- Reviews
- World of Warcraft: Battle for Azeroth
World of Warcraft: Battle for Azeroth
HotΤα τύμπανα του πολέμου ηχούν στο Azeroth.
Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν στο Azeroth.
Με πάνω από 13 χρόνια στην πλάτη, το World of Warcraft παραμένει σταθερά ο βασιλιάς των MMORPGs παρά τα διάφορα σκαμπανεβάσματα σε δημοτικότητα που πέρασε μέσα στα χρόνια. Το έβδομο expansion “Legion” άφησε σε γενικές γραμμές θετικές εντυπώσεις (σε αντίθεση με το Warlords of Draenor), αλλά στα τελευταία expansions η αντιπαράθεση μεταξύ Alliance και Horde είχε μείνει σε δεύτερη μοίρα για χάρη της αντιμετώπισης εχθρών που απειλούσαν εξ’ίσου και τα δύο factions. Πλέον, το μίσος μεταξύ Alliance και Horde έρχεται στο προσκήνιο.
Μίσος, θλίψη και δίψα για εκδίκηση
O έκπτωτος Τιτάνας Sargeras φυλακίστηκε στον επίλογο του Legion, προλαβαίνοντας πρώτα να μπήξει το ξίφος του στο Azeroth. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βγει στην επιφάνεια το Azerite, το “αίμα του πλανήτη” που είναι ένα ορυκτό με φοβερή δύναμη. Όπως ήταν αναμενόμενο, Horde και Alliance θέλουν τον έλεγχό του, κάτι το οποίο τους οδηγεί αρχικά σε παιχνίδια κατασκοπείας και αργότερα σε ολοκληρωτικό πόλεμο. Η αρχηγός των Horde, Sylvanas Windrunner προέβη σε μια πολύ απάνθρωπη επείδηξη δύναμης καταστρέφοντας το Teldrassil, την χώρα των Night Elves. Ως απάντηση, ο βασιλιάς του Stormwind Anduin Wrynn κατέλαβε το ερειπωμένο βασίλειο (και βάση των απέθαντων Forsaken) του Lordaeron, το οποίο όμως είχε προλάβει να σαμποτάρει με αέρια πανώλης η Sylvanas, αφήνοντας την μετέπειτα κατάσταση αμφίρροπη.
Σεναριακά, οι ιστορίες που εκτυλίσσονται στις νέες περιοχές έχουν μια ομαλή εξέλιξη και κρατάνε το ενδιαφέρον του παίκτη καθώς προχωρά στα quests. Απεγνωσμένοι για συμμάχους, οι Alliance και οι Horde στρέφονται στο Kul Tiras (με πρωτοστάτιδα την μετανιωμένη Jaina Proudmoore) και στην αρχαία αυτοκρατορία του Zandalar αντίστοιχα προκειμένου να εξασφαλίσουν βοήθεια στον πόλεμο, ενώ παράλληλα κάθε faction προσπαθεί να αποκτήσει τον έλεγχο του Azerite ώστε να έχει πλεονέκτημα απέναντι στο άλλο. Στην πορεία αποκαλύπτεται η επιρροή των Old Gods, της οποίας οι πλήρεις επιπτώσεις θα αποκαλυφθούν σε αργότερα updates.
Απλοποίηση και μερικώς βεβιασμένες προσαρμογές
Η πορεία του χαρακτήρα σας στο νέο expansion χαράζεται από το level 110 προς το level 120. Τα artifact weapons αποτελούν παρελθόν, κάτι που έχει δυσαρεστήσει αρκετούς παίκτες μιας και η αναβάθμισή τους ήταν αποτέλεσμα μακρόσυρτου questing και grinding, ενώ η αντικατάσταση των υποτιθέμενων πανίσχυρων όπλων από “ταπεινό” uncommon εξοπλισμό είναι κάτι το οποίο γίνεται θέμα προς συζήτηση σε κάθε αλλαγή expansion, πόσο μάλιστα στην περίπτωση των πιο ξακουστών όπλων του κόσμου. Ανεβαίνοντας προς το level 120 δεν αποκτάτε νέα talents, κάτι που κάνει την αίσθηση προόδου όσον αφορά το leveling να φαίνεται υποβαθμισμένη και η μόνη αίσθηση προόδου προσδίδεται από την αναβάθμιση του Azerite armor σας, μέσω του Heart of Azeroth.
Το Heart of Azeroth παίρνει την θέση των artifact weapons ως προς το θέμα του αναβαθμιζόμενου εξοπλισμού. Πρόκειται για ένα περιδέραιο το οποίο “φορτίζεται” καθώς μαζεύετε Azerite και ξεκλειδώνει abilities για συγκεκριμένα κομμάτια armor. Τα abilities αυτά φαίνονται να είναι “μονόδρομος” με περιορισμένη ποικιλία και κάθε φορά που θέλετε να αλλάξετε talent spec θα πρέπει να τρέχετε σε reforgers, προκειμένου να τα αλλάξετε (ή να έχετε κι άλλα κομμάτια με αντίστοιχα abilities και να τα αλλάζετε ανάλογα με το spec που επιλέγετε).
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η επιστροφή μερικών παλιών spells, όπως πχ. του Power Word: Fortitude, που φέρνει μια μικρή αίσθηση ικανοποίησης της νοσταλγίας που μπορεί να έχετε για το παρελθόν. Σε γενικές γραμμές έχει απλοποιηθεί κάπως το θέμα των rotations και κάποιοι χαρακτήρες έχουν πλέον λιγότερα πράγματα να έχουν κατά νου προσπαθώντας να κάνουν DPS. Στον αντίποδα, κάποιοι χαρακτήρες (όπως πχ. οι Enhancement Shamans) που βασίζονταν στις δυνάμεις των artifact weapons δεν εκσυγχρονίστηκαν για το νέο expansion με αποτέλεσμα να χάνουν σε απόδοση. Το Crafting επίσης απλοποιήθηκε και πλέον τα professions ανεβαίνουν ακόμα και με αποκλειστική εξάσκηση σε μεγαλύτερου level recipes, αν και τα αντικείμενα που θα κατασκευάζετε δεν θα είναι τόσο δυνατά όσο θα ήταν αν είχατε μεγαλύτερο skill στο αντίστοιχο profession.
Όσον αφορά το περιεχόμενο, το Battle for Azeroth ξεκίνησε με 10 νέα dungeons (κυρίως διαφορετικά για Alliance και Horde), ενώ πρόσφατα προστέθηκε και το πρώτο του raid. Ενώ ο αριθμός των αρχικών dungeons πλησιάζει εκείνον που είχε το Legion στο τέλος, η συνέχιση του φαινομένου “Mythic/Mythic +” φέρνει λίγο μια αμφιβολία ως προς το κατά πόσο η Blizzard “βολεύεται” στο να κυκλοφορεί αυξανόμενες δυσκολίες υπάρχοντος περιεχομένου αντί να βγάζει νέο, κάτι το οποίο ίσως φανεί ανιαρό και περιοριστικό σε όσους δεν στοχεύουν στο να κάνουν τα ίδια ξανά και ξανά.
Για παράδειγμα, το The Wrath of the Lich King είχε 16 Dungeons και 9 raids, ενώ το Legion 13 και 5 αντίστοιχα. Αν και το τελικό συμπέρασμα θα φανεί στο τέλος του expansion, τα αρχικά σημάδια είναι ελπιδοφόρα για την αναλογία ποικιλίας περιεχομένου και πρόκλησης. Μπορεί να φαίνεται μεγάλος ο αριθμός αρχικών dungeons και να φαντάζουν “μπόλικες” οι δύο νέες ήπειροι , αλλά να έχετε υπόψη ότι είναι χωρισμένα στα 2, οπότε αν δεν παίζετε και Alliance και Horde, θα δείτε περίπου τα μισά από όσα προσφέρονται (τα αντίπαλα faction dungeons ξεκλειδώνονται στο level 120). Η διάρκεια της πορείας σας προς το level cap εξαρτάται με το πόσο χρόνο αφιερώνετε στο να διαβάζετε τα quests, κατά πόσο βιάζεστε να φτάσετε το level 120 και το κατά πόσο εξερευνάτε περιοχές ή/και ασχολείστε με άλλες δραστηριότητες όπως Auction House, Crafting και Fishing. Οι "βιαστικοί" μπορεί να φτάσετε το 120 με 1-2 μέρες "λιωσίματος", ενώ με μια χαλαρή ροή κάνοντας λίγο απ' όλα, θα σας πάρει πάνω-κάτω μια εβδομάδα.
Μία νέα προσθήκη που έχει γίνει είναι τα Island Expeditions στα οποία μαζί με άλλους 2 παίκτες εξερευνάτε και χαρτογραφείτε τις άγνωστες περιοχές των νέων ηπείρων. Αυτό είναι στην ουσία ένας αγώνας ενάντια στην αντίπαλη ομάδα, η οποία δύναται να είναι ΑΙ ή παίκτες και θα έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο. Ο απώτερος σκοπός είναι να μαζέψετε περισσότερο Azerite από τους εχθρούς σας. Δυστυχώς οι ανταμοιβές των Island Expeditions είναι πολύ μικρές, καθώς ποσότητες Azerite και mounts δεν είναι αρκετά σημαντικά ώστε να κρατήσουν το ενδιαφέρον.
