- Reviews
- Ultima Online (PC)
Ultima Online (PC)
Hot
REVIEWED ON
PC (Windows και Linux)
Ultima Online
Μαμά κοίτα! Το πρώτο μου MMORPG.
Client: Download
Πώς θα σας φαινότανε αν γνωρίζατε έναν από τους προγόνους του World of Warcraft, του Lineage, του Darkfall και άλλων γνωστών MMORPG; Όλα από κάπου ξεκίνησαν. Και το όνομα Ultima Online, μπορεί σε κάποιους να μην λέει και πολλά, αλλά πρόκειται για ένα MMORPG που μετράει αισίως 14 χρόνια και συνεχίζει να έχει Updates ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Ας δούμε λοιπόν με μια πιο προσεκτική ματιά το δημιούργημα του Richard Garriott.
Σενάριο
Βρισκόμαστε στην χώρα της Britannia. Ο μύθος λέει ότι μία μέρα ένας ήρωας, ο Avatar, κατέστρεψε το πετράδι της αιωνιότητας που είχε ο κακός μάγος Mondain. Όμως, τα θραύσματα του πετραδιού σχημάτισαν από ένα αντίγραφο απ’ την χώρα της Britannia. Σε αυτά τα κομμάτια λοιπόν υποτίθεται ότι εσείς, οι παίκτες, ζείτε, αναπτύσσεστε και συναλλάσσεστε μεταξύ σας.
Το ξεκίνημα
To παιχνίδι από μόνο του δεν σας δίνει κάποιο ρόλο για να ακολουθήσετε. Απλά σας εφοδιάζει με τα κλασικά Quests που παίρνετε, αναλαμβάνοντας να σώσετε αθώους πολίτες από άγρια ζώα και να κυνηγήσετε κλέφτες. Κάτι ανάλογο ισχύει άλλωστε στα αρχικά επίπεδα κάθε MMORPG. Από εκεί και πέρα είναι απόφασή σας το αν θα συνεχίσετε να κάνετε Quests (PvE) ή αν θα πολεμήσετε ενάντια σε άλλους παίκτες (PvP). Εδώ πρέπει να πούμε, ότι τα Raids έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν που γνωρίζουμε σήμερα.
Η πρώτη σας προτεραιότητα είναι να επιλέξετε φυλή από τις δύο διαθέσιμες επιλογές, τα Humans και τα Elves. Στη συνέχεια, διαλέγετε το φύλο (Male/Female) και μία από τις έξι διαθέσιμες classes, την οποία μπορείτε να εμπλουτίσετε με skills της επιλογής σας, ώστε να έχετε κέρδη από άλλα classes. Δεν υπάρχει δηλαδή ο κανόνας που ισχύει στα περισσότερα MMORPG (ένα Class=Συγκεκριμένα skills), άρα έχετε μεγαλύτερη ελευθερία ανάπτυξης χαρακτήρα.
Κάπως έτσι κάνετε την είσοδό σας στον κόσμο του Ultima Online. Βέβαια, τα γραφικά και το User Interface του ίσως σας φανούν σήμερα κάπως…απαρχαιωμένα. Στην Enhanced Edition υπάρχουν οπτικές βελτιώσεις αλλά και σημαντικές αλλαγές στο UΙ. Γενικά ο Χειρισμός είναι αρκετά απλός, καθώς θα σας θυμίσει μια υποδεέστερη έκδοση του Diablo I, με τον χαρακτήρα σας να κινείται προς οκτώ κατευθύνσεις.
Skills και Stamina
Στο Ultima Online δεν υπάρχουν levels. Όσο χρησιμοποιείτε ένα skill τόσο το ανεβάζετε. Αυτό είναι ένα σχετικά επιτυχημένο σύστημα που σας ανταμείβει και που δεν βλέπουμε συχνά στα σύγχρονα MMORPG (σ.σ. το είδαμε στο Darkfall Online). Για παράδειγμα, καθώς ο χαρακτήρας σας προχωράει γρήγορα (run) χάνει stamina. Με αυτόν τον τρόπο όμως ανεβάζει ένα skill, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το run, ώστε σταδιακά να πηγαίνει πιο γρήγορα χωρίς να χάνει stamina. Ανάλογη αλληλεπίδραση λοιπόν συναντάμε και στα skills των όπλων, του crafting κ.ο.κ.
