- Reviews
- Halo 2 (PC)
Halo 2 (PC)
Hot
REVIEWED ON
PC
Halo 2 (PC)
Τι ήθελε και βγήκε για PC; Δεν καθότανε στ’ αυγά του;
Site: www.microsoft.com/games/halo2
Το Halo είναι ένα First-Person Shooter που έχει ταυτιστεί με την πορεία της Microsoft στον χώρο των Games. Η πρώτη έκδοση της σειράς κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2002 για Xbox και τον Σεπτέμβριο του 2003 για PC. Αυτή η καθυστέρηση ήταν μόνο μία μικρή γεύση του τι θα ακολουθούσε αφού το Halo 2 κυκλοφόρησε στις 11 Νοεμβρίου 2004 για το Xbox και έπρεπε να περάσουνε σχεδόν τρία χρόνια για να δούνε προκοπή οι PC Users και μάλιστα με μία κάκιστη μεταφορά που ούτε οι πιο απαισιόδοξοι δεν θα περίμεναν. Κοινώς, περισσότερο…port δεν γίνεται!
Σενάριο
(από το review του Σπύρου Κλαουδάτου για το Halo 2)
Το παιχνίδι αρχίζει σχεδόν ακριβώς από εκεί που τελείωσε το προηγούμενο. Ο MasterChief και η Cortana έχουν επιτυχώς καταστρέψει το Δακτυλίδι και επιστρέφουν σε έναν military space station όπου εκεί τους υποδέχονται με τιμές ηρώων διάφοροι αξιωματικοί, μεαξύ αυτών και η Μiranda Keyes, κόρη του Captain Keyes από το πρώτο game. Τους παρασημοφορούν και όλα δείχνουν να είναι ωραία και καλά, μέχρι που άλλη μια full scale επίθεση των Covenant αρχίζει. Αυτή είναι και η αρχή του πρώτου επιπέδου. Την ίδια στιγμή όμως, επικρατεί και μία εσωτερική διαμάχη μεταξύ των εξωγήινων που σύντομα θα οδηγήσει σε εμφύλιο. Οι Elites είναι στα καρφιά με τους Brutes για το ποια είναι η ανώτερη φυλή ώστε να κάνει κουμάντο. Οι Prophets από την άλλη, οι οποίοι είναι τα όντα που ελέγχουν τη μοίρα των Covenant έχουν και αυτοί τα δικά τους σχέδια, μιας και στόχο έχουν να εξαφανίσουν οποιοδήποτε άλλο είδος μέσω της ενεργοποίησης των υπολοίπων Halos. H Flood βέβαια δε θα μπορούσε να μείνει έξω από το χορό και μάλιστα στη συνέχεια βλέπουμε και το ων το οποίο λειτουργεί ως αρχηγός της. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα επισκεφθείτε διάφορες τοποθεσίες και θα αντιμετωπίσετε μερικά νέα είδη εχθρών. Η ιστορία θα λέγαμε περιπλέκεται ακόμα περισσότερο από το πρώτο Halo γιατί πολύ απλά συγκρούονται τα συμφέροντα και oι επιδιώξεις πολλών χαρακτήρων του παιχνιδιού. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως έρχεται στη συνέχεια. Χωρίς να σας «spoilerιάσουμε» περισσότερο, θα σας πούμε μόνο ότι ο Master Chief δε θα είναι ο μόνος χαρακτήρας που θα ελέγχετε, αλλά θα δείτε την ιστορία και με την προοπτική ενός άλλου χαρακτήρα-κλειδί στην υπόθεση. Γενικά, είναι ένα σενάριο που αρμόζει σε ένα game επικών διαστάσεων όπως αυτό, ενώ δε λείπουν οι ανατροπές και οι προδοσίες. Mόνο μειονέκτημα, αν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, είναι ότι οι cutscenes τραβάνε πολύ και πρέπει να έχετε συνεχώς την προσοχή σας στραμμένη σε αυτές αλλιώς δε θα πάρετε μυρωδιά του τι συμβαίνει. Το απότομο τέλος πιθανόν να δυσαρεστήσει πολλούς fans της σειράς.
