- Reviews
- Metroid: Other M
Metroid: Other M
HotΗ Samus επιστρέφει για να μας δώσει κάτι το διαφορετικό.
Ύστερα από το Metroid Prime 3: Corruption, που πραγματοποίησε ένα επιτυχημένο ντεμπούτο της σειράς στο Wii, πολλοί ήταν αυτοί που μετά το τέλος της τριλογίας Metroid Prime ήθελαν κι άλλο. Τρία χρόνια μετά, η Nintendo επαναφέρει την Samus Aran, σε ένα παιχνίδι που διαφέρει σημαντικά από τα προηγούμενα.
Σενάριο
Βρισκόμαστε ανάμεσα στα συμβάντα των Super Metroid (1994, SuperNES) και Metroid Fusion (2002, Gameboy Advance). Τα γεγονότα διαδραματίζονται μέσα στο αεροσκάφος της Γαλαξιακής Ομοσπονδίας. Στο εσωτερικό του, συναντιέστε απ’ το ξεκίνημα με μία ομάδα στρατιωτών, στην προσπάθειά σας να ανακαλύψετε τυχόν επιζώντες αλλά και τι κρύβεται πίσω από κάποιους βιολογικά μεταλλαγμένους οργανισμούς.
Το μοναδικό στην εξέλιξη της πλοκής είναι η διασύνδεση των γεγονότων που έχουν συνέβη στην ζωή της Samus Aran, με αυτά του παρόντος. Κάποιοι από εσάς μπορεί να βρείτε τα συνοδευτικά cutscenes περιττά, όσοι όμως έχετε παρακολουθήσει την σειρά από τα παλιά χρόνια θα βρείτε μπροστά σας πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές της Samus να ξετυλίγονται με ξεχωριστό τρόπο.
Νέο μοντέλο χειρισμού
Σε αντίθεση με το Metroid Prime 3: Corruption, ο χειρισμός της Samus προσδίδει τώρα κάτι το πρωτότυπο. Πλέον, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρό FPS αλλά με ένα 3D Platform, το οποίο μετατρέπεται σε FPS ανά διαστήματα. Άλλωστε, η φύση του παιχνιδιού στις αρχικές του εκδόσεις ήταν αυτή ενός 2D platform, πράγμα που σημαίνει ότι οι «παλιοί» θα βρείτε γνώριμα στοιχεία του παρελθόντος.
Κρατώντας το Wiimote σε οριζόντια θέση, δηλαδή παράλληλα προς την οθόνη, η Samus ελέγχεται με κάμερα τρίτου προσώπου, όπου κινείστε σε τρισδιάστατους χώρους. Με το D-pad την ελέγχετε, με το 1 πυροβολείτε και με το 2 πηδάτε. Στο θέμα των πυροβολισμών, ακριβώς επειδή ορισμένοι εχθροί έχουν την ικανότητα να ίπτανται, αντίστοιχα οι σφαίρες σας κατευθύνονται στις περισσότερες περιπτώσεις αυτόματα προς το σημείο όπου βρίσκονται τα ανάλογα mobs.
Κρατώντας το 1 σας δίνεται η δυνατότητα να εξαπολύσετε μία δυνατή ακτίνα λέιζερ η οποία εξοντώνει εχθρούς ή σπάει εμπόδια, ενώ πατώντας το A μετατρέπεστε σε μία κυκλική σφαίρα, με δυνατότητα ρίψης βομβών στο πέρασμά σας. Αυτή η λειτουργία σας επιτρέπει είτε να διεισδύσετε σε διάφορα σημεία πραγματοποιώντας απαραίτητες διεργασίες, είτε να αντιμετωπίσετε ορισμένους γρήγορους εχθρούς.
Ο χειρισμός σας επιτρέπει να σκαρφαλώσετε σε τοίχους με συνεχόμενα άλματα, να πιαστείτε απ’ το πάνω μέρος τους όπως η Lara Croft και να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα bonus items. Μπορείτε ακόμη να αναπληρώσετε τα πυρομαχικά σας, απλά κρατώντας ένα κουμπί και στρέφοντας απότομα το Wiimote από οριζόντια σε κάθετη θέση. Με παρόμοια κίνηση αναπληρώνετε λίγη από την ενέργειά σας αν βρεθεί σε κρίσιμο σημείο (καθώς δεν υπάρχουν medikits στο δρόμο σας). Αλλά για να την αναπληρώσετε πλήρως θα πρέπει να βρεθείτε σε ειδικές πλατφόρμες όπου και σας επιτρέπεται να κάνετε save.
