- Reviews
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
PlayerUnknown’s Battlegrounds
HotWinner winner chicken dinner.
Winner winner chicken dinner.
2000: Counter-Strike, 2005: World of Warcraft, 2009: League of Legends, 2017: PlayerUnknown’s Battlegrounds. Συνήθως κάθε πενταετία κυκλοφορεί ένα online game με το οποίο οι περισσότεροι gamers κολλάνε. Αυτή τη φορά η ιστορία επαναλαμβάνεται μόνο που άργησε αρκετά χρόνια να επαναληφθεί. Το 2017 ανήκει δικαιωματικά στο PUBG, ένα Shooter, το οποίο έκλεψε τις εντυπώσεις για διάφορους λόγους. Ο κυριότερος είναι ότι ουσιαστικά ανέδειξε το Battle Royale mode στα Shooters με έναν μοναδικό τρόπο.
Ο Brendan Greene έγινε ο πιο γνωστός game designer στην ιστορία της Ιρλανδίας. Σπούδασε σε κολλέγιο τεχνολογίας (DIT International), πήγε στη Βραζιλία για να γνωρίσει…τον έρωτα της ζωής του, χώρισε και το έριξε στο development. Δημιούργησε το mod Battle Royale για τα ArmA 2 και μετέπειτα το ArmA 3, ώσπου η Νοτιοκορεάτικη Bluehole εκτίμησε το ταλέντο του και τον προσέλαβε για να φτιάξει το δικό της παιχνίδι. Μέχρι τότε η Bluehole είχε το συμπαθητικό MMORPG TERA και το λιγότερο γνωστό MMORPG Devilian. Μετά το PlayerUnknown’s Battlegrounds η χρηματιστηριακή αξία της εκτοξεύτηκε. 30 εκατομμύρια πωλήσεις μέσα σε μία χρονιά, οι περισσότερες εκ των οποίων από early access αγορές, 3,1 εκατομμύρια ταυτόχρονοι χρήστες στο Steam (υπερδιπλάσιοι σε σχέση με το DotA 2) και άνοιγμα γραφείων στην Αμερική. Η επένδυση των Κορεατών έπιασε με το καλημέρα.
100 επιζώντες και κάποιος θα την βγάλει καθαρή
Το PlayerUnknown’s Battlegrounds λειτουργεί γύρω από ένα mode, το Battle Royale. 100 επιζώντες πέφτετε με αλεξίπτωτο από αεροπλάνο σε δύο χάρτες, τον Erangel που βασίζεται στη Ρωσία και τον Miramar που βασίζεται στη Βόρεια Αμερική και το Μεξικό. Η επιλογή χάρτη ορίζεται απ’ το παιχνίδι τυχαία κάθε φορά. Υπάρχει επιλογή για Solo game (όλοι εναντίον όλων), Duo ή Squad με ομάδες των τεσσάρων παικτών.
Ξεκινώντας στο παιχνίδι βρίσκεστε σε ένα αεροπλάνο όπου απλά επιλέγετε το σημείο όπου θα πέσετε με το αλεξίπτωτο. Πολλοί παίκτες επιλέγουν το κέντρο του χάρτη, όμως κατά την άποψή μου η καλύτερη τακτική είναι να ξεκινάτε από τα άκρα του χάρτη, να πέφτετε αμέσως μόλις εμφανιστεί η ένδειξη Eject, να μαζεύετε loot με την ησυχία σας και μετά να προχωράτε προς το κέντρο του χάρτη. Σταδιακά, ο χάρτης συρρικνώνεται σε ένα τυχαίο σημείο και μάλιστα αρκετά γρήγορα ώσπου ένα μικρό κομμάτι του μένει ανοιχτό για την τελική μάχη. Αν μείνετε εκτός χάρτη τότε η ζωή σας μειώνεται σταδιακά. Μάλιστα ο χάρτης συρρικνώνεται με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή του τρεξίματός σας, άρα συν τις άλλοις δεν θα πρέπει να παίζετε στα όρια ή αν το κάνετε να χρησιμοποιείτε τουλάχιστον ένα όχημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το PUBG σας δίνει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Third-Person server και First-Person. Κοινώς, όσοι έχετε μεγαλύτερη συμπάθεια στα FPS απ’ ότι στα Third-Person Shooters μπορείτε να παίξετε σε First-Person only server. Επίσης, ο χαρακτήρας που δημιουργείτε στο PUBG έχει ελάχιστα customizations, όπως επιλογή φύλου, επιλογή προσώπου από μια μικρή γκάμα, χρώμα δέρματος και εξίσου ελάχιστες επιλογές μαλλιών. Στο μέλλον ενδέχεται να δούμε περισσότερα customizations.
