- Reviews
- Enemy Territory: Quake Wars (PC, Xbox 360, PS3)
Enemy Territory: Quake Wars (PC, Xbox 360, PS3)
Hot
Enemy Territory: Quake Wars
Site: www.enemyterritory.com
Μετά το Return to Castle Wolfenstein, η σειρά Enemy Territory επέστρεψε. Το νέο παιχνίδι της βρετανικής Splash Damage, η οποία έχει αναλάβει να αναπτύξει το multiplayer μέρος των παιχνιδιών της Id Software, μας τοποθετεί αυτή τη φορά στον κόσμο του Quake, ανάμεσα στην αιματηρή μάχη μεταξύ της Γης και των εξωγήινων Strogg.
Σενάριο
Το παιχνίδι χρονικά τοποθετείται λίγο πριν τα γεγονόντα του Quake 2. Όπως και στα περισσότερα online-only shooters, το σενάριο είναι υποτυπώδες. Οι κακοί εξωγήινοι (Stroggs) εισβάλλουν στην Γη και οι καλοί άνθρωποι (GDF) αναλαμβάνουν να την σώσουν.
Γραφικά
Η 3d μηχανή γραφικών του παιχνιδιού είναι μια τροποποιημένη έκδοση της μηχανής του Doom3. Όμως, παρά το γεγονός ότι είναι αρκετά δυνατή, οι δημιουργοί φαίνεται πως δεν την έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως. Σημαντικότερη απόδειξη είναι η χρήση χαμηλής ανάλυσης textures. Το σκεπτικό φαίνεται να ήταν πώς οι παίκτες λόγω της καταιγιστικής δράσης δεν θα έχουν χρόνο να παρατηρήσουν με προσοχή τα γραφικά. Στο άπειρο μάτι βέβαια, η ποιότητα των textures δεν είναι εμφανής, καθώς οι υπέυθυνοι έχουν φροντήσει να τα επικαλύψουν με μια διακριτική στρώση απο bump-mapping (η τεχνική που δίνει την ψευδαίσθηση της «υφής» των επιφανειών, σκιάζοντάς τις λεπτομέρεις τους ανάλογα με το φως που πέφτει πάνω τους). Αν δεν υπήρχε και αυτό το εφέ τότε το παιχνίδι εύκολα θα έμοιαζε με το Duke Nukem 3d. Χαρακτηρηστικό παράδειγμα είναι οι κορμοί των δέντρων, οι οποίοι δεν έχουν καν bump-mapping και μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει απο το Tomb Raider (το πρώτο).
Το άλλο μεγάλο αδύναμο σημείο των γραφικών είναι οι εξωτερικοί χώροι και συγκεκριμένα η λεπτομέρεια της γεωμετρίας του εδάφους. Από μακριά η αλήθεια είναι πως το έδαφος φαίνεται λεπτομερέστατο και σε ορισμένες περιπτώσεις εντυπωσιακό, όσον αφορά τα textures του. Όσο πλησιάζουμε όμως, η αλήθεια αποκαλύπτεται. Τα πολύγονα με τα οποία έχει αποδοθεί είναι ελάχιστα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν «άγριες» γωνίες, για παράδειγμα σε λόφους, λακούβες, ανηφόρες και κατηφόρες. Ευτυχώς που τα περισσότερα σημεία του εδάφους είναι καλυμμένα με θάμνους και διάφορα άλλα διακοσμητικά, τα οποία κρύβουν τις ατέλεις. Το νερό, αν και λιγοστό, είναι πολύ καλά σχεδιασμένο, ενώ οι εκρήξεις θα μπορούσαν να είναι πιο εντυπωσιακές.
Το καλύτερο χαρτί στα γραφικά είναι τα μοντέλα των παικτών, καθώς είναι λεπτομερέστατα και διαφέρουν ανάλογα με το class. Για παράδειγμα οι GDF Medics φορούν τα ηλεκτρόδια ενός φορητού απινιδωτή στο στήθος τους για γρήγορη χρήση. Δεν ισχύει το ίδιο δυστυχώς και για τα οχήματα, καθώς πάσχουν κι αυτά από “φθηνά” textures.
Το «κλείδωμα» του frame-rate στα 30 frames θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από μερικούς ως πρόβλημα. Αυτό πραγματοποιήθηκε από τους δημιουργούς για λόγους σταθερότητας. Ευτυχώς, με την είσοδο της εντολής “com_unlock_timingmethod 0” στο console του παιχνιδιού, το κλείδωμα εξαφανίζεται και το frame-rate σκαρφαλώνει στα επίπεδα που επιτρέπουν οι δυνατότητες του υπολογιστή.
