- Reviews
- Halo 3 (Xbox 360)
Halo 3 (Xbox 360)
Hot
REVIEWED ON
Xbox 360
Halo 3
Finish the fight
Site: www.halo3.com
Σενάριο
Όλα ξεκινούν εκεί που τελείωσε το Halo 2. Οι Covenant έχουν βρει τη θέση της Γης και έχουν ξεκινήσει επίθεση ψάχνοντας για στοιχεία που θα μπορούσαν να φανερώσουν τη θέση μιας εγκατάστασης που θα ενεργοποιήσει όλα τα Halo. Ο Masterchief καταφέρνει να εγκαταλείψει τη ναυαρχίδα των Covenant (το High Charity που έχει μολυνθεί από τη Flood) ωστόσο η Cortana έχει μείνει πίσω. Μετά από μια ανώμαλη προσγείωση, ο Masterchief έρχεται αντιμέτωπος με τα νέα δεδομένα. Οι Elites είναι πλέον σύμμαχοι των ανθρώπων και όλοι μαζί θα πρέπει να αποκρούσουν την επίθεση των Covenant και όχι μόνο.
Γραφικά
Το παιχνίδι αρχίζει με μια cut-scene, κάτι το οποίο ακούγεται κλασικό αλλά στην πραγματικότητα είναι μια πολύ καλή αρχή που δείχνει ότι στα ενδιάμεσα video έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Βέβαια αυτό συμβαίνει στα περισσότερα παιχνίδια αλλά επειδή τα μάτια μας έχουν δει πάρα πολλά, καλό είναι να επισημαίνουμε όλα τα θετικά. Επομένως, οι πτυχές της ιστορίας ξεδιπλώνονται μέσα από μια σειρά από cut-scenes. Το κύριο μέρος, όπως είναι λογικό, εξελίσσεται καθώς ο παίκτης περνάει μέσα από τις αποστολές. Η αλήθεια είναι ότι τα γραφικά δεν έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το Halo 2. Έχουν γίνει απλά οι απαραίτητες βελτιώσεις ώστε το παιχνίδι να μπορεί να εκμεταλευτεί τις δυνατότητες του νέου συστήματος της Microsoft, αλλά για να είμαστε 100% ειλικρινείς δεν είναι αυτό που περιμέναμε. Μη φανταστείτε πιξελιάσματα και τέτοια πράγματα αλλά όταν ένα παιχνίδι κάνει τρία χρόνια να βγει στην αγορά τότε όπως και να το κάνουμε οι απαιτήσεις είναι μεγάλες. Ίσως να μην είναι ρεαλιστικές αλλά φταίει και η Microsoft που μας τις δημιούργησε.
Το πιο δυνατό σημείο της μηχανής γραφικών είναι τα διάφορα εφέ. Παρακολουθώντας τις εκρήξεις, τις βολές των όπλων αλλά και γενικότερα καθετί που έρχεται ως αποτέλεσμα των ενεργειών του χαρακτήρα σας, θα μείνετε πραγματικά έκπληκτοι. Το μόνο που ίσως λείπει είναι τα νερά που θα έπρεπε να πετάνε τα οχήματα όταν διασχίζουν ποτάμια, εφέ το οποίο υπάρχει, απλά θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο. Σε γενικές γραμμές, ότι στραβό έχει η μηχανή είναι πταίσμα μιας και η ποιότητα της απεικόνισης μπορεί να μην είναι εξαιρετική, κυμαίνεται όμως σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ήχος
Τι να πει κανείς για το ιδανικό; Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν την ηχητική επένδυση του παιχνιδιού. Ξεκινώντας από το αρχικό μενού θα συναντήσουμε την κλασική ήπια μουσική που έντυνε όλα τα παιχνίδια της σειράς. Οι επιβλητικές συνθέσεις δίνουν στον παίκτη την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μία ήρεμη κατάσταση πριν την καταιγίδα που πρόκειται να ξεσπάσει ενώ παράλληλα παραπέμπουν σε κάτι επικό που πρόκειται να εξελιχθεί. Αυτή όμως δεν είναι η μόνη μουσική που θα ακούσετε. Στις στιγμές που η δράση κορυφώνεται ακούγεται ένα έντονο μουσικό θέμα, το οποίο είναι κατάλληλο για τέτοιες περιστάσεις.
Οι υπόλοιποι ήχοι του παιχνιδιού είναι πολύ καλά δουλεμένοι. Οι πυροβολισμοί είναι υψηλής πιστότητας και διαφορετικοί για κάθε όπλο. Το δυνατότερο όμως σημείο είναι οι συνομιλίες με τις φωνές και τα κείμενα να ταιριάζουν απόλυτα με τους χαρακτήρες που ενσαρκώνουν. Οι ατάκες είναι λίγες και πραγματικά οι κατάλληλες για κάθε περίσταση αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δεν θα ακούσετε τα ίδια λόγια δύο φορές. Έχουμε δει στο παρελθόν να επαναλαμβάνονται οι ίδιοι διάλογοι κάτι που καταντά εκνευριστικό αφού στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προσφέρουν τίποτα στην εξέλιξη ή την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Τέλος, οι ήχοι των οχημάτων είναι και αυτοί σε πολύ καλά επίπεδα ποιότητας. Το αντίθετο θα ήταν παράξενο όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τόσο άρτιο ηχητικό πακέτο.