Ώρα για loot
Πρακτικά ο αρχικός στόχος σας που παίζει σημαντικό ρόλο, είναι να πάρετε όσο το δυνατόν καλύτερο loot. Θα χρειαστεί να ψάξετε προσεκτικά τα εγκαταλλελειμένα σπίτια και εργοστάσια του παιχνιδιού. Το loot είναι τυχαίο, ωστόσο στις εντελώς απομακρυσμένες περιοχές του χάρτη όπου υπάρχει ησυχία θα συναντήσετε πιο απλό εξοπλισμό, δηλαδή π.χ. armor βασικού τύπου και απλά rifles ή shotguns, ενώ στα στρατιωτικά εργοστάσια όπου πέφτουν πολύ παίκτες ταυτόχρονα το loot θα αποτελείται από πιο προηγμένο armor και εξίσου προηγμένα όπλα, όπως snipers ή δυνατότερα rifles. Στο PUBG δεν υπάρχουν NPCs παρά μόνο 100 παίκτες. Συνεπώς αν παίζετε με Duo ή Squad modes και δεν συναντήσετε κάποιον με ένδειξη συμπαίκτη πάνω απ’ το κεφάλι του θα πρέπει να τον πυροβολήσετε και να τον σκοτώσετε άμεσα. Σε πρώτη φάση συνήθως θα γονατίσει (παρότι υπάρχει και instant kill) και σε δεύτερη φάση έχουμε τρία σενάρια. Ο αντίπαλος μπορεί να τον αποτελειώσει, να πεθάνει από αιμορραγία ή να γίνει revive από συμπολεμιστή. Κάθε παίκτης μπορεί επίσης να κάνει πλήρως loot τα πτώματα των άλλων.
Η λογική του loot είναι η εξής απλή. Στο οπλοστάσιό σας έχετε ένα light weapon, ένα melee weapon και δύο βαριά όπλα, τα οποία μπορεί να είναι για παράδειγμα ένα rifle και ένα shotgun ή ένα rifle και ένα sniper. Γενικά υπάρχουν δεκάδες όπλα, με μια σειρά από στατιστικά που καθορίζουν το damage, την εμβέλεια, την σταθερότητα και το firing rate. Θα συναντήσετε επίσης τις απαραίτητες σφαίρες και ένα σωρό attachments για τα όπλα σας, όπως διόπτρες, σιγαστήρες και πάει λέγοντας. Πολύ σημαντικό είναι το armor καθώς υπάρχουν ένα σωρό προστατευτικά αλεξίσφαιρα γιλέκα και κράνη που κόβουν αρκετό από το damage που δέχεστε. Διαθέτουν και levels, δηλαδή ένα ισχυρότερο armor level 3 είναι πιο αποτελεσματικό από ένα level 1 που συνήθως συναντάται στα σπίτια στα πλαϊνά του χάρτη.
