GoldenEye 007 (Wii, PS3, Xbox 360)

Hot
REVIEWED ON Wii (review)   DS  

GoldenEye 007
Ο James Bond επιστρέφει.



Όσοι έζησαν την εποχή του Nintendo 64 σίγουρα δεν θα ξεχάσουν ποτέ το Goldeneye 007, έναν τίτλο που ήταν από τα καλύτερα FPS της τότε εποχής. Η Nintendo είχε καταφέρει τότε με developer την Rare (Donkey Kong Country) να καταπλήξει τους πάντες, όχι μόνο με το gameplay που υποστήριζε έως και τέσσερις παίκτες σε κονσόλα με split-screen, αλλά και με τα πρωτοποριακά για την εποχή γραφικά.

Οι εποχές άλλαξαν αλλά η τρέλα δεν χάθηκε. Γι’ αυτό και η Activision αποφάσισε να επαναφέρει το δημοφιλές First-Person Shooter στο Wii και το DS. Ένα χρόνο αργότερα το διαδέχεται το GoldenEyE 007: Reloaded, πλέον ως port, σε PS3 και Xbox 360. Βέβαια, άλλες οι εποχές τότε και άλλες τώρα. Το Nintendo 64 ήταν μπροστά για την…ΕΣΣΟ του σε θέμα γραφικών, σε αντίθεση με το Wii που είναι αρκετά πίσω. Η διαφορά ωστόσο εδώ είναι ότι με τον χειρισμό που προσφέρει το Wiimote, το GoldenEye 007 μπορεί να θεωρηθεί από τα λίγα αξιόλογα shooters στην κατηγορία του.



Σενάριο
Ο ρόλος σας στο παιχνίδι είναι γνωστός. Αναλαμβάνετε τον James Bond -τον οποίο υποδύεται ο Daniel Craig- και σε συνεργασία με έναν άλλο πράκτορα, τον Alex Travelyan, θα πρέπει να εισβάλετε σε μία εγκατάσταση χημικών όπλων στη Ρωσία. Η εγκατάσταση αυτή θεωρείται η πηγή που τροφοδοτεί με εξοπλισμό μια τρομοκρατική οργάνωση που στοχεύει σε Βρετανικές πρεσβείες σε όλο τον κόσμο. Για άλλη μια φορά λοιπόν, “Ζήτω η Αγγλία” κύριε James. Αργότερα, η εξέλιξη της πλοκής θα σας αναγκάσει να ταξιδέψετε και σε άλλα μέρη, κάτι που είναι άλλωστε και η φύση των ομώνυμων ταινιών.

Gameplay
Στο ξεκίνημά σας θα κληθείτε να μάθετε τον βασικό χειρισμό μέσα από ένα σύντομο tutorial λίγων λεπτών. Το Goldeneye 007 μπορεί να παιχτεί με διάφορους τρόπους. Είτε με το κλασικό Wiimote, είτε με το Wii Zapper ή ακόμα και με το Classic Controller Pro, ένα «χρυσό» gamepad που περιλαμβάνεται στην Limited Edition του παιχνιδιού η οποία κοστίζει 20 ευρώ παραπάνω.


Με το gamepad, το οποίο απευθύνεται περισσότερο σε όσους έχουν συνηθίσει να παίζουν FPS σε PS3 και Xbox 360, ο χειρισμός είναι πιο απλός. Μπορεί να χάνεται όλη η μαγεία της στόχευσης με το Wiimote, αλλά η κίνηση του χαρακτήρα σας γίνεται πολύ πιο απλή. Κι αυτό διότι με το Wiimote υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο να στρίψετε. Η κίνηση του Bond χρειάζεται το Nunchuk αλλά για να αλλάξετε το σημείο όπου κοιτάτε θα πρέπει να οδηγείτε κάθε φορά το Wiimote στην άκρη της οθόνης. Αν όμως το χειριστήριο ξεφύγει από τα όρια του αισθητήρα τότε ο διάσημος πράκτορας θα «κοκαλώσει», κάτι που είναι ότι χειρότερο όταν βρίσκεστε στη μέση της μάχης. Πόσο μάλλον όταν θα πρέπει να κάνετε μεταβολή 180 μοίρες και να πυροβολήσετε κάποιον στην πλάτη σας!