Gameplay
Προχωράμε στο ζουμί του παιχνιδιού. Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνει ο παίκτης είναι να προσαρμοστεί στο χειρισμό. Για τους παλιούς φίλους της σειράς αυτό δεν θα αποτελέσει πρόβλημα αφού το μοντέλο που χρησιμοποιείται ως βασικό, είναι το ίδιο με αυτό των προηγούμενων τίτλων της σειράς. Οι σκανδάλες λειτουργούν ως μέσα ελέγχου του κάθε χεριού του Masterchief ενώ και τα κουμπιά από πάνω τους έχουν λειτουργία στο αντίστοιχο χέρι. Αυτό έχει σαν συνέπεια κάποια ρεαλιστικά αποτελέσματα. Καταρχήν όταν για παράδειγμα έχετε ένα από τα όπλα που χρειάζονται δύο χέρια τότε το δεξί πυροβολεί και το αριστερό ρίχνει χειροβομβίδες. Όταν κρατάτε δύο όπλα τότε θα πρέπει να πυροβολείτε το αντίστοιχο όπλο με την αντίστοιχη σκανδάλη. Αν είχατε συνηθίσει από άλλα παιχνίδια με ένα κουμπί να πυροβολούν ταυτόχρονα και τα δύο όπλα τότε ξεχάστε το. Ένα ακόμη στοιχείο της χρήσης των όπλων είναι και η δόνηση του gamepad. Ανάλογα το όπλο και τη διάρκεια της βολής υπάρχει και η αντίστοιχη δόνηση ώστε το όλο σύστημα να προσθέτει κάτι ακόμα στο ρεαλισμό και την αίσθηση του παιχνιδού. Πρόκειται για μία λειτουργία η οποία εφαρμόζεται ιδιαίτερα σε κάθε κρίσιμη στιγμή (όταν για παράδειγμα εμφανίζονται παλιότερες στιγμές με την Cortana) ώστε να προσδώσει και την απαιτούμενη ένταση.
Το οπλοστάσιο του τελευταίου μέρους της σειράς είναι το πλουσιότερο όλων. Τα βασικότερα όπλα που θα έχετε στη διάθεσή σας είναι το κλασικό assault rifle και το battle rifle το οποίο διατίθεται με σκόπευτρο που ζουμάρει. Το pistol είναι για άλλη μία φορά το απλούστερο όπλο απ’όλα και δεν διαθέτει το ζουμ που είχαμε δει στο παρελθόν. Ασφαλώς υπάρχει και το κλασικό shotgun (με μειωμένη δύναμη) καθώς και το submachine gun που μπήκε στο παιχνίδι στο δεύτερο μέρος της σειράς, το οποίο dual-wielded είναι άκρως αποτελεσματικό. Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το sniper rifle, το οποίο δεν θα συναντήσετε πολλές φορές μπροστά σας. Ως βαρύ πυροβολικό παραμένει το rocket launcher μόνο που τώρα έχει για παρέα το Spartan laser που με κάθε βολή μπορεί να διαλύσει οποιονδήποτε αντίπαλο στρατιώτη και όχημα.
Όπλα έχουν όμως και οι εξωγήινοι. Τα πλέον κλασικά είναι τα plasma pistol, plasma rifle (αν χρησιμοποιείται ως διπλό τότε είναι ότι πρέπει για τη Flood) καθώς και το needler. Βέβαια δεν σταματάμε εκεί αφού τα brute spiker και brute shot είναι από τα πιο δυνατά όπλα του παιχνιδιού ενώ το carbine για μακρινές αποστάσεις και το beam rifle συμπληρώνουν τη δύναμη πυρός των covenant. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στο energy sword που πολλοί από εμάς το είχαμε λιγουρευτεί για την τρομακτική του δύναμη σε μάχες σώμα με σώμα. Σε αυτά τα είδη όπλων προστέθηκε και το πολύ δυνατό Ruthlan Gravity Hammer που εκτός από αντιπάλους μπορεί να στείλει σε τροχιά και οχήματα με ένα μόνο χτύπημα. Σε όλα αυτά θα πρέπει βεβαίως να προσθέσουμε τα τρία είδη χειροβομβίδων, δηλαδή τις ανθρώπινες frag grenades αλλά και τις plasma και spike grenades.
Τα βαρέα όπλα του Halo 3 θα τα βρείτε διάσπαρτα μέσα στις αποστολές. Συγκεκριμένα, θα συναντήσετε θέσεις βολής με τριών ειδών οπλισμό (machine gun, plasma cannon ή και missile pod). Σε αυτές τις θέσεις μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα βαρέα όπλα ανενόχλητοι και χωρίς να σκέφτεστε τις σφαίρες αφού πολύ απλά δεν τελειώνουν. Τα καλά όμως δεν σταματούν εδώ. Αν καθαρίσετε το χώρο μπροστά σας, απλά τα ξηλώνετε και τα κουβαλάτε μαζί σας ώστε το μακελειό να συνεχιστεί και πάρα πέρα (με μειονέκτημα τα πολύ περιορισμένα πυρομαχικά τους όταν γίνουν φορητά). Το καλύτερο όμως έμεινε για το τέλος. Αν ψάξετε λίγο θα ανακαλύψετε ένα ωραιότατο φλογοβόλο, που μπορεί να μην είναι και πολύ αποτελεσματικό αλλά θα το βρείτε σίγουρα διασκεδαστικό.
