- Reviews
- Resident Evil 4
Resident Evil 4
Hot Resident Evil 4
Site: www.residentevil.com
Το Resident Evil είναι ένας τίτλος που δεν χρειάζεται συστάσεις. Με τρεις τίτλους στην βασική σειρά (4 αν υπολογιστεί και το RE 0), κάμποσα spin-offs, ένα remake, δύο ταινίες (που πήγαν αρκετά καλά για το είδος τους) και αρκετό merchandise, το μέλλον της σειράς είναι εξασφαλισμένο. Όταν ανακοινώθηκε το τέταρτο μέρος, με τον (κοινό) τίτλο RE 4, κανείς φαν δεν είχε προετοιμαστεί για το τι θα επακολουθούσε. Κατ' αρχήν ανακοινώνεται ως τίτλος του PS2 και στην συνέχεια και του Gamecube, για να γίνει μετά από λίγο προς έκπληξη όλων, είτε ευχάριστη (Nintendo φαν), είτε δυσάρεστη (Sony φαν), Gamecube exclusive!! Και οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ, καθώς δεν θα είναι του κλασικού Action-Adventure τύπου με καθορισμένες κάμερες και πλήθος γρίφων, αλλά shooter τρίτου προσώπου! Οι δύο αυτές εκπλήξεις όπως ήταν φυσικό δίχασαν τους απανταχού φαν της σειράς, καθώς η αβεβαιότητα του αποτελέσματος αυτής της στροφής δημιουργούσε πολύ έντονες ανησυχίες. Ανησυχίες που με την κυκλοφορία του παιχνιδιού εξανεμίστηκαν, καθώς το παιχνίδι ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αρχικά κυκλοφορεί για το Gamecube και μήνες αργότερα στο Playstation 2, μια κίνηση που χαροποιεί τους πικραμένους κατόχους της κονσόλας της Sony και κάνει το παιχνίδι διαθέσιμο σε πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Με εξαίρεση κάποιους φαν των adventures (πόσοι είναι αυτοί πλέον;), το παιχνίδι χαρακτηρίζεται ως ευχάριστη αλλαγή και επιτυχία. Χαρακτηρισμός που δικαιολογείται απόλυτα εφόσον η προσοχή που έχει δοθεί στην παραγωγή του παιχνιδιού (σε κάθε τομέα: gameplay, γραφικά, ήχος, ατμόσφαιρα κλπ) αλλά και η φρεσκάδα του νέου συστήματος δεν δίνουν λαβές για το παραμικρό αρνητικό σχόλιο, συγκεκριμένα:
Σενάριο / Πλοκή
Πρωταγωνιστής αυτή την φορά είναι το Leon Kennedy του RE2 ο οποίος δεν είναι πλέον μπάτσος και ανήκει σε ένα σώμα ειδικών αποστολών των Η.Π.Α.. Αποστολή του είναι να βρει και να σώσει την κόρη του προέδρου των Η.Π.Α. (Ashley), σε ένα σενάριο που ξεφεύγει (και αυτό) από τα συνηθισμένα σενάρια του RE και αποτελεί το ποιο κοινότυπο της όλης σειράς. Πόσα σενάρια "σώσε το κορίτσι" έχουμε δει μέχρι τώρα; (ρητορική ερώτηση). Τα ίχνη της Ashley οδηγούν σε ένα νησί που κατοικείται από Ισπανόφωνους χωρικούς (απ' ότι φαίνεται μάλλον στην Ευρώπη), όπου ο χρόνος φαίνεται να έχει σταματήσει, το τοπίο είναι άλλοτε ονειρικό και άλλοτε εφιαλτικό. Το ερώτημα βέβαια είναι που είναι τα ζόμπι; Όπως και ο Leon διαπιστώνει από τον πρώτο χωρικό που θα αναγκαστεί να σκοτώσει "He's not a Zombie", όμως κάτι πάει στραβά με τους εν λόγω χωρικούς, αλλά ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΖΟΜΠΙ;;; Σίγουρα κάνεις δεν ήταν προετοιμασμένος γι' αυτό καθώς ούτε ζόμπι υπάρχουν, τουλάχιστον όχι τα ζόμπι που έχουμε συνηθίσει (λιωμένες σάρκες, χέρια σε στάση υπνοβάτη κλπ), αλλά ούτε η Umbrella εμπλέκεται! Μα πως είναι δυνατόν θα πει κανείς; RE χωρίς ζόμπι και Umbrella γίνεται; Όπως μας εξηγεί ο Leon στην εισαγωγή του παιχνιδιού, η Umbrella έχει κλείσει μετά την δημοσιοποίηση των γεγονότων στην Raccoon City και θεωρητικά δεν πρόκειται να την ξαναδούμε (θεωρητικά πάντα). Τώρα γιατί στέλνουν τον Leon μόνο του για αυτή την αποστολή (όπως εύλογα αναρωτιέται και κάποιος χαρακτήρας στην αρχή του παιχνιδιού), ούτε εγώ κατάλαβα. Ωστόσο, ο Leon διεισδύει στα ενδότερα του νησιού όπου θα βρει τα ίχνη της Ashley, θα ανακαλύψει τι συμβαίνει με το νησί και θα συναντήσει παλιούς γνώριμους αλλά και νέους συμμάχους. Το σενάριο σίγουρα είναι (στην αρχή τουλάχιστον) πάρα πολύ απλό για τα δεδομένα της σειράς, αλλά όπως έχει πει κάποιος κορυφαίος σκηνοθέτης (δεν θυμάμαι ποιος) "Αριστουργήματα γίνονται όταν εκπληκτικά σενάρια αποδίδονται με απλό τρόπο, ή όταν απλά σενάρια αποδίδονται με εκπληκτικό τρόπο", το RE 4 σίγουρα ανήκει στην δεύτερη κατηγορία.
Gameplay
Σίγουρα η μεγαλύτερη αλλαγή της σειράς, είναι αυτή του gameplay. Το RE 4 είναι σχεδόν αποκλειστικά action με τα adventure στοιχεία να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ο τρόπος χειρισμού έχει φυσικά αλλάξει καθώς το παιχνίδί είναι shooter τρίτου προσώπου. Συγκεκριμένα η κάμερα ακολουθεί τον Leon από πίσω και λίγο δεξιά, ενώ ζουμάρει πάνω από τον δεξί ώμο του όταν σημαδεύει και βέβαια ο παίχτης έχει πλήρη έλεγχο του όπλου του, το οποίο μπορεί να στρέψει σε κάθε γωνία. Από το όπλο ξεκινάει ένα "laser" το οποίο είναι η γραμμή σκόπευσης, το οποίο κανονικά δεν υπάρχει, αλλά συνοδεύει όλα τα όπλα και κάνει πολύ καλά την δουλειά του καθώς έχεις πλήρη αντίληψη του που στοχεύεις και ταιριάζει στο τρόπο μάχης περισσότερο από τον παραδοσιακό σταυρό σκόπευσης. Αυτό σημαίνει ένα και μόνο πράγμα: HEADSHOTS, HEADSHOTS και πιο πολλά HEADSHOTS!!!!! Ειδικά όταν και το ταπεινό πιστολάκι είναι ικανό για headshot, είναι σίγουρο ότι δεν θα σημαδεύετε πουθενά αλλού. Εκτός από το πιστό