- Reviews
- Detroit: Become Human
Detroit: Become Human
HotΤι θα συμβεί όταν τα ανδροειδή νιώσουν συναισθήματα;
Τι θα συμβεί όταν τα ανδροειδή νιώσουν συναισθήματα;
Η ανθρωπότητα στο μέλλον θα ζήσει τεχνολογικά επιτεύγματα που στην εποχή μας μοιάζουν αδιανόητα και που δεν θα δούμε ποτέ από κοντά, τουλάχιστον σε αυτή τη ζωή. Ένα από αυτά είναι και η συνύπαρξη ανθρώπου με ανδροειδή, κοινώς ρομπότ με ανθρώπινα μέλη, τα οποία δρουν και συμπεριφέρονται όπως ο άνθρωπος. Στο παρελθόν ελάχιστα games έχουν προβάλει την συγκεκριμένη συνύπαρξη και ως εκ τούτου το Detroit: Become Human καταφέρνει σίγουρα να ξεχωρίσει από την μάζα.
Η εταιρεία ανάπτυξης Quantic Dream δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μετά το Fahrenheit, κατάφερε να γίνει mainstream με το Heavy Rain, ένα Cinematic Adventure, το οποίο σας έβαζε να ελέγξετε διαφορετικούς πρωταγωνιστές, να αφηγηθεί τις ιστορίες τους, να τους ενώσει σε κάποια σημεία της πλοκής και ανάλογα με τις πράξεις σας να οδηγήσει σε πολλά διαφορετικά φινάλε τα οποία περιλαμβάνουν ακόμα και θάνατο. Στο Beyond: Two Souls η συνταγή άλλαξε καθώς η Jodie Holmes έγινε η μοναδική ηρωίδα, στο πιο “Cinematic” παιχνίδι που θα φανταζόταν ακόμα και ο πιο απαισιόδοξος gamer. Οι Γάλλοι ωστόσο πήραν το μάθημά τους και στο Detroit: Become Human επέστρεψαν στην ιστορία πολλών ηρώων μαζί. Μια ιστορία που σίγουρα θα σας προβληματίσει για το που μπορεί να οδηγηθεί η ανθρωπότητα στο μέλλον.
Τα ανδροειδή έφτασαν
Στο μέλλον και συγκεκριμένα σε δύο δεκαετίες από τώρα (πολύ αισιόδοξη πρόβλεψη που σίγουρα απέχει απ’ την πραγματικότητα), η εταιρεία CyberLife δημιουργεί ανδροειδή με ανθρώπινα μέλη και τα βγάζει στην αγορά ζητώντας μάλιστα ένα προσιτό τετραψήφιο ποσό δολαρίων ανά μοντέλο. Τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στο Detroit, το οποίο διοχετεύεται πρώτο ανδροειδή που βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού, όπως επίσης δουλεύουν σε διάφορες εταιρείες, σε υπηρεσίες γραμματείας, security, καθαρισμού ή ακόμα και σε αθλητικές ομάδες ή στην αστυνομία.
Τα αρχικά ανδροειδή απλά άκουγαν εντολές. Δεν χρειαζόντουσαν άλλωστε τροφή και γενικά συντήρηση όπως ένας άνθρωπος. Ωστόσο, όταν ξεκινάει το σενάριο, δηλαδή στο έτος 2038, τα ανδροειδή έχουν εξελιχθεί ως μοντέλα. Όχι απλά έχουν ανθρώπινους ιστούς και πρέπει να κοιμηθούν όπως ο άνθρωπος, αλλά ταυτόχρονα αποκτούν συνείδηση και συναισθήματα. Η πλοκή αφορά τρεις χαρακτήρες-ανδροειδή τους οποίους και ελέγχετε εναλλάξ. Τον Connor, έναν αστυνομικό που είδατε και στο demo να ανακρίνει δολοφόνους, τον Markus, ο οποίος αρχικά προσέχει έναν ηλικιωμένο και την Kara, μία οικιακή βοηθό.
Μήπως έχουν κόντρα;
Η αντίδραση των ανθρώπων μπροστά στα ανδροειδή δεν αργεί να δημιουργήσει έντονες αντιπαραθέσεις. Στην αρχή ο κόσμος μοιράζεται σε αυτούς που είναι ουδέτεροι και εκείνους που αντιπαθούν τα ανδροειδή γιατί τους έκλεψαν τις δουλειές. Η μειοψηφία είναι εκείνοι που υποστηρίζουν τα ανδροειδή, κοινώς οι πιο εύποροι που έχουν την δυνατότητα να τα αγοράσουν ή όσοι θέλουν να τα βοηθήσουν γιατί τα θεωρούν κι αυτά όντα που θα πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε με σεβασμό.
Ακριβώς όπως και στην περίπτωση του Heavy Rain, έτσι και εδώ, ανάλογα με τις επιλογές σας η ιστορία παίρνει κάθε φορά διαφορετική εξέλιξη. Υπάρχουν εκατοντάδες σεναριακές διακλαδώσεις, περισσότερες από κάθε άλλο video game που έχετε παίξει κι αυτό απογειώνει το replayability. Επίσης, οι χαρακτήρες συναντιούνται μεταξύ τους και αλληλεπιδρούν με άλλους NPC. Ανάλογα με τις πράξεις σας μπορεί είτε να συνεχίσετε να παίζετε, είτε να σκοτώσετε, τόσο τους χαρακτήρες που ελέγχετε, όσο και τους NPCs με τους οποίους αλληλεπιδράτε.
Κάθε πράξη σας έχει αντίκτυπο στην θετική, την ουδέτερη ή την αρνητική στάση του NPC με τον οποίο συναναστρέφεστε. Επίσης, συχνά ορισμένα ανδροειδή που ελέγχετε δεν μπορούν να είναι αρεστά σε όλους. Θα ευχαριστήσουν κάποιους και θα δυσαρεστήσουν κάποιους άλλους. Για παράδειγμα, αν σκοτώσετε έναν NPC που σας επιτεθεί τότε αυτό θα έχει αντίκτυπο και στην κοινή γνώμη. Αν του χαρίσετε την ζωή τότε ναι μεν θα είστε αρεστοί στην κοινή γνώμη αλλά μπορεί να δυσαρεστηθούν οι συνεργάτες σας.
Το σενάριο πραγματικά συγκλονίζει και μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε τι θα έκαναν τα ανδροειδή αν άρχιζαν να σκέφτονται όπως οι άνθρωποι. Ότι δηλαδή έχουν κι αυτά δικαιώματα, ότι δεν είναι σκλάβοι κι ότι θέλουν να τα υπερασπιστούν. Εδώ λοιπόν θα επιλέξετε το κατά πόσο θα διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας απέναντι στους ανθρώπους και με ποιο τρόπο θα διαμαρτυρηθείτε για να βρείτε το δίκιο σας. Από την άλλη, επειδή τα περισσότερα ανδροειδή του παιχνιδιού δεν μπορείτε να τα ελέγξετε και κάποια εξ αυτών παρουσιάζουν βίαιες συμπεριφορές προς τους ιδιοκτήτες τους, θα πρέπει ως Connor να εξετάσετε τα αίτια των συμπεριφορών αυτών και το κρύβεται από πίσω.
Αντλώντας στοιχεία από το Heavy Rain, το Robocop και το Terminator, η Quantic Dream φτιάχνει ένα Adventure που θα σας καθηλώσει.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κάθε ανδροειδές έχει τις δικές του ικανότητες, κάτι που έχει αντίκτυπο και στο gameplay. Ο Markus για παράδειγμα μπορεί να προβλέπει σενάρια για το πώς πρέπει να κινηθεί και ποια θα είναι η τελική έκβασή τους, άρα εκεί καλείστε να ψάξετε και να βρείτε την σωστή διαδρομή για να περάσετε π.χ. κάποιο εμπόδιο ή να εξοντώσετε έναν στόχο. Ο Connor εξετάζει στοιχεία από πτώματα ή από το περιβάλλον για λογαριασμό της αστυνομίας προκειμένου να εξυχνιάσει φόνους. Στα πτώματα αν βρείτε όλα τα στοιχεία με ένα απλό…pixel hunting πάνω στο εκάστοτε σώμα, θα κάνετε αναπαράσταση της σκηνής φόνου συλλέγοντας στοιχεία. Όσο περισσότερα στοιχεία συλλέξετε, τόσο πιο κοντά θα βρείτε προς την εξιχνίαση ενός εγκλήματος.
Τεχνολογικός…οργασμός
Στα του gameplay, πέραν των ειδικών ικανοτήτων των ανδροειδών που προαναφέραμε, υπάρχει οδήγηση οχημάτων, quick-time events σε σκηνές μάχης ή όπου πρέπει να προστατέψετε το ανδροειδές σας. Θα συναντήσετε σχετικά εύκολες stealth προκλήσεις, αλλά και σημεία όπου απλά πατάτε ένα κουμπάκι για να προχωρήσετε, ένα κακό συνήθειο της Quantic Dream από τα μέχρι τώρα PS exclusives της. Το παιχνίδι διαθέτει δύο επίπεδα δυσκολίας. Το δυσκολότερο επίπεδο θα σας ζορίσει μόνο σε συγκεκριμένες σκηνές του παιχνιδιού και μπορεί να αλλαχθεί στην πορεία. Τα quick-time events είναι επίσης εύκολα αν έχετε ξαναπαίξει τίτλο της Γαλλικής εταιρείας. Ακόμα και ένας άσχετος χρήστης των Adventures, ένας εντελώς casual gamer, μπορεί να παίξει το παιχνίδι με μεγάλη ευκολία, καθώς η απάντηση βρίσκεται πάντοτε σχεδόν δίπλα σας.
Μέσα στο Detroit: Become Human θα βρείτε και πολλά easter eggs. Είναι πραγματικά αστείο να διαβάζετε περιοδικά του μέλλοντος και να μαθαίνετε ποιες χώρες βρίσκονται σε πόλεμο, ποιες γίνονται οικονομικές υπερδυνάμεις, αλλά και άρθρα από όσες εταιρείες εμπορεύονται ανδροειδή, τα οποία αρχίζουν το έτος του παιχνιδιού να μπαίνουν σε ομάδες αθλημάτων, ενώ ταυτόχρονα πολλοί τα προτιμούν και…στο σεξ! Το σενάριο περιέχει και αναφορές στις ταινίες Robocop και Terminator, από την πόλη του Detroit που ξαναζεί μεγάλες στιγμές, μέχρι συγκεκριμένες πληροφορίες στην οθόνη, συγκεκριμένες ατάκες και την κόντρα ανθρώπων και μηχανών. Το μόνο που δεν είδαμε είναι έναν αλεξίσφαιρο Connor (του έμεινε το όνομα πάντως). Ευτυχώς το ανδροειδές μπήκε στο ανακριτικό σώμα για να διαφέρει πλήρως από τον προγενέστερο…τεθωρακισμένο αστυνομικό.
Το δυνατότερο σημείο του Detroit: Become Human είναι το σενάριό του. Ειλικρινά θα εκπλαγείτε από την διάσταση απόψεων που υπάρχει σε μία κοινωνία για τις σχέσεις ανθρώπων και ανδροειδών. Υπάρχουν ποικίλες συμπεριφορές, διαφορετικές αστικές τάξεις και διαφορετικά είδη χαρακτήρων. Οι αντιθέσεις ποικίλουν, από την φτώχια και την χλιδή, μέχρι τους λογικούς και τους πιο επαναστατικούς χαρακτήρες ή εκείνους που δεν διστάζουν να σπάσουν το φράγμα και να συμπεριφερθούν σε ένα ανδροειδές ακριβώς όπως θα συμπεριφέρονταν σε έναν άνθρωπο, βλέποντας πέρα απ’ το ότι δεν έχει ψυχή, αλλά λειτουργώντας καθαρά με την συνείδηση.
Στις 12-15 ώρες που διαρκεί το βασικό story, θα πιάσετε τον εαυτό σας να συγκινείται περισσότερες από όλα τα games της Quantic Dream μαζί. Η διάρκεια αυξάνεται αν θέλετε να δείτε όλες τις πιθανές εκδοχές και να ξεκλειδώσετε cutscenes που δεν φανταζόσασταν, αν και προσωπικά περίμενα περισσότερα εναλλακτικά φινάλε στο τέλος. Οι ενδιάμεσες διακλαδώσεις πάντως είναι άφθονες. Πάντως το σενάριο ομολογώ ότι με άγγιξε τόσο, που έγινε λόγος ώστε από σήμερα να προσθέσουμε την συγκεκριμένη παράμετρο στις επιμέρους βαθμολογίες στα reviews του GameWorld.gr, αλλά και αναδρομικά στα Heavy Rain, A Way Out, Beyond: Two Souls και God of War. Πλέον, τα games που βασίζονται κατά κύριο λόγο στο σενάριο και στις αποφάσεις σας, όπως το Detroit: Become Human, ολοένα και αυξάνονται τελευταία.