Γραφικά
Κάθε port που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει τουλάχιστον να προσεγγίζει σε ποιότητα γραφικών τον προκάτοχό του. Το Halo 2 αποτελεί εξαίρεση αφού κυκλοφόρησε στο PC όχι απλώς με ένα έτος καθυστέρηση (όπως ο προκάτοχός του) αλλά με τρία χρόνια, κάτι που προδίδει μία “γερασμένη” μηχανή γραφικών. Ανεξάρτητα από το τι κάρτα γραφικών διαθέτει ο υπολογιστής σας, το συνολικό αποτέλεσμα που θα δείτε στην οθόνη σας πολύ απλά φτάνει “μέχρι εκεί”. Εκ πρώτης όψεως θα παρατηρήσετε ότι το μόνο που έχει αποδοθεί πιστά είναι περιβάλλον του παιχνιδιού, κάτι που δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι παρατηρήσαμε μέχρι και τα χρωματιστά “A” και “B” buttons του Xbox, αφού ούτως ή άλλως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ανά πάσα στιγμή και το controller της κονσόλας…αν φυσικά το έχετε αγοράσει. Γιατί αν έχετε ήδη Xbox τότε δεν θα μπείτε καν στον κόπο να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο review!
Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάτι από τον σχεδιασμό των χαρακτήρων, αυτό είναι τα cutscenes, όπου παρά τα όποια προβλήματα, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στην απόδοση ανθρώπων κι εξωγήινων (με όμορφες εναλλαγές πλάνων) αλλά και των οπτικών εφέ που αυτοί παράγουν. Συγκεκριμένα η απουσία lip-sync στους διαλόγους και ο απρόσεκτος σχεδιασμός των μοντέλων σε περιοχές όπως το πρόσωπο (το οποίο μένει ανέκφραστο), αφήνει μία μικρή πικρία ιδιαίτερα σε όσους από εσάς “ψειρίζουν” κάτι τέτοια. Μέσα στο παιχνίδι, η graphics engine δείχνει -όπως προαναφέραμε- την ηλικία της με ελαφρώς ξεπερασμένα pixels τα οποία εκτίθενται σε κοντινή απόσταση αλλά και μέτριο σχεδιασμό και (ιδιαίτερα) κίνηση των χαρακτήρων. Θα συναντήσετε μέχρι και χαρακτήρες που κινούνται μηχανικά αφού κάνουν ότι τρέχουν προς μία κατεύθυνση και μένουν στο ίδιο σημείο γιατί την ίδια στιγμή τους εμποδίζει ένα χάρτινο κουτί ύψους 30 εκατοστών! Το frame rate ευτυχώς δεν…πέφτει, αλλά με όσα βλέπουμε μήπως μας…σηκώνεται και ποτέ;!
Άλλη μία όαση γραφικών είναι τα εφέ από τα πυρά των όπλων αλλά και από τις live αλλαγές κάθε πίστας που προκαλούν ευχάριστες ανατροπές στη μάχη. Ο τομέας των εφέ ήταν, είναι και στο Halo 3 (με όσα έχουμε δει) σίγουρα θα είναι ένα από τα μεγάλα ατού που αξίζουν την προσοχή σας. Τέλος, δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε και την πολύ καλή ατμόσφαιρα, όχι μόνο στα βίντεο αλλά και εντός του παιχνιδιού όπου η δράση εξελίσσεται με κινηματογραφικό τρόπο ώστε να ζείτε διαρκώς την ένταση της μάχης.
Ήχος
Αυτός ο τομέας δεν θα καταλήξει στην πυρά καθώς είναι ο μόνος στον οποίο έχει γίνει προσεγμένη δουλειά. Από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησής σας θα παρατηρήσετε τους ατμοσφαιρικούς διαλόγους τόσο των ανθρώπων όσο και των εξωγήινων. Για τα voice-overs των humans δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αμερικανικές ατάκες οι οποίες δίνουν και παίρνουν όσο εξελίσσεται η μάχη (άλλωστε τόσο στο Hollywood όσο και στα games, οι αμερικανοί είναι αυτοί που πάντοτε σώζουν τον πλανήτη από την καταστροφή). Η ομιλία δεν είναι μόνο ποιοτική αλλά διαθέτει και την δέουσα ποικιλία φράσεων ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της δράσης –όταν είστε μόνος- επιτυγχάνεται μέσω ασυρμάτου. Τα ηχητικά εφέ των σφαιρών, παρά την επανάληψή τους, κυμαίνονται και αυτά σε αρκετά υψηλά επίπεδα.