Ακόμη, υπάρχουν backpacks διαφόρων levels τα οποία χωράνε μέσα κάθε λογής αντικείμενα. Την ευρεία γκάμα των αντικειμένων κλείνουν τα εκρηκτικά όπως χειροβομβίδες (έκρηξης ή κρότου λάμψης), μολότοφ κτλ., τα health boosters, όπου συναντάμε bandages, energy drinks ή πλήρη first aid kits. Εδώ θα γνωρίσετε και ένα από τα πρώτα bugs του παιχνιδιού, το γεγονός ότι δεν μπορείτε να κάνετε heal ενώ βρίσκεστε σε αυτοκίνητο. Εκτός κι αν οι developers το αφήνουν επίτηδες καθώς στα Squads των τεσσάρων ατόμων κάποιοι κάνουν exploit την χρήση οχήματος. Απ’ την άλλη βέβαια με τα σημερινά δεδομένα, κάποιος που έχει τραυματιστεί σε όχημα είναι σχεδόν καταδικασμένος αν δεν πάει σε ασφαλή περιοχή, ενώ ακολουθεί πάντα και η κλασική συνομιλία με τον οδηγό για το αν θα πρέπει να σταματήσει το όχημα ή να συνεχίσει.
Ο δρόμος προς την κορυφή
Όσο παίζετε ο αριθμός των επιζώντων μειώνεται από τους αρχικούς 100 ώσπου θα μείνει είτε ένας νικητής, είτε μια νικητήρια ομάδα (όσα μέλη από αυτήν επιβιώσουν τέλος πάντων). Ενώ βρίσκετε loot σε σπίτια θα πρέπει να έχετε πάντοτε τα αυτιά σας ανοιχτά για βήματα μέσα σε αυτά ή για ήχους οχημάτων. Τα σπίτια μπορεί να είναι μικρές μονοκατοικίες ή μεζονέτες με 2-3 ορόφους, ενώ αντίστοιχα υπάρχουν από καλύβες μέχρι και μεγάλα εργοστάσια, εκεί όπου η κάλυψη γίνεται πίσω από βαρέλια και τελάρα. Γενικά ο σχεδιασμός των πόλεων δίνει αρκετά σημεία για κάλυψη, όπως τοίχους ή ακόμα και φράχτες οι οποίοι διαλύονται.
Στα οχήματα συναντάμε τα λατρεμένα αμάξια Dacia, σήμα κατατεθέν του παιχνιδιού, ανοικτά ή κλειστά τζιπάκια, μηχανάκια τα οποία μάλιστα είναι εξαιρετικά γρήγορα, μίνι βαν ή ακόμα και buggies, τα οποία σας αφήνουν πλήρως εκτεθειμένους. Βοηθούν σημαντικά για να μεταβείτε από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο, ενώ οι συνοδηγοί σας μπορούν όποτε επιθυμούν να πυροβολούν από το παράθυρό τους.
Το PUBG διαδόθηκε γιατί κατάφερε να υλοποιήσει ένα Battle Royale mode με τον καλύτερο τρόπο μέσω γρήγορης δράσης.
Καθώς ο χάρτης περιορίζεται οι συναντήσεις με τους αντιπάλους σας θα είναι συχνότερες. Επίσης έχει ιδιαίτερη σημασία να ξέρετε τον χάρτη για να προβλέψετε που θα περιοριστεί κάθε φορά. Στο endgame πολύ μεγάλο ρόλο παίζει το loot από τα airdrops, καθώς αεροπλάνα ρίχνουν loot στο έδαφος και οι ομάδες μάχονται για το ποια θα το πάρει. Εκεί συναντάμε καλό armor, όπλα, αντικείμενα για να αναπλήρωση health, attachments κ.ο.κ. Πολύ σημαντικό ρόλο στο endgame, πριν ο χάρτης συρρικνωθεί τελείως, παίζουν οι snipers. Καθότι το PUBG έχει έναν open world χάρτη όπου οι παίκτες τρέχουν διαρκώς και μένουν εκτεθειμένοι, ένας sniper σε μια ομάδα έχει μεγάλο πλεονέκτημα καθώς βλέπει πολύ μακριά. Σκεφτείτε ότι το 99% του χάρτη δεν έχει σημεία κάλυψης άρα όλοι είναι μονίμως εκτεθειμένοι. Βέβαια αντίστοιχα τα sniper rifles είναι και τα πιο δυσεύρετα όπλα.
