- Reviews
- Aion: The Tower of Eternity
Aion: The Tower of Eternity
HotΜια νέα εποχή ξεκινάει για τα ΜΜΟRPG της NCSoft.
Όσοι ασχολούνται με τα ΜΜΟRPG δεν υπάρχει περίπτωση να μη γνωρίζουν το Lineage, έναν τίτλο που αγαπήθηκε αλλά και μισήθηκε όσο κανένα άλλο παιχνίδι. Όσο κι αν τσάντισε τους χρήστες του, το Lineage δεν παρατήθηκε από τους hardcore οπαδούς του οι οποίοι παρέμειναν κολλημένοι μαζί του. Όπως όμως όλα τα ωραία πράγματα στην ζωή, έτσι και αυτό είχε ένα τέλος και δε θα μπορούσε να έρθει η νέα αυτή απαρχή, παρά μόνο από το ίδιο το παιχνίδι. Βλέπετε, η διαδοχή σε ένα βασίλειο πάει πάντα από πατέρα σε γιο κι έτσι έφτασε η ώρα της αλλαγής της κορόνας. Η ώρα του AION.
Σενάριο
Το παιχνίδι ουσιαστικά μας αφηγείται την ιστορία μιας φυλής η οποία, ευλογημένη από το Θεό της και επιφορτισμένη με την αβάσταχτη ευθύνη να διατηρεί την τάξη αλλά και την ασφάλεια των μελών της, τελικά διασπάστηκε σε δύο μέρη. Οι δυο αυτές παρατάξεις συμφωνούν ότι κάποτε ήταν πολύ αγαπημένοι και ζούσαν σαν μια οικογένεια. Όμως κάποια στιγμή, κάποιοι από αυτούς, κουρασμένοι από το φορτίο της συνεχούς μάχης, αποφάσισαν να κάνουν ανακωχή και να ζήσουν επιτέλους μια περίοδο ειρήνης. Είχαν βαρεθεί να βλέπουν αγαπημένα τους πρόσωπα να χάνονται στην μάχη, είχαν κουραστεί να βλέπουν να γκρεμίζονται όσα έφτιαχναν με τόσο κόπο. Κάποιοι άλλοι όμως, οι περισσότερο πολεμοχαρείς, το θεώρησαν αυτό προδοσία στους όρκους της αιώνιας αφοσίωσης και το εξέλαβαν αυτό ως δειλία.
Την ώρα της ειρηνευτικής συνάντησης, η πολεμοχαρής πλευρά, πιστεύοντας πως ζει την στιγμή της εσχάτης προδοσίας, επιτέθηκε στους αιώνιους εχθρούς της. Αυτό ήταν. Μέσα σε μια στιγμή χάθηκαν τα πάντα. Πλέον, οι (κάποτε) φίλοι έγιναν εχθροί και η φιλία που είχαν ως τότε ο ένας για τον άλλον αντικαταστάθηκε από μίσος και οργή. Και οι δυο πλευρές πιστεύουν πως έπραξαν το σωστό, αλλά κανείς δεν ξέρει ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο. Εξάλλου, μετά από τόσους αιώνες, η πραγματική αλήθεια έχει ξεχαστεί ή στην χειρότερη περίπτωση έχει αλλοιωθεί.
Gameplay
Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά το παιχνίδι καλείστε να διαλέξετε την φυλή που σας αντιπροσωπεύει. Στη συνέχεια διαλέγετε class και τέλος τις λεπτομέρειες του χαρακτήρα σας, ανάμεσα σε μια πληθώρα επιλογών όπως μαλλιά, tattoo, σχήμα προσώπου, χρώμα δέρματος, μαλλιών και ματιών. Το σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα είναι τόσο αναλυτικό όπου αν έχετε υπομονή δεν θα ήταν καθόλου απίθανο να φτιάχνατε ακόμα και το πρόσωπο σας. Τα μαλλιά, πέρα από την πληθώρα σχεδίων, έχουν και πάρα πολλά χρώματα. Έχετε να διαλέξετε ανάμεσα σε κοντά, κοτσίδες, καράφλα, Εmo στιλ, καρέ, καρφάκια κι από εκεί και πέρα χρώματα όπως μαύρα, κόκκινα, μωβ, άσπρα, κίτρινα κτλ. Στις μορφές του προσώπου υπάρχουν πολλά γεωμετρικά σχήματα, αφού μπορείτε να διαλέξετε πάχος και μήκος, από πηγούνι, μάγουλο, μέτωπο, μύτη, σχήμα ματιών, μέχρι και το μέγεθος του λαιμού.