Gameplay
Το Halo 2 καθυστέρησε πολλά χρόνια να κυκλοφορήσει για PC κι αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι στον τομέα των Games, η Microsoft έχει ρίξει περισσότερο βάρος στην αγαπημένη της κονσόλα. Το παιχνίδι απευθύνεται σε όσους από εσάς δεν ήσασταν ποτέ κάτοχοι ενός Xbox και έχετε την περιέργεια να το δείτε αλλά και σε όσους είχαν παίξει το Halo: Combat Evolved στο PC, το οποίο –όπως θα δείτε στη συνέχεια- είχε αφήσει για την εποχή του πολύ καλύτερες εντυπώσεις. Τα βασικά στοιχεία του Halo 2 είναι κοπιαρισμένα με κάθε λεπτομέρεια από την έκδοση του Xbox, αφού με το καλημέρα θα βρείτε μπροστά σας την Live υπηρεσία του τομέα “Games for Windows” της Microsoft, στην οποία έχετε έναν μήνα δωρεάν πρόσβαση για να παίξετε το παιχνίδι δικτυακό. Καλό θα ήταν να δείτε πρώτα αν πραγματικά σας κάνει το παιχνίδι, να ολοκληρώσετε το campaign και να αφήσετε το multiplayer για αργότερα ώστε να μην χάσετε κάποιες ημέρες από τον μήνα δωρεάν που σας παρέχεται. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι και μία καλή ευκαιρία διαφήμισης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση οι συνδρομητές του Xbox 360 έχουν έναν παραπάνω λόγο από εσάς να εγγραφούν (λόγω του ότι κατεβάζουν demos, συνομιλούν με άλλους κατόχους Xbox κτλ.)
Τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας (Easy, Normal, Heroic, Legendary) απευθύνονται σε κάθε είδους χρήστη, αν και οι hardcore FPSάδες δεν θα βρείτε την δυσκολία του παιχνιδιού ιδιαίτερα υψηλή. Μάλιστα όταν ολοκληρώνετε ένα level, αυτό θα εμφανιστεί σε μία λίστα όπου μπορείτε να το ξαναπαίξετε όποτε θέλετε επιλέγοντας τον βαθμό δυσκολίας που επιθυμείτε. Το tutorial που περνάτε ως MasterChief είναι πιο σύντομο ώστε να μην σας κουράζει και η δράση ξεκινάει πιο γρήγορα. Αρχικά, όλη η ομάδα περιμένει σε θέσεις μάχης να υποδεχθεί τις ορδές των εξωγήινων στο αεροσκάφος της. Με το που γίνεται η έφοδος αρχίζουν να τρυπάνε οι τοίχοι του αεροσκάφους και η δράση ξεκινάει. Στόχος σας είναι να εξοντώσετε πλήθος από ζιζάνια τα οποία, με την βοήθεια των συναδέλφων σας, δεν πρόκειται να προβάλουν ιδιαίτερη αντίσταση.
Το Α.Ι. των άλλων στρατιωτών μοιάζει να είναι σχεδόν ίδιου επιπέδου με το δικό σας. Καλύπτονται, πετυχαίνουν και καταρρίπτουν τους στόχους που θέτουν, έχουν αρκετή ενέργεια, επικοινωνούν μαζί σας διαρκώς και γενικά κάνουν κάθε είδους βρωμοδουλειά. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κάθεστε αμέριμνοι και να τους αφήνετε να τα κάνουν όλα μόνοι τους γιατί χωρίς την βοήθειά σας κάποια στιγμή οι άντρες σας θα ξεμείνουν από ενέργεια και θα εξοντωθούν. Ένα άλλο παράδειγμα της ρεαλιστικής Α.Ι. είναι ότι μπορείτε να πετύχετε δικό σας στρατιώτη την ώρα της μάχης, να δεχτεί το χτύπημα, να του αφαιρεθεί η ενέργεια και να σας πει σε έντονο ύφος να σταματήσετε. Αν συνεχίσετε να τον πυροβολείτε τότε θα σας πει μία άλλη αντίστοιχη ατάκα έως ότου τον σκοτώσετε οριστικά.
