- Reviews
- Tom Clancy's The Division 2
Tom Clancy's The Division 2
HotΆφθονη δράση στην ερειπωμένη Washington.
Άφθονη δράση στην ερειπωμένη Washington.
O συγγραφέας Tom Clancy έχει τιμηθεί δεόντως (και επικερδώς) από την Ubisoft, φέρνοντας games με κοινό παρονομαστή την μίξη στρατιωτικής δράσης, ατμόσφαιρας πολιτικού θρίλερ και κατασκοπείας. Η σειρά "The Division" της Σουηδικής εταιρείας ανάπτυξης Massive Entertainment (η οποία πλέον ανήκει στην Ubisoft) επικεντρώνεται με μια διαφορετική κατάσταση από αυτές που συναντώνται σε άλλα games με το όνομα του Clancy, στην οποία οι "κακοί" κέρδισαν.
Το πρώτο The Division απέσπασε γενικά θετικές κριτικές, ωστόσο κάποια ψευγάδια το απέτρεψαν από το να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. Η Ubisoft δήλωσε πως οι απόψεις του κοινού εισακούστηκαν και το sequel περιέχει βελτιώσεις που βασίζονται σε αυτές, κρατώντας τα στοιχεία που θεωρήθηκαν θετικά. Το κατά πόσο πέτυχαν τον σκοπό τους οι developers, θα το μάθετε παρακάτω.
H Washington σε χάος
Επτά μήνες μετά από τα γεγονότα του πρώτου The Division, o ιός "The Green Flu" εξαπλώθηκε σε ολόκληρες τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα το χάος και τον πανικό. Εσείς είστε ένας πράκτορας της υπηρεσίας Strategic Homeland Division και καλείστε να επιβάλλετε την τάξη και τον νόμο στην Washington DC, η οποία έχει πλέον χωριστεί σε περιοχές που ελέγχουν διάφορες συμμορίες και οργανώσεις, ενώ παράλληλα καλείστε να βοηθήσετε ομάδες πολιτών που έχουν συγκεντρωθεί σε διάφορα σημεία και προσπαθούν να οργανωθούν σε υποτυπώδεις κοινωνίες.
Το σενάριο είναι μια μέτρια, ψευτο-post apocalyptic ιστορία. Οι διάφοροι NPCs που θα συναντήσετε είναι αδιάφοροι, ενώ τερματίζοντας το main campaign θα ανακαλύψετε πως το "plot twist" είναι πιο κλισέ κι από την πιο προβλέψιμη έκβαση που μπορούσατε να σκεφτείτε. Τα όποια side missions έχουν ψήγματα ενδιαφέροντος δεν καταφέρνουν να σώσουν την κατάσταση, ενώ ακόμα και το εισαγωγικό βίντεο περιέχει μερικές απαράδεκτες εκφράσεις. Για παράδειγμα, αναφερόμενη στην περίοδο του χάους της επιδημίας, η αφηγήτρια ρωτά "είχες όπλο; Είχε ο γείτονάς σου όπλο;" κάτι το οποίο τάσσεται ξεκάθαρα πολιτικά υπέρ της οπλοκατοχής.
Επιβάλλοντας την τάξη
Ξεκινώντας το παιχνίδι θα δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας. Το The Division 2 σας παρέχει αρκετές προεπιλογές σε πρόσωπα, χαρακτηρριστικά και tattoos, ενώ μπορείτε να εξατομικεύσετε ακόμα περισσότερο το πρόσωπό σας. Αν και δεν μιλάμε για το επίπεδο customization του Skyrim, οι διαθέσιμες επιλογές είναι αρκετά γενναιόδωρες για ένα Shooter. Οι επιλογές ρουχισμού είναι πτωχές, όμως αντίστοιχα και τα αντικείμενα αισθητικής αξίας που θα βρείτε σε διάφορα δοχεία στην Washington δεν ξεχωρίζουν και πολύ, όπως ούτε εκείνα που μπορεί να σας τύχουν από loot boxes. Αν και σε καμία περίπτωση δεν τα αποκαλεί κανείς άσχημα, η έμμεση αυτή αποτροπή της Ubisoft από το να αγοράσετε loot boxes θα σας κάνει να ξεχάσετε την ύπαρξή τους, κάτι που μόνο θετικά μπορεί να το δει κανείς (εκτός αν θέλετε ντε και καλά να ξοδέψετε επιπλέον χρήματα, οπότε πάσο).