Όταν στρέψετε το Wiimote προς την τηλεόραση, όπου βρίσκεται ο αισθητήρας του Wii, αυτόματα η κάμερα θα γυρίσει σε πρώτου προσώπου. Αυτή η λειτουργία σας επιτρέπει όχι μόνο να εξοντώσετε τους εχθρούς σας από τα μάτια της Samus, αλλά -κυρίως- να στοχεύσετε πάνω σε συγκεκριμένα σημεία για να ανοίξετε πόρτες ή για να πετύχετε κάποια bosses στα αδύναμα σημεία τους. Εδώ ακολουθείται ένα ιδιόμορφο μοντέλο χειρισμού που λαμβάνει διαδικαστικό χαρακτήρα, καθώς με το B κάνετε lock target και με το Α πυροβολείτε.
Κατά την διάρκεια των περιπλανήσεών σας και ιδιαίτερα όσο μάχεστε, θα χρειαστεί να είστε αρκετά κινητικοί. Αυτό ισχύει και για τους εχθρούς σας, επομένως θα πρέπει διαρκώς να κρατάτε αποστάσεις και να χρησιμοποιείτε τα άλματα. Αν αντιμετωπίσετε εχθρούς που ίπτανται, τότε μια καλή τεχνική είναι ενώ βρίσκεστε στον αέρα, να κινείστε προς την αντίθεση κατεύθυνση και να στρέφεστε απότομα πυροβολώντας προς τα πίσω. Μία ακόμη νέα τεχνική είναι αυτή των melee επιθέσεων, καθώς μπορείτε να σκαρφαλώνετε στο κεφάλι ορισμένων mobs ή να πραγματοποιείτε λαβή με σκοπό να τα αποτελειώσετε.
Μία εναλλακτική εκδοχή στο gameplay του Metroid Prime που είχατε έως τώρα συνηθίσει.
Η A.I. των εχθρών δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή. Συνήθως έχετε αρκετό χώρο να τους αντιμετωπίσετε και ειδικά όταν συναντήσετε ένα είδος εχθρού για πρώτη φορά και αποκωδικοποιήσετε την συμπεριφορά του, η συνέχεια θα είναι παιχνιδάκι. Απ’ την άλλη όμως, τα bosses κάθε level αποτελούν σημαντική απειλή αν δεν δώσετε την ανάλογη προσοχή. Χρειάζεται δηλαδή συνδυασμός κινήσεων με κάμερα τρίτου και πρώτου προσώπου. Οι επιθέσεις τους μπορούν να σας γραπώσουν και να σας αφαιρέσουν μεγάλο τμήμα της ενέργειάς σας, αν δεν κάνετε ελιγμούς την κατάλληλη στιγμή. Στον αντίποδα, μόλις αποκτήσετε το περιθώριο 4-5 δευτερολέπτων για επίθεση, στρέφεστε με την κάμερα πρώτου προσώπου στο αδύναμο σημείο και εξαπολύετε την επίθεσή σας.
Ο χαρακτήρας Adventure που έχει το Metroid: Other M έχει την θετική και την αρνητική πλευρά του. Η θετική είναι ότι ενώ χουμε linear δράση και κάποιες φορές περνάτε από παρόμοια σημεία, με την προσθήκη των puzzles δίνεται τουλάχιστον ένα έξτρα ενδιαφέρον. Η αρνητική πλευρά είναι ότι θα πρέπει κάθε φορά να στύψετε το μυαλό σας, καθώς ακόμα και η μετάβαση σε μία διπλανή τοποθεσία που βλέπετε στον χάρτη είναι πονοκέφαλος, ειδικά όταν δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο γύρω σας που να σας δίνει την λύση. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα πρέπει να «παίξετε» με το περιβάλλον, εξετάζοντας σπιθαμή προς σπιθαμή τα σημεία του που θα πρέπει να μεταβείτε ή να χτυπήσετε.