Ο χειρισμός είναι αυτός ενός κλασικού FPS και με την χρήση του Xbox controller είναι ίδιος με αυτόν του Xbox. Μπορείτε ακόμα και να επιλέξετε διάφορα μοντέλα χειρισμού τα οποία σας προτείνει το σύστημα μέσω των options. Υπάρχουν όμως κι ορισμένα μικροπροβλήματα, όπως στην περίπτωση που θέλετε να χρησιμοποιήσετε όπλο από έναν νεκρό ή κατά την αλλαγή των όπλων η οποία έχει και ιδιομορφίες αφού δεν σας επιτρέπει να αξιοποιήσετε τους αριθμούς του πληκτρολογίου σας αλλά το πλήκτρο “Q” ώστε να μεταβείτε στο ακριβώς επόμενο όπλο. Επιπλέον, υπάρχει και δυνατότητα για άμεσο zoom αλλά και η χρήση της μπουνιάς για την κοντινή απόσταση σε περίπτωση που θέλετε να σπάσετε μία μεταλλαγμένη μούρη και πρέπει να εξοικονομήσετε σφαίρες. Στο ερώτημα “mouse ή controller” οι απόψεις διαφέρουν. Κι αυτό γιατί στην πρώτη περίπτωση το ποντίκι επιτρέπει καλύτερη κίνηση ενώ στην δεύτερη περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα αυτόματης στόχευσης του εχθρού που σας βγάζει από αρκετό βάσανο.
Στα τόσα αρνητικά της έκδοσης για PC, δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα γνωστά προβλήματα της αντίστοιχης έκδοσης του Xbox, δηλαδή την διαρκή επανάληψη των ίδιων εχθρών αλλά και των ίδιων επιπέδων (με εξαίρεση ορισμένα μικροαντικείμενα στον χώρο τα οποία όμως δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά). Σε όλα αυτά προσθέστε και το ανούσιο ψάξιμο αφού δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα κοιτάτε τους συμπολεμιστές σας και θα απορείτε για το επόμενο μέρος στο οποίο θα πρέπει να μεταβείτε ώστε να συνεχιστεί η δράση. Όλα αυτά μπορούν εύκολα να σας αποστασιοποιήσουν από το campaign.
Το multiplayer, μέσω της live υπηρεσίας, σας επιτρέπει να παίξετε με άλλους PC ή Xbox users (2-16 αντίπαλοι), δίνοντάς σας την ευκαιρία να δοκιμάσετε απολαυστικά deathmatch ή και mode αντίστοιχο με το γνωστό capture the flag. Υπάρχουν αρκετά ακόμη modes που ουσιαστικά αποτελούν φιλτράρισμα των βασικών modes. Η ουσία είναι ότι μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας σε ένα από τα 23 διαθέσιμα maps ενώ το όλο πακέτο περιλαμβάνει και editor για να φτιάξετε τον δικό σας χάρτη και να τον χρησιμοποιήσετε σε μελλοντικά παιχνίδια σας.
Επίλογος
Είναι ίσως η χειρότερη έκδοση του Halo που κυκλοφόρησε ποτέ. Όταν μέχρι και η Microsoft μας αναγκάζει να αγοράσουμε Xbox 360 για να παίξουμε FPS τότε αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε ότι τα πράγματα για τους PC Users δεν θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα! Μήπως αντί για χειριστήριο Xbox στο PC να βάζαμε mouse στο Xbox 360;
Θετικά:
- Ευπαρουσίαστα pre-rentered videos
- Κλασική δράση και υπόθεση από το Halo
- Το A.I. των συναδέλφων σας μπορεί να σας βοηθήσει στη μάχη
- Ωραίοι διάλογοι
- Δυνατότητα να παίξετε Live και να ευχαριστηθείτε το παιχνίδι περισσότερο
Αρνητικά:
- Απαράδεκτα γραφικά στον σχεδιασμό και την κίνηση των χαρακτήρων
- Πολλά “κενά” στην engine του παιχνιδιού
- Gameplay που ανά διαστήματα κουράζει
- Το campaign είναι εύκολο και απείρως βαρετό
- Δηλαδή κυρία Microsoft, θα πρέπει να βάλουμε με το ζόρι Windows Vista;
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Πρόκειται απλώς για μία καθυστερημένη μεταφορά του Halo 2 από το Xbox στο PC. HALια μαύρα!