Ο χάρτης περιέχει άφθονα σημεία με βλάστηση για να κρυφτείτε, συνεπώς πολλές φορές θα προτιμήσετε στάση prone αντί για crouch, ειδικά όταν δέχεστε πυρά και δεν έχετε κάποιο πρόχειρο σημείο κάλυψης δίπλα σας. Από εκεί και πέρα, στις ομάδες χρειάζεται καλή ομαδική συνεργασία και regroup, ώστε να μπορείτε να πλαγιοκοπείτε τους αντιπάλους σας στις μάχες (μια εύκολη τακτική για την κορυφή) και αν παίζετε σόλο το να βρίσκετε καλό loot και να αποφεύγετε τα μέρη όπου υπάρχουν πολλοί χρήστες, δεδομένου του ότι μιλάμε για Free-for-all mode, άρα σε μια περιοχή δεν ξέρεις ποτέ από πού θα σου πεταχτεί κάποιος εχθρός ενώ δεν τον είδες ή που θα έχει camperώσει κάποιος. Ανά διαστήματα κάποια σημεία του χάρτη μαρκάρονται με κόκκινο κύκλο και εκεί γίνονται βομβαρδισμοί, δείγμα του ότι θα πρέπει είτε να καλυφθείτε προσωρινά κάτω από κτίρια, είτε να απομακρυνθείτε εντελώς.
Κατά το endgame και ενώ ο χάρτης περιορίζεται, αναγκαστικά οι παίκτες ή οι ομάδες καταλήγουν να συγκρούονται και να οριζεται ένας νικητής. Τα games κρατάνε μέχρι 30-35 λεπτά και φυσικά δεν υπάρχει respawn. Αν πεθάνετε αλλάζετε server ή μένετε ως observer. Μετά από τα matches που παίζετε αποκτάτε BP, πόντους που ξοδεύετε στο να ανοίξετε crates, τα οποία σας δίνουν αντικείμενα που αλλάζουν την εξωτερική σας εμφάνιση. Θα αποκτήσετε π.χ. μπλούζες, τζιν, μπότες, καπέλα, κράνη ή ακόμα και μάσκες. Συνεπώς το PUBG δεν έχει pay-to-win χαρακτήρα καθώς δίνεις 30 ευρώ για να το αποκτήσεις και η δαπάνη σου τελειώνει εκεί.
Το σύστημα στόχευσης είναι άκρως ρεαλιστικό και κάθε όπλο έχει την δική του διόπτρα και το δικό του “κλώτσιμα”. Η κάλυψη γίνεται χειροκίνητα από εσάς, είτε παίζετε με Third-Person, είτε με First-Person κάμερα και δεν υπάρχει αυτόματη κάλυψη σε κάποιο σημείο, όπως συναντάμε σε Shooters τύπου Gears of War. Στο PUBG, καθότι έχετε μία και μόνο ευκαιρία, θα πρέπει πάντοτε να ακούτε και να προσέχετε τι συμβαίνει γύρω σας. Τα αντανακλαστικά σας και η καλή στόχευση είναι ο κύριος σύμμαχός σας. Επίσης, θα πρέπει να αξιοποιείτε σημεία κάλυψης σε θέσεις όπου περνάνε εχθροί, να ξέρετε πως θα στήσετε παγίδες, πολλές φορές να έχετε υπομονή και κάποιες να επιλέγετε το high ground ενώ κλείνει ο χάρτης, όπως μια ψηλή κορυφή βουνού ή οι πάνω όροφοι ενός κτιρίου.
Αυτό που κάνει το PUBG εθιστικό είναι η γρήγορη ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το παιχνίδι και η ποικιλία τακτικών που μπορείτε να διαλέξετε. Σαφώς παίζει ρόλο και η τύχη. Αρχικά θα πρέπει να επιλέξετε που θα προσγειωθείτε. Οι περισσότεροι παίκτες διαλέγουν τα στρατιωτικά εργοστάσια, εκεί όπου γίνεται μεγάλη σφαγή για τα βαριά όπλα και armor. Πολλοί ρισκάρουν yolo διότι αν χάσουν θα ξαναρχίσουν γρήγορα απ' την αρχή, ενώ αν κερδίσουν θα έχουν φύγει με δυνατό όπλο. Στη συνέχεια θα πρέπει πάντοτε να βρείτε ένα όχημα, μιας και η πρώτη σμίκρυνση του χάρτη συνήθως γίνεται πολύ μακριά από εσάς. Ακολούθως υπάρχει φιλοσοφία ως προς τα που θα πρέπει να μεταβείτε. Θα μπείτε για να καταλάβετε μια πόλη έγκαιρα και να αμυνθείτε ή θα μπαίνετε κάθε φορά τελευταία στιγμή στον λευκό κύκλο του χάρτη, πριν "κλείσει" ο μπλε κύκλος πίσω σας; Κάθε παίκτης και κάθε ομάδα έχουν διαφορετικές τακτικές, ενώ ακόμα κι αν δεν είστε έμπειρος παίκτης, μπορείτε με καλή τακτική να κερδίσετε, αφήνοντας πρώτα τους εχθρούς να σφαχτούν μεταξύ τους. Είναι θέμα του κατά πόσο θέλει κάποιος να ρισκάρει. Μπορεί για παράδειγμα να επιθυμεί απλά την νίκη ή να επιδιώκει κάποιο kill streak. Ωστόσο τα εναλλακτικά κάθε φορά σενάρια και το τυχαίο loot είναι που κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο. Συν τις άλλοις, το PUBG αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στα eSports, συνεπώς η προπόνηση για πολλούς έχει αρχίσει από τώρα.
Είναι θέμα performance
Το PUBG απαιτεί ένα δυνατό rig, καθώς το performance του δεν είναι το καλύτερο δυνατό. Υπήρχαν αρκετά θέματα στη beta και πολλά από αυτά διορθώθηκαν μέσα από patches, αλλά σε κάθε περίπτωση θα συναντήσετε πτώσεις σε frames, ακόμα κι αν έχετε δυνατό PC. Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να παίζετε σε χαμηλά settings για να έχετε περισσότερα frames και να διαθέτετε καλό PC και μια σύνδεση τουλάχιστον VDSL για το μικρότερο δυνατό ping. Η Bluehole χρησιμοποιεί μέχρι και region lock, πράγμα που σημαίνει ότι συνήθως θα κληρώνεστε με έλληνες, άραβες, τούρκους, βούλγαρους και γενικά gamers από τις γύρω χώρες. Θα μπορούσε να υπάρχει και δυνατότητα επιλογής server, αν και αυτό θα δημιουργούσε περαιτέρω θέματα στο performance από όσους συνδέονται από απομακρυσμένες χώρες.
Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού έχουν καλό σχεδιασμό γραφικών και animations, ενώ στα μέγιστα settings το περιβάλλον έχει ρεαλιστική απεικόνιση, τόσο στη βλάστηση όσο και στο σχεδιασμό των κτιρίων. Σαφώς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στα textures, αλλά για online game των 100 ατόμων, το επίπεδο των γραφικών είναι πολύ καλό. Ο ήχος περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς δεν υπάρχει κάποιο soundtrack ώστε να ακούτε όλους τους ήχους από πατημασιές, σφαίρες και οχήματα γύρω σας. Θα μπορούσε ωστόσο να υπάρχει κάποιο voice acting, το οποίο μάλιστα θα συνόδευε και κάποια emotes.