Μετά από το πρώτο εισαγωγικό βίντεο, ξεκινάτε με μια σύντομη tutorial αποστολή η οποία σας επεξηγεί τις πολύ βασικές λειτουργίες του The Division 2. H Ubisoft μάλλον θεωρεί πως όλοι οι παίκτες είναι βετεράνοι του προκατόχου του και δεν μπαίνει καν στον κόπο να σας δείξει πως να αλλάζετε όπλα, πως να χρησιμοποιείτε armor packs. Ok, προφανώς οι χειρισμοί είναι διαθέσιμοι να τους δείτε οποτεδήποτε, αλλά εφόσον μπήκε στον κόπο να βάλει tutorial, όφειλε να το κάνει πιο κατατοπιστικό.
Χρησιμοποιώντας τον Λευκό Οίκο ως κέντρο επιχειρήσεων, αναλαμβάνετε την επιβολή της τάξης στην Washington μέσω αποστολών (missions). Τα missions χωρίζονται σε σε main και side, τα πρώτα προχωρούν την υπόθεση του κυρίως σεναρίου και τα δεύτερα βοηθούν τον αγώνα σας με επιπλέον xp, αντικείμενα ή νέες παραμέτρους που ξεκλειδώνουν. Εκτός από τα missions, θα συναντήσετε και διάφορα events στον χάρτη, όπως την απελευθέρωση αιχμαλώτων και την διακοπή αναμετάδοσης εχθρικής προπαγάνδας, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταλαμβάνετε εχθρικά παρατηρητήρια (control points) προκειμένου να μπορέσετε να επιτεθείτε και να κατακτήσετε τις βάσεις τους (strongholds).
Σε γενικές γραμμές, η συνταγή που ακολουθείται είναι η ίδια: Πηγαίνετε στο Χ σημείο, σκοτώστε ο,τι κινείται, πατήστε ένα πλήκτρο/πάρτε ένα αντικείμενο και ταμπουρωθείτε για να εξουδετερώσετε ένα μεγάλο κύμα εχθρών και ένα boss. H όλη διαδικασία γίνεται κουραστική γρήγορα, ειδικά αν θέλετε να παίξετε όλα τα missions, κάνοντας το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά, απλά με διαφορετικό περιτύλιγμα κάθε φορά.
Επιπλέον, η ακολουθία κάποιων missions δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα. Για παράδειγμα, σε κάποια φάση μπαίνετε σε ένα υπόγειο γκαράζ, όπου εχθροί ψάχνουν ένα κρυφό εργαστήριο. Τους ξεπαστρεύετε, βρίσκετε εσείς το εργαστήριο και μέσα σε 3 λεπτά έχετε πάρει κάποια δεδομένα από ένα laptop. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σας επιτίθενται καμια εικοσαριά νέοι εχθροί και ένα boss από το πουθενά. Ok θα πείτε, μπορεί να ανέμεναν κάπου κοντά και να έσπευσαν στο σημείο με το επιτεθήκατε, αλλά αυτό συμβαίνει σε σχεδόν κάθε αποστολή.
Γενικά τα missions του campaign είναι ανέμπνευστα και ορισμένα σημεία είναι υπερβολικά δύσκολα χωρίς λόγο, πιέζοντάς σας να αναζητήσετε βοήθεια από άλλους παίκτες προκειμένου να τα ολοκληρώσετε, ή να οπλιστείτε με υπομονή ώστε να τα καταφέρετε μόνοι. Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσετε χωρίζονται σε δώδεκα κατηγορίες, η κάθε μία με τον δικό της χαρακτηριστικό εξοπλισμό και τις δικές της τακτικές, οπότε θα πρέπει να θέτετε προτεραιότητα στόχων ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση.. Για παράδειγμα, οι Rushers προσπαθούν να έρθουν κοντά σας με shotguns ή μαχαίρια, παίρνοντας στεροειδή προκειμένου να αντέξουν περισσότερες βολές και να σας φτάσουν, ενώ οι Assault κινούνται διαρκώς από σημείο σε σημείο προκειμένου να έχουν καλούς τομείς πυρός εναντίον σας.