Μέσα στο Halo 3 θα συναντήσετε ουκ ολίγα οπλικά συστήματα τα οποία μπορείτε να ανταλλάξετε με τους συμμάχους σας (κι αυτό γιατί δεν είναι λογικό ο απλός πεζοναύτης να έχει σφαίρες και ο Masterchief όχι). Για να μην νομίζετε όμως ότι όλα τελειώνουν εδώ υπάρχει και συνέχεια. Καταρχήν μπορείτε να μαζέψετε από τους εχθρούς ειδικό εξοπλισμό. Αυτός αποτελείται από την bubble shield που σας προστατεύει από κάθε επίθεση από απόσταση, τις trip mines για να ανατινάζετε τους εχθρούς και τα οχήματα που πλησιάζουν, το grav lift που μπορεί να σηκώσει οχήματα και αντικείμενα σε μια μικρή απόσταση από το έδαφος αλλά και τον regenerator μέσα στο πράσινο νέφος τη ζωτική ενέργεια του οποίου αναπληρώνετε πιο γρήγορα εσείς και οι σύμμαχοι (αλλά και οι εχθροί). Εν συνεχεία, για να γίνει το μακελειό πιο ενδιαφέρον υπάρχουν και τα οχήματα. Εδώ συναντάμε μια μεγάλη ποικιλία και για τις δύο πλευρές. Οι άνθρωποι έχουν ως βασικό όχημα το αγαπημένο warthog που όμως πλέον κυκλοφορεί σε τρία μοντέλα ανάλογα τον οπλισμό του: με machine gun, με missile pod ή και σκέτο μόνο για μεταφορές. Για μεταφορές είναι επίσης και το ταχύτατο mongoose όπως και το ιπτάμενο pelican (το οποίο βέβαια δε θα οδηγήσετε). Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα πετάξετε καθόλου. Οι σχεδιαστές έχουν φροντίσει να προσθέσουν το hornet το οποίο πραγματικά θα το αγαπήσετε. Τελευταίο και καλύτερο είναι το γνωστό τανκ ως scorpion που πρακτικά καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του. Από την μεριά των Covenant τα πράγματα είναι πιο κλασικά. Τα γνωστά από παλιά ghost, banshee, wraith (που πλέον βγαίνει σε κανονική έκδοση και σε αντιαεροπορικό) καθώς και το μεταγωγικό phantom (που θα σας κάνει όμως τη ζωή δύσκολη) πρωταγωνιστούν και εδώ με την προσθήκη του chopper που είναι μια πολύ δυνατή αλλά και αργή μηχανή εδάφους. Αν δεν υπάρχουν τανκ γύρω της μπορεί αρκετά εύκολα να κυριαρχήσει στο πεδίο της μάχης.
Ο χειρισμός των οχημάτων είναι και πάλι παρόμοιος με εκείνο των προηγούμενων εκδόσεων. Το αριστερό αναλογικό stick χρησιμεύει σαν γκάζι και φρένο ενώ το όχημα στρίβει προς τα εκεί που κοιτάτε με εξαίρεση τα τανκς που μπορούν να στρέφουν ξεχωριστά το κυρίως σώμα τους και τον πυργίσκο. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο χρήστης να εξοικειώνεται πολύ εύκολα με τον έλεγχο των οχημάτων και να μπορεί να απολαύσει τα πολλά παντιλίκια αλλά και τα περάσματα πάνω από τους δυστυχείς αντιπάλους.
Καλά θα πει κανείς όλα αυτά αλλά από αποστολές πως πάμε; Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πάρα πολλές. Συγκεκριμένα, το πλήθος τους περιορίζεται μόλις στις εννέα. Μπορεί να σκεφτείτε ότι είναι πολύ λίγες αλλά στην πραγματικότητα η έκτασή τους θα σας κρατήσει αρκετή ώρα στην καθεμία. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι δεν παρατηρείται πλέον το πολύ άσχημο φαινόμενο του παρελθόντος όπου έπρεπε να παίξετε στον ίδιο χώρο αρκετές φορές. Στο τελευταίο αυτό μέρος της σειράς θα επισκευτείτε αρκετά διαφορετικά περιβάλλοντα. Κάποιες φορές μέσα σε μια αποστολή μπορεί να χρειαστεί να επιστρέψετε και δεύτερη φορά στο ίδιο σημείο αλλά αυτό δεν είναι κουραστικό, ειδικά από τη στιγμή που ξέρετε ότι άπαξ και τελειώσει η πίστα, δεν θα γυρίσετε ποτέ ξανά εκεί. Αυτό που ίσως σας κουράσει είναι η επανάληψη των αντιπάλων. Όπως είναι αρκετά φυσιολογικό αλλά και αναμενόμενο δεν υπάρχει τρομακτική ποικιλία ενώ και οι προσθήκες είναι ελάχιστες. Το βασικότερο όμως είναι ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά το A.I. Ειδικά οι ευφυέστεροι των εξωγήινων (λέγε με Brute) δεν θα κάτσουν να τους σκοτώσετε αλλά θα καλυφθούν όποτε μπορούν ενώ όταν βλέπουν ότι πλέον τα πράγματα στραβώνουν γι’ αυτούς θα κινηθούν σαν άλλοι καμικάζι προς το μέρος σας. Το μόνο κακό σε όλα αυτά είναι ότι για να τα ζήσετε θα πρέπει να παίξετε σε δυσκολία από Heroic και πάνω αφού το Normal που είναι η πρώτη επιλογή για τον μέσο παίκτη, πραγματικά δεν θα λέγαμε ότι είναι ούτε στο ελάχιστο ανταγωνιστική.
