Super Mario 64

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON Nintendo 64  

Mama mia, ο Μάριο έγινε τρισδιάστατος!

Mama mia, ο Μάριο έγινε τρισδιάστατος!

Mama mia, ο Μάριο έγινε τρισδιάστατος!

Το Super Mario 64 είναι η πρώτη τρισδιάστατη έκδοση της σειράς Mario που έχει θρέψει γενιές και γενιές. Κι όχι μόνο γενιές ιαπώνων αφού πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο έχουν αποδεχτεί όλοι οι gamers ανά τον κόσμο, άσχετα με το αν είναι fans του συμπαθητικού υδραυλικού ή όχι. 

Μεγάλο όπλο το Nintendo 64
Η τρίτη κατά σειρά οικιακή κονσόλα της Nintendo (και η πρώτη 64bitη) έφερε την επανάσταση από την πρώτη στιγμή κυκλοφορίας της και σε μια εποχή με πολύ δυνατό ανταγωνισμό, όταν η Nintendo είχε απέναντί της την Sony και την Sega. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και σήμερα με την Microsoft να παίρνει την θέση της Sega που εγκατέλειψε τον πόλεμο των κονσολών νωρίς. Έτσι, σε ένα καυτό καλοκαίρι του ’96, το N64 (που αρχικά επρόκειτο να ονομαστεί Ultra 64) εμφανίζεται στην Ιαπωνία στα τέλη Ιουνίου και τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη. Στα τέλη Σεπτεμβρίου καταφθάνει και το Super Mario 64, ένα παιχνίδι που άλλαξε όλα όσα ξέραμε μέχρι τότε για τα Platform Games.

O Μario γίνεται για πρώτη φορά τρισδιάστατος σε ένα παιχνίδι που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες της κονσόλας. 64bit που συνδυαζόντουσαν με εκατομμύρια χρώματα κι ένα παιχνίδι σκέτη κόλαση, το οποίο όταν το πιάσεις πολύ απλά δεν μπορείς να το αφήσεις άσχετα με το τι είδος παιχνιδιών σου αρέσει να παίζεις.

Η ιστορία
Το σενάριο έχει ως εξής (μην περιμένετε πρωτοτυπία, πάνω κάτω ξέρετε πως έχουν τα πράγματα με τον Mario!) Η πριγκίπισσα Toadstool προσκαλεί τον Mario στο κάστρο της για να φάνε κέικ. Όταν όμως ο Mario φτάνει στο κάστρο, με το που μπαίνει μέσα το βρίσκει εγκαταλελειμμένο και σκοτεινό. Για άλλη μια φορά ο Bowser έχει απαγάγει την πριγκίπισσα στον κόσμο του, έχοντας αφήσει στο κάστρο της δεκάδες πίνακες οι οποίοι ουσιαστικά είναι portals για τον σκοτεινό κόσμο του. Όταν ο Mario κάνει άλμα και «βουτήξει» στον καθένα από τους πίνακες, τότε θα μεταπηδήσει στον κόσμο του Bowser. Δηλαδή στην συγκεκριμένη πίστα που θα αντικατοπτρίζει ο πίνακας και η οποία στο τέλος της θα έχει και έναν τελικό κακό.

Η ταύτιση του χρήστη
Το Super Mario 64 είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς το οποίο έχει τέτοια μαγευτική ατμόσφαιρα, τέτοια γραφικά και τέτοιο μοναδικό ήχο, που καταφέρνει να ταυτίσει τον χρήστη με τον Mario! Όσοι είχαν την τύχη να παίξουν το παιχνίδι σε μικρή ηλικία, σίγουρα θα θυμούνται και τα όνειρα που ακολουθούσαν μετά από ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού. Στα οποία όνειρα θα πετάγατε, θα κολυμπούσατε ή θα πλακώνατε στις γροθιές όποιον εχθρό συναντούσατε μπροστά σας. Το παιχνίδι έχει τέτοιο περιβάλλον που βοηθάει σε μεγάλο βαθμό την ταύτισή σας με τον ήρωα (Mario). Πριν μπείτε στο κάστρο μπορείτε να εξερευνήσετε τον γύρω χώρο, να κολυμπήσετε στη λίμνη του κάστρου, να κάνετε βόλτα στον καταράχτη ή να πάτε στο πίσω μέρος του κάστρου. Μπαίνοντας στο κάστρο και βλέποντας όλους αυτούς τους «κλώνους» του Toad να είναι στεναχωρημένοι, βαθιά μέσα σας θα λυπηθείτε και εσείς για όλο αυτό το σκηνικό και θα θελήσετε να…συναντήσετε από κοντά τον Bowser να του τα ψάλετε ένα χεράκι!



Ο Mario αλλάζει έκφραση στο πρόσωπό του. Χαμογελάει, λυπάται, όταν κερδίζει σηκώνει ψηλά την γροθιά του, όταν δέχεται χτυπήματα πέφτει κάτω και ανασηκώνεται πεισματικά, όταν θελήσει να δει κάτι μαζί με την κάμερα που αλλάζει θέση σηκώνει τα μάτια του και παρατηρεί τον χώρο. Αν τον αφήσετε ακίνητο για αρκετή ώρα θα κάτσει κάτω και λίγη ώρα αργότερα θα αποκοιμηθεί (αν θέλετε μπορείτε να κοιμηθείτε κι εσείς μπροστά στην τηλεόραση και να ξυπνήσετε μαζί το πρωί!) Πρόκειται για μία ατελείωτη ταύτιση, τουλάχιστον μέχρι να φτάσετε στον στόχο σας. Να κερδίσετε δηλαδή τον Bowser.

Κανείς δεν πίστευε στα μάτια του όταν είδε τον Μάριο να γίνεται τρισδιάστατος. Δεν πρόκειται να ξαναγίνει τέτοιο τεχνολογικό άλμα όπως αυτό του ’96. Η Nintendo μας άφησε με ανοικτό το στόμα, έτσι απλά…


Γραφικά
Η τεχνολογία του Nintendo 64 μας επιτρέπει να απολαύσουμε τον Mario με μία γκάμα εκατομμυρίων χρωμάτων στην οθόνη. Τα πολύγωνα είναι όμορφα σχεδιασμένα με μία μικρή απροσεξία στα σημεία όπου περιστρέφεται η κάμερα πίσω από τα πολύγωνα και βλέπετε το…ντεκόρ του διπλανού δωματίου. Κατά τα άλλα ο Mario έχει απόλυτα φυσική κίνηση. Το άλμα του, τα slides, οι γροθιές κι οι κλωτσιές που εξαπολύει στους εχθρούς του, όλα δένουν σε μία τέλεια αρμονία. Ακόμα και το σημείο όπου πετάει έχει αρκετή δόση ρεαλισμού αφού μετά την πρώτη απογείωση σταδιακά ο Mario θα αρχίσει να χάνει ύψος. To anti-aliasing δεν μπορεί να φτάσει τα σημερινά στάνταρ αλλά δεδομένου ότι πρόκειται για παιχνίδι του '96, αυτό από μόνο του δίνω στο Mario 64 πάρα πολλά ελαφρυντικά!

Τα landscapes είναι καλοσχεδιασμένα και απεικονίζουν άψογα τις διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες. Από το χορτάρι στη λάβα κι από την λάβα στο χιόνι, όλες οι πίστες έχουν μία λογική συνέχεια στα αντικείμενά τους και επηρεάζουν άμεσα την κίνηση του Mario. Οι χιονοθύελλες τον εμποδίζουν να προχωρήσει, οι βουτιές στους ατελείωτους ωκεανούς του επιτρέπουν να αναπνεύσει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, οι μπάρες σε πίστες με λάβα του επιτρέπουν να κρεμαστεί από αυτές κ.ο.κ.

Η φύση των γραφικών, όπως και του Mario, είναι καθαρά καρτουνίστικη και κατά συνέπεια αντίστοιχη είναι κι η απεικόνιση των εχθρών του. Άλλοι είναι τρωτοί όπως τα μικρά minions του κούπα, κι άλλοι άτρωτοι όπως χιονάνθρωποι, φαντάσματα κτλ. Καθένας από τους εχθρούς όμως ταιριάζει απόλυτα με την φύση του κάθε level.


Gameplay
Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι δεν δυσκολεύει ιδιαίτερα τον χρήστη. Κάθε πίστα σας επιτρέπει να κερδίσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό αστεριών αν ολοκληρώσετε ορισμένες αποστολές, οι οποίες περιγράφονται προτού ξεκινήσετε την πίστα. Συνήθως οι δύο από αυτές σας ζητούν να νικήσετε τον τελικό εχθρό της πίστας και να συλλέξετε 8 κόκκινα νομίσματα τα οποία βρίσκονται κρυμμένα σε διάφορα σημεία της πίστας. Άλλες αποστολές μπορεί να περιλαμβάνουν εύρεση ορισμένων αντικειμένων ή ορισμένων ειδικών χώρων στην πίστα που κρύβουν αστέρια.

Μέσα στο κάστρο υπάρχουν διάφορα επίπεδα. Για να μεταβείτε από το ένα επίπεδο στο άλλο θα πρέπει πρώτα να έχετε συλλέξει επαρκή αριθμό αστεριών από οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα επίπεδα-πίνακες. Άρα έχετε την ευχέρεια να επιλέξετε οι ίδιοι τις αποστολές της κάθε πίστας που θα σας δώσουν τον επιθυμητό αριθμό αστεριών. Οι γρίφοι κάθε αποστολής δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και μετά από αρκετό ψάξιμο δεν θα δυσκολευτείτε να τους ολοκληρώσετε. Μάλιστα κάθε γρίφος συνοδεύεται κι από μία περιγραφή-hint που μειώνει αισθητά την δυσκολία του παιχνιδιού, τόσο ώστε να το καθιστά ευχάριστο σε έμπειρους και αρχάριους χρήστες.

Οι κάμερες στο Nintendo 64 διαφέρουν. Κοντινή κάμερα, πανοραμική, περιστρεφόμενη, όλες οι κάμερες μπορούν να εστιάζουν αυτόματα ή να ρυθμίζονται manually (και με μεγάλη ευκολία) από εσάς κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Οι Lakitu Brothers, οι δύο δίδυμοι γυαλάκιδες αδερφοί πάνω στα δύο συννεφάκια, έχουν αναλάβει για εσάς τον ρόλο του σκηνοθέτη!

To controller του Nintendo 64 σας επιτρέπει να χειριστείτε άψογα τον Mario. Οι επιθέσεις του υδραυλικού στους εχθρούς του δεν περιορίζονται σε ένα απλό πάτημα στο πάνω μέρος τους αλλά ποικίλουν. Μπορείτε να τους γρονθοκοπήσετε, να τους κλωτσήσετε (είστε στο έδαφος είτε με εναέρια κλωτσιά που θυμίζει Bruce Lee), να πετάξετε αντικείμενα πάνω τους, να τους κανονιοβολήσετε κτλ. Η γκάμα κινήσεών σας είναι τεράστια. Από slides, backflips, πλάγια άλματα κι ότι άλλο τραβάει η όρεξή σας. Αν πάρετε το κατάλληλο Power Up τότε μπορείτε και να πετάξετε. Για κάθε σας κίνηση στο παιχνίδι θα πρέπει να κάνετε σημαντική προσπάθεια. Για παράδειγμα πριν πετάξετε θα πρέπει να πραγματοποιήσετε ένα τριπλό σάλτο ενώ στην πορεία της…πτήσης, ο Mario σταδιακά θα αρχίσει να χάνει ύψος οπότε θα πρέπει να χειριστείτε κατάλληλα τα σκαμπανεβάσματα έτσι ώστε να τον κατευθύνετε στο επιθυμητό σημείο το συντομότερο δυνατό. Αντίστοιχα δεν είναι κι ότι εύκολο να κρεμαστείτε από συρματοπλέγματα και να κατευθύνετε σωστά τον Mario. Όλα αυτά όμως τα συνηθίζετε με τον καιρό.


Στο Super Mario 64 δεν ισχύουν τα κλασικά Power Ups μανιταριού ή λουλουδιού. Ο Mario δεν…αναβαθμίζεται, δεν «φτιάχνεται» έτσι! Έχει κανονική ενέργεια την οποία χάνει σταδιακά όσο δέχεται χτυπήματα. Κι αυτό είναι ένα άλλο δείγμα ρεαλισμού του παιχνιδιού. Ξεχάστε λοιπόν μανιταράκια, λουλουδάκια και raccoon bonus. Εδώ καλείστε να τα βγάλετε πέρα μόνοι σας αξιοποιώντας κατάλληλα το περιβάλλον της κάθε πίστας. Τα διάφορα power ups που θα συναντήσετε μπορούν να σας μετατρέψουν σε Wing Mario (έτσι ώστε να μπορείτε να πετάξετε για ορισμένη διάρκεια) Metal Mario (καλύπτεστε από υγρό μέταλλο για να αποκρούσετε τις επιθέσεις των εχθρών κτλ.  

Για πρώτη φορά σε 3D Platform ο χρήστης ταυτίζεται πραγματικά με τον ήρωα. Νιώθει ότι ζει όλο αυτό το όνειρο. Θέλει να πετύχει τον στόχο του. Θέλει να φτάσει στο τέρμα…

Οι κλιματολογικές συνθήκες στα levels ποικίλλουν. Όπου έχουν γρασίδι μπορεί να μην σας δυσκολέψουν αλλά οι πίστες με χιόνι και περισσότερο με λάβα, είναι αρκετά επικίνδυνες για τον Mario. Το κενό ισοδυναμεί με το να χάσετε μία ζωή και να ξαναρχίσετε από την αρχή. Η λάβα είναι κάτι το οποίο «τσουρουφλίζει» σημαντικά τον Mario αλλά δεν του αφαιρεί όλα τα hitpoints. Στην έρημο οι ανεμοστρόβιλοι σας μεταφέρουν σε άλλο σημείο ενώ η κινούμενη λάβα μπορεί επίσης να αποδειχθεί επικίνδυνη. Πλήρης αλληλεπίδραση με το περιβάλλον λοιπόν!


Ήχος
Άλλο ένα σημείο στο Super Mario 64 όπου έχει γίνει αριστουργηματική δουλειά. Η μουσική υπόκρουση κάθε πίστας δεν θα μπορούσε παρά να είναι η ιδανικότερη. Ο Mario, ως…ιταλός εκστομίζει εκφράσεις του στυλ “Mama mia” όταν βλέπει τα δύσκολα, “Here we go” όταν πετάει ενώ όταν πονάει βγάζει τα κατάλληλα επιφωνήματα. Από “αου”, όταν δέχεται χτύπημα, μέχρι τσιριχτό όταν καίγεται από την λάβα. Τα πατήματα του Mario και των εχθρών του, ο αέρας, οι ανεμοθύελλες και γενικά ο παραμικρός ήχος αποδίδεται άψογα. Από τους εχθρούς, μία σημαντική μερίδα έχει τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας με εσάς για να σας δείχνει τις…άγριες διαθέσεις.


3D Platform μεγάλης διάρκειας
Το Super Mario 64 θα σας κρατήσει για δεκάδες (μπορεί και εκατοντάδες) ώρες, αφού διαθέτει εθιστικό και πρωτοποριακό για την εποχή του gameplay. Ακόμα και μετά την ολοκλήρωσή του δεν παύει να είναι ευχάριστη ενασχόληση. Κι αυτό γιατί εκτός από τα απαιτούμενα 60κάτι αστέρια που χρειάζεστε για να το τερματίσετε, στο σύνολό του περιέχει 120 αστέρια, διάσπαρτα σε όλες τις πίστες. Αφού ολοκληρώσετε όλες τις αποστολές και καταφέρετε να κατακτήσετε και τα 120 αστέρια, στην κορυφή του κάστρου θα σας περιμένει μία έκπληξη. Ο Yoshi! Ναι, καλά ακούσατε! Κι όταν πρωτοείδαμε τον Yoshi τρισδιάστατο πραγματικά μείναμε για άλλη μια φορά έκπληκτοι, καθ’ ότι πρόκειται για ένα αξιολάτρευτο ζωάκι. Κρίμα που ο Mario δεν μπορεί να τον καβαλήσει στο παιχνίδι (αν ισχύει το αντίθετο κι έχετε ανακαλύψει καμία μόντα, πείτε το και σε εμάς)

Επίλογος
Η πρώτη φορά που είδαμε τον Mario τρισδιάστατο και τον αγαπήσαμε. Το καλύτερο 3D Platform που έχει κυκλοφορήσει στην ιστορία των Games. Τελικά είναι τρελός ο Ιταλός! Όταν ο Mario γινόταν 3D πραγματικά οι console gamers που είχαν τότε την τύχη να τον απολαύσουν έμειναν με το στόμα ανοιχτό.

Θετικά:
- Μοναδικά 3D γραφικά
- Ανατριχιαστική πλοκή και ατμόσφαιρα που δεν έχετε ξανασυναντήσει σε παιχνίδι της σειράς
- Εύκολος χειρισμός
- Άψογο soundtrack
- Ατελείωτο locked content

Αρνητικά:


Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 10
Gameplay: 10
Αντοχή: 10
Γενικά: 10

Το τελείοτερο 3D Platform που έχουμε δει ποτέ σε κονσόλα!

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 andante (Level5) 11/02/2011 17:03
Μαζί με το Crash Bandicoot και τα Donkey Cong Country ότι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει σε platform...Είχαμε λιώσει οι πιτσιρικάδες με αυτό. Όποιος είχε αγοράσει Ν64 τότε είχε τους περισσότερους φίλους...ωραίες εποχές :-)
#2 +1 Sotiris (Level29) 11/03/2014 14:39
Το είχα προλάβει για λίγο εκείνη την εποχή που ήταν τότε με την ώρα στα μαγαζιά.
#3 +1 NoGood! (Level24) 29/07/2014 17:43
Το πρωτοσυνάντησα στο Μινιόν στην Πατησίων,αν το θυμάστε κάποιοι.Έπειτα το έπαιζα στον κολλητό μου.Μέχρι που πριν 6 μήνες κατάφερα να το αποκτήσω και έκατσα ένα ολόκληρο 5ωρο για να το απολαύσω(έκατσα μόνο τόσο επειδή παράλληλα έπαιζα και Far Cry 3,oπότε καταλαβαίνετε) αλλά παρόλα αυτά για την εποχή του ήταν τέλειο και ακόμα είναι!!
#4 +1 amiga500fan (Level14) 01/03/2015 11:40
Καταπληκτικο game.Δεν το έχω παίξει ακόμα αν και το έχω στο N64.O γιος μου όμως που λατρεύει τον Mario το έχει τερματίσει πρόσφατα.
#5 +1 Adam_Pap (Level18) 04/04/2015 15:45
Το τελείοτερο 3D Platform που έχουμε δει ποτέ σε κονσόλα! Συμφωνω απολυτα!!!!!Δεν χρειαζεται να πω τπτ αλλο!Απλα οταν επαιρνες ολα τα αστερια μετα πηγαινες στο κανονι στην αυλη εξω απτο καστρο κ οσοι ξερουν ξερουν....!!!!
Score  10
9.51 User Score
(13  votes)
User Reviews 0
Genre: 3D Platform
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Διάθεση:
Players:
Release Date: 1996-09-26
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)