Το ΑΙ είναι βελτιωμένο σε σχέση με το πρώτο The Division, καθώς οι εχθροί αναζητούν καλύτερα σημεία για να καλυφθούν από τα πυρά σας, αλληλοκαλύπτονται ενώ αλλάζουν γεμιστήρες και γενικά "πείθουν" ότι πρόκειται για συγκροτημένες ομάδες, αν και το ότι δεν σας παίρνουν χαμπάρι ενώ περπατάτε μπροστά τους στα 20 μέτρα είναι κάπως κωμικό. Ο αριθμός βολών που χρειάζονται οι εχθροί για να πεθάνουν (time to kill/ttk) έχει επίσης αυξηθεί κατά απαίτηση του κοινού, όμως αν και αυτό μπορεί να ερμηνευτεί με την χρήση armor, το γεγονός ότι αρκετοί εχθροί χρειάζονται πάνω από 2 headshots για να πεθάνουν μειώνει αισθητά τον ρεαλισμό.
Ο χειρισμός του The Division 2 δεν είναι πολύπλοκος, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές σας και συνηθίζεται εύκολα, ακόμα και αν δεν έχετε εμπειρία με το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Αν και το health σας επαναφορτίζεται (και σχετικά γρήγορα), θα χρειάζεται να χρησιμοποιείτε armor packs για να αναπληρώσετε την θωράκισή σας. Ο τρόπος που θα αντιμετωπίσετε κάθε μάχη συνήθως θα περιλαμβάνει να πηγαίνετε από σημείο κάλυψης σε σημείο κάλυψης, περιμένοντας πότε θα ξεπροβάλλει κάποιος για να σας ρίξει και να τον πυροβολήσετε πρώτοι. Ακούγεται επαναλαμβανόμενο, αλλά υπάρχουν πολλά διαφορετικά περιβάλλοντα στα οποία θα πολεμήσετε, με διαφορετικές τακτικές επιλογές στο κάθε ένα και αυτό είναι ένα από τα πράγματα που μπορούν να σας κρατήσουν το ενδιαφέρον μέχρι το endgame.
Ολοκληρώνοντας missions, ανεβαίνετε levels τα οποία σας δίνουν πρόσβαση σε καλύτερο εξοπλισμό, επιπλέον περιοχές του χάρτη, καθώς και σε διάφορα perks. Τα perks είναι παθητικές ιδιότητες όπως η δυνατότητα να έχετε πάνω σας ένα επιπλέον όπλο, παραπάνω χειροβομβίδες ή armor kits. Τα perks που έχουν κάποιον πραγματικό αντίκτυπο είναι ελάχιστα και προφανή, οπότε δεν θα δυσκολευτείτε να επιλέξετε τα καλύτερα. Τα skills από την άλλη, προσφέρουν το κάθε ένα διαφορετικές τακτικές επιλογές και η επιλογή τους πρέπει να γίνεται με έμφαση στο στιλ παιχνιδιού και την τακτική σας.
Οι πολλές διαφορετικές του δραστηριότητες θα σας κρατήσουν απασχολημένους για πολλές ώρες.
Τα skills στην ουσία είναι 8 gadgets όπως διάφορα είδη drones, μια ασπίδα, νάρκες, ένα turret και ένα chem launcher. To κάθε skill έχει 3 με 5 λειτουργίες, από τις οποίες ξεκλέιδώνετε μια όταν το αποκτάτε πρώτη φορά. Η κάθε μία από τις λειτουργίες αυτές αλλάζει την λειτουργία του εν λόγω gadget, όπως για παράδειγμα η πρώτη λειτουργία του turret είναι το να βάλλει αυτόματα κατά στόχων που εντοπίζει, αν και μπορείτε να του καταδείξετε κι εσείς στόχους, ενώ έχετε την επιλογή να το κάνετε να ρίχνει φλόγες, εκρηκτικά βλήματα ή να λειτουργεί σαν sniper.
Προκειμένου να ξεκλειδώσετε νέα skills, πρέπει να ξοδέψετε skill points τα οποία αποκτάτε από διάφορα missions. Επιπλέον λειτουργίες για τα skills σας, καθώς και perks μπορείτε να αποκτήσετε μαζεύοντας SHD Tech tokens τα οποία βρίσκονται σε διάφορα σημεία του χάρτη και επίσης τα λαμβάνετε και ως ανταμοιβή όταν ανεβαίνετε level. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός σας αποτελείται από όπλα που ανήκουν σε 6 κατηγορίες, armor για τα 6 slots του χαρακτήρα σας και χειροβομβίδες, οι οποίες είναι αρκετά καταστροφικές. Το κάθε αντικείμενο ανήκει σε έναν από τους 5 βαθμούς σπανιότητας του παιχνιδιού. Κάποια από τα αντικείμενα σας δίνουν επιπλέον παθητικές ιδιότητες, ενώ δεν απουσιάζουν και τα sets εξοπλισμού με τα δικά τους bonuses, όπως και τα unique κομμάτια εξοπλισμού που είναι εξαιρετικά δυσεύρετα.
Πέρα από τον εξοπλισμό που βρίσκετε, το The Division 2 σας παρέχει ένα σύστημα crafting. Χρησιμοποιώντας υλικά που βρίσκετε στο περιβάλλον, μπορείτε να κατασκευάσετε armor, όπλα, καθώς και mods για αυτά. Δυστυχώς δεν δίνεται η δυνατότητα της αναβάθμισης του level του εξοπλισμού σας μέσω crafting, οπότε αυτό στα χαμηλά levels δεν έχει και πολύ νόημα. Επιπλέον, τα mods για τα όπλα δεν προσφέρουν κάτι το τρομερό, οπότε η δυνατότητα αυτή θα μπορούσε και να λείπει.
Εκτός από το crafting, θα συλλέγετε και υλικά προκειμένου να τα δώσετε σε διάφορα settlements και control points που απελευθερώνετε για να καλύψετε τις ανάγκες των πολιτών. Τα settlements συγκεκριμένα, καθώς ολοκληρώνετε side missions για χάρη τους και τους παρέχετε υλικά, αυτά αναβαθμίζοντας ξεκλειδώνοντας επιπλέον τομείς, missions και παρέχοντάς σας NPCs τους οποίους μπορείτε να προσλάβετε στον Λευκό Οίκο και ξεκλέιδώνουν διάφορες λειτουργίες, όπως τα Dark Zones, την δυνατότητα να βρείτε Clan (guild) και άλλα.
Εφόσον ολοκληρώσετε το main campaign και φτάσετε το level 30, πλέον θα έχετε πρόσφαση στο endgame, δηλαδή στον τρόπο παιχνιδιού μετά τον τερματισμό όπου έδωσε έμφαση η Ubisoft. Μπαίνοντας σε αυτό, επιλέγετε ένα από τα τρία Specialization (Survivalist/Survivor, Demolitionist και Sharpshooter), το κάθε ένα από τα οποία αποκτά το δικό του, χαρακτηριστικό όπλο και επιπλέον μοναδικά skills και εξοπλισμό. Επιπλέον, στο endgame ξεκλειδώνονται τα Occupied Dark Zones και εισέρχεται στο παιχνίδι ένα νέο εχθρικό faction, φέρνοντας μαζί του και νέα missions, ενώ παράλληλα αυξάνεται η δυσκολία παντού στον χάρτη και γίνονται διαθέσιμα τα raids.
Πολεμήστε ενωμένοι
Τα Dark Zones συνεχίζουν να υπάρχουν και στο The Division 2, προσφέροντας μια μεικτή PvP και PvE εμπειρία. Η βασική αρχή παραμένει η ίδια, δηλαδή μπορείτε να μπείτε και να σκοτώσετε εχθρούς (ή άλλους παίκτες) προκειμένου να αποκτύσετε κορυφαίο loot, αλλά με αντίστοιχο ρίσκο, καθώς μπορεί να είστε εσείς το θύμα. Αυτή την φορά τα Dark Zones είναι τρία στον αριθμό και πλέον δεν είναι απαγορευτική η είσοδος σε παίκτες μικρότερων levels. Αν σας παραφαίνεται εύκολη η υπόθεση αυτή, τότε να έχετε στο νου σας πως ένα από τα τρία Dark Zones θα ονομάζεται "Occupied" και μέσα σε αυτήν δεν υπάρχει αυξομοίωση του εξοπλισμού, ενω δεν θα μπορείτε να ξεχωρίστε τους Rogue Agents (παίκτες που έχουν σκοτώσει άλλους παίκτες), ανεβάζοντας τον βαθμό πρόκλησης.
Όσον αφορά το co-op κομμάτι του The Division 2, έχετε την επιλογή να ολοκληρώσετε missions μαζί με άλλους παίκτες, σε ομάδες των τεσσάρων παικτών. Η διαδικασία του matchmaking είναι εύκολη και γρήγορη, αν και δεν θα υπάρχουν πάντα διαθέσιμοι παίκτες για την εκάστοτε αποστολή, στην οποία περίπτωση ίσως ενοχληθείτε αν ζορίζεστε σε κάποιο σημείο. Στο endgame ξεκλειδώνονται και τα raids (τα οποία θα γίνουν διαθέσιμα στο κοντινό μέλλον), τα οποία είναι αποστολές για 8 παίκτες με αυξημένο βαθμό δυσκολίας και συγκεκριμένα mechanics και boss fights, περίπου όπως τα γνωρίζετε από τα MMORPGs. Για τους πιο απαιτητικούς, τα raids μπορεί να κάνουν όλη την διαδικασία τερματισμού του campaign να αξίζει την υπομονή.
Σκουπίδια και χαλάσματα παντού
Δεν θα μείνει κανείς παραπονεμένος από τον οπτικό τομέα του The Division 2. Το framerate είναι σταθερότατο ακόμα και όταν βρίσκεστε μέσα σε μάχη μαζί με άλλους παίκτες και γίνεται πανικός στην οθόνη, ενώ τα animations είναι ομαλότατα. Ο σχεδιασμός των μοντέλων είναι λεπτομερέστατος, τα πρόσωπα των διαφόρων χαρακτήρων είναι εκφραστικά και η δουλειά που έχει γίνει επίσης στον φωτισμό είναι πολύ καλή. Το αδύναμο σημείο των γραφικών του The Division 2 είναι ο σχεδιασμός στα μαλλιά και τα γένια, τα οποία δείχνουν αρκετά ψεύτικα και ξεχωρίζουν σε σχέση με τα λεπτομερή πρόσωπα. Επιπλέον, τα bugs και τα glitches δεν απουσιάζουν, αν και είναι λίγα σε αριθμό.
Η απεικόνιση της Washington μετά την καταστροφή είναι καταπληκτική και η επιλογή της πόλης είναι ένα μεγάλο "συν", καθώς δεν την συναντάμε συχνά με τόση λεπτομέρεια σε video games. Η εγκατάλειψη είναι εμφανής και τονισμένη, με σκουπίδια να υπάρχουν παντού σκορπισμένα. Ωστόσο, οι developers ίσως να το παράκαναν με το σκουπιδαριό, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται αντικείμενα αξίας (τα οποία δεν μπορείτε να lootάρετε) όπως πχ laptops, κουτιά Η/Υ και διάφορα εργαλεία και αντικείμενα πρώτης ανάγκης που μετά από μια καταστροφή θα ήταν όχι μόνο από τα πρώτα που θα μάζευε κανείς, αλλά πράγματα για τα οποία ίσως και να σκότωνε κάποιος σε μια τέτοια κατάσταση. Για κάποιους ίσως αυτό να είναι απλά μια αισθητική λεπτομέρεια, αλλά πρόκειται για ένα τεράστιο "φάουλ" όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τέτοιο σεναριακό υπόβαθρο.