Το ρεπερτόριο του οπλισμού σας είναι αρκετά μεγάλο. Θα χειριστείτε διάφορα αυτόματα, όπως τα AK-47, sigmus ή Anova DP13, καθώς επίσης και shotguns, snipers, χειροβομβίδες ή ακόμα και gadgets όπως νυχτερινά γυαλιά οράσεως. Το default πιστόλι σας όμως θα γίνει ο πιο πιστός σας φίλος, καθώς έχοντας μονίμως πάνω του έναν σιγαστήρα, μπορείτε να βγάζετε εκτός κάθε ανυποψίαστο φρουρό χωρίς να τραβάτε τα βλέμματα. Μπορείτε να κουβαλήσετε μέχρι τρία όπλα, ενώ το reload γίνεται με το “–“ και η εναλλαγή όπλων, πατώντας το d-pad προς τα κάτω.


Η στόχευση είναι αρκετά απλή καθώς με το Z ο στόχος zoomάρει αυτόματα πάνω στον πλησιέστερο εχθρό, ακόμα κι αν αυτός είναι σε κίνηση. Από εκεί και πέρα, αν κρατήσετε το χειριστήριο σταθερό τότε με το Β μπορείτε να πυροβολήσετε στα σίγουρα. Αν όμως μετακινήσετε το Wiimote λίγο πιο πάνω και βρείτε κεφάλι, τότε θα επιτύχετε instant kill. Στο sniper η στόχευση είναι τελείως manual κι εκεί χρησιμοποιείται διόπτρα με thermal scan ώστε οι εχθροί να φαίνονται σαν ακτινογραφίες. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να βρείτε στόχο πιο εύκολα και σε μεγάλη απόσταση.

Το Goldeneye 007 σας δίνει την απόλυτη ελευθερία στο να δράσετε όπως επιθυμείτε. Η λογική stealth απαιτεί χρήση σιγαστήρα και melee επιθέσεις από πίσω, απλά κουνώντας το nunchuk. Ακόμα όμως κι αν εισέλθετε σε ένα δωμάτιο σε φάση Duke Nukem “κι όποιον πάρει ο χάρος”, δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα.

Το A.I. είναι σχετικά μέτριο. Μπορεί για παράδειγμα να βρίσκεστε 15 μέτρα μπροστά από έναν φρουρό κι αυτός να μην σας βλέπει. Όμως, όταν γίνετε αντιληπτοί, είτε από φρουρούς είτε από κάμερες, σε πολλές περιπτώσεις θα βρεθείτε περικυκλωμένοι κι εκεί οι εχθροί σας θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν την κάλυψη. Για τους έμπειρους του είδους όμως η δυσκολία θεωρείται χαμηλή, καθώς σπάνια θα δεχθείτε πλαγιοκόπηση στο σημείο που έχετε κρυφτεί, ενώ το regeneration σας βοηθάει να καλυφθείτε και να επανέλθετε μέσα σε ελάχιστα δεύτερα.



Οι αποστολές είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να έχετε διαρκώς να κάνετε καινούργια πράγματα, χωρίς να βαριέστε. Σε αυτό βοηθάει και η εναλλαγή στα περιβάλλοντα, καθώς οι μάχες διεξάγονται σε μέρα ή νύχτα, όπως επίσης είτε μέσα σε εγκαταστάσεις, είτε σε ανοιχτούς χώρους (πόλεις ή δάση). Εκτός από πεζοπορία, σε κάποια σημεία ελέγχετε μέχρι και οχήματα, ενώ σε κάθε αποστολή σας ζητείται να τραβήξετε φωτογραφίες από το κινητό σας τηλέφωνο και να συλλέξετε αποδειχτικά στοιχεία.

Το τελευταίο μπορεί να φανεί λίγο κουραστικό, καθώς όταν παραστεί ανάγκη, η ένδειξη του κινητού στα δεξιά της οθόνης σας αναγκάζει να βγάλετε έξω την συσκευή και να αρχίσετε να ψάχνετε για το σημείο που θα πρέπει να τραβήξετε φωτογραφία. Δεν υπάρχει όμως το παραμικρό briefing για το τι ακριβώς ψάχνετε στον χώρο που βρίσκεστε και το όλο σκηνικό είναι πιο κουραστικό κι από την αναζήτηση στοιχείων στο Heavy Rain με τον πράκτορα Norman Jayden. Εκεί τουλάχιστον αν έχανες κάποιο στοιχείο δεν έτρεχε και τίποτα. Εδώ όμως αν παρακάμψετε κάτι θα βρεθείτε συχνά σε αδιέξοδο.

Βγείτε online και…τινάξτε τους τα μυαλά στον αέρα με κάθε τρόπο!



Στα θετικά του campaign δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε την διάρκεια ζωής του GoldenEye 007, η οποία είναι περίπου 10-12 ώρες, διάστημα επαρκές για ένα First-Person Shooter την σύγχρονη εποχή. Υπάρχουν συνολικά τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις σπάνια θα βρεθείτε νεκροί, ωστόσο αυτό δεν αμαυρώνει σε καμία περίπτωση την ποιότητα δράσης που προσφέρει ο τίτλος της Activision.

Multiplayer
Στον δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του, το παιχνίδι διαθέτει όλων των ειδών τα multiplayer modes. Καταρχήν μπορείτε να παίξετε 2-4 παίκτες στην ίδια κονσόλα με split-screen, επιλέγοντας ένα από τα 10 διαφορετικά maps, καθώς και τις παραμέτρους που θέλετε. Ορίζετε για παράδειγμα το χρονικό όριο ή σε πόσα kills θα λήγει το παιχνίδι.



Στο split-screen, τα διαθέσιμα modes είναι το Conflict (Deathmatch), Team Conflict (Team Deathmatch), το Golden Gun και το You Only Live Twice. Τα δύο τελευταία είναι κι αυτά με την σειρά τους κλώνοι του Deathmatch. Η διαφορά είναι ότι στο πρώτο όποιος χρησιμοποιεί το Golden Gun, σκοτώνει με μία σφαίρα και παίρνει 5 kills μαζεμένα, ενώ στο δεύτερο αν σας τελειώσουν οι ζωές τότε χάνετε τελείως, ώσπου ο τελευταίος επιζών κερδίζει.

Πέρα από τις κλασικές παραμέτρους, οι ρυθμίσεις σας επιτρέπουν να ορίσετε ένα σωρό mods για το παιχνίδι σας. Με την επιλογή Hot Shot μετράνε μόνο οι σφαίρες στο κεφάλι, στο Paintball Mode αντί για σφαίρες εκτοξεύετε μπίλιες του paintball και στο Move your feet…πεθαίνετε αν μείνετε ακίνητος! Υπάρχουν πολλές τέτοιες τροποποιήσεις που σίγουρα κάνουν την εμπειρία σας αρκετά πιο «πικάντικη».

Το Online mode είναι το κερασάκι στην τούρτα, καθώς μέχρι 10 άτομα μπορείτε να παίξετε ταυτόχρονα, στα τέσσερα προαναφερθέντα modes αλλά και σε πολλά άλλα ακόμη. Τέτοια είναι για παράδειγμα το Black Box, όπου η μία ομάδα καταστρέφει το ομώνυμο αντικείμενο και η άλλη κάνει download τα δεδομένα του, το Goldeneye όπου καταλαμβάνετε κάποιες κονσόλες στον χάρτη για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα και τέλος το Heroes, ένα Deathmatch όπου ένας παίκτης παριστάνει κάθε φορά τον ήρωα (James Bond), έχοντας μεγαλύτερο health απ’ τους άλλους. Αν πεθάνει ο ρόλος πάει σε κάποιον άλλο.



Όσο παίζετε, τόσο κερδίζετε xp, με το οποίο ανεβαίνετε levels. Κατ’ αυτό τον τρόπο ξεκλειδώνετε νέα όπλα και attachments, ενώ υπάρχουν τρία ακόμη modes που ξεκλειδώνουν στα levels 25, 30 και 35. Πρόκειται για τα License to kill, Team License to Kill και Classic Conflict αντίστοιχα.

Το επίπεδο ανταγωνισμού στο online mode είναι περισσότερο υψηλό απ’ ότι περιμέναμε. Θα πρέπει διαρκώς να είστε σε κίνηση και έτοιμοι να πυροβολήσετε σωστά, ενώ τα όπλα των βετεράνων θα σας σκοτώνουν πολύ πιο γρήγορα. Τέλος, μπορείτε αν θέλετε να αναζητήσετε μέσω φίλτρου αντιπάλους μόνο από την Ελλάδα, αλλά κάτι τέτοιο δεν θα σας χρειαστεί. Το lag είναι πολύ μικρό, ακόμα κι αν παίζετε 10 άτομα την ίδια στιγμή από οποιαδήποτε χώρα. Άλλωστε, είναι σπάνιο το να βρείτε κάποιον απ’ τη χώρα μας να περιμένει να παίξει online με συμπατριώτη του.

Γραφικά-Ήχος
Το αδύναμο σημείο του παιχνιδιού είναι δίχως αμφιβολία η μηχανή γραφικών του. Για τα δεδομένα του Wii μπορεί το αποτέλεσμα να μοιάζει ικανοποιητικό, αλλά για τα σύγχρονα δεδομένα τα textures στα περισσότερα περιβάλλοντα είναι κακοσχεδιασμένα και το anti-aliasing κινείται στην μετριότητα. Προκειμένου δε να εξοικονομηθούν resources και να διατηρηθεί το frame rate υψηλό, τα πτώματα φτάνουν στο σημείο να εξαφανίζονται αμέσως μόλις σκοτώσετε κάποιον.


Παραδόξως, στα πρόσωπα των χαρακτήρων έχει γίνει καλύτερη δουλειά. Με αποκορύφωμα τα cutscenes, ο Daniel Craig και ο Elliot Cowan, οι δύο ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν ως πράκτορες, απεικονίζονται με αρκετή δόση ρεαλισμού και δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας. Τα voice-overs είναι αρκετά προσεγμένα, με εξαίρεση ίσως εκείνα των “κομπάρσων” που στις περισσότερες περιπτώσεις πολεμούν χωρίς να βγάζουν άχνα απ’ το στόμα τους. Το soundtrack έχει κάποιες επαναλήψεις, αλλά αποδίδει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα, με στιγμές έντασης στα σημεία που πρέπει.

GoldenEye 007: Reloaded
Η επανέκδοση του GoldenEye στο Playstation 3 και το Xbox 360, είναι ένα καθαρό port, με αλλαγμένη engine, η οποία παράγει ελαφρώς αναβαθμισμένα γραφικά. Για την ακρίβεια, έχουν βελτιωθεί ο φωτισμός, το μοντέλο σκίασης και τα physics. Ακόμα κι έτσι όμως, το anti-aliasing είναι κάτω του μετρίου κι η μηχανή γραφικών ένα χρόνο μετά εξακολουθεί να δείχνει αδύναμη. Για το voice-acting χρησιμοποιήθηκαν φυσικά οι ίδιες ακριβώς φωνές, αυτή τη φορά με λίγο πιο βελτιωμένο lipsync. Όσο για τη μουσική, εδώ δυστυχώς έχουμε τα ίδια ακριβώς ακούσματα.


Στο θέμα του gameplay, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε διάφορες τεχνικές δυσκολίες. Το σύστημα κάλυψης είναι τελείως manual. Δηλαδή σκύβετε με το κουμπί του crouch πίσω από ένα αντικείμενο και εφόσον εφάπτεστε πάνω του, τότε με την στόχευση σηκώνετε κεφάλι και zoomάρετε με το όπλο σας. Αν είστε έστω ένα βήμα πίσω τότε σε αρκετά σημεία κάλυψης δεν μπορείτε να στοχεύσετε επιτυχώς. Όσο για τον ρεαλισμό, εδώ το παιχνίδι εξακολουθεί να υστερεί. Οι melee επιθέσεις έχουν κάκιστα physics, καθώς το πισώπλατο χτύπημα (sneak) με το δεξί analog stick "κατεβάζει" τον αντίπαλό σας με μια απλή "καρατιά", λες και ο James Bond είναι Bruce Lee κι ο εχθρός σας χάρτινη κούκλα.

Σε γενικές γραμμές, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του GoldenEyE 007: Reloaded κρίνουν την επανέκδοση επιτυχημένη, πάντα ως προς το περυσινό αποτέλεσμα. Όμως στον τομέα του χειρισμού και του story, δεν υπάρχει κάτι το διαφορετικό, παρά μόνο το ίδιο ακριβώς σενάριο. Συνεπώς αν είχατε παίξει την έκδοση του Wii καλό θα είναι να μείνετε μακριά. Όσο για το multiplayer, εδώ συναντάμε το MI6 Ops, μία σειρά από challenges, που σας βάζουν να ολοκληρώσετε 11 αποστολές. Αρχικά όμως υπάρχουν μόνο 3 αποστολές διαθέσιμες, οπότε στο τέλος κάθε αποστολής,, βαθμολογείστε ανάλογα με την επίδοσή σας με 1-4 αστεράκια κι όσο αποκτάτε αστεράκια ξεκλειδώνετε τις επόμενες. Επίσης, υποστηρίζεται κανονικά split-screen 2-4 παικτών.


