Mass Effect

Hot
GameWorld
REVIEWED ON PC   PS3   Xbox 360  

"Βλέπω δύο επιλογές. Η κάνεις αυτό που θέλω ή σε αναγκάζω".


Τα διαστημικά παιχνίδια είναι μπόλικα. Ωστόσο στο χώρο των RPG δεν είχαμε δει και πάρα πολλά, αφού οι μεσαιωνικές ιστορίες ταιριάζουν περισσότερο. Βέβαια κάποιες προσπάθειες είχαν γίνει αλλά δεν έχει μείνει κάτι χαραγμένο στη μνήμη των παικτών. Το Mass Effect προσπαθεί να το αλλάξει αυτό αν και δεν είναι καθαρό RPG. Ας δούμε αν μπορεί να τα καταφέρει.

Η αγαπητή BioWare, δημιουργός των Baldur's Gate και Neverwinter Nights, φέρνει στο προσκήνιο μια φρέσκια πρόταση. Το Mass Effect αποτελεί μια sci-fi περιπέτεια, η οποία συνδυάζει όπως προαναφέραμε στοιχεία από τα RPG και Shooter, σε ένα εκρηκτικό μείγμα, το οποίο σας δίνει ελευθερία επιλογών και αποφάσεων, οι οποίες θα καθορίσουν...την μοίρα του γαλαξία σας. Συν τις άλλοις στο παιχνίδι επικρατεί η λογική της σύμπραξης και συνεργασίας πολλών φυλών μαζί, όπως θα μπορούσε βάση λογικής να συμβαίνει άλλωστε αν πέρα από εμάς τους γήινους, ανακαλύπταμε ζωή και σε 3-4 ακόμη πλανήτες. Director του Mass Effect είναι ο Casey Hudson, ο οποίος είχε δημιουργήσει και το εξαιρετικό Star Wars: Knights of the Old Republic.

Στο μέλλον δεν θα είμαστε μόνοι
Το 2148 οι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα ερείπια ενός εξωγήινου πολιτισμού στον Άρη. Αυτή η ανακάλυψη τους φέρνει σε επαφή με την κατά πολύ ανώτερη τεχνολογία των Protheans η οποία τους επιτρέπει να καλύψουν αποστάσεις πολλών εκατομμυρίων ετών φωτός σε ελάχιστο χρόνο. Τα mass relays, όπως λέγεται αυτή η τεχνολογία, επέτρεψαν στον άνθρωπο να αποικήσει πλανήτες σε μακρινά ηλιακά συστήματα αλλά παράλληλα των έφεραν σε επαφή και με εξωγήινους, όχι πάντα φιλικούς. Το παιχνίδι ξεκινάει το 2183. Πλέον η ανθρωπότητα ανήκει σε μια μεγάλη συμμαχία με έδρα έναν σταθμό των Protheans (που πλέον έχουν εξαφανιστεί), το Citadel. Ο ήρωάς μας ονομάζεται commander Shepard και είναι ο επικεφαλής του συμμαχικού σκάφους Normandy που έχει σαν παρθενική του αποστολή να πλησιάσει την αποικία Eden Prime και να ερευνήσει ποιος επιτέθηκε. Ως συνήθως όμως τα πράγματα δεν πάνε και πολύ καλά.




Δημιουργία χαρακτήρα και επιλογές
Όπως προαναφέραμε από την αρχή το παιχνίδι είναι σε μεγάλο βαθμό RPG. Συνεπώς το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας. Εκτός από το έτοιμο προφίλ του John Shepard υπάρχει η δυνατότητα να βάλετε εσείς τα στοιχεία που θέλετε. Η πρώτη ρύθμιση είναι το φύλο. Κανονικά ο ήρωας είναι άντρας αλλά κανείς δε σας εμποδίζει να το αλλάξετε. Το επώνυμο είναι απαραίτητα το ίδιο σε κάθε περίπτωση αλλά το όνομα αλλάζει. Αφού τελειώσετε με τα διαδικαστικά θα πρέπει να προσδιορίσετε από πού κρατάει η σκούφια σας. Μπορεί να κατάγεστε από στρατιωτικό πλήρωμα και να έχετε γεννηθεί μέσα σε ένα σκάφος, είτε από οικογένεια αποίκων που τους σκότωσαν πειρατές, είτε να είσαστε ορφανό από τη Γη. Λίγες αλλά δακρύβρεχτες οι ιστορίες. Όμως δεν τελειώνουν εκεί. Αφού πλέον έχετε καταταγεί, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, μετά πρέπει να προσδιορίσετε τι σόι άνθρωπος είσαστε. Υπάρχει η κλασική εκδοχή όπου μια ομάδα πάει σε αποστολή με εσάς αρχηγό και όλα πάνε στραβά οπότε τη γλυτώνετε μόνο εσείς, βεβαίως μπορείτε να υποδυθείτε τον ήρωα που πέτυχε μια απίστευτη νίκη, ή τον παραδοσιακό τύπο Seagal-van Damme που πετυχαίνει πάντα στις αποστολές του με οποιοδήποτε διαθέσιμο τρόπο.

Μπορεί το σενάριο να είναι συνηθισμένο, αλλά η παρουσίασή του και ο εκπληκτικός συνδυασμός RPG και Action Shooter, κάνουν το Mass Effect ένα από τα καλύτερα games της χρονιάς!



Καλά όλα αυτά αλλά αφού ξεμπερδέψετε αρχίζουν τα σημαντικά. Κάθε χαρακτήρας ανήκει σε μία κατηγορία πολεμιστή. Η σωστή επιλογή είναι πάρα μα πάρα πολύ σημαντική, αφού αν δεν επιλέξετε το στυλ που σας ταιριάζει τότε θα έχετε προβλήματα μέσα στο παιχνίδι. Οι κατηγορίες είναι συνολικά έξι και καθορίζονται από την ικανότητα σε τρεις βασικούς τομείς, την combat που είναι καθαρά η μάχη με τα όπλα, την tech που μειώνει την δύναμη του οπλισμού των αντιπάλων και εισβάλει στα συστήματά τους και τη biotic που έχει να κάνει με επιθέσεις με το μυαλό. Από συνδυασμούς αυτών βγαίνουν οι έξι κλάσεις. Ο soldier είναι ο απόλυτος γνώστης της combat και χρησιμοποιεί όλα τα είδη όπλων, ο engineer ασχολείται με τη tech και λειτουργεί περισσότερο υποστηρικτικά προσπαθώντας να αποδυναμώσει τους αντιπάλους προς όφελος της ομάδας του, ο adept είναι κορυφαίος biotic και με τη δύναμη του μυαλού του επιτίθεται στους αντιπάλους ή αλλάζει τις ισορροπίες στο πεδίο της μάχης προς όφελός του (πχ μετακινώντας πράγματα), ο infiltrator συνδυάζει combat και tech με σκοπό να είναι ενεργός στη μάχη αλλά να μπορεί και να ξεκλειδώσει χώρους με καλύτερο εξοπλισμό, ο vanguard σαν συνδυασμός biotic/combat αποτελεί μια φονική μηχανή με το μυαλό και τα όπλα (δυστυχώς όμως έχει περιορισμένο οπλοστάσιο) και τέλος ο sentinel είναι biotic και tech ταυτόχρονα με αποτέλεσμα να μην είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης, ωστόσο οι ικανότητές του δεν είναι αμελειταίες καθώς στην εξέλιξή του γίνεται εξαιρετικά δυνατός και δύσκολος αντίπαλος. Μετά από όλα αυτά μπορείτε αν θέλετε να αλλάξετε και τα χαρακτηριστικά του προσώπου σας έτσι για να διαχειρίζεστε ένα χαρακτήρα όπως ακριβώς θα περιμένατε να είναι.


Εμβαθύνοντας στα του εξοπλισμού
Αφού τελειώσουν όλα αυτά είσαστε έτοιμοι για παιχνίδι. Ψάχνοντας το μενού μέσα στη μάχη το μάτι πέφτει σε δύο βασικά σημεία. Το πρώτο είναι το Squad. Εκεί βλέπετε τα ταλέντα του κάθε μέλους της ομάδας και πόσους πόντους έχει στο καθένα. Το σημαντικό είναι ότι το παιχνίδι σας ενημερώνει τι κερδίζετε για κάθε επίπεδο που ανεβαίνετε οπότε η επιλογή είναι ευκολότερη. Οι πόντοι κερδίζονται από τα level ups, τα οποία κερδίζονται από την εμπειρία. Αυτή βρίσκεται πρακτικά παντού. Καθετί που κάνετε σας προσφέρει πόντους εμπειρίας οπότε είναι πάρα πολύ καλή ιδέα να εξερευνήσετε οποιοδήποτε χώρο στο παιχνίδι. Φυσικά οι αποστολές δίνουν περισσότερη εμπειρία αλλά για αυτές θα μιλήσουμε παρακάτω. Να τονίσουμε εδώ ότι κάθε φορά που ανεβαίνετε level ανεβαίνουν και όλα τα πιθανά μέλη της ομάδας σας. Για αρχή κερδίζετε όλοι από δύο πόντους για τα ταλέντα ενώ στη συνέχεια οι βοηθοί σας κερδίζουν μόλις ένα, κάτι που συμβαίνει και με εσάς από το επίπεδο 34 και μετά. Το δεύτερο σημαντικό σημείο στο μενού είναι το equipment. Εκεί θα δείτε την ομάδα σας και τον εξοπλισμό της. Γενικά τα όπλα είναι τέσσερα (pistols, shotguns, assault rifles και sniper rifles) και ο χαρακτήρας τα κουβαλάει όλα μιας και αυτά διπλώνουν για να πιάνουν λιγότερο χώρο. Βέβαια δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν όλοι. Παραδείγματος χάρη ένας vanguard χρησιμοποιεί μόνο pistols και shotguns. Για να ακριβολογούμε μπορεί να πυροβολήσει και με sniper αλλά το zoom δεν είναι διαθέσιμο οπότε οι βολές πάνε στου κουτρούλη το γάμο. Ένα ακόμη ξεχωριστό χαρακτηριστικό για τα όπλα είναι ότι δεν έχουν ammo. Το μόνο πράγμα που τα περιορίζει από το να ρίχνουν άπειρες βολές είναι το ότι υπερθερμαίνονται και θέλουν χρόνο να κρυώσουν. Από’ κει και πέρα συναντάμε στον εξοπλισμό χειροβομβίδες αλλά και μια πληθώρα από πανοπλίες καθώς και ειδικά εργαλεία για τους tech και τους biotics (τα omni tools και biotic amps αντίστοιχα). Η αναγκαία ποικιλία εξασφαλίζεται από τις πολλές κατασκευάστριες εταιρίες που υπάρχουν οι οποίες πέρα από το βασικό εξοπλισμό προσφέρουν και βελτιωτικά πακέτα όπως armor piercing rounds ώστε να προσαρμόσετε τα όπλα στα γούστα σας.

Ότι χρησιμοποιείτε μέσα στο πεδίο της μάχης πρέπει να το κερδίσετε με κόπο. Ο βασικός εξοπλισμός είναι υπερβολικά αδύναμος αλλά ευτυχώς σε κάθε αποστολή θα βρείτε λεφτά αλλά και αντικείμενα που μπορείτε να πουλήσετε. Βέβαια για να τα αποκτήσετε θα πρέπει να ανοίξετε ντουλάπια οπότε το decryption και το electronics skill θα σας φανούν πολύ χρήσιμα. Πέρα από αυτό τον τρόπο υπάρχουν σημεία για να αγοράσετε υλικά, ακόμη και μέσα στο σκάφος σας. Το ζήτημα είναι ότι για να υπάρχει ποικιλία θα πρέπει να αγοράσετε τις άδειες των εταιριών. Αυτές είναι διαθέσιμες στα μαγαζιά που υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια, αλλά βρίσκονται πάντα στο τέλος της λίστας με τα προς πώληση προϊόντα οπότε θα πρέπει να ψάχνετε προσεκτικά για να μη σας ξεφύγουν. Για να επιστρέψουμε στο μενού, υπάρχουν άλλοι τρεις χρήσιμοι τομείς. Στο map μπορείτε να βρείτε το δρόμο σας και να ορίσετε το μέρος που θέλετε να πάτε ώστε να σας δίνει το παιχνίδι οδηγίες. Στο codex υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε συναντάτε ώστε να μπορέσετε να μάθετε την ιστορία του παιχνιδιού αλλά και λεπτομέρειες για όσα έχουν προηγηθεί και πως αυτά επηρεάζουν το παρόν. Τέλος στο journal καταγράφονται όλες οι αποστολές σας για να μπορείτε ανά πάσα στιγμή να έχετε πρόσβαση στις λεπτομέρειες και τα ζητούμενα κάθε αποστολής.


Ταξίδι σε άγνωστους πλανήτες
Μιας και αναφερθήκαμε στις αποστολές ας δούμε τι ακριβώς γίνεται με αυτές. Η πλοκή του παιχνιδιού προχωράει από τα missions. Είναι εντολές που έρχονται κατευθείαν από το council και πρέπει υποχρεωτικά να τις φέρετε εις πέρας. Ωστόσο δεν είναι οι μόνες. Μέσα στο παιχνίδι θα βρείτε μπόλικο κόσμο που ζητάει τη βοήθειά σας. Αν θέλετε την προσφέρετε με κέρδος οικονομικό αλλά και πολύτιμη εμπειρία. Αυτές οι μικρές αποστολές ονομάζονται assignments και είναι πραγματικά πάρα πολλές. Πρακτικά σε κάθε ηλιακό σύστημα μπορείτε να προσγειωθείτε σε έναν πλανήτη (ή να εισβάλετε σε κάποιο διαστημόπλοιο) και στον καθένα αντιστοιχεί τουλάχιστον ένα assignment. Χώρια από αυτά, στα μεγάλα λιμάνια υπάρχει μπόλικη δουλειά για σας. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ωστόσο είναι τα αποτελέσματα της δουλειάς σας. Σε αρκετές περιπτώσεις θα βρεθείτε σε δίλλημα. Να σκοτώσετε τον εγκληματία ή να τον συλλάβετε και να πάει στη φυλακή; Και αυτό είναι ένα παράδειγμα. Υπάρχουν πολλές άλλες καταστάσεις που θα πρέπει να πάρετε αποφάσεις. Σε αυτό βοηθάει το σύστημα συνομιλίας που παρέχει αρκετές ατάκες για όλα τα γούστα, ενώ έχουν προβλεφθεί και οι συνέπειες στη φήμη του χαρακτήρα σας. Αν ακολουθείτε τον ίσιο δρόμο του νόμου και της ηθικής τότε χαρακτηρίζεστε ως Paragon και κερδίζετε πόντους σε αυτή την κατηγορία. Αν πάλι παίρνετε το νόμο στα χέρια σας σαν άλλος Chuck Norris τότε σας χαρακτηρίζει ως Renegade.



Για να φτάσετε ωστόσο να πάρετε αποφάσεις, συνήθως, έχει προηγηθεί μια μάχη. Στο Mass Effect οι εχθροπραξίες είναι ως επί το πλείστον μικρές σε διάρκεια αλλά απέναντι σε αρκετά περισσότερους εχθρούς. Θα πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσετε κατάλληλα τις ικανότητες, τόσο τις δικές σας όσο και της υπόλοιπης ομάδας σας. Σε αυτό συμβάλει ο τρόπος με τον οποίο έχετε πρόσβαση στις δυνάμεις σας. Ο χρόνος παγώνει και σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε την κατάλληλη κίνηση ανενόχλητοι. Μπορεί αυτό, φαινομενικά, να κάνει το παιχνίδι ευκολότερο αλλά η πραγματικότητα διαφέρει. Αν δεν πάρετε σωστή θέση τότε θα γίνετε εύκολος στόχος για τους εχθρούς σας ακόμη κι αν χρησιμοποιήσετε όλα τα πλεονεκτήματά σας. Εξ’ ίσου σημαντικό είναι να τοποθετήσετε στα σωστά σημεία την ομάδα σας. Σε αυτό θα σας βοηθήσουν οι οδηγίες που μπορείτε να δώσετε και είναι εντολές επίθεσης, κάλυψης ή κίνησης. Το κακό είναι ότι εκτελούνται πραγματικά πολύ άσχημα και πολλές φορές δε θα έχουν το αποτέλεσμα που θέλετε, αλλά αν τις αμελήσετε τα αποτελέσματα θα είναι χειρότερα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι ο θάνατος του συμμάχου σας. Για την ακρίβεια δεν πεθαίνει ακριβώς αλλά βγαίνει εκτός μάχης μέχρι να καθαρίσει το πεδίο από εχθρούς. Για να κλείσουμε το θέμα των μαχών, θα πρέπει να αναφερθούμε και στο όχημα πάντως εδάφους. Ονομάζεται Mako και θα το συναντήσετε σε κάθε περίπτωση που πρέπει να προσγειωθείτε σε έναν πλανήτη που δεν έχει λιμάνι. Πρακτικά σας πετάνε από το Normandy μέσα σε αυτό το όχημα. Πέρα από τη δυνατότητά του να σας προστατεύει από ακραία καιρικά φαινόμενα, είναι εξοπλισμένο με πολυβόλο αλλά και κανόνι για να μπορείτε να καθαρίσετε και όσους εχθρούς τύχει να βρείτε σε εξωτερικό χώρο.



Για το τέλος αφήσαμε το χειρισμό. Η σχεδίασή του Mass Effect είναι πραγματικά πολύ καλή και φιλική για το χρήστη. Κάθε παίκτης του Xbox 360 θα τον συνηθίσει μέσα στα πρώτα 5-10 λεπτά. Αυτό συμβάλει στο να μη χάνετε χρόνο για να μάθετε κουμπιά, αλλά να μπείτε με τη μία στην ιστορία του παιχνιδιού. Για να είναι ωστόσο καλυμμένοι οι σχεδιαστές έχουν προνοήσει ώστε να σας δίνονται οδηγίες τι θα πρέπει να πατήσετε σε ορισμένες πολύ βασικές καταστάσεις όπως πχ όταν είσαστε μπροστά σε μία πόρτα. Δυστυχώς δεν έχει γίνει η ίδια πρόβλεψη όταν θα βρεθείτε μπροστά σε γρίφους. Με εξαίρεση όταν κάνετε decryption σε κάποιο ντουλάπι όπου σας δείχνει τι πρέπει να πατήσετε, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις οι οδηγίες είναι ιδιαίτερα γενικόλογες και θα πρέπει να στύψετε το μυαλό σας όχι για να λύσετε το γρίφο αλλά για να καταλάβετε τι ακριβώς θα πρέπει να κάνετε.

 

Τεχνικός τομέας
Από τις πρώτες εικόνες που είχαμε δει είχε δημιουργηθεί η αίσθηση ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό, από σχεδιαστικής απόψεως, παιχνίδι. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού μιλάμε για ένα παιχνίδι που αξιοποιεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις δυνατότητες της κονσόλας. Προς τέρψη των απανταχού φίλων του Xbox 360, το τελικό αποτέλεσμα είναι αντάξιο των προσδοκιών που είχαν δημιουργηθεί. Η σχεδίαση του παιχνιδιού έχει γίνει με προφανή στόχο να αποδοθεί η όλη ιστορία με έναν κινηματογραφικό τρόπο. Γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει η επιλογή τα γραφικά να έχουν μια περίεργη θολή αίσθηση που παραπέμπει στις ταινίες. Προς θεού δεν είναι ελάττωμα και όσοι δε το βρίσκουν ευχάριστο μπορούν να το αλλάξουν από το μενού του παιχνιδιού. Σε επίπεδο χαρακτήρων η λεπτομέρεια προσεγγίζει το τέλειο. Οι βασικοί πρωταγωνιστές είναι 100% ρεαλιστικά μοντέλα, που άνετα θα μπορούσαν να είναι και αληθινοί ηθοποιοί (πάντα με ψηφιακή επεξεργασία). Φυσικά δε μιλάμε μόνο για την ομάδα που εσείς ελέγχετε αλλά και σχεδόν όλους όσους θα συναντήσετε με εξαίρεση κάποιες από τις εξωγήινες φυλές που εκ των πραγμάτων δε θα μπορούσαν να παρουσιάζουν ιδιαίτερη ποικιλία (πχ οι rachni που είναι έντομα). 

Από πλευράς σχεδίασης περιβάλλοντος υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε όλους τους πλανήτες, ώστε να βρεθείτε μπροστά σε χώρους κάθε είδους. Τα εδάφη των πλανητών μπορεί να έχουν βλάστηση, λάβα, νερά ή ακόμα και κλιματολογικές συνθήκες αντίστοιχες με αυτές της γης. Όταν θα βρεθείτε σε κάποιο σημαντικό σταθμό όπως είναι το Citadel ή η Noveria, θα διαπιστώσετε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο σχεδιασμό και ότι όλα γύρω σας απεικονίζονται με μεγάλη λεπτομέρεια ώστε να μην υπάρξει ούτε για μία στιγμή η αίσθηση ότι κάποιοι πλανήτες μοιάζουν μεταξύ τους. Ακόμη όμως και μέσα σε κάθε λιμάνι, οι διαφορετικοί χώροι έχουν τις αντίστοιχες λεπτομέρειες ώστε αφενός να ξεχωρίζουν από τους άλλους και αφετέρου να είναι ξεκάθαρη η λειτουργικότητά τους. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το σκάφος σας, όπου πρακτικά μπορείτε να περιπλανηθείτε σε κάθε χώρο του.

Ο γαλαξίας μας αναπαρίσταται πολύ όμορφα και περιλαμβάνει ένα σωρό ηλιακά συστήματα, τους πλανήτες των οποίων μπορείτε ανά πάσα στιγμή να επισκεφθείτε. Επίσης έχει γίνει μια πολύ όμορφη αναπαράσταση του γαλαξία μας με όλα τα διαφορετικά συστήματα που μπορείτε να επισκεφθείτε. Όλα αυτά είναι διαθέσιμα στον αντίστοιχο χάρτη μέσα στο σκάφος σας. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν οι αποστολές σας, σας αναγκάζουν να προσγειωθείτε σε κάποιο άγνωστο πλανήτη. Επειδή αυτό θα συμβεί αρκετές φορές μέσα στο παιχνίδι (αν βέβαια το επιλέξετε εσείς) θα ήταν πρακτικά αδύνατο να σχεδιαστούν όλοι οι κόσμοι ένας προς έναν με φοβερές λεπτομέρειες. Αντ’ αυτού οι προγραμματιστές επέλεξαν τη δημιουργία μικρών περιοχών σε κάθε πλανήτη, στις οποίες που μπορείτε να προσγειωθείτε (πρακτικά μόνο η περιοχή που έχει ενδιαφέρον απεικονίζεται). Τα εδάφη έχουν απλή απεικόνιση, με ορισμένα βουνά και κάποια στοιχειώδη ποικιλομορφία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους φωτισμούς αλλά και στον ουρανό ούτως ώστε να δημιουργείται στον παίκτη η αίσθηση ότι πραγματικά έχει αλλάξει περιβάλλον. Αντίστοιχα, οι περισσότερες εγκαταστάσεις σε αυτά τα μέρη είναι φτωχές σε ποικιλία και βασικά περιορίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τα ορυχεία και τα εργαστήρια. Όλα τα ορυχεία μοιάζουν πολύ μεταξύ τους ενώ το αντίστοιχο συμβαίνει και με τα εργαστήρια. 

Στο θέμα του οπλισμού, συνολικά θα συναντήσετε τέσσερα είδη όπλων. Ανάλογα την εταιρία που τα κατασκευάζει, τα όπλα αυτά απλά αλλάζουν στο χρώμα και ελάχιστα στη μορφή. Ωστόσο, τα βασικά μοντέλα που χρησιμοποιούνται είναι αρκετά προσεγμένα. Ιδιαίτερα λεπτομερές είναι το όχημα που θα χρησιμοποιήσετε στα διάφορα αφιλόξενα περιβάλλοντα. Περιστρέφοντας την κάμερα θα μπορέσετε να δείτε κάθε λεπτομέρεια γύρω σας και θα σας δοθεί στο έπακρο η κατάλληλη αίσθηση της απόστασης από τον στόχο. Αντίστοιχα, τα εφέ των όπλων της ομάδας σας αλλά και του οχήματός σας είναι σχεδιασμένα με την κατάλληλη φαντασία, ενώ και οι εκρήξεις και τα εφέ της κίνησης του οχήματος είναι απόλυτα ρεαλιστικά. 

Ήχος
Άρτιος. Αυτή είναι η μόνη λέξη που μπορεί να περιγράψει τον ήχο του Mass Effect. Απαλή μουσική στα μενού ή όταν περιπλανιέστε στους μεγάλους σταθμούς, εντονότερη όταν υπάρχει δράση (και πολύ καλά συντονισμένη με τη δράση), ενώ και στα διάφορα μπαρ παίζουν τα κατάλληλα κομμάτια για κάθε μαγαζί. Το voice over των χαρακτήρων είναι πολύ δυνατό και ξεφεύγει (όσο αυτό είναι δυνατό) από τις κλασσικές επιλογές. Πλέον από τη φωνή μπορείτε σε μεγάλο βαθμό να προσδιορίσετε ποιος σας μιλάει ακόμα κι αν δε το βλέπετε. Αλλά και όταν υπάρχει οπτική επαφή ο συγχρονισμός της φωνής με τα χείλη του ατόμου που μιλάει είναι πραγματικά άριστος. Στα εφέ μας τα χαλάει λίγο καθώς δεν προσφέρουν κάτι το διαφορετικό σε σχέση με άλλα παιχνίδια αυτού του είδους χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει ανεπάρκεια. Πολύ απλά τα εφέ είναι ακριβώς αυτά που θα περιμέναμε να είναι, όχι το κάτι παραπάνω. 



Επίλογος
Το Mass Effect αποτελεί την έκπληξη της χρονιάς, πολύ απλά διότι συνδυάζει επιτυχημένα τα στοιχεία των RPG και των Shooters, δίνοντας επίσης το απαραίτητο βάθος στο gameplay και προσφέροντάς σας μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ασφαλώς και δεν αποτελεί καθαρόαιμο RPG, αλλά πλησιάζει περισσότερο στο Action. Στο κομμάτι του ark σκίζει, ο ήχος είναι ιδανικός βάση του voice acting και γενικά θα ευχαριστηθείτε να παίζετε. Τα πολλά assignments κουράζουν καθώς δεν έχουν ιδιαίτερη ποικιλία ή ενδιαφέρον αλλά σίγουρα δεν είναι αρκετός λόγος για να το παρατήσετε, μιας και το σενάριο καταφέρνει να σας κρατήσει μέχρι το τέλος. Εν κατακλείδι, σίγουρα μιλάμε για ένα από τα καλύτερα games της χρονιάς.

Θετικά:
- Απίστευτα γραφικά
- Ατμοσφαιρικοί ήχοι
- Εθιστικό gameplay με έντονη δράση
- Άριστo voice acting
- Η εξέλιξη του σεναρίου και ο ρόλος του πρωταγωνιστή σας κρατάνε σε αγωνία

Αρνητικά:
- Οι βαρετοί διάλογοι και οι περιττοί χρόνοι αναμονής στο ασανσέρ
- Μικρή ποικιλία στις προαιρετικές αποστολές

Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9.5
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 8 
Γενικά: 9.1

Το περιμέναμε πολύ καλό και βγήκε εξαιρετικό. Σίγουρα αξίζει τα λεφτά του.

Αντώνης Κατρής 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 JohnShepard (Level13) 11/02/2011 17:03
Απίστευτο παιχνίδι,τι να λέμε τώρα (τα πάντα όλα)
Ήμουνα καταπληκτικός....το ομολογώ! :-P
#2 ta3iapxhs (Level1) 11/02/2011 17:03
Φοβερο game! πολύ καλά γραφικά για την εποχή του. Η Bioware εκανε πάλι το θαύμα της.. :D
#3 glitsboy (Level3) 11/02/2011 17:03
παιχνιδάρα από τις λίγες,και άξιος διάδοχος τον kotor(μέχρι το επόμενο kotor) κατά την άποψη μου.
ένταξη θα μου πείτε άλλο παιχνίδι το ένα άλλο το άλλο αλλα μια ατμόσφαιρα κότορ την έχει δεν μπορείτε να πείτε :P
#4 steam10 (Level3) 11/02/2011 17:03
Τι να πεί κανείς για αυτή την παιχνιδάρα.. απλά θεικό, απίστευτο, μοναδικό, ανεπανάληπτο!
#5 Zaratoth (Level28) 12/07/2014 00:00
Από τα πολύ καλά RPG εκεί έξω. Τρομερό story και gameplay. Να ήταν και λιγότερο δύσχρηστο το σύστημα inventory και θα έπαιρνε 10.
Score  9.1
9.28 User Score
(20  votes)
User Reviews 0
Genre: Action/RPG
Developer: Bioware
Publisher: Microsoft Game Studios
Διάθεση: Microsoft Hellas
Players:
Requirements: 1GB RAM (XP) ή 2GB RAM (Vista), Επεξεργαστής 2.4Ghz, Κάρτα γραφικών 256MB, HD 12GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2007-11-20
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)