- Reviews
- Demon's Souls (2020)
Demon's Souls (2020)
HotΤο ιστορικό πρώτο Soulsborne...επιστρέφει δυναμικά!
Το ιστορικό πρώτο Soulsborne...επιστρέφει δυναμικά!
Το, πολύ μακρινό πλέον, 2006, όταν ένας σχετικά άπειρος game designer μιας Ιαπωνικής εταιρείας ανάπτυξης έμαθε πως η εταιρεία είχε ένα μισοφτιαγμένο και φαινομενικά αποτυχημένο fantasy RPG στα χέρια της, ζήτησε να το αναλάβει για να πειραματιστεί με κάποιες «περίεργες» ιδέες του. Καθώς κανείς δεν είχε τίποτα να χάσει, του δόθηκε το ελεύθερο, και εκείνος ξεκίνησε να δίνει μορφή και πνοή στο σχεδόν νεκρό project. Τρία χρόνια μετά, ήταν επιτέλους έτοιμο.
Αν και η αρχική διάθεση του παιχνιδιού στην Ασία ήταν επιεικώς μια αποτυχία, μέσα στους επόμενους μήνες ξεκίνησαν να ξυπνούν οι φήμες στη Δύση για ένα περίεργο, σκοτεινό, και τρομερά δύσκολο RPG από την Ιαπωνία, δημιουργώντας την αρχή ενός φανατικού κοινού. Ο λόγος φυσικά για τον game designer Hidetaka Miyazaki, την εταιρεία ανάπτυξης FromSoftware, και το Demon’s Souls, που όχι μόνο αποτέλεσε την αρχή μιας σειράς παιχνιδιών (βλέπε Dark Souls 1-3), αλλά και την έμπνευση ενός ολόκληρου sub-genre RPGs – των λεγόμενων Soulslike.
Ήδη από το 2018 ο Miyazaki παραδεχόταν πως υπάρχει σημαντική ζήτηση για ένα remake του πρωτότυπου παιχνιδιού, που κυκλοφόρησε το 2009 για PlayStation 3. Όμως τα πνευματικά δικαιώματα παρέμεναν στην κατοχή της Sony. Με το PlayStation 5, και το τεχνολογικό άλμα που αυτό συνεπάγεται, να πλησιάζει, η Sony στράφηκε στην έμπιστή της πλέον Bluepoint Games (God of War 1-2 remaster για PS3, Uncharted 1-3 remaster για PS4, Shadow of the Colossus remaster για PS3 και remake για PS4) για να αναλάβει τη μεταφορά.
Ένα βασίλειο κυριευμένο από δαίμονες
Παρόλο που το παιχνίδι δεν είναι ένα απλό remaster και έχει ξαναφτιαχτεί από την αρχή, οι κεντρικοί πυλώνες του σεναρίου και του gameplay παραμένουν απαράλλαχτοι, με την ιστορία, τις περιοχές, τους χαρακτήρες, και τις αναμετρήσεις να επιστρέφουν λίγο-πολύ αυτούσια.
Τα γεγονότα διαδραματίζονται στην Boletaria, το βασίλειο του King Allant, που κυνηγώντας με απληστία δύναμη και εξουσία, έχει επαναφέρει μια αρχαία μορφή μαγείας, τα Soul Arts. Αυτό όμως ξυπνά τον Old One, εξαπολύοντας τους δαίμονές του σε ολόκληρη τη χώρα, βυθίζοντάς τη στο σκοτάδι του Deep Fog που καλύπτει τα πάντα.
Αφού παραμετροποιήσετε την εμφάνιση του χαρακτήρα σας και διαλέξετε την κλάση του, η οποία θα επηρεάσει τα αρχικά του stats, καθώς και το starting gear, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σας περιορίζει στην πορεία και την εξέλιξή σας αργότερα στο παιχνίδι, ξεκινάτε την περιπέτειά σας.
Σε μια απόπειρα να γλυτώσετε το βασίλειο από τη βέβαιη καταστροφή, αποφασίζετε να τρυπήσετε την ομίχλη και να μπείτε εσείς στη Boletaria, για να εκδιώξετε ξανά τους δαίμονες και να νανουρίσετε ξανά τον Old One, ελπίζοντας αυτή τη φορά να μείνει κοιμισμένος και τα Soul Arts να χαθούν οριστικά.
