- Reviews
- Gears 5
Gears 5
HotΘύελλα φωτιάς στη Γη του πυρός.
Θύελλα φωτιάς στη Γη του πυρός.
Οι λέξεις Gears of War έχουν συγκεκριμένη επίδραση στο μυαλό μας. Πυροδοτούν μια σειρά από εικόνες αιματηρών μαχών με πανίσχυρα όπλα, εμάς να χειριζόμαστε ένα γιγαντιαίο μηχάνημα και να θερίζουμε εχθρούς σε μέγεθος μυρμηγκιού, την κορμοστασιά χαρακτήρων με τους οποίους ταυτιζόμαστε, το καλύτερο battle system που έχουμε συναντήσει σε 3rd Person Shooter. Η πορεία της σειράς προς την δόξα άρχισε το 2006 δια χειρός της εταιρείας ανάπτυξης Epic Games και του ιδιόρρυθμου game designer Cliff Bleszinski.
Το 2014 η σειρά πέρασε στα χέρια της Microsoft και η ανάπτυξή της ανατέθηκε στην θυγατρική The Coalition. Μας μπήκαν ψύλλοι στα αυτιά βλέποντας ότι η The Coalition με την “μαμά” Microsoft δεν προχώρησαν σε τεράστια διαφημιστική εκστρατεία για το έκτο μέρος της δημοφιλούς σειράς. Άραγε δεν έβλεπαν με αυτοπεποίθηση το προϊόν τους και επιχείρησαν να το περάσουν στα “ψιλά”; Μήπως το Gears 5 είναι τόσο καλό που δεν έχει ανάγκη την διαφήμιση για να τιμηθεί από εμάς τους έμπειρους users; Αφού το τερματίσαμε είμαστε σε θέση να απαντήσουμε με ένα τεράστιο “ναι” στην δεύτερη ερώτηση.
Εκεί που η τεστοστερόνη ξεχειλίζει
“Παίζει” πολύ φλυαρία στο Gears 5. Όταν λέμε φλυαρία εννοούμε τις ανούσιες κουβέντες μεταξύ των χαρακτήρων και όχι τις σκέψεις τους για την αποστολή αλλά και τα γεγονότα που συμβαίνουν γενικότερα. Το σενάριο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και επικεντρώνεται στην Kait Diaz και την σύνδεσή της με τις δυνάμεις των Swarm και Locust. Η κρίση ταυτότητας που περνά μας βοηθά να την αντιμετωπίσουμε σαν προβληματισμένο ανθρώπινο πλάσμα με έντονα συναισθήματα και όχι άψυχο στερεότυπο. Το ίδιο ισχύει σε μικρότερο βαθμό και για τους συμπολεμιστές της, γεμίζοντάς μας ικανοποίηση με τους προσεγμένους χαρακτήρες.
Την μέγιστη ικανοποίηση αντλούμε φυσικά από την τεστοστερόνη που απορρέει από κάθε πράξη μας. Η Kait έχει διατηρήσει ευτυχώς την θηλυκότητα της και την γουστάρουμε πολύ αλλά ταυτιζόμαστε με τους υπόλοιπους ήρωες που μοιάζουν βγαλμένοι από το Warhammer 40.000. Πάνοπλοι και θωρακισμένοι, μας θύμισαν τους Space Marines, τις φονικές μηχανές του αυτοκράτορα στο λατρευτό wargame. Το Gears 5 αναφέρεται και στον πολυετή πόλεμο που προηγήθηκε της επιδρομής του Locust και στις βαθιές πληγές που άνοιξε στην ανθρωπότητα.
Καταβροχθίζουμε με βουλιμία τις πληροφορίες που παρέχουν τα cinematics, οι διάλογοι και τα κείμενα που βρίσκονται σκορπισμένα σε κλειστούς χώρους. Το εναρκτήριο cinematic μπορεί να ανασαλεύει ευχάριστες μνήμες σε όσους τερμάτισαν το Gears of War 4 αλλά μοιάζει με ασύνδετη παράθεση γεγονότων σε όποιον έχει χάσει”επεισόδια” της σειράς. Η πρώτη μας στάση είναι τα extras και το βίντεο state of the universe που αφηγείται τα γεγονότα όλης της εποποιίας των Gears από την αρχή. Αφού το δούμε, παρακολουθούμε τα γεγονότα του τέταρτου μέρους και μετά μπαίνουμε στο πέμπτο για να διαμορφώσουμε την Sera, τον πλανήτη όπου εκτυλίσσεται η ιστορία. Η σφαίρα των πολεμικών επιχειρήσεών μας εξαπλώνεται διαμέσου τεσσάρων Acts. Στόχος μας να αντιμετωπισθεί η απειλή του απαίσιου Swarm, μιας λεγεώνας τεράτων που αποτελεί μετεξέλιξη του Locust, της αρχικής υποχθόνιας απειλής για τον Sera.
Κατά την διάρκεια εξέλιξης του σεναρίου ακούμε τα κλασικά δήθεν cool και badass αστεία Αμερικανικού τύπου, ακόμα και στις πιο άκυρες στιγμές. Ενίοτε οι χαρακτήρες δυστυχώς μοιάζουν να μην παίρνουν στα σοβαρά την όλη κατάσταση, να αναγνωρίζουν ότι είναι ήρωες σε μια κατασκευασμένη ιστορία με προκαθορισμένη πορεία. Προσπαθώντας να παραβλέψουμε τις σαχλαμάρες, βοηθηθήκαμε πολύ από τις σεναριακές ανατροπές και τις σοκαριστικές σκηνές που μας επιφύλαξε ο τίτλος της The Coalition.
Η ιστορία του Gears 5 δεν είναι ούτε one man, ούτε one woman army. Είναι η πορεία μιας ομάδας σκληροτράχηλων πολεμιστών ενάντια στον χειρότερο πόλεμο της ζωής τους. Την αίσθηση της ομαδικής δουλειάς ενισχύει η δυνατότητα Co–Op τριών παικτών. Αν οι φίλοι μας δεν έχουν προμηθευτεί το νέο Gears, βασιζόμαστε στην βοήθεια του A.I. το οποίο δείχνει ικανό να διεκπεραιώσει τέλεια την δουλειά. Οι συμπολεμιστές μάχονται σαν δαιμονισμένοι, αξιοποιούν στο έπακρο το cover system, μας θεραπεύουν όταν προκύψει ανάγκη, ελέγχουν και φροντίζουν τον JACK αν χτυπηθεί.
Διασταυρούμενα πυρά σε γκρεμισμένους κόσμους
Το battle system είναι η πεμπτουσία του Gears 5 και δεν μας προκαλεί έκπληξη αφού υπήρξε πάντοτε το δυνατότερο σημείο του. Είμαστε “καταδικασμένοι” να αλλάζουμε συνέχεια την τακτική μας, προσαρμοζόμενοι στο περιβάλλον, στα διαθέσιμα όπλα και στις πληροφορίες που αποκτούμε σταδιακά όσον αφορά τις αδυναμίες των αντιπάλων μας. Αναζητούμε συνέχεια σημεία κάλυψης, προσπαθούμε να αναπληρώσουμε τα πυρομαχικά μας μέσα στην αναμπουμπούλα της μάχης, στοχεύουμε σε εκρηκτικά αντικείμενα του περιβάλλοντος για να μεγιστοποιήσουμε τις απώλειες των εξωγήινων φρικιών.
Τα melee attacks είναι συνηθισμένο φαινόμενο όταν μας την πέφτουν τα γρηγορότερα τέρατα αλλά και όποτε το πάτημα της σκανδάλης του όπλου μας προσκρούει σε άδεια θαλάμη. Το γνώριμο game mechanic του σωστά ζυγιασμένου reloading επιτάσσει τρομερό timing, ακονίζει τα ρεφλέξ και οδηγεί σε σημαντικό damage και επαναφόρτιση των όπλων. Η μεγαλύτερη πηγή διασκέδασης είναι τα βαριά όπλα και η ασταμάτητη αιματοχυσία. Η Kait σηκώνει άνετα πολλά όπλα που μοιάζουν περισσότερο με κανόνια και διαθέτουν ανάλογες καταστροφικές ιδιότητες. Τα ρουκετοβόλα μετατρέπουν ότι χτυπήσουν σε ματωμένη λίμνη. Τα μυδράλια κομματιάζουν σειρές από φρικαλέες οντότητες και η ανάδρασή τους στο χειριστήριο μας ξετρελαίνει. Το κρυογονικό όπλο είναι πολύτιμο στα bosses αλλά δεν το προτιμήσαμε ποτέ ενάντια στις ορδές που μας ρίχνονταν. Μας ικανοποιεί περισσότερο το γάζωμα και η ανατίναξη εξωγήινων παρά το πάγωμα και η εξόρμηση δίπλα τους για να σπάσουμε το παγάκι που δημιουργήσαμε με melee.
Το user interface είναι πολύ διακριτικό και μας παρουσιάζει τις απαραίτητες πληροφορίες σε ουδέτερα σημεία της οθόνης, χωρίς να παρεμβαίνει στην αιματηρή δράση. Αντίχειρες και δείκτες περνούν των παθών τους τον τάραχο με τις σκανδάλες και τα buttons να βομβαρδίζονται ασταμάτητα από τα δάχτυλά μας. Όλες οι λειτουργίες του χαρακτήρα μας είναι ορθά κατανεμημένες για εύκολη πρόσβαση. Από την στόχευση και το πυρ στις σκανδάλες έως το τρέξιμο, την εναλλαγή των skills του Jack και το σήκωμα των σκόρπιων όπλων στα shoulder buttons και στην μπροστινή τετράδα.
Οι στρατιές των εχθρών που τολμούν να προελάσουν προς το μέρος μας για να συναντήσουν τον χαμό τους, ξεχειλίζουν από μηχανικές και οργανικές φρικαλεότητες. Έκαστη είναι κατασκευασμένη για να χτυπηθεί με διαφορετικό τρόπο. Κοντοπίθαρα και σβέλτα τέρατα ξεσκίζονται από το melee μαχαίρι μας. Εξωγήινοι με μάσκες δέχονται πυρά στο πρόσωπο μέχρι να τις συντρίψουμε και να φτάσουμε στο κρέας που καλύπτουν. Μηχανοκίνητα τερατουργήματα σκεπασμένα με ενεργειακές ασπίδες, χάνουν την προστασία τους όταν πυροβολούμε τα σχετικά μηχανήματα και σαρώνονται από τις βολές μας. Μας αρέσει να την “πέφτουμε” σε θωρακισμένα τέρατα με διακριτά τρωτά μέρη ώστε να δοκιμάζουμε το σημάδι μας.
Τα bosses είναι θανάσιμα αλλά είναι εύκολο να διακρίνουμε την αχίλλεια πτέρνα τους και να αδειάσουμε τα πυρομαχικά μας εκεί. Το τελευταίο Act μας έφερε αντιμέτωπους με ένα από τα τρομερότερα bosses που έχουμε αντιμετωπίσει στην gaming καριέρα μας. Αηδία και δέος μας πλημμύρισε προτού πλημμυρίσουμε τον τόπο με τα κομμάτια του μετά από διαδοχικές συγκρούσεις. Αυτό που εκτιμήσαμε περισσότερο στον σχεδιασμό των εχθρών είναι οι μορφές τους. Καταγόμενα από τον πυρήνα ενός πλανήτη, τα τέρατα των Locust και Swarm δεν θα μπορούσαν παρά να έχουν κοκκινωπή, ηφαιστειακή μορφή, να μοιάζουν με ζωντανεμένη μάζα μάγματος. Ένα μεγάλο μπράβο στους σχεδιαστές τους που έδειξαν τέτοια φροντίδα στις μορφές τους.