Λαμβάνοντας βέβαια υπόψη το gameplay, αυτά τα ατοπήματα των γραφικών μπορούν να συγχωρεθούν, είναι όμως ανεπίτρεπτα για ένα παιχνίδι που καυχιέται ότι «θα ζήσουμε τον πόλεμο με ασύγκρητα γραφικά...».
Ήχος
Όπως και σε άλλα online team based shooters, έτσι κι εδώ, οι δημιουργοί αποφάσισαν ότι το παιχνίδι τους έχει τόση μα τόση δράση, που δεν χρειάζεται in-game μουσική να την συνοδεύει. Άλλοι μπορούν να υποστηρίξουν ότι η έλλειψη μουσικής υπάρχει για λόγους ρεαλισμού, καθώς δεν κατεβαίνεις στο πεδίο της μάχης με walkman. Θα είχαν δίκιο, αλλά εδώ μιλάμε για Quake, όχι για ρεαλισμό. Έτσι λοιπόν η μόνη μουσική που θα ακούσετε, θα είναι στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού, και στις loading screens πριν από κάθε πίστα, κάτι που σημαίνει ότι όσο καλή κι αν είναι, δεν θα την ακούτε για πολύ ώρα.
Τα ηχητικά εφέ μέσα στο παιχνίδι κάνουν ικανοποιητικά την δουλειά τους, αλλά δεν παίρνουν βραβείο. Αυτό που θα ακούτε την περισσότερη ώρα, θα είναι οι πυροβολισμοί απο το τουφέκι των GDF και ο ήχος laser από το αντίστοιχο όπλο των Strogg. Αξίζει να σημειωθεί ότι για κάποιον παράξενο λόγο ο ήχος απο τις ριπές του GDF τουφεκίου είναι «εκτός ρυθμού» σε σχέση με τις σφαίρες. Πού και πού θα ακούτε και καμιά έκρηξη απο βλήματα η χειροβομβίδες που σκάνε δίπλα σας ή απο οχήματα που εκρύγνηνται στο βάθος ή από πάνω σας. Οι κρότοι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι απλοί και σύντομοι και πολύ γρήγορα καταντούν συνηθισμένοι. Μέχρι τότε βέβαια θα σας ενδιαφέρει πιο πολύ το πώς θα νικήσετε παρά το τι ακούτε.
Κάτι άλλο που θα ακούτε συνέχεια, είναι οι «ομιλίες» (quick-chat) των παικτών. Αυτές οι προ-ηχογραφημένες φράσεις δηλαδή, που χρησημοποιούνται απο τους παίκτες εν μέσω hotkeys, για γρήγορη συνεννόηση κατά την διάρκεια της μάχης. Αν και το τελευταιό patch (1.2) προσθέτει λειτουργία voice-chat στο παιχνίδι, to quick-chat είναι πάντα χρήσιμο καθώς δεν διαθέτουν όλοι μικρόφωνο (και γλυκιά φωνή). Έτσι λοιπόν, οι GDF έχουν την κλασσική βραχνή «αμερικανάκικη» φωνή, «ντυμένη» με εφέ ασυρμάτου, και οι Strogg έχουν την αντίστοιχη «εξωγηινίσια» φωνή. Ορισμένες από τις φράσεις είναι κάπως εκτός κλίματος, αλλά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν χιουμοριστικές, όπως για παράδειγμα το “thank you” των GDF, που μοιάζει λες και είναι ντελιβεράδες οι οποίοι μόλις δέχθηκαν γενναιόδωρο πουρμπουάρ.
Το τελευταίο που αξίζει να αναφερθεί είναι ο ήχος tetris, συνοδευόμενος και απο μία κόκκινη ένδειξη στο στόχαστρό σας, με κάθε σφαίρα που βρίσκει τον στόχο της. Το γεγονός αυτό είναι από μόνο του αρκετό για να σκοτώσει ακόμα και τα τελευταία ίχνη ρεαλισμού που ίσως είχαν απομείνει, αλλά μερικοί μπορεί να διαφωνήσουν και να το βρουν πρακτικό.
Gameplay
Το Quake Wars είναι από τα πρώτα team based shooters που η επιλογή κλάσης δεν είναι απλά θέμα γούστου, αλλά αποτελεί βασική προυπόθεση για την εκπλήρωση των στόχων μίας αποστολής. Κι αυτό διότι κάθε κλάση έχει το δικό της «εργαλείο» με το οποίο μπορεί να εκπληρώσει συγκεκριμένους στόχους. Για παράδειγμα, αν πρέπει να ανατιναχθεί κάτι, δουλειά αναλαμβάνει ο απλός soldier, ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να τοποθετήσει εκρηκτικά. Αν πρέπει να κατασκευαστεί κάτι, όπως πχ. μία γέφυρα, ο μόνος που μπορεί να το κάνει είναι ο engineer. Αν κανείς από τους παίκτες δεν επιλέξει την κλάση η οποία χρειάζεται για να «προχωρήσει» η αποστολή, τότε ο χρόνος περνάει και τελικά το παιχνίδι τελειώνει εις βάρος τους.
Οι κλάσεις από τις οποίες καλείται να επιλέξει ο παίκτης ειναι πέντε. Εκτός από τις διαφορές που αναμενόμενα υπάρχουν μεταξύ τους, υπάρχουν και μερικές λεπτομέρειες που τις διαφοροποιούν από τις αντίστοιχες της εχθρικής πλευράς. Αρχικά έχουμε τον κλασσικό κρετίνο, τον Soldier/Aggressor αντίστοιχα για τους κακούς. Δουλειά του είναι να σκοτώνει και να ανατινάζει turrets και objectives. Επόμενος είναι ο Medic/Technician, ο οποίος αναλαμβάνει να θεραπεύει τους συμπαίκτες του, είτε αυτοί έχουν απλά τραυματιστεί, είτε εχουν πέσει λυπόθυμοι στο έδαφος. Εδώ παρουσιάζεται μία ενδιαφέρουσα διαφορά ανάμεσα στους medics κάθε παράταξης, καθώς οι μεν GDF έχουν την δυνατότητα να καλουν supply-drops από αέρος, κιβώτια δηλαδή που περιέχουν και health και ammo, ενώ οι Strogg μπορούν και μετατρέπουν τα πτώματα των GDF σε forward spawn points για λίγη ώρα (σημεία από τα οποία επανέρχονται στην μάχη οι πρόσφατως σκοτωμένοι συμπαίκτες). Στη συνέχεια υπάρχουν οι Engineers/Constructors, οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν αμυντικούς πυργίσκους, να επισκευάζουν οχήματα, να αφοπλίζουν εκρηκτικά που έχουν τοποθετηθεί από Soldiers, και να τοποθετούν νάρκες. Έπειτα έχουμε τους Field Ops/Oppressors οι οποίοι κατασκευάζουν διάφορα είδη πυροβολικού και στη συνέχεια κάθονται εκ του ασφαλούς σε κάποιο λόφο, σημαδεύοντας με ένα laser στο πεδίο της μάχης, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο σημείο να δέχεται μπαράζ βομβαρδισμών. Τέλος μένουν οι Covert Ops/Infiltrators, οι οποίοι είναι οι γνωστοί σε όλους snipers. Οι κύριοι αυτοί, εκτός του ότι είναι οι μόνοι που μπορούν να εκπληρώσουν hacking objectives, μπορουν να «κλέψουν» την αμφίεση κάποιου νεκρού αντιπάλου με αποτέλεσμα να στήνουν ενέδρες σε ανυποψίαστους, οι οποίοι αρχικά τον αντιλαμβάνονται σαν συμπαίκτη.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι το σύστημα του experience (XP). Εκτός απο τα απλά kills λοιπόν, κάθε παίκτης αμείβεται με XP ανάλογα με το πόσο καλά εκπληρώνει τον ρόλο του στο παιχνίδι. Αν μαζέψει αρκετό XP, τότε ξεκλειδώνει upgrades και bonuses, τα οποία σχετίζονται με τον τρόπο που έγινε η συλλογή του XP. Για παράδειγμα, όταν ο engineer λάβει αρκετά XP βοηθώντας την ομάδα του επισκευάζοντας οχήματα και πυργίσκους, τότε λαμβάνει upgrade με το οποίο μπορεί να επισκευάζει γρηγορότερα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα ανεξαρτήτου κλάσης αμυντικά upgrades, τα οποία ξεκλειδώνονται με XP που συλλέγει ο παίκτης όταν καταφέρνει να μείνει ζωντανός για αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όσοι αναζητούν τον ρεαλισμό σε ένα FPS και δεν έχουν σταματήσει να διαβάζουν το review μέχρι τώρα, μάλλον θα το κάνουν κάπου εδώ, καθώς το Quake Wars ακολουθεί την γνωστή συνταγή του φρενήρη ρυθμου «πιστολιδίου». Πιό συγκεκριμένα, κερδισμένος είναι αυτός που σε μία face to face μονομαχία θα πατήσει πιο γρήγορα τα κουμπάκια δεξιά αριστέρα και θα χοροπηδάει ενώ ταυτόχρονα θα ραντίζει με σφαίρες την αναμενόμενη τροχιά του αντιπάλου, παρά αυτός που θα πέσει στο έδαφος και θα προσπαθήσει να σημαδέψει μέσα από το σκόπευτρο. Το Quake Wars δεν υστερεί σε οχήματα, καθώς είναι διαθέσιμα κι εδώ όλα τα αναμενόμενα, από ελικόπτερα μέχρι τανκς.
Όλοι οι χάρτες ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Η μία πλευρά επιτείθεται και η άλλη αμύνεται. Σκοπός της επιτειθέμενης πλευράς είναι να ολοκληρώσει απο τρία μέχρι και περισσότερα objectives μέσα σε ένα χρονικό όριο. Οι αμυνόμενοι, όπως είναι προφανές, πρέπει να εξαντλήσουν τον χρόνο του παιχνιδιού αποτρέποντας τους αντιπάλους από το να πετύχουν το τελικό objective .
Υπάρχουν τρία είδη παιχνιδιού. Το objective, το οποίο είναι ένας και μοναδικός χάρτης, το campaign, στο οποίο περιλαμβάνονται τρεις χάρτες στη σειρά με τους παίκτες να διατηρούν το xp και τα rewards τους και το stopwatch, στο οποίο υπάρχει πάλι μόνο ένας χάρτης, αλλά στην λήξη του οι δύο πλευρές αλλάζουν μεταξύ τους και η νέα επιτειθέμενη πλευρά πρέπει να ολοκληρώσει τα objectives γρηγορότερα από την προηγούμενη για να κερδίσει.
Στο τέλος κάθε παιχνιδιού μεταφερόμαστε στην οθόνη με το score, η οποία δεν περιλαμβάνει μόνο τα kills και τα deaths, όπως έχουμε συνηθίσει από άλλα παιχνίδια. Εδώ λοιπόν υπάρχουν τίτλοι οι οποίοι απονέμονται στους καλύτερους (και χειρότερους) παίκτες, όπως Best Medic, Most Accurate, Highest XP, και άλλα. Όπως είναι φυσικό, αυτό έχει γίνει για να αποθήσει τους παίκτες από το άσκοπο κυνήγη αντιπάλων και να προσπαθήσουν να παίξουν το παιχνίδι με βάση τον ρόλο τους.
Επίλογος
Το παιχνίδι περιλαμβάνει κάποιες μπούρδες, τις οποίες προφανώς βαριόντουσαν οι δημιουργοί να βελτιώσουν, όπως για παράδειγμα το ότι δεν υπάρχει κάποιο κουμπί για να γιατρέψει ο medic τον εαυτό του, παρά πρέπει να πετάξει το medpack μπροστά του και να πατήσει πάνω του για να το πάρει. Γι ‘αυτό μια λύση είναι να κάτσετε με την μούρη σε έναν τοίχο οταν πετάτε τα medpacks ώστε να πέφτουν πανω σας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και με μέτριο ping, το παιχνίδι παίζεται άνετα λόγω του πολύ καλού networking που έχει αναπτυχθεί από την Splash Damage. Δεν υπάρχει περίπτωση να αστοχήσετε επειδή ο εχθρός δεν βρίσκεται πλέον στην θέση που βλέπετε εσείς (λόγω της καθυστέρησης), καθώς τα χτυπήματα κατωχυρόνονται client-side, δηλαδή αναλόγως του τι βλέπετε την στιγμή που πυροβολείτε.
To έντυπο manual του παιχνιδιού εξηγεί τα απολύτως βασικά που πρέπει να ξέρετε για να αρχίσετε να παίζετε, ενώ προχωρημένες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο pdf που εγκαθίσταται στο δίσκο. Τέλος, το παιχνίδι παρακολουθεί τις επιδόσεις κάθε παίκτη που παίζει σε ranked server, και στέλνει τα στατιστικά του στην βάση δεδομένων του official community website. Έτσι, οι πιο ανταγωνιστικοί μπορούν να παλέψουν για υψηλότερη κατάταξη στο overall ranking, καθώς και να επιδυκνείουν τα διάφορα μετάλλια και τίτλους που έχουν κερδίσει.
Θετικά:
-XP και Upgrades συστημα
-Προσβάσιμο ακόμα και με μέτριο ping
-Online ranking
Αρνητικά:
-Γραφικά που δεν ανταποκρίνονται στις υποσχέσεις του
-Έλλειψη μουσικής
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8
Αν προτιμάτε τον ρεαλισμό τότε αυτό το παιχνίδι δεν είναι για σας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα περάσετε ατελείωτες ώρες διασκέδασης, όχι μόνο επειδή θα αιχμαλωτιστείτε από την καταιγιστική δράση, αλλά και λόγω του ότι θα θέλετε να βελτιώσετε τον βαθμό και την κατάταξή σας.