Τεχνικά πάντως, υπάρχουν δύο αξιοσημείωτες αδυναμίες του PUBG. Η μία είναι οι hackers, καθώς όταν μιλάμε για PC game, ειδικά στην Κίνα το hacking θερίζει. Κάποιοι για παράδειγμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν aimbot και να σας σκοτώσουν όπου κι αν σταθείτε, όσο καλά κι αν κρυφτείτε. Ακόμα και μετά το λανσάρισμα, έγιναν ban 1,5 εκατομμύρια accounts για cheating. Ένα άλλο ζήτημα είναι ορισμένα bugs, που αφορούν για παράδειγμα το loot, οχήματα που αναπηδούν άτσαλα ή που δεν επανέρχονται στη θέση τους και άλλα ευτράπελα. Ευτυχώς σε σχέση με τα «τέρατα» που είδαμε στη beta, τα περισσότερα bugs έχουν πλέον λυθεί.
Αχίλλειος πτέρνα για έναν νέο χρήστη είναι το user interface του PlayerUnknown’s Battlegrounds. Καταρχήν υπάρχει ένας βασικός πονοκέφαλος που έχει να κάνει με το ποιο όπλο θα πρέπει να προτιμήσετε έναντι κάποιου άλλου. Αν σε ένα απλό mouse over υπήρχαν ενδείξης του στυλ “Semi-Auto Rifle”, “Auto-rifle” ή “Heavy auto-rifle” θα μπορούσαμε να έχουμε μια καλύτερη εικόνα και να εξοικειωθούμε πιο γρήγορα. Αντίθετα, το πιο όπλο είναι πιο ισχυρό το βρίσκουμε αρχικά από μελέτη στατιστικών (όσο προλαβαίνουμε γιατί ο χρόνος πιέζει) και στη συνέχεια στην πράξη, καθότι πρέπει να προσέχουμε μην μας τελειώσουν οι σφαίρες και παράλληλα να μην κάνουμε θόρυβο για να μην δώσουμε στίγμα στον εχθρό. Κάτι ανάλογο ισχύει με τα attachments των όπλων και το ποιο attachment ταιριάζει με ποιο. Θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον κάποιες χρωματιστές ενδείξεις που θα σας παραπέμπουν στο που θα “κουμπώσετε” το εκάστοτε attachment, τόσο στα αντικείμενα που έχετε ήδη όσο και στα loot boxes που βρίσκετε. Το μόνο που συναντάμε είναι ένα μικρό highlight λευκού χρώματος στο οποίο με δυσκολία πέφτει το μάτι πάνω στον γκρίζο καμβά του user interface. Ο χρόνος μετράει και εδώ δεν χωρούν περαιτέρω “sandbox πινελιές”, συνεπώς η μαγική λέξη είναι μία: εξοικείωση.
Η απόλυτη Battle Royale εμπειρία
Αν ψάχνετε μια γρήγορη και διασκεδαστική εμπειρία σε ένα Online Shooter, τότε το PUBG θα σας ταιριάξει ακόμα κι αν δεν είστε fan του είδους. Πρόκειται για την καλύτερη Battle Royale εκδοχή ενός Shooter, που κατάφερε να σπάσει κάθε ρεκόρ, ακριβώς επειδή εφάρμοσε άριστα μια τόσο απλή ιδέα. Αποτελεί επίσης την τρανή απόδειξη του πως αυτή ιδέα μπορεί να εξελιχθεί σε επιτυχία και βασίστηκε στο word of mouth και το hype που δημιουργήθηκε. Όταν κάποιοι τρώνε τις ώρες τους σε άλλα Surival Shooters ώσπου να βαρεθούν, στον αντίποδα το PUBG έχει ένα γρήγορο ξεκαθάρισμα λογαριασμών μέσω διαρκούς περιορισμού της πίστας…και όποιος προλάβει.
Από εκεί και πέρα, το user interface του παιχνιδιού και το γενικότερο performance μαρτυρούν ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να βρίσκεται ακόμη σε beta. Απλά η Bluehole θέλησε να εκμεταλλευτεί την τεράστια απήχηση και να κυκλοφορήσει το PUBG εντός του 2017, στις 20 Δεκεμβρίου, ώστε να διεκδικήσει τα όποια βραβεία της αναλογούν, δεδομένου του ότι το 2018 ίσως και να μην μπορούσε να κάνει 30 εκατομμύρια πωλήσεις, άρα δεν θα είχε το ίδιο κοινό ή μπορεί μια μερίδα χρηστών να είχε κουραστεί.