Μετά το εισαγωγικό μέρος, που αναλαμβάνει να σας εξηγήσει τα βασικά κουμπιά και τη λογική των μαχών, θα οδηγηθείτε στον αναπόφευκτο θάνατό σας, και τη φυλάκιση της ψυχής σας από το Nexus – το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις πέντε διακριτές περιοχές μέσω των archstones και ταυτόχρονα τη μαγική φυλακή του Old One. Εδώ θα βρείτε τους vendors και τους trainers που θα σας βοηθήσουν στην πορεία σας προς τη νίκη.
Πηγαίνοντας στα τυφλά
Μπροστά σας έχετε μια χώρα βυθισμένη στην ομίχλη και το σκοτάδι. Δεν θα σας πάρει κανείς από το χεράκι, αλλά θα πρέπει να επιλέξετε εσείς τη σειρά με την οποία θα εξερευνήσετε τους πέντε διαφορετικούς κόσμους. Κάθε ένας χωρίζεται σε 3 ή 4 levels, με ένα boss να περιμένει στο τέλος κάθε level. Κάθε boss, αλλά και κάθε κόσμος, έχει δυνάμεις και αδυναμίες, και θα πρέπει να κάνετε τις δοκιμές σας μέχρι να καταλήξετε στον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης κάθε απειλής.
Ενώ είναι θεωρητικά δυνατόν να ολοκληρώσετε όλα τα levels ενός κόσμου πριν προχωρήσετε στον επόμενο, δεν συνιστάται καθόλου, καθώς ένα spell που θα ξεκλειδώσετε νικώντας το Χ boss θα κάνει τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη όταν πολεμήσετε το Υ, ακόμα και αν το δεύτερο είναι σε προηγούμενο, υποτίθεται, κόσμο.
Η εμπειρία σας λοιπόν δεν είναι σχεδιασμένη για να είναι γραμμική. Τα πράγματα θα είναι πολύ πιο εύκολα αν εξερευνήσετε διάφορες περιοχές με τυχαία σειρά. Αυτός θα είναι και ο τρόπος που θα γνωρίσετε την Boletaria και όλα της τα παθήματα, καθώς, σε αντίθεση με τα περισσότερα RPGs, υπάρχει παντελής έλλειψη από quest ή οποιουδήποτε είδους οδηγίες.
Αντ’ αυτού, θα ανακαλύψετε περισσότερες πτυχές της ιστορίας συζητώντας με τους διάσπαρτους NPCs που θα κληθείτε να βοηθήσετε για να ανταμειφθείτε. Προσοχή όμως, όλοι έχουν τους λόγους τους που βρίσκονται εδώ, και θα μάθετε γρήγορα ότι πολλοί εστιάζουν στο προσωπικό τους συμφέρον και μόνο. Ταυτόχρονα, αν σκοτωθεί κάποιος NPC, θα μείνει οριστικά νεκρός έως ότου ξεκινήσετε το πρώτο σας New Game Plus.
Ό,τι σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό
Κανένα ξεκάθαρο quest, ελεύθερη εξερεύνηση, vendors που πεθαίνουν στερώντας σας «οριστικά» την ευκαιρία να αγοράσετε συγκεκριμένα πράγματα, και ένας απροειδοποίητος, αναπόφευκτος θάνατος από το tutorial ακόμα του παιχνιδιού. Ο μπαμπάς των Soulslike δεν αστειεύεται και ακόμα και με το σύγχρονο makeover του παραμένει ένας σοβαρός εχθρός των νεύρων και της ψυχικής σας υγείας.
Το βασικό νόμισμα του παιχνιδιού είναι τα souls. Για κάθε εχθρό που σκοτώνετε, συλλέγετε τα souls του. Όσο πιο επικίνδυνος ο εχθρός, τόσα περισσότερα και τα souls που θα «ρίξει». Αυτά τα souls θα τα χρησιμοποιήσετε για να επισκευάσετε και να αναβαθμίσετε τον οπλισμό και την πανοπλία σας, για να αγοράσετε πολυπόθητα healing items από vendors, αλλά ακόμα και για να ανεβείτε level και να αυξήσετε τα stats σας, βελτιώνοντας τη συνολική ζωή και το mana σας, το πόσο βάρος μπορείτε να κουβαλάτε και να φοράτε, το πόσα ξόρκια μπορείτε να απομνημονεύσετε, και ούτω καθ’ εξής.