Ένας σημαντικός τομέας του παιχνιδιού δεν είναι άλλος από το crafting. Οι παίκτες στον κόσμο του Ultima κάνουν craft τα ίδια τους τα αντικείμενα και κατ’ επέκταση αναπτύσσουν τα ανάλογα skills τους. Με το Taming skill μπορείτε να κάνετε κάποια ζώα ήμερα ώστε να τα καβαλήσετε κι έτσι να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.Αντίστοιχα, με το Blacksmithy, πηγαίνετε στο σιδηρουργείο της πόλεις κι εκεί δημιουργείτε τον εξοπλισμό σας ή επισκευάζετε τα αντικείμενά σας.
Αντίστοιχα, με το Alchemy φτιάχνετε potions, ενώ με το Cooking δημιουργείτε φαγητά, με τα οποία αποκτάτε ενίσχυση στο Stamina του χαρακτήρα σας ή προστατεύεστε από spells. Γενικά τα skills είναι άφθονα και πραγματικά θα χαρείτε να ασχολείστε μαζί τους.
Μάχες και Θάνατος
Καθώς βγαίνουμε έξω από την πόλη, συναντάμε τα πρώτα μας mobs. Όσο τα αντιμετωπίζουμε, ανεβάζουμε αντίστοιχα τα skills μας. Τα skills εξελίσσονται όσο τα εξασκούμε. Για παράδειγμα, χτυπώντας τα mobs ανεβάζουμε το Damage που κάνουμε και παράλληλα δεχόμενοι χτυπήματα ανεβάζουμε το Defense και το Stamina.
Για να επιτεθείτε, απλά κλικάρετε πάνω σε έναν εχθρό (PvE) ή έναν άλλο παίκτη (PvP) κι αρχίζετε να χρησιμοποιείτε είτε τα skills που έχετε τοποθετήσει στην hotbar, είτε τα spells . Για τα spells εννοείται ότι χρειάζεστε mana. Φυσικά δεν χρησιμοποιούν όλοι οι χαρακτήρες mana. Για παράδειγμα ο Samurai χρειάζεται να ανεβάσει το Dexterity του ώστε να βαράει πιο γρήγορα και να αποφεύγει τις επιθέσεις των αντιπάλων, ενώ ο Warrior το Health και το Defense ώστε να αντέχει στο ξύλο.
Τι συμβαίνει όμως σε περίπτωση που πεθάνετε; Σε αντίθεση με τα περισσότερα MMORPG, όταν πεθάνετε δεν μεταφέρεστε σε κάποιο νεκροταφείο ή κάποια πόλη, αλλά πάνω από το ίδιο σας το σώμα (σ.σ. ένα αρκετά ρεαλιστικό concept) κι εκεί ψάχνετε τους Wandering Healers οι οποίοι μπορούν να επιστρέψουνε το πνεύμα στη ζωή. Στη συνέχεια επανέρχεστε στη ζωή φορώντας μόνο μια Death Robe και θα πρέπει να γυρίσετε πίσω στο πτώμα σας για να πάρετε τα αντικείμενά σας, πριν σας τα κλέψουνε! Όπως αντιλαμβάνεστε, παρόμοιο σύστημα με full loot έχουμε σήμερα και στο Darkfall, αλλά είχε εφαρμοστεί στο Ultima Online πολλά χρόνια πριν!
Criminals και Murderers
Ένα από τα διαφορικά πράγματα που υπάρχουνε στο Ultima Online είναι ο διαχωρισμός των παικτών ανάλογα της πράξεις τους. Όλοι ξεκινάμε σαν αθώοι αλλά ανάλογα με τις πράξεις μας τιμωρούμαστε. Υπάρχουν δύο βαθμίδες μη νομιμότητας οι οποίες είναι οι Criminals και οι Murderers. Στους Criminals κατατάσσεστε όταν κλέψετε κάποιον και σας καταλάβει ή χτυπήσετε κάποιον ή κλέψετε κάποιο πτώμα που δεν σας ανήκει. Στους Murderers θα καταταγείτε όταν θα σκοτώσετε πέντε ή περισσότερα άτομα.
Οι τιμωρίες είναι για όλους ίδιες. Μπορούνε λοιπόν να κινηθούν ελεύθερα μόνο σε μία πόλη σε όλο το χάρτη (Felucca). Επίσης, οποιοσδήποτε μπορεί να τους επιτεθεί και να τους σκοτώσει παίρνοντάς τους τα αντικείμενα, χωρίς ο ίδιος να θεωρηθεί κλέφτης, ενώ κανένας shopkeeper (vendor) δεν δέχεται να συνεργαστεί μαζί τους. Η μόνη μέθοδος για να επιστρέψετε στον καλό σας εαυτό, είναι βέβαια να είστε μέσα στο παιχνίδι αρκετές ώρες, χωρίς να κάνετε κάποια από τις αντίστοιχες πράξεις.
