Blair Witch

Hot
Οι κασέτες οδηγούν στην πραγματική αλήθεια ή μήπως όχι;

Οι κασέτες οδηγούν στην πραγματική αλήθεια ή μήπως όχι;

Οι κασέτες οδηγούν στην πραγματική αλήθεια ή μήπως όχι;

Η εταιρεία ανάπτυξης Bloober Team, γνωστή για την δημιουργία ψυχολογικών horror games, Layers of Fear και Observer. Έρχεται με την σειρά της να εμπνευστεί από μια ταινία που βασίζεται σε έναν φανταστικό και συνάμα τρομακτικό μύθο μιας μάγισσας που βρίσκεται κρυμμένη στο δάσος απαγάγοντας παιδιά. Φυσικά και αναφερόμαστε στην ταινία The Blair Witch Project, η οποία κυκλοφόρησε το 1999 με budget εξήντα χιλιάδες δολάρια και κατάφερε να σπάσει τα ταμεία φέροντας ένας κέρδος γύρω στα 248 εκατομμύρια δολάρια.

Η Bloober Team και οι δημιουργοί της ομάδας τους ανακοινώνουν στην E3 2019, την κυκλοφορία του Blair Witch. Είναι βασισμένο κυρίως στο ψυχολογικό τρόμο, αφού η κακιά μάγισσα έρχεται συνεχώς σε επαφή μαζί μας και παίζει επικίνδυνα με το μυαλό μας από την αρχή μέχρι το τέλος. Η εταιρεία ανάπτυξης του παιχνιδιού φαίνεται ότι θέλει να μας προσφέρει μια καθηλωτική και αγχωτική εμπειρία με το τέρας ώστε να μας κρατήσει προσκολλημένους με αμείωτο το ενδιαφέρον σε όλη την διάρκεια της περιπέτειας.

Το στοιχειωμένο δάσος
Όλα διαδραματίζονται στο έτος 1996, όπου ο πρωταγωνιστής μας εν ονόματι Ellis, εργάζεται ως αστυνομικός στο Burkittsville των ΗΠΑ, ακούει ξαφνικά καθώς οδηγεί το αμάξι του μια παράξενη είδηση στο ραδιόφωνο. Ένα μικρό αγόρι ο Peter χάνεται στο δάσος και ο σερίφης Lanning με την ομάδα του αναλαμβάνουν δράση για τον εντοπισμό του πιτσιρικά. Ο Ellis αποφασίζει να βοηθήσει σε όλη αυτή την προσπάθεια κρατώντας του συντροφιά ο πιστός σκύλος του Bullet, με σκοπό την εξιχνίαση τη υπόθεσης. Ωστόσο το τρομακτικό παρελθόν του πρωταγωνιστή τον κάνει αρκετά ευάλωτο και εύκολο θύμα σε πολλές περιπτώσεις.

Το σενάριο χτίζει σιγά σιγά με εντυπωσιακό τρόπο πάνω στο χαρακτήρα του πρωταγωνιστή, ο οποίος πάσχει από ψυχική διαταραχή. H Bloober θέλει με αυτό τον τρόπο να μας βοηθήσει να καταρρίψουμε έναν αστικό μύθο. Αν όντως δηλαδή, είναι αληθινή η ύπαρξη της τρομαχτικής μάγισσας ή αν όλα τελικά βρίσκονται σαν ψευδαισθήσεις μέσα στο μυαλό του Ellis. Με αυτό τον τρόπο μας φέρνει σε συνεχή περισυλλογή κρατώντας μας με κομμένη την ανάσα μέχρι το τέλος για να μάθουμε την πραγματική αλήθεια.

Η δράση μας ξεκινάει παρκάροντας το αυτοκίνητο μας στην αρχή του Black Hills Forest, με έναν απώτερο σκοπό να βοηθήσουμε στην λύση του μυστηρίου. Έχοντας στην κατοχή μας μόνο έναν φακό, ένα πορτοφόλι, το κινητό μας τηλέφωνο και τις λιχουδιές του σκύλου μας, Bullet, ξεκινάει η εξερεύνηση μας.

Φώτισε τον δαίμονα!
Τα αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν είναι ένα walkie-talkie, ο φακός μας, και μια κάμερα που βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Η ιστορία του παιχνιδιού στην αρχή εξελίσσεται με πολύ αργούς ρυθμούς με συνέπεια αυτό να μας κουράσει, χωρίς όμως να μας κάνει να βαρεθούμε, θέλοντας να δώσουμε συνέχεια στην πλοκή. Τα περίπλοκα μονοπάτια, καθώς και το ανοιχτό περιβάλλον σίγουρα θα μας μπερδέψουν και θα μας αποπροσανατολίσουν στοχευόμενα, θέλοντας μάλλον οι δημιουργοί του παιχνιδιού, να γίνουμε πιο παρατηρητικοί στα hints και στα puzzles μέσα στο open-source γραφικό περιβάλλον του δάσους.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει στο gameplay είναι η τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι) του σκύλου μας Bullet. Στην πραγματικότητα μόνο με την βοήθεια του θα μπορέσουμε να τερματίσουμε και να βγάλουμε σε πέρας την αποστολή. Έχουμε την δυνατότητα να του δώσουμε συγκεκριμένες εντολές όπως είναι: "Έλα εδώ", "μείνε κοντά", "εξερεύνησε", να τον χαϊδέψουμε, αλλά ακόμη και να τον μαλώσουμε λέγοντας του είσαι "κακός σκύλος". Ωστόσο αν του δείξουμε την αγάπη μας και του προσφέρουμε λιχουδιές και χάδια, αυτός σίγουρα θα μας προστατέψει και θα μας ειδοποιήσει γαβγίζοντας όταν μας πλησιάζουν τέρατα και σκιές.

Ξημερώνει κι εγώ στο δάσος τριγυρνώ και αν χαράζει το φως δεν φτάνει εδώ!

Το αλατοπίπερο βέβαια σε όλη την διάρκεια της πλοκής, διαδραματίζουν οι κασέτες που βρίσκουμε σε κρυφά σημεία μέσα στο δάσος που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της δράσης. Μπλε και κόκκινες σε χρώμα μας αναπολούν και μας φέρνουν στο δίλημμα όπως έρχεται και ο Keanu Reeves στο Μάτριξ με το μπλε και το κόκκινο χάπι. Βέβαια με μια μικρή αντίθεση, εδώ η κόκκινη κασέτα παραβιάζει την πραγματικότητα και με αυτήν μπορούμε να φέρουμε στην επιφάνεια αντικείμενα στο χώρο μας που δεν υπήρχαν ή να ξεκλειδώσουμε μια κλειδωμένη πόρτα, αψηφώντας με παράδοξο τρόπο δηλαδή την πραγματικότητα. Η μπλε από την άλλη απλά μας προσφέρει πραγματικά στοιχεία για να ξεκλειδώσουμε το puzzle.

Συνεχίζοντας με τα γενικότερα στοιχεία gameplay που θα έρθουμε αντιμέτωποι είναι το "Stealth mode". Με αυτό δεν εννοούμε απλά ότι πατώντας ένα κουμπί γινόμαστε αόρατοι. Αντίθετα θα πρέπει να ακολουθήσουμε εντολές από το walkie-talkie, καθώς και σημάδια σε διάφορους τοίχους και πέτρες του περιβάλλοντος με την εξής υπόδειξη "να μην σηκώσουμε το κεφάλι" ή "να μην κοιτάξουμε στα μάτια το τέρας". Ένα δυσάρεστο γεγονός είναι επίσης ότι υπήρχαν σημαντικά bugs που μερικές φορές σε οδηγούσαν στο να χάσεις και να πρέπει να παίξεις από το τελευταίο checkpoint. Το ποιο αξιοσημείωτο ήταν ότι ο σκύλος μας Bullet, μερικές φορές κολλούσε σε textures του παιχνιδιού, όπως πέτρες ή παγίδες, χωρίς να ακούει την εντολή μας "έλα εδώ", οδηγώντας μας πολλές φορές στην επανεκκίνηση του checkpoint ώστε να υπάρξει εξέλιξη στην πλοκή. Τέλος οι μάχες με τα τέρατα δεν ήταν το κάτι ιδιαίτερο, καθώς με την βοήθεια του φακού που τα κάνει να φοβούνται καθώς και το γάβγισμα του αγαπητού μας φίλου θα μας βοηθήσουν εύκολα να τα αντιμετωπίσουμε.

Τερματίσαμε το Blair Witch μετά από 6 ώρες για το main story και ανακαλύψαμε λίγο πριν το τέλος ότι το φινάλε της ιστορίας έχει δύο οπτικές και δύο διαφορετικά μονοπάτια. Η υπόσχεση μας και η αγωνία μας για να μάθουμε πώς εξελίσσεται ή "άλλη οπτική γωνία" μέσα από τις διαφορετικές επιλογές που κάνουμε μας παρακινούν και μας δίνουν κίνητρο να επιστρέψουμε πίσω στην αρχή για ένα διαφορετικό φινάλε.

 

 

Ψίθυροι και εικόνες τρόμου
Τα γραφικά δεν μας έδειξαν να παρουσιάζουν το κάτι ιδιαίτερο όσον αφορά την λεπτομέρεια στα textures. Ενώ επίσης το σκοτάδι και η γρήγορη δράση οδηγούσε σημαντικά στην πτώση των frames με σκοπό να κουράζουν το μάτι. Η ατμόσφαιρα από την άλλη και η σκηνοθεσία του Mateusz Lenart μας βάζουν απευθείας σε ένα κλίμα τρόμου, μεταφέροντας την εμπειρία του παιχνιδιού σε άλλη διάσταση. Χαρακτηριστικό theme για το Blair Witch δεν υπήρχε, όμως οι φυσικοί ήχοι του δάσους, όπως πέτρες και κορμοί δέντρων να πέφτουν στις λίμνες, ο αέρας να τρυπώνει σαν "εχθρός" στα αυτιά μας, η ανάσα του πρωταγωνιστή μας, καθώς και το πετυχημένο voice acting με το γάβγισμα του σκύλου, τους ψιθύρους και τις φωνές των τεράτων στο "μυαλό" μας ήταν σίγουρα καθηλωτικές. Προτείνεται επίσης από την Bloober team στην αρχή του παιχνιδιού για χρήση ακουστικών που θα απογειώσουν σίγουρα την εμπειρία και την περιπέτεια μας.

 

Λέω παραμύθια να ξορκίσω το κακό να γίνουν όλα μαγικά μ' ένα χορό
Το Blair Witch με την ατμόσφαιρα που δημιουργεί, βουτάει στον ανεξερεύνητο χαρακτήρα του πρωταγωνιστή μας και μας προτρέπει να βρούμε λύση στο μυστήριο με ένα πρωτότυπο τρόπο. Με γερές δόσεις ψυχολογικού τρόμου, χωρίς την ύπαρξη ανούσιων jumpscares και με την δημιουργία ενός Α.Ι που μας βοηθάει στην συνέχιση της πλοκής η ομάδα ανάπτυξης της Bloober δίνει συνέχεια στο μύθο της ταινίας προσφέροντας μας μια αξέχαστη εμπειρία.

Θετικά:
- Καλογραμμένη πλοκή και σενάριο που αποκαλύπτεται σταδιακά
- Γερές δόσεις ψυχολογικού τρόμου, χωρίς ανούσια jumpscares
- Πρωτότυποι γρίφοι που ήταν το αλατοπίπερο στη λύση του μυστηρίου.
- Ρεαλιστική τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι) του σκύλου μας Bullet.
- Εναλλακτικό τέλος

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Σημαντικά bugs στα textures
- Πτώση των frames
- Έλλειψη theme

Βαθμολογία
Γραφικά: 7 
Ήχος: 6 
Gameplay: 7 
Σενάριο: 7.5 
Αντοχή: 6 
Γενικά: 6.7

Κλείστε τα φώτα και ζήστε μια αξέχαστη εμπειρία τρόμου.

Μανώλης Σαρικλόγλου

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

1 review
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.5(1)
To write a review please register or
Blair Witch
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.5
Το Blair Witch είναι με διαφορά ένα απο τα καλύτερα horror παιχνίδια που έχω παίξει. Είχε μια καταπληκτική ιστορία, η οποία αν και δεν ταίριαζε και τόσο σύμφωνα με την ταινία που υποτίθεται είναι βασισμένο το παιχνίδι σε κρατάει συνέχεια σε αγωνία και αν και θα μπορούσαν να βάλουν και αλλα jumpscares ήμουν ευχαριστημένος γιατί αν και λίγα ήταν αρκετά δυνατά για να σου ξυπνήσουν τον φόβο. 

 
 
Όσο αφορά την ιστορία του παιχνιδιού, βρισκόμαστε στο 1996 και έχουμε ως πρωταγωνιστή τον Ellis ο οποίος εργάζεται ως αστυνόμος. Στην αρχή του παιχνιδιού κιόλας καθώς οδηγούμε το αυτοκίνητο ακούγεται απο το ραδιόφωνο μια είδηση για ένα μικρό αγόρι ονόματι Peter ότι χάθηκε στο δάσος. Ο Ellis αποφασισμένος να βοηθήσει στην υπόθεση, αποφασίζει να πάει και να βοηθήσει για να βρουν τον μικρό Peter, μαζί του σε όλο το παιχνίδι έχει και έναν σκύλο, τον Bullet. 

 
 
Στην αρχή το παιχνίδι είναι πολυ αργό και δεν έχει και πολλά τρελά πράγματα με αποτέλεσμα κάποιοι να βαρεθούν, θα μπορούσαν να βάλουν κάποιον δαίμονα στην αρχή να τραβήξει το ενδιαφέρον του παίκτη. Όσο αφορά τους δαίμονες τους εξοντώνεις με το φακό χτυπώντας τους το φως επάνω τους. 
 

Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 0 0

Comments  

#1 +1 LatinMaster (Level10) 30/03/2020 13:18
Για να πω την αλήθεια δεν παίζω τέτοιου είδους παιχνίδια :sigh: , όμως ακούγοντας από φίλους για το παιχνίδι και διαβάζοντας το αναλυτικό review του Μανώλη μπήκα στον πειρασμό να το ξεκινήσω και εγώ 8) . Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον το σενάριο του παιχνιδιού και εξαιρετική την ιδέα με τις κασέτες ;-) .
#2 DimutriKs (Level16) 30/03/2020 14:22
Το είχα παίξει μέσω game pass και πραγματικά μου φάνηκε ένα πολύ μέτριο παιχνίδι. Η σχεδίαση των περιοχών ήταν πέρα για πέρα τεμπελίστικη. Για παράδειγμα είσαι σε μια δασική έκταση όπου το παιχνίδι σε βγάζει συνέχεια στο κεντρικό σημείο από όπου ξεκίνησες και πρέπει να βρεις κάποιο αντικείμενο κλειδί έτσι ώστε να προχωρήσεις μπροστά όπου μαγικά ένας θάμνος θα ανοίξει. Ήθελαν να δώσουν την αίσθηση πως έχεις χαθείς και κάνεις κύκλους όμως για κάποιον που έχει καλή αίσθηση του χώρου και προσανατολισμό και ειδικά όταν μιλάμε για τόσο μικρά μέρη είναι σαν να τον κοροϊδεύεις στα μούτρα του. Η αλληλεπίδραση που θα έχεις με το σκυλί δεν έχει καμία σημασία. Είτε το έχεις στα ώπα ώπα είτε το μαλώνεις όλη την ώρα η συμπεριφορά του θα είναι ακριβώς η ίδια. Κάτι που θυμάμαι πως το διαφήμιζαν ότι θα έχει βαρύτητα. Το τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού υπερφλυάρισε και ξεχύλωσε τόσο πολύ που κούρασε. Σε gameplay το παιχνίδι πολύ οριακά δεν είναι walking simulator. Οπτικά το αποτέλεσμα ήταν καλό, τα fps αν μετά από τόσους μήνες δεν έχουν σταθεροποιηθεί ακόμα δείχνει εικόνα εγκατάλειψης. Σε καμία περίπτωση δεν το συνιστώ αυτό το παιχνίδι.
#3 -1 AlatiN (Level23) 30/03/2020 14:33

Quoting DimutriKs:

Το είχα παίξει μέσω game pass και πραγματικά μου φάνηκε ένα πολύ μέτριο παιχνίδι. Η σχεδίαση των περιοχών ήταν πέρα για πέρα τεμπελίστικη. Για παράδειγμα είσαι σε μια δασική έκταση όπου το παιχνίδι σε βγάζει συνέχεια στο κεντρικό σημείο από όπου ξεκίνησες και πρέπει να βρεις κάποιο αντικείμενο κλειδί έτσι ώστε να προχωρήσεις μπροστά όπου μαγικά ένας θάμνος θα ανοίξει. Ήθελαν να δώσουν την αίσθηση πως έχεις χαθείς και κάνεις κύκλους όμως για κάποιον που έχει καλή αίσθηση του χώρου και προσανατολισμό και ειδικά όταν μιλάμε για τόσο μικρά μέρη είναι σαν να τον κοροϊδεύεις στα μούτρα του. Η αλληλεπίδραση που θα έχεις με το σκυλί δεν έχει καμία σημασία. Είτε το έχεις στα ώπα ώπα είτε το μαλώνεις όλη την ώρα η συμπεριφορά του θα είναι ακριβώς η ίδια. Κάτι που θυμάμαι πως το διαφήμιζαν ότι θα έχει βαρύτητα. Το τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού υπερφλυάρισε και ξεχύλωσε τόσο πολύ που κούρασε. Σε gameplay το παιχνίδι πολύ οριακά δεν είναι walking simulator. Οπτικά το αποτέλεσμα ήταν καλό, τα fps αν μετά από τόσους μήνες δεν έχουν σταθεροποιηθεί ακόμα δείχνει εικόνα εγκατάλειψης. Σε καμία περίπτωση δεν το συνιστώ αυτό το παιχνίδι.



Συμφωνώ σχεδόν σε όλα με όσα αναφέρεις. Εκτός από την αλληλεπίδραση με τον σκύλο, εντέλει αν ακολουθήσεις διαφορετικές οδηγίες μπορείς να καταλήξεις και σε εναλλακτικό τέλος. Γενικά πάντως το pacing του παιχνιδιού εξελίσσεται αρκετά αργά μέχρι τις πρώτες 3-4 ώρες, όπου μόνο η τελευταία 1-1,5 ώρα το κάνουν ενδιαφέρον.
#4 DimutriKs (Level16) 30/03/2020 16:52

Quoting AlatiN:


Quoting DimutriKs:

Το είχα παίξει μέσω game pass και πραγματικά μου φάνηκε ένα πολύ μέτριο παιχνίδι. Η σχεδίαση των περιοχών ήταν πέρα για πέρα τεμπελίστικη. Για παράδειγμα είσαι σε μια δασική έκταση όπου το παιχνίδι σε βγάζει συνέχεια στο κεντρικό σημείο από όπου ξεκίνησες και πρέπει να βρεις κάποιο αντικείμενο κλειδί έτσι ώστε να προχωρήσεις μπροστά όπου μαγικά ένας θάμνος θα ανοίξει. Ήθελαν να δώσουν την αίσθηση πως έχεις χαθείς και κάνεις κύκλους όμως για κάποιον που έχει καλή αίσθηση του χώρου και προσανατολισμό και ειδικά όταν μιλάμε για τόσο μικρά μέρη είναι σαν να τον κοροϊδεύεις στα μούτρα του. Η αλληλεπίδραση που θα έχεις με το σκυλί δεν έχει καμία σημασία. Είτε το έχεις στα ώπα ώπα είτε το μαλώνεις όλη την ώρα η συμπεριφορά του θα είναι ακριβώς η ίδια. Κάτι που θυμάμαι πως το διαφήμιζαν ότι θα έχει βαρύτητα. Το τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού υπερφλυάρισε και ξεχύλωσε τόσο πολύ που κούρασε. Σε gameplay το παιχνίδι πολύ οριακά δεν είναι walking simulator. Οπτικά το αποτέλεσμα ήταν καλό, τα fps αν μετά από τόσους μήνες δεν έχουν σταθεροποιηθεί ακόμα δείχνει εικόνα εγκατάλειψης. Σε καμία περίπτωση δεν το συνιστώ αυτό το παιχνίδι.



Συμφωνώ σχεδόν σε όλα με όσα αναφέρεις. Εκτός από την αλληλεπίδραση με τον σκύλο, εντέλει αν ακολουθήσεις διαφορετικές οδηγίες μπορείς να καταλήξεις και σε εναλλακτικό τέλος. Γενικά πάντως το pacing του παιχνιδιού εξελίσσεται αρκετά αργά μέχρι τις πρώτες 3-4 ώρες, όπου μόνο η τελευταία 1-1,5 ώρα το κάνουν ενδιαφέρον.



Δεν άντεξα να κάνω 2ο playthrough για να τσεκάρω διαφορετικούς τερματισμούς πάντως θυμάμαι ας πούμε πως στην αρχή το έκανα συνέχεια πετ και μετά το μάλωνα και η ανταποκρισή του δεν είχε αλλάξει (πχ να με ακούει πιο γρήγορα η να με γράφει περισσότερο. Εκτός αν θέλει απόλυτα κοινή γραμμή για να δεις διαφορά στο τελευταίο κομμάτι πέρα από το διαφορετικό τέλος.
#5 ViKouk (Level21) 30/03/2020 17:16
Αν και δεν παίζω πολλά Ηorror games το συγκεκριμένο μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Έχει τρομερή ατμόσφαιρα και αυτή η συνεχής αλλαγή της πραγματικότητας είναι που κάνει το παιχνίδι πραγματικά ενδιαφέρον. Γιατί όλα τα άλλα τα έχουμε ξαναδεί... Σκύλος, βιντεοκάμερες, φωνές στο μυαλό, μυστηριώδες δάσος... Το θέμα είναι ότι τα έδεσαν σωστά όλα αυτά. Βέβαια είναι αυτό που λέμε "game για ένα βράδυ" και αφού το τερμάτισα το άφησα μετά.
#6 Efane (Level24) 31/03/2020 01:13
Το έπαιξα με την συνδρομή αλλά μετά από μιάμιση ώρα το παράτησα. Θα ασχοληθώ μαζί του ξανά όταν κάποιος με πείσει ότι αξίζει προσοχής.
#7 sam_vel2 (Level1) 31/03/2020 02:58
Αρκετά καλογραμμένο review. Θα το παίξω σίγουρα με την παρέα μου ;-)
Score  6.7
7.06 User Score
(8  votes)
User Reviews 8.5
Genre: Survival horror
Developer: Bloober Team
Publisher: Lionsgate Games
Διάθεση: Lionsgate Games
Players: 1
Requirements: 4 GB RAM, Επεξεργαστής: Intel Core i3-3220 στα 3.30 GHz ή AMD A8-7600 στα 3.1GHz, Κάρτα γραφικών: GeForce GTX 750 Ti ή AMD Radeon R7 265, Χώρος στο σκληρό δίσκο: 16GB, Λειτουργικό σύστημα: Windows 7/10 64μπιτα
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2019-08-30
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb
Χρήστες που το είχαν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)