Ακόμα κι ο θάνατος όμως… είναι κομμάτι της ζωής. Όταν έρθει η δική σας σειρά να πεθάνετε, ρίχνετε όλα τα souls που κρατάτε εκείνη τη στιγμή στη θέση που ήσασταν και κάνετε respawn στο τελευταίο archstone που χρησιμοποιήσατε. Αν καταφέρετε να φτάσετε ξανά το bloodstain σας μπορείτε να ανακτήσετε το θησαυρό σας, όμως αν πεθάνετε ακόμη μία φορά το προηγούμενο «πτώμα» χάνετε για πάντα.
Οι πρώτες δέκα, είκοσι, ή εκατό φορές που θα χάσετε όσα μαζεύατε για μια-δυο ώρες θα είναι πολύ αποκαρδιωτικές. Η απώλεια οδηγεί σε θυμό, ο θυμός σε πείσμα, το πείσμα σε βιαστικές κινήσεις, και οι βιαστικές κινήσεις στη Σκοτεινή Πλευρά της Δύναμης- ώπα, λάθος franchise, οι βιαστικές κινήσεις οδηγούν σε επιπλέον θανάτους και μεγαλύτερες απώλειες ήθελα να πω.
Αφού αποδεχτείτε οριστικά πως ο θάνατος είναι κομμάτι της ζωής όπως είπαμε και πιο πάνω, θα αρχίσετε να ξοδεύετε στρατηγικά τα souls σας εγκαίρως, ώστε να μην κουβαλάτε πολλά ανά πάσα στιγμή, κάνοντας την κατάσταση πιο ανώδυνη. Ταυτόχρονα, όσο προχωράτε βαθύτερα στον κόσμο της Boletaria και αρχίσετε να χρειάζεστε περισσότερα souls μαζεμένα για το επόμενο upgrade, θα βελτιώνονται και οι ικανότητές σας στη μάχη, κάνοντας τους θανάτους ολοένα και πιο σπάνιους.
Όλα του Soulslike δύσκολα
Το βασικό πρόβλημα είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των εχθρών που θα αντιμετωπίσετε μπορούν να σας σκοτώσουν με ένα ή δύο χτυπήματα. Επομένως κάθε μάχη μετατρέπεται σε μια προσεκτική χορογραφία όπου θα πρέπει να μπλοκάρετε ή να αποφύγετε κάθε κίνηση του αντιπάλου σας, προσπαθώντας να βρείτε την κατάλληλη ευκαιρία για να καταφέρετε ένα δικό σας χτύπημα.
Αυτό φυσικά σημαίνει πως θα πρέπει να μην επιχειρείτε ποτέ να πολεμήσετε παραπάνω από έναν εχθρούς ταυτόχρονα, παρά μόνο αν αυτό είναι απολύτως απαραίτητο. Ακόμα και ο πιο φαινομενικά ακίνδυνος παρατρεχάμενος μπορεί να αποδειχτεί θανάσιμος αν βρεθεί στην πλάτη σας τη στιγμή που είστε απασχολημένοι με το μεγάλο του αδερφάκι.
Η ίδια αυτή ανελέητη δυσκολία των μαχών είναι και το γενικό μοτίβο του παιχνιδιού σε κάθε πτυχή, πράγμα που υπογραμμίζεται από την πλήρη απουσία κάθε τύπου ουσιαστικής βοήθειας ή καθοδήγησης. Προσθέτοντας σε αυτό το ότι δεν υπάρχει κανενός είδους undo για οτιδήποτε κάνετε, από το ποιον NPC θυμώσατε χτυπώντας τον καταλάθος γιατί καθόταν πολύ κοντά στο boss, μέχρι το ότι χρησιμοποιήσατε το soul αυτού του boss για να ξεκλειδώσετε ένα spell που φαινόταν καταπληκτικό, χωρίς να έχετε ιδέα ότι ο NPC που θα ξεκλειδώσετε 10 πίστες μετά μπορούσε να σας δώσει κάτι πολύ καλύτερο για το ίδιο, ξοδεμένο πλέον soul.
Τελειώνοντας την περιπέτειά σας, χωρίς καμία προειδοποίηση, το παιχνίδι θα σας ξεκινήσει αυτόματα το πρώτο New Game Plus, διατηρώντας μεν τα όπλα και τις ικανότητές σας, αλλά κλειδώνοντας ξανά όλους τους NPCs και τις επόμενες περιοχές κάθε κόσμου, μέχρι να τα ξεκλειδώσετε από την αρχή παίζοντας. Σίγουρα, μερικά ακόμα playthroughs επιβάλλονται για να ξεκλειδώσετε το πλήρες φάσμα ικανοτήτων που έχει ο χαρακτήρας σας, προσδίδοντας ακόμη περισσότερο replayability σε ένα παιχνίδι που έχει ήδη μια διάρκεια τουλάχιστον 25-30 ωρών, όμως θα ήταν καλύτερο αν ήταν συνειδητή επιλογή και όχι απρόσμενη «τιμωρία».
To You Died δεν είναι τιμωρία ή απελπισία. Είναι πρόοδος και ευκαιρία για αυτοβελτίωση.
Ψυχή τε και σώματι
Ένας ακόμη βασικός πυλώνας του gameplay είναι τα World Tendency και Character Tendency – ή αλλιώς η «τάση» του κόσμου αλλά και του χαρακτήρας προς το καλό ή το κακό (άσπρο ή μαύρο στο παιχνίδι). Όσο πιο πολλούς δαίμονες σκοτώνετε τόσο θα κινείται προς το άσπρο, ενώ όσο πιο πολλούς αθώους NPCs σκοτώσετε ή πεθάνετε οι ίδιοι τόσο θα κινείται προς το μαύρο.
Με τα πράγματα στο άσπρο, οι αντίπαλοί σας θα είναι ελαφρώς πιο αδύναμοι, και θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε καινούριους NPCs που μπορεί να σας φανούν χρήσιμοι στο μέλλον. Με το tendency να μαυρίζει, τα πράγματα σκουραίνουν, οι μάχες γίνονται δυσκολότερες, αλλά οι ανταμοιβές πιο γενναιόδωρες, ενώ ορισμένα από τα καλύτερα items του παιχνιδιού θα μπορέσετε να τα πάρετε μόνο αν βρίσκεστε στο Pure Black Tendency.
Ένας από τους πιο «εύκολους» τρόπους να κρατηθείτε στην άσπρη μεριά των πραγμάτων είναι το να αποφύγετε να πεθαίνετε μέσα στους πέντε κόσμους. Αυτό φυσικά είναι αδύνατον. Υπάρχει όμως μια μικρή λεπτομέρεια. Καθώς παίζετε, θα βρίσκεστε σε δύο καταστάσεις. Η πρώτη είναι το Body Form, στην οποία και ξεκινάτε μετά τη δημιουργία του χαρακτήρα σας. Πεθαίνοντας στο τέλος του tutorial, μεταφέρεστε στο Nexus, σε Soul Form πλέον. Ο μόνος τρόπος να ανακτήσετε το σώμα σας θα είναι να νικήσετε ένα από τα bosses του παιχνιδιού, ή να καταναλώσετε ένα από τα σπάνια Stone of Ephemeral Eyes.
Όσο βρίσκεστε σε Body Form, έχετε την πλήρη δύναμή σας, όμως ακούγεστε παραπάνω όταν κινείστε και κάθε θάνατος σας τιμωρείται με περαιτέρω «σκοτείνιασμα» του κόσμου όπου πεθάνατε. Στον αντίποδα με το Soul Form, είσαστε ουσιαστικά ένα πνεύμα, σχεδόν αθόρυβοι, και οι θάνατοί σας δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα, όμως έχετε μόνο το 50% της ζωής σας.
