- Reviews
- Tacoma
Tacoma
HotΈνα μυστήριο πίσω από μια διαστημική περιπέτεια.
Ένα μυστήριο πίσω από μια διαστημική περιπέτεια.
Όταν μια εταιρεία ανάπτυξης αποφασίζει να στήσει ένα νέο παιχνίδι με sci-fi θεματολογία οφείλει να αξιοποιήσει κάθε μορφής υπερσύγχρονη τεχνολογία που μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Ιδίως στην περίπτωση όπου τα γεγονότα διαδραματίζονται στο διάστημα, ο καθένας θα περίμενε να συναντήσει τα πιο προηγμένης τεχνολογίας εργαλεία, μηχανήματα και γενικότερα τεχνολογικές καινοτομίες. Έχοντας αυτά υπόψη η αμερικάνικη Fullbright προχώρησε στην δημιουργία ενός indie τίτλου με όνομα Tacoma, που αποτελεί μια μικρή περιπέτεια στο χώρο του διαστήματος.
Το ιστορικό της Fullbright από άποψη τίτλων είναι μικρό, ωστόσο αξιοσημείωτο καθώς τόσο το Minerva’s Den expansion του Bioshock 2 όσο και το Gone Home, συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και εκτιμήθηκαν από το κοινό. Κατά την διάρκεια των The Game Awards 2014 οι δημιουργοί εκμεταλλεύτηκαν τη διοργάνωση για να ανακοινώσουν το Tacoma με ένα σύντομο τρέιλερ και υποσχόμενοι πως θα προσφέρουν στον κόσμο μια άνευ προηγουμένου περιπέτεια στο διάστημα. Κατάφεραν όμως να ανταποκριθούν στα λεγόμενά τους, ή πέσανε σε καμιά μαύρη τρύπα;
Βγάλτε το φίδι μέσα από…τον σταθμό
Τα γεγονότα του παιχνιδιού όπως προείπαμε διεξάγονται πολλά χιλιόμετρα μακριά από την Γη σε έναν διαστημικό σταθμό. Εν έτη 2088, ο σταθμός Tacoma είναι ένα δημιούργημα της Venturis Corporation, έχοντας ως στόχο την μεταφορά φορτίων ανάμεσα στην Γη και των ετέρων σταθμών του διαστήματος, καθώς και την κάλυψη αναγκών και την προστασία των διαστημικών ταξιδιωτών. Ο Tacoma είναι εμπλουτισμένος με ένα εντυπωσιακό σύστημα AI με όνομα ODIN, ενώ αρκετοί άνθρωποι, διαφόρων ειδικοτήτων, ήταν μέχρι πρότινος επιβιβασμένοι σε αυτόν. Όλα όμως άλλαξαν, καθώς ένα απρόσμενο συμβάν τάραξε τις ισορροπίες και έμελε να αλλάξει τη μοίρα των ανθρώπων εντός του Tacoma. Συγκεκριμένα υπήρξε σύγκρουση του σταθμού με μετεωρίτες που αφάνισε τις ζωές των εργαζομένων εκεί και προβλημάτισε την Venturis Corporation στο έπακρο.
Εκεί λοιπόν εισέρχεστε και εσείς στο παιχνίδι καθώς μέσα από τα μάτια της πρωταγωνίστριας Amitjyoti Ferries, ή αλλιώς Amy, καλείστε να εισέλθετε στον εγκαταλελειμμένο σταθμό Tacoma και να ανακτήσετε την μονάδα επεξεργασίας του ODIN. Μέσω του συστήματος AR που έχει εγκατασταθεί στον σταθμό, η Amy έχει την δυνατότητα να μετακινηθεί σε όλη την έκταση του σταθμού και να ανακαλεί καταγεγραμμένες συνομιλίες που έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες στον σταθμό, ανακαλύπτοντας έτσι καθετί που συνέβη. Θα διαπιστώσετε ωστόσο πως τα πράγματα δεν κυλούσαν τόσο ομαλά όλες αυτές τις μέρες, ενώ το γεγονός το ότι η Amy έχει πρόσβαση σε κάθε συνομιλία που ειπώθηκε δίνει ένα τεράστιο ενδιαφέρον και τινάζει το suspense στα ύψη. Μη θέλοντας να σας αποκαλύψουμε την συνέχεια οφείλουμε να τονίσουμε πως το Tacoma περιέχει ένα πολύ καλογραμμένο σενάριο, ενώ ο τρόπος που ανακαλύπτονται όλα όσα έγιναν, το ένα μετά το άλλο, σίγουρα θα σας κρατήσουν στην εγρήγορση που οφείλει να καταφέρει μια τόσο μυστηριώδης διαστημική περιπέτεια. Βεβαίως η μικρή διάρκεια του παιχνιδιού συνεπάγεται πως προσφέρει και μια μικρού μήκους ιστορία, συμβαδίζοντας σε θέμα διάρκειας με μια ταινία του κινηματογράφου.
Η ευκαιρία σας να γίνετε αστροναύτες
Αν υπάρχει κάτι για το οποίο πρέπει να δώσουμε respect στην Fullbright είναι η διαστημική εμπειρία που προσφέρει μέσα από το Tacoma. Μέσω της κάμερας πρώτου προσώπου, και των εντυπωσιακών τεχνολογιών που εκμεταλλεύονται προσδίδουν στο παιχνίδι ένα gameplay που ανταποκρίνεται επάξια σε όλες τις φαντασιώσεις όσων θα ήθελαν να βρεθούν κάποια στιγμή στην ζωή τους σε τοπίο μακριά από την Γη. Όπως προαναφέραμε ελέγχετε την Amy, η οποία είναι άριστη γνώστρια των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων και λειτουργεί το AR του σταθμού Tacoma με αξιομνημόνευτη ευεξία. Στόχος του gameplay του Tacoma είναι η περιήγηση σας στους διάφορους θαλάμους του σταθμού έτσι ώστε να ανακαλέσετε τις καταγεγραμμένες συνομιλίες και να αντικρίσετε με τα ίδια σας τα μάτια όλα όσα έγιναν τις αιματηρές μέρες του ατυχούς δυστυχήματος. Τα διάφορα διαδραστικά panels που κάνουν την εμφάνισή τους καθ’όλη την διάρκεια του παιχνιδιού είναι εκεί για να σας βοηθήσουν και να σας εξηγήσουν κάθε είδους λεπτομέρεια, καθώς και για να ανατρέξετε σε αυτά σε περίπτωση που χρειαστεί. Φερειπείν εμφανίζονται panels που σας καