- Reviews
- Weedcraft Inc.
Weedcraft Inc.
HotΔουλειές με... φούντες!
Δουλειές με... φούντες!
Βρίσκουμε εξαιρετικά διασκεδαστική την υποκρισία των media στο θέμα της Κάνναβης, μεταξύ πολλών άλλων. Οι δημιουργοί των Video Games (και όχι μόνο) δεν έχουν κανένα πρόβλημα να προπαγανδίσουν ελεύθερα τις σεξουαλικές τους διαστροφές, πολιτικές πεποιθήσεις, αιμοσταγείς φαντασιώσεις και ένα σωρό ακόμα αηδίες, κωλύονται όμως να παρουσιάσουν την μαριχουάνα υπό οποιαδήποτε μορφή. Η υποκριτική αυτή στάση έχει δημιουργήσει ένα ταμπού το οποίο έρχεται να “διεμβολίσει” το Weedcraft Inc. της πολωνικής εταιρείας ανάπτυξης Vile Monarch.
Στελεχωμένη από 20 και βάλε άτομα με μεγάλη πείρα στον προγραμματισμό και το gaming, η Vile Monarch έδειξε την πρωτοποριακή της προσέγγιση με το ξεκαρδιστικό Oh… Sir! The Insult Simulator. Το Weedcraft Inc. είναι μια επίθεση στην λογοκρισία που έχει υποστεί η κάνναβη αλλά δεν στέκεται μόνο εκεί. Σκοπός κάθε Video Game είναι να μας διασκεδάσει και το εν λόγω παιχνίδι τα καταφέρνει με πολύ χιούμορ και πλούσιο gameplay.
“Μπαφιάσαμε” από το πολύ παίξιμο
Τρία είναι τα σενάρια που καλούμαστε να ξεπεράσουμε με ισάριθμους playable χαρακτήρες και ανυπολόγιστη διάρκεια. Δεν μας κάνει καθόλου εντύπωση αν, μετά από 30 ώρες συνεχούς παιξίματος, δεν έχουμε τερματίσει ούτε ένα εξ’ αυτών. Η δυσκολία κλιμακώνεται από σενάριο σε σενάριο, με το πρώτο να λειτουργεί σαν ένα μακροσκελές tutorial και τα επόμενα να τεστάρουν στο έπακρο τις αποκτηθείσες ικανότητες και γνώσεις. Μοιάζει σαν η επίδραση του διάσημου φυτού να υπερβαίνει τα όρια του ψηφιακού κόσμου και να μας αγγίζει χωρίς να το επιδιώκουμε. Δεν κάνουμε ποτέ βιαστικές κινήσεις, παίρνουμε τον χρόνο μας σε όλες τις δραστηριότητες, αναπτύσσουμε προσεκτικά και χαλαρά την επιχείρησή μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο χρόνος να κυλά νεράκι.
Τα σενάρια ακολουθούν άτομα από εντελώς αντίθετες πορείες ζωής και τα φέρνουν στην σταδιοδρομία της καλλιέργειας μαριχουάνας. Εκτός από το παντοδύναμο χρήμα που αγοράζει τα πάντα και στο Weedcrat Inc., υπάρχει ένας εξίσου πανίσχυρος πόρος, η επιρροή (influence). Ο χαρακτήρας μας αναπτύσσεται ξοδεύοντας χρήματα στο “τετράκτινο” skill tree του. Τα influence points προστίθενται αυτόματα και ανεβάζουν τα επίπεδα του skill tree, ξεσκεπάζοντας φρέσκα skills προς απόκτηση.
Χωρίς να το μελετήσουμε ιδιαίτερα, αποφασίσαμε να χώσουμε τα περισσότερα λεφτά στο growing παρακλάδι ώστε, η προσωπική μας επέμβαση στην ανάπτυξη των φυτών, να ενισχυθεί αφάνταστα. Όλες οι κατηγορίες του skill tree έχουν να προσφέρουν σημαντικά πράγματα στην επέκταση της επιχείρησης και μάλιστα, χωρίζονται σε φωτεινή και σκοτεινή πλευρά. Είναι δεδομένο ότι θα αγοράσουμε τελικά όλα τα skills συνεπώς οι επιλογές έχουν νόημα μόνο στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού.
Εκτός από την επιρροή σε μορφή αριθμού, έχουμε να σκεφτούμε και την επιρροή πάνω στις πληθυσμιακές μάζες. Δύο game mechanics με εξαιρετικό ενδιαφέρον τίθενται στην διάθεσή μας αρκετά καθυστερημένα στο πρώτο σενάριο. Οι διαφημιστικές εκστρατείες είναι ένα εξαιρετικό όπλο για να προσελκύσουμε αγοραστικό κοινό και να αποδυναμώσουμε τους ανταγωνιστές. Μόλις αποκτούμε πρόσβαση στην νομοθετική διαδικασία, αισθανόμαστε αίφνης σαν λομπίστες, σαν ομάδα πολιτικής πίεσης. Με καθαρούς και βρώμικους χειρισμούς προωθούμε τους νόμους που θα απενοχοποιήσουν τα προϊόντα μας και θα μας επιτρέψουν να κυριαρχήσουμε στην αγορά.
Προς αναζήτηση των καλύτερων... Ντόπα - μεν
Η ανάπτυξη και η διανομή του “μαύρου” αρχίζουν να γίνονται κουραστικές όσο η επιχείρηση εξαπλώνεται. Αγαπάμε τα Clicker και δεν μας κουράζει το επαναλαμβανόμενο σφυροκόπημα των όμορφων εικονιδίων. Η ανάληψη όμως των πάντων από μέρους μας, κοστίζει άφθονο χρόνο και μας αποσπά από το διαχειριστικό κομμάτι, προσφέροντας μεγάλο προβάδισμα στους ανταγωνιστές. Εδώ μπαίνουν στο κάδρο οι υπάλληλοι που μπορούμε να προσλάβουμε, οι οποίοι προέρχονται από όλα τα πληθυσμιακά στρώματα. Περιθωριακοί, χασικλήδες, χίπηδες, τελειωμένοι, μορφωμένοι, χαρτογιακάδες και προβληματικοί είναι διαθέσιμοι προς πρόσληψη.
Τους επιλέγουμε με βάση τα τρία skills στα οποία ειδικεύονται. Άλλοι τοποθετούνται στην καλλιέργεια των φυτών, άλλοι στους δρόμους όπου αναζητούν χασισόφατσες για να σπρώξουν την πραμάτεια μας και άλλοι αναλαμβάνουν τις δημόσιες σχέσεις. Χαριστικά ονομάζουμε έτσι τις τελευταίες αφού η δουλειά των δημοσιοσχεσιτών είναι να ανακαλύψουν τους “σκελετούς” που κρύβουν στις ντουλάπες τους οι στόχοι μας, τις βρομιές που διέπραξαν στο παρελθόν. Οι υπάλληλοι βελτιώνονται σταδιακά με την απασχόληση και φτάνουν κάποτε στο πολυπόθητο πέμπτο και τελευταίο επίπεδο των skills. Τότε και μόνο τότε εκτελούν την δουλειά τους με την ταχύτητα που επιθυμούμε. Στα πρώτα επίπεδα, η περιποίηση των φυτών, οι πωλήσεις και το ξετρύπωμα της βρόμας σέρνονται κυριολεκτικά και μας αναγκάζουν να επέμβουμε. Στο μέγιστο επίπεδο, εκτελούνται εν ριπή οφθαλμού και μας απαλλάσσουν από την άμεση διαχείρισή τους.
Ο ανταγωνισμός είναι ένας μόνιμος πόνος στα... οπίσθια, ένα εμπόδιο που πετσοκόβει το κέρδος. Μαφιόζοι, γιάπηδες, φυλακόβιοι και ένα σωρό λαμόγια εισβάλλουν στις περιοχές που διακινούμε πράμα και προσπαθούν να μας κλέψουν τους πελάτες. Σιγά μην τους αφήναμε! Στην αντιμετώπιση των ανταγωνιστών βλέπουμε πόσο καλά έχουν πιάσει το νόημα του καπιταλιστικού παιχνιδιού οι developers. Αν αισθανόμαστε αγνοί καπιταλιστές και σίγουροι για το προϊόν μας, επιχειρούμε να συντρίψουμε τους εισβολείς προσφέροντας καλύτερη ποιότητα και μειωμένες τιμές.
Φυσικά, μπορούμε να πάρουμε και τον σκοτεινό δρόμο του καπιταλισμού, να ειδικευτούμε στα πισώπλατα μαχαιρώματα και το παρασκηνιακό παιχνίδι. Γινόμαστε κολλητάρια με σκληρούς εγκληματίες και τους αναθέτουμε να επιτεθούν στους ανταγωνιστές, για χάρη της φιλίας μας ή του χρήματος που τους ακουμπάμε αφειδώς. Οι υπάλληλοι μας είναι ένα πανίσχυρο όπλο για να πλήξουμε τους ανταγωνιστές. Τους στέλνουμε να σαμποτάρουν την αντίπαλη επιχείρηση, να αρπάξουν τους πελάτες κάτω από την μύτη τους. Τα συντριπτικότερα χτυπήματα δίνονται διαμέσου των εκβιασμών. Παραδείγματος χάριν, βγάλαμε βρώμα για τις σεξουαλικές διαστροφές ενός μαφιόζου, του την τρίψαμε στην μάπα και τον αναγκάσαμε να εγκαταλείψει την γειτονιά, παρότι έκανε χρυσές δουλειές.
Το παιχνίδι μας απορρόφησε σε σημείο να φωνάζουμε κάθε φορά που εμφανίζεται μπάτσος στην οθόνη: ήρθε ο μπάτσος με το κούφιο, ρίξτε μούσμουλα στο ρούφο!
Το άλλο “αγκάθι” στο αυτοκρατορικό στέμμα της παρανομίας που φοράμε ακούει στο όνομα αστυνομία. Η πράσινη επιχείρησή μας απεχθάνεται τις μπλε στολές όπως ακριβώς οι Πασοκτζήδες δεν χωνεύουν τους Νεοδημοκράτες. Οι μπάτσοι έχουν μοιραστεί στις γειτονιές και ελέγχουν συχνά πυκνά για τυχόν παραβάσεις του νόμου. Πολλές φορές συνέλαβαν τους υπαλλήλους μας και κατάσχεσαν εμπόρευμα και εξοπλισμό, καταφέροντας καίρια πλήγματα στις επιχειρήσεις μας.
Το Weedcraft Inc. δεν θέλει να μας μετατρέψει σε Εσκομπάρ, βαρόνο των ναρκωτικών που ανατινάζει περιπολικά και εκτελεί στεγνά τους εκπροσώπους του νόμου. Μια λύση για να αποφύγουμε την αστυνομική παρέμβαση είναι η τοποθέτηση ειδικών συσκευών στους τόπους καλλιέργειας. Καθαρίζοντας τον αέρα δεν θα βρωμοκοπάει ο τόπος φούντα από χιλιόμετρα και η μπάρα της αστυνομικής επαγρύπνησης θα πέσει. Γουστάρουμε να πιάνουμε φιλίες με τους μπάτσους και να τους ζητούμε σαν χάρη να κάνουν τα στραβά μάτια στις δραστηριότητές μας. Σε έσχατη περίπτωση, μαθαίνουμε τις αμαρτίες τους και τις χρησιμοποιούμε για να τους εκβιάσουμε.
Ξέρω τι καπνό φουμάρεις
Αρχικά, οι διαπροσωπικές σχέσεις έχουν ενδιαφέρον και μας εθίζουν αρκετά. Διεξάγονται διαμέσου μια λίστας πολλαπλών επιλογών που ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Ανοίγουμε συζήτηση με τον συνομιλητή μέχρι να μας αποκαλύψει κάποιο προσωπικό στοιχείο και στην συνέχεια του μιλάμε για αυτό. Αρκετοί συνομιλητές μας βλέπουν με εχθρικό μάτι και ζοριζόμαστε αφάνταστα έως ότου σπάσουμε τον πάγο. Τα όνειρα, οι ελπίδες και οι προτιμήσεις των NPC παράγουν άφθονο γέλιο.
Μιλήσαμε σε βρομιάρηδες που δεν αλλάζουν ποτέ εσώρουχα, σε κρυφοχασικλήδες, σε άτομα που τραύλιζαν στο σχολείο, σε ένα σωρό προβληματικούς και απροσάρμοστους. Μετά από μερικές ώρες διαπιστώσαμε ότι, πολλοί NPC έχουν τα ίδια προσωπικά χαρακτηριστικά και οι απαντήσεις στα ερωτήματα είναι τόσο αδιάφορες ώστε δεν αξίζει τον κόπο να τις διαβάζουμε. Σε αυτό το σημείο οι διαπροσωπικές σχέσεις μετατρέπονται σε μια σπαστική διαδικασία που την περνάμε στα γρήγορα. Δυστυχώς δεν μπορούμε να την παραβλέψουμε ακόμα και αφού την βαρεθούμε διότι οι σχέσεις μας με όλους τους NPC, από τους υπαλλήλους μας έως τους σκληρότερους ανταγωνιστές, τείνουν να χειροτερεύουν με την πάροδο του χρόνου.
“Νομοταγής ή Παράνομος” είναι το αιώνιο ερώτημα που πλανάται πάνω από τα κεφάλια μας μόλις αναλαμβάνουμε σοβαρά το εμπόριο μαριχουάνας. Αμφότεροι μέθοδοι υποστηρίζονται από το Weedcraft Inc. Το πέρασμα από την παρανομία στην νομιμότητα κοστίζει τα μαλλιοκέφαλα μας σε άδειες συνεπώς η παρανομία είναι η σταθερά μέχρι να μεγαλώσει ο τραπεζικός λογαριασμός. Παράνομο και νόμιμο προϊόν απευθύνονται σε ξεχωριστό αγοραστικό κοινό οπότε ζυγίζουμε τα οφέλη της μετάβασης από το ένα στο άλλο.
Το μεγαλύτερο όφελος της νομιμότητας είναι ότι ξεφορτωνόμαστε την αστυνομία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι φόροι που ροκανίζουν τα κέρδη μας. Το λαθρεμπόριο από πόλη σε πόλη είναι ένα εύκολο και γουστόζικο game mechanic. Επιλέγουμε μέθοδο διακίνησης και το άτομο που θα μεταφέρει το εμπόρευμα και περιμένουμε να ολοκληρωθεί η διαδρομή. Αν τον τσακώσουν, αποχαιρετούμε το πολύτιμο φορτίο. Η νόμιμη διακίνηση παράγει λιγότερα κέρδη αλλά μας ικανοποιεί ηθικά διότι βοηθούμε άρρωστους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους.
Πολλές φορές θα δούμε την επιχείρησή μας να κλυδωνίζεται από τα οικονομικά πλήγματα που δέχεται, θα την δούμε να φτάνει στο χείλος του γκρεμού, της χρεωκοπίας. Δύο λύσεις υπάρχουν για να την επαναφέρουμε στην (οικονομική) ζωή, οι τράπεζες και οι παραγγελίες. Ένας απεχθής τραπεζικός έχει πάντα ορθάνοιχτες τις πόρτες του και μας προσφέρει δάνειο με μεγάλη χαρά και με 8% επιτόκιο. Είναι μια λύση ανάγκης όταν χρειαζόμαστε γρήγορα ένα μεγάλο ποσό για να στήσουμε νέο παράρτημα της επιχείρησης. Οι μηνιαίοι τόκοι είναι τσουχτεροί οπότε αποφεύγουμε την τραπεζική λύση όσο μπορούμε.
Η καλύτερη μέθοδος πλουτισμού είναι οι μαζικές παραγγελίες από επώνυμους χασικλήδες οι οποίοι ζητούν ολόκληρα κιλά συγκεκριμένων ποικιλιών κάνναβης. Η συνήθης διαδικασία όποτε προκύπτει παραγγελία είναι να αφιερώσουμε ένα ολόκληρο διαμέρισμα στην καλλιέργεια της επιθυμητής ποικιλίας, πατώντας μανιωδώς το mouse button και επιταχύνοντας τον χρόνο. Η οικονομική ενίσχυση που δεχόμαστε όταν την παραδίδουμε είναι αρκετή για να διασώσουμε την επιχείρηση και να την επεκτείνουμε.
Η επιστήμη στην υπηρεσία της μαστούρας
Θεωρούμε το ερευνητικό τμήμα ως το πιο διδακτικό κομμάτι της εμπειρίας του Weedcraft Inc. Εκεί αντιλαμβανόμαστε έκπληκτοι τις διαφορές ανάμεσα στις ποικιλίες του θαυματουργού φυτού και την τεράστια χρησιμότητα του για την ανθρωπότητα. Παίζοντας με τις ποικιλίες σε ένα μηχάνημα που θυμίζει... κουλοχέρη παραβλέπουμε τις γελοίες επιδράσεις της φούντας όπως είναι το χάζεμα του καταναλωτή της και εστιαζόμαστε στην φαρμακευτική δράση. Το φυτό βοηθά τον σκεπτόμενο να συγκεντρωθεί στην δημιουργική εργασία του. Ανακουφίζει τον πόνο στους βαριά αρρώστους και τους ανοίγει την όρεξη, πολεμά την κατάθλιψη και την δυστυχία που προξενεί ο σύγχρονος κόσμος. Δουλεύει ακόμα και ως διεγερτικό για την ερωτική επιθυμία που έχει καταστείλει το καθημερινό άγχος και η κόπωση.
Με ένα αστείο game mechanic όπου πιέζουμε ένα μοχλό και χαζεύουμε εικονίδια, ανακαλύπτουμε τις πολλαπλές χρήσεις ενός δαιμονοποιημένου φυτού. Εκτός αυτού, η κατασκευή υβριδίων και το παίξιμο με τις ποικιλίες, επιβάλλεται για να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας. Η αγορά μαριχουάνας είναι αδυσώπητη, όχι τόσο λόγω του ανταγωνισμού αλλά λόγω των απαιτήσεων των καταναλωτών. Οι αγοραστές ποικίλλουν από μέρος σε μέρος και οι απαιτήσεις τους είναι πολύ συγκεκριμένες. Αν το προϊόν μας δεν ανταποκρίνεται στα “θέλω” τους, δεν έχει σημασία ούτε η τιμή ούτε η ποσότητά που θα διαθέσουμε, θα πάει άπατο.
Το Weedcraft Inc. συνδυάζει με μεγάλη επιτυχία των εθισμό ενός Clicker με την διαχείριση πόρων και το mouse είναι το μοναδικό μας όπλο στον αγώνα για την εξάπλωση της μαριχουάνας. Η Clicker πλευρά του μας τοποθετεί πάνω από εικονίδια σταγόνων, ψαλιδιών, αστυνομικών σημάτων και πελατών. Εκεί βγάζουμε το άχτι μας άλλοτε πιέζοντας μια φορά το αριστερό πλήκτρο του mouse και άλλοτε κρατώντας το πατημένο μέχρι να γεμίσει ένας κύκλος. Η διαδικασία δεν μας κούρασε ούτε μια φορά, το μόνο που μας ενόχλησε είναι η καθυστέρηση της ανάπτυξης των φυτών, παρά τις προσπάθειές μας.
Είναι ρεαλιστικό να αναπτύσσονται σταδιακά αλλά, εφόσον πιέζουμε με θανατηφόρα ακρίβεια όλα τα “εχθρικά” εικονίδια, αξιώνουμε να ολοκληρώνεται άμεσα η διαδικασία, προς χάρη της διασκέδασης. Ο διαχειριστικός τομέας περιλαμβάνει επίσης μπόλικα εικονίδια αλλά, κυρίως, οθόνες γεμάτες στατιστικά και δεκάδες σειρές διαλόγων. Το mouse δεινοπαθεί από τα αδιάκοπα clicks αλλά εμείς ευφραινόμαστε με την χρήση του. Προπονώντας ταυτόχρονα δείκτη και μυαλό εθιζόμαστε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το να καταναλώναμε... φούντα.