Για το λόγο αυτό, πολλοί παίκτες επιλέγουν να γυρίσουν στο Nexus μετά από κάθε boss και να αυτοκτονήσουν επίτηδες, ώστε να παραμένουν σε Soul Form όσο εξερευνούν τις επόμενες περιοχές. Όσο για τη μείωση στα HP, για όλα υπάρχουν λύσεις…
Ακολούθησε τα σημάδια
Εφόσον επιλέξετε να περιορίσετε την εμπειρία σας αποκλειστικά στο single player, οι διαφορές ανάμεσα στα Body και Soul Forms σταματούν αποκλειστικά στο World Tendency. Αυτό όμως θα σας στερήσει, πέρα από την ενεργή μάχη ή συνεργασία με άλλους παίκτες, πολυπόθητη βοήθεια στη ροή της αποστολής σας.
Το πρωτότυπο Demon’s Souls αξιοποιούσε με μαεστρία την τακτική του ασύγχρονου multiplayer (μέχρι που έκλεισαν οι multiplayer servers του PlayStation 3 προφανώς) και αυτό φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από το remake, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας.
Καθώς περιηγείστε στους κόσμους της Boletaria, θα παρατηρήσετε δύο πράγματα. Το πρώτο, και ενδεχομένως πιο ασήμαντο και απρόβλεπτο, είναι bloodstains, παρόμοια με αυτά που αφήνετε εσείς όταν πεθαίνετε. Η διαφορά όμως από τα δικά σας είναι ότι αυτά προέρχονται από άλλους παίκτες που παίζουν το παιχνίδι στους δικούς τους single player κόσμους.
Ενεργοποιώντας κάποιο bloodstain, θα παρακολουθήσετε τα τελευταία δευτερόλεπτα της ζωής του εκλιπόντα. Αν και συνήθως δεν θα βγάζουν πολύ νόημα, καθώς τρόποι για να πεθάνει κανείς στο Demon’s Souls υπάρχουν αμέτρητοι, ορισμένες φορές ενδέχεται να σας αποκαλύψουν τη θέση κάποιου κρυμμένου εχθρού ή κάποιας παγίδας, και να σας γλυτώσουν από το να γίνετε κι εσείς bloodstain για κάποιον άλλο.
Το δεύτερο και σημαντικότερο, καθώς είναι εσκεμμένο και προβλέψιμο, στοιχείο του ασύγχρονου multiplayer είναι τα μηνύματα, οι αυτόφωτοι κόκκινοι ρούνοι που θα βρείτε στο έδαφος σε διάφορα σημεία. Αυτά είναι μηνύματα που έχουν αφήσει άλλοι παίκτες μέσα από το σύστημα του παιχνιδιού.
Αυτό το σύστημα περιορίζει τη σύνταξη και το περιεχόμενο των μηνυμάτων, κυρίως για την αποφυγή υβριστικών ή ρατσιστικών συμπεριφορών, όμως η κοινότητα του παιχνιδιού τα αξιοποιεί με καταπληκτικό τρόπο. Αναρωτιέστε πώς θα κατεβείτε μια πλαγιά πέφτοντας από εξέδρα σε εξέδρα; Απλά κοιτάξτε σε ποια σημεία υπάρχουν κόκκινα μηνύματα και βάλτε τα στόχο. Βλέπετε ένα μήνυμα ακριβώς πριν από ένα στενό διάδρομο; Κατά πάσα πιθανότητα θα σας λέει από ποια μεριά θα πρέπει να φυλαχθείτε για την κρυμμένη παγίδα.
Δεν λείπουν φυσικά και τα «πειραχτήρια» που αφήνουν μηνύματα των οποίων τις συμβουλές αν ακολουθήσετε θα πεθάνετε με φρικτό τρόπο. Με λίγη εξάσκηση όμως και κοινή λογική θα μπορέσετε εύκολα να κάνετε το διαχωρισμό και να εκμεταλλευτείτε τη χρήσιμη βοήθεια που σε ορισμένες περιπτώσεις θα σας ξελασπώσει ακόμα και σε boss fights, υποδεικνύοντας το ασφαλές σημείο για να σταθείτε μέσα στο δωμάτιο ή την αδυναμία του δαίμονα στη φωτιά ή το δηλητήριο.
Βοήθα με να σε βοηθώ
Αν βρίσκεστε σε Body Form, θα προσέξετε ότι υπάρχει και ένα άλλο είδος μηνυμάτων διάσπαρτο στο περιβάλλον, σε μπλε χρώμα αντί για κόκκινο. Ανοίγοντας αυτά τα μηνύματα, έχετε τη δυνατότητα να καλέσετε άλλους παίκτες που βρίσκονται σε Soul Form να έρθουν στον κόσμο σας και να σας βοηθήσουν ως Blue Phantoms να περάσετε το συγκεκριμένο σημείο. Η ανταμοιβή για τους καλούς Σαμαρείτες είναι πως, βοηθώντας σας να νικήσετε το boss, ανακτούν και οι ίδιοι το δικό τους Body Form.
Φυσικά δεν λείπουν και αυτοί που θα το παίξουν καλοί αλλά στην πραγματικότητα απλά θα σας κάνουν τη ζωή δύσκολη στην καλύτερη. Είναι μικρό πρόβλημα όμως μπροστά στα Black Phantoms, τα οποία θα εισβάλλουν στον κόσμο σας χωρίς να σας ρωτήσουν, με σκοπό να σκοτώσουν εσάς για να ανακτήσουν το Body Form τους, κλέβοντας παράλληλα και ένα ποσοστό των souls σας.
Μένοντας σε Soul Form, αποφεύγετε τα δύο είδη Phantoms, γλυτώνοντας τις επιθέσεις αλλά χάνοντας και τη βοήθεια. Παρόλα αυτά, σε αυτό το Form μπορείτε εσείς να πάτε σε κόσμους άλλων για να βοηθήσετε ή να ενοχλήσετε.
Αυτός ο συνδυασμός ασύγχρονου και σύγχρονου multiplayer δίνει μια τελείως διαφορετική διάσταση στο παιχνίδι, με το community να τα αξιοποιεί στο έπακρο, αλλά και, χωρίς πολλές λεπτομέρειες που θα χαλάσουν την έκπληξη, την ίδια την ιστορία να αξιοποιεί τους μηχανισμούς για κάποια κρίσιμα σημεία.
Η πραγματική δύναμη της επόμενης γενιάς
Δεν είναι σε καμία περίπτωση τυχαίο που η Sony επέλεξε το Demon’s Souls για launch title του PlayStation 5. Μένοντας πιστό στο ύφος του πρωτότυπου, αξιοποιεί όλη την ιπποδύναμη της καινούριας κονσόλας για να φέρει ένα οπτικοακουστικό αποτέλεσμα που «δείχνει τα δόντια» στον ανταγωνισμό.
Τα γραφικά είναι κινηματογραφικά, τόσο στο Cinematic Mode που τρέχει σε καθαρό 4Κ αλλά κλειδωμένο στα 30fps για σταθερότητα, όσο και στο Performance Mode, που κρατάει κλειδωμένα τα 60fps με adaptive 4K. Δαίμονες που έμοιαζαν με άμορφες μάζες το 2009 τώρα έχουν λεπτομέρεια και υπόσταση, εισερχόμενες επιθέσεις που έδειχναν να είναι τυχαίες τώρα έχουν ξεκάθαρα animations.
Η ρημαγμένη Boletaria δείχνει πάντα απειλητική αλλά πανέμορφη, με κάθε περιοχή πλούσια σε λεπτομέρεια και ποιότητα. Επιβλητικοί πυργίσκοι, αλλά και αηδιαστικά, παραμορφωμένα τέρατα παίρνουν καινούρια διάσταση και δείχνουν έτοιμα να στοιχειώσουν κάθε εφιάλτη σας.
Η χρήση του χειριστηρίου DualSense με τον ολοκαίνουριο μηχανισμό δόνησης κάνει κάθε σπαθιά αισθητή, με χτυπήματα που βρίσκουν σε πέτρα να δίνουν τελείως διαφορετική αίσθηση από αυτά που βρίσκουν ατσάλι ή δέρμα. Οι προσαρμοζόμενες σκανδάλες αλλάζουν την αντίστασή τους όταν ρίχνετε απανωτά βέλη, και ο συνδυασμός ήχων από το χειριστήριο και τα ηχεία της τηλεόρασής σας θα σας βυθίσουν ακόμη πιο βαθιά στον κόσμο των δαιμόνων.