Άγγελος Τσιμιδάκης
Site: www.enemyterritory.com
Μετά το Return to Castle Wolfenstein, η σειρά Enemy Territory επέστρεψε. Το νέο παιχνίδι της βρετανικής Splash Damage, η οποία έχει αναλάβει να αναπτύξει το multiplayer μέρος των παιχνιδιών της Id Software, μας τοποθετεί αυτή τη φορά στον κόσμο του Quake, ανάμεσα στην αιματηρή μάχη μεταξύ της Γης και των εξωγήινων Strogg.
Σενάριο
Το παιχνίδι χρονικά τοποθετείται λίγο πριν τα γεγονόντα του Quake 2. Όπως και στα περισσότερα online-only shooters, το σενάριο είναι υποτυπώδες. Οι κακοί εξωγήινοι (Stroggs) εισβάλλουν στην Γη και οι καλοί άνθρωποι (GDF) αναλαμβάνουν να την σώσουν.
Γραφικά
Η 3d μηχανή γραφικών του παιχνιδιού είναι μια τροποποιημένη έκδοση της μηχανής του Doom3. Όμως, παρά το γεγονός ότι είναι αρκετά δυνατή, οι δημιουργοί φαίνεται πως δεν την έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως. Σημαντικότερη απόδειξη είναι η χρήση χαμηλής ανάλυσης textures. Το σκεπτικό φαίνεται να ήταν πώς οι παίκτες λόγω της καταιγιστικής δράσης δεν θα έχουν χρόνο να παρατηρήσουν με προσοχή τα γραφικά. Στο άπειρο μάτι βέβαια, η ποιότητα των textures δεν είναι εμφανής, καθώς οι υπέυθυνοι έχουν φροντήσει να τα επικαλύψουν με μια διακριτική στρώση απο bump-mapping (η τεχνική που δίνει την ψευδαίσθηση της «υφής» των επιφανειών, σκιάζοντάς τις λεπτομέρεις τους ανάλογα με το φως που πέφτει πάνω τους). Αν δεν υπήρχε και αυτό το εφέ τότε το παιχνίδι εύκολα θα έμοιαζε με το Duke Nukem 3d. Χαρακτηρηστικό παράδειγμα είναι οι κορμοί των δέντρων, οι οποίοι δεν έχουν καν bump-mapping και μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει απο το Tomb Raider (το πρώτο).
Το άλλο μεγάλο αδύναμο σημείο των γραφικών είναι οι εξωτερικοί χώροι και συγκεκριμένα η λεπτομέρεια της γεωμετρίας του εδάφους. Από μακριά η αλήθεια είναι πως το έδαφος φαίνεται λεπτομερέστατο και σε ορισμένες περιπτώσεις εντυπωσιακό, όσον αφορά τα textures του. Όσο πλησιάζουμε όμως, η αλήθεια αποκαλύπτεται. Τα πολύγονα με τα οποία έχει αποδοθεί είναι ελάχιστα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν «άγριες» γωνίες, για παράδειγμα σε λόφους, λακούβες, ανηφόρες και κατηφόρες. Ευτυχώς που τα περισσότερα σημεία του εδάφους είναι καλυμμένα με θάμνους και διάφορα άλλα διακοσμητικά, τα οποία κρύβουν τις ατέλεις. Το νερό, αν και λιγοστό, είναι πολύ καλά σχεδιασμένο, ενώ οι εκρήξεις θα μπορούσαν να είναι πιο εντυπωσιακές.
Το καλύτερο χαρτί στα γραφικά είναι τα μοντέλα των παικτών, καθώς είναι λεπτομερέστατα και διαφέρουν ανάλογα με το class. Για παράδειγμα οι GDF Medics φορούν τα ηλεκτρόδια ενός φορητού απινιδωτή στο στήθος τους για γρήγορη χρήση. Δεν ισχύει το ίδιο δυστυχώς και για τα οχήματα, καθώς πάσχουν κι αυτά από “φθηνά” textures.
Το «κλείδωμα» του frame-rate στα 30 frames θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από μερικούς ως πρόβλημα. Αυτό πραγματοποιήθηκε από τους δημιουργούς για λόγους σταθερότητας. Ευτυχώς, με την είσοδο της εντολής “com_unlock_timingmethod 0” στο console του παιχνιδιού, το κλείδωμα εξαφανίζεται και το frame-rate σκαρφαλώνει στα επίπεδα που επιτρέπουν οι δυνατότητες του υπολογιστή.
Λαμβάνοντας βέβαια υπόψη το gameplay, αυτά τα ατοπήματα των γραφικών μπορούν να συγχωρεθούν, είναι όμως ανεπίτρεπτα για ένα παιχνίδι που καυχιέται ότι «θα ζήσουμε τον πόλεμο με ασύγκρητα γραφικά...».