Πολεμήστε για την τιμή του faction σας, βάφοντας το Azeroth με το αίμα των εχθρών σας.
Μια πολύ σημαντική αλλαγή που έχει γίνει, είναι το War Mode, το οποίο στην ουσία κατήργησε τους PVP Servers. Πλέον, μπορείτε να ανοιγοκλείνετε το PvP Mode στην πρωτεύουσα του faction σας. Όσοι παίζατε σε PVE Servers δεν θα δείτε κάποια διαφορά με κλειστό το War Mode, τα μέλη του αντίπαλου faction θα φαίνονται πορτοκαλί και δεν θα μπορείτε να τους πολεμήσετε. Με ανοιχτό το War Mode, τα μέλη του αντίπαλου faction θα φαίνονται sto minimap, αλλά και στην οθόνη με κόκκινα γράμματα και θα παίρνετε επιπλέον ανταμοιβές σκοτώνοντάς τους, αλλά και εκπληρώνοντας quests, έχοντας επίσης και κάποια συμπληρωματικά talents που δουλεύουν μόνο όταν έχετε το War Mode ενεργό.
Το κακό με αυτό είναι πως στους PVP Servers υπήρχε μια σχετική “άγραφη ανακωχή” σε πολλές περιοχές και ο καθένας κοιτούσε την δουλειά του, πολλές φορές χωρίς ενόχληση. Πλέον, το να ενεργοποιείτε το War Mode είναι σαν σήμανση ότι “ψάχνεστε” και το ganking έχει αποκτήσει μεγαλύτερη συχνότητα, ενώ η διαδρομή που χρειάζεται προκειμένου να το ανοιγοκλείσετε ίσως σας κάνει να σκεφτείτε αν αξίζει τον κόπο να κάνετε τόσο δρόμο. Μιλώντας για PvP, στο Battle for Azeroth πλέον το Prestige δεν είναι αποκλειστικό για έναν χαρακτήρα σας, αλλά συνδυαστικό για όλους τους χαρακτήρες του account σας. Προς το παρόν δεν έχει προστεθεί κάποιο νέο Battleground, αλλά είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει προσθήκη σε μελλοντικό update.
Οι followers και τα missions που εισήχθησαν στο Warlords of Draenor συνεχίζουν την παρουσία τους και στο Battle for Azeroth, με την μορφή του War Campaign, στο οποίο τα δύο factions στέλνουν χαρακτήρες και στρατεύματα στον πόλεμο μεταξύ τους. Στο νέο expansion, οι ανταμοιβές από τα επιτυχή missions έχουν μειωθεί σημαντικά, ο εξοπλισμός των followers πλέον κατασκευάζεται μέσω Crafting και οι απλοί στρατιώτες που κάνετε recruit παίζουν σημαντικότερο ρόλο ενάντια στα hazards των αποστολών. Τέλος, αν και τεχνικά είναι μέρος του Legion στο pre-patch του Battle for Azeroth, έχουν προστεθεί μερικά συμμαχικά races για κάθε faction. Οι μεν Alliance παίρνουν τα Void Elves, Dark Iron Dwarves και Lightforged Draenei, οι δε Horde τα Nightborne, Highmountain Tauren και Mag'har Orc, ενώ στο μέλλον θα προστεθούν και οι Kul Tiran Humans και Zandalari Trolls αντίστοιχα. Τα races αυτά δεν προσφέρουν κάτι φοβερά νέο, τα περισσότερα από αυτά θα μπορούσαν να είναι απλά στυλιστικές επιλογές των υπαρχόντων races, ενώ άλλες είναι ξεκάθαρα "ανταλλαγή" μοντέλων μεταξύ των Evles των δύο factions.
Η ομορφιά του νέου τονίζει την ασχήμια του παλιού
Οι χαρακτήρες, τα νέα αντικείμενα και οι νέες τοποθεσίες ακολουθούν την αναβαθμιστική πορεία των τελευταίων expansions ως προς την τεχνική της οπτικής τους απεικόνισης, με πιο ομαλά animations, μεγαλύτερες αναλύσεις στα μοντέλα και περισσότερες λεπτομέρειες στα πρόσωπα και στα αντικείμενα. To κακό με αυτό όμως, είναι ότι οι περιοχές και τα ανικείμενα (κυρίως από Cataclysm και πίσω) έχουν μείνει όπως ήταν, με το αποτέλεσμα να είναι κάπως οπτικά “αμήχανο” αν συνδυαστούν transmogs από παλαιότερα και νεότερα αντικείμενα, με την διαφορά να φαίνεται έντονα.
