Halo: Combat Evolved Anniversary

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON Xbox 360  

Χρόνια Πολλά Halo!

Χρόνια Πολλά Halo!

Χρόνια Πολλά Halo!

Πριν από 10 χρόνια, η βιομηχανία των games ήταν τελείως διαφορετική απ’ ότι σήμερα. Το Playstation 2 και το Xbox ήταν στο επίκεντρο και τα First-Person Shooters θεωρούνταν προνόμιο στα PC και “υποκατάστατο” στις κονσόλες. Τότε εμφανίστηκε το Halo: Combat Evolved, σε PC και Xbox, αποδεικνύοντας ότι τα FPS μπορούν να υπάρξουν και στις κονσόλες, παρότι βρέξει-χιονίσει το mouse θα έχει μεγαλύτερη ακρίβεια απ’ το δεξιό αναλογικό μοχλό.

Τα χρόνια πέρασαν και μία δεκαετία μετά, η σειρά Halo κατέληξε να είναι το κορυφαίο FPS στις κονσόλες της Microsoft, φέρνοντας σε κάθε έκδοση εκατομμύρια πωλήσεων, για πολλούς και διάφορους λόγους. Για κάποιους θεωρείται ένα διασκεδαστικό arcade FPS. Σε άλλους θυμίζει κάτι από Unreal Tournament, ενώ πολλοί έχουν ταυτιστεί και με τον πρωταγωνιστή της σειράς Master Chief.



Με αφορμή λοιπόν την συμπλήρωση 10 ετών απ’ την κυκλοφορία του Halo: Combat Evolved, της πρώτης έκδοσης που άφησε εποχή, η Microsoft μας ετοίμασε μια remastered έκδοση σε οικονομική τιμή, η οποία απευθύνεται σε όλους τους fans της σειράς, αλλά κυρίως σε όσους δεν είχαν προλάβει να παίξουν το πρώτο Halo και θα ήθελαν πολύ να δουν πως είναι.

Campaign
Στο Halo: Combat Evolved Anniversary καλείστε να παίξετε το ίδιο ακριβώς campaign με την original έκδοση. Ο χειρισμός στους βετεράνους της σειράς θα φανεί γνώριμος. Με το δεξί αναλογικό stick κάνετε zoom in, το οποίο βέβαια δεν υφίσταται σε όλα τα όπλα. Επίσης, sprint button δεν υπάρχει, παρά μόνο στο multiplayer mode με το LB, το οποίο στο campaign χρησιμεύει ως φακός στα σκοτεινά σημεία.

Από τα τέσσερα διαθέσιμα επίπεδα δυσκολίας, κάποιος ο οποίος έχει παίξει έστω ένα Halo, θα καταφέρει άνετα να ολοκληρώσει το campaign στο τρίτο επίπεδο δυσκολίας, έστω κι αν απαιτείται να αδειάσει ολόκληρο γεμιστήρα στους μίνι εχθρούς που είναι περισσότερο “ντούκια”. Η διάρκειά του υπολογίζεται στις 10-12 ώρες, ενώ τα checkpoints είναι λίγο περισσότερο αραιά από ένα μέσο FPS. Δεν υπάρχουν επιπλέον αποστολές, αλλά η 343 Industries, υπεύθυνη για το development του campaign, ασχολήθηκε με τον πλήρη επανασχεδιασμό των γραφικών.

Πατώντας το Back button οποιαδήποτε στιγμή και όσες φορές θέλετε, μεταβαίνετε από τα νέα γραφικά στα παλιά κι έτσι βλέπετε τις εμφανείς διαφορές των δύο εκδόσεων. Η σημαντικότερη δουλειά έχει γίνει στο bump mapping, κάτι που μπορείτε εύκολα να δείτε αν πλησιάσετε τον τοίχο ενός κτιρίου, αν σκύψετε στο έδαφος ή αν προσέξετε το όπλο σας την στιγμή του reload. Οι δυναμικοί φωτισμοί κάνουν επιτυχώς την εμφάνισή τους, προσφέροντας ένα πιο φωτεινό αποτέλεσμα, συνδυάζονται δε επιτυχώς απ’ τα αναβαθμισμένα shadows, τα οποία έχουν πολύ περισσότερους και διαφορετικούς τόνους απ’ ότι πριν. Στο θέμα των frames, παρατηρήσαμε ορισμένες πτώσεις, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό το gameplay.


Στον ηχητικό τομέα, τα κλασικά κομμάτια του Halo: Combat Evolved επιστρέφουν σε επανεκτελέσεις. Ωστόσο, τα ηχητικά εφέ έχουν μείνει ανέπαφα κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η φυλή των Covenant ακούγεται πιο αστεία κι από ταινία του Jim Carey, ειδικά με τους κοντοπίθαρους εξωγήινους, οι οποίοι θα ξεστομίζουν διαρκώς πανομοιότυπες φράσεις σε παραμορφωμένη αγγλική διάλεκτο. Ακουστικά, η ποιότητα των όπλων δείχνει παρωχημένη, η δε επανάληψη των εχθρών θεωρείται πλέον ένα ακόμη μείον για τα δεδομένα του 2011.