Η διάρκεια ζωής του παιχνιδιού υπολογίζεται σε 10-12 ώρες ανάλογα με το επίπεδό σας. Βέβαια, με την μορφή που έχουν πάρει τα σύγχρονα games, το Metroid: Other M θα μπορούσε να δώσει το κάτι παραπάνω από το στάνταρ story mode. Μία δυνατότητα Co-op ή έστω ένα multiplayer 2-4 παικτών δεν θα ήταν άσχημες επιλογές, προκειμένου να αυξηθεί αντίστοιχα και η αντοχή στο χρόνο.
Γραφικά
Οι τοποθεσίες του Metroid: Other M παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία, καθώς θα δείτε μπροστά σας από διαστημικούς σταθμούς, μέχρι σημεία με βλάστηση ή ακόμα και χιονισμένα τοπία ή λάβα. Τα textures με τα οποία έχουν σχεδιαστεί τα αντικείμενα γύρω σας κινούνται στη μετριότητα, ιδιαίτερα στους κλειστούς χώρους. Στον αντίποδα, οι χαρακτήρες έχουν πιο λεπτομερή σχεδιασμό, παρότι το lipsync τους είναι εντελώς ατημέλητο. Ξεχωρίζουν τουλάχιστον τα οπτικά εφέ και ο σχεδιασμός των τερατόμορφων υπάρξεων που αντιμετωπίζετε.
Τα cutscenes έχουν ατμοσφαιρικά pre-rendered γραφικά και δένουν αρμονικά με την εξέλιξη της ιστορίας, αν και από ένα σημείο κι έπειτα καταντούν κουραστικά με παραπανίσιες και αχρείαστες επεξηγήσεις στην αφήγηση. Όταν δε ένα βίντεο κρατάει 6-7 λεπτά και δεν υπάρχει δυνατότητα παράκαμψής του, τότε η κατάσταση αρχίζει λίγο να ξεφεύγει.
Ήχος
Η Nintendo θέλησε φέτος να δώσει σημασία στο voice acting, με σκοπό να απεικονίσει ακόμη καλύτερα την ιστορία της Samus Aran. Το cast όμως αποδείχθηκε φτωχό, καθώς οι ηθοποιοί είναι τελείως άγνωστοι. Η επίσης σχεδόν άγνωστη Jessica Martin «το παλεύει», προσπαθώντας να εξιστορήσει τα γεγονότα που συνέβησαν στην ζωή της, αλλά δεν πείθει με την ερμηνεία της, καθώς σε ορισμένα σημεία δείχνει να διαβάζει βιβλίο. Το soundtrack στέκεται στο ύψος του, χωρίς να προσθέτει πολλά νέα μουσικά κομμάτια, αλλά δίνοντας βάση κυρίως σε remix παλιών ακουσμάτων που έκαναν την σειρά γνωστή.
Επίλογος
Το Metroid: Other M είναι μία θετική κίνηση από πλευράς Nintendo που εμπεριέχει αρκετούς πειραματισμούς. Προσφέρει άφθονη δράση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει την αίγλη των παλαιότερων εκδόσεων. Οι developers που συνεργάστηκαν προέρχονται από τις τάξεις της Nintendo, της Team Ninja και της D-Rockets, άρα το «μείγμα» ήταν ανομοιογενές, σε σύγκριση πάντα με την Retro Studios που είχε αφήσει το στίγμα της με την σειρά Metroid Prime. Αν βέβαια είστε βετεράνος fan του είδους, τότε πιθανόν να το ευχαριστηθείτε, καθώς θα σας δώσει κάτι το εναλλακτικό.
Θετικά:
- Ξεχωριστός χειρισμός
- Νέος συνδυασμός επιθέσεων
- Ατμοσφαιρικά περιβάλλοντα
- Τα cutscenes μέσα στη δράση δίνουν ξεχωριστή πνοή
Αρνητικά:
- Οι ελλειπείς επεξηγήσεις σε πολλά σημεία του παιχνιδιού
- Η κάμερα σε ορισμένες περιπτώσεις δεν βολεύει
- Χρειαζόταν περισσότερα modes
- Δεν υπάρχει δυνατότητα παράκαμψης των cutscenes
- Μέτρια textures, ιδίως στους κλειστούς χώρους
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.7
Μία περιπέτεια διαφορετική από τις προηγούμενες, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Μάνος Γρυπάρης
Comments