Ερωτεύσιμα
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του παιχνιδιού είναι η απεικόνιση των χαρακτήρων και το voice acting στο οποίο έχει γίνει εκπληκτική δουλειά. Καταρχήν τα ανδροειδή είναι αψεγάδιαστα σε εμφάνιση, στα facial expressions και στα animations τους. Μιμούνται άριστα τις κινήσεις των ανθρώπων. Οι δε άνθρωποι έχουν διάφορα ξεχωριστά χαρακτηριστικά προσώπου τα οποία τους κάνουν να ξεχωρίζουν. Αντίθετα, το περιβάλλον έχει φτωχό σχεδιασμό, τόσο κυρίως σε όλα τα κτίρια, όσο και στα οχήματα. Επίσης, για να διατηρείται το frame rate σταθερό, κάθε σκηνή διεξάγεται σε συγκεκριμένα όρια κάθε φορά από τα οποία δεν μπορείτε να παρακλίνετε.
Στο voice acting οι ερμηνείες των ηθοποιών του δίνουν άριστα και μάλιστα χρησιμοποιήθηκε motion capturing για τους ηθοποιούς που τα υποδύονται! Ο Jesse Williams (Holden, Dr. Jackson Avery) ως Markus ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα που υποδύεται και στα συναισθήματά του. Οι πανέμορφες Valorie Curry και Minka Kelly ως Kara και North αντίστοιχα είναι μια ευχάριστη αποκάλυψη, ειδικά στην περίπτωση της Kara. Ο Bryan Dechart ως αστυνόμος Connor βγάζει το λιγότερο δυνατό συναίσθημα. Οι δε έμπειροι Lance Henriksen (Terminator και Aliens) και Clancy Brown (Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ, Thor: Ragnatok και Warcraft), είναι από τα highlights, με πολύ σημαντικές ερμηνείες. Όλοι τους συντελούν σε ένα εξαιρετικό cast, ενώ έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και στην ελληνική μετάφραση του παιχνιδιού, ειδικά στα άφθονα κείμενα των περιοδικών και στις φράσεις που αποδίδονται όπως πρέπει (μαζί με τα μπινελίκια).
Αφήνει το στίγμα του
Ολοκληρώνοντας το Detroit: Become Human θα σας δημιουργηθούν πολλά ερωτήματα και προβληματισμοί για το που οδεύουμε ως ανθρωπότητα και τι θα συμβεί μελλοντικά. Θα καταφέρει άραγε μια εταιρεία σαν την CyberLife να δημιουργήσει ανδροειδή τα οποία θα αγοράζουμε στα σπίτια μας; Μέχρι που θα φτάσει η συνείδησή τους; Θα έχουν άραγε τα δικά μας συναισθήματα; Σίγουρα όλα αυτά δεν θα τα μάθουμε το 2038 αλλά θα τα μάθουν οι απόγονοί μας. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι αν θα έπρεπε να επιλέξουμε μια ταινία για να δούμε όλα τα πιθανά σενάρια συνύπαρξής μας με αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματα, τότε σίγουρα θα διαλέγαμε το Detroit: Become Human, το οποίο καθότι παιχνίδι μας βάζει στο ρόλο του πρωταγωνιστή, παρουσιάζοντας μία πραγματικότητα η οποία καλύπτει όλες τις πτυχές και καταφέρνει να κρατήσει τα προσχήματα για τις αντιλήψεις του καθενός και να ικανοποιήσει όσους το αποκτήσουν.