H Microsoft γιορτάζει μία δεκαετία Halo, χωρίς την παλιά καλή Bungie στο τιμόνι.

Αλλά εν τέλει, ο σκοπός του Halo είναι να σας διασκεδάσει, προσφέροντας άφθονη και ασταμάτητη δράση, βατό χειρισμό, μία ευρεία γκάμα από όπλα και την προσθήκη των τότε ελάχιστων οχημάτων. Σε αυτό το κομμάτι λοιπόν, ο τίτλος στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Επιπλέον, σας δίνει και την εναλλακτική του co-op με δεύτερο παίκτη (σ.σ. υπήρχε και στην original έκδοση), καθώς και την υποστήριξη του Kinect στο θέμα των φωνητικών εντολών, αν και αυτό δεν έχει κανένα αντίκτυπο στο gameplay. Απλά φωνάζετε φράσεις όπως “Grenade” ή “Reload” κι αυτό είναι όλο.

Στο Co-Op η οθόνη χωρίζεται στα δύο και πλέον μπαίνουν στη μάχη δύο Master Chief, κάνοντας τα πράγματα πιο εύκολα. Friendly fire υπάρχει κανονικά, τόσο στο δεύτερο παίκτη όσο και στους στρατιώτες τις CPU, οι οποίοι πεθαίνουν απ’ τα πυρά σας εάν δεν το προσέξετε. Το ελαφρυντικό όμως του Co-Op είναι ότι μόλις ένας παίκτης πεθαίνει, τότε κάνει respawn στο σημείο που βρίσκεται ο άλλος, χωρίς δηλαδή να υπάρχει το αντίκτυπο της επιστροφής στο προηγούμενο checkpoint (βλέπε Gears of War).



Online με πολλά καλούδια
Ο τομέας που κάνει την διαφορά είναι το online multiplayer της Anniversary έκδοσης, καθ’ ότι στην original έκδοση θυμίζουμε πως όταν βγήκε το Combat Evolved δεν υπήρχε Xbox Live. Παρόλα αυτά, το πρώτο Halo υποστήριζε πέντε ανταγωνιστικά multiplayer modes για 2-16 παίκτες μέσω του συστήματος "System Link" στο οποίο μέχρι και τέσσερα Xbox μπορούσαν να συνδεθούν ταυτόχρονα.

Πάνω στο multiplayer mode δούλεψε επιτυχώς η Certain Affinity, η οποία είχε συνεργαστεί παλιότερα με την Bungie, αναπτύσσοντας δύο multiplayer maps για το Halo 2. Τώρα όμως το βάρος που κλήθηκε να σηκώσει είναι πολύ μεγαλύτερο και για τα δεδομένα της το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από θετικό.

Οι τομείς του multiplayer είναι πέντε. Έχουμε λοιπόν τους Matchmaking, Firefight, Custom Game, Forge και Theater. Το τελευταίο χρησιμεύει για να βλέπετε replays από προηγούμενους αγώνες σας ή να τα ανεβάζετε στο Xbox Live.

Το Matchmaking διαθέτει Anniversary online modes ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση. Προσφέρονται λοιπόν πέντε modes και συγκεκριμένα τα Classic (Team Deathmatch 3vs3 ή 4vs4), Squad (ίδιος αριθμός παικτών με Objectives), BTB (από 6vs6 έως 8vs8), FFA (Free-For-All κλασικό Deathmatch 8 παικτών) και το Firefight Mode, όπου 2-4 παίκτες πολεμάτε με κύματα από covenants, τα οποία ελέγχονται απ’ τη CPU. Το Firefight είναι προσβάσιμο και απ’ την κεντρική σελίδα του multiplayer, στον ξεχωριστό τομέα που προαναφέραμε. Αξιοσημείωτο και για τα πέντε παραπάνω modes, είναι ότι πέρα απ’ την online υποστήριξη 16 παικτών, κάθε κονσόλα μπορεί να φιλοξενήσει 1-4 παίκτες σε κάθε online match.