Κερδισμένος είναι αυτός που σε μία face to face μονομαχία θα πατήσει πιο γρήγορα τα κουμπάκια δεξιά αριστέρα και θα χοροπηδάει (ενώ ταυτόχρονα θα ραντίζει με σφαίρες την αναμενόμενη τροχιά του αντιπάλου), παρά αυτός που θα πέσει στο έδαφος και θα προσπαθήσει να σημαδέψει μέσα από το σκόπευτρο.
Ήχος
Όπως και σε άλλα online team based shooters, έτσι κι εδώ, οι δημιουργοί αποφάσισαν ότι το παιχνίδι τους έχει τόση μα τόση δράση, που δεν χρειάζεται in-game μουσική να την συνοδεύει. Άλλοι μπορούν να υποστηρίξουν ότι η έλλειψη μουσικής υπάρχει για λόγους ρεαλισμού, καθώς δεν κατεβαίνεις στο πεδίο της μάχης με walkman. Θα είχαν δίκιο, αλλά εδώ μιλάμε για Quake, όχι για ρεαλισμό. Έτσι λοιπόν η μόνη μουσική που θα ακούσετε, θα είναι στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού, και στις loading screens πριν από κάθε πίστα, κάτι που σημαίνει ότι όσο καλή κι αν είναι, δεν θα την ακούτε για πολύ ώρα.
Τα ηχητικά εφέ μέσα στο παιχνίδι κάνουν ικανοποιητικά την δουλειά τους, αλλά δεν παίρνουν βραβείο. Αυτό που θα ακούτε την περισσότερη ώρα, θα είναι οι πυροβολισμοί απο το τουφέκι των GDF και ο ήχος laser από το αντίστοιχο όπλο των Strogg. Αξίζει να σημειωθεί ότι για κάποιον παράξενο λόγο ο ήχος απο τις ριπές του GDF τουφεκίου είναι «εκτός ρυθμού» σε σχέση με τις σφαίρες. Πού και πού θα ακούτε και καμιά έκρηξη απο βλήματα η χειροβομβίδες που σκάνε δίπλα σας ή απο οχήματα που εκρύγνηνται στο βάθος ή από πάνω σας. Οι κρότοι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι απλοί και σύντομοι και πολύ γρήγορα καταντούν συνηθισμένοι. Μέχρι τότε βέβαια θα σας ενδιαφέρει πιο πολύ το πώς θα νικήσετε παρά το τι ακούτε.
Κάτι άλλο που θα ακούτε συνέχεια, είναι οι «ομιλίες» (quick-chat) των παικτών. Αυτές οι προ-ηχογραφημένες φράσεις δηλαδή, που χρησημοποιούνται απο τους παίκτες εν μέσω hotkeys, για γρήγορη συνεννόηση κατά την διάρκεια της μάχης. Αν και το τελευταιό patch (1.2) προσθέτει λειτουργία voice-chat στο παιχνίδι, to quick-chat είναι πάντα χρήσιμο καθώς δεν διαθέτουν όλοι μικρόφωνο (και γλυκιά φωνή). Έτσι λοιπόν, οι GDF έχουν την κλασσική βραχνή «αμερικανάκικη» φωνή, «ντυμένη» με εφέ ασυρμάτου, και οι Strogg έχουν την αντίστοιχη «εξωγηινίσια» φωνή. Ορισμένες από τις φράσεις είναι κάπως εκτός κλίματος, αλλά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν χιουμοριστικές, όπως για παράδειγμα το “thank you” των GDF, που μοιάζει λες και είναι ντελιβεράδες οι οποίοι μόλις δέχθηκαν γενναιόδωρο πουρμπουάρ.
Το τελευταίο που αξίζει να αναφερθεί είναι ο ήχος tetris, συνοδευόμενος και απο μία κόκκινη ένδειξη στο στόχαστρό σας, με κάθε σφαίρα που βρίσκει τον στόχο της. Το γεγονός αυτό είναι από μόνο του αρκετό για να σκοτώσει ακόμα και τα τελευταία ίχνη ρεαλισμού που ίσως είχαν απομείνει, αλλά μερικοί μπορεί να διαφωνήσουν και να το βρουν πρακτικό.
Gameplay
Το Quake Wars είναι από τα πρώτα team based shooters που η επιλογή κλάσης δεν είναι απλά θέμα γούστου, αλλά αποτελεί βασική προυπόθεση για την εκπλήρωση των στόχων μίας αποστολής. Κι αυτό διότι κάθε κλάση έχει το δικό της «εργαλείο» με το οποίο μπορεί να εκπληρώσει συγκεκριμένους στόχους. Για παράδειγμα, αν πρέπει να ανατιναχθεί κάτι, δουλειά αναλαμβάνει ο απλός soldier, ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να τοποθετήσει εκρηκτικά. Αν πρέπει να κατασκευαστεί κάτι, όπως πχ. μία γέφυρα, ο μόνος που μπορεί να το κάνει είναι ο engineer. Αν κανείς από τους παίκτες δεν επιλέξει την κλάση η οποία χρειάζεται για να «προχωρήσει» η αποστολή, τότε ο χρόνος περνάει και τελικά το παιχνίδι τελειώνει εις βάρος τους.