Η συνολική ηχητική επένδυση θυμίζει αντίστοιχη ταινία φαντασίας. Μικροί, σχεδόν ανεπαίσθητοι θόρυβοι θα σας κρατήσουν στην τσίτα, σαν να είστε πραγματικά σε ένα μουχλιασμένο μπουντρούμι. Σε έναν από τους κόσμους που είναι ολόκληρος μια φυλακή, οι κραυγές και τα αναφιλητά των φυλακισμένων κοντά αλλά και μακριά σε άλλους ορόφους θα σας κάνουν να ανατριχιάσετε.
Αν και ορισμένοι σκληροπυρηνικοί οπαδοί του πρωτότυπου παιχνιδιού θα απογοητευτούν από την αλλαγή στα themes των bosses, όλες οι καινούριες ορχηστρικές μελωδίες ενισχύουν την ένταση και κάνουν κάθε μάχη να μοιάζει με το φινάλε χολιγουντιανής παραγωγής, όπου ο ήρωας κινδυνεύει να πεθάνει ανά πάσα στιγμή.
Φόρος τιμής και ανοιχτή πρόσκληση
Η Bluepoint Games έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι είναι καταπληκτική στα remasters. Αποδεικνύει όμως για μια ακόμα φορά ότι είναι εξίσου ικανή και στα remakes. To Demon's Souls στο PS5 είναι η απόδειξη.
Διατηρώντας όλη την μαγεία του οράματος του Miyazaki, η Bluepoint λύνει τα περισσότερα προβλήματα που δημιουργούσαν οι τεχνικοί περιορισμοί της εποχής, με ελάχιστες αλλά ουσιώδεις προσθήκες και αλλαγές, που έχουν μοναδικό σκοπό τον εκσυγχρονισμό της εμπειρίας χωρίς να την αλλοιώσουν. Αυτός είναι άλλωστε και ο μόνος τρόπος να προσελκύσουν νέο κοινό στη σειρά, με μια ολόκληρη καινούρια γενιά gamers να διψά για νέες εμπειρίες χωρίς πρόσβαση ή όρεξη να δοκιμάσει ένα παιχνίδι του 2009.
Θετικά:
- Καταπληκτικός κόσμος σε ύφος και βάθος
- Κινηματογραφικό οπτικοακουστικό κομμάτι
- Απόλυτη ελευθερία κινήσεων στο πώς θα προσεγγίσετε κάθε fight
- Ευέλικτο leveling system χωρίς περιορισμούς
- Πρωτότυπο σύστημα multiplayer, τόσο για συνεργασία όσο και αναμέτρηση
- Έντονο αίσθημα επιτυχίας με κάθε νίκη…
Αρνητικά:
- …η οποία θα στοιχίσει πολύ, πολύ κόπο χωρίς καθόλου καθοδήγηση
- Ορισμένα μικροπροβλήματα, κυρίως με το ΑΙ των bosses που βοηθούν στο να μείνει πιστό στο πρωτότυπο αλλά θα μπορούσαν να έχουν βελτιωθεί
- Σενάριο που θέλει να το ψάξεις για να σε ψάξει
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Σενάριο: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.7
Ένα παιχνίδι διαμάντι, μια δυναμική είσοδος στην νέα γενιά κονσολών, που παρά την ανελέητη δυσκολία του είτε θα σας θυμίσει τα παλιά, είτε θα σας καθηλώσει σε έναν καινούριο κόσμο δαιμόνων και μαγείας, κρατώντας σας συντροφιά μέχρι να αρχίσουν να έρχονται τα υπόλοιπα exclusives.
Γρηγόρης Κοσμίδης
Comments
Φοβερά γραφικά σου πέφτει το σαγόνι. Αλλά ειναι το ίδιο παιχνίδι δηλαδή θα ήθελα Demon's Souls 2 και οχι να πληρωνω 75 ευρω το remake. Η εστω ας το εδιναν μιση τιμη