Θετικά:
- Συγκλονιστικό σενάριο που καθηλώνει
- Κορυφαίες ερμηνείες
- Άκρως λεπτομερής απεικόνιση χαρακτήρων
- Εκατοντάδες διακλαδώσεις σεναρίου ανάλογα με τις αποφάσεις σας, με ξεχωριστά κάθε φορά αποτελέσματα
- Προσφέρει άφθονες συγκινήσεις
- Η πιο ουσιώδης απεικόνιση πιθανής μελλοντικής συμπεριφοράς ανδροειδών στο μέλλον, σε βαθμό που θα προβληματιστείτε
Αρνητικά:
- Περιορισμένη αλληλεπίδραση στο gameplay, κλασικά σας ζητούνται ενέργειες για τις πολύ απλές κινήσεις
- Πολλά επαναλαμβανόμενα πρόσωπα
- Υποτυπώδης σχεδιασμός οχημάτων και περιβάλλοντος
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9.5
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 10
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2
Ένα από τα πιο “στιβαρά” και έντονα sci-fi σενάρια που έχετε βιώσει.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
Ταινίες μικρού μήκους για το Detroit: Become Human
[Αρχική δημοσίευση: 18/5/18] Η Sony κυκλοφόρησε μία live-action ταινία μικρού μήκους για το Detroit: Become Human. Η κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Detroit: Become Human πλησιάζει και η Sony, σε σ...Posted (25 May 2018)
Detroit: Become Human
[Αρχική δημοσίευση: 27/10/15] Πριν από τρία χρόνια, η Quantic Dream, εταιρεία ανάπτυξης των Heavy Rain και Beyond: Two Souls, είχε δείξει το Kara Tech Demo, ένα βίντεο στο οποίο μας παρουσίαζε ...Posted (22 May 2018)
Detroit: Become Human Digital Deluxe Edition
Ανακοινώθηκε η Digital Deluxe Edition του Detroit: Become Human και περιέχει art book, dynamic themes, soundtrack και το πλήρες παιχνίδι Heavy Rain. Η Sony ανακοίνωσε πως το πολυαναμενόμενο Action...Posted (03 Mar 2018)
Το Detroit: Become Human στα ελληνικά
Η Sony ανακοίνωσε μέσω της Facebook page PlayStation Greece, ότι το Detroit: Become Human θα κυκλοφορήσει πλήρως μεταγλωτισμένο, με ελληνικά μενού και ελληνικούς υπότιτλους. Η δήλωση αυτή έγινε στα...Posted (02 Mar 2018)
Detroit: Become Human: Πέρασαν τους ηθοποιούς για ανδροειδή στο Tokyo Game Show
Η Sony αποφάσισε να διαφημίσει το Detroit: Become Human με τον πιο σωστό τρόπο στο Tokyo Game Show 2017, χρησιμοποιώντας το σενάριο του επερχόμενου Adventure του PS4. Οι παρευρισκόμενοι του Tokyo G...Posted (01 Oct 2017)
Detroit: Become Human gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 13/6/17] Κατά την διάρκεια της E3 2017 παρουσιάστηκε και επίσημα το πρώτο gameplay video του Detroit: Become Human. Κατα την διάρκειά του, ελέγχοντας τον Marcus, έχετε ως στόχο ...Posted (14 Jun 2017)
Comments
Αν το demo του Detroit είναι αντιπροσωπευτικό πρόκειται για μεγάλη απογοήτευση. Ο τρόπος χειρισμού δεν είναι πια νέος και η ιστορία με τα androids που δε θέλουν να είναι androids χιλιοπαιγμένη. Όσο για τα γραφικά που φαίνονται εξαιρετικά, ας μην ξεχνάμε ότι είναι πιο πολύ interactive ταινία και λιγότερο game. Ειλικρινά όταν το παίξω (στα 19.99) ελπίζω να διαψευστώ.
Στο μεταξύ στους οπαδούς των adventure games συνιστώ ανεπιφύλακτα το πραγματικά πρωτότυπο "What Remains of Edith". Finch"
Σπάνια όχι μόνο σε ταινίες άλλα και σε παιχνίδια θα δεις κάτι πραγματικά πρωτότυπο και καινοτόμο. Το Heavy Rain κέρδισε περισσότερο στην εναλλαγή των χαρακτήρων και στην αφήγηση πάρα στο στόρι. Το στόρι του ήταν μεν κάλο άλλα έχοντας δει κατά καιρούς αστυνομικά και έχοντας διαβάσει μυθιστορήματα δεν μου φάνηκε και τόσο μπαμ. Το Detroit δεν με έχει κερδίσει με όσα έχω δει ως τώρα αλλά το στόρι αν είναι καλά δομημένο και δημιουργεί την ανάλογη ένταση τότε δεν θα είναι κακό παιχνίδι. Αν οι επιλογές έχουν και βαρύτητα κιόλας τότε θα έχουμε το επόμενο λέβελ. Από τέτοια παιχνίδια δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό πέρα από το story, τους χαρακτήρες, τον τρόπο αφήγησης και την επιρροή των επιλογών. Αν έχει βελτιωθεί και η κάμερα είναι αρκετή αναβάθμιση.
Μπράβο για το review, τα όσα διάβασα ξεπέρασαν τα όσα περίμενα να δω για τον συγκεκριμένο τίτλο όμως η αγορά του θα περιμένει.