Μία σημαντική προσθήκη στις εκδόσεις για PS3 και Xbox 360, είναι τα τέσσερα νέα Online modes, τα οποία ανεβάζουν το συνολικό αριθμό στα 13. Στο Bomb Defuse, προσπαθείτε να βάλετε βόμβα στη βάση του αντιπάλου. Στο Escalation έχετε συγκεκριμένα όπλα κι όσο σκοτώνετε αντίπαλους πράκτορες τόσο αποκτάτε νέα. Το Detonator Agent είναι κάπως ιδιόμορφο, καθώς δίνεται μάχη για την κατοχή μίας βόμβας, η οποία μετά από 60" αν δεν έχει μεταβιβαστεί σε άλλο παίκτη τότε εκρήγνυται. Τέλος, στο Data Miner γίνεστε...hacker, καθώς προσπαθείτε να υποκλέψετε ένα αρχείο, ενώ οι αντίπαλοι επιχειρούν να σας σκοτώσουν.

Bond…James Bond
Για τις τεχνικές προδιαγραφές του Wii, το GoldenEye 007 είναι ένα από τα καλύτερα FPS που έχουμε δει. Όσο κι αν σας απογοητεύσει στον τεχνικό τομέα, η δράση σε συνδυασμό με τα multiplayer modes, μπορούν να προσφέρουν πολλά και σίγουρα με έναν ξεχωριστό τρόπο χειρισμού που δεν συναντάμε στα περισσότερα FPS. Τουλάχιστον, το μόνο σίγουρο είναι ότι η επένδυση που θα κάνετε «θα βγάλει τα λεφτά της» σε βάθος χρόνου και με το παραπάνω.

Θετικά:
- Ακατάπαυστη δράση
- Λεπτομερή voice-overs
- Επαρκές campaign με μεγάλη ποικιλία αποστολών
- Υποστηρίζει 1-4 παίκτες στην ίδια κονσόλα με split-screen
- Ατελείωτα online modes
- Ακόμη περισσότερα modes στο GoldenEyE 007: Reloaded

Αρνητικά:
- Θολά και απαρχαιωμένα γραφικά
- Το να στρίψετε είναι εξαιρετικά δύσκολο
- Μέτριο A.I.
- Ελλιπές briefing στις αποστολές

Βαθμολογία Wii
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8

Βαθμολογία  PS3 & Xbox 360
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.3



Μια αξιόλογη μεταφορά του παλιού καλού GoldenEye στις κονσόλες της σημερινής γενιάς.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 karlat89 (Level11) 12/06/2011 17:22
Με ξενέρωσε που δν μοιαζει με το κλασικό golden eye
#2 geokiren (Level19) 19/06/2011 00:54
Μια χαρά είναι, καιρός είναι να αναπολήσουμε λίγο και τις παλιές παιχνιδάρες...!!!
#3 crsweber (Level6) 29/11/2011 15:37
το goldeneye 007 ηθελα να το παιξω απο το 1997 οταν κυκλοφορησε στο N64, αλλα επειδη τοτε ειχα μονο playstation , δε καταφερα να το παιξω ποτε αν και ειχα διαβασει τα καλυτερα σχολια. υστερα απο τοσα χρονια πηρα για ενοικιαση το remake στο χβοχ 360, και νομιζω οτι ο τιτλος εχεις πολλα αρνητικα , 1) η στοχευση ειναι πολυ δυσκολη και για αυτο εξαλλου υπαρχει και στο μενου επιλογη για auto aim, αλλα ετσι γινεται πολυ γελοια η στοχευση, 2) υπαρχει stealth gameplay αλλα ειναι για τα πανηγυρια, για παραδειγμα οταν σκοτωνεις ενα φρουρο αυτος εξατμιζεται και οταν ανοιξεις εναν αεραγωγο το καπακι το παρατας στο διαδρομο και δε το παιρνει κανεις ειδηση, 3) η τεχνητη νοημοσυνη ειναι πολυ κακη 4) τα γραφικα θυμιζουν πρωτης γενιας παιχνιδι χβοχ 360
#4 barden (Level1) 02/12/2011 00:18
ειμαι πολυ τυχερος που το εχω στο N64!!Ακομα θυμαμαι που επαιζα ατελειωτες ωρες....
#5 eliminator (Level26) 14/06/2012 17:41
Ένα πολύ καλό FPS με ασταμάτητη δράση!
Score  8
7.5 User Score
(16  votes)
User Reviews 0
Genre: FPS
Developer: Eurocom (Wii, PS3, Xbox 360), n-Space (DS),
Publisher: Activision
Διάθεση: Dionic (210-2419600)
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2010-09-05
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)