Επί της ουσίας, για να σταθεί το PlayerUnknown’s Battlegrounds ως παιχνίδι, θα πρέπει να προσθέσει τόσο περισσότερους χάρτες στο ήδη υπάρχον Battle Royale mode (ήδη ετοιμάζεται ο τρίτος), όσο και περισσότερες παραλλαγές (π.χ. μάχες με ομάδες των 3 ή των 5 παικτών) ή περισσότερα modes, όπως κάποιο Elimination mode, ένα Battle Royale mode με 2 ή 3 ομάδες ή μόνιμους χάρτες χωρίς Battle Royale. Συν τις άλλοις χρειάζεται βελτίωση του performance και περιορισμός των hackers. Γενικά στο θέμα ποικιλίας υπερτερεί σε περιεχόμενο εντός του ενός mode –το οποίο έχει τελειοποιηθεί- αλλά υστερεί γενικότερα σε modes κι αυτό είναι ένα ζήτημα για κάποιον που πραγματοποιεί μια αγορά των 30 ευρώ στο Steam. Σε κάθε περίπτωση, το PUBG απευθύνεται στον σκληρό πυρήνα όσων αγαπούν τα online Shooters και σε δεύτερη φάση σε όσους συμπαθούν τα Survival games, ενώ κλείνει το μάτι και προς τους χρήστες των MMO γενικότερα.
Θετικά:
- Πρωτότυπη εφαρμογή ενός Battle Royale mode σε Shooter
- Γρήγορη δράση γεμάτη αδρεναλίνη
- Μεγάλη ποικιλία όπλων και γενικά αντικειμένων
- Καλή ποιότητα γραφικών για τα δεδομένα ενός Online Shooter
- Δυναμική αλλαγή καιρικών συνθηκών
- Δυνατότητα επιλογής
- Τυχαίος κάθε φορά περιορισμός χάρτη
Αρνητικά:
- Το performance των servers
- Κακοσχεδιασμένο user interface
- Μόλις ένα mode και δύο χάρτες
- Προβλήματα με hackers και ορισμένα bugs
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3
Όταν μια λαμπρή ιδέα συναντάει το Word of mouth τότε ο δρόμος είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Το στρώσιμο ωστόσο θα πρέπει να συνεχιστεί.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Και τέλος, δεν χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα για να πετύχεις κάτι, μέσα σε λίγα παιχνίδια θα καταφέρνεις άνετα να είσαι στην πεντάδα και μετά από μερικά ακόμα να βγαίνεις πρώτος. Συμπερασμα: αξίζει να το αγοράσω; Όχι, τουλάχιστον όπως είναι τώρα, γιατί; Γιατί από alpha έλεγαν για το netcode του παιχνιδιού και πόσο προβληματικό ήταν, μπετά και closed και open beta έλεγαν τα ίδια, release εξακολουθεί να υπάρχει το θέμα. Η ομάδα παρόλο του community δεν έκανε τίποτα και επειδή άρχισαν να ενοχλούνται και με τον φόβο να μην τους χάσουν πέταξαν καινούργιο χάρτη (που ήταν το δεύτερο θέμα στα φόρουμ). Επίσης επειδή το software που χρησιμοποιούν οι χακερς είναι τα ίδια με αυτά του cs, υπήρχαν και αυτά από Όπεν μπετα αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε τότε. Σαν παιχνιδι σόλο θα σου δώσει χαρά μέχρι να αρχίσεις να βγαίνεις πρώτος, μετά ΘΑ το βαρεθείς αλλά δεν θα μπορείς να το κάνεις refund.
Έχει ανέβει στο GameWorld.gr εδώ και καιρό.