Μάνος Γρυπάρης
Τι ήθελε και βγήκε για PC; Δεν καθότανε στ’ αυγά του;
Site: www.microsoft.com/games/halo2
Το Halo είναι ένα First-Person Shooter που έχει ταυτιστεί με την πορεία της Microsoft στον χώρο των Games. Η πρώτη έκδοση της σειράς κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2002 για Xbox και τον Σεπτέμβριο του 2003 για PC. Αυτή η καθυστέρηση ήταν μόνο μία μικρή γεύση του τι θα ακολουθούσε αφού το Halo 2 κυκλοφόρησε στις 11 Νοεμβρίου 2004 για το Xbox και έπρεπε να περάσουνε σχεδόν τρία χρόνια για να δούνε προκοπή οι PC Users και μάλιστα με μία κάκιστη μεταφορά που ούτε οι πιο απαισιόδοξοι δεν θα περίμεναν. Κοινώς, περισσότερο…port δεν γίνεται!
Σενάριο
(από το review του Σπύρου Κλαουδάτου για το Halo 2)
Το παιχνίδι αρχίζει σχεδόν ακριβώς από εκεί που τελείωσε το προηγούμενο. Ο MasterChief και η Cortana έχουν επιτυχώς καταστρέψει το Δακτυλίδι και επιστρέφουν σε έναν military space station όπου εκεί τους υποδέχονται με τιμές ηρώων διάφοροι αξιωματικοί, μεαξύ αυτών και η Μiranda Keyes, κόρη του Captain Keyes από το πρώτο game. Τους παρασημοφορούν και όλα δείχνουν να είναι ωραία και καλά, μέχρι που άλλη μια full scale επίθεση των Covenant αρχίζει. Αυτή είναι και η αρχή του πρώτου επιπέδου. Την ίδια στιγμή όμως, επικρατεί και μία εσωτερική διαμάχη μεταξύ των εξωγήινων που σύντομα θα οδηγήσει σε εμφύλιο. Οι Elites είναι στα καρφιά με τους Brutes για το ποια είναι η ανώτερη φυλή ώστε να κάνει κουμάντο. Οι Prophets από την άλλη, οι οποίοι είναι τα όντα που ελέγχουν τη μοίρα των Covenant έχουν και αυτοί τα δικά τους σχέδια, μιας και στόχο έχουν να εξαφανίσουν οποιοδήποτε άλλο είδος μέσω της ενεργοποίησης των υπολοίπων Halos. H Flood βέβαια δε θα μπορούσε να μείνει έξω από το χορό και μάλιστα στη συνέχεια βλέπουμε και το ων το οποίο λειτουργεί ως αρχηγός της. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα επισκεφθείτε διάφορες τοποθεσίες και θα αντιμετωπίσετε μερικά νέα είδη εχθρών. Η ιστορία θα λέγαμε περιπλέκεται ακόμα περισσότερο από το πρώτο Halo γιατί πολύ απλά συγκρούονται τα συμφέροντα και oι επιδιώξεις πολλών χαρακτήρων του παιχνιδιού. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως έρχεται στη συνέχεια. Χωρίς να σας «spoilerιάσουμε» περισσότερο, θα σας πούμε μόνο ότι ο Master Chief δε θα είναι ο μόνος χαρακτήρας που θα ελέγχετε, αλλά θα δείτε την ιστορία και με την προοπτική ενός άλλου χαρακτήρα-κλειδί στην υπόθεση. Γενικά, είναι ένα σενάριο που αρμόζει σε ένα game επικών διαστάσεων όπως αυτό, ενώ δε λείπουν οι ανατροπές και οι προδοσίες. Mόνο μειονέκτημα, αν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, είναι ότι οι cutscenes τραβάνε πολύ και πρέπει να έχετε συνεχώς την προσοχή σας στραμμένη σε αυτές αλλιώς δε θα πάρετε μυρωδιά του τι συμβαίνει. Το απότομο τέλος πιθανόν να δυσαρεστήσει πολλούς fans της σειράς.