Εσύ, το εξυπηρετικό ρομπότ
Ο θαυμάσιος JACK πηγαίνει το battle system των Gears of War σε άλλο επίπεδο. Η βάση του έξοχου συστήματος τους ήταν ανέκαθεν η κάλυψη. Με τις ικανότητές του ο JACK μας προσφέρει καινοτόμους τρόπους κάλυψης από τα εχθρικά πυρά. Αντί να αναζητούμε ένα φυσικό εμπόδιο, ένα τοιχάκι ή μια κολόνα για να χωθούμε από πίσω τους, διατάζουμε τον JACK να μας κάνει αόρατους. Με το πέπλο αορατότητας να μας καλύπτει, εκτελούμε άνετα stealth kills και λαμβάνουμε προνομιούχες θέσεις στον χώρο απ’ όπου θα θερίσουμε γρήγορα και εύκολα τους αντιπάλους.
Σε προχωρημένο στάδιο, ο JACK ανοίγει μπροστά μας μια ενεργειακή ασπίδα, απρόσβλητη στα εχθρικά βόλια για λίγη ώρα. Με την βοήθειά της, διανύουμε περιοχές όπου τα πυρά πέφτουν βροχή και καθαρίζουμε γρήγορα τους θύλακες αντίστασης. Η πιο χρήσιμη δεξιότητα του JACK για εμάς είναι η κατάληψη ενός εχθρού. Καταλαμβάνουμε ένα Bastion, αυτό αποσύρεται από το τέρας που προστατεύει, έρχεται δίπλα μας και μας καλύπτει με την αδιαπέραστη ασπίδα του. Άθραυστοι για αρκετά δευτερόλεπτα, εγκαταλείπουμε κρυψώνες, ξεχυνόμαστε στο πεδίο της μάχης και γαζώνουμε τους πάντες με λύσσα. Ο JACK είναι γεννημένος για να διοικείται από εμάς. Τον στέλνουμε να πιάσει αντικείμενα σε άφταστα σημεία, να θεραπεύσει τραυματίες όταν η δράση δεν μας επιτρέπει να τους πλησιάσουμε, να χωθεί σε αεραγωγούς και να πατήσει διακόπτες που θα μας ανοίξουν τον δρόμο. Με πολύ ευχάριστη έκπληξη διαπιστώνουμε ότι ο JACK είναι υπάκουος αλλά δεν είναι άβουλος. Μάχεται σαν γεράκι στο πεδίο της μάχης, ψήνοντας με ηλεκτρικές εκκενώσεις τα παράσιτα της Swarm και έχει κρατημένη για πάρτη του την πιο ηρωική στιγμή της περιπέτειας.
Όλοι οι playable χαρακτήρες είναι τούμπανα, μπαρουτοκαπνισμένοι βετεράνοι με τερματισμένα skills όσον αφορά την χρήση των όπλων. Η μόνη αναβάθμιση που επιδέχονται είναι η αλλαγή του εξοπλισμού. Στον αντίποδα, η ρομποτική φύση του JACK τον κατέστησε ιδανικό για προσθήκες και βελτιώσεις. Οι οπλοποιοί που συναντούμε μας δωρίζουν τα εξαρτήματα που του χαρίζουν από ένα skill έκαστο αλλά βρήκαμε και κάποιο χύμα. Αφού μαζέψουμε τα skills, έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά σε όλα τα missions για τα εξαρτήματα που θα ενισχύσουν τις ικανότητες που προτιμούμε. Σε όσες αναφέραμε ήδη προσθέτουμε και το φανταστικό pulse, έναν παλμό που ανιχνεύει εχθρούς και αντικείμενα. Επειδή ο JACK είναι μόνιμος σύντροφος και δεν θέλουμε να τον δούμε ξεχαρβαλωμένο στο δάπεδο από εχθρικά πυρά, ανεβάσαμε την αντοχή και του δώσαμε την δυνατότητα να αναπλάθει τον εαυτό του.
Ακραία σπορ για αύξηση αδρεναλίνης
Το Skiff αποτελεί μοναδικό πάντρεμα έλκηθρου και αλεξίπτωτου και είναι το μεταφορικό μας μέσο για να διασχίσουμε τις τεράστιες περιοχές των Act 2 και Act 3. Η οδήγηση είναι εύκολη και η απόκριση στις οδηγίες μας άμεση, ευτυχώς δηλαδή γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες και θα μας κούραζε το ταξίδι αν δεν ήταν γρήγορο και οπτικά εντυπωσιακό. Το μέγεθος των νέων περιοχών είναι πρωτοφανές για την σειρά των Gears of War και φυσάει έναν αέρα open ended στην όλη επιχείρηση. Φυσικά δεν λείπουν οι ανταλλαγές πυροβολισμών σε στενούς χώρους και διαδρόμους και η σωρηδόν χρήση του υπέροχου cover system αλλά η προοπτική της σειράς αλλάζει προς το καλύτερο.
Αν το Gears 5 ήταν ταινία blockbuster θα την είχε σκηνοθετήσει ο James Cameron. Κολοσσιαία ντεκόρ, εικονικοί χαρακτήρες, επική ιστορία, τεχνολογία αιχμής, ανεπανάληπτη δράση.
Είμαστε οι πλοηγοί του Skiff και ο χάρτης μαζί με την πυξίδα που κουβαλάμε, μας βοηθούν να οδηγούμαστε πάντοτε στο σημείο που θέλουμε. Κανονικά, αυτό είναι η τοποθεσία της επόμενης primary mission του campaign. Αν θέλουμε να πιάσουν τόπο τα λεφτά που ξοδέψαμε για το Gears 5, αφήνουμε τις primary missions να... κάθονται και κόβουμε βόλτες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του ορίζοντα, αναζητώντας secondary missions. Υπήρξε secondary mission πάνω στην οποία πέσαμε τυχαία, κυνηγώντας την primary όμως οι περισσότερες θέλουν ψάξιμο για να βρεθούν. Σημαδεύουμε περίεργα και απομακρυσμένα σημεία του χάρτη, ακολουθώντας τα στην συνέχεια με την βοήθεια της πυξίδας. Τα secondary missions περιλαμβάνουν πάντοτε συναρπαστικές μάχες, ανεξερεύνητα μέρη για να χαζέψουμε το πρωτοκλασάτο game design και αντικείμενα. Η χαρά της εξερεύνησης και τα αντικείμενα που αναβαθμίζουν τον JACK είναι οι λόγοι που μας ωθούν στην ανακάλυψη και ολοκλήρωσή τους.
Η διάσχιση των περιοχών του κάθε Act δεν είναι εύκολη αλλά είναι συναρπαστική υπόθεση. Ανεμοστρόβιλοι και παγοθύελλες σφυροκοπούν αλύπητα το έδαφος, απειλώντας μας με μαρτυρικό θάνατο. Αντί για χαλάζι, οι παγοθύελλες κατεβάζουν παγωμένους σταλακτίτες οι οποίοι θα μας παλουκώσουν άνετα σαν λόγχες στο χιόνι αν δεν τους αποφύγουμε εγκαίρως. Το σκηνικό έχει δανειστεί το μεγαλείο του Mad Max 4 και μας γεμίζει δέος, ομορφαίνοντας το ταξίδι μας.
Σκοτώσαμε εκατοντάδες τέρατα και πολλά εντομοειδή πλάσματα στον αγώνα μας προς την σωτηρία της Sera αλλά συναντήσαμε μόνο ένα έντομο (bug) που οφείλεται σε υπολογιστικό πρόβλημα. Για αδιευκρίνιστο λόγο, μια από τις αποστολές του τελευταίου Act δεν έλεγε να ολοκληρωθεί με τίποτα, παρόλο που είχαμε εκπληρώσει τα objectives της. Φορτώνοντας το τελευταίο σωσμένο checkpoint, το πρόβλημα δεν επαναλήφθηκε και η πορεία μας συνεχίστηκε μέχρι τέλους.
Ολέθρια ομορφιά
Το Gears 5 αναγκάζει την Unreal Engine 4 να δώσει την καλύτερη παράστασή της, σχεδόν την γονατίζει με τις δίκαιες απαιτήσεις του. Η βέλτιστη εμπειρία μπορεί μόνο να πραγματοποιηθεί σε PC και Xbox One X, εκεί που το frame rate είναι καρφωμένο στο 60 και κατεβαίνει απειροελάχιστα ακόμα και όταν γκρεμίζεται το σύμπαν γύρω μας. Εμείς διεξάγουμε τον πόλεμό μας σε Xbox One με 30 frames ακατέβατα ανά δευτερόλεπτο. Μείναμε άναυδοι καταβροχθίζοντας το πλήθος των cutscenes που γίνονται rendered σε πραγματικό χρόνο από την πανίσχυρη graphic engine. Χαζεύαμε τα particle effects, το βάθος πεδίου στις ανοιχτές περιοχές και το καταστρέψιμο ντεκόρ που σωριάζεται γύρω μας.
Η χρωματική παλέτα αλλάζει διαρκώς από μέρος σε μέρος. Αλλού ο κόσμος είναι πλημμυρισμένος στο γαλάζιο, αλλού η επιφάνεια του εδάφους είναι κατακόκκινη σαν αίμα και αναρωτιόμαστε αν τηλεμεταφερθήκαμε κατά λάθος στον Άρη. Ο κόκκινος και ο γαλάζιος πλανήτης αντικαθίστανται από ερειπωμένες εγκαταστάσεις με πρασινωπή, φυσική απόχρωση, από χρυσαφένιο ουρανό έτοιμο να βρέξει φωτιά στα συντρίμμια κ.ο.κ. Η ατμόσφαιρα έχει σχεδόν χειροπιαστή πυκνότητα. Ο φωτισμός είναι τέλειος σε επιφάνειες, εσωτερικούς – εξωτερικούς χώρους, στο δέρμα των χαρακτήρων. Το motion blur αποδίδει απολαυστικά την αστραπιαία κίνηση του Swarm Flock, κίνηση που κόβει την ανάσα επειδή η ιπτάμενη απειλή μπορεί να στραφεί σε δευτερόλεπτα εναντίον μας και να κατακλυστούμε από αιματορουφήχτρες. Πέραν του απαραίτητου motion capture, οι χαρακτήρες είναι παραφουσκωμένοι με πολύγωνα και τα μάτια μας πασχίζουν να διακρίνουν τις λεπτομέρειες των στολών και του εξοπλισμού τους.
Το soundtrack συμβιβάζεται με τα ηχητικά εφέ, κάνοντας στην άκρη όταν ξεσπά η μάχη ενώ επανεμφανίζεται στις παύσεις της. Τα κομμάτια του συνδυάζουν επικότητα με μελαγχολία και αφηγείται με νότες την θλίψη ενός κόσμου γεμάτου πληγές και απώλειες. Το ηχοσύστημα εντός της μάχης είναι μια εκκωφαντική “σαλάτα” από ουρλιαχτά, μουγκρητά, διαταγές, προειδοποιήσεις και τους ήχους φουτουριστικών όπλων που ξερνούν θάνατο. Το voice acting είναι ένθερμο, συναισθηματικά φορτισμένο και οι φωνές αντιστοιχούν αρμονικά στους χαρακτήρες και την ψυχική τους κατάσταση. Ξοδέψαμε αρκετή ώρα πηγαίνοντας δίπλα σε NPCs και ακούγοντας τις διαφωνίες, τις συζητήσεις, τις απορίες, τα πάθη τους.
Το οπτικό μεγαλείο και το πλούσιο περιεχόμενο δεν μας απάλλαξαν από την εντύπωση ότι το Gears 5 είναι το game των χαμένων ευκαιριών για υπέρτατη πώρωση. Χειριστήκαμε για ελάχιστα λεπτά την θεϊκή φωτιά που εξαπολύουν οι δορυφόροι του Hammer of Dawn από τα ουράνια. Όλη μας η ύπαρξη ηλεκτρίζεται χρησιμοποιώντας το απίστευτο όπλο για να μετατρέψουμε σε στάχτη τις δυνάμεις του swarm, ήταν ανάγκη να το έχουμε στην διάθεσή μας για πολύ περισσότερο χρόνο. Δεν μας δόθηκε ούτε λεπτό η ευκαιρία να χειριστούμε το πελώριο ρομπότ που έπαιζε στα δάχτυλα ένας από τους συμπολεμιστές μας στο Act 4. Λαχταρούσαμε να βρεθούμε στην θέση του οδηγού και να ποδοπατήσουμε στρατιές από τέρατα, να τα ξεσκίσουμε με τα πελώρια μπράτσα μας, να ξεφορτώσουμε πάνω τους όπλα πυρηνικής ισχύος.
Μέσα σε εκείνα, τα λιγοστά δευτερόλεπτα στα οποία η Kait ήρθε σε επαφή με το συλλογικό μυαλό του swarm, λάβαμε μια πολύ μικρή γεύση του τι σημαίνει να έχεις γεννηθεί Warden. Το τρίμετρο τέρας με τα δίμετρα ρόπαλα είναι μια επιβαλλόμενη προσθήκη σε ένα game όπου η τεστοστερόνη παίζει τον πρώτο ρόλο. Η τεστοστερόνη μας εξερράγη οδηγώντας τον “Γολιάθ” στις γραμμές των ανθρώπων και πολτοποιώντας κάτι φουκαράδες. Τότε θέσαμε το μεγάλο γιατί, “γιατί δεν μπορούμε να χειριστούμε τους εχθρούς που είναι δυνατότεροι από 20 μουλάρια ώστε να μεγιστοποιήσουμε την απόλαυσή μας;”.
Ευτυχώς, οι επικές μάχες βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη του campaign ώστε να αποζημιωθούμε για τις όποιες παραλείψεις. Συγκρουστήκαμε με τις εχθρικές ορδές πάνω σε εργοστασιακές πλατφόρμες και τρέχοντας με... τρελά φορτηγά. Τσουλήσαμε σε γλιστερές πλαγιές ραντίζοντας με σφαίρες όσους μας περίμεναν στην βάση τους. Ανατινάξαμε παγωμένες λίμνες στέλνοντας τα λυσσασμένα τέρατα στον υγρό τους τάφο. Τα mounted guns μας τροφοδοτούν με έντονες συγκινήσεις. Εκεί βιώνουμε την Rambo φαντασίωση, μετατρέποντας σε κιμά τους εχθρούς με τεράστια βλήματα όπως ο ομώνυμος ήρωας στο τέταρτο φιλμ του.
Σπανιότατα θα βγουν από το στόμα μας οι λέξεις “το multiplayer mode σκίζει το single player” αλλά στο Gears 5 βγήκαν αβίαστα γιατί είναι η αλήθεια. Όσο και να γουστάρουμε το campaign, το multiplayer είναι ασύγκριτο στην αίσθηση του Co-op και στην άμυλα μεταξύ των παικτών που επιβάλλει. Οι servers της εταιρείας είναι σταθεροί, ανευρίσκουν συμπαίκτες με την ταχύτητα του φωτός και δεν αποσυνδεόμαστε ποτέ. Η ιλιγγιώδης ταχύτητα με την οποία πραγματοποιούνται τα “ζευγαρώματα” και οι ομαδοποιήσεις οφείλεται και στον μεγάλο αριθμό παικτών που συμμετέχουν αδιάκοπα στην παγκόσμια ψηφιακή μάχη.
Θα μας περάσουν από σαράντα κύματα
Το Horde μεταβλήθηκε γρήγορα στο αγαπημένο μας mode. Παρατηρήσαμε πως το επίπεδο των χαρακτήρων που παίζουν δεν ανταποκρίνεται στην μαχητικότητα και στην αποτελεσματικότητά τους. Στα πρώτα ματς ήμασταν στον πάτο της τροφικής αλυσίδας σε πρώτο και δεύτερο επίπεδο με τον JD (οι συμπαίκτες έφταναν μέχρι και το 20ο) αλλά βγήκαμε MVP σε πολλά εχθρικά κύματα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Η πρότερη εμπειρία στον χάρτη που παίζουμε είναι απαραίτητη για να μην καταλήξει σε φιάσκο η επιχείρηση. Πρώτη κίνηση της ομάδας είναι να βουτήξει και να μεταφέρει το fabricator στο πιο οχυρό σημείο. Γύρω από το εκπληκτικό μηχάνημα χτίζεται η άμυνά μας γιατί είναι ο τροφοδότης όπλων και εμποδίων που θα τσακίσουν τις εχθρικές επιθέσεις. Η εμπειρία είναι φανταστική όταν οι παίκτες ξέρουν τι κάνουν.
Δεν είναι εύκολο να επιβιώσουν και οι πέντε συμμετέχοντες από την λαίλαπα των 50 κυμάτων με την πρώτη, εντούτοις δεν αποκλείεται. Η ικανοποίηση που νοιώθουμε σκοτώνοντας τους περισσότερους εχθρούς, βοηθώντας τους συμπαίκτες και σώζοντας τους από βέβαιο θάνατο είναι αφάνταστη. Νιώθουμε ότι λειτουργούμε σε συνθήκες πραγματικής μάχης και συνδυαζόμαστε με τους συμπολεμιστές αποτελώντας μια ανίκητη ομάδα κρούσης. Σε ένα άλλο ματς, δείξαμε την άγνοιά μας, αρπάζοντας κατά λάθος το fabricator και μεταφέροντας το αδέξια, σαν να πρόκειται για το μπαούλο με τα προικιά της γιαγιάς μας. Αφού το ακουμπήσαμε στην πιο ανοχύρωτη θέση του χάρτη, δεν απορήσαμε βλέποντας όλους τους ανθρώπινους συμπαίκτες να αποχωρούν και να μένουν στην θέση τους τα drones του A.I.
Η δυνατότητα leveling των χαρακτήρων μας ωθεί αδιάκοπα σε νέες και πολύνεκρες μάχες. Σκαρφαλώνοντας το ένα μετά το άλλο τα επίπεδα, οι πολεμιστές αποκτούν skill cards με χρήσιμα bonuses και ανοίγουν ταυτόχρονα χώρο για να τις κουβαλούν μαζικά. Μαθαίνουμε τα ultimate και passive abilities του καθενός για να εξαπολύσουμε τα πρώτα την κατάλληλη στιγμή. Ο βομβαρδισμός μιας περιοχής γεμάτης εχθρούς από τον JD, το διαδοχικό σφάξιμο εξ’ επαφής πολλών εχθρών από την αόρατη Kait και τα αυτόματα headshots των συμπαικτών που βρίσκονται δίπλα στον Marcus έκλεψαν την παράσταση. Το κυνήγι της ενέργειας μας κρατά διαρκώς απασχολημένους. Οι εχθροί αφήνουν πίσω τους μικρά ποσά ενέργειας όταν τους στέλνουμε στον... αγύριστο, τα οποία μαζεύουμε και ενισχύουμε μια τετράδα skills που διαθέτει ο κάθε μαχητής. Τα skills βελτιώνουν τις πολεμικές μας δεξιότητες γι’ αυτό σπεύδουμε να καταλάβουμε τα ειδικά σημεία των levels που διαθέτουν μηχανισμούς πολλαπλασιασμού της ενέργειας.
Ένα νέο Co-op mode είναι το Escape mode, στο οποίο περάσαμε πολύ ωραία. Οι συμπαίκτες μας ήταν πολύ πιο έμπειροι αν κρίνουμε από την ταχύτητα με την οποία ξεχύθηκαν προς την έξοδο της βάσης. Στην αφετηρία είμαστε ελαφρά οπλισμένοι και πρέπει να τα βγάλουμε πέρα εξοικονομώντας πυρομαχικά και σφάζοντας εξωγήινους στο γόνατο, δηλαδή με melee attacks. Μαζεύουμε τα όπλα που αφήνουν ή ότι βρούμε δώθε κείθε αλλά ποτέ δεν έχουμε αρκετά πυρομαχικά για το όπλο της αρεσκείας μας. Το Escape κυριαρχείται από αγχωτικές στιγμές και μπόλικη έκκριση αδρεναλίνης, η ολοκλήρωσή του όμως ανήκει στις πιο ευχάριστες εμπειρίες του Gears 5.
Στο Versus mode υπάρχει μια πληθώρα από competitive modes για να παίξετε με άλλους χρήστες, τα οποία καλύπτουν όλα τα γούστα και επεκτείνουν την διάρκεια ζωής του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα συναντάμε τα Arcade, Tour of Duty, Bootcamp, Escalation, King of the Hill, Arms Race, Dodgeball, Execution, Guardian, Team Deathmatch και Warzone. Οι μάχες είναι σκληρές και σύντομες, ενώ τα modes πολλά και ιδανικά για να τεστάρουμε τις ικανότητές μας. Το Team Deathmatch είναι το κλασικό mode που μας τοποθετεί δίπλα σε τέσσερις γενναίους συμπολεμιστές και απέναντι σε πέντε αντιπάλους. Στο King of the Hill η αποτελεσματικότητά μας στους φόνους δεν αρκεί, πρέπει να ολοκληρώσουμε τα objectives που μας ανατίθενται πάση θυσία. Στο Escalation τα στοιχήματα... χοντραίνουν. Προτού βουτήξουμε προς τα objectives ψάχνουμε να βρούμε τον κατάλληλο εξοπλισμό πριν αυτός πέσει στα χέρια του εχθρού. Παράλληλα οφείλουμε να καταλάβουμε συγκεκριμένα σημεία για αρκετά δευτερόλεπτα. Στο Guardian mode την “είδαμε” και λίγο... Hitman. Μονόδρομος για την νίκη είναι ο “αποκεφαλισμός” του εχθρικού αποσπάσματος, εξοντώνοντας τον επικεφαλής του. Στο Dodgeball mode εναποθέτουμε την μοίρα μας στις ικανότητες των συμπαικτών. Το κουφάρι μας παραμένει ξέπνοο στο χώμα μέχρι την στιγμή που ένας συμπολεμιστής θα ξαπλώσει κάποιον εχθρό και θα επανέλθουμε στην μάχη.
Στο Arcade mode ένα παλιό μας όνειρο γίνεται πραγματικότητα αλλά πρέπει πρώτα να διαλύσουμε το campaign. Κατόπιν, επανερχόμαστε στα επίπεδά του με δύο συμπαίκτες παρέα και με άπειρες ζωές, το μεγάλο μας όνειρο μαζί με τα άπειρα πυρομαχικά σε όλα τα games. Στόχος του δεύτερου περάσματος μας είναι η συσσώρευση των περισσότερων πόντων σε σύγκριση με τους συμμαχητές μας. Στο Arms Race mode παίζουμε μια μικρογραφία της αέναης κούρσας εξοπλισμών στην οποία επιδίδονται οι περισσότερες χώρες του πλανήτη. Όποια ομάδα κατορθώσει να να ξεκάνει τρεις εχθρούς με το ίδιο όπλο, βάζει στο χέρι το αμέσως επόμενο και, φυσικά, δυνατότερο. Το Warzone mode είναι όσο αδυσώπητο ακούγεται. Όλοι έχουμε από μια ζωή. Μόλις λαβωθούμε θανάσιμα, έχουμε μόνο μια ευκαιρία ανάκαμψης από τα χέρια συμπαίκτη. Αν ο εχθρός φτάσει γρηγορότερα στο μέρος μας ή μας γαζώσει από μακριά, αντίο παρτίδα.
To Gears 5 περιέχει δυστυχώς ένα σύστημα μικροσυναλλαγών που μπορεί να απομυζήσει μεγάλα ποσά από όσους σκέφτονται να παραμετροποιήσουν τους ήρωες τους. Οι αγορές γίνονται μέσω του shop που βλέπουμε εντός του game ή του Microsoft Store. Θα καταδικάζαμε την απληστία των developers αν δεν διακρίναμε ότι οι αγορές δεν επηρεάζουν στο ελάχιστο το gameplay, δεν προσφέρουν στον αγοραστή κανένα πλεονέκτημα στους online αγώνες τους. Το in – game store είναι ένα Hondos Center για τους χαρακτήρες μας, ένα κατάστημα για να αγοράσουν καλλυντικά και μακιγιάζ στους ήρωες και τις ηρωίδες που προτιμούν. Όλα τα προϊόντα παραμετροποιούν επιφανειακά όπλα και χαρακτήρες και τα booster προς πώληση δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία. Μας έπιασε το πατριωτικό μας και θελήσαμε να αγοράσουμε την ελληνική σημαία για να σκεπάσουμε τους στρατιώτες μας. Το Iron είναι το βασικό συνάλλαγμα και το αποκτούμε παίζοντας τα multiplayer modes συνεπώς η επιθυμία μας μπορεί να πραγματοποιηθεί δίχως κανονικά χρήματα. Ολοκληρώνοντας με επιτυχία τους αγώνες μας ανοίγουμε supply drops (λέγε μας και loot boxes) που περιλαμβάνουν μοναδικά κοσμητικά αντικείμενα.
Οι σοβαρές επιχειρήσεις του Gears 5 εκτελούνται στο multiplayer και θα συνεχιστούν ες αεί. Αποφασισμένοι να στηρίξουν το δημιούργημά τους, οι developers υπόσχονται ένα multiplayer operation ανά τρίμηνο με εβδομαδιαία events και τεράστιες προσθήκες περιεχομένου ώστε να διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον μας. Είμαστε βέβαιοι ότι το νέο περιεχόμενο θα προσθέτει playable χαρακτήρες από δημοφιλείς ταινίες και games σαν αυτούς που συναντήσαμε ήδη. Καλά τα “τούμπανα” στρατιώτες της Gears λαογραφίας αλλά μας διασκέδασε περισσότερο ο χειρισμός της Sarah Connor και του περίφημου ενδοσκελετού του Terminator από το επερχόμενο blockbuster Terminator: Dark Fate. Χαρακτήρες του Halo κόβουν βόλτες στο roster και αναμένουμε με ανυπομονησία τους επόμενους υπεράνθρωπους που θα προστεθούν στις τάξεις μας.
Παγκόσμιοι στρατιώτες
Δοκιμάσαμε ένα μικρό σοκ ανακαλύπτοντας το τέλος του single player μετά από 10 μόλις ώρες συνεχούς αγώνα. Παρηγορηθήκαμε για την μειωμένη έκταση της περιπέτειας από το μέγεθος και την διαχρονικότητα του multiplayer. Πολεμήσαμε σκληρά δίπλα σε αγνώστους και νιώσαμε γνήσια ικανοποίηση εξελίσσοντας τις ικανότητες των avatar μας.
Αγαπήσαμε το A.I. παρόλο που η δουλειά του είναι να μας βασανίζει, να δυσκολεύει την ζωή μας στέλνοντας ολοένα και εξυπνότερα τέρατα κατά πάνω μας. Εντυπωσιαστήκαμε από την πλούσια παραγωγή του Gears 5 όπου όλα είναι φανταστικά, γραφικά, φωτισμός, animations, οπτικά εφέ, cutscenes. To Gears 5 διατήρησε όλα τα στοιχεία που κατέστησαν αγαπητή την σειρά και τα εμπλούτισε αισθητά χωρίς να αλλάξει τον πυρήνα του gameplay. Πρόκειται για καθαρόαιμο AAA game που αξίζει μέχρι σεντ τα 50+ ευρώ της τιμής του.
Θετικά:
- Τα καλύτερα γραφικά, φωτισμός και animations που έχουμε δει σε Xbox One
- Ενεργό voice acting
- Σταθερό frame rate
- Ενδιαφέρουσα πλοκή
- Εθιστικό και άρτια ρυθμισμένο battle system
- Λειτουργικό interface και δυναμικός χειρισμός
- Φανταστικά multiplayer modes με σταθερούς servers και πολλούς συμμετέχοντες
- Καλορυθμισμένο A.I.
- Επίπεδο δυσκολίας με πολλές ρυθμίσεις για όλα τα γούστα
- Συνεχής δωρεάν αναβάθμιση του περιεχομένου
Αρνητικά:
- Χαζό χιούμορ και αρκετοί ανόητοι διάλογοι
- Single-player που θα μπορούσε να διαρκεί περισσότερο, παρότι η ιστορία είναι τόσο μεγάλη όσο του Gears 2
- Αρκετές χαμένες ευκαιρίες για μεγαλειώδη σκηνικά στο campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.4
Το πρωτοκλασάτο Shooter-καλούπι με υψηλά production values δικαιώνει τις προσδοκίες μας.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Gears 5 multiplayer
[Αρχική δημοσίευση: 12/7/19] Η The Coalition παρουσίασε ένα καινούριο multiplayer map για το Gears 5 με τίτλο Training Grounds, δείχνοντάς μας μια γερή δόση από το multiplayer mode. Το νέο map έχει ...Posted (14 Oct 2019)
Προσωρινή απαγόρευση του Gears 5 στην Κίνα
[Αρχική δημοσίευση: 6/9/19] Το Gears 5 στην Κίνα δεν πωλείται πλέον στο Steam, ενώ το λανσάρισμα διεκόπη. Συγκεκριμένα υπάρχει ένα πρόβλημα που απαγορεύει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση στο πλήρες πα...Posted (11 Sep 2019)
Το Gears 5 έχει 19 σημαίες LGBT Pride
Η The Coalition έχει εισάγει 19 σημαίες LGBT Pride μέσα στο Gears 5, σε διάφορα modes. Θυμίζουμε ότι στο campaign μπορείτε να παίξετε με την ηρωίδα Kait Diaz (την οποία υποδύεται η Laura Bayle...Posted (05 Sep 2019)
Gears 5
[Αρχική δημοσίευση: 11/6/18] Η Microsoft ανακοίνωσε στην E3 2018 το Gears of War 5, το οποίο θα φέρει την απλή ονομασία "Gears 5". Το Third-Person Shooter που αποτελεί την πιο επιτυχημένη σειρά στο...Posted (04 Sep 2019)
Gears 5 gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 23/8/2019 – Gameplay video από το Horde mode] Στα πλαίσια της Gamescom είχαμε την ευκαιρία να δούμε το Horde mode του Gears 5. Πολεμήστε κύματα εχθρών μαζί με τους συμπαίκτες σ...Posted (04 Sep 2019)
Ο Dave Bautista του WWE στο Gears 5
Ο θρύλος του WWE Ντέιβ Μπατίστα θα είναι χαρακτήρας στο Gears 5, από τις 15 Σεπτεμβρίου κι έπειτα. Η εταιρεία ανάπτυξης The Coalition ανακοίνωσε την νέα αυτή προσθήκη στο ρόστερ της μέσω ενός blog...Posted (03 Sep 2019)
Gears 5 preview
Στα πλαίσια της Gamescom 2019 είχαμε την ευκαιρία να δούμε το αναβαθμισμένο Horde mode του Gears 5. To Gears 5 θα έχει επίσης το βασικό Story mode. Τα multiplayer modes θα είναι το Horde, το ο...Posted (27 Aug 2019)
Gears 5: Οι απαιτήσεις στα PC
Η εταιρεία ανάπτυξης The Coalition ανακοίνωσε τις απαιτήσεις του Gears 5 στα PC. Ακόμη, ανακοινώθηκε ότι η έκδοση του Gears 5 για το Steam θα απαιτεί...σύνδεση με λογαριασμό Xbox Live, ώστε η πρόοδ...Posted (20 Aug 2019)
Gears 5 Xbox One X
Η Microsoft ανακοίνωσε το Gears 5 Xbox One X Limited Edition, μία κονσόλα Xbox One X με skin από το Gears 5, το παιχνίδι Gears 5 και βέβαια το ανάλογο χειριστήριο. Η κονσόλα θα έχει 1TB σκληρό δίσ...Posted (07 Aug 2019)
Gears 5 Beta και απαιτήσεις στα PC
[Αρχική δημοσίευση: 9/7/19] Η Microsoft διοργανώνει 2v2 multiplayer technical tests για το Gear 5 μέσα στον Ιούλιο. Στο test θα περιλαμβάνονται τα Escalation, Arcade και King of the Hill modes. Επιπλ...Posted (27 Jul 2019)
Gears 5: Οι χαρακτήρες θα ξεκλειδώνονται ή θα αγοράζονται με μικροσυναλλαγές
Η εταιρεία ανάπτυξης The Coalition σκοπεύει να αναβαθμίσει το competitive multiplayer του Gears 5 Arcade Mode. Θα προσφέρει κατά βάση ένα Normal Deathmatch mode σε συνδυασμό με Hero Shooter. Κοινώς...Posted (21 Jul 2019)
Το Gears 5 είναι επηρεασμένο από το Mad Max Fury Road
Το αφεντικό της The Coalition, Rod Fergusson, εξήγησε ότι το story του Gears of War 4 έμοιαζε με αυτό της ταινίας Mad Max: Fury Road, ως προς το γεγονός ότι ο JD Fenix, ο playable character, λειτουργο...Posted (26 Jun 2019)
Gears 5: Ημερομηνία Κυκλοφορίας
Κατά την διάρκεια της press conference της Microsoft στην Ε3 2019, ο Rod Fergusson από την The Coalition, developer του νέου Gears, ανακοίνωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας και κάποια modes. http://www....Posted (09 Jun 2019)
Gears 5: Περίοδος κυκλοφορίας
Επιβεβαιώθηκε εν μέρει η περίοδος κυκλοφορίας του Gears 5. Μπορεί να μην υπήρξε επίσημη ανακοίνωση από πλευράς Microsoft, ωστόσο η περίοδος κυκλοφορίας ου Gears 5 πρέπει πλέον να θεωρείται δεδομέν...Posted (08 Jun 2019)
Το Gears of War 5 μετονομάστηκε σε Gears 5
Κατά την διάρκεια της E3 2018 θα διαπιστώσατε ότι το Gears of War 5 ανακοινώθηκε εν συντομία ως "Gears 5". Ο Rod Ferguson, παραγωγός της εταιρείας ανάπτυξης The Coalition δήλωσε ότι: " Το όνομα του f...Posted (26 Jun 2018)
Cliff Bleszinski: "Ελπίζω να δούμε το Gears of War 5 στην E3"
Η Cliff Bleszinski εξέφρασε την επιθυμία του να αποκαλυφθεί ένα νέο Gears of War. Μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Twitter, ο Cliff Bleszinski, ιδρυτής της Boss Key Productions αλλά και des...Posted (09 Jun 2018)
Comments
Συγχαρητήρια για το review.