Το χιούμορ διαπερνά όλους τους διαλόγους αλλά κορυφώνεται στις φάτσες των χαρακτήρων. Η καρτουνίστικη αισθητική των πόλεων και των ηρώων ικανοποιεί τις αισθήσεις μας με τα όμορφα χρώματα και τον πετυχημένο φωτισμό. Οι φάτσες που εμφανίζονται είναι καρικατούρες που μας διασκεδάζουν. Θεόχοντροι μπάτσοι από την υπερκατανάλωση ντόνατς, πρεζούδες με δέρμα πλισέ και μίζερη φάτσα, τύποι χαμένοι στον κόσμο τους σαν τον Big Lebowski, στερεότυποι μαφιόζοι με ξινισμένες μάπες κ.ο.κ.
Μας αρέσει το ότι οι φιγούρες διαθέτουν animation την ώρα των συνομιλιών και αλλάζουν εκφράσεις ανάλογα με τα αποτελέσματα της συζήτησης. Δεν μας αρέσει καθόλου η απουσία του voice acting, θα είχε πλάκα να συνδέονται τα γελοία πρόσωπα με εξίσου γελοίες φωνές. Οι φανατικοί οπαδοί της hip hop θα εκτιμήσουν τα μουσικά κομμάτια που συντροφεύουν το ταξίδι μας στον κόσμο της ψηφιακής μαριχουάνας. Εμείς νιώσαμε την ανάγκη να καταναλώσουμε πραγματικά ναρκωτικά ακούγοντας τις “μελωδίες” και το χέρι μας κατευθύνθηκε από μόνο του στην επιλογή mute.
Τι θα γίνει, θα “στρίψεις” τίποτα για να την... βρούμε;
Το Weedcraft Inc. είναι ένα πολύ περίεργο υβρίδιο, γεμάτο αρετές και προβλήματα. Η όψη του παραπέμπει αρχικά σε mobile game και μπορεί να αποξενώσει άμεσα όσους στέκονται στην επιφάνεια των πραγμάτων. Ξοδεύοντας τις ώρες μας στο gameplay του, ο αρχικός εθισμός που οφείλεται στην Clicker διάσταση, ακολουθείται από μια σειρά ενθουσιώδη επιφωνήματα.
Αντιλαμβανόμαστε ότι η φτωχή παρουσίαση κρύβει ένα πλήθος μηχανισμών που αναπαριστούν με μεγάλη ακρίβεια τις επιχειρηματικές πρακτικές πάσας καπιταλιστικής επιχείρησης. Οι αγωνιώδεις μας προσπάθειες να ισορροπήσουμε τα οικονομικά της επιχείρησης, η διαχείριση των προβλημάτων και η άμεση επαφή με την παραγωγή των προϊόντων, διεγείρουν την δημιουργικότητά και μας καθηλώνουν μπροστά στο μόνιτορ. Εθιστικό gameplay, χιούμορ, πρωτότυπο θέμα+διάρκεια δικαιολογούν τα 17 ευρώ κόστος και μας επιτρέπουν να παραβλέψουμε τα προβλήματα.
Θετικά:
- Καινοτόμο θέμα
- Τεράστια διάρκεια
- Αναλυτικό tutorial και in - game manual
- Εθιστικό Clicker gameplay
- Μεγάλη ποικιλία διαχειριστικών επιλογών
- Κλιμακούμενο επίπεδο δυσκολίας
- Μπόλικο χιούμορ
- Χρήσιμες πληροφορίες πάνω στην κάνναβη
Αρνητικά:
- Φτωχικά γραφικά και παρουσίαση επιπέδου mobile game
- Απουσία voice acting
- Soundtrack για πολύ συγκεκριμένα γούστα
- Το σύστημα των διαλόγων χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του
Βαθμολογία
Γραφικά:6
Ήχος: 5.5
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 6.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 6.5
Το κατάλληλο game για να ξεχαρμανιάσουμε μετά από μια ζόρικη μέρα.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Weedcraft Inc: Marijuana Tycoon Simulator
Η Devolver Digital είναι η εταιρεία που τρολάρει περισσότερο από όλους με τα games που αναπτύσσει ή που κάνει publish. Αυτή τη φορά επέλεξε να υλοποιήσει ένα Business Simulator διαχείρισης...φυτείας...Posted (02 Oct 2018)
Comments