Αναρχία σε μια ερειπωμένη μεγαλούπολη
Είναι ελάχιστες οι φορές που η Ubisoft δεν προσέφερε μια άρτια ηχητική εμπειρία σε κάποιο game της. Το The Division 2 τηρεί την "παράδοση" αυτή, προσφέροντας ακριβώς αυτό. Το voice acting είναι πολύ καλά αποδοσμένο, αν και αδικείται από τους αδιάφορους χαρακτήρες. Τα ηχητικά εφέ είναι ρεαλιστικότατα, ειδικά εκείνα των πυροβολισμών και των εκρήξεων, ενώ η αίσθηση κατεύθυνσης και απόστασης αυτών είναι κατατοπιστικότατη. Οι ambient ήχοι του περιβάλλοντος διακριτικοί και συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα της εγκαταλελειμμένης Washington. Μάλιστα, η Massive ταξίδεψε μέχρι το Chernobyl προκειμένου να ηχογραφήσει ήχους για τα Dark Zones! Η μουσική επένδυση του The Division 2 είναι μεν προσεγμένη και με καλή παραγωγή, όμως η διακριτικότητά της σε γενικές γραμμές δεν αφήνει στο νου κάποια αξιομνημόνευτη μελωδία.
Για υπομονετικούς
Εν κατακλείδι, μπορεί να πει κανείς ότι αρκετά στοιχεία του The Division 2 είναι βελτιωμένα σε σχέση με τον προκάτοχό του, αν και κάποια προβλήματα πέρασαν και στο sequel. To σενάριο παραμένει αδιάφορο, οι αποστολές επαναλαμβανόμενες, και τα επιπλέον χαρακτηριστικά που δίνουν αξία στο απολαυστικό endgame προϋποθέτουν την υπομονή του να τελειώσετε πρώτα το βαρετό campaign πιο πριν. Ωστόσο, ο τεχνικός τομέας του είναι σχεδόν άρτιος και αν περισσότερο σας ενδιαφέρουν οι μηχανισμοί του gameplay και το πιστολίδι, τότε σίγουρα αξίζει να περάσετε τον απαιτούμενο χρόνο μαζί του.
Θετικά:
- Σχεδόν άριστος ηχητικός τομέας
- Διαφορετικές προσεγγίσεις τακτικής
- Πολλές διαφορετικές δραστηριότητες
- Μεγάλη διάρκεια
- Γρήγορο matchmaking
Αρνητικά:
- Αδιάφορο ως κακό σενάριο
- Επαναλαμβανόμενα missions
- Μέτριο σύστημα crafting
- Always Online
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Σενάριο: 6
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.9
Όσοι θελήσουν να υπομείνουν την αργή του πρόοδο, στο τέλος θα ανταμειφθούν.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
Tom Clancy's The Division 2
[Αρχική δημοσίευση: 8/3/18] Η Ubisoft αποκάλυψε σε ένα livestream στο κανάλι του The Division στο Twitch ότι το sequel του βρίσκεται υπό ανάπτυξη και μάλιστα από τους ίδιους developers οι οποίοι είχαν...Posted (24 Mar 2019)
Tom Clancy’s The Division 2: Η Ubisoft απολογείται για προσβλητικό email
Σύμφωνα με διάφορους χρήστες του reddit και Twitter, η Ubisoft έστειλε σήμερα ένα marketing email για το The Division 2 το οποίο και ανακλήθηκε σχεδόν αμέσως. Το email αποτελούσε πρόσκληση στην Priva...Posted (01 Feb 2019)
The Division 2 Collector’s Editions
Η Ubisoft αποκάλυψε τα περιεχόμενα όλων των εκδόσεων του The Division 2. Συνολικά θα κυκλοφορήσουν έξι διαφορετικές εκδόσεις, δύο από τις οποίες θα είναι συλλεκτικές με μια πλειάδα από αντικείμενα ...Posted (21 Aug 2018)
Comments