πιστόλι του, ο Leon θα βρει και άλλα όπλα στην πορεία του παιχνιδιού, από την γνωστή "χλάπα-χλούπα" μέχρι το ανυπέρβλητο "rocket launcher", τα οποία μπορεί να αναβαθμιστούν με συντριπτικά για τους εχθρούς αποτελέσματα. Αναζητήστε έναν γλοιώδη, σκιερό τύπο, ο οποίος με το κατάλληλο αντίτιμο θα καλύψει κάθε ανάγκη σας σε όπλα. Ακόμη, υπάρχουν χειροβομβίδες διαφόρων τύπων, αυγά (καλύτερα να τα φάτε βέβαια) και το γνωστό στρατιωτικό μαχαίρι, το οποίο ο Leon ποτέ δεν αποχωρίζεται. Oι μόνες ενέργειες που κάνει o Leon, είναι να περπατάει μπρος ή πίσω και να στρίβει. Αν και φαίνεται περιορισμένο το ρεπερτόριο των κινήσεων του όταν του δοθεί η ευκαιρία θα εμφανιστεί στην οθόνη ένα κουμπί ή συνδυασμός κουμπιών τα οποία αν πατήσετε ο Leon θα κάνει την κατάλληλη ενέργεια για κάθε περίσταση. Από απλά πράγματα όπως να υπερπηδήσει ένα εμπόδιο, να ανέβει μία σκάλα κλπ, αλλά και ακροβατικά με ακρίβεια μπαλαρίνας. Όταν βρεθεί αντιμέτωπος με εχθρούς μπορεί να καλυφθεί για να μην φάει τα πυρά ή τον δυναμίτη των εχθρών, να τραβήξει ένα κλότσο σε κάποιον ζαλισμένο αντίπαλο (ο οποίος θα παρασύρει και άλλους κατά την πτώση του), ή να του κάνει λαβή "γέφυρα" συντρίβοντας το κεφάλι του στο πάτωμα, να αποφύγει την τελευταία στιγμή κάποια σπέσιαλ επίθεση και γενικά να ενεργήσει σαν μια καλολαδωμένη πολεμική μηχανή, καθώς φαίνεται η εκπαίδευση του έπιασε τόπο και καμία σχέση δεν έχει με τον Leon που ξέραμε στο RE 2.
Οι λάτρεις των FPS θα αναζητήσουν μάταια το strafe (πλάγιο βήμα), κάτι τέτοιο δεν υπάρχει ίσως γιατί θα έκανε πολύ ευκολότερο το παιχνίδι, ίσως γιατί δεν ταιριάζει στο στυλ του gameplay. Κάθε τόσο υπάρχει κάποιο boss το οποίο σπάει την ρουτίνα της κατακρεούργησης των ορδών που θα αντιμετωπίσετε, ρουτίνα που δεν γίνεται κουραστική, ενώ το gameplay δεν κάνει πουθενά "κοιλιά". Ακόμα ποιο ενδιαφέρον αποκτούν τα πράγματα όταν βρεις την Ashley η οποία θα σε ακολουθεί και στην οποία μπορείς να δίνεις βασικές εντολές. Κάποιοι γρίφοι θα χρειαστούν την βοήθειά της, ενώ υπάρχουν και τμήματα στο παιχνίδι οπού την ελέγχεις αποκλειστικά. Τα κλασικά βότανα (από το πρώτο RE) υπάρχουν, αλλά λείπει το "καρδιογράφημα" που αντικαταστάθηκε από τις πατροπαράδοτες μπάρες ενέργειας, ενώ το interface είναι λιτό και λειτουργικό. Η τολμηρή αυτή στροφή της Capcom στο gameplay είναι μια ευχάριστη αλλαγή, που αν και θα φέρει στην αρχή σε αμηχανία κάποιους φαν της σειράς, είναι αναπόφευκτο ότι θα το αγαπήσουν (εκτός αν είναι πιστοί adventurάδες).
Γραφικά
Απλά ότι καλύτερο έχουν να μας προσφέρουν οι κονσόλες της Nintendo και Sony μέχρι σήμερα. Η Capcom ξεπέρασε τον εαυτό της στην έκδοση για Gamecube (το παιχνίδι αποτελεί λόγο αγοράς του, απλά), ενώ είναι απίστευτή η πιστότητα της μεταφοράς του στο PS2, δεδομένου των δυνατοτήτων του. Δεν είναι μόνο η υψηλή ποιότητα της δουλειάς σε αυτόν τον τομέα, αλλά και η συνάφεια των καλών γραφικών με την εκπληκτική ατμόσφαιρα, το art direction γενικότερα Το δεκάρι τα λέει όλα.
Ήχος
Εξαιρετικός από κάθε άποψη. Η ηχητική επένδυση ανεβάζει το κλίμα αγωνίας κατακόρυφα, με κινηματογραφικό τρόπο, ανάλογα με τα γεγονότα που εξελίσσονται. Οι φωνές (ντουμπλαρισμένες στην εντέλεια) είναι ιδανικές σε κάθε περίπτωση, είτε ακούς τους χωρικούς να φωνάζουν "Ahi esta!" (εκεί είναι), ή να μουρμουρίζουν "Muere, muere...." (πέθανε, πέθανε….) και πάρα πολλά άλλα (ακατάλληλα για ευαίσθητα αυτιά), είτε η Ashley σε φωνάζει με την ψιλή (και ομολογουμένως, ενοχλητική) φωνή της. Όπως και τα γραφικά έτσι και ο ήχος προσθέτει στην συνολική ατμόσφαιρα τα μέγιστα. Το Surround ηχοσύστημα επιβάλλεται.
Αντοχή
Το παιχνίδι απλούστατα είναι φτιαγμένο να αντέχει στο χρόνο. Για τον τερματισμό του θα απαιτηθούν αρκετές ώρες την πρώτη φορά, με το μίνιμουμ να είναι πάνω από 20-25 ώρες gameplay. Από εκεί και πέρα σίγουρα δεν είναι η έξτρα εμφάνιση κίνητρο για να το ξαναπαίξετε αλλά το professional επίπεδο δυσκολίας και η ανάγκη να αναβαθμίσετε τα όπλά ή να ξεκλειδώσετε τον ανεξάντλητο εκτοξευτή πυραύλων (ότι πρέπει για τους λάτρεις του Quake). Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχει ένα αρκετά ενδιαφέρον mini-game σκοποβολής, ενώ όταν το τερματίσετε την πρώτη φορά, ξεκλειδώνονται άλλα τρία mini-games τα οποία είναι πάρα πολύ καλά και μπορούν να σας απασχολήσουν με την σειρά τους για πάρα πολλές ώρες.
Γενικά
RE 4 κυρίες και κύριοι, ότι ποιο ριζοσπαστικό μας έχει δώσει η Capcom, στη σειρά που καταξιώθηκε και έγινε η νόρμα στα survival horror παιχνίδια. Άξιος διάδοχος των προγενέστερων, ένα εκπληκτικό survival horror action παιχνίδι που κάθε φαν του είδους πρέπει να έχει. Όταν μάλιστα κάποιος που δεν δηλώνει φαν (ο υπογραφών) παθιάζεται, όταν η αισθητική ενός παιχνιδιού ξεπερνάει την αντίστοιχη 20 survival horror παραγωγών του Χόλυγουντ από κάθε άποψη (η κλασσική σεκάνς που οι πρωταγωνιστές ταμπουρώνονται στην καλύβα, ποτέ δεν ήταν καλύτερη), όταν ένα sequel ξεπερνάει τους τίτλους που το καθιέρωσαν στο gaming στερέωμα, όταν η exclusive κυκλοφορία "σπάει" λόγω επιτυχίας του τίτλου, τότε η συλλογή κανενός gamer δεν είναι πλέον πλήρης χωρίς το RE 4.
Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Γενικά: 9.4
HEADSHOTS, HEADSHOTS και πιο πολλά HEADSHOTS!
Χάρης Φλουρής
Comments