Οι κλάσεις από τις οποίες καλείται να επιλέξει ο παίκτης ειναι πέντε. Εκτός από τις διαφορές που αναμενόμενα υπάρχουν μεταξύ τους, υπάρχουν και μερικές λεπτομέρειες που τις διαφοροποιούν από τις αντίστοιχες της εχθρικής πλευράς. Αρχικά έχουμε τον κλασσικό κρετίνο, τον Soldier/Aggressor αντίστοιχα για τους κακούς. Δουλειά του είναι να σκοτώνει και να ανατινάζει turrets και objectives. Επόμενος είναι ο Medic/Technician, ο οποίος αναλαμβάνει να θεραπεύει τους συμπαίκτες του, είτε αυτοί έχουν απλά τραυματιστεί, είτε εχουν πέσει λυπόθυμοι στο έδαφος. Εδώ παρουσιάζεται μία ενδιαφέρουσα διαφορά ανάμεσα στους medics κάθε παράταξης, καθώς οι μεν GDF έχουν την δυνατότητα να καλουν supply-drops από αέρος, κιβώτια δηλαδή που περιέχουν και health και ammo, ενώ οι Strogg μπορούν και μετατρέπουν τα πτώματα των GDF σε forward spawn points για λίγη ώρα (σημεία από τα οποία επανέρχονται στην μάχη οι πρόσφατως σκοτωμένοι συμπαίκτες). Στη συνέχεια υπάρχουν οι Engineers/Constructors, οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν αμυντικούς πυργίσκους, να επισκευάζουν οχήματα, να αφοπλίζουν εκρηκτικά που έχουν τοποθετηθεί από Soldiers, και να τοποθετούν νάρκες. Έπειτα έχουμε τους Field Ops/Oppressors οι οποίοι κατασκευάζουν διάφορα είδη πυροβολικού και στη συνέχεια κάθονται εκ του ασφαλούς σε κάποιο λόφο, σημαδεύοντας με ένα laser στο πεδίο της μάχης, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο σημείο να δέχεται μπαράζ βομβαρδισμών. Τέλος μένουν οι Covert Ops/Infiltrators, οι οποίοι είναι οι γνωστοί σε όλους snipers. Οι κύριοι αυτοί, εκτός του ότι είναι οι μόνοι που μπορούν να εκπληρώσουν hacking objectives, μπορουν να «κλέψουν» την αμφίεση κάποιου νεκρού αντιπάλου με αποτέλεσμα να στήνουν ενέδρες σε ανυποψίαστους, οι οποίοι αρχικά τον αντιλαμβάνονται σαν συμπαίκτη.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι το σύστημα του experience (XP). Εκτός απο τα απλά kills λοιπόν, κάθε παίκτης αμείβεται με XP ανάλογα με το πόσο καλά εκπληρώνει τον ρόλο του στο παιχνίδι. Αν μαζέψει αρκετό XP, τότε ξεκλειδώνει upgrades και bonuses, τα οποία σχετίζονται με τον τρόπο που έγινε η συλλογή του XP. Για παράδειγμα, όταν ο engineer λάβει αρκετά XP βοηθώντας την ομάδα του επισκευάζοντας οχήματα και πυργίσκους, τότε λαμβάνει upgrade με το οποίο μπορεί να επισκευάζει γρηγορότερα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα ανεξαρτήτου κλάσης αμυντικά upgrades, τα οποία ξεκλειδώνονται με XP που συλλέγει ο παίκτης όταν καταφέρνει να μείνει ζωντανός για αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όσοι αναζητούν τον ρεαλισμό σε ένα FPS και δεν έχουν σταματήσει να διαβάζουν το review μέχρι τώρα, μάλλον θα το κάνουν κάπου εδώ, καθώς το Quake Wars ακολουθεί την γνωστή συνταγή του φρενήρη ρυθμου «πιστολιδίου». Πιό συγκεκριμένα, κερδισμένος είναι αυτός που σε μία face to face μονομαχία θα πατήσει πιο γρήγορα τα κουμπάκια δεξιά αριστέρα και θα χοροπηδάει ενώ ταυτόχρονα θα ραντίζει με σφαίρες την αναμενόμενη τροχιά του αντιπάλου, παρά αυτός που θα πέσει στο έδαφος και θα προσπαθήσει να σημαδέψει μέσα από το σκόπευτρο. Το Quake Wars δεν υστερεί σε οχήματα, καθώς είναι διαθέσιμα κι εδώ όλα τα αναμενόμενα, από ελικόπτερα μέχρι τανκς.
Όλοι οι χάρτες ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Η μία πλευρά επιτείθεται και η άλλη αμύνεται. Σκοπός της επιτειθέμενης πλευράς είναι να ολοκληρώσει απο τρία μέχρι και περισσότερα objectives μέσα σε ένα χρονικό όριο. Οι αμυνόμενοι, όπως είναι προφανές, πρέπει να εξαντλήσουν τον χρόνο του παιχνιδιού αποτρέποντας τους αντιπάλους από το να πετύχουν το τελικό objective .
Υπάρχουν τρία είδη παιχνιδιού. Το objective, το οποίο είναι ένας και μοναδικός χάρτης, το campaign, στο οποίο περιλαμβάνονται τρεις χάρτες στη σειρά με τους παίκτες να διατηρούν το xp και τα rewards τους και το stopwatch, στο οποίο υπάρχει πάλι μόνο ένας χάρτης, αλλά στην λήξη του οι δύο πλευρές αλλάζουν μεταξύ τους και η νέα επιτειθέμενη πλευρά πρέπει να ολοκληρώσει τα objectives γρηγορότερα από την προηγούμενη για να κερδίσει.
Στο τέλος κάθε παιχνιδιού μεταφερόμαστε στην οθόνη με το score, η οποία δεν περιλαμβάνει μόνο τα kills και τα deaths, όπως έχουμε συνηθίσει από άλλα παιχνίδια. Εδώ λοιπόν υπάρχουν τίτλοι οι οποίοι απονέμονται στους καλύτερους (και χειρότερους) παίκτες, όπως Best Medic, Most Accurate, Highest XP, και άλλα. Όπως είναι φυσικό, αυτό έχει γίνει για να αποθήσει τους παίκτες από το άσκοπο κυνήγη αντιπάλων και να προσπαθήσουν να παίξουν το παιχνίδι με βάση τον ρόλο τους.
Επίλογος
Το παιχνίδι περιλαμβάνει κάποιες μπούρδες, τις οποίες προφανώς βαριόντουσαν οι δημιουργοί να βελτιώσουν, όπως για παράδειγμα το ότι δεν υπάρχει κάποιο κουμπί για να γιατρέψει ο medic τον εαυτό του, παρά πρέπει να πετάξει το medpack μπροστά του και να πατήσει πάνω του για να το πάρει. Γι ‘αυτό μια λύση είναι να κάτσετε με την μούρη σε έναν τοίχο οταν πετάτε τα medpacks ώστε να πέφτουν πανω σας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και με μέτριο ping, το παιχνίδι παίζεται άνετα λόγω του πολύ καλού networking που έχει αναπτυχθεί από την Splash Damage. Δεν υπάρχει περίπτωση να αστοχήσετε επειδή ο εχθρός δεν βρίσκεται πλέον στην θέση που βλέπετε εσείς (λόγω της καθυστέρησης), καθώς τα χτυπήματα κατωχυρόνονται client-side, δηλαδή αναλόγως του τι βλέπετε την στιγμή που πυροβολείτε.
To έντυπο manual του παιχνιδιού εξηγεί τα απολύτως βασικά που πρέπει να ξέρετε για να αρχίσετε να παίζετε, ενώ προχωρημένες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο pdf που εγκαθίσταται στο δίσκο. Τέλος, το παιχνίδι παρακολουθεί τις επιδόσεις κάθε παίκτη που παίζει σε ranked server, και στέλνει τα στατιστικά του στην βάση δεδομένων του official community website. Έτσι, οι πιο ανταγωνιστικοί μπορούν να παλέψουν για υψηλότερη κατάταξη στο overall ranking, καθώς και να επιδυκνείουν τα διάφορα μετάλλια και τίτλους που έχουν κερδίσει.
Θετικά:
-XP και Upgrades συστημα
-Προσβάσιμο ακόμα και με μέτριο ping
-Online ranking
Αρνητικά:
-Γραφικά που δεν ανταποκρίνονται στις υποσχέσεις του
-Έλλειψη μουσικής
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8
Αν προτιμάτε τον ρεαλισμό τότε αυτό το παιχνίδι δεν είναι για σας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα περάσετε ατελείωτες ώρες διασκέδασης, όχι μόνο επειδή θα αιχμαλωτιστείτε από την καταιγιστική δράση, αλλά και λόγω του ότι θα θέλετε να βελτιώσετε τον βαθμό και την κατάταξή σας.
Άγγελος Τσιμιδάκης
NEWS VIEW ALL
No News
Comments