Guilds
Ως ένα από τα πρώτα MMORPG, το Ultima Online δεν θα μπορούσε να μην έχει Guilds. Πρόκειται λοιπόν για ομάδες παικτών, που έχουν ως σκοπό είτε να πολεμήσουν άλλες guilds (PvP), είτε να αρκεστούν στο να πολεμάνε τέρατα (PvE), με στόχο φυσικά κυρίως όσα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά την κατάταξη των μελών μιας Guild. Από το εν λόγω σύστημα, θα διαπιστώσετε ότι πολλά από τα σημερινά MMORPG έχουνε πάρει αρκετές ιδέες.
Πρώτος απ’ όλους είναι ο Guild Master, ο οποίος και ηγείται της Guild. Τον ακολουθεί ο Warlords, γνωστός σήμερα ως Officer, οι Emissaries δηλαδή αυτοί που μπορούν να προσκαλούνε άτομα στο guild και τα απλά members. Τέλος, υπάρχουν και οι Ronnin που είναι οι μισθοφόροι που χρησιμοποιούνται από τα Guilds εν καιρώ πολέμου με άλλα Guilds.
Τι κερδίζει όμως κάποιος όταν βρίσκεται σε guild στο Ultima Online; Αρχικά μπορεί να μιλάει με παίκτες οι οποίοι θα τον βοηθάνε σε διάφορα Quests ή αναζητήσεις που δεν μπορεί να κάνει μόνος του. Στη συνέχεια, έχει το πλεονέκτημα των houses (σπιτιών). Μπορεί να επισκέπτεται σπίτια μελών της Guild και να μένει εκεί, ενώ παράλληλα να επιτρέπει σε άλλους να επισκέπτονται το δικό του σπίτι. Ακόμη, έχει την δυνατότητα να παίρνει ειδικούς τίτλους και να εξασκείται στο PvP και στο thieving με μέλη του guild, του χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να τιμωρηθεί και να γίνει στόχος άλλων παικτών, το γνωστό PK (Player Killer) που υπάρχει στο Lineage II.
Wars και Alliances
Οι πόλεμοι και οι συμμαχίες εισήχθησαν για πρώτη φορά στο UO και μέχρι σήμερα αποδείχθηκε ότι τελικά είναι ένας από τους λόγους που μπορούν να σας κρατήσουν σε εγρήγορση όσο ασχολείστε με ένα MMORPG.
Όσον αφορά τον τομέα τον πολέμων, εδώ πάλι βλέπουμε κάτι διαφορετικό. Ένα σύστημα από το οποίο εμπνεύστηκε το Lineage II την ιδέα του War. Εδώ λοιπόν πολεμάτε μέχρι κάποια από τις δύο πλευρές να παραδοθεί. Έχουμε δηλαδή το σύστημα τον Kills, όπου τα δύο guilds η Alliances οριοθετούν τον αριθμό τον Kills που θα υπάρξουν στον πόλεμο και το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει ο πόλεμος αυτός. Νικητής θα είναι φυσικά αυτός που θα έχει τα περισσότερα kills στη λήξη του χρόνου.
Fame
Αυτό που κάποιος αποζητά σε ένα οποιοδήποτε MMO, είναι αυτά που κάνει να φαίνονται στους άλλους παίκτες, με κάποιον τρόπο. Έτσι λοιπόν, στο Ultima έχουμε το Fame System το οποίο σας δίνει τίτλους, ανάλογα με το πόσο δύσκολα είναι τα τέρατα που σκοτώνετε αλλά και ανάλογα με τον αριθμό των τεράτων που σκοτώσατε συνολικά. Για παράδειγμα, όταν κάποιος φτάσει στο πέμπτο επίπεδο φήμης, παίρνει τον τίτλο Lord/Lady. Είναι ένας απλός τίτλος αλλά σίγουρα χρειάζεται να κυνηγήσετε αρκετά τέρατα για να τον αποκτήσετε. Σημαντικό είναι επίσης ότι υπάρχουν και mobs που δίνουν ξεχωριστούς τίτλους επειδή είναι δύσκολο να νικηθούν. Κάτι ανάλογο έχουμε δει και στο World of Warcraft (Firelord, Light of the Dawn κτλ).
Γραφικά
Όταν ένα παιχνίδι είναι 14 ετών σίγουρα στο σημερινό gaming community δεν προσφέρει πολλά στον οπτικό τομέα. Παρά το γεγονός ότι η Origin Systems έκανε το UO από 2D σε 3D το 2001, η μετάβαση δεν ήτανε κι ότι καλύτερο, καθώς ακόμα και για εκείνη τη χρονιά, η τεχνολογία είχε ήδη κάνει μεγαλύτερα βήματα.
Τα original 2D γραφικά για την εποχή του 1997 ήτανε σχετικά μέτρια, για να μπορέσει ο server να ανταποκριθεί σωστά. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ένα χρόνο πριν είχε κυκλοφορήσει το πρώτο Diablo από την Blizzard, το οποίο ήταν κατά πολύ ανώτερο. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων ήταν τέτοιος ώστε δεν μπορούσατε να διακρίνετε εύκολα τα χαρακτηριστικά τους.
Στον τομέα των animations, οι χαρακτήρες κινούνται μεν άτσαλα, όμως τουλάχιστον μπορούσατε ανέκαθεν να κυκλοφορήσετε σε όλα τα περιβάλλοντα, χωρίς να έχετε προβλήματα lag και χωρίς να υπάρχουν χρόνοι αναμονής για να φορτώσει μία νέα περιοχή. Βέβαια στο μαζικό PvP μεταξύ των guild, το lag είναι ανυπόφορο σε σημείο που να μην βλέπεις που κλικάρεις.
Ήχος
Το soundtrack που δημιούργησαν οι developers πραγματικά σας ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή. Σε κάθε περιοχή του παιχνιδιού αλλά και στον έξω κόσμο, υπάρχει από ένα ξεχωριστό theme για να ακούσετε. Στις πόλεις τα ακούσματα είναι πολύ απαλά, ενώ μέσα στα dungeons είναι άκρως ατμοσφαιρικά. Τα ηχητικά εφέ από τα spells, τα χτυπήματα, τα άλογα ή τα mobs που συναντάτε, αποδίδονται ρεαλιστικά, αλλά είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που πραγματικά χρειάζονται. Επίσης, οι ambient sounds λάμπουν δια της απουσίας τους.
Στους χαρακτήρες δεν υπάρχει voice-acting. Αν είχαμε φωνές έστω στους NPC, το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν πιο ζωντανό και όμορφο, απ’ την άλλη όμως αυτό το χαρακτηριστικό λείπει ακόμα κι από τα σύγχρονα MMO, συνεπώς ας μην είμαστε απαιτητικοί.
Επίλογος
Το Ultima Online είναι το πρώτο μεγάλο MMORPG που έγραψε την δική του ιστορία. Συνεχίζει δε να κυκλοφορεί expansions (9 μέσα σε 14 χρόνια), κάτι που από μόνο του λέει πολλά.
Μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τα τυπικά 3D MMORPG που παίζουμε σήμερα, όμως το σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα διαμέσω των skills, το PvP και ο τρόπος λειτουργίας των Guilds, αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν πρότυπο προς μίμηση για τους επόμενους ανάλογους τίτλους που κυκλοφόρησαν στην αγορά.
Θετικά:
- Ατελείωτο content με συχνά updates
- Πλούσιες επιλογές στο crafting
- Τεράστιος κόσμος με πολλά mobs
- Οι Guild και τα houses προσφέρουν σημαντικά οφέλη
- Skill progression που δεν υπάρχει στα περισσότερα MMORPG
Αρνητικά:
- Δύσκολο στην εκμάθηση
- Κακοτεχνίες και glitches στα γραφικά, τόσο στην 2D, όσο και στην 3D έκδοση
- Απουσία απαραίτητων ηχητικών εφέ
- Οι παίκτες είναι λιγότεροι από το αναμενόμενο
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.7
Ένα MMORPG που άντεξε στο χρόνο και που θα συνεχίσει να αντέξει, όσο υπάρχουν παίκτες που θέλουν να απολαμβάνουν την «μητέρα» των σύγχρονων MMORPG.
Μπάμπης Γιαλαμάς
Μαμά κοίτα! Το πρώτο μου MMORPG.
Client: Download
Πώς θα σας φαινότανε αν γνωρίζατε έναν από τους προγόνους του World of Warcraft, του Lineage, του Darkfall και άλλων γνωστών MMORPG; Όλα από κάπου ξεκίνησαν. Και το όνομα Ultima Online, μπορεί σε κάποιους να μην λέει και πολλά, αλλά πρόκειται για ένα MMORPG που μετράει αισίως 14 χρόνια και συνεχίζει να έχει Updates ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Ας δούμε λοιπόν με μια πιο προσεκτική ματιά το δημιούργημα του Richard Garriott.
Σενάριο
Βρισκόμαστε στην χώρα της Britannia. Ο μύθος λέει ότι μία μέρα ένας ήρωας, ο Avatar, κατέστρεψε το πετράδι της αιωνιότητας που είχε ο κακός μάγος Mondain. Όμως, τα θραύσματα του πετραδιού σχημάτισαν από ένα αντίγραφο απ’ την χώρα της Britannia. Σε αυτά τα κομμάτια λοιπόν υποτίθεται ότι εσείς, οι παίκτες, ζείτε, αναπτύσσεστε και συναλλάσσεστε μεταξύ σας.
Το ξεκίνημα
To παιχνίδι από μόνο του δεν σας δίνει κάποιο ρόλο για να ακολουθήσετε. Απλά σας εφοδιάζει με τα κλασικά Quests που παίρνετε, αναλαμβάνοντας να σώσετε αθώους πολίτες από άγρια ζώα και να κυνηγήσετε κλέφτες. Κάτι ανάλογο ισχύει άλλωστε στα αρχικά επίπεδα κάθε MMORPG. Από εκεί και πέρα είναι απόφασή σας το αν θα συνεχίσετε να κάνετε Quests (PvE) ή αν θα πολεμήσετε ενάντια σε άλλους παίκτες (PvP). Εδώ πρέπει να πούμε, ότι τα Raids έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν που γνωρίζουμε σήμερα.
Η πρώτη σας προτεραιότητα είναι να επιλέξετε φυλή από τις δύο διαθέσιμες επιλογές, τα Humans και τα Elves. Στη συνέχεια, διαλέγετε το φύλο (Male/Female) και μία από τις έξι διαθέσιμες classes, την οποία μπορείτε να εμπλουτίσετε με skills της επιλογής σας, ώστε να έχετε κέρδη από άλλα classes. Δεν υπάρχει δηλαδή ο κανόνας που ισχύει στα περισσότερα MMORPG (ένα Class=Συγκεκριμένα skills), άρα έχετε μεγαλύτερη ελευθερία ανάπτυξης χαρακτήρα.
Κάπως έτσι κάνετε την είσοδό σας στον κόσμο του Ultima Online. Βέβαια, τα γραφικά και το User Interface του ίσως σας φανούν σήμερα κάπως…απαρχαιωμένα. Στην Enhanced Edition υπάρχουν οπτικές βελτιώσεις αλλά και σημαντικές αλλαγές στο UΙ. Γενικά ο Χειρισμός είναι αρκετά απλός, καθώς θα σας θυμίσει μια υποδεέστερη έκδοση του Diablo I, με τον χαρακτήρα σας να κινείται προς οκτώ κατευθύνσεις.
Skills και Stamina
Στο Ultima Online δεν υπάρχουν levels. Όσο χρησιμοποιείτε ένα skill τόσο το ανεβάζετε. Αυτό είναι ένα σχετικά επιτυχημένο σύστημα που σας ανταμείβει και που δεν βλέπουμε συχνά στα σύγχρονα MMORPG (σ.σ. το είδαμε στο Darkfall Online). Για παράδειγμα, καθώς ο χαρακτήρας σας προχωράει γρήγορα (run) χάνει stamina. Με αυτόν τον τρόπο όμως ανεβάζει ένα skill, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το run, ώστε σταδιακά να πηγαίνει πιο γρήγορα χωρίς να χάνει stamina. Ανάλογη αλληλεπίδραση λοιπόν συναντάμε και στα skills των όπλων, του crafting κ.ο.κ.
Ένας σημαντικός τομέας του παιχνιδιού δεν είναι άλλος από το crafting. Οι παίκτες στον κόσμο του Ultima κάνουν craft τα ίδια τους τα αντικείμενα και κατ’ επέκταση αναπτύσσουν τα ανάλογα skills τους. Με το Taming skill μπορείτε να κάνετε κάποια ζώα ήμερα ώστε να τα καβαλήσετε κι έτσι να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.Αντίστοιχα, με το Blacksmithy, πηγαίνετε στο σιδηρουργείο της πόλεις κι εκεί δημιουργείτε τον εξοπλισμό σας ή επισκευάζετε τα αντικείμενά σας.
Αντίστοιχα, με το Alchemy φτιάχνετε potions, ενώ με το Cooking δημιουργείτε φαγητά, με τα οποία αποκτάτε ενίσχυση στο Stamina του χαρακτήρα σας ή προστατεύεστε από spells. Γενικά τα skills είναι άφθονα και πραγματικά θα χαρείτε να ασχολείστε μαζί τους.
Μάχες και Θάνατος
Καθώς βγαίνουμε έξω από την πόλη, συναντάμε τα πρώτα μας mobs. Όσο τα αντιμετωπίζουμε, ανεβάζουμε αντίστοιχα τα skills μας. Τα skills εξελίσσονται όσο τα εξασκούμε. Για παράδειγμα, χτυπώντας τα mobs ανεβάζουμε το Damage που κάνουμε και παράλληλα δεχόμενοι χτυπήματα ανεβάζουμε το Defense και το Stamina.
Για να επιτεθείτε, απλά κλικάρετε πάνω σε έναν εχθρό (PvE) ή έναν άλλο παίκτη (PvP) κι αρχίζετε να χρησιμοποιείτε είτε τα skills που έχετε τοποθετήσει στην hotbar, είτε τα spells . Για τα spells εννοείται ότι χρειάζεστε mana. Φυσικά δεν χρησιμοποιούν όλοι οι χαρακτήρες mana. Για παράδειγμα ο Samurai χρειάζεται να ανεβάσει το Dexterity του ώστε να βαράει πιο γρήγορα και να αποφεύγει τις επιθέσεις των αντιπάλων, ενώ ο Warrior το Health και το Defense ώστε να αντέχει στο ξύλο.
Τι συμβαίνει όμως σε περίπτωση που πεθάνετε; Σε αντίθεση με τα περισσότερα MMORPG, όταν πεθάνετε δεν μεταφέρεστε σε κάποιο νεκροταφείο ή κάποια πόλη, αλλά πάνω από το ίδιο σας το σώμα (σ.σ. ένα αρκετά ρεαλιστικό concept) κι εκεί ψάχνετε τους Wandering Healers οι οποίοι μπορούν να επιστρέψουνε το πνεύμα στη ζωή. Στη συνέχεια επανέρχεστε στη ζωή φορώντας μόνο μια Death Robe και θα πρέπει να γυρίσετε πίσω στο πτώμα σας για να πάρετε τα αντικείμενά σας, πριν σας τα κλέψουνε! Όπως αντιλαμβάνεστε, παρόμοιο σύστημα με full loot έχουμε σήμερα και στο Darkfall, αλλά είχε εφαρμοστεί στο Ultima Online πολλά χρόνια πριν!
Criminals και Murderers
Ένα από τα διαφορικά πράγματα που υπάρχουνε στο Ultima Online είναι ο διαχωρισμός των παικτών ανάλογα της πράξεις τους. Όλοι ξεκινάμε σαν αθώοι αλλά ανάλογα με τις πράξεις μας τιμωρούμαστε. Υπάρχουν δύο βαθμίδες μη νομιμότητας οι οποίες είναι οι Criminals και οι Murderers. Στους Criminals κατατάσσεστε όταν κλέψετε κάποιον και σας καταλάβει ή χτυπήσετε κάποιον ή κλέψετε κάποιο πτώμα που δεν σας ανήκει. Στους Murderers θα καταταγείτε όταν θα σκοτώσετε πέντε ή περισσότερα άτομα.
Οι τιμωρίες είναι για όλους ίδιες. Μπορούνε λοιπόν να κινηθούν ελεύθερα μόνο σε μία πόλη σε όλο το χάρτη (Felucca). Επίσης, οποιοσδήποτε μπορεί να τους επιτεθεί και να τους σκοτώσει παίρνοντάς τους τα αντικείμενα, χωρίς ο ίδιος να θεωρηθεί κλέφτης, ενώ κανένας shopkeeper (vendor) δεν δέχεται να συνεργαστεί μαζί τους. Η μόνη μέθοδος για να επιστρέψετε στον καλό σας εαυτό, είναι βέβαια να είστε μέσα στο παιχνίδι αρκετές ώρες, χωρίς να κάνετε κάποια από τις αντίστοιχες πράξεις.
Guilds
Ως ένα από τα πρώτα MMORPG, το Ultima Online δεν θα μπορούσε να μην έχει Guilds. Πρόκειται λοιπόν για ομάδες παικτών, που έχουν ως σκοπό είτε να πολεμήσουν άλλες guilds (PvP), είτε να αρκεστούν στο να πολεμάνε τέρατα (PvE), με στόχο φυσικά κυρίως όσα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά την κατάταξη των μελών μιας Guild. Από το εν λόγω σύστημα, θα διαπιστώσετε ότι πολλά από τα σημερινά MMORPG έχουνε πάρει αρκετές ιδέες.
Πρώτος απ’ όλους είναι ο Guild Master, ο οποίος και ηγείται της Guild. Τον ακολουθεί ο Warlords, γνωστός σήμερα ως Officer, οι Emissaries δηλαδή αυτοί που μπορούν να προσκαλούνε άτομα στο guild και τα απλά members. Τέλος, υπάρχουν και οι Ronnin που είναι οι μισθοφόροι που χρησιμοποιούνται από τα Guilds εν καιρώ πολέμου με άλλα Guilds.
Τι κερδίζει όμως κάποιος όταν βρίσκεται σε guild στο Ultima Online; Αρχικά μπορεί να μιλάει με παίκτες οι οποίοι θα τον βοηθάνε σε διάφορα Quests ή αναζητήσεις που δεν μπορεί να κάνει μόνος του. Στη συνέχεια, έχει το πλεονέκτημα των houses (σπιτιών). Μπορεί να επισκέπτεται σπίτια μελών της Guild και να μένει εκεί, ενώ παράλληλα να επιτρέπει σε άλλους να επισκέπτονται το δικό του σπίτι. Ακόμη, έχει την δυνατότητα να παίρνει ειδικούς τίτλους και να εξασκείται στο PvP και στο thieving με μέλη του guild, του χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να τιμωρηθεί και να γίνει στόχος άλλων παικτών, το γνωστό PK (Player Killer) που υπάρχει στο Lineage II.
Wars και Alliances
Οι πόλεμοι και οι συμμαχίες εισήχθησαν για πρώτη φορά στο UO και μέχρι σήμερα αποδείχθηκε ότι τελικά είναι ένας από τους λόγους που μπορούν να σας κρατήσουν σε εγρήγορση όσο ασχολείστε με ένα MMORPG.
Ένας τίτλος που χάραξε την δική του ιστορία, με πρωτότυπα στοιχεία που θα ζήλευαν ακόμα κι οι σημερινοί απόγονοί του.
Στον τομέα της συμμαχίας, θα πρέπει να μπείτε σε κάποιο Guild και το Guild αυτό να μπει σε συμμαχία, δηλαδή να κάνει ally άλλα Clans. Έτσι, μπορείτε να μιλάτε σε άλλους φιλικούς παίκτες της συμμαχίας και να κάνετε μαζί τους quests, ενώ παράλληλα ισχύουν τα ανάλογα κέρδη που έχει κάποιος όταν εισέλθει σε ένα guild.Όσον αφορά τον τομέα τον πολέμων, εδώ πάλι βλέπουμε κάτι διαφορετικό. Ένα σύστημα από το οποίο εμπνεύστηκε το Lineage II την ιδέα του War. Εδώ λοιπόν πολεμάτε μέχρι κάποια από τις δύο πλευρές να παραδοθεί. Έχουμε δηλαδή το σύστημα τον Kills, όπου τα δύο guilds η Alliances οριοθετούν τον αριθμό τον Kills που θα υπάρξουν στον πόλεμο και το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει ο πόλεμος αυτός. Νικητής θα είναι φυσικά αυτός που θα έχει τα περισσότερα kills στη λήξη του χρόνου.
Fame
Αυτό που κάποιος αποζητά σε ένα οποιοδήποτε MMO, είναι αυτά που κάνει να φαίνονται στους άλλους παίκτες, με κάποιον τρόπο. Έτσι λοιπόν, στο Ultima έχουμε το Fame System το οποίο σας δίνει τίτλους, ανάλογα με το πόσο δύσκολα είναι τα τέρατα που σκοτώνετε αλλά και ανάλογα με τον αριθμό των τεράτων που σκοτώσατε συνολικά. Για παράδειγμα, όταν κάποιος φτάσει στο πέμπτο επίπεδο φήμης, παίρνει τον τίτλο Lord/Lady. Είναι ένας απλός τίτλος αλλά σίγουρα χρειάζεται να κυνηγήσετε αρκετά τέρατα για να τον αποκτήσετε. Σημαντικό είναι επίσης ότι υπάρχουν και mobs που δίνουν ξεχωριστούς τίτλους επειδή είναι δύσκολο να νικηθούν. Κάτι ανάλογο έχουμε δει και στο World of Warcraft (Firelord, Light of the Dawn κτλ).
Γραφικά
Όταν ένα παιχνίδι είναι 14 ετών σίγουρα στο σημερινό gaming community δεν προσφέρει πολλά στον οπτικό τομέα. Παρά το γεγονός ότι η Origin Systems έκανε το UO από 2D σε 3D το 2001, η μετάβαση δεν ήτανε κι ότι καλύτερο, καθώς ακόμα και για εκείνη τη χρονιά, η τεχνολογία είχε ήδη κάνει μεγαλύτερα βήματα.