Γραφικά
Κάθε port που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει τουλάχιστον να προσεγγίζει σε ποιότητα γραφικών τον προκάτοχό του. Το Halo 2 αποτελεί εξαίρεση αφού κυκλοφόρησε στο PC όχι απλώς με ένα έτος καθυστέρηση (όπως ο προκάτοχός του) αλλά με τρία χρόνια, κάτι που προδίδει μία “γερασμένη” μηχανή γραφικών. Ανεξάρτητα από το τι κάρτα γραφικών διαθέτει ο υπολογιστής σας, το συνολικό αποτέλεσμα που θα δείτε στην οθόνη σας πολύ απλά φτάνει “μέχρι εκεί”. Εκ πρώτης όψεως θα παρατηρήσετε ότι το μόνο που έχει αποδοθεί πιστά είναι περιβάλλον του παιχνιδιού, κάτι που δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι παρατηρήσαμε μέχρι και τα χρωματιστά “A” και “B” buttons του Xbox, αφού ούτως ή άλλως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ανά πάσα στιγμή και το controller της κονσόλας…αν φυσικά το έχετε αγοράσει. Γιατί αν έχετε ήδη Xbox τότε δεν θα μπείτε καν στον κόπο να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο review!
Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάτι από τον σχεδιασμό των χαρακτήρων, αυτό είναι τα cutscenes, όπου παρά τα όποια προβλήματα, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στην απόδοση ανθρώπων κι εξωγήινων (με όμορφες εναλλαγές πλάνων) αλλά και των οπτικών εφέ που αυτοί παράγουν. Συγκεκριμένα η απουσία lip-sync στους διαλόγους και ο απρόσεκτος σχεδιασμός των μοντέλων σε περιοχές όπως το πρόσωπο (το οποίο μένει ανέκφραστο), αφήνει μία μικρή πικρία ιδιαίτερα σε όσους από εσάς “ψειρίζουν” κάτι τέτοια. Μέσα στο παιχνίδι, η graphics engine δείχνει -όπως προαναφέραμε- την ηλικία της με ελαφρώς ξεπερασμένα pixels τα οποία εκτίθενται σε κοντινή απόσταση αλλά και μέτριο σχεδιασμό και (ιδιαίτερα) κίνηση των χαρακτήρων. Θα συναντήσετε μέχρι και χαρακτήρες που κινούνται μηχανικά αφού κάνουν ότι τρέχουν προς μία κατεύθυνση και μένουν στο ίδιο σημείο γιατί την ίδια στιγμή τους εμποδίζει ένα χάρτινο κουτί ύψους 30 εκατοστών! Το frame rate ευτυχώς δεν…πέφτει, αλλά με όσα βλέπουμε μήπως μας…σηκώνεται και ποτέ;!
Άλλη μία όαση γραφικών είναι τα εφέ από τα πυρά των όπλων αλλά και από τις live αλλαγές κάθε πίστας που προκαλούν ευχάριστες ανατροπές στη μάχη. Ο τομέας των εφέ ήταν, είναι και στο Halo 3 (με όσα έχουμε δει) σίγουρα θα είναι ένα από τα μεγάλα ατού που αξίζουν την προσοχή σας. Τέλος, δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε και την πολύ καλή ατμόσφαιρα, όχι μόνο στα βίντεο αλλά και εντός του παιχνιδιού όπου η δράση εξελίσσεται με κινηματογραφικό τρόπο ώστε να ζείτε διαρκώς την ένταση της μάχης.
Όχι, δεν τρέχει στα Windows XP. Εκτός κι αν έχετε κανένα γνωστό εκεί στην Deviance, πως την λένε…
Ήχος
Αυτός ο τομέας δεν θα καταλήξει στην πυρά καθώς είναι ο μόνος στον οποίο έχει γίνει προσεγμένη δουλειά. Από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησής σας θα παρατηρήσετε τους ατμοσφαιρικούς διαλόγους τόσο των ανθρώπων όσο και των εξωγήινων. Για τα voice-overs των humans δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αμερικανικές ατάκες οι οποίες δίνουν και παίρνουν όσο εξελίσσεται η μάχη (άλλωστε τόσο στο Hollywood όσο και στα games, οι αμερικανοί είναι αυτοί που πάντοτε σώζουν τον πλανήτη από την καταστροφή). Η ομιλία δεν είναι μόνο ποιοτική αλλά διαθέτει και την δέουσα ποικιλία φράσεων ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της δράσης –όταν είστε μόνος- επιτυγχάνεται μέσω ασυρμάτου. Τα ηχητικά εφέ των σφαιρών, παρά την επανάληψή τους, κυμαίνονται και αυτά σε αρκετά υψηλά επίπεδα.
