- Reviews
- Resident Evil
Resident Evil
Hot Resident Evil
Site: www.residentevil.com
Γενικά
1996.Η χρονιά που γέννησε το Survival Horror. Πριν από 10 χρόνια, μια σπίθα με το όνομα Resident Evil άναψε την φωτιά που καίει όλους τους fans του είδους και όχι μόνο. Τότε λοιπόν, o Shinji Mikami, designer στο studio 4 της Capcom, δημιούργησε ένα τίτλο με σκοπό να περάσει το gaming σε άλλη διάσταση και να κάνει όλους εμάς να τρομάξουμε μπροστά απ’ τις οθόνες μας. Και ευτυχώς το πέτυχε.
Σενάριο
24 Ιουλίου 1998. Τοπος: Raccoon City. Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μία σειρά από περίεργους φόνους στα περίχωρα της πόλης. Τα θύματα έχουν δεχθεί επίθεση στα σπίτια τους από μια ομάδα ατόμων και οι επιθέσεις έχουν σημάδια κανιβαλισμού. Η τοπική αστυνομία στέλνει την S.T.A.R.S. Bravo Team στο σημείο με σκοπό να ελέγξει το συμβάν. Η επικοινωνία με την ομάδα ξαφνικά όμως χάνεται, και έτσι η Alpha Team μεταβαίνει στον τόπο για να συνεχίσει τις έρευνες. Την στιγμή που η ομάδα βρίσκει τα συντρίμμια του ελικόπτερου της ομάδας Bravo, δέχεται επίθεση από μια αγέλη λυσσασμένων σκυλιών και αναγκάζεται να βρει καταφύγιο στην κοντινή έπαυλη, η οποία πιστεύουν ότι είναι εγκαταλελειμμένη . Όταν όμως φθάνουν μέσα ανακαλύπτουν πως κάτι περίεργο συμβαίνει…
Η αρχή του κακού! Τελικά υπάρχουν ζομπι?Και γιατί σας κυνηγούν? Ανοίξτε την κονσόλα σας για να μάθετε όλη την αλήθεια!
Gameplay
Αμέσως μόλις το παιχνίδι ξεκινά, βλέπουμε μια action scene (το 1996 ήταν λίγο δύσκολο να έχουμε cut scenes) και περνάμε στην επιλογή χαρακτήρα, όπου μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στην Jill Valentine η στον Chris Redfield. Κάτι πρωτότυπο το οποίο γίνεται ακόμα πιο όμορφο αν σκεφτούμε ότι ο κάθε χαρακτήρας ακόλουθα διαφορετικό δρόμο στο σενάριο και στην έπαυλη, έτσι ώστε για να ξέρετε πραγματικά τι έχει συμβεί θα πρέπει να τελειώσετε το παιχνίδι και με τους δυο χαρακτήρες, με τον καθένα από αυτούς να διαθέτει και διαφορετικά στοιχεία, από αντοχή έως διαφορετικό οπλισμό.
Το περιβάλλον είναι φτιαγμένο έξυπνα έτσι ώστε ενώ τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι 3d ,τα background να είναι pre-rendered. Αυτό όμως έχει και τα αρνητικά του αφού αναγκαστικά η κάμερα παραμένει σταθερή σε ένα σημείο και ο χειρισμός του χαρακτήρα γίνεται δύσκολος και ταυτόχρονα περίεργος. Κι αυτό γιατί θα είναι πολλές οι φορές που θα μπορείτε να δείτε πίσω απ ’την πλάτη του χαρακτήρα αλλά θα είναι αδύνατο να παρατηρήσετε τι θα συμβαίνει μπροστά του, παρά μόνο να το ακούσετε.
Ο χαρακτήρας που θα επιλέξετε μάχεται με τους εχθρούς (στην πλειοψηφία τους ζομπι) χρησιμοποιώντας το ανάλογο όπλο με το οποίο όταν στοχεύει μένει αναγκαστικά ακίνητος έτσι ώστε ταυτόχρονα να είναι ευάλωτος. Αρχικά, τα όπλα που έχει διαθέσιμα ο χαρακτήρας είναι ένα μαχαίρι και ένα Beretta 92FS (πυροβόλο). Αργότερα θα έχει πρόσβαση σε πολύ περισσότερα, όπως περίστροφα, φλογοβόλα και rocket launchers.
Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο για να σας δίνει την αίσθηση του φόβου και για αυτό δυστυχώς τα εφόδια για τα όπλα είναι δυσεύρετα, κάτι που θα σας αναγκάσει να αποφύγετε αρκετούς εχθρούς. Τα καλύτερα όπλα θα πρέπει αναγκαστικά να τα αφήνετε για τα big-bosses του παιχνιδιού. Εκτός αυτού τα αντικείμενα ανανέωσης της ενέργειας του παίχτη είναι το ίδιο δυσεύρετα και πολύτιμα. Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι η δυσκολία του παιχνιδιού βασίζεται στο ότι είναι δύσκολο να εφοδιάζετε συνεχώς το χαρακτήρα σας για να μπορεί να αμυνθεί στους εχθρούς που παρουσιάζονται, με αποτέλεσμα να εκτιμάτε και να φοβάστε τους εχθρούς περισσότερο από αλλά παιχνίδια.
Μέσα στην έπαυλη, για να καταφέρετε να βγείτε ζωντανοί, εκτός από το να αποφύγετε τα τέρατα πρέπει να καταφέρετε να λύσετε και αρκετούς γρίφους οι οποίοι είναι είτε του στυλ προχωρά μπροστά, βρες την μπαταρία και γυρνά για να την χρησιμοποιήσεις είτε είναι κλασικοί γρίφοι adventure παιχνιδιών σε εύκολη όμως κλίμακα. Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι η δυσκολία του να κανετε save, τα οποία έχουν όριο αφού το save γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία στα οποία υπάρχει μια γραφομηχανή στην οποία κάνετε save εφόσον έχετε προηγουμένως βρει μια ορισμένη ποσότητα μελανιού.
Γραφικά-Ήχος
Πως φαντάζεστε ότι μπορεί να είναι τα γραφικά ενός παιχνιδιού που έχει κλείσει μια δεκαετία; Έτσι είναι! Παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι 3D, τα pixelιάσματα δίνουν και παίρνουν αφού δύσκολα μπορείτε να διακρίνετε λεπτομέρειες στους χαρακτήρες, ενώ τα εφέ είναι πάρα πολύ λιτά. Τουλάχιστον το παιχνίδι καταφέρνει να δημιουργήσει την ατμόσφαιρα που θέλει. Και πραγματικά κάποιες στιγμές είναι τρομακτική. Ακόμη, τα physics των χαρακτήρων είναι πολύ πρωτοποριακά για την εποχή τους.
Το ηχητικό κομμάτι στερεί ποικιλίας αφού τα ζόμπι βγάζουν 1-2 επαναλαμβανόμενα μουγκρητά ενώ η δική σας φωνή όταν δέχεστε δάγκωμα, μαζί με αυτή των πυροβολισμών, έχουν πάντοτε τον ίδιο ήχο. Στο όλο κλίμα μετριότητας απουσιάζουν και τα μουσικά themes., όπως επίσης και οι σκηνές βίντεο, οι οποίες έχουν αντικατασταθεί με in game action σκηνές.
Επίλογος
Ένα παιχνίδι ύμνος το οποίο ώθησε πολλούς από εμάς να αγοράσουμε την κονσόλα της Sony αφού ανέβασε τον μέσο όρο ηλικίας των gamers.Πολύ καλό σενάριο, αρκετή δυσκολία και…πολύ παίδεμα αυτά τα ζομπι! Tαυτόχρονα πρόκειται για ένα παιχνίδι που δεν νοείται να μην το κατέχει ακόμα και ο μικρότερος συλλέκτης. Αν σας δοθεί η ευκαιρία τότε αποκτήστε το!
Θετικά: Πολύ όμορφες action scenes, εκπληκτική ατμόσφαιρα, 3D Graphics που αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις
Αρνητικά: Μεγάλη έλλειψη ποικιλίας στον ήχο, η κάμερα δυσκολεύει τον χρήστη σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 9
Ένα πρωτοποριακό Survival Horror που άνοιξε τον δρόμο για τα υπόλοιπα!
Φίλιππος Κλειδαράς
Comments