Ανάλογη ποικιλία υπάρχει και στον καθορισμό του ύψους ή του βάρους. Φυσικά ότι κι αν διαλέξετε δεν θα επηρεάσει τις δυνατότητες του παίκτη σας. Όσο παχύς δηλαδή κι αν είναι ο χαρακτήρας, θα μπορεί να τρέχει κανονικά ανάλογα με τις ικανότητές του. Αμέσως μετά τη δημιουργία χαρακτήρα θα αρχίσει σταδιακά η εξοικείωσή σας με τον χειρισμό, ο οποίος είναι αρκετά εύκολος. Μπορείτε να χειριστείτε τον ήρωα σας είτε όπως στο Lineage (κλικ και κίνηση) είτε όπως στο WoW (με τα πλήκτρα WASD). Μπορείτε να κάνετε και συνδυασμό αυτών των χειρισμών, αφού δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να πατάτε το mouse σας για να κινείτε ο παίκτη σας και στο PvP να τον χειρίζεστε με τα πλήκτρα και τα αντίστοιχα macros. Οι μπάρες με τα στατιστικά σας θυμίζουν περισσότερο κάτι σαν μείξη World of Warcraft και Lineage. Όλες οι επιλογές βρίσκονται στην κάτω μεριά (όπως στο WoW), ενώ οι μπάρες είναι μικρές και διακριτικές (όπως στο Lineage). Το xp που παίρνετε για να ανεβαίνετε level το κερδίζετε με τις κλασικές μεθόδους των quests και του PvP. Το μέγιστο επίπεδο είναι το level 50. Φυσικά το PvE είναι ελεύθερο σε όλες τις περιοχές του παιχνιδιού. Γενικά το σύστημα μάχης είναι αρκετά απλό και στατικό. Δεν υπάρχει δηλαδή το real-time σύστημα που γνωρίζουμε από RPG τύπου Oblivion ή από το γνωστό ελληνικό MMORPG, Darkfall Online.
Το σύστημα PvP είναι ακριβώς όπως αυτό του World of Warcraft. Υποτίθεται λοιπόν ότι είστε χωρισμένοι σε δύο φυλές (Elyos και Asmodeus) και ότι μπορείτε να πολεμάτε μόνο τους αντιπάλους σας, εφόσον κάποιος βρεθεί στον δρόμο σας. Μεταξύ συμμάχων, θα μπορείτε να αναμετρηθείτε μόνο μέσα από το Duel. Τέρμα λοιπόν τα γνωστά PK και οι άσκοποι θάνατοι, μόνο και μόνο επειδή κάποιος πιτσιρικάς βαριόταν και δεν ήξερε τι να κάνει και βάραγε όποιον έβρισκε μπροστά του.
Οι μάχες μεταξύ των χρηστών διεξάγονται μόνο στην περιοχή Abyss, μία ζώνη ειδικά για PvP. Εκεί μπορείτε να πάτε μόνο πετώντας μέσα από τα ιπτάμενα νησιά. Η συγκεκριμένη περιοχή έχει τεράστιο ενδιαφέρον για πολλούς λόγους. Πρώτος και καλύτερος είναι ότι εκεί θα βρείτε έτοιμα κάστρα, όπου η καλύτερη guild μέσα από πόλεμο (siege) τα κατακτά. Στην συνέχεια μπορεί να βγάζει χρήματα από αυτά, καθορίζοντας τους φόρους στα αγαθά που θα πουλάνε οι NPC. Μιας και μιλήσαμε για siege, θα πρέπει να πούμε ότι εννοείται πως δε θα έλειπαν και τα Raids σε ένα τόσο σύγχρονο παιχνίδι (από πλευράς δυνατοτήτων). Το AION επιτρέπει μέχρι 9 parties στη σειρά, αποτελούμενα ως 6 άτομα (δηλαδή σύνολο 54 άτομα!) Λαός, ε;
Αυτό που κάνει το παιχνίδι μοναδικό είναι οι μάχες που διεξάγονται στον αέρα. Καθώς πετάτε, σας ενεργοποιούνται ειδικά skills με τα οποία μπορείτε να πολεμήσετε έναν αντίπαλο πετώντας. Βέβαια μην ξεχνάτε πως το πέταγμα έχει χρονικό όριο, οπότε καλό θα ήταν να τσεκάρετε συχνά την μπάρα σας, ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως και ξαφνικά από εκεί που νικάτε δείτε τον παίκτη σας να γκρεμοτσακίζεται από ψηλά και να χάσετε από μια άτυχη στιγμή. Να θυμάστε πάντως ότι αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε σοβαρά με το PvP, τότε θα έχετε την ευκαιρία να κερδίσετε Ranks, με τα οποία θα αγοράζετε PvP, στολές και όπλα.
Όσον αφορά στο death penalty, σε περίπτωση θανάτου σας, θα επιστρέφετε στο πλησιέστερο χωριό, κάτι που άλλωστε συμβαίνει και στα περισσότερα ΜΜΟRPG (στο Lineage 2 πληρώνετε την αντίστοιχη Gatekeeper και στο WoW το Path). Το AION σας αφαιρεί level κάθε φορά που χάνετε, μόνο που αυτή τη φορά, την ώρα που πληρώνετε για την «επισκευή» σας, παίρνετε και τα level σας πίσω. Αν κάποιες φορές δεν έχετε πληρώσει, όταν θα θελήσετε να τα πάρετε όλα πίσω μαζεμένα, τότε θα πρέπει να τα εξαργυρώσετε με μεγαλύτερο κόστος, αφού θα σας δίνονται πλέον όλα μαζί.
Η πτήση είναι κάτι που είχαμε δει στο Lineage 2 Gracia και που συνεχίζεται με επιτυχία και στο νέο μέλος της οικογένειας της NCsoft. Μέχρι τώρα, στα περισσότερα MMORPG είχατε συνήθως κάποιο ζώο (pet) που σας συνόδευε στις περιπέτειές σας στις αχανείς εκτάσεις του εκάστοτε κόσμου. Εδώ όμως θα πετάτε με τον ίδιο σας τον χαρακτήρα, ενώ σαν μην έφτανε αυτό θα μπορείτε να πολεμήσετε και στον αέρα! Αυτή είναι αν μη τι άλλο μια πρωτόγνωρη εμπειρία που προκαλεί ενδιαφέρον ως προς στης πραγματοποίηση της. Ο ήρωάς σας θα μπορεί να πετάει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και θα μπορεί να εφαρμόζει άλλες ειδικές κινήσεις όταν βρίσκεται στον αέρα και άλλες όταν είναι στην γη. Ο σκοπός του πετάγματος είναι να πηγαίνετε σε απρόσιτες περιοχές όπου δε θα μπορούσατε να πάτε ποτέ περπατώντας, αλλά και για να αποφεύγετε τους περισσότερους εχθρούς σας. Την ικανότητα αυτή την αποκτάτε για πρώτη φορά στα 10ο level αλλά με πολύ μικρή διάρκεια. Όσο μεγαλώνετε επίπεδο, τόσο αυξάνεται και η διάρκεια της.
Classes
Αφού είδατε με μια συνοπτική ματιά όλο το παιχνίδι αλλά και τις δυνατότητες του, ρίξτε μια ματιά στις classes που το απαρτίζουν.
- Warrior: Πολεμά με βαρβαρότητα, έχει υψηλή αντοχή την οποία προτιμάει από τα κόλπα. Μόλις ένας warrior φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο ικανοτήτων, θα δει το μονοπάτι του να τελειώνε, και να χωρίζεται σε δυο άλλα διαφορετικά, αυτά των Gladiator και Templar.
- Gladiator: Είναι εγγύηση στις μάχες σώμα με σώμα. Εκπαιδεύεται για να τελειοποιήσει τα πολεμικά στυλ του, ενώ η δύναμή του πηγάζει από το σθένος του. Ο Gladiator έχει το ισχυρό Damage των warrior αφού κρατά two hand polearm και sword, αλλά δεν είναι τόσο ικανός σε ρόλο tank.
- Templar: Χρησιμοποιεί συνήθως την ασπίδα του για να μπλοκάρει τις αντίπαλες επιθέσεις. Αξιοποιεί ξόρκια και προσευχές για να προστατεύει και να γιατρεύει τους συμμάχους του, παίζοντας το ρόλο του προστάτη και του βοηθού στη μάχη. Ως Templar θα έχετε όλη την ευθύνη του tanking αφού οι ικανότητες σας σε ρουχισμό σας κάνουν κυριολεκτικά να μην πέφτετε με τίποτα. Ο Templar έχει δυστυχώς μικρό damage συγκριτικά με τους άλλους παίκτες.
Δεν ξέρουμε αν το «Eternity» είναι σημαδιακό ή όχι πάντως εμείς δε βλέπουμε το ΑΙΟΝ να ξεχνιέται εύκολα.
- Mage: Οι μάγοι είναι πολύ δυνατοί στα ξόρκια και οι πιο ευάλωτοι στην άμυνα. Είναι ικανοί να εξαπολύσουν τρομακτικής ισχύος επιθέσεις, καθώς θυσιάζουν μικρό μέρος της ενέργειάς τους. Χρησιμοποιούν φωτιά και πάγο, ενώ μπορούν ακόμα και να επικοινωνήσουν με τα πνεύματα του πλανήτη και να καλέσουν γιγάντιες ρίζες για να συγκρατήσουν τους αντιπάλους στις θέσεις τους. Όταν ένας Mage καταφέρει να επιβιώσει τους πρώτους μήνες της εκπαίδευσης του, έχει τη δυνατότητα να εξειδικευτεί περισσότερο ακολουθώντας ένα από τα δύο δυνατά μονοπάτια γνώσης, το μονοπάτι των Sorcerer και το μονοπάτι των Spiritmaster.
- Sorcerer: Οι Sorcerers είναι από πολλές απόψεις οι πιο επιτυχημένοι μάγοι γιατί ελέγχουν τα στοιχεία της φύσης. Ενώ οι μάγοι εκτοξεύουν πύρινες μπάλες, υπάρχουν Sorecerers που επικαλούνται φλεγόμενα τέρατα ή και καταιγίδες χιονιού. Οι Sorecerers δεν είναι ευέλικτοι και είναι από τους πιο απροστάτευτους χαρακτήρες στην Atreia. Για να επιζήσουν, είναι συχνά αναγκασμένοι να συνεργαστούν με άλλους χαρακτήρες που θα τους προστατεύσουν. Ως sorcerer μπορείτε να βαράτε από πολύ μακριά και αρκετά δυνατά, αλλά τα καλά skill σας έχουν αρκετό casting time και από κοντά είστε πάρα πολύ ευάλωτοι.
- Spiritmaster: Οι χαρακτήρες αυτής της class χρησιμιποιούν summons για να προστατεύσουν τον εαυτό τους, επικαλούμενοι τέρατα τα όποια είναι ισχυρά απέναντι στους μάγους και στους Sorecerers.
- Scout: Ασχολείται περισσότερο με την ταχύτητα, το καμουφλάζ και την ικανότητα να ξεφεύγει. Φοράει ελαφριά πανοπλία, γεγονός που τον κάνει τρωτό σε μάχες σώμα με σώμα. Οι scouts είναι περίεργα πλάσματα που απαιτούν λεπτό χειρισμό και μετρημένη προσέγγιση. Όταν ένας scout φτάσει στο κατάλληλο επίπεδο ικανοτήτων θα μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε δυο μονοπάτια γνώσης, του Ranger και του Assassin.
- Ranger: Ένα έμπειρο είδος scout που προτιμά να μάχεται σε ομάδες. Προσαρμόζεται ακόμα και στα πιο δύσκολα περιβάλλοντα. Είναι εξαίσιος τοξότης και μπορεί να στήσει παγίδες σε εχθρούς. Είναι επίσης καλά εκπαιδευμένος στη χρήση των daggers για να μπορεί να μάχεται και σώμα με σώμα. Ως ranger μπορείτε να βάζετε τις παγίδες σας όπου θέλετε αλλά και να βαράτε από μακριά με το τόξο σας, όμως τα καλά σας skill θέλουν και αυτά χρόνο μέχρι να γεμίσουν. Αν σας πλησιάσει κάποιος από κοντά, τα υπόλοιπα όπλα σας δεν επαρκούν για να τον αποτρέψετε να σας κάνει ζημιά και θα πρέπει μέσω των διαφόρων skills σας να κρατήσετε ξανά τις επιθυμητές αποστάσεις.
- Assassin: Μπορεί να εξολοθρεύσει με ύπουλα χτυπήματα και λίγες κινήσεις ολόκληρες ομάδες αντιπάλων. Αν όμως αποκαλυφθεί πριν την ώρα του τότε δύσκολα θα επιζήσει σε μάχη ένας προς έναν. Ως Assassin, η μαεστρία σας είναι να κρύβεστε και να εμφανίζεστε πίσω από τον αντίπαλό σας χτυπώντας τον ύπουλα με το dagger σας. Το πρόβλημα είναι πως τα δυνατά σας skill είναι μόνο όσα αφορούν το backstab. Έτσι, αν ο αντίπαλος σας αντιληφθεί ή δεν πιάσει αμέσως critical damage (ώστε να τον αποτελειώσετε) τότε προλαβαίνει άνετα να σας εξολοθρεύσει.
Priest: Μπορεί να γιατρέψει πλήρως τους συμπαίκτες του, βγάζοντας τους θανάσιμα δηλητήρια. Όταν έχει μάθει και έχει κατανοήσει πλήρως τις ιδιαιτερότητες του είδους του, θα του δοθούν δυο νέα μονοπάτια για να διαλέξει μια νέα class, αυτά του Cleric και του Chanter.
Cleric: Μία προέκταση της σχολής του priest. Γιατρεύει θανάσιμα τραύματα και προστατεύει τους συμμάχους του από τους εχθρούς. Τα ξόρκια του είναι τόσο ισχυρά που μπορούν να φέρνουν πίσω στη ζωή τους συμμάχους του. Ο Cleric μαθαίνει ξόρκια και για τη δική του προστασία και μπορεί να είναι αξιόλογος μαχητής αν εξοπλιστεί με όπλο και ασπίδα. Επιπλέον, έχει ποικιλία μαγικών για να ενισχύει τους συμμάχους και να φθείρει τους αντιπάλους του, καθώς επίσης και δυνατά ξόρκια που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στους εχθρούς και να τους κάνουν να υποχωρήσουν σε άτακτη φυγή. Ως Cleric, έχετε πάρα πολύ καλό healing, όπως και πολύ καλό damage. Σε συνδυασμό με το healing, δεν μπορεί να σας ρίξει εύκολα κάποιος αντίπαλος κι αυτό διότι μπορείτε να κάνετε heal στον εαυτό σας όλη την ώρα και ύστερα να χτυπάτε, ώσπου κάποια στιγμή ο αντίπαλος σας να πέσει. Είστε όμως πολύ ευάλωτος σε ρουχισμό κι έτσι αν αιφνιδιαστείτε και αργήσετε να αντιδράσετε, τότε δεν θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία για εσάς.
Chanter: Έχει μοναδικά ξόρκια, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ενός Party, αλλά αν εξοπλιστεί κατάλληλα μπορεί να πολεμήσει και μόνος του. Ως chanter έχετε τρομερά buffs για εσάς αλλά και για την ομάδας σας. Όμως αυτά είναι και το κυριότερο ατού σας. Έχετε ένα καλό damage αλλά όχι αρκετό ώστε να σας ξελασπώνει σε δύσκολες στιγμές.
Stigma
Ας δούμε τώρα άλλη μια καινοτομία που μας παρουσιάζει το παιχνίδι κι ακούει στο όνομα Stigma. Το συγκεκριμένο σύστημα του Aion επιτρέπει στους χρήστες μια περεταίρω διαφοροποίηση του χαρακτήρα τους, ώστε οι χρήστες με τους ίδιους χαρακτήρες να μην έχουν απαραίτητα πανομοιότυπες δυνατότητες. Μέσα σε κάθε πέτρα Stigma είναι σφραγισμένο ένα ισχυρό skill που προσθέτει επιπλέον δυνατότητες σε κάθε χαρακτήρα. Ενώ μερικές από αυτές τις πέτρες βρίσκονται πολύ εύκολα, άλλες είναι δύσκολο να βρεθούν και αυτό τις κάνει πολύτιμες.
Οι πέτρες Stigma μπορούν να δεθούν στον χαρακτήρα μέσα από το Stigma panel. Ο αριθμός των πετρών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κάθε χαρακτήρα εξαρτάται από το level του. Kάθε χαρακτήρας μπορεί να δέσει πάνω του μέχρι πέντε τέτοιες πέτρες. Όμως, με το ανώτατο level των χρηστών να διαμορφώνεται στο 50, όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν μονό τέσσερις πέτρες.
Professions
Για το τέλος αφήσαμε τα επαγγέλματα του παιχνιδιού αφού εδώ δεν έχουμε κάποια καινοτομία, αλλά ότι πιο συνηθισμένο συναντάμε στα περισσότερα MMORPG. Έτσι λοιπόν, μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε έξι professions. Το Gathering, με το οποίο συλλέγετε υλικά όπως μέταλλα, πέτρες, φρούτα, ψάρια, άνθη κτλ., το Cooking, που σας βοηθάει να δημιουργήσετε τρόφιμα για να αποκαταστήσετε το health, το Alchemy με το οποίο δημιουργείτε potions, το Tailoring και το Armorsmithing για τη δημιουργία ελαφριών και βαριών στολών αντίστοιχα, το weaponsmithing για δημιουργία όπλων και τέλος το jewelcrafting που σας βοηθά να φτιάξετε κοσμήματα που ενισχύουν τα στατιστικά σας και τις άμυνές σας.
Όπλα-Πανοπλίες
Κάθε χαρακτήρας μπορεί να κρατήσει από δυο διαφορετικά είδη όπλων, ανάλογα με το class του. Για παράδειγμα ο Assassin κρατάει dagger και sword αλλά. μπορεί να κρατήσει και τόξο, ενώ ο Sorcerer έχει το Orb και το Spellbook. Υπάρχουν όμως και τα Extendable Weapons για όλους τους παίκτες, τα οποία σας επιτρέπουν να χτυπάτε από αρκετά μακρινή απόσταση, λες και κρατάτε…μαστίγιο. Ακόμη, κάθε χαρακτήρας μπορεί και κρατάει δυο ζεύγη όπλων (ένα για κάθε χέρι) και με το πάτημα ενός κουμπιού να τα αλλάζει, ανάλογα με την περίπτωση. Σε κάθε σας όπλο θα μπορείτε να κάνετε τα γνωστά σε όλους (από το Lineage) Enchants, προσθέτοντας ότι + θέλετε, ανάλογα την class σας. Να σημειώσουμε εδώ ότι σε αντίθεση με το Lineage 2, στο ΑΙΟΝ αν κάποιο Enchant δεν πιάσει, τότε δεν σπάει όλο το όπλο, απλά σας πάει μια θέση κάτω, δηλαδή όπως ήσασταν πριν το επιχειρήσετε. Όσον αφορά στις πανοπλίες, το παιχνίδι διαθέτει μία ευρεία γκάμα η οποία ξεκινάει από Leather Armor και Chain Armor (χρησιμοποιούνται από ευέλικτους χαρακτήρες, όπως οι Scouts). Έχουμε επίσης την Plate Armor, ειδικά για Warriors ή την Cloth Armor, μια ελαφριά πανοπλία για μάγους. Υπάρχουν όμως και τα Abyss Armors, δηλαδή στολές που μπορείτε να αποκτήσετε με Abyss points. Αυτού του είδους οι πανοπλίες αυξάνουν τα χτυπήματα σας, αλλά και τις άμυνες σας έναντι των άλλων παικτών.
Γραφικά
Εδώ χρησιμοποιείται η περίφημη CryEngine, την οποία συναντήσαμε για πρώτη φορά στο καταπληκτικό παιχνίδι FarCry. Οι σχεδιαστές την τροποποίησαν αρκετά έξυπνα, ώστε κάθε φυλή που θα επιλέξετε να έχει τα δικά της μοναδικά χρώματα. Για παράδειγμα οι Elyos έχουν ζωηρά, έντονα αλλά και ζεστά χρώματα, ενώ οι Asmodians μουντούς και σκοτεινούς χρωματισμούς. Όταν θα ξεκινήσει η περιήγησή σας, θα διαπιστώσετε πως τα κτίρια αλλά και οι NPC που τα περιβάλλουν, έχουν την πρέπουσα λεπτομέρεια. Ξεχωρίζουν ακόμη τα διακοσμητικά στοιχεία, όπως οι αναμμένοι δαυλοί, οι γυαλιστερές ή παλιές σκουριασμένες στολές, τα κρεμασμένα σε τοίχους όπλα, οι φωτοσκιάσεις ανάλογα με τη γωνία του περιβάλλοντος στην οποία βρίσκεστε κ.ο.κ. Γενικά ο σχεδιασμός είναι ένας από τους καλύτερους που έχουμε δει σε MMORPG, χωρίς ωστόσο να συγκαταλέγεται στην ελίτ των γραφικών. Σε ορισμένα σημεία μάλιστα υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα στην εμφάνιση των pixels, όπως επίσης και μια πτώση στα frames, στοιχεία τα οποία ελπίζουμε μελλοντικά να διορθωθούν.
Το νερό εμφανίζει κυματισμούς διαφόρων ειδών όποτε περνάτε από μέσα του. Αν καθίσετε και το παρατηρήσετε, θα δείτε ότι έχει και ζωή, όπως διαφόρων ειδών ψάρια τα οποία τριγυρνούν μέσα του. Ο σχεδιασμός είναι εξίσου προσεγμένος και στα φτερά, τα οποία αποκτάτε μετά το 10ο level. Δεν θα είναι λίγες οι φορές όπου την ώρα που θα τα βγάζετε, θα βλέπετε πούπουλα να πετάγονται δεξιά κι αριστερά. Τέλος, εντύπωση προκαλούν τα διάφορα νεφελώματα που κινούνται κυριολεκτικά πάνω από το κεφάλι σας, δίνοντας μια αίσθηση απειλής αφού ποτέ δε ξέρετε τι θα πεταχτεί από εκεί μέσα.
Ήχος
Σε εξίσου άριστο επίπεδο κυμαίνεται και ο ήχος. Η φωνή σας και τα ηχητικά εφέ των όπλων σας ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους, ενώ τα τέρατα που καλείστε να αντιμετωπίσετε, ανάλογα το επίπεδό τους, βγάζουν τρομακτικούς βρυχηθμούς ή πολεμικές ιαχές. αν είναι ανθρωπόμορφα.
Η μουσική μας έκανε τρομερή εντύπωση όσον αφορά στο στιλ που έχει σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού. Χωρίς καμία υπερβολή, τολμούμε να πούμε πως μας θύμισε τσιγγάνικους αμανέδες! Υπάρχουν περιοχές όπου όλη την ώρα ακούτε μια μουσική από έγχορδα όργανα ή κλαρινέτα και μια γυναίκα να μοιρολογά, ενώ πάλι σε άλλα σημεία, επικρατεί η παλιά καλή και αγαπημένη μας πίπιζα που γνωρίσαμε και στο Lineage.
Επίλογος
Το AION είναι ένας τίτλος αρκετά ικανός να σας κάνει να ξεπεράσετε και να ξεκολλήσετε από το Lineage 2 εύκολα. Το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όλους τους οπαδούς της NCsoft αλλά και σε όσους από εσάς έχουν ήδη κουραστεί με τα υπάρχοντα MMORPG της αγοράς.
Θετικά:
- Νέοι πρωτότυποι εχθροί
- Καλοσχεδιασμένα γραφικά με ρεαλιστικά οπτικά εφέ
- Εύκολος χειρισμός
Αρνητικά:
- Στατικό σύστημα μάχης
- Ορισμένα μικροπροβλήματα στο frame rate
- Υπήρχαν αρκετά περιθώρια βελτίωσης στον ήχο
- Λείπουν τα πρωτότυπα στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίσει
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.8
Ένας αξιόλογος διάδοχος του Lineage 2.
Μάριος Καρακατσάνης
Comments