Gameplay
Το Halo 2 καθυστέρησε πολλά χρόνια να κυκλοφορήσει για PC κι αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι στον τομέα των Games, η Microsoft έχει ρίξει περισσότερο βάρος στην αγαπημένη της κονσόλα. Το παιχνίδι απευθύνεται σε όσους από εσάς δεν ήσασταν ποτέ κάτοχοι ενός Xbox και έχετε την περιέργεια να το δείτε αλλά και σε όσους είχαν παίξει το Halo: Combat Evolved στο PC, το οποίο –όπως θα δείτε στη συνέχεια- είχε αφήσει για την εποχή του πολύ καλύτερες εντυπώσεις. Τα βασικά στοιχεία του Halo 2 είναι κοπιαρισμένα με κάθε λεπτομέρεια από την έκδοση του Xbox, αφού με το καλημέρα θα βρείτε μπροστά σας την Live υπηρεσία του τομέα “Games for Windows” της Microsoft, στην οποία έχετε έναν μήνα δωρεάν πρόσβαση για να παίξετε το παιχνίδι δικτυακό. Καλό θα ήταν να δείτε πρώτα αν πραγματικά σας κάνει το παιχνίδι, να ολοκληρώσετε το campaign και να αφήσετε το multiplayer για αργότερα ώστε να μην χάσετε κάποιες ημέρες από τον μήνα δωρεάν που σας παρέχεται. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι και μία καλή ευκαιρία διαφήμισης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση οι συνδρομητές του Xbox 360 έχουν έναν παραπάνω λόγο από εσάς να εγγραφούν (λόγω του ότι κατεβάζουν demos, συνομιλούν με άλλους κατόχους Xbox κτλ.)
Η Microsoft αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι στον τομέα των games το βάρος πέφτει περισσότερο στο Xbox 360.
Τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας (Easy, Normal, Heroic, Legendary) απευθύνονται σε κάθε είδους χρήστη, αν και οι hardcore FPSάδες δεν θα βρείτε την δυσκολία του παιχνιδιού ιδιαίτερα υψηλή. Μάλιστα όταν ολοκληρώνετε ένα level, αυτό θα εμφανιστεί σε μία λίστα όπου μπορείτε να το ξαναπαίξετε όποτε θέλετε επιλέγοντας τον βαθμό δυσκολίας που επιθυμείτε. Το tutorial που περνάτε ως MasterChief είναι πιο σύντομο ώστε να μην σας κουράζει και η δράση ξεκινάει πιο γρήγορα. Αρχικά, όλη η ομάδα περιμένει σε θέσεις μάχης να υποδεχθεί τις ορδές των εξωγήινων στο αεροσκάφος της. Με το που γίνεται η έφοδος αρχίζουν να τρυπάνε οι τοίχοι του αεροσκάφους και η δράση ξεκινάει. Στόχος σας είναι να εξοντώσετε πλήθος από ζιζάνια τα οποία, με την βοήθεια των συναδέλφων σας, δεν πρόκειται να προβάλουν ιδιαίτερη αντίσταση.
Το Α.Ι. των άλλων στρατιωτών μοιάζει να είναι σχεδόν ίδιου επιπέδου με το δικό σας. Καλύπτονται, πετυχαίνουν και καταρρίπτουν τους στόχους που θέτουν, έχουν αρκετή ενέργεια, επικοινωνούν μαζί σας διαρκώς και γενικά κάνουν κάθε είδους βρωμοδουλειά. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κάθεστε αμέριμνοι και να τους αφήνετε να τα κάνουν όλα μόνοι τους γιατί χωρίς την βοήθειά σας κάποια στιγμή οι άντρες σας θα ξεμείνουν από ενέργεια και θα εξοντωθούν. Ένα άλλο παράδειγμα της ρεαλιστικής Α.Ι. είναι ότι μπορείτε να πετύχετε δικό σας στρατιώτη την ώρα της μάχης, να δεχτεί το χτύπημα, να του αφαιρεθεί η ενέργεια και να σας πει σε έντονο ύφος να σταματήσετε. Αν συνεχίσετε να τον πυροβολείτε τότε θα σας πει μία άλλη αντίστοιχη ατάκα έως ότου τον σκοτώσετε οριστικά.
Ο χειρισμός είναι αυτός ενός κλασικού FPS και με την χρήση του Xbox controller είναι ίδιος με αυτόν του Xbox. Μπορείτε ακόμα και να επιλέξετε διάφορα μοντέλα χειρισμού τα οποία σας προτείνει το σύστημα μέσω των options. Υπάρχουν όμως κι ορισμένα μικροπροβλήματα, όπως στην περίπτωση που θέλετε να χρησιμοποιήσετε όπλο από έναν νεκρό ή κατά την αλλαγή των όπλων η οποία έχει και ιδιομορφίες αφού δεν σας επιτρέπει να αξιοποιήσετε τους αριθμούς του πληκτρολογίου σας αλλά το πλήκτρο “Q” ώστε να μεταβείτε στο ακριβώς επόμενο όπλο. Επιπλέον, υπάρχει και δυνατότητα για άμεσο zoom αλλά και η χρήση της μπουνιάς για την κοντινή απόσταση σε περίπτωση που θέλετε να σπάσετε μία μεταλλαγμένη μούρη και πρέπει να εξοικονομήσετε σφαίρες. Στο ερώτημα “mouse ή controller” οι απόψεις διαφέρουν. Κι αυτό γιατί στην πρώτη περίπτωση το ποντίκι επιτρέπει καλύτερη κίνηση ενώ στην δεύτερη περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα αυτόματης στόχευσης του εχθρού που σας βγάζει από αρκετό βάσανο.
Στα τόσα αρνητικά της έκδοσης για PC, δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα γνωστά προβλήματα της αντίστοιχης έκδοσης του Xbox, δηλαδή την διαρκή επανάληψη των ίδιων εχθρών αλλά και των ίδιων επιπέδων (με εξαίρεση ορισμένα μικροαντικείμενα στον χώρο τα οποία όμως δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά). Σε όλα αυτά προσθέστε και το ανούσιο ψάξιμο αφού δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα κοιτάτε τους συμπολεμιστές σας και θα απορείτε για το επόμενο μέρος στο οποίο θα πρέπει να μεταβείτε ώστε να συνεχιστεί η δράση. Όλα αυτά μπορούν εύκολα να σας αποστασιοποιήσουν από το campaign.
Το multiplayer, μέσω της live υπηρεσίας, σας επιτρέπει να παίξετε με άλλους PC ή Xbox users (2-16 αντίπαλοι), δίνοντάς σας την ευκαιρία να δοκιμάσετε απολαυστικά deathmatch ή και mode αντίστοιχο με το γνωστό capture the flag. Υπάρχουν αρκετά ακόμη modes που ουσιαστικά αποτελούν φιλτράρισμα των βασικών modes. Η ουσία είναι ότι μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας σε ένα από τα 23 διαθέσιμα maps ενώ το όλο πακέτο περιλαμβάνει και editor για να φτιάξετε τον δικό σας χάρτη και να τον χρησιμοποιήσετε σε μελλοντικά παιχνίδια σας.
Επίλογος
Είναι ίσως η χειρότερη έκδοση του Halo που κυκλοφόρησε ποτέ. Όταν μέχρι και η Microsoft μας αναγκάζει να αγοράσουμε Xbox 360 για να παίξουμε FPS τότε αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε ότι τα πράγματα για τους PC Users δεν θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα! Μήπως αντί για χειριστήριο Xbox στο PC να βάζαμε mouse στο Xbox 360;
Θετικά:
- Ευπαρουσίαστα pre-rentered videos
- Κλασική δράση και υπόθεση από το Halo
- Το A.I. των συναδέλφων σας μπορεί να σας βοηθήσει στη μάχη
- Ωραίοι διάλογοι
- Δυνατότητα να παίξετε Live και να ευχαριστηθείτε το παιχνίδι περισσότερο
Αρνητικά:
- Απαράδεκτα γραφικά στον σχεδιασμό και την κίνηση των χαρακτήρων
- Πολλά “κενά” στην engine του παιχνιδιού
- Gameplay που ανά διαστήματα κουράζει
- Το campaign είναι εύκολο και απείρως βαρετό
- Δηλαδή κυρία Microsoft, θα πρέπει να βάλουμε με το ζόρι Windows Vista;
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Πρόκειται απλώς για μία καθυστερημένη μεταφορά του Halo 2 από το Xbox στο PC. HALια μαύρα!
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
No News
Comments
το xbox είναι κορυφή,να δούμε θα βγάλει το 3?