Ένα άλλο αρνητικό τοιχείο είναι ότι με τις αναβαθμίσεις των γραφικών μειώνεται η γκάμα μηχανημάτων που μπορούν να τρέξουν ομαλά. Τα παλαιότερα expansions έτρεχαν μια χαρά σε παλαιότερα PC, κάτι το οποίο από το Mists of Pandaria και ύστερα σταδιακά γίνεται όλο και πιο ανέφικτο, κάντοντας το World of Warcraft όλο και περισσότερο να χάνει ένα από τα ατού του, που ήταν το να είναι ένα “ελαφρύ” game.
Ήχος αντάξιος των προσδοκιών
Η μουσική ήταν πάντα ένα από τα δυνατά χαρτιά του World of Warcraft και το soundtrack του Battle for Azeroth ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες. Τα γενικά μουσικά θέματα είναι πομπώδη και επικά, ενώ η επένδυση των νέων περιοχών συμβάλλει πολύ στο χτίσιμο της ατμόσφαιράς τους. Η μουσική του Kul Tiras απαρτίζεται από θέματα που θυμίζουν Ιρλανδικό Folk σε συνδυασμό με την ακουστική αισθητική πειρατικών ταινιών σαν τα “Pirates of the Carribean”.
Αντίστοιχα, στο Zandalar υπερισχύει μια μουσική επένδυση που φέρνει στο νου ζούγκλα, μυστήριο και περιπέτεια. Καταπληκτική δουλειά έχει γίνει και στις περιοχές που παραμονεύει η επιρροή των Old Gods, όπου η μουσική προσδίδει μια “Lovecraftιανή” ατμόσφαιρα τρόμου και μυστηρίου. Το μόνο παράπονο που μπορεί να έχει κανείς από τον τομέα της μουσικής είναι το ότι κάποια θέματα έχουν ακουστεί ξανά και ξανά μέσα στα χρόνια και χρειάζονται ανανέωση. Τα ηχητικά εφέ και το voice acting κυμαίνονται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως είναι αναμενόμενο για ένα game της Blizzard και οι προφορές των κατοίκων των νέων περιοχών προσδίδουν χαρακτήρα σε αυτές.
Αξιόλογη συνέχεια μιας θρυλικής πλέον σειράς
Όσοι παρακολουθείτε την εξέλιξη του World of Warcraft θα νιώσετε μια ευχάριστη “φρεσκάδα” όσον αφορά την ατμόσφαιρά του, ενώ το gameplay φαίνεται να αρχίζει να βρίσκεται σε επίπεδα “χρυσής τομής” μεταξύ του μακρινού και του πρόσφατου παρελθόντος. Όσοι από εσάς έχετε καιρό να παίξετε WoW και το ξανασκέφτεστε να αρχίσετε, τώρα είναι μια καλή στιγμή για να το κάνετε. Αν και κάποια από τα “κλασικά” προβλήματα της σειράς συνεχίζουν να είναι παρόντα, το νέο expansion δεν παύει να επιτυγχάνει τον πρωταρχικό του σκοπό, ο οποίος είναι ένα επικό ταξίδι φαντασίας.
Θετικά:
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Επαναφορά παλαιών spells
- Απλοποίηση rotations
- Υπέροχη νέα μουσική
Αρνητικά:
- Αδιάφορα Island Expeditions
- Ανέμπνευστα Allied Races
- Πρόχειρη προσαρμογή μερικών classes/specs
- Δεν έχουν εκσυγχρονιστεί παλαιά μοντέλα δημοφιλών αντικειμένων
- Για να ρυθμίσετε το War Mode θα πρέπει να τρέχετε μέχρι την πρωτεύουσα
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.9
Δεν πρόκειται για επανεφεύρεση του τροχού, αλλά η επιστροφή στον πόλεμο φέρνει έναν ευχάριστο αέρα αλλαγής.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
World of Warcraft: Battle for Azeroth expansion
[Αρχική δημοσίευση: 10/8/17] Σύμφωνα με εικόνα και πληροφορίες που διέρρευσαν μέσω του Imgur και όπως μεταφέρει το Massivelyop, το επόμενο expansion του World of Warcraft θα έχει τίτλο “Veil of Shad...Posted (03 Nov 2018)
Το Battle for Azeroth είναι το ταχύτερο σε πωλήσεις expansion του World of Warcraft
Το Battle for Azeroth είναι το ταχύτερο σε πωλήσεις expansion του World of Warcraft.Tο World of Warcraft, θρυλικότερο όλων των MMOs, έχει περάσει από διάφορες φάσεις τα τελευταία χρόνια. Δεν ήταν λίγε...Posted (24 Aug 2018)
Comments