Doom 3

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON PC   Mac   Xbox  

Doom 3

Site: www.doom3.com

Demos & Patches: Κλικ εδώ



Doom 1 & 2: Αναδρομή και ιστορικό
Doom 1
Η πρώτη έκδοση του Doom κυκλοφόρησε το 1993 κι ήταν βασισμένη στην τρισδιάστατη Doom Engine του John Carmack. Όπως σήμερα, έτσι και τότε, η προγραμματιστική εταιρεία ήταν η id Software. Στο παιχνίδι αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός Space marine, ο οποίος έχει τηλεμεταφερθεί στον Άρη για να εργαστεί για λογαριασμό της στρατιωτικής μονάδας UAC (Union Aerospace Corporation) η οποία πραγματοποιεί πειράματα με τηλεμεταφορές μεταξύ του Άρη αλλά και των πλανητών Phobos και Deimos. Μία δυσλειτουργία στον τηλεμεταφορέα φέρνει από το πουθενά πλάσματα από την κόλαση στον γήινο κόσμο και η βάση γεμίζει με δαίμονες οι οποίοι είτε σκοτώνουν τους εργάτες της βάσης είτε τους δαγκώνουν και μολύνοντάς τους, τους μετατρέπουν σε ζόμπι.





Εσείς, είστε ο μόνος στρατιώτης που επέζησε και καλείστε να εξοντώσετε όλους τους δαίμονες και να εξετάσετε τον εισβολέα…μέχρι τον πάτο! Όπλα: αλυσοπρίονο, πιστόλι, shotgun, chaingun, rocket launcher, plasma rifle Και το BFG 9000 που εκτόξευε τεράστιες τουρμπίνες laser. Όσο καλύτερο ήταν το κάθε όπλο, τόσο μικρότερη χωρητικότητα είχε σε πυρομαχικά. Αρχικά λοιπόν απόστολή σας στο Doom είναι να εξοντώσετε ζόμπι πρώην συμπολεμιστών σας αλλά και τέρατα που συγκεντρώθηκαν στη βάση, ενώ σε προχωρημένα levels θα φτάσετε μέχρι την κόλαση για να εξοντώσετε ότι κινείται και βγάζει φωτιές! Για την εποχή του, το Doom διέθετε εξαιρετικά γραφικά με full texture mapping και ποικιλία σκίασης αλλά και πολύ καλά ηχητικά εφέ στερεοφωνικής ποιότητας που σας έδιναν την πλήρη αντίληψη της πηγής του ήχου, ενώ ήταν και πολύ απλό στον χειρισμό (μπορούσε να το τερματίσει οποιοσδήποτε χρήστης και να το απολαύσει μέχρι το τέλος ακόμα κι αν δεν ήταν φανατικός των FPS). Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο First-Person Shooter (ένα χρόνο μετά το Wolfeinstein 3D, επίσης της id Software) που χάραξε τον δρόμο για τα επόμενα. Εκτός από single-player διέθετε και multiplayer επιλογή μέσω δικτύου με 2-4 παίκτες να μάχονται είτε στις αποστολές του παιχνιδιού είτε μεταξύ τους σε deathmatch. Αυτό προέκτεινε την διάρκεια ζωής του παιχνιδιού, όπως και η δημιουργία custom level μέσω επεξεργασίας των WAD αρχείων.

Doom 2





Η δεύτερη έκδοση του Doom κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά, το 1994. Εκεί, η id Software ίσως να βιάστηκε, μιας και το παιχνίδι δεν περιελάμβανε ουσιαστικές βελτιώσεις σε γραφικά και ήχο. Απλά περιείχε κάποιες μικροβελτιώσεις στο gameplay και αρκετές αλλαγές στα levels και στους εχθρούς ενώ τα όπλα μένουν ίδια με μόνη προσθήκη αυτή του διπλού shotgun. O ήρωας αυτή τη φορά βρίσκεται στη γη όπου καλείται να υπερασπιστεί και πάλι την εισβολή των πλασμάτων της κόλασης οι οποίοι έχουν εξοντώσει την πλειοψηφία του πληθυσμού της γης. Οι άνθρωποι θέλουν να αποδράσουν συγκεντρώνοντας αεροσκάφη αλλά οι δαίμονες δεν τους αφήνουν, καιροφυλακτώντας. Εσείς για άλλη μία φορά θα πρέπει να τους εξοντώσετε και να ελευθερώσετε τους συμπολίτες σας στο διάστημα. Εκείνοι, θα εντοπίσουν το portal το οποίο οδηγεί στα βάθη της κολάσεως και θα σας στείλουν εκεί, όπου τελικά αντιμετωπίζετε τον μεγαλύτερο δαίμονα όλων, το “Icon of Sin”. Μετά την ολοκλήρωση της αποστολής σας η γη πλέον καλείται να μαζέψει τα συντρίμμια της από την εισβολή.

Σχετικά με το Doom 3
Το Doom 3 τοποθετείται χρονικά στο σημείο του Doom 1 (έτος 2145). Ουσιαστικά πρόκειται για remake του πρώτου μέρους με σύγχρονη μηχανή γραφικών. Η ατμόσφαιρα του σημερινού Doom σε σύγκριση με το παλιό είναι τελείως διαφορετική. Τότε, υπήρχε μία ποικιλία στα εφέ φωτισμού. Τώρα, η νέα 3D Engine της id Software προκειμένου να αποδώσει πλήρως ρεαλιστικά το περιβάλλον του παιχνιδιού μοιραία πέφτει στην παγίδα του να αποδώσει τους περιβάλλοντες χώρους με αρκετό σκοτάδι κι αυτό από ένα σημείο και μετά καταντάει μονότονο για τον χρήστη. Τουλάχιστον του δημιουργεί ένα αίσθημα φοβίας στα καίρια σημεία όπου τα τέρατα ξεπετάγονται από το πουθενά (σε αρκετές περιπτώσεις θα δεχθείτε επίθεση από πίσω, θα περικυκλωθείτε κ.ο.κ.)





Γραφικά-Ήχος
Το Doom 3 διαθέτει μία μηχανή γραφικών που μπορεί να παράγει εξαιρετικά shadow effects καθώς και physics πολύ καλής ποιότητας. To συνεχόμενο...σκοτάδι στον διαστημικό σταθμό του Άρη αποδίδεται στην φθορά του λόγω της δημιουργίας του portal που συνδέει την κόλαση με τον ανθρώπινο κόσμο. Στα διάφορα δωμάτια του σταθμού θα συναντήσετε χαμηλό φωτισμό ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα αντιμετωπίσετε μέχρι και το απόλυτο σκοτάδι. Απ’ την άλλη ο σχεδιασμός των εχθρών είναι απόλυτα ατμοσφαιρικός και πραγματικά θα σας καταπλήξει (αν ήταν και πιο ευδιάκριτος σίγουρα θα ικανοποιούσε περισσότερο και τον χρήστη).

Στον τομέα των ηχητικών εφέ, το παιχνίδι αφήνει απλά θετικές εντυπώσεις. Ανά διαστήματα θα ακούσετε μηνύματα από τον ασύρματό σας που είτε θα σας προτρέπουν να μεταβείτε σε ένα μέρος ή θα είναι κραυγές από άλλους χώρους όπου εξελίσσεται κάποιο περιστατικό και κάποιος βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Η μουσική είναι ανύπαρκτη και απλά υπάρχουν κάποια συνοδευτικά κομμάτια πολύ χαμηλού volume και τα οποία διαθέτουν αρκετή δόση…μονοτονίας. Τέλος, τα ηχητικά εφέ των όπλων έχουν μία ποικιλία αλλά σίγουρα θα μπορούσαν να προσεχθούν πολύ περισσότερο.





Gameplay
Σε αντίθετη με την ευκολία των δύο πρώτων εκδόσεων του Doom, το Doom 3 παρουσιάζει ορισμένα σημεία αυξημένης δυσκολίας στα levels. Το θετικό στοιχείο είναι ότι μπορείτε να κάνετε save όπου θέλετε ενώ για άλλη μια φορά αν χρειαστεί να ψάξετε για την έξοδο δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε την λύση (π.χ. αν ένας φρουρός σας πει ότι σας απαγορεύει την πρόσβαση σε άλλο επίπεδο του διαστημόπλοιου θα χρειαστεί να τον σκοτώσετε για να προχωρήσετε, σε άλλες περιπτώσεις θα πρέπει να ψάξετε για ηχογραφημένα μηνύματα συμπολεμιστών σας για να ξεκλειδώσετε πόρτες κ.ο.κ.) Τα όπλα είναι παρόμοια με την πρώτη έκδοση (σεβασμός στην παράδοση) με μερικές προσθήκες: πιστόλι, αλυσοπρίονο, shotgun, chaingun, rocket launcher, plasma gun και BFG 9000, ενώ τα…new entries είναι οι χειροβομβίδες, το machine gun και το Soul Cube.





Το artificial intelligence των εχθρών σας είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε δει σε FPS. Πισώπλατες επιθέσεις, προσποίηση εχθρού ότι είναι πεθαμένος, ξαφνικές επιθέσεις μέσα από τοίχους ή σε σκοτεινά σημεία και πολλές παρόμοιες περιπτώσεις μαρτυρούν ότι είναι πολύ πιο εύκολο να σας στήσουν παγίδα αν δεν έχετε τα μάτια σας ανοικτά. Ο ρεαλισμός του παιχνιδιού έχει διάφορα…σκαμπανεβάσματα. Για παράδειγμα ένα ρεαλιστικό στοιχείο είναι ότι στους ανοικτούς χώρους, εκτός βάσης, θα έχετε και συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο οξυγόνου (μιας και θα βρίσκεστε στην ατμόσφαιρα του Άρη). Ακόμη, μετά την ολοκλήρωση των πρώτων levels θα μεταβείτε στην κόλαση, όπου σε σχέση με το Doom 1 θα χρειαστείτε πολύ περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση του τελικού σταδίου του παιχνιδιού. Απ’ την άλλη ορισμένα στοιχεία του gameplay θα κάνουν τη ζωή σας δύσκολη. π.χ. δεν μπορείτε να κρατήσετε φακό και όπλο ταυτόχρονα κάτι που δυσκολεύει την όρασή σας στα δεκάδες σκοτεινά σημεία (χάθηκε ένας μόνιμος φακός στο κράνος σας;) Επίσης θα έπρεπε να υπάρχει και στήριξη από τους συμπολεμιστές σας αλλά το μόνο που κάνετε είναι να τρέχετε στα διάφορα μέρη του αεροσκάφους προσπαθώντας να βγάλετε άκρη αλλά στην ουσία πολεμάτε μόνος σας με τους υπόλοιπους στρατιώτες να μοιάζουν ανίκανοι μπροστά σας. Και πολεμάτε πλάσματα τα οποία αφού τα εξοντώσετε τότε εξαφανίζονται από μπροστά σας (κάτι το οποίο δεν συνέβαινε στα Doom 1&2 όπου τα πρώτα παρέμειναν στη θέση τους). Γενικά η Id Software έχει μπερδέψει αρκετά πράγματα στην τρίτη έκδοση της σειράς πραγματοποιώντας απρόσεκτα λάθη που θα μπορούσαν να κάνουν το παιχνίδι πιο ευχάριστο.



Multiplayer
Το Doom 3, όπως και οι δύο προηγούμενες εκδόσεις, υποστηρίζει μέχρι και 4 παίκτες (άσχετα με το αν πέρασε μία δεκαετία από τότε!) οι οποίοι μπορούν να αναμετρηθούν σε διάφορα deathmatches επιλέγοντας ανάμεσα σε διάφορα levels (στα οποία για κακή μας τύχη συνήθως υπάρχει και εκεί έλλειψη φωτισμού!). Σε γενικές γραμμές το multiplayer mode είναι κάτι που σίγουρα θα περάσει απαρατήρητο, ιδιαίτερα όταν άλλα παιχνίδια του είδους (όπως CS ή Unreal) προσφέρουν πολύ περισσότερα πράγματα.

Επίλογος
Το Doom 3 είναι ένα first-person shooter το οποίο υπό διαφορετικές συνθήκες θα ήταν must για οποιονδήποτε fan της σειράς. Τα γραφικά του είναι (αναμενόμενα, όπως και με το πρώτο Doom) το μεγάλο του ατού. Η έλλειψη ποικιλίας είναι αυτό που το σκοτώνει. Η τελική επιλογή είναι δική σας.

Θετικά: εξαιρετικά shadow effects, υψηλό artificial intelligence εχθρών

Αρνητικά: επαναλαμβανόμενο σκοτάδι που κουράζει σε μεγάλο βαθμό τον χρήστη, αυξημένη δυσκολία στον χειρισμό του παιχνιδιού, έλλειψη ρεαλισμού σε διάφορους τομείς, αδιάφορο multiplayer.

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.2

Ένα FPS που δεν έχει την πρωτοτυπία και την ποικιλία του προκατόχου του αλλά μπορεί να σας κρατήσει τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωσή του.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 zodiakos (Level7) 11/02/2011 17:03
Ένα πολύ ωραίο και σκοτεινό παιχνίδι. Χρειάστηκα 2,5 βδομάδες για να το τερματίσω. Εμενα προσωπικα μου άρεσε που ήταν τόσο σκοτεινό και κανοντας τον φακό το πιο χρήσιμο εργαλείο στο παιχνίδι.
#2 Adam_Pap (Level18) 04/04/2015 15:16
Ενα ατμοσφαιρικο παιχνιδι που σε βαζει στο δικο του σκοτεινο κοσμο!!!!Πολυ καλο game!!!
#3 Mr.Dododi (Level25) 17/06/2016 15:35
Κορυφαίο game και μακράν ένα από τα καλύτερα horror FPS όλων των εποχών. Μου άρεσε πάρα πολύ και θυμάμαι ότι έκανα ολονυχτία για να το ολοκληρώσω.
Score  8.2
8.13 User Score
(12  votes)
User Reviews 0
Genre: First-Person Shooter
Developer: id Software
Publisher: Activision
Διάθεση:
Players:
Requirements: 512MB, 1.5Ghz, Κάρτα γραφικών 64MB
Release Date: 2004-08-03
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)