- Reviews
- Mortal Kombat 11
Mortal Kombat 11
HotΤο βιαιότερο Fighting ξαναχτυπά.
Το βιαιότερο Fighting ξαναχτυπά.
Στο κάτω και αριστερά μέρος κάθε θήκης ενός video game θα έχετε σίγουρα παρατηρήσει έναν αριθμό ή γράμμα. Πολύ πιθανό να γνωρίζετε επίσης πως οι χαρακτήρες αυτοί αντικατοπτρίζουν την ηλικιακή κατηγορία στην οποία απευθύνεται το εκάστοτε video game. Ξέρατε όμως ότι η ευθύνη της ύπαρξής τους ανήκει στην σειρά Mortal Kombat; Το ομώνυμο Fighting που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα Arcade το 1992 έγινε γνωστό για την βία που περιλάμβανε. Για τις αμέτρητες κηλίδες αίματος που εκτοξευόντουσαν με κάθε επίθεση και φυσικά για τα Fatalities που σόκαραν όλους όσους είχαν τα video games στο μυαλό τους ως “μία παιδική ενασχόληση” στα 90’s. Προτού βιώσει την απόλυτη χρεοκοπία, τα ηνία του franchise κατείχε η Midway Games, ενώ η ιδέα της σειράς ανήκει στους δύο δημιουργούς της, τους Ed Boon και John Tobias, με τον πρώτο να συνεχίζει μέχρι σήμερα να υποστηρίζει την ανάπτυξη όλο και περισσότερων Mortal Kombat ως game director.
Ύστερα από 27 ολόκληρα χρόνια το Mortal Kombat franchise μετρά 11 Fighting κυκλοφορίες και μερικά spin-offs που ανήκουν σε άλλα genres, όπως το αριστουργηματικό Mortal Kombat: Shaolin Monks. Κουμάντο πλέον κάνει η NetherRealm Studios, που αποπειράθηκε να δώσει νέα πνοή στην σειρά με το reboot του 2011, γνωστό και ως Mortal Kombat 9. Ακολούθησαν τα Mortal Kombat X και δύο Injustice, μέχρι να φτάσουμε στο σημερινό MK11, η ανακοίνωση του οποίου έγινε στα The Game Awards 2018, όταν ο τρελάκιας Ed Boon διέκοψε τις βραβεύσεις για να παρουσιάσει το πρώτο τρέιλερ του πολυαναμενόμενου Fighting. Μέσα από αυτό έχουμε γνωρίσει δεκάδες χαρακτήρες υπό την μορφή νίντζα, cyborgs, δράκους, βασιλιάδες, shaolins και πολλών ειδών ακόμα όντα, που είχαν τον τρόπο τους κάθε φορά να σπείρουν τον θάνατο και να σφίγγουν τα στομάχια μας με την ακραία μέθοδο εξόντωσης των εχθρών τους. Το Mortal Kombat 11 είχε πολύ γερές βάσεις να στηριχθεί και πολλά περισσότερα να αποδείξει.
Τα timelines μπουρδουκλώθηκαν
Ο ανταγωνισμός του Mortal Kombat με τις σειρές Tekken και Street Fighter είναι ξεκάθαρος, ωστόσο υπήρχε ένας τομέας στον οποίο δεν είχε ποτέ αντίπαλο. Μιλάμε φυσικά για το σεναριακό κομμάτι, αφού η σειρά Mortal Kombat είναι η μόνη στην κατηγορία των Fighting που επιτυγχάνει να διαθέτει μία ροή στην υπόθεσή της και που μπορεί παράλληλα να προκαλέσει το ενδιαφέρον των fans. Σε αυτή την κυκλοφορία, ως sequel, συνεχίζουμε από κει που μας άφησε το Mortal Kombat X. Βλέπουμε δηλαδή τον Raiden, προστάτη του Earthrealm και πρώην Elder God να έχει στον πύργο του τον Shinnok και να τον βασανίζει, αφού η κατοχή του μαγικού amulet έχει φέρει τον Raiden στην σκοτεινή μορφή του και τον έχει μετατρέψει σε τύραννο. Έχοντας χάσει κάθε λογική, υποστηρίζει πια πως η καλύτερη επίθεση είναι…η καλύτερη άμυνα, κοινώς δεν μένει παθητικός περιμένοντας να εξοντώσει τις απειλές του κόσμου του, αλλά επιλέγει να επιτεθεί στους εχθρούς του σε άλλα βασίλεια. Αυτοί έχουν όνομα και επίθετο, αφού δεν είναι άλλοι από τους Liu Kang και Kitana που βασιλεύουν στο Netherealm ως revenants.
Στο πλευρό του Raiden, τάχθηκαν όλοι οι άνρθωποι-μαχητές που έσωσαν το Earthrealm στο MKX ή σε προηγούμενες περιπτώσεις. Η φήμη της οικογένειας Cage, με τους Johnny, Sonya και Cassie έφτασε στα ουράνια μετά την αδιανόητη νίκη της μικρής ενάντια στον Shinnok. Επίσης μαζί με τον Raiden στάθηκαν και οι Grandmasters των Lin Kuei και Shirai Ryu, δηλαδή οι Sub-Zero και Scorpion αντίστοιχα. Ναι, καλά καταλάβατε. Μπορεί στο MKX να ξέραμε ήδη πως έχουν κάνει ανακωχή, αλλά στο MK11 θα δείτε τους δύο δημοφιλέστερους χαρακτήρες να μάχονται ως σύμμαχοι για πρώτη φορά στα 27 χρόνια ύπαρξης του franchise. Όλα αυτά μοιάζουν φυσιολογικά μέχρι την στιγμή που γνωρίζουμε την Kronika και σκάει το απόλυτο mindfuck. Όπως μας ενημερώνει ο νεόφερτος αυτός χαρακτήρας, η ίδια φέρει την ονομασία “Keeper of Time” και στην κατάταξη των υπάρξεων βρίσκεται στην κορυφή, αφού είναι πιο ισχυρή από τους Elder Gods και όλα όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα στο Mortal Kombat είναι αποτέλεσμα των δικών της πλάνων. Η Kronika έχει την άμεση δύναμη να διαχειρίζεται τον χρόνο, τα γεγονότα του σύμπαντος και η κατακτητική συμπεριφορά του Raiden φαίνεται πως πήγαινε κόντρα στα όσα σχεδίαζε.
Γνωρίζοντας τα όσα προμηνύει το μέλλον η Kronika επιλέγει να μην παρέμβει ενάντια στον Raiden και την ομάδα του, παρά να συνεργαστεί με τους revenants του Netherealm και να δημιουργήσει τον δικό της στρατό για να αντιμετωπίσουν αυτοί τους θρύλους της Γης. Πειράζοντας την κλεψύδρα του χρόνου η Kronika σύνδεσε την τωρινή εποχή με μία παλαιότερη περίοδο και επανέφερε στην ζωή διάφορους χαρακτήρες που υπηρέτησαν την κακή πλευρά και απείλησαν κάποτε το Earthrealm για διαφορετικούς λόγους έκαστος. Έτσι είδαμε τους Shao Khan, Baraka, Erron Black, Kano και άλλους να επαναφέρονται, ωστόσο υπήρξαν αναγεννήσεις και από την καλή πλευρά. Οι Liu Kang, Kung Lao, Jade και Kitana για παράδειγμα επέστρεψαν ως νέοι, προτού χάσουν την ζωή τους σύμφωνα με τα όσα έγιναν στο reboot της σειράς. Εδώ άρχισαν να μπλέκονται τα πράγματα καθώς είδαμε την συνύπαρξη των χαρακτήρων ανάμεσα στις δύο μορφές τους από διαφορετικά timelines και χρειάστηκαν, όπως και εμείς, αρκετό χρόνο για να συνειδητοποιήσουν το πώς σχετίζονται.
Όλα όμως απέκτησαν νόημα και οι πρωταθλητές του Earthrealm αντιλήφθηκαν πως ο στόχος τους είναι η Kronika και όλος ο στρατός που έχει μαζέψει. Είδαμε πολλούς πρωταγωνιστές να αλληλεπιδρούν με τον παλιό εαυτό τους, με αποκορύφωμα το δίδυμο υπάρξεων του Johnny Cage που ήταν ξεκαρδιστικό σε κάθε φάση. Το σενάριο κρύβει ορισμένες εκπληκτικές σκηνές. Για κάποιον που είναι βυθισμένος στο lore της σειράς Mortal Kombat θα είναι πολύ εύκολο να συγκινηθεί αλλά και ενθουσιαστεί με τα όσα θα αντικρίσει στο story mode του Mortal Kombat 11. Δεν είναι μόνο οι συγκλονιστικές μάχες, αλλά και οι εσωτερικές συγκρούσεις των χαρακτήρων που προσδίδουν ένα ακλόνητο ενδιαφέρον στην υπόθεσή του. Η όψη των αγαπημένων kombatants στην κλασική τους μορφή θα σας τρέξει πολλά χρόνια πίσω. Υπάρχουν ορισμένα κενά στην πλοκή, αλλά μόνο και μόνο που ένα Fighting καταφέρνει να έχει ένα τόσο ποιοτικό σενάριο και τόσους λατρεμένους πρωταγωνιστές να λάμπουν δια της παρουσίας τους, είναι ενθουσιαστικό.
Ρόστερ για Champions League
Το σενάριο μπορεί να μην είναι τόσο σημαντικό, αλλά ένας ακρογωνιαίος παράγοντας της επιτυχίας ενός Fighting τίτλου είναι φυσικά οι διαθέσιμοι χαρακτήρες που περιλαμβάνει. Στην αρχική έκδοση του Mortal Kombat 11 θα βρείτε 25 πολεμιστές, οι τρεις εκ των οποίων είναι ολοκαίνουριοι, ενώ οι υπόλοιποι 22 έχουν δώσει το παρών και σε προηγούμενα games. Το Mortal Kombat 11 διαθέτει ένα από τα πληρέστερα ρόστερ, αφού σε αυτό βλέπουμε αρχικά τους χαρακτήρες που, αν μη τι άλλο, δεν γίνεται να λείπουν όπως οι Scorpion, Liu Kang, Raiden και Sonya, την ίδια στιγμή που επέστρεψαν ορισμένοι fan-favorites που είχαμε να δούμε από το MK9. Η λαϊκή απαίτηση για επιστροφή των Noob Saibot, Baraka, Jade, Kabal και Shao Khan έπιασε τόπο και υπάρχει έντονη ποικιλία από χαρακτήρες να διαλέξετε για να δοκιμάσετε ή mainάρετε. Φυσικά και θα υπάρξουν παράπονα για τις απουσίες των Rain, Fujin και των cyborgs, ωστόσο αφενός υπάρχουν τα επερχόμενα Kombat Pack DLC που μπορεί να καλύψουν μερικά κενά και αφετέρου το redesign της Frost καλύπτει την απουσία των Cyrax, Sektor ή Smoke. Μέχρι πρότινος, η λίστα του MK9 θεωρούταν η κορυφαία σε όλη την ιστορία της σειράς, αλλά το MK11 έρχεται σίγουρα να διεκδικήσει αυτό τον τίτλο, αφού καλύπτει όλα τα γούστα και μας γνωρίζει σε τρεις νέους μαχητές. Ο λόγος για τους Geras, Kollector και Cetrion, με την τελευταία να είναι η πρώτη playable Elder God. Στην αρχική έκδοση του Mortal Kombat 11 υπάρχουν 25 χαρακτήρες και ως γνωστόν όπως γίνεται σε όλα τα Fighting της αγοράς, το ρόστερ θα αυξάνεται διαρκώς και θα μπαίνουν παλιοί ίσως και νέοι χαρακτήρες.
Οι τρεις νέοι μαχητές είναι οι Geras, Kollector και Cetrion. Ο Geras παιζει κυρίως με melee επιθέσεις και κάνει αρκετό damage, ενώ έχει και skills με λαβές, ένα εξ αυτών από απόσταση. O Kollector εκτοξευει projecticles και έχει πολύ γρήγορες κινήσεις και αντίστοιχα γρήγορα melee combos. Διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ποικιλίες ειδικών κινήσεων και σε μία εξ αυτών μπορεί ακόμα και να παγιδεύσει τον εχθρό. Τέλος, η Cetrion είναι η πρωτη playable Elder God. Είναι ικανή να μπλοκάρει επιθέσεις, να εκτοξεύσει projectiles είτε στο έδαφος, είτε στον αέρα, να ανυψώσει τον εχθρό της από απόσταση και γενικά να κάνει απίστευτους συνδυασμούς ειδικών κινήσεων και combos. Θα χρειαστείτε πολύ εξάσκηση για να την μάθετε αλλά θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους χαρακτήρες. Αξίζει να δώσουμε τα εύσημα στην NetherRealm Studios που είχε ανοιχτά τα αυτιά της και επανέφερε τόσους πολλούς χαρακτήρες με τεράστια επιτυχία και σε βελτιωμένες, πρωτότυπες μορφές. Προφανώς δεν μπορούσαν να φέρουν πίσω όλους όσους ζήτησαν οι fans, παρόλα αυτά φάνηκε πως έκαναν τα πάντα για να ικανοποιήσουν τους ισχυρότερους πόθους τους, το οποίο και υλοποίησαν επιτυχώς. Φυσικά αναμένουμε και τα DLC που όχι μόνο θα αυξήσουν τις διαθέσιμες επιλογές μας σε Kombatants, αλλά πάντοτε αγωνιούμε για το ποιοι θα είναι οι guests από ταινίες και σειρές. Μέχρι να μάθουμε όμως με ποιους έκανε τα κονέ της η Warner Bros. Interactive, βλέπουμε την αρχική λίστα χαρακτήρων του MK11 ως καταπληκτική και πληρέστερη από κάθε άποψη.
Αιματοχυσία at its best
Η σειρά Mortal Kombat είναι παράλληλα η μόνη που έχει πάρει τεράστια ρίσκα, κατά καιρούς, στην βελτίωση του gameplay και αυτό επέφερε τόσο αρνητικά αποτελέσματα (βλέπε Mortal Kombat: Armageddon) όσο και θετικά (του τύπου MK9 και MKX). Η NetherRealm θέλησε να πατήσει πάνω στην νοοτροπία που έχτισε με το MKX, αλλάζοντας ωστόσο σημαντικά στοιχεία του χειρισμού των χαρακτήρων και την σύνδεση των επιθέσεων. Αρχικά επέλεξε να ρίξει λίγο τους τόνους, την ταχύτητα των ηρώων και τα ατελείωτα kombos, που ξεπερνούσαν και τα 30 hits καμία φορά. Το Mortal Kombat ήταν το πρώτο Fighting που μας εισήγαγε στο σκεπτικό του juggling, αφού για να θεωρείται κάποιος καλός παίκτης θα πρέπει να μπορεί να σας κρατήσει στον αέρα για αρκετά δευτερόλεπτα, εξαπολύοντας αλλεπάλληλες κινήσεις και προκαλώντας αμέτρητο damage. Θέλοντας να στρέψει το MK11 σε μεγαλύτερο κοινό, η NetherRealm αποφάσισε να περιορίσει την έκταση των kombos και να επικεντρωθεί περισσότερο στο πως εκτελούνται τα kombo strings, παρά στην έκτασή τους.
Η πρώτη μεγάλη διαφορά που θα παρατηρήσουν οι υποστηρικτές του franchise είναι τα meters στο κάτω μέρος της οθόνης. Ξεχάστε την μονή μπάρα τριών σκελών και το stamina bar, αφού πλέον υπάρχουν δύο meters, ένα για άμυνα και ένα για επίθεση, με δύο σκέλη έκαστα. Το επιθετικό meter ξοδεύεται για τις amplified επιθέσεις, που στο MK11 λειτουργούν συχνά ως kombo extenders. Αν δεν μάθετε να ενισχύετε κατάλληλα τα special attacks του αγαπημένου σας χαρακτήρα, πιθανότατα δεν θα φτάσετε ποτέ σε μεγάλα kombos άνω των 5-6 hits, πόσο μάλλον άνω των 10. Σημαντική διαφορά παρουσιάζει η αμυντική προσέγγιση της μάχης, εφόσον δεν υφίστανται πια τα breakers για να λήξετε το momentum του αντιπάλου σας. Αντιθέτως οι αμυντικές μπάρες μπορούν μόνο να σας προσγειώσουν απότομα όταν βρίσκεστε στον αέρα, έτσι ώστε να αποφύγετε κάποιο μεγάλο kombo, ή εξυπηρετούν στο rollάρισμα αποφυγής, που κοστίζει μία μπάρα, απλά για να πραγματοποιήσετε μία αποφυγή όσο βρίσκεστε στο έδαφος. Τα wake up attacks επέστρεψαν και σας δίνουν την δυνατότητα να αντεπιτεθείτε χωρίς προειδοποίηση, πράγμα που καθιστά το MK11 ιδιαίτερα ανατρεπτικό.
Ύστερα, περνάμε στις νέες προσθήκες του gameplay που ξεχωρίζουν το MK11 από οτιδήποτε έχουμε δει στον κόσμο των Fighting. Ξεκινώντας με το αγαπημένο μας φρέσκο feature θα αναφερθούμε στα Krushing Blows. Οι pro players γνωρίζουν πολύ καλά πως πρέπει να γνωρίζουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να επιτεθούν, πότε να αμυνθούν, πότε να επεκτείνουν τα kombos τους και πότε να κάνουν punish τα λάθη των εχθρών τους. Όλες αυτές οι επιλογές, υπό τηρούμενες συνθήκες, στο MK11 ενεργοποιούν τα Krushing Blows, ένα φαντασμαγορικό οπτικό εφέ, στο οποίο η κάμερα ζουμάρει και δείχνει τα κόκαλα των αντιπάλων σας να γίνονται θρύψαλα, προσφέροντάς σας συντριπτικό damage την ίδια στιγμή. Κάθε χαρακτήρας έχει 4-5 επιθέσεις που μπορούν να μετατραπούν σε Krushing Blows, αλλά μόνο στην περίπτωση όπου πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και αφορούν την συμπεριφορά σας στην μάχη, τις επιθέσεις που έχετε πετύχει και τα λάθη των αντιπάλων. Μόλις ενεργοποιηθεί ένα Krushing Blow attack δυστυχώς δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε αντίστοιχο effect για την ίδια κίνηση στο υπόλοιπο του παιχνιδιού.
Κακά τα ψέματα, τα X-Rays ήταν το λιγότερο άχρηστα στα MK9 και MKX, αφού όσοι είχαν γνώσεις έστω μέτριου επιπέδου στα δύο αυτά games προτιμούσαν να “καίνε” τις μπάρες τους για amplified επιθέσεις και breakers. Η NetherRealm αντιλήφθηκε την αδυναμία των X-Rays να φανούν χρήσιμα και προέβη σε μία απόφαση για αυτά που όχι μόνο τα ενίσχυσε, αλλά τα μετέτρεψε σε game changers. Η νέα τους μορφή ακούει στο όνομα Fatal Blows, μία αντίστοιχη οπτικά περίπτωση που γίνεται διαθέσιμη στους παίκτες μόνο όταν βρεθούν με 30% ή λιγότερο HP. Κατά τα άλλα λειτουργούν ακριβώς όπως τα X-Ray attacks, το γεγονός όμως το ότι δεν σχετίζονται με τα meters τους προσδίδει καίρια σημασία. Αν σας αξιώσει ο Θεός να τα πετύχετε θα σημειώσετε περίπου 300 damage, δηλαδή το 1/3 περίπου της ζωής του αντιπάλου σας, οπότε αντιλαμβάνεστε πως μπορούν να γυρίσουν τούμπα την ροή του αγώνα, για αυτό και η πετυχημένη χρήση του σας απαγορεύει να το ξαναέχετε για το υπόλοιπο match.
Η τρίτη και τελευταία προσθήκη στο gameplay εντοπίστηκε στην περίπτωση του Flawless Block. Μπορεί να περνάει λιγάκι απαρατήρητη, καθώς δεν περιέχει το φαντεζί παρουσιαστικό των Krushing και Fatal Blows, όμως είναι σημαντική αμυντική λειτουργία, βάσει της οποίας αν αμυνθείτε ακριβώς πριν δεχτείτε το επερχόμενο χτύπημα σας προσφέρεται ένα πάρα πολύ μικρό χρονικό περιθώριο στο οποίο μπορείτε να αντεπιτεθείτε και να διακόψετε τις συνεχείς επιθέσεις που δέχεστε, κάτι σαν parry των φτωχών ας πούμε. Το gameplay του MK11 τελειοποίησε αυτό που λάτρεψαν τόσοι fans στο MKX. Η αδιάκοπη ροή των κινήσεων, η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιούνται τα kombo strings και το αποτέλεσμα της εξαπόλυσης κάθε Krushing Blow θα εθίσει τους λάτρες των Fighting στη νοοτροπία που θέλει να ιδρύσει εκ νέου το MK11. Δεν υπάρχει Fighting που να οδηγεί με τέτοια αποτελεσματικότητα ή ικανοποίηση τους παίκτες στη νίκη, αφού όλοι οι χαρακτήρες είναι μοναδικοί, έχουν τις δικές τους χαρακτηριστικές επιθέσεις και ξεχωριστά kombos, που προκαλούν τους παίκτες να βάλουν την φαντασία τους για το πώς θα ξεκινήσουν, μέχρι και το πώς θα τελειώσουν με τον καθιερωμένο βίαιο, γεμάτο gore, τρόπο τους αντιπάλους τους.
Αναπόσπαστο κομμάτι της σειράς Mortal Kombat και ταυτοχρόνως ειδοποιός διαφορά από κάθε άλλο ανταγωνιστή της είναι τα Fatalities. Μετά από πολλά χρόνια τα Fatalities είναι ξανά υπερβολικά σκληρά, σιχαμένα, ανατριχιαστικά, σε μερικές περιπτώσεις και τρομακτικά. Το Mortal Kombat 11 κρύβει μέσα του τα πιο ευφάνταστα Fatalities της ιστορίας, αφού το φρικιαστικό τους περιεχόμενο μας θύμισαν τους λόγους που θεσπίστηκε το σύστημα ESRB και που υπάρχουν πολλοί ανίδεοι που κατηγορούν τα video games ότι προκαλούν βία στην πραγματική ζωή. Τα Fatalities είχαν γίνει πιο ξενέρωτα στο MKX, αφού λίγα έφεραν την επιθυμητή κορύφωση στο σκίσιμο ή ξεκοίλιασμα των εχθρών μας, μέχρι να έρθει το MK11 και να μας επιβεβαιώσει πως η NetherRealm δεν έχασε την μαεστρία της εν τέλει και μπορεί ακόμα να μας στρίψει τα άντερα με τις ασύγκριτα βίαιες σκηνές των Fatalities και Brutalities. Ορισμένα Fatalities μπαίνουν στο πάνθεον των κορυφαίων finishers και είναι άκρως πετυχημένα.
Το στούντιο των Kombatants
Τα kharacter variations που πρωτοεμφανίστηκαν στην προηγούμενη κυκλοφορία αντιμετωπίστηκαν θετικά από τους fans, ενώ έπαιξαν σημαντικό ρόλο και στην eSports σκηνή, εξού και η απόφαση των developers να επεκταθούν πάνω σε αυτό το στοιχείο. Τώρα πια κάθε χαρακτήρας έχει δύο default variations με πολύ διαφορετικές κινήσεις, αλλά οι παίκτες μπορούν ελεύθερα να δημιουργήσουν το δικό τους Kustom variation που μπλέκει κινήσεις από τα άλλα variations και δίνει την δυνατότητα στους fans να δημιουργήσουν το δικό τους playstyle για κάθε χαρακτήρα. Πρόκειται για μία πανέξυπνη επιλογή των δημιουργών του παιχνιδιού, αφού στο MKX υπήρχαν κινήσεις που θα ταίριαζαν ιδανικά, αλλά βρίσκονταν σε διαφορετικό variation, καθιστώντας αδύνατο στους παίκτες να τις χρησιμοποιήσουν μαζί. Πλέον υπάρχει η ελευθερία σύνδεσής τους, με περιορισμούς βέβαια, αφού κάθε special attack καταλαμβάνει συγκεκριμένα slots στο variation που προστίθεται, κοινώς υπάρχει ταβάνι στο πόσα μπορείτε να συνδυάσετε.
Η αλλαγή αυτή πολλαπλασιάζει τις επιλογές μας, κάνοντας έναν χαρακτήρα που σε άλλες περιπτώσεις θα μας φαινόταν δύσκολος ή μη ταιριαστός στα πρότυπά μας με τα αρχικά loadouts, να μπορεί κάλλιστα να μεταλλαχθεί σε ένα φονικό εργαλείο που ενδεχομένως ταιριάζει γάντι πια στο τρόπο παιχνιδιού μας. Όπως είχε προειδοποιήσει η NetherRealm Studios, τα νέα variations που φτιάχνετε δεν θα είναι διαθέσιμα στις online παροχές του παιχνιδιού και πολύ σωστά έπραξε, αφού κάτι τέτοιο θα καθιστούσε αδύνατο για τους παίκτες να προβλέψουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν, οπότε είναι πολύ θετικό το ότι πρόσεξαν μία τέτοια λεπτομέρεια. Το variation system ήταν η πιο αξιομνημόνευτη προσθήκη του MKX και στο MK11 βελιτώθηκε ακόμα περισσότερο, καθιστώντας το και σε αυτό το κομμάτι αρκετά ανώτερο από τους προγόνους του.
Δεν χρειαζόμαστε Konquest
Στο μενού του νέου Mortal Kombat θα βρείτε πληθώρα επιλογών ανάμεσα στις οποίες θα διακρίνετε το Konquest. Σε αυτή την έκδοση δεν αποτελεί Action-Adventure mode σε third-person προσέγγιση, αλλά μία γενική επιλογή που σας οδηγεί στα επιμέρους modes. Για να λέμε του στραβού το δίκιο ήταν πάρα πολλοί οι fans που ζήτησαν την επιστροφή του Konquest και η NetherRealm δεν τους έκανε το χατίρι, αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για Fighting και εν έτει 2019 κάτι τέτοιο θα ήταν αχρείαστο, ειδικά εφόσον το gameplay είναι έτσι κι αλλιώς εξαιρετικό. Ακόμα και για εκείνους τους fans που ήθελαν περιπέτειες όπως αυτές των Shujinko και Taven στα MK: Deception και Armageddon αντίστοιχα, η NetherRealm φρόντισε να κάνει μία μικρή υποχώρηση και να μετατρέψει το The Krypt, το μέρος όπου ξεκλειδώνετε διάφορα αντικείμενα, σε μία τέτοιου τύπου εξερεύνηση με κάμερα τρίτου προσώπου και puzzles απλωμένα στο εγκαταλελειμμένο νησί του Shang Tsung.
Τα towers επίσης επέστρεψαν και σας προσφέρουν ισχυρά, κλιμακωτά challenges με σημαντικά έπαθλα σε koins και skins ή gears για το στόλισμα των χαρακτήρων σας. Ευτυχώς που η δημιουργοί ανακοίνωσαν πως θα patchάρουν σύντομα το MK11 για την προσαρμογή της δυσκολίας των Towers of Time, αφού η αρχική έκδοση έφερε άδικη δυσκολία σε όσους θέλανε να σκαρφαλώσουν στην κορυφή των, γεμάτων έπαθλα, πύργων. Τα Klassic Towers είναι σαφώς πιο βατά αλλά δεν επιφέρουν τόσο μεγάλη επιβράβευση. Στην περίπτωση των πρώτων αν δεν χρησιμοποιήσετε τα konsumables για να έχετε μικρή βοήθεια στην μάχη, δύσκολα θα κατακτήσετε πολλά towers. Χάρις σε αυτά παρατηρήθηκε πως το MK11 παρουσιάζει μία always online μορφή, χωρίς να είναι ακριβώς έτσι στην πράξη φυσικά. Πέραν των online αγώνων τα towers θα καταλάβουν τις περισσότερες ώρες καθενός στο παιχνίδι, αφού οι ανταμοιβές τους και η πρόκληση που προσφέρουν θα αποτελέσουν πηγή ενδιαφέροντος για αρκετούς παίκτες που έχουν μάθει να είναι έστω ανταγωνιστικοί στο MK11.
Το να βλέπουμε τους Scorpion και Sub-Zero να παλεύουν ο ένας στο πλευρό του άλλου ήταν το λιγότερο καθηλωτικό.
Για πρώτη φορά δόθηκε τεράστια έμφαση στο kustomization (όλα με k φυσικά) των χαρακτήρων. Δεν είναι μόνο τα variations, αλλά τα δεκάδες skins που έχει υποψήφια προς ξεκλείδωμα ο κάθε χαρακτήρας. Όλοι θα θέλουν να επεξεργαστούν τον αγαπημένο τους χαρακτήρα αλλάζοντας τα χρώματα της εμφάνισής του και τρία από τα πιο χαρακτηριστικά gears τους, όπως κάποιο καπέλο, μάσκα, όπλο ή άλλο εργαλείο για το οποίο διακρίνονται. Εδώ χαλαστήκαμε λίγο γιατί η κατάσταση βρωμούσε μικροσυναλλαγές από χιλιόμετρα και πράγματι θα χρειαστείτε αρκετό grinding ή να ξοδέψετε πολλά χρήματα για να ντύσετε τον χαρακτήρα σας ακριβώς όπως θέλετε και η αλήθεια είναι πως η δεύτερη επιλογή είναι ιδιαίτερα δελεαστική μπροστά στην ομορφιά ορισμένων αμφιέσεων. Η άλλη λύση είναι να βρείτε μερικά αντικείμενα στο The Krypt αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε, θα πρέπει να είστε πολύ τυχεροί για να ανοίξετε κουτιά που θα περιλαμβάνουν gears για τους αγαπημένους σας fighters. Χώρια που στα φθηνά κουτιά θα βρείτε μόνο konsumables και augments τα οποία και να μην υπήρχαν καν δεν θα βρισκόταν ουσιαστικό πρόβλημα και δεν θα ενοχλούσε απολύτως κανέναν.
Παρόλα αυτά το ευρύτερο kustomization είναι άκρως διασκεδαστικό εφόσον μπορείτε να αλλάξετε σχεδόν τα πάντα στους χαρακτήρες σας. Πέραν της αμφίεσής τους, μπορείτε να αλλάξετε τα intros και outros για τους αγώνες που παίζετε, αν και εφόσον τα έχετε ξεκλειδώσει, να επηρεάσετε την συμπεριφορά του κάθε μαχητή ως AI και φυσικά να βρείτε νέα Fatalities. Όσοι έχουν τεράστια υπομονή και διάθεση για grinding ενδεχομένως να έρθει η στιγμή που θα έχουν στην κατοχή τους πολλά από τα unlockables του αγαπημένου τους χαρακτήρα. Βέβαια, αν δεν έχετε βελτιωθεί σαν παίκτες, μπορείτε να βασιστείτε καθαρά στην τύχη σας για να πραγματοποιηθεί αυτό, οπότε ή get good ή θα μείνετε με τα defaults. Καλού κακού παίξτε και το story αφού πέραν του ξεκλειδώματος της Frost θα λάβετε και μερικά skins/gears που ενδεχομένως να σας αρέσουν και δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αποκτήσετε.
Βγάλτε το μίσος σας
Οι δημιουργοί του MK11 ευελπιστούν πως θα στηρίξουν το παιχνίδι για πολλά χρόνια, επομένως θέλησαν να δώσουν λίγο παραπάνω ενδιαφέρον στο multiplayer κομμάτι. Το MKX είχε ιδιαίτερη απήχηση στα eSports, αλλά ο ερχομός τίτλων όπως τα Dragon Ball FighterZ ή Injustice 2 έκλεψαν λίγη από την δόξα του, κάτι που δεν θα ήθελαν να συμβεί και με το MK11. Φυσικά και έχετε κάθε ελευθερία να ασχοληθείτε με το couch multiplayer και να κατατροπώσετε τους φίλους σας με splatter και συγκλονιστικά Fatalities, αλλά σίγουρα θα ξοδέψετε πολύ περισσότερο χρόνο στα online matches, αν βέβαια θέλετε να βελτιωθείτε ουσιαστικά. Υπάρχει Practice mode, που μάλιστα έχει ειδική προπόνηση για συγκεκριμένους χαρακτήρες αν το επιθυμείτε, αλλά ο μόνος τρόπος να δοκιμάσετε τι έχετε αποκομίσει από όλη σας την προσπάθεια είναι οι online αναμετρήσεις με άλλους παίκτες.
Ακόμα και στην beta έκδοση του παιχνιδιού οι servers βρίσκονταν σε άριστη κατάσταση και το ίδιο συνέβη και στην πλήρη έκδοση του παιχνιδιού, αφού δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα σύνδεσης ή matchmaking. Όλα γίνονταν τάχιστα και χωρίς καθυστερήσεις, γλιτώνοντάς μας σημαντικό χρόνο που θα χάναμε σε άλλα Fighting (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε). Υπάρχουν και τα AI Battles στο οποία μπορείτε να βάλετε μία ομάδα botακίων να παλέψει με την ομάδα άλλων παικτών, αλλά πρέπει να έχετε κουραστεί πολύ από το παιχνίδι για να προβείτε σε αυτή την επιλογή, εκτός κι αν αναζητάτε συγκεκριμένα rewards ή trophies. Το online gameplay αυξάνει σε τεράστιο βαθμό την αντοχή του παιχνιδιού, αφού αν προστεθούν τόσοι χαρακτήρες όσοι υπολογίζουμε και υποστηριχθεί κατάλληλα από την NetherRealm, το Mortal Kombat 11 θα μπορούσε να αποτελέσει κέντρο συνάντησης όλων των fans των Fighting για πολλά χρόνια και φυσικά να κυριαρχήσει στην αντίστοιχη κατηγορία των eSports.
Μας αρέσει η υπερβολή
Ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού είναι η απόλυτη απόδειξη της προόδου που σημείωσε το κορυφαίο αυτό franchise στα 27 χρόνια της ιστορίας του. Το Mortal Kombat 11 είναι από τα πιο εντυπωσιακά, στο κομμάτι των γραφικών, games αυτής της γενιάς και μακράν καλύτερο από κάθε άλλο ανταγωνιστή του σε αυτό τον τομέα. Από όπου και να πιαστούμε, όπως για παράδειγμα τις πίστες και τα μοντέλα των χαρακτήρων, η λεπτομέρεια και η ομορφιά τους είναι συγκινητική. Τα stages που εμπνεύστηκαν από τα πεδία της μάχης του story mode είναι το ένα καλύτερο από το άλλο, προδίδουν το εξαιρετικό level design που έχει πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια του development και οι διάφορες περιοχές δείχνουν υπέροχες. Ειδικά σε ένα παιχνίδι όπου υπάρχουν αρκετά interactions με την πίστα το αποτέλεσμα είναι αξιομνημόνευτο. Οι χαρακτήρες από την άλλη έχουν επίσης εξαιρετικό σχεδιασμό. Πολλοί από αυτούς επέστρεψαν αλλαγμένοι σε σύγκριση με παλαιότερες εκδόσεις, πάντα προς το καλύτερο. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των Noob, Skarlet και Kabal που επέστρεψαν ανανεωμένοι από την κορφή ως τα νύχια.
Τα cinematics του Story mode είναι σαγηνευτικά και η επιλογή χρήσης της Unreal Engine 3, μπορεί να δημιούργησε ερωτηματικά, όμως απέδωσε στα μέγιστα. Τα οπτικά εφέ έχουν ξεφύγει και θα το συνειδητοποιήσετε στην εμφάνιση κάθε Krushing Blow, όπου η υπερβολή στο αιματοκύλισμα θα σας κάνει να νιώσετε πως δέχεστε εσείς οι ίδιοι το χτύπημα, ενισχύοντας και το επιθυμητό immersion. Η υψηλή ανάλυση και τα σταθερά frames οδήγησαν το MK11 να βαδίζει στα όρια του αψεγάδιαστου στον οπτικό τομέα. Το μόνο downside ίσως να ήταν η εσκεμμένη πτώση των FPS στα Fatal Blows, όπου τα frames οριοθετούνταν στα 30, πράγμα που δεν αποδόθηκε με τόση επιτυχία στην πράξη. Το ότι το MK11 είναι το καλύτερο Mortal Kombat, στο μάτι, όλων των γενεών, δεν χωράει καμία αμφιβολία και ήταν αναπόφευκτο.
Σπάνε κόκαλα
Κάθε φορά που ακούγεται η λέξη Fatality όλοι οι gamers γεμίζουν ικανοποίηση από τον τρόπο με τον οποίο συνέτριψαν τον αντίπαλό τους. Το ίδιο θα νιώσετε και στο MK11 σε πολλές ακόμα περιπτώσεις όπου τα ηχητικά εφέ θα σας ανατριχιάσουν. Μέσα στην τόση υπερβολή και τις εξωπραγματικά βίαιες εικόνες ο ήχος του MK11 κάνει όλα αυτά να φαντάζουν αληθινά και ρεαλιστικά. Ολόκληρος ο ηχητικός τομέας διακρίνεται για την έντονη απήχηση κάθε κίνησης, κάθε επίθεσης, κάθε κραυγής ή συντριβής των σπλάχνων ενός χαρακτήρα. Όλα αυτά υπό την συνοδεία ενός ποιοτικού soundtrack, που δυστυχώς δεν περιλαμβάνει το επικό theme του Mortal Kombat που πόρωσε τόσο κόσμο στην έλευση του launch trailer αν και remix.
Το voice acting από την άλλη ήταν εξίσου αναβαθμισμένο. Υπήρξαν πάρα πολλοί νεόφερτοι ηθοποιοί για να χαρίσουν την φωνή τους στους πρωταγωνιστές, όπως η πρωταθλήτρια των WWE και MMA, Ronda Rousey, καταφέρνοντάς τα περίτρανα. Κάθε ανησυχία για τις νέες φωνές των Liu Kang, Kotal Khan, Kung Lao ή Scorpion έσβησαν χάρις στις εξαιρετικές ερμηνείες των νέων voice actors που εντάχθηκαν στην οικογένεια του Mortal Kombat. Υπήρξαν και ηθοποιοί που διατήρησαν τους ρόλους τους, όπως ο Troy Baker ως Erron Black, για ευνόητους λόγους. Αν ψάξετε στον ήχο του MK11 θα βρείτε πολύ λίγα ψεγάδια.
Κάνει κουμάντο στο genre
Το Mortal Kombat 11 ήρθε για να επιβεβαιώσει πως τα τελευταία χρόνια ηγείται του ανταγωνισμού των Fighting τίτλων. Σε μία χρονική περίοδο όπου τα Street Fighter, Tekken, Dead or Alive και SoulCalibur μένουν στάσιμα η NetherRealm Studios συνεχίζει να ρισκάρει μέχρι να πλησιάσει την τελειότητα και να προσφέρει το Fighting που κάθε λάτρης του genre θα θέλει να αποκτήσει. Οι αναβαθμίσεις στον οπτικό τομέα δένουν φανταστικά με τα όσα έχει να προσφέρει το storyline του παιχνιδιού για την παραγωγή μίας μοναδικής εμπειρίας. Όσον αφορά στο ρόστερ, οι παρακλήσεις εισακούστηκαν και είδαμε μία σειρά από αγαπημένους χαρακτήρες της 27χρονης πορείας του franchise να επιστρέφουν πιο εντυπωσιακοί από ποτέ, με παλιές και νέες κινήσεις και ιδιαίτερα καινοτόμο παρουσιαστικό. Η αιματοχυσία για την οποία είναι γνωστή το franchise παρέμεινε υπερβολική όπως όφειλε.
Το μεγαλύτερο δυσάρεστο χαρακτηριστικό του MK11 είναι η ισχυρή παρουσία των μικροσυναλλαγών, που ευτυχώς περιορίζονται σε kosmetics και τίποτα παραπάνω. Ένα Fighting όμως οφείλει να κρίνεται για την ποιότητα του gameplay και την μάχη αυτή καθαυτή και πολύ λιγότερο από εξωαγωνιστικούς παράγοντες, αφού αυτοί δεν προσφέρουν κάποιο προβάδισμα. Με την κατάλληλη υποστήριξη το Mortal Kombat 11 έχει τις προοπτικές να είναι πράγματι ένας τίτλος που θα αξιοποιηθεί για χρόνια και θα έχει ισχυρή παρουσία στην eSports σκηνή με τεράστια έπαθλα και αμέτρητο κόσμο. Στα μάτια πολλών σίγουρα θα παραστεί ως το καλύτερο παιχνίδι ολόκληρου του franchise, δίκαια, αφού ειδικά σε τεχνικό τομεά, ρόστερ χαρακτήρων, gameplay και story είναι πολύ μπροστά από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι πρότινος στην κατηγορία του. Όσοι γνωρίζουν τι εστί Mortal Kombat και έχουν αμφιβολία αν αξίζει να το αποκτήσουν, δεν έχουν παρά να μεταβούν στο κοντινότερό τους κατάστημα και να φωνάξουν…Get Over Here!
Θετικά:
- Ευφάνταστα Fatalities
- Αποπνικτικά Fatal Blows
- Τρομερά γραφικά
- Ποιοτικό soundtrack
- Αψεγάδιαστο gameplay
- Πετυχημένο σύστημα Kustom Variations
- Όλα τα Krushing Blows
- Ποικιλία στο kustomization
- Ιδανικό ρόστερ χαρακτήρων
- Ενδιαφέρον storyline για Fighting
- Ωραία προσέγγιση του The Krypt
Αρνητικά:
- Grinding και μικροσυναλλαγές για skins
- Αφόρητη δυσκολία των Towers of Time
- Υπερβολικά ανατρεπτικά Fatal Blows
- Πτώση του ρυθμού της μάχης
- Λίγα κενά στο σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Σενάριο: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.7
Krushing, Kool, Kritical…μα πάνω από όλα Κορυφαίο.
Γιάννης Σιδηρόπουλος
Comments
Α Μάνο να ξέρεις πως Mortal Kombat>>Street Fighter
Αντικειμενικά πλέον ναι όπως τα έχει κάνει η Capcom. Αν και λόγω προσωπικών γούστων και συνήθειας παίζω περισσότερο Street Fighter.