Προχωράμε όμως στα καλά της υπόθεσης και συγκεκριμένα στα Custom Game και Forge, δύο τομείς που περιλαμβάνουν τα ίδια 11 modes. Η μόνη διαφορά τους είναι ότι ο μεν πρώτος τρέχει online και ο άλλος τοπικά στην κονσόλα σας. Τα διαθέσιμα modes είναι γνωστά για όσους έχουν παίξει το πρώτο Halo και γενικά οποιοδήποτε FPS. Πρόκειται για τα Capture the Flag, King of the Hill, Assault (βόμβα στη βάση του εχθρού), Infection (όποιος είναι ζόμπι δαγκώνει ανθρώπους και τους μετατρέπει σε ζόμπι), Race (αγώνες ταχύτητας) και διάφορα ακόμη modes που προσφέρονται ως παραλλαγές. Συνολικά συναντάμε μόλις έξι διαθέσιμα maps, με το έβδομο να χρησιμοποιείται στο Firefight mode.

Παίζοντας online θα συναντήσετε ένα πολύ υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού από ορισμένους παίκτες. Πολλοί εξ αυτών είναι ατσίδες στο σημάδι με sniper (σας πετυχαίνουν εν κινήσει με τη μία) ενώ άλλοι διαθέτουν εξελιγμένο armor, jetpacks κ.ο.κ. Απαραίτητη προϋπόθεση για την αγορά νέου εξοπλισμού όπως armor, κράνος, περιβραχιόνια και λοιπά gadgets, είναι το να παίζετε διαρκώς ώστε να κερδίζετε credits. Αυτό είναι κι ένα βασικό κίνητρο που μπορεί να σας κρατήσει στο multiplayer για αρκετό καιρό. Μόνη μας ένσταση στην κατά τα άλλα εξαίρετη δομή του είναι το loading, τόσο κατά το φόρτωμα των maps, όσο -κυρίως- στην εύρεση αντιπάλου, που καθυστερεί αρκετά.

Κατά τα άλλα, το online mode έχει ένα απόλυτα δίκαιο σύστημα, το οποίο σας επιτρέπει να βρείτε αντιπάλους με παρόμοιο rank ή χαμηλό ping σε σχέση με εσάς. Συν τις άλλοις, η engine ρίχνει ποινές σε όσους από εσάς επιλέγουν συχνά να κάνουν επίτηδες disconnect.



Here we go
Το Halo: Combat Evolved Anniversary είναι μια επιτυχημένη επανέκδοση του πρώτου μεγάλου FPS της Microsoft στις κονσόλες. Για κακή μας τύχη, η original έκδοση δεν υπάρχει σήμερα στο marketplace, άρα αυτή είναι η μόνη επιλογή που έχετε. Βέβαια, ακόμα και ως DLC, το original Halo: Reach ήταν «ξερό» port, δηλαδή δεν υποστήριζε online, τουλάχιστον όμως θα αποτελούσε μετά από τόσα χρόνια μια καλή οικονομική εναλλακτική λύση. Αν θέλετε λοιπόν να θυμηθείτε ή να μάθετε τα παλιά, τα 35-40€ που θα ξοδέψετε για την εορταστική έκδοση του Halo, θα σας κρατήσουν και με το παραπάνω, κυρίως λόγω του πλούσιου online mode.

Θετικά:
- Επανασχεδιασμένα γραφικά
- Δυνατό online με όλα τα προβλεπόμενα modes
- Επιτόπου επιλογή ανάμεσα σε παλιά και νέα γραφικά

Αρνητικά:
- Το loading, τόσο offline, όσο και online
- Τα ηχητικά εφέ δείχνουν την ηλικία τους

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8

Επανασχεδιασμένο και φρεσκαρισμένο, δεν εντυπωσιάζει σαν άλλοτε, όμως τιμάει τα λεφτά του και με το παραπάνω.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 AntonKos (Level16) 09/12/2011 14:16
Remake αποκάλυψη για μένα με επανασχεδιασμένα γραφικά και πιστό gameplay.Το campaign το ξέρουμε (από τα PC δεν είχα Xbox τότε) και το online ειναι must!
#2 Gamer-cy (Level12) 10/12/2011 22:09
oντος ειναι υποδειγμα remake αυτο το παιχνιδι ,δεν θα το παρω γιατι ,ειδη το ελιωσα στο xbox, και γιατι πρεπει πρωτα να αγορασω ολα αυτα τα τρομερα παιχνιδια που κυκλοφορησαν πριν ενα μηνα
#3 Smosh (Level11) 22/12/2011 19:47
Δεν προσφέρει κάτι το καινούργιο στο campaign αλλά τα γραφικά και το online multiplayer είναι όλα τα λεφτά. Παίζουμε σήμερα ότι δεν μπορέσαμε να παίξουμε τότε :-)
#4 amiga500fan (Level14) 15/04/2015 01:44
Το έχω παίξει στο πρώτο xbox πριν αρκετά χρόνια!!! Αξίζει μια δοκιμή απο περιέργεια και μόνο!!!
Score  8
8.31 User Score
(21  votes)
User Reviews 0
Genre: First-Person Shooter
Developer: 343 Industries, Certain Affinity
Publisher: Microsoft Studios
Διάθεση: Microsoft Hellas
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2011-11-15
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)