- Reviews
- Metal Gear Solid 3: Subsistence
Metal Gear Solid 3: Subsistence
Hot Metal Gear Solid 3: Subsistence
Site: www.konami.jp/gs/game/mgs3_sub
Λίγα παιχνίδια έχουν καταφέρει να επηρεάσουν τη βιομηχανία των videogames όπως τα Metal Gear Solid. Κάθε κυκλοφορία καινούριας έκδοσης της σειράς αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον και όλοι μας καθόμαστε σε αναμέννα κάρβουνα για το τι καινούριο θα μας παρουσιάσει ο Hideo Kojima και η παρέα του. Το 2001 κυκλοφόρησε το MGS2: Sons of Liberty το οποίο ήταν εκπληκτικό, έκανε τεράστια επιτυχία αλλά άφησε και με κάποια παράπονα τους φανς του franchise, ενώ και το MGS3 του 2004 θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο. Το ΜGS3: Subsistence τα διορθώνει με τον καλύτερο τρόπο ενώ προσθέτει και πολύ ενδιαφέροντα νέα στοιχεία και στο τέλος δένει το γλυκό με ένα τεράστιο σύνολο από extras.
Σενάριο
Εδώ έχουμε μία δραστική αλλαγή, καθώς η υπόθεση λαμβάνει χώρα στο παρελθόν και όχι στο κοντινό μέλλον όπως στα προηγούμενα παιχνίδια. Έτσι λοιπόν πρόκειται για prequel και όχι sequel. Πιο συγκεκριμένα βρισκόμαστε στο 1964 και ο Ψυχρός Πόλεμος βρίσκεται στο αποκορύφωμά του. Ο Snake είναι μέλος της Αμερικανικής Fox Unit και αναλαμβάνει μία πολύ επικίνδυνη αποστολή στη Ρωσική ζούγκλα. Ο συνταγματάρχης του Ρωσικού στρατού Volgin έχει απαγάγει το Sokolov, ένα ιδιοφυή Ρώσο επιστήμονα και τον αναγκάζει να δημιουργήσει ένα υπερόπλο αλλιώς απειλεί πως θα σκοτώσει την οικογένειά του. Το υπερόπλο είναι το Shagohod, ένα τανκ που μπορεί να εκτοξεύει πηρυνικούς πυραύλους από οποιουδήποτε είδος εδάφους, κάτι επαναστατικό για την εποχή. Ο Volgin σχεδιάζει να ανατρέψει το καθεστώς του Kruschef, να πάρει τον έλεγχο της χώρας στα χέρια του και στη συνέχεια να κυρήξει τον πόλεμο στην Αμερική και τον υπόλοιπο κόσμο. Ο Kruschef κάνει συμφωνία με την Αμερικανική κυβέρνηση και έτσι προκύπτει η αποστολή του Snake η οποία αρχικά είναι να φέρει το Sokolov πίσω στις ΗΠΑ. O Kojima αναμειγνύει με αριστουργηματικό τρόπο μέσα στην υπόθεση πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα(π.χ. Η κρίση της Κούβας, o Kruschef) με άλλα τελείως φανταστικά που μόνο ένα MGS θα μπορούσε να έχει. Τα συνδέει όμως τόσο καλά που η ιστορία έχει συνοχή και μοιάζει πολύ ρεαλιστική. Το κυρίως νόημα της ιστορίας, όμως, είναι η ιδιαίτερη σχέση του Snake με τη Boss, τη γυναίκα που λειτούργησε ως μέντοράς του και του έμαθε τα πάντα για την τέχνη του πολέμου. Είναι μία επική υπόθεση με θέμα τη σχέση αγάπης-μίσους μεταξύ αυτών των δύο, ανάλογη των καλύτερων ταινιών του Hollywood. Η Boss θα είναι ο λόγος που ο ήρωάς μας θα έχει την εξέλιξη που θα έχει και εδώ αλλά και σε όλο το saga. Ο Snake όπως καταλαβαίνετε δεν είναι ο ίδιος με το Snake των προηγουμένων MGS, αλλά την πραγματική ταυτότητά του και άλλα πολλά στοιχεία νομίζουμε πως είναι καλό να τα ανακαλύψετε μόνοι σας παίζοντας το game παρά να σας «spoilerιάσουμε» εμείς. Επίσης πολλά είναι τα σημεία που παραπέμπουν στα μελλοντικά γεγονότα κάτι το οποίο είναι μαγευτικό ιδιαίτερα για τους παλιούς φανς της σειράς καθώς ξέρουν τι θα γίνει αλλά μαθαίνουν και πώς ξεκίνησε το συγκεκριμένο γεγονός κάθε φορά. Για παράδειγμα, θα δείτε πώς και γιατί ο Ocelot χρησιμοποιεί revolvers αντι για μοντέρνα πιστόλια. Φυσικά να είστε σίγουροι πως όπως και με όλα τα MGS, έτσι και με αυτό, θα βρεθείτε προ απίστευτων εκπλήξεων και ανατροπών στο σενάριο.
Κojima does it again
Γραφικά
Όπως και οι πρόγονοί του, έτσι και το MGS3 διαθέτει εκπληκτικά γραφικά. Η ζούγκλα είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε παιχνίδι, ανεξαρτήτως πλατφόρμας. Τεράστια περιβάλλοντα, γεμάτα από κάθε είδος πανίδας και χλωρίδας που περιμένουμε να κατοικεί σε ένα τέτοιο οικοσύστημα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές περιοχές, με την κάθε μία να έχει το δικό της τόνο. Καθώς θα περνάτε μέσα από τη ζούγκλα θα συναντάτε φίδια, αγριογούρουνα, βατράχους, μέλισσες, κροκόδειλους, ποντίκια και άλλα πολλά. Το κάθε ζώο έχει δικό του animation και η συμπεριφορά του στο χώρο είναι πολύ ρεαλιστική. Τα διάφορα είδη φυτών και χόρτων κουνιούνται καθώς τρέχετε ή σέρνεστε από πάνω τους, ενώ θα τα δείτε να τσακίζονται από τις σφαίρες κατά τη διάρκεια της μάχης. Οι βάλτοι είναι και αυτοί σχεδιασμένοι πολύ καλά με τον αργό κυμματισμό της λάσπης να είναι ρεαλιστικότατος. Το σύστημα του camouflage, για το οποίο θα μιλήσουμε σε λίγο, δουλεύει εξαιρετικά. Δεν είστε όμως μόνο εσείς που κρύβεστε καθώς σας περιμένουν διαφόρων ειδών παγίδες όπως νάρκες και ηλεκτροφόρα καλώδια. Ο Snake τραυματίζεται real time και θα δείτε το αίμα να στεγνώνει πάνω στα ρούχα του. Γενικά, το αφιλόξενο, εχθρικό, απρόβλεπτο περιβάλλον μιας ζούγκλας αναπαριστάται εξαιρετικά στο MGS3. Οι cutscenes και σε αυτό το Metal Gear Solid είναι το λιγότερο απίστευτες. Η motion capture δουλειά που έχει γίνει είναι κορυφαία με συνέπεια το animation να είναι τόσο ομαλό και εντυπωσιακό, που νομίζετε ότι βλέπετε ταινία. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και η σκηνοθεσία του Kojima που καταφέρνει να κάνει και το πιο αδιάφορο video ενδιαφέρον. Οι cutscenes εννοείται πως είναι real time, κάτι που μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε μερικούς από τους καλύτερα σχεδιασμένους 3D χαρακτήρες στο Playstation 2. Επίσης υπάρχουν και κάποια interactive στοιχεία, όπως η δυνατότητα να πατάτε το R1 για να δείτε από τα μάτια του Snake σε συγκεκριμένη στιγμή ή η χρήση του rumble που αυξάνει την αγωνία. Με λίγα λόγια, αν θεωρείστε πως δεν αξίζει να παρακολουθήσετε τις cutscenes του MGS3, τότε μην μπείτε στον κόπο να ξαναδείτε cutscene οποιουδήποτε άλλου παιχνιδιού. Δύο προβληματάκια που εντοπίσαμε στα γραφικά είναι η πτώση του frame rate σε μερικές μάχες και τα animations των εχθρών τα οποία φαίνονται να είναι ίδια με αυτά στο MGS2. Ως γραφικό σύνολο πάντως, το MGS3 είναι από τα καλύτερα στο PS2.
Ήχος
Αν και τα γραφικά είναι πολύ καλά, ο ήχος του παιχνιδού είναι ακόμα καλύτερος. Όποιο θόρυβο και αν περιμένουμε να ακούσουμε μέσα σε μία ζούγκλα, αυτός έχει συμπεριληφθεί. Το κάθε ζώο ακούγεται διαφορετικά και πολύ ρεαλιστικά. Οι ήχοι του περιβάλλοντος είναι πολλοί και συνεχείς. Ανάλογα με την επιφάνεια που πατάτε, θα ακούτε και άλλον ήχο, ενώ αν σταματήσετε και κάνετε ησυχία θα μπορείτε να καταλάβετε πόσο κοντά σας είναι οι εχθρικοί στρατιώτες από την ένταση των βημάτων τους. H μουσική του παιχνιδιού έχει δημιουργηθεί από το Harry Gregson Williams, συνθέτη που δούλεψε στο MGS2 και σε πολλές γνωστές ταινίες του Hollywood όπως Ο Βράχος. Για άλλη μία φορά, λοιπόν, ο Williams κάνει εξαιρετική δουλειά. Η μουσική αλλάζει συχνά και δίνει τον τόνο σε κάθε σκηνή, ενώ καταφέρνει και αντικατοπτρίζει την ένταση και την αγωνία που διέπουν το παιχνίδι σε όλη τη διάρκειά του. Ωστόσο, την παράσταση κλέβει ένα τραγούδι σε στυλ James Bond που παραπέμπει στα 60s, το Snake Eater. Το αν είναι ωραίο τραγούδι ή όχι εξαρτάται από τα γούστα του καθένα(εμάς μας άρεσε) αλλά κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει το ότι ταιριάζει στον χαρακτήρα του MGS3 τέλεια. Ουσιαστικά είναι το main theme του παιχνιδιού και θα το ακούσετε στην αρχή, κατά τη διάρκεια και στην τελική μάχη όπου πραγματικά θα ανατριχιάσετε από τη συγκίνηση που θα σας προκαλέσει. Τέλος, το voice acting είναι και αυτό κορυφαίο, με όλους τους ηθοποιούς να δίνουν το ιδιαίτερο στυλ φωνής που ταιριάζει σε κάθε χαρακτήρα. Φυσικά, το highlight είναι για άλλη μία φορά ο David Hayter και η σκληρή, βραχνιασμένη φωνή που δίνει στο Snake. Το παιχνίδι υποστηρίζει Dolby ProLogic II.
Gameplay – Χειρισμός
Εδώ το MGS3: Subsistence αποδεικνύει γιατί θεωρείται ένα από τα καλύτερα games της γενιάς που σιγά σιγά μας αφήνει. Η κάμερα είναι ελεύθερη να την ελέγξετε όπως θέλετε και έτσι το παιχνίδι γίνεται πλέον καθαρό third person action adventure. Σε πολλά σημεία θα νιώσετε απίστευτη ικανοποίηση βλέπωντας πόσο πιο βολική και φυσική είναι για το gameplay, σε αντίθεση με τις σεταρισμένες κάμερες των προηγούμενων παιχνιδιών. Θυμάστε σε άλλα MGS που είσασταν έτοιμοι να πετάξετε το χειρηστήριο στον τοίχο γιατί κάποιος εχθρός που ήταν off screen σας είχε εντοπίσει χωρίς εσείς να πάρετε μυρωδιά για το πού είναι? Ε λοιπόν, αυτές οι μέρες τελείωσαν. Οι μάχες δεν είναι πιο εύκολες, αλλά κάτι σημαντικότερο. Είναι πιο απολαυστικές. Μπορείτε βέβαια με το πάτημα του right analog stick να ξαναγυρίσετε στο παλιό στυλ κάμερας, αλλά θα δείτε ότι μόλις έχετε συνηθίσει με το καινούριο είναι πολύ δύσκολο να γυρίσετε πίσω. Παρ’όλα τα extras, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το πιο σημαντικό νέο στοιχείο του Subsistence είναι η νέα κάμερα. Από εκεί και πέρα έχουμε το camouflage system. Ο Snake έχει στη διάθεσή του πολλές στολές με διαφορετικά χρώματα και μπορεί να αλλάζει ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται προκειμένου να μην τον εντοπίσουν οι εχθροί. Μπορείτε να αλλάξετε εκτός από στολές και το face paint. Πάνω δεξιά υπάρχει ένα μετρητής(%) που σας ενημερώνει πόσο ταιριάζει το camouflage σας με το συγκεκριμένο setting που βρίσκεστε. Δεν αξαρτόνται όμως όλα από αυτό. Οι πιθανότητες να σας δουν οι στρατιώτες μειώνονται δραματικά αν κινείστε χαμηλά, αργά και προσεκτικά. Αν αρχίσετε και τρέχετε από εδώ και από εκεί τότε αργά ή γρήγορα θα σας εντοπίσουν. Επίσης σημαντικότατο είναι και το survival system. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα πρέπει συχνά πυκνά να κυνηγάτε και να σκοτώνετε διάφορα ζώα, ώστε να έχετε γεύματα έτοιμα να τα φάτε όταν η stamina σας έχει μειωθεί. Τα rations αυτή τη φορά είναι πολύ λιγότερα, γιατί όλα εξαρτόνται από το να έχετε την αντοχή σας σε καλό επίπεδο. Επίσης, μπορείτε να υποστείτε πολλών ειδών πληγές τις οποίες μπορείτε να φτιάξετε μέσω του survival viewer. Έχετε στη διάθεσή σας διάφορα ιατρικά εργαλεία όπως επιδέσμους, αντισιπτηκά, αντιεγκαυματικά και πολλά άλλα και πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε σωστά για να εξυγειάνετε τις πληγές. Πολύ καλή ιδέα του Kojima και της ομάδας του αυτή, γιατί προσθέτει ακόμα περισσότερο στο όλο feel του «μόνος μέσα στη ζούγκλα». Δυστυχώς όμως δεν είναι και τόσο ρεαλιστικό καθώς μπορείτε να διακόψετε ξαφνικά οποιαδήποτε μάχη και να πάτε να φιξάρετε τα τραύματά σας. Πάντως, το camouflage system, το survival system και το healing system σε συνδυασμό με τα εκπληκτικά περιβάλλοντα, τόσο από γραφικής όσο και από ακουστικής άποψης, καταφέρνουν να σας ρουφήξουν μέσα στο gameplay και να σας κάνουν πραγματικά να νιώσετε κηνυγημένος και ένας εναντίον όλων.
Οι boss μάχες είναι όλες τους κορυφαίες και πανέξυπνες, όπως σε κάθε MGS άλλωστε. Θα αναγκαστείτε να αυτοσχεδιάσετε και να χρησιμοποιήσετε το φυσικό περιβάλλον και πολλά από τα εξαρτήματά σας για να επικρατήσετε. Η κάθε μάχη τελειώνει με δραματικό τρόπο που πραγματικά προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Πάντα θα έχετε υποστήριξη μέσω του codec, από το Major Zero, που είναι επικεφαλής της αποστολής αλλά και από τους δευτερεύοντες χαρακτήρες, ειδικούς σε διαφορετικό τομέα ο καθένας όπως όπλα(Sigint) και ιατρική περίθαλψη(Para Medic). Όπως είπαμε και προηγουμένως, η κάμερα βοηθάει πολύ το χειρισμό αλλά δεν είναι το μόνο συν. Ο Snake μπορεί να κάνει κινήσεις CQC(Close Quarters Combat), ένα είδος μάχης hand to hand ή με μαχαίρι, που το ανέπτυξε μαζί με τη Boss. Πατώντας το τετράγωνο και τον κύκλο μπορείτε να εκτελέσετε αυτές τις κινήσεις, οι οποίες είναι πολύ εντυπωσιακές. Επίσης μπορείτε να σπάσετε το λαιμό του αντιπάλου, να του κόψετε το λαιμό με το μαχαίρι ή να τον πετάξετε με δύναμη κάτω. Με το R1 πηγαίνετε σε προοπτική πρώτου προσώπου και μπορείτε να τον πυροβολήσετε, να πυροβολήσετε αντικείμενα του περιβάλλοντος ή ακόμα και να τον αιφνιδιάσετε. Υπάρχουν πολλά όπλα, από πιστόλια μέχρι και grenade launcher, όμως θα τα χρειαστείτε κατά κύριο λόγο στις μάχες με τα bosses. O χειρισμός μπορεί να σας πάρει λίγη ώρα να το συνηθίσετε αλλά στην πορεία δε θα συναντήσετε προβλήματα.
Multiplayer – Extras
Το Subsistence περιλαμβάνει ένα ξεχωριστό κομμάτι με όνομα Metal Gear Online. Είναι το πολυαναμενόμενο εδώ και χρόνια multiplayer δημιούργημα του Kojima. Υπάρχουν πέντε διαφορετικά modes, το team deathmatch, το απλό deathmatch, το sneaking mission, το capture mission, το rescue mission. Τα δύο deathmatch είναι τα κλασσικά modes ενώ στο sneaking ο ένας παίκτης είναι ο Snake ο οποίος πρέπει να πάρει ένα microfilm, να βρει την έξοδο του επιπέδου και να φύγει τη στιγμή που η αντίπαλη ομάδα πρέπει να τον βρει και να τον σκοτώσει πριν ξεφύγει. Το capture mission είναι ουσιαστικά capture the flag, μόνο που αντί για σημαία υπάρχει μία κούκλα βάτραχος. Το rescue βάζει τη μία ομάδα να αμύνεται στη βάση της και να έχει στην κατοχή της μία λαστιχένια πάπια ενώ η επιτιθέμενη ομάδα πρέπει να πάρει την πάπια και να την πάει πίσω στη δική της βάση. Υποστηρίζονται μέχρι και οκτώ παίκτες online και το παιχνίδι διαθέτει καλό lobby system για εύκολη πρόσβαση στο είδος match της αρεσκείας σας. Όσο για τα extras, υπάρχει το demo theater όπου μπορείτε να δείτε οποιαδήποτε cutscene του παιχνιδιού. Aκόμα, έχουμε το duel mode στο οποίο μπορείτε να αντιμετωπίσετε μεμονωμένα το κάθε boss. Aπό το MGS3 επιστρέφει με νέα επίπεδα το minigame Snake vs Monkey, όπου προσπαθείτε να πιάσετε όσο περισσότερες μαϊμούδες μπορείτε. Επίσης μέσω του Secret Theater mode, μπορείτε να δείτε μερικά παράξενα και πολύ αστεία videos που σατιρίζουν το ίδιο το παιχνίδι. Αυτά τα videos είχαν πρωτοεμφανιστεί στο επίσημο site του Metal Gear Solid και εδώ τα έχετε μαζεμένα. Τέλος, για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί, συμπεριλαμβάνονται και μεταφρασμένες στα Αγγλικά εκδόσεις του αρχικού 2D Metal Gear και του sequel του που κυκλοφόρησαν για το MSX στην Ιαπωνία.
Θετικά:
- Φοβερός ήχος που προσθέτει στο ρεαλισμό
- Πολύ καλά σχεδιασμένη ζούγκλα και περιβάλλοντα γενικότερα
- Το camouflage system προσθέτει κάτι καινούριο
- Η νέα κάμερα κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο απολαυστικό
- Σενάριο ανάλογο Xολυγουντιανού blockbuster
- Επιτέλους Online mode
- Extras που ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό MGS φαν
Αρνητικά:
- Μερικά προβλήματα στο frame rate
- Δύσκολος χειρισμός με τα όπλα
- Το healing system θέλει λίγη δουλειά ακόμα
- Ξανά η Ευρώπη πρέπει να περιμένει μήνες ενώ η Αμερική το έχει από τον Μαρτιο 2006.
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 9
Αντοχή: 10
Γενικά: 9.2
To Metal Gear Solid 3: Subsistence είναι η καλύτερη έκδοση Metal Gear Solid παιχνιδιού μέχρι σήμερα. Με διαφορά το καλύτερο στο είδος του στο PS2, μιας και το Splinter Cell: Chaos Theory είναι τραγικό στην κονσόλα της Sony. Όσοι έχετε αγοράσει το original MGS3, μη διστάσετε να αγοράσετε το Subsistence καθώς προσφέρει πολλά περισσότερα.
Σπύρος Κλαουδάτος
Comments