Όπως προείπαμε λοιπόν, το παιχνίδι είναι σχετικά μικρό. Οπότε τι κάνουμε μετά; Η Bungie έχει προνοήσει και γι’ αυτό ώστε να αυξήσει την αντοχή του παιχνιδιού στο μέγιστο. Το απλούστερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ξαναπαίξετε τις αποστολές ενεργοποιώντας τα skulls. Πρόκεινται για επιλογές στην αρχή κάθε αποστολής που αυξάνουν το βαθμό δυσκολίας αλλάζοντας κάποιες παραμέτρους όπως για παράδειγμα κρύβουν το HUD. Η μαγική λέξη ωστόσο είναι το multiplayer. Η πιο άμεση εφαρμογή του είναι δίχως άλλο η co-op ολοκλήρωση του campaign. Το ευκολότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να φωνάξετε ένα φίλο σπίτι σας και με split screen ο ένας να αναλάβει τον Masterchief και ο άλλος τον Arbiter και να πορευτείτε μέσα στις αποστολές του παιχνιδιού. Μέσω του Xbox live ή με system link οι δύο παίκτες μπορούν να γίνουν τέσσερις, με φυσικό επακόλουθο περισσότερη διασκέση και μεγαλύτερο μακελιό. Οι επιλογές όμως δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχουν 11 διαθέσιμοι χάρτες με τους οποίους μέσω Xbox live αλλά και system link μπορούν να μαζευτούν μέχρι και 16 παίκτες. Το αποτέλεσμα είναι μια μάχη ανάμεσα σε εσάς και τους φίλους σας (ή και άγνωστους) χωρίς προηγούμενο. Κι αν οι 11 χάρτες σας φαίνονται λίγοι υπάρχει και σε αυτό λύση. Αφενός η Microsoft έχει δηλώσει ότι θα υπάρχουν στην πορεία χάρτες διαθέσιμοι για κατέβασμα κι αφετέρου η πραγματική επανάσταση είναι μέσα στο δισκάκι που αφοράζετε. Το όνομα αυτής είναι Force. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ουσιαστικά σας δίνει την δυνατότητα να αλλάξετε τις παραμέτρους κάθε χάρτη. Αν και η γεωμετρία της κάθε περιοχής δεν αλλάζει, εντούτοις με την προσθήκη και την αφαίρεση αντικειμένων κάθε χάρτης μπορεί να διαφοροποιηθεί πολύ. Το καλύτερο ωστόσο όλης αυτής της ιστορίας είναι ότι αυτές οι ενέργειες μπορούν να γίνουν και σε πραγματικό χρόνο κάτι που σημαίνει ότι κάποιος παίκτης μπορεί να λειτουργεί σαν Dungeon Master και να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο τα δεδομένα του παιχνιδιού. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό ανοίγει τεράστιες δυνατότητες και ουσιαστικά μπορεί να κρατήσει το Halo 3 ζωντανό για περισσότερο καιρό από οποιοδήποτε τίτλο του είδους. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί μια ακόμη επαναστατική επιλογή. Αυτή δεν είναι άλλη από το replay. Μπορείτε να παίξετε είτε single-player είτε multiplayer παιχνίδια και όταν κάνετε μία ευφάνταστη κίνηση να σταματήσετε και να τη δείτε σε επανάληψη. Κι όχι μόνο αυτό αλλά να σώσετε και το replay ώστε να μπορούν να το δουν και όσοι δύσπιστοι φίλοι σας αμφισβητούν τα κατορθώματά σας.
Επίλογος
Ότι και να πει κανείς για το Halo 3 είναι λίγο. Έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά εξαιρετικό και εθιστικό παιχνίδι που αγγίζει την τελειότητα αλλά δεν τη φτάνει. Ίσως βέβαια αυτή να είναι η εντύπωσή μας, αφού όταν έχεις κάτι τόσο καλό δεν θες να τελειώσει. Όλα τα ωραία όμως κάποτε τελειώνουν και το θέμα είναι η γεύση που σου μένει να είναι γλυκιά. Και σίγουρα σε αυτόν τον τίτλο είναι.
Θετικά:
- Απίθανος ήχος
- Άφθονη δράση
- Εθιστικό gameplay
- Μεγάλη αντοχή
Αρνητικά:
- Τα γραφικά δεν είναι 100% next gen
- Τα πρώτα δύο επίπεδα δυσκολίας παραείναι εύκολα
- Δεν προσφέρει κάτι νέο στο gameplay σε σχέση με τον προκάτοχό του
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 9.2
Το καλύτερο τέλος για μια φανταστική σειρά. Μακάρι όλοι να ακολουθούσαν το παράδειγμά του. Αποκτήστε το χωρίς συζήτηση.