Τα original 2D γραφικά για την εποχή του 1997 ήτανε σχετικά μέτρια, για να μπορέσει ο server να ανταποκριθεί σωστά. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ένα χρόνο πριν είχε κυκλοφορήσει το πρώτο Diablo από την Blizzard, το οποίο ήταν κατά πολύ ανώτερο. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων ήταν τέτοιος ώστε δεν μπορούσατε να διακρίνετε εύκολα τα χαρακτηριστικά τους.
Στον τομέα των animations, οι χαρακτήρες κινούνται μεν άτσαλα, όμως τουλάχιστον μπορούσατε ανέκαθεν να κυκλοφορήσετε σε όλα τα περιβάλλοντα, χωρίς να έχετε προβλήματα lag και χωρίς να υπάρχουν χρόνοι αναμονής για να φορτώσει μία νέα περιοχή. Βέβαια στο μαζικό PvP μεταξύ των guild, το lag είναι ανυπόφορο σε σημείο που να μην βλέπεις που κλικάρεις.
Ήχος
Το soundtrack που δημιούργησαν οι developers πραγματικά σας ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή. Σε κάθε περιοχή του παιχνιδιού αλλά και στον έξω κόσμο, υπάρχει από ένα ξεχωριστό theme για να ακούσετε. Στις πόλεις τα ακούσματα είναι πολύ απαλά, ενώ μέσα στα dungeons είναι άκρως ατμοσφαιρικά. Τα ηχητικά εφέ από τα spells, τα χτυπήματα, τα άλογα ή τα mobs που συναντάτε, αποδίδονται ρεαλιστικά, αλλά είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που πραγματικά χρειάζονται. Επίσης, οι ambient sounds λάμπουν δια της απουσίας τους.
Στους χαρακτήρες δεν υπάρχει voice-acting. Αν είχαμε φωνές έστω στους NPC, το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν πιο ζωντανό και όμορφο, απ’ την άλλη όμως αυτό το χαρακτηριστικό λείπει ακόμα κι από τα σύγχρονα MMO, συνεπώς ας μην είμαστε απαιτητικοί.
Επίλογος
Το Ultima Online είναι το πρώτο μεγάλο MMORPG που έγραψε την δική του ιστορία. Συνεχίζει δε να κυκλοφορεί expansions (9 μέσα σε 14 χρόνια), κάτι που από μόνο του λέει πολλά.
Μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τα τυπικά 3D MMORPG που παίζουμε σήμερα, όμως το σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα διαμέσω των skills, το PvP και ο τρόπος λειτουργίας των Guilds, αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν πρότυπο προς μίμηση για τους επόμενους ανάλογους τίτλους που κυκλοφόρησαν στην αγορά.
Θετικά:
- Ατελείωτο content με συχνά updates
- Πλούσιες επιλογές στο crafting
- Τεράστιος κόσμος με πολλά mobs
- Οι Guild και τα houses προσφέρουν σημαντικά οφέλη
- Skill progression που δεν υπάρχει στα περισσότερα MMORPG
Αρνητικά:
- Δύσκολο στην εκμάθηση
- Κακοτεχνίες και glitches στα γραφικά, τόσο στην 2D, όσο και στην 3D έκδοση
- Απουσία απαραίτητων ηχητικών εφέ
- Οι παίκτες είναι λιγότεροι από το αναμενόμενο
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.7
Ένα MMORPG που άντεξε στο χρόνο και που θα συνεχίσει να αντέξει, όσο υπάρχουν παίκτες που θέλουν να απολαμβάνουν την «μητέρα» των σύγχρονων MMORPG.
Μπάμπης Γιαλαμάς
NEWS VIEW ALL
No News
Comments
Thx again για το review φίλε Μπάμπη! (για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι)
ORIGIN - WE CREATE WORLDS
ΥΓ: Στα παιδία που σχολίασαν απλά να πω ότι υπάρχουν άπειροι λόγοι να ασχοληθείς και ένας και μόνο ένας να μην ασχοληθείς: τα γραφικά. Σε όλους του άλλους τομείς, και έχοντας παίξει για πολύ καιρό τα "άλλα" MMORPG της εποχής μας, είναι ανταγωνιστικό και σε πολλούς πολύ πιο sophisticated. Just my two cents...
Game on.
Άντε να δούμε το 40k (Warhammer 40000) αν θα λέει κάτι Μακάρι!