- Reviews
- Prince of Persia: The Sands of Time (PC, PS2, Xbox, Gamecube)
Prince of Persia: The Sands of Time (PC, PS2, Xbox, Gamecube)
Hot
Prince of Persia: The Sands of Time
Site: www.princeofpersiagame.com/sandsoftime/us/thesandsoftime/index.php
Σχεδόν 14 χρόνια μετά την πρώτη γνωριμία μας με τη σειρά Prince of Persia και μία σχεδόν αποτυχημένη προσπάθεια να ξεφύγει από το κλασσικό μότο της πλατφόρμας και να εισέλθει στον κόσμο του 3D (Prince of Persia 3D), τελικά η μεταβίβαση έγινε και μάλιστα γνώρισε τεράστια επιτυχία. Η Ubisoft ανέλαβε το δύσκολο έργο και τα κατάφερε εξαιρετικά κι έτσι το Prince of Persia: The sands of Time έγινε η αρχή μιας τριετίας γεμάτης δράσης και μυστηρίου συνοδευμένη από έναν ήρωα ο οποίος κέρδισε μέχρι και βραβείο για τα περισσότερα Wallpaper Downloads όσο αναφορά τα παιχνίδια! Όλα τα πετυχημένα στοιχεία της σειράς βελτιώθηκαν στο μέγιστο ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν και καινούρια τα οποία έγιναν σταθμός για τίτλους που κυκλοφόρησαν πολύ αργότερα. Αν και στην αρχή δεν γνώρισε την επιτυχία που αναμενόταν, γρήγορα (μετά και από κάποια πολύ θετικά reviews έμπειρων κριτικών) ανέβασε τις πωλήσεις του μέχρι το ταβάνι και έγινε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα games της χρονιάς του. Σε μία εποχή λοιπόν που τα καθαρά Action Adventure games έδειχναν να βρίσκονται σε μερική στάση, ήρθε ο ανανεωμένος και 3D πρίγκιπας για να ταράξει τα νερά με τα ακροβατικά του, την ικανότητα του στις μάχες, και την αφοσίωση του στην ιδέα ότι μπορούμε και μόνοι μας να διαμορφώσουμε το μέλλον μας…και το παρελθόν μας…
Γραφικά
Η Ubisoft έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της εικόνας.Η μεταφορά του παιχνιδιού στον τρισδιάστατο κόσμο έχει γίνει με μεγάλη επιτυχία.
Αρχικά, η μεγαλύτερη ευχαρίστηση δίνεται από τα τεράστια και πολύ προσεγμένα τοπία τα οποία εντυπωσιάζουν με τη ρεαλιστικότητα της απεικόνισής τους. Ένα απίστευτα μεγάλο παλάτι,σκοτεινά μπουντρούμια γεμάτα νερό,αυλές με πυκνή και καταπράσινη βλάστηση και πανύψηλες πλατφόρμες συνθέτουν μια πανέμορφη παλέτα χρωμάτων που μόνο ένα παιχνίδι αυτου του είδους μπορεί να προσφέρει. Όλα αυτά τονίζονται απο την πολύ καλή και ρεαλιστική γεωμετρία,τον φωτισμό του περιβάλλοντος, τις καλοδουλεμένες σκιές και τα απαραίτητα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα παντού. Καθώς προχωράτε παρατηρείτε κτίρια που ανατινάζονται, αντανακλάσεις του εαυτού σας πάνω από μια λίμνη νερού,τις ακτίνες του ήλιου να μπαίνουν από τα παράθυρα και να διαχέονται στο περιβάλλον και άλλα πολλά. Αλλά το πιο αξιοσημείωτο είναι τη στιγμή που γυρνάτε το χρόνο πίσω.Εκεί βλέπετε ολοκληρωμένη την κίνηση του rewind και από πλευράς εικόνας αλλά και ήχου. Οι κινήσεις του prince και των υπολοίπων κινούνται αντίστροφα και ο ήχος παγώνει στιγμιαία μέχρι ο gamer να σταματήσει να πατάει το πλήκτρο.
Τα μοντέλα των προσώπων και των σωμάτων των χαρακτήρων δεν υποστηρίζουν τον τίτλο ‘high polygon’ καθώς σίγουρα έχουμε δει τίτλους με περισσότερα πολύγωνα από το Sands Of Time. Παρόλα αυτά όμως καταφέρνει και περνάει αυτην την ψευδαίσθηση στον παίκτη λόγω των πολύ προσεγμένων και άψογα σχεδιασμένων texture applications και animation της καινούριας τότε Jade Engine. To πιο συναρπαστικό εντοπίζεται στην κίνηση του πρίγκιπα καθώς παρατηρείται μια φαινομενική-για την εποχή- ροή που ξεπερνάει ακόμα και το άκρως επιτυχημένο Tomb Raider.Είτε περπατάτε, τρέχετε, σκαρφαλώνετε ή μάχεστε, η ομαλότητα της εικόνας δεν χάνεται ούτε λεπτό βάζοντας έτσι τα γυαλιά σε πολύ πιο ξακουστά-τότε- παιχνίδια που σίγουρα θα το ζήλευαν.
Γενικά λοιπόν η πρώτη επιτυχημένη 3D Version του Prince Of Persia έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Η Ubisoft δεν χρησιμοποίησε ότι καλύτερο υπήρχε τότε, φρόντισε όμως να πιέσει την μηχανή γραφικών στα άκρα της μέχρι να βρει κάτι καλύτερο και από το αναμενόμενο..και τα κατάφερε στο έπακρο.
Ήχος
Οι σχεδιαστές φρόντισαν να δώσουν το απαραίτητο feeling που αρμόζει σε έναν τέτοιο τίτλο εισάγοντας μουσικά themes περσικής προέλευσης,φροντίζοντας βέβαια να τα φέρουν πιο κοντά στην εποχή που κυκλοφόρησε το παιχνίδι.
Συγκεκριμένα, σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ακούγονται κομμάτια προερχόμενα από τη Μέση Ανατολή, μαζί με τη συνοδεία κιθάρας και ντραμς που τους δίνουν έναν πιο σκληρό και δραστικό χαρακτήρα. Έτσι, ο gamer μπορεί να απολαμβάνει την ήρεμη και χαλαρωτική περσική μελωδία που τον βάζει πιο βαθιά μέσα στο theme του Prince οf Persia όταν προχωράει και λύνει τους γρίφους και παράλληλα τα πιο έντονα κομμάτια όταν η δράση φτάνει πια στο κατακόρυφο. Αν και φαίνεται λίγο περίεργη αυτή η μίξη, στο φινάλε διαπιστώνεις ότι η σύνθεση έχει γίνει εξαιρετικά ομαλά και σωστά δίνοντας έτσι ένα διαφορετικό πλεονέκτημα στο παιχνίδι σε σχέση με τα άλλα του είδους του.
Το voice acting λειτουργεί πολύ καλά από την αρχή μέχρι το τέλος.Υπάρχουν άφθονοι και διασκεδαστικοί διάλογοι οι περισσότεροι από τους οποίους ακούγονται κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης της πίστας και όχι σε κάποιο cutscene.Αυτό γίνεται γιατί υπάρχουν πολλές στιγμές που ο prince αρχίζει και μιλάει στον εαυτό του σαν μέρος μιας εσωτερικής αναζήτησης η οποία λειτουργεί έξυπνα στο να βάζει τον παίκτη μέσα στην ιστορία δίνοντας του άφθονα στοιχεία κάθε φορά.
Τα sound effects εντυπωσιάζουν και αυτά με την καθαρότητα την οποία προσφέρουν.Οι ιαχές, οι ήχοι των σπαθιών που χτυπούν το ένα με το άλλο,τα ambient sounds που παραμορφώνονται έξυπνα κατά τη διάρκεια του time rewinding είναι πραγματικά εκπληκτικά. Με τη χρήση ενός συστήματος surround ή ενός 4.0 και πάνω το Sands of Time μετατρέπεται σε μια ακουστική πανδαισία.Αλλά ακόμα και χωρίς αυτά,το έμπειρο αυτί ενός παίκτη που ψάχνει τα καλύτερα(αλλά και τα χειρότερα) σίγουρα θα αναγνωρίσει την επιτυχία της Ubisoft και σε αυτόν τον τομέα..
Gameplay – Μάχες και Γρίφοι
Όσο αναφορά το gameplay τα πράγματα χαρακτηρίζονται επίσης εξαιρετικά.Το παιχνίδι προσφέρει μια πληθώρα ασχολιών που σίγουρα σε κρατάνε κολλημένο στην οθόνη για πολλές ώρες.
Το κύριο στοιχείο που παρουσιάζεται είναι η ικανότητα του ήρωα να προχωράει μέσα στο περιβάλλον του με πολλούς και επίδοξους τρόπους.Η πλατφόρμα κάνει την εμφάνισή της δίνοντας έτσι μια γεύση από το παρελθόν και ένα προμήνυμα για το μέλλον.Τα ακροβατικά του prince εμφανίζονται παντού και μάλιστα τις περισσότερες φορές κρίνονται και άκρως αναγκαία.Έτσι μπορείτε να περπατήσετε διαγώνια πάνω στους τοίχους(κάτι σαν την Trinity στο Matrix),να σκαρφαλώσετε, να κρεμαστείτε, να τρέξετε πάνω σε κάθετες κολόνες, να κάνετε κολοτούμπες μπρος και πίσω και πολλά άλλα τα οποία ακούγονται δύσκολα αλλά στο φινάλε διαπιστώνετε γελοίο το γεγονός,πως κανείς άλλος δεν κατάφερε ποτέ να τα συνδυάσει. Η επινοητικότητα των σχεδιαστών φαίνεται καθαρά καθώς ο παίκτης μπορεί να κάνει οτιδήποτε θελήσει,χωρίς όμως να βλάψει την όψη του παιχνιδιού ακόμα και στον μικρότερο βαθμό.Τα controls σε βοηθάνε να εκτελέσεις ακόμα και την πιο περίπλοκη κίνηση σε οποιαδήποτε στιγμή,πάντα βέβαια με την απαραίτητη προπόνηση στην αρχή.Έτσι, μπορεί το puzzle στοιχείο να βρίσκεται μόνο στην εξευρένηση των κατάλληλων κινήσεων και ακροβατικών για να περάσεις από τον ένα κόσμο στον άλλο,γίνεται όμως με έναν τόσο καινοτόμο τρόπο που σίγουρα δεν κάθεσαι να ζητήσεις περισσότερα.(τουλαχιστον στην αρχή..)
Στον τομέα των μαχών δεν έχει γίνει και τόσο τρομερή δουλειά καθώς το βάρος προφανώς έπεσε πιο πολύ στο στοιχείο της πλατφόρμας.Ο πρίγκιπας μπορεί να αποκτήσει μια πληθώρα σπαθιών(το ένα upgrade του προηγούμενου κλπ) και να τα χρησιμοποιήσει με ένα σορό τρόπους για να ξεφορτωθεί τους εχθρούς του.Οι μάχες λειτουργούν με βάση την ακροβατική ικανότητα του prince,οπότε έχουν επινοηθεί κινήσεις που συνδυάζουν και τα δύο.Για παράδειγμα μπορεί να πεταχτεί πάνω από έναν εχθρό και να του επιτεθεί από πίσω,να περπατήσει κάθετα σε ένα τοίχο και να πεταχτεί πάνω του για να τον καρφώσει και άλλα πολλά.
Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι το Dagger of time.Με αυτό μπορείτε να γυρίσετε πίσω το χρόνο σε περίπτωση κάποιου θανάσιμου χτυπήματος ή πτώσης στο κενό,ή να τον θέσετε σε μια πιο αργή ροή που θα σας δώσει το πλεονέκτημα στις μάχες που φαίνονται χαμένες ή σε κάποια από τα πολλά puzzles.Θυμίζει λίγο έως πολύ το Bullet time του Matrix και του Max Payne,μόνο που εδώ αντί για σφαίρες υπάρχουν μόνο melee weapons που δίνουν μια πιο άγρια ομορφιά στην όλη αίσθηση. Όπως και να έχει όμως, οι μάχες μετά από λίγο καταντάνε βαρετές καθώς εμφανίζονται οι ίδιοι εχθροί όλην την ώρα και μάλιστα η επίθεσή τους δεν αλλάζει καθόλου.Με 2-3 ώρες εξοικείωση λοιπόν θα μπορείτε να περνάτε άνετα από όλες τις προκλήσεις με χαρακτηριστική άνεση αφού θα ξέρετε πότε και πώς ακριβώς χτυπούν.
Σενάριο Μετά την ήττα του πανίσχυρου Μαχαραγιά της Ινδίας ο Βασιλιάς της Περσίας Sharaman και ο γιος του(ο πρίγκιπας της Περσίας),αποκτούν ως λάφυρα από την κατεστραμμένη πόλη,μια τεράστια κλεψύδρα,το στιλέτο του χρόνου καθώς και την ίδια την κόρη του Μαχαραγιά.Ο Βεζύρης του Μαχαραγιά,ο οποίος τον πρόδωσε με αντάλλαγμα κάποιο ποσοστό από τα λάφυρα απαιτεί από τον Βασιλιά αυτά που συμφωνήσανε.Όταν όμως του ζητάει το στιλέτο του χρόνου ο Sharaman αρνείται λέγοντας ότι ο γιος του ήταν αυτός ο οποίος το απέκτησε πρώτος.Έτσι ο βεζύρης ξεγελάει τον πρίγκιπα λέγοντας του να το χρησιμοποιήσει για να ξεκλειδώσει την κλεψύδρα.Ο prince συμφωνεί,αγνοώντας τις πραγματικές προθέσεις του βεζύρη να χρησιμοποιήσει τα sands of time που κρύβονται μέσα για να δαμάσει το χρόνο και να αποκτήσει την απόλυτη δύναμη και εξουσία.
Όταν λοιπόν ξεκλειδώνεται η κλεψύδρα και απελευθερώνονται τα sands of time,ολόκληρο το βασίλειο καταστρέφεται και όλοι οι κάτοικοι(ανάμεσά τους και ο ίδιος ο Βασιλιάς)μετατρέπονται σε δαίμονες.Οι μόνοι που μένουν ανεπηρέαστοι είναι ο πρίγκιπας,ο βεζύρης και η κόρη του Μαχαραγιά Farah.
Έτσι, ο prince συνεργάζεται (και στο φινάλε ερωτεύεται) με τη Farah προκειμένου να επαναφέρουν το βασίλειο στην πρώιμη του κατάσταση και να διορθώσουν την κατάσταση που δημιουργήθηκε επιστρέφοντας τα sands πίσω από εκεί που ήρθαν.
Επίλογος
Μετά τη μεταφορά και μεταμόρφωση του Mario σε Mario64 η Ubisoft έκανε μια κίνηση που έμελλε να γίνει η αρχή μιας απίστευτης τριλογίας.Το Sands of Time είναι αυτό που λέμε as good as it gets..Οι fan του τίτλου περίμεναν να δουν μια ριζική ανανέωση στη σειρά και όταν ήρθε ο Νοέμβρης του 2003 συγκλονίστηκαν μέχρι και αυτοί!Το συγκεκριμένο παιχνίδι,όχι μόνο είναι άξια συνέχεια της σειράς,αλλά άνετα χαρακτηρίζεται κλασσικό αφού όχι μόνο έσπασε τα ταμεία,όχι μόνο έφερε στο προσκήνιο καινοτομίες που αργότερα έγιναν must για πολλά Action Adventure games,όχι μόνο μας καθήλωσε και μας έκανε να εκτιμήσουμε τον Μελισσανίδη για τα ακροβατικά του,αλλά γέννησε και πανάξια sequels διαιωνίζοντας μια ιστορία που ξεκίνησε ήδη από το 1989!
Είναι περιττό να μιλήσει κανείς για τα απίστευτα γραφικά του, τον καλοδουλεμένο ήχο του,τα τρομερά acrobatic puzzles του,και την φοβερή ισορροπία ανάμεσα σε όλα αυτά.Το μόνο που έχει να πει είναι :’’Thanks Ubisoft!Και αν θελήσεις να βγάλεις και άλλη συνέχεια, εγώ απλά θα περιμένω εδώ, ακονίζοντας το σπαθί μου και μαθαίνοντας τη φράση σε έφαγα άτιμε στα περσικά’’.
Θετικά: Πολύ καλά γραφικά, puzzles και περιβάλλοντα, πολύ καλός ήχος, εξαιρετική η 3D μεταφορά
Αρνητικά: Απουσία επαρκούς μηχανής για τις μάχες
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.9
Το πρώτο βήμα προς την τριλογία έγινε και φαίνεται εξαιρετικό.
Μάνος Νικολόπουλος
Site: www.princeofpersiagame.com/sandsoftime/us/thesandsoftime/index.php
Σχεδόν 14 χρόνια μετά την πρώτη γνωριμία μας με τη σειρά Prince of Persia και μία σχεδόν αποτυχημένη προσπάθεια να ξεφύγει από το κλασσικό μότο της πλατφόρμας και να εισέλθει στον κόσμο του 3D (Prince of Persia 3D), τελικά η μεταβίβαση έγινε και μάλιστα γνώρισε τεράστια επιτυχία. Η Ubisoft ανέλαβε το δύσκολο έργο και τα κατάφερε εξαιρετικά κι έτσι το Prince of Persia: The sands of Time έγινε η αρχή μιας τριετίας γεμάτης δράσης και μυστηρίου συνοδευμένη από έναν ήρωα ο οποίος κέρδισε μέχρι και βραβείο για τα περισσότερα Wallpaper Downloads όσο αναφορά τα παιχνίδια! Όλα τα πετυχημένα στοιχεία της σειράς βελτιώθηκαν στο μέγιστο ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν και καινούρια τα οποία έγιναν σταθμός για τίτλους που κυκλοφόρησαν πολύ αργότερα. Αν και στην αρχή δεν γνώρισε την επιτυχία που αναμενόταν, γρήγορα (μετά και από κάποια πολύ θετικά reviews έμπειρων κριτικών) ανέβασε τις πωλήσεις του μέχρι το ταβάνι και έγινε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα games της χρονιάς του. Σε μία εποχή λοιπόν που τα καθαρά Action Adventure games έδειχναν να βρίσκονται σε μερική στάση, ήρθε ο ανανεωμένος και 3D πρίγκιπας για να ταράξει τα νερά με τα ακροβατικά του, την ικανότητα του στις μάχες, και την αφοσίωση του στην ιδέα ότι μπορούμε και μόνοι μας να διαμορφώσουμε το μέλλον μας…και το παρελθόν μας…
Γραφικά
Η Ubisoft έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της εικόνας.Η μεταφορά του παιχνιδιού στον τρισδιάστατο κόσμο έχει γίνει με μεγάλη επιτυχία.
Αρχικά, η μεγαλύτερη ευχαρίστηση δίνεται από τα τεράστια και πολύ προσεγμένα τοπία τα οποία εντυπωσιάζουν με τη ρεαλιστικότητα της απεικόνισής τους. Ένα απίστευτα μεγάλο παλάτι,σκοτεινά μπουντρούμια γεμάτα νερό,αυλές με πυκνή και καταπράσινη βλάστηση και πανύψηλες πλατφόρμες συνθέτουν μια πανέμορφη παλέτα χρωμάτων που μόνο ένα παιχνίδι αυτου του είδους μπορεί να προσφέρει. Όλα αυτά τονίζονται απο την πολύ καλή και ρεαλιστική γεωμετρία,τον φωτισμό του περιβάλλοντος, τις καλοδουλεμένες σκιές και τα απαραίτητα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα παντού. Καθώς προχωράτε παρατηρείτε κτίρια που ανατινάζονται, αντανακλάσεις του εαυτού σας πάνω από μια λίμνη νερού,τις ακτίνες του ήλιου να μπαίνουν από τα παράθυρα και να διαχέονται στο περιβάλλον και άλλα πολλά. Αλλά το πιο αξιοσημείωτο είναι τη στιγμή που γυρνάτε το χρόνο πίσω.Εκεί βλέπετε ολοκληρωμένη την κίνηση του rewind και από πλευράς εικόνας αλλά και ήχου. Οι κινήσεις του prince και των υπολοίπων κινούνται αντίστροφα και ο ήχος παγώνει στιγμιαία μέχρι ο gamer να σταματήσει να πατάει το πλήκτρο.
Τα μοντέλα των προσώπων και των σωμάτων των χαρακτήρων δεν υποστηρίζουν τον τίτλο ‘high polygon’ καθώς σίγουρα έχουμε δει τίτλους με περισσότερα πολύγωνα από το Sands Of Time. Παρόλα αυτά όμως καταφέρνει και περνάει αυτην την ψευδαίσθηση στον παίκτη λόγω των πολύ προσεγμένων και άψογα σχεδιασμένων texture applications και animation της καινούριας τότε Jade Engine. To πιο συναρπαστικό εντοπίζεται στην κίνηση του πρίγκιπα καθώς παρατηρείται μια φαινομενική-για την εποχή- ροή που ξεπερνάει ακόμα και το άκρως επιτυχημένο Tomb Raider.Είτε περπατάτε, τρέχετε, σκαρφαλώνετε ή μάχεστε, η ομαλότητα της εικόνας δεν χάνεται ούτε λεπτό βάζοντας έτσι τα γυαλιά σε πολύ πιο ξακουστά-τότε- παιχνίδια που σίγουρα θα το ζήλευαν.
Γενικά λοιπόν η πρώτη επιτυχημένη 3D Version του Prince Of Persia έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Η Ubisoft δεν χρησιμοποίησε ότι καλύτερο υπήρχε τότε, φρόντισε όμως να πιέσει την μηχανή γραφικών στα άκρα της μέχρι να βρει κάτι καλύτερο και από το αναμενόμενο..και τα κατάφερε στο έπακρο.
Ήχος
Οι σχεδιαστές φρόντισαν να δώσουν το απαραίτητο feeling που αρμόζει σε έναν τέτοιο τίτλο εισάγοντας μουσικά themes περσικής προέλευσης,φροντίζοντας βέβαια να τα φέρουν πιο κοντά στην εποχή που κυκλοφόρησε το παιχνίδι.
Συγκεκριμένα, σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ακούγονται κομμάτια προερχόμενα από τη Μέση Ανατολή, μαζί με τη συνοδεία κιθάρας και ντραμς που τους δίνουν έναν πιο σκληρό και δραστικό χαρακτήρα. Έτσι, ο gamer μπορεί να απολαμβάνει την ήρεμη και χαλαρωτική περσική μελωδία που τον βάζει πιο βαθιά μέσα στο theme του Prince οf Persia όταν προχωράει και λύνει τους γρίφους και παράλληλα τα πιο έντονα κομμάτια όταν η δράση φτάνει πια στο κατακόρυφο. Αν και φαίνεται λίγο περίεργη αυτή η μίξη, στο φινάλε διαπιστώνεις ότι η σύνθεση έχει γίνει εξαιρετικά ομαλά και σωστά δίνοντας έτσι ένα διαφορετικό πλεονέκτημα στο παιχνίδι σε σχέση με τα άλλα του είδους του.
Η καλύτερη μεταφορά σε 3D από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι στο παρελθόν!Εξαιρετικά γραφικά σε έναν τίτλο που σίγουρα τα αξίζει!Η καλύτερη αρχή μιας θαυμάσιας τριλογίας..και όχι μόνο...
Το voice acting λειτουργεί πολύ καλά από την αρχή μέχρι το τέλος.Υπάρχουν άφθονοι και διασκεδαστικοί διάλογοι οι περισσότεροι από τους οποίους ακούγονται κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης της πίστας και όχι σε κάποιο cutscene.Αυτό γίνεται γιατί υπάρχουν πολλές στιγμές που ο prince αρχίζει και μιλάει στον εαυτό του σαν μέρος μιας εσωτερικής αναζήτησης η οποία λειτουργεί έξυπνα στο να βάζει τον παίκτη μέσα στην ιστορία δίνοντας του άφθονα στοιχεία κάθε φορά.
Τα sound effects εντυπωσιάζουν και αυτά με την καθαρότητα την οποία προσφέρουν.Οι ιαχές, οι ήχοι των σπαθιών που χτυπούν το ένα με το άλλο,τα ambient sounds που παραμορφώνονται έξυπνα κατά τη διάρκεια του time rewinding είναι πραγματικά εκπληκτικά. Με τη χρήση ενός συστήματος surround ή ενός 4.0 και πάνω το Sands of Time μετατρέπεται σε μια ακουστική πανδαισία.Αλλά ακόμα και χωρίς αυτά,το έμπειρο αυτί ενός παίκτη που ψάχνει τα καλύτερα(αλλά και τα χειρότερα) σίγουρα θα αναγνωρίσει την επιτυχία της Ubisoft και σε αυτόν τον τομέα..
Gameplay – Μάχες και Γρίφοι
Όσο αναφορά το gameplay τα πράγματα χαρακτηρίζονται επίσης εξαιρετικά.Το παιχνίδι προσφέρει μια πληθώρα ασχολιών που σίγουρα σε κρατάνε κολλημένο στην οθόνη για πολλές ώρες.
Το κύριο στοιχείο που παρουσιάζεται είναι η ικανότητα του ήρωα να προχωράει μέσα στο περιβάλλον του με πολλούς και επίδοξους τρόπους.Η πλατφόρμα κάνει την εμφάνισή της δίνοντας έτσι μια γεύση από το παρελθόν και ένα προμήνυμα για το μέλλον.Τα ακροβατικά του prince εμφανίζονται παντού και μάλιστα τις περισσότερες φορές κρίνονται και άκρως αναγκαία.Έτσι μπορείτε να περπατήσετε διαγώνια πάνω στους τοίχους(κάτι σαν την Trinity στο Matrix),να σκαρφαλώσετε, να κρεμαστείτε, να τρέξετε πάνω σε κάθετες κολόνες, να κάνετε κολοτούμπες μπρος και πίσω και πολλά άλλα τα οποία ακούγονται δύσκολα αλλά στο φινάλε διαπιστώνετε γελοίο το γεγονός,πως κανείς άλλος δεν κατάφερε ποτέ να τα συνδυάσει. Η επινοητικότητα των σχεδιαστών φαίνεται καθαρά καθώς ο παίκτης μπορεί να κάνει οτιδήποτε θελήσει,χωρίς όμως να βλάψει την όψη του παιχνιδιού ακόμα και στον μικρότερο βαθμό.Τα controls σε βοηθάνε να εκτελέσεις ακόμα και την πιο περίπλοκη κίνηση σε οποιαδήποτε στιγμή,πάντα βέβαια με την απαραίτητη προπόνηση στην αρχή.Έτσι, μπορεί το puzzle στοιχείο να βρίσκεται μόνο στην εξευρένηση των κατάλληλων κινήσεων και ακροβατικών για να περάσεις από τον ένα κόσμο στον άλλο,γίνεται όμως με έναν τόσο καινοτόμο τρόπο που σίγουρα δεν κάθεσαι να ζητήσεις περισσότερα.(τουλαχιστον στην αρχή..)
Στον τομέα των μαχών δεν έχει γίνει και τόσο τρομερή δουλειά καθώς το βάρος προφανώς έπεσε πιο πολύ στο στοιχείο της πλατφόρμας.Ο πρίγκιπας μπορεί να αποκτήσει μια πληθώρα σπαθιών(το ένα upgrade του προηγούμενου κλπ) και να τα χρησιμοποιήσει με ένα σορό τρόπους για να ξεφορτωθεί τους εχθρούς του.Οι μάχες λειτουργούν με βάση την ακροβατική ικανότητα του prince,οπότε έχουν επινοηθεί κινήσεις που συνδυάζουν και τα δύο.Για παράδειγμα μπορεί να πεταχτεί πάνω από έναν εχθρό και να του επιτεθεί από πίσω,να περπατήσει κάθετα σε ένα τοίχο και να πεταχτεί πάνω του για να τον καρφώσει και άλλα πολλά.
Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι το Dagger of time.Με αυτό μπορείτε να γυρίσετε πίσω το χρόνο σε περίπτωση κάποιου θανάσιμου χτυπήματος ή πτώσης στο κενό,ή να τον θέσετε σε μια πιο αργή ροή που θα σας δώσει το πλεονέκτημα στις μάχες που φαίνονται χαμένες ή σε κάποια από τα πολλά puzzles.Θυμίζει λίγο έως πολύ το Bullet time του Matrix και του Max Payne,μόνο που εδώ αντί για σφαίρες υπάρχουν μόνο melee weapons που δίνουν μια πιο άγρια ομορφιά στην όλη αίσθηση. Όπως και να έχει όμως, οι μάχες μετά από λίγο καταντάνε βαρετές καθώς εμφανίζονται οι ίδιοι εχθροί όλην την ώρα και μάλιστα η επίθεσή τους δεν αλλάζει καθόλου.Με 2-3 ώρες εξοικείωση λοιπόν θα μπορείτε να περνάτε άνετα από όλες τις προκλήσεις με χαρακτηριστική άνεση αφού θα ξέρετε πότε και πώς ακριβώς χτυπούν.
Σενάριο Μετά την ήττα του πανίσχυρου Μαχαραγιά της Ινδίας ο Βασιλιάς της Περσίας Sharaman και ο γιος του(ο πρίγκιπας της Περσίας),αποκτούν ως λάφυρα από την κατεστραμμένη πόλη,μια τεράστια κλεψύδρα,το στιλέτο του χρόνου καθώς και την ίδια την κόρη του Μαχαραγιά.Ο Βεζύρης του Μαχαραγιά,ο οποίος τον πρόδωσε με αντάλλαγμα κάποιο ποσοστό από τα λάφυρα απαιτεί από τον Βασιλιά αυτά που συμφωνήσανε.Όταν όμως του ζητάει το στιλέτο του χρόνου ο Sharaman αρνείται λέγοντας ότι ο γιος του ήταν αυτός ο οποίος το απέκτησε πρώτος.Έτσι ο βεζύρης ξεγελάει τον πρίγκιπα λέγοντας του να το χρησιμοποιήσει για να ξεκλειδώσει την κλεψύδρα.Ο prince συμφωνεί,αγνοώντας τις πραγματικές προθέσεις του βεζύρη να χρησιμοποιήσει τα sands of time που κρύβονται μέσα για να δαμάσει το χρόνο και να αποκτήσει την απόλυτη δύναμη και εξουσία.
Όταν λοιπόν ξεκλειδώνεται η κλεψύδρα και απελευθερώνονται τα sands of time,ολόκληρο το βασίλειο καταστρέφεται και όλοι οι κάτοικοι(ανάμεσά τους και ο ίδιος ο Βασιλιάς)μετατρέπονται σε δαίμονες.Οι μόνοι που μένουν ανεπηρέαστοι είναι ο πρίγκιπας,ο βεζύρης και η κόρη του Μαχαραγιά Farah.
Έτσι, ο prince συνεργάζεται (και στο φινάλε ερωτεύεται) με τη Farah προκειμένου να επαναφέρουν το βασίλειο στην πρώιμη του κατάσταση και να διορθώσουν την κατάσταση που δημιουργήθηκε επιστρέφοντας τα sands πίσω από εκεί που ήρθαν.
Επίλογος
Μετά τη μεταφορά και μεταμόρφωση του Mario σε Mario64 η Ubisoft έκανε μια κίνηση που έμελλε να γίνει η αρχή μιας απίστευτης τριλογίας.Το Sands of Time είναι αυτό που λέμε as good as it gets..Οι fan του τίτλου περίμεναν να δουν μια ριζική ανανέωση στη σειρά και όταν ήρθε ο Νοέμβρης του 2003 συγκλονίστηκαν μέχρι και αυτοί!Το συγκεκριμένο παιχνίδι,όχι μόνο είναι άξια συνέχεια της σειράς,αλλά άνετα χαρακτηρίζεται κλασσικό αφού όχι μόνο έσπασε τα ταμεία,όχι μόνο έφερε στο προσκήνιο καινοτομίες που αργότερα έγιναν must για πολλά Action Adventure games,όχι μόνο μας καθήλωσε και μας έκανε να εκτιμήσουμε τον Μελισσανίδη για τα ακροβατικά του,αλλά γέννησε και πανάξια sequels διαιωνίζοντας μια ιστορία που ξεκίνησε ήδη από το 1989!
Είναι περιττό να μιλήσει κανείς για τα απίστευτα γραφικά του, τον καλοδουλεμένο ήχο του,τα τρομερά acrobatic puzzles του,και την φοβερή ισορροπία ανάμεσα σε όλα αυτά.Το μόνο που έχει να πει είναι :’’Thanks Ubisoft!Και αν θελήσεις να βγάλεις και άλλη συνέχεια, εγώ απλά θα περιμένω εδώ, ακονίζοντας το σπαθί μου και μαθαίνοντας τη φράση σε έφαγα άτιμε στα περσικά’’.
Θετικά: Πολύ καλά γραφικά, puzzles και περιβάλλοντα, πολύ καλός ήχος, εξαιρετική η 3D μεταφορά
Αρνητικά: Απουσία επαρκούς μηχανής για τις μάχες
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.9
Το πρώτο βήμα προς την τριλογία έγινε και φαίνεται εξαιρετικό.
Μάνος Νικολόπουλος
NEWS VIEW ALL
No News
Comments