ειδικά σε αυτούς δεν απευθύνεται.
Tα RE ξεκίνησαν σαν survival horror με καλύτερα το Code Veronica και το υπο-εκτιμημένο remake στο Gamecube. Αν και προσωπικά προτιμούσα τα pre rendered backgrounds και την στατική κάμερα, το RE4 είναι ένα υποδειγματικό action game που είχε τεράστια επιρροή στη βιομηχανία και αντιγράφτηκε κατά κόρον (Alan Wake, Dead Space κ.α.).
Το RE6 όμως είναι κακό, όχι εξαιτίας της έλλειψης του "horror" αλλά γιατί αποτυγχάνει έστω και σαν ένα απλό action shooter. Και το χειρότερο είναι ότι αυτό έγινε ηθελημένα. Έβλεπε από τη μία η Capcom ότι δεν πουλούσε η σειρά (το γεγονός ότι το RE5 έχει διπλάσιες πωλήσεις απο το RE4 πρέπει να μας προβληματίσει) και από την άλλη τις ταινίες με τη Yovovitch που αποκεφαλίζει τα zombie με κλωτσιές να σπάνε ταμεία.
Ο κόσμος θέλει mindless action ε; Ορίστε!
Θα συμφωνήσω απόλυτα σχετικά με το δεύτερο κομμάτι του σχολίου σου, αφού όντως το Resident Evil 5 πούλησε σχεδόν 10 εκατομμύρια αντίτυπα και είναι από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια της σειράς, όσον αφορά τις πωλήσεις πάντα.
Οσο για τους Φανς, υπαρχουν και αυτοι που αγαπησαν την σειρα Resindent evil γιατι ηταν horor, με πολυ καλο story και φυσικα gameplay.
Το 6 δεν εχει τιποτα απο ολα αυτα, εκτος αν ενοουμε τους Φανς του ονοματος Resindent evil και μονο.
Τα θεμα ειναι απλο Τα προηγουμενα Resindent evil τα zombies ηταν το τελεταιο πραγμα που εδιναν ποιοτητα στο τιτλο. Τωρα ειναι μονο zombies και τιποτε αλλο
Τα πλεονεκτήματα πολλά. Επαναχρησιμοποίηση assets, μικρότερο κόστος παραγωγής αφού πλοκή, χαρακτήρες μουσική είναι έτοιμα, πρόσφορο έδαφος για πειραματισμούς στο gameplay, και επέκταση του franchise.
Τα Gun Survivor games στο Psone ήταν προσπάθειες αντιγραφής του Time Crysis με μια επίστρωση από Resident Evil, κάτι που επαναλήφθηκε για να πεταχτούν σαν ξεροκόμματα τα Umbrella-Darkside Chronicles στο "πεινασμένο για games" κοινό του Wii.
Πλέον ο οπαδός, ακόμα και ο πιο πορωμένος, λόγω του διαδικτύου ξέρει να διακρίνει το ξαναζεσταμένο φαγητό αλλά και τις πονηρές προσπάθειες κάποιων ιαπωνικών κολοσσών* να βαφτίσουν το κρέας ψάρι, ή αλλιώς πως παίρνουμε ένα shooter 3ου προσώπου του συρμού και το βαφτίζουμε RE6.
*Εκατομμύρια ανυποψίαστα θύματα ξεγελάστηκαν, το 1988, αγοράζοντας το Super Mario Bros 2 περιμένοντας ένα Mario game αλλά αυτό που έπαιξαν ήταν το Doki Doki Panic με Mario sprites. Επειδή η μόνη πληροφόρηση τότε ήταν το Nintendo Power που προφανώς το εκθείαζε, ο κόσμος έτρεξε να το πάρει.
Επίσης ο οπαδός ακόμα και ο πιο πορωμένος πίστεψε με δεν ξέρει να διακρίνει το ξαναζεσταμένο φαγητό, κάτι το οποίο αποδεικνύουν οι πωλήσεις που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής το Resident Evil 6.
Και ναι, το Racoon City δεν το πήραν οι RE fans όπως και την εποχή του Psone δεν είχαν πάρει το Survivor. Το όνομα ενός franchise απο μόνο του δεν είναι ικανό να "σέρνει" τους οπαδούς μια σειράς. Γι'αυτό και υπάρχουν τα spin-offs για να επεκτείνουν την βάση. Το Final Fantasy Crystal Chronicles π.χ. μπορεί να διανοηθεί κανείς να πει ότι είναι για τους φανατικούς οπαδούς της σειράς ή ότι αυτοί το αγοράσανε κυρίως;
Καταλαβαίνω ότι μπορεί να ανήκω στην μειοψηφία, σε πολλούς φαίνεται να αρέσει δεδομένου και του υψηλού επιπέδου των production values που έχει, αλλά πιστεύω οτι αν δεν ήταν το marketing της Capcom να μας θαμπώνει με κινηματογραφικές εκρήξεις και "φανταχτερές κορδέλες" θα πήγαινε κατευθείαν στην κατηγορία των ήδη ξεχασμένων mediocre τίτλων όπως το NeverDead και το Quantum Theory.
"Έχω παίξει όλα τα RE που έχουνε βγει ποτέ..."
Aν έχεις παίξει και το Gaiden στο GBC σε παραδέχομαι!