- Reviews
- Donkey Kong
Donkey Kong
HotΗ πρώτη εμφάνιση του Mario και του Donkey Kong!
Η πρώτη εμφάνιση του Mario και του Donkey Kong!
Η Nintendo είναι η ιστορικότερη εταιρεία για games στον κόσμο καθώς ιδρύθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου του 1889, δηλαδή σχεδόν...έναν αιώνια πριν τα video games γίνουν μόδα! Αρχικά ασχολούνταν με κάρτες οι οποίες ήταν δημοφιλείς στην Ιαπωνία για μισό αιώνα, ώσπου ήρθαν τα games την δεκαετία του '70 και...σάρωσαν τα πάντα στο πέρασμά τους. Η πρώτη κονσόλα της Nintendo ήταν πρώτης γενιάς και συγκεκριμένα το Color TV Game του '77, το οποίο δεν κατάφερε να αποκτήσει πέραση στην Αμερική. Επειδή λοιπόν οι Ιάπωνες ήθελαν πολύ αυτή την αγορά, πριν ακόμη κυκλοφορήσουν το NES το 1983 (που είναι τρίτης γενιάς κονσόλα) ασχολούνταν με το game development εντατικά. Η πιο σοβαρή προσπάθεια με την οποία τελικά κατάφεραν να προσεγγίσουν και το Αμερικάνικο κοινό είναι το Donkey Kong!
Το Donkey Kong δεν αποτελεί απλά ένα συνηθισμένο video game. Έχει ιστορική σημασία για την Nintendo αφού κατάφερε να αναγνωριστεί παγκοσμίως για πρώτη φορά. Ο τότε πρόεδρος της εταιρείας Hiroshi Yamauchi προσέλαβε τον (επίσης τότε) νεαρό game designer Shigeru Miyamoto να δημιουργήσει ένα video game. Κατόπιν, ο Yamauchi έβαλε ως επικεφαλή του project των head engineer της εταιρείας, Gunpei Yokoi, ο οποίος επέβλεπε τη δουλειά του ταλαντούχου αυτού νέου. Η συνέχεια είναι γνωστή. Το Donkey Kong κατάφερε να εισβάλει στα Arcade στις 9 Ιουλίου του 1981 (λίγους μήνες μετά στην Αμερική) και να μας χαρίσει δύο πασίγνωστους μέχρι σήμερα χαρακτήρες, τον Super Mario και τον Donkey Kong!
Get the girl!
Εμπνευσμένος από την ιστορία "Η ωραία και το τέρας" και φυσικά την θρυλική ταινία King Kong του 1933, ο Miyamoto με το Donkey Kong σας βάζει στη διαδικασία να αντιμετωπίσετε με τον πανίσχυρο γορίλλα που έχει απαγάγει ένα κορίτσι, την Pauline. Ελέγχετε τον Jumpman (ο οποίος δύο χρόνια μετά μετονομάστηκε σε Mario για τις ανάγκες του Mario Bros), ντυμένο από τότε με κόκκινα-μπλε ρούχα και το γνώριμο κόκκινο καπέλο και καλείστε να σώσετε την αγαπημένη σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Mario εκτός από διαφορετικό όνομα δεν ήταν τότε υδραυλικός αλλά..ξυλουργός!
Φτάσε στην κορυφή
Το Donkey Kong είναι ένα από τα πρώτα Platform και χωρίς αμφιβολία το πιο αξιοσημείωτο της χρονιάς του. Διαθέτει μόνο τέσσερα levels και σε όλα ο στόχος είναι κοινός. Να φτάσετε στην μεγαλύτερη πλατφόρμα μέχρι την κοπέλα σας. Όταν το κάνετε αυτό βέβαια, ο Donkey Kong θα την αρπάξει και θα φύγει, σκαρφαλώνοντας με τη σκάλα του ακόμη πιο ψηλά. Στο τέλος του τέταρτου level η ιστορία έχει αίσιο τέλος και ξεκινάτε πάλι από την αρχή, αυτή τη φορά με μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας.
Το παιχνίδι γενικά έχει μια υψηλή δυσκολία, αλλά κατά βάση η διάρκειά του είναι μόλις 10 λεπτά, αν συνοπολογίσουμε δύο playthroughs των 5 περίπου λεπτών το καθένα. Στόχος σας σε όλα τα levels είναι να περάσετε πάνω από βαρέλια που σας πετάει ο Donkey Kong. Σε όλες τις πίστες πλην της τρίτης, μπορείτε να αποκτήσετε ένα σφυρί για μόλις λίγα δευτερόλεπτα κι έτσι να σπάσετε τα βαρέλια εύκολα. Όταν παίρνετε ένα σφυρί τότε δεν μπορείτε να πηδήξετε κι αυτός ήταν κι ο λόγος που εξαιρέθηκε απ' το συγκεκριμένο επίπεδο. Αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη ξύλων που καίγονται στον φούρνο, στο δεύτερο επίπεδο, καθότι όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, ο Mario ήταν τότε γνωστός ως Jumpman και στο επάγγελμα...ξυλουργός.
Όλα τα levels έχουν σκάλες που αποτελούν τον μόνο τρόπο για να σκαρφαλώσετε στην κορυφή, μαζί με τα ασανσέρ του τρίτου level. Εκεί η δυσκολία ανεβαίνει καθώς θα πρέπει να αποφύγετε κάποια γιγάντια...ελατήρια (πάντοτε αναρωτιόμουν αν είναι όντως ελατήρια) που πέφτουν στο κενό και σας εμποδίζουν να περάσετε από ένα συγκεκριμένο σημείο. Στο τέταρτο θα χρειαστεί να περάσετε πάνω από στηρίγματα τα οποία κρατούν την κατασκευή του Donkey Kong. Αν τα καταφέρετε τότε ο αγαπητός (σήμερα, όχι τότε) γορίλλας θα πέσει στο κενό κι έτσι θα μείνετε μόνος με την αγαπημένη σας Pauline.
Στο δεύτερο playthrough το Donkey Kong γίνεται δυσκολότερο, καθώς τα βαρέλια έρχονται κατά πάνω σας όχι από απλά από τις πλατφόρμες αλλά με διαγώνιες κινήσεις, οπότε κάθε φορά θα είναι δύσκολο να προβλέψετε προς τα που θα κινηθούν. Φυσικά η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν πάντοτε το να ανέβουμε στην ανώτερη πλατφόρμα όπου βρίσκεται η αγαπημένη μας. Ειδικά στο τρίτο level με αυτά τα ελατήρια...το άγχος χτυπούσε κόκκινο. Κατά βάση η δυσκολία αυτή είναι που αύξανε το replayability στα games της τότε εποχής, όπως επίσης φυσικά και το high score.
Μοιάζει παράξενο δύο τόσο ιστορικές μασκότ της Nintendo να εμφανίζονται για πρώτη φορά μαζί και να πρέπει να παλέψουνε!
2 player mode
To Donkey Kong είναι ένα από τα πρώτα games που παιζόταν διπλό, κάτι σπάνιο για τα δεδομένα των Platform. Κάθε παίκτης ελέγχει έναν διαφορετικό Mario, οπότε όταν θα χάσει ο ένας συνεχίζει ο άλλος Mario που τη δεδομένη στιγμή βρίσκεται σε άλλη πίστα. Τυπικά δηλαδή εξελίσσονται δύο διαφορετικές ιστορίες με στόχο το ποιος παίκτης θα καταφέρει να φτάσει πιο μακριά από τον άλλο.
Αισθητική μαγεία
Ο Miyamoto κατάφερε με το καλημέρα να αποδείξει την αξία του, καθώς τα γραφικά του Donkey Kong αλλά και τα ηχητικά του εφέ αποτέλεσαν πρότυπο για πολλά χρόνια! Ο Donkey Kong εμφανιζόταν ως ένας τεράστιος γορίλλας που χοροπηδούσε και χτυπούσε το στήθος του, σκορπώντας τον τρόμο. Τα animations με τα οποία σχεδιάστηκε μας άφησαν τότε άφωνους, ενώ η κίνηση των βαρελιών χαρακτηρίστηκε απόλυτα ομαλή. Τεράστια υπόθεση όμως είναι η μουσική υπόκρουση στην αρχή του πρώτου level και στο τέλος όλων, που μας θυμίζει έντονα την ταινία King Kong, κάτι που προκαλεί ακόμα περισσότερο φόβο.
Προσεγμένα είναι όμως και τα ηχητικά εφέ, για τα οποία ο Miyamoto προέβλεψε την παραμικρή σας κίνηση. Το περπάτημα, το σπάσιμο ενός βαρελιού, το ανέβασμα μιας σκάλας, η πτώση από μεγάλο ύψος που σημαίνει θάνατο, κάθε κίνηση του Mario προκαλεί κι έναν ήχο, κάτι που λίγα 4-bitα games κατάφεραν σε τέτοια αρμονία, με χαρακτηριστικότερο όλων βέβαια το Pac-Man που προηγήθηκε ένα χρόνο πριν.
Δύο ήρωες γεννιούνται
Για την Nintendo αλλά και για τη βιομηχανία των games, το Donkey Kong είναι ένα παιχνίδι-σταθμός που αγαπήθηκε όσο λίγα. Λίγοι είναι οι σημερινοί gamers που το πρόλαβαν, όμως όσοι είχαν την τύχη να το παίξουν, έστω λίγα χρόνια μετά, κατάλαβαν ότι σε αυτό χρωστούν πολλά τα σημερινά Platform. Η τεχνολογία του αναγνωρίστηκε, οι οπαδοί των gamers αυξήθηκαν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε μαζί του να καταξιωθεί, να δείξει τις δυνατότητές και φυσικά να θέσει τις βάσεις για τα επόμενα games που ακολούθησαν.
Τις δύο επόμενες χρονιές, δηλαδή το 1982 και το 1983, ακολούθησαν τα Donkey Kong Junior και Donkey Kong 3, η δεύτερη και τρίτη έκδοση της σειράς αντίστοιχα, που δεν γνώρισαν την ανάλογη επιτυχία. Δυστυχώς συνέπεσαν μαζί με το μεγάλο "κραχ" των video games, με τις πολλές κονσόλες δεύτερης γενιάς και τα αμέτρητα games-κλώνους, συνεπώς η Nintendo θεώρησε τη σειρά συνυπεύθυνη, ασχολήθηκε με τους αδερφούς Mario και επανέφερε τον Donkey Kong 10 χρόνια μετά στο SuperNES.
Θετικά:
- Απίστευτα για την εποχή γραφικά
- Τα animations του Donkey Kong
- Μουσική και ηχητικά εφέ που για video game του '81 αγγίζουν το τέλειο
- Μεγάλη ένταση, αγωνία και φόβος ώσπου να φτάσετε στην κορυφή
- 2 player mode
Αρνητικά:
- Μόλις τέσσερα levels
- Υπερβολικά σύντομο σε διάρκεια
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 10
Gameplay: 8
Αντοχή: 4
Γενικά: 8
Την χρονιά που βγήκε το Donkey Kong έγινε αμέσως το πιο επιτυχημένο Platform. Και κάπου εδώ τελειώνει η ιστορία. Η μήπως...αρχίζει;
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Κρίμα που είχε μόνο 4 levels πιστεύω όσοι το είχαν παίξει το είχαν τελειώσει έστω μία φορά.