Αντώνης Κατρής
Finish the fight
Site: www.halo3.com
Σενάριο
Όλα ξεκινούν εκεί που τελείωσε το Halo 2. Οι Covenant έχουν βρει τη θέση της Γης και έχουν ξεκινήσει επίθεση ψάχνοντας για στοιχεία που θα μπορούσαν να φανερώσουν τη θέση μιας εγκατάστασης που θα ενεργοποιήσει όλα τα Halo. Ο Masterchief καταφέρνει να εγκαταλείψει τη ναυαρχίδα των Covenant (το High Charity που έχει μολυνθεί από τη Flood) ωστόσο η Cortana έχει μείνει πίσω. Μετά από μια ανώμαλη προσγείωση, ο Masterchief έρχεται αντιμέτωπος με τα νέα δεδομένα. Οι Elites είναι πλέον σύμμαχοι των ανθρώπων και όλοι μαζί θα πρέπει να αποκρούσουν την επίθεση των Covenant και όχι μόνο.
Γραφικά
Το παιχνίδι αρχίζει με μια cut-scene, κάτι το οποίο ακούγεται κλασικό αλλά στην πραγματικότητα είναι μια πολύ καλή αρχή που δείχνει ότι στα ενδιάμεσα video έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Βέβαια αυτό συμβαίνει στα περισσότερα παιχνίδια αλλά επειδή τα μάτια μας έχουν δει πάρα πολλά, καλό είναι να επισημαίνουμε όλα τα θετικά. Επομένως, οι πτυχές της ιστορίας ξεδιπλώνονται μέσα από μια σειρά από cut-scenes. Το κύριο μέρος, όπως είναι λογικό, εξελίσσεται καθώς ο παίκτης περνάει μέσα από τις αποστολές. Η αλήθεια είναι ότι τα γραφικά δεν έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το Halo 2. Έχουν γίνει απλά οι απαραίτητες βελτιώσεις ώστε το παιχνίδι να μπορεί να εκμεταλευτεί τις δυνατότητες του νέου συστήματος της Microsoft, αλλά για να είμαστε 100% ειλικρινείς δεν είναι αυτό που περιμέναμε. Μη φανταστείτε πιξελιάσματα και τέτοια πράγματα αλλά όταν ένα παιχνίδι κάνει τρία χρόνια να βγει στην αγορά τότε όπως και να το κάνουμε οι απαιτήσεις είναι μεγάλες. Ίσως να μην είναι ρεαλιστικές αλλά φταίει και η Microsoft που μας τις δημιούργησε.
Το πιο δυνατό σημείο της μηχανής γραφικών είναι τα διάφορα εφέ. Παρακολουθώντας τις εκρήξεις, τις βολές των όπλων αλλά και γενικότερα καθετί που έρχεται ως αποτέλεσμα των ενεργειών του χαρακτήρα σας, θα μείνετε πραγματικά έκπληκτοι. Το μόνο που ίσως λείπει είναι τα νερά που θα έπρεπε να πετάνε τα οχήματα όταν διασχίζουν ποτάμια, εφέ το οποίο υπάρχει, απλά θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο. Σε γενικές γραμμές, ότι στραβό έχει η μηχανή είναι πταίσμα μιας και η ποιότητα της απεικόνισης μπορεί να μην είναι εξαιρετική, κυμαίνεται όμως σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ήχος
Τι να πει κανείς για το ιδανικό; Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν την ηχητική επένδυση του παιχνιδιού. Ξεκινώντας από το αρχικό μενού θα συναντήσουμε την κλασική ήπια μουσική που έντυνε όλα τα παιχνίδια της σειράς. Οι επιβλητικές συνθέσεις δίνουν στον παίκτη την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μία ήρεμη κατάσταση πριν την καταιγίδα που πρόκειται να ξεσπάσει ενώ παράλληλα παραπέμπουν σε κάτι επικό που πρόκειται να εξελιχθεί. Αυτή όμως δεν είναι η μόνη μουσική που θα ακούσετε. Στις στιγμές που η δράση κορυφώνεται ακούγεται ένα έντονο μουσικό θέμα, το οποίο είναι κατάλληλο για τέτοιες περιστάσεις.
Οι υπόλοιποι ήχοι του παιχνιδιού είναι πολύ καλά δουλεμένοι. Οι πυροβολισμοί είναι υψηλής πιστότητας και διαφορετικοί για κάθε όπλο. Το δυνατότερο όμως σημείο είναι οι συνομιλίες με τις φωνές και τα κείμενα να ταιριάζουν απόλυτα με τους χαρακτήρες που ενσαρκώνουν. Οι ατάκες είναι λίγες και πραγματικά οι κατάλληλες για κάθε περίσταση αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δεν θα ακούσετε τα ίδια λόγια δύο φορές. Έχουμε δει στο παρελθόν να επαναλαμβάνονται οι ίδιοι διάλογοι κάτι που καταντά εκνευριστικό αφού στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προσφέρουν τίποτα στην εξέλιξη ή την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Τέλος, οι ήχοι των οχημάτων είναι και αυτοί σε πολύ καλά επίπεδα ποιότητας. Το αντίθετο θα ήταν παράξενο όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τόσο άρτιο ηχητικό πακέτο.
Gameplay
Προχωράμε στο ζουμί του παιχνιδιού. Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνει ο παίκτης είναι να προσαρμοστεί στο χειρισμό. Για τους παλιούς φίλους της σειράς αυτό δεν θα αποτελέσει πρόβλημα αφού το μοντέλο που χρησιμοποιείται ως βασικό, είναι το ίδιο με αυτό των προηγούμενων τίτλων της σειράς. Οι σκανδάλες λειτουργούν ως μέσα ελέγχου του κάθε χεριού του Masterchief ενώ και τα κουμπιά από πάνω τους έχουν λειτουργία στο αντίστοιχο χέρι. Αυτό έχει σαν συνέπεια κάποια ρεαλιστικά αποτελέσματα. Καταρχήν όταν για παράδειγμα έχετε ένα από τα όπλα που χρειάζονται δύο χέρια τότε το δεξί πυροβολεί και το αριστερό ρίχνει χειροβομβίδες. Όταν κρατάτε δύο όπλα τότε θα πρέπει να πυροβολείτε το αντίστοιχο όπλο με την αντίστοιχη σκανδάλη. Αν είχατε συνηθίσει από άλλα παιχνίδια με ένα κουμπί να πυροβολούν ταυτόχρονα και τα δύο όπλα τότε ξεχάστε το. Ένα ακόμη στοιχείο της χρήσης των όπλων είναι και η δόνηση του gamepad. Ανάλογα το όπλο και τη διάρκεια της βολής υπάρχει και η αντίστοιχη δόνηση ώστε το όλο σύστημα να προσθέτει κάτι ακόμα στο ρεαλισμό και την αίσθηση του παιχνιδού. Πρόκειται για μία λειτουργία η οποία εφαρμόζεται ιδιαίτερα σε κάθε κρίσιμη στιγμή (όταν για παράδειγμα εμφανίζονται παλιότερες στιγμές με την Cortana) ώστε να προσδώσει και την απαιτούμενη ένταση.
Η ιστορία τελειώνει όπως θα έπρεπε. Με ένα πραγματικό μακελειό
Το οπλοστάσιο του τελευταίου μέρους της σειράς είναι το πλουσιότερο όλων. Τα βασικότερα όπλα που θα έχετε στη διάθεσή σας είναι το κλασικό assault rifle και το battle rifle το οποίο διατίθεται με σκόπευτρο που ζουμάρει. Το pistol είναι για άλλη μία φορά το απλούστερο όπλο απ’όλα και δεν διαθέτει το ζουμ που είχαμε δει στο παρελθόν. Ασφαλώς υπάρχει και το κλασικό shotgun (με μειωμένη δύναμη) καθώς και το submachine gun που μπήκε στο παιχνίδι στο δεύτερο μέρος της σειράς, το οποίο dual-wielded είναι άκρως αποτελεσματικό. Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το sniper rifle, το οποίο δεν θα συναντήσετε πολλές φορές μπροστά σας. Ως βαρύ πυροβολικό παραμένει το rocket launcher μόνο που τώρα έχει για παρέα το Spartan laser που με κάθε βολή μπορεί να διαλύσει οποιονδήποτε αντίπαλο στρατιώτη και όχημα.
Όπλα έχουν όμως και οι εξωγήινοι. Τα πλέον κλασικά είναι τα plasma pistol, plasma rifle (αν χρησιμοποιείται ως διπλό τότε είναι ότι πρέπει για τη Flood) καθώς και το needler. Βέβαια δεν σταματάμε εκεί αφού τα brute spiker και brute shot είναι από τα πιο δυνατά όπλα του παιχνιδιού ενώ το carbine για μακρινές αποστάσεις και το beam rifle συμπληρώνουν τη δύναμη πυρός των covenant. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στο energy sword που πολλοί από εμάς το είχαμε λιγουρευτεί για την τρομακτική του δύναμη σε μάχες σώμα με σώμα. Σε αυτά τα είδη όπλων προστέθηκε και το πολύ δυνατό Ruthlan Gravity Hammer που εκτός από αντιπάλους μπορεί να στείλει σε τροχιά και οχήματα με ένα μόνο χτύπημα. Σε όλα αυτά θα πρέπει βεβαίως να προσθέσουμε τα τρία είδη χειροβομβίδων, δηλαδή τις ανθρώπινες frag grenades αλλά και τις plasma και spike grenades.
Τα βαρέα όπλα του Halo 3 θα τα βρείτε διάσπαρτα μέσα στις αποστολές. Συγκεκριμένα, θα συναντήσετε θέσεις βολής με τριών ειδών οπλισμό (machine gun, plasma cannon ή και missile pod). Σε αυτές τις θέσεις μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα βαρέα όπλα ανενόχλητοι και χωρίς να σκέφτεστε τις σφαίρες αφού πολύ απλά δεν τελειώνουν. Τα καλά όμως δεν σταματούν εδώ. Αν καθαρίσετε το χώρο μπροστά σας, απλά τα ξηλώνετε και τα κουβαλάτε μαζί σας ώστε το μακελειό να συνεχιστεί και πάρα πέρα (με μειονέκτημα τα πολύ περιορισμένα πυρομαχικά τους όταν γίνουν φορητά). Το καλύτερο όμως έμεινε για το τέλος. Αν ψάξετε λίγο θα ανακαλύψετε ένα ωραιότατο φλογοβόλο, που μπορεί να μην είναι και πολύ αποτελεσματικό αλλά θα το βρείτε σίγουρα διασκεδαστικό.
Μέσα στο Halo 3 θα συναντήσετε ουκ ολίγα οπλικά συστήματα τα οποία μπορείτε να ανταλλάξετε με τους συμμάχους σας (κι αυτό γιατί δεν είναι λογικό ο απλός πεζοναύτης να έχει σφαίρες και ο Masterchief όχι). Για να μην νομίζετε όμως ότι όλα τελειώνουν εδώ υπάρχει και συνέχεια. Καταρχήν μπορείτε να μαζέψετε από τους εχθρούς ειδικό εξοπλισμό. Αυτός αποτελείται από την bubble shield που σας προστατεύει από κάθε επίθεση από απόσταση, τις trip mines για να ανατινάζετε τους εχθρούς και τα οχήματα που πλησιάζουν, το grav lift που μπορεί να σηκώσει οχήματα και αντικείμενα σε μια μικρή απόσταση από το έδαφος αλλά και τον regenerator μέσα στο πράσινο νέφος τη ζωτική ενέργεια του οποίου αναπληρώνετε πιο γρήγορα εσείς και οι σύμμαχοι (αλλά και οι εχθροί). Εν συνεχεία, για να γίνει το μακελειό πιο ενδιαφέρον υπάρχουν και τα οχήματα. Εδώ συναντάμε μια μεγάλη ποικιλία και για τις δύο πλευρές. Οι άνθρωποι έχουν ως βασικό όχημα το αγαπημένο warthog που όμως πλέον κυκλοφορεί σε τρία μοντέλα ανάλογα τον οπλισμό του: με machine gun, με missile pod ή και σκέτο μόνο για μεταφορές. Για μεταφορές είναι επίσης και το ταχύτατο mongoose όπως και το ιπτάμενο pelican (το οποίο βέβαια δε θα οδηγήσετε). Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα πετάξετε καθόλου. Οι σχεδιαστές έχουν φροντίσει να προσθέσουν το hornet το οποίο πραγματικά θα το αγαπήσετε. Τελευταίο και καλύτερο είναι το γνωστό τανκ ως scorpion που πρακτικά καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του. Από την μεριά των Covenant τα πράγματα είναι πιο κλασικά. Τα γνωστά από παλιά ghost, banshee, wraith (που πλέον βγαίνει σε κανονική έκδοση και σε αντιαεροπορικό) καθώς και το μεταγωγικό phantom (που θα σας κάνει όμως τη ζωή δύσκολη) πρωταγωνιστούν και εδώ με την προσθήκη του chopper που είναι μια πολύ δυνατή αλλά και αργή μηχανή εδάφους. Αν δεν υπάρχουν τανκ γύρω της μπορεί αρκετά εύκολα να κυριαρχήσει στο πεδίο της μάχης.
Ο χειρισμός των οχημάτων είναι και πάλι παρόμοιος με εκείνο των προηγούμενων εκδόσεων. Το αριστερό αναλογικό stick χρησιμεύει σαν γκάζι και φρένο ενώ το όχημα στρίβει προς τα εκεί που κοιτάτε με εξαίρεση τα τανκς που μπορούν να στρέφουν ξεχωριστά το κυρίως σώμα τους και τον πυργίσκο. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο χρήστης να εξοικειώνεται πολύ εύκολα με τον έλεγχο των οχημάτων και να μπορεί να απολαύσει τα πολλά παντιλίκια αλλά και τα περάσματα πάνω από τους δυστυχείς αντιπάλους.
Καλά θα πει κανείς όλα αυτά αλλά από αποστολές πως πάμε; Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πάρα πολλές. Συγκεκριμένα, το πλήθος τους περιορίζεται μόλις στις εννέα. Μπορεί να σκεφτείτε ότι είναι πολύ λίγες αλλά στην πραγματικότητα η έκτασή τους θα σας κρατήσει αρκετή ώρα στην καθεμία. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι δεν παρατηρείται πλέον το πολύ άσχημο φαινόμενο του παρελθόντος όπου έπρεπε να παίξετε στον ίδιο χώρο αρκετές φορές. Στο τελευταίο αυτό μέρος της σειράς θα επισκευτείτε αρκετά διαφορετικά περιβάλλοντα. Κάποιες φορές μέσα σε μια αποστολή μπορεί να χρειαστεί να επιστρέψετε και δεύτερη φορά στο ίδιο σημείο αλλά αυτό δεν είναι κουραστικό, ειδικά από τη στιγμή που ξέρετε ότι άπαξ και τελειώσει η πίστα, δεν θα γυρίσετε ποτέ ξανά εκεί. Αυτό που ίσως σας κουράσει είναι η επανάληψη των αντιπάλων. Όπως είναι αρκετά φυσιολογικό αλλά και αναμενόμενο δεν υπάρχει τρομακτική ποικιλία ενώ και οι προσθήκες είναι ελάχιστες. Το βασικότερο όμως είναι ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά το A.I. Ειδικά οι ευφυέστεροι των εξωγήινων (λέγε με Brute) δεν θα κάτσουν να τους σκοτώσετε αλλά θα καλυφθούν όποτε μπορούν ενώ όταν βλέπουν ότι πλέον τα πράγματα στραβώνουν γι’ αυτούς θα κινηθούν σαν άλλοι καμικάζι προς το μέρος σας. Το μόνο κακό σε όλα αυτά είναι ότι για να τα ζήσετε θα πρέπει να παίξετε σε δυσκολία από Heroic και πάνω αφού το Normal που είναι η πρώτη επιλογή για τον μέσο παίκτη, πραγματικά δεν θα λέγαμε ότι είναι ούτε στο ελάχιστο ανταγωνιστική.
Όπως προείπαμε λοιπόν, το παιχνίδι είναι σχετικά μικρό. Οπότε τι κάνουμε μετά; Η Bungie έχει προνοήσει και γι’ αυτό ώστε να αυξήσει την αντοχή του παιχνιδιού στο μέγιστο. Το απλούστερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ξαναπαίξετε τις αποστολές ενεργοποιώντας τα skulls. Πρόκεινται για επιλογές στην αρχή κάθε αποστολής που αυξάνουν το βαθμό δυσκολίας αλλάζοντας κάποιες παραμέτρους όπως για παράδειγμα κρύβουν το HUD. Η μαγική λέξη ωστόσο είναι το multiplayer. Η πιο άμεση εφαρμογή του είναι δίχως άλλο η co-op ολοκλήρωση του campaign. Το ευκολότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να φωνάξετε ένα φίλο σπίτι σας και με split screen ο ένας να αναλάβει τον Masterchief και ο άλλος τον Arbiter και να πορευτείτε μέσα στις αποστολές του παιχνιδιού. Μέσω του Xbox live ή με system link οι δύο παίκτες μπορούν να γίνουν τέσσερις, με φυσικό επακόλουθο περισσότερη διασκέση και μεγαλύτερο μακελιό. Οι επιλογές όμως δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχουν 11 διαθέσιμοι χάρτες με τους οποίους μέσω Xbox live αλλά και system link μπορούν να μαζευτούν μέχρι και 16 παίκτες. Το αποτέλεσμα είναι μια μάχη ανάμεσα σε εσάς και τους φίλους σας (ή και άγνωστους) χωρίς προηγούμενο. Κι αν οι 11 χάρτες σας φαίνονται λίγοι υπάρχει και σε αυτό λύση. Αφενός η Microsoft έχει δηλώσει ότι θα υπάρχουν στην πορεία χάρτες διαθέσιμοι για κατέβασμα κι αφετέρου η πραγματική επανάσταση είναι μέσα στο δισκάκι που αφοράζετε. Το όνομα αυτής είναι Force. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ουσιαστικά σας δίνει την δυνατότητα να αλλάξετε τις παραμέτρους κάθε χάρτη. Αν και η γεωμετρία της κάθε περιοχής δεν αλλάζει, εντούτοις με την προσθήκη και την αφαίρεση αντικειμένων κάθε χάρτης μπορεί να διαφοροποιηθεί πολύ. Το καλύτερο ωστόσο όλης αυτής της ιστορίας είναι ότι αυτές οι ενέργειες μπορούν να γίνουν και σε πραγματικό χρόνο κάτι που σημαίνει ότι κάποιος παίκτης μπορεί να λειτουργεί σαν Dungeon Master και να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο τα δεδομένα του παιχνιδιού. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό ανοίγει τεράστιες δυνατότητες και ουσιαστικά μπορεί να κρατήσει το Halo 3 ζωντανό για περισσότερο καιρό από οποιοδήποτε τίτλο του είδους. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί μια ακόμη επαναστατική επιλογή. Αυτή δεν είναι άλλη από το replay. Μπορείτε να παίξετε είτε single-player είτε multiplayer παιχνίδια και όταν κάνετε μία ευφάνταστη κίνηση να σταματήσετε και να τη δείτε σε επανάληψη. Κι όχι μόνο αυτό αλλά να σώσετε και το replay ώστε να μπορούν να το δουν και όσοι δύσπιστοι φίλοι σας αμφισβητούν τα κατορθώματά σας.
Επίλογος
Ότι και να πει κανείς για το Halo 3 είναι λίγο. Έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά εξαιρετικό και εθιστικό παιχνίδι που αγγίζει την τελειότητα αλλά δεν τη φτάνει. Ίσως βέβαια αυτή να είναι η εντύπωσή μας, αφού όταν έχεις κάτι τόσο καλό δεν θες να τελειώσει. Όλα τα ωραία όμως κάποτε τελειώνουν και το θέμα είναι η γεύση που σου μένει να είναι γλυκιά. Και σίγουρα σε αυτόν τον τίτλο είναι.
Θετικά:
- Απίθανος ήχος
- Άφθονη δράση
- Εθιστικό gameplay
- Μεγάλη αντοχή
Αρνητικά:
- Τα γραφικά δεν είναι 100% next gen
- Τα πρώτα δύο επίπεδα δυσκολίας παραείναι εύκολα
- Δεν προσφέρει κάτι νέο στο gameplay σε σχέση με τον προκάτοχό του
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 9.2
Το καλύτερο τέλος για μια φανταστική σειρά. Μακάρι όλοι να ακολουθούσαν το παράδειγμά του. Αποκτήστε το χωρίς συζήτηση.
Αντώνης Κατρής
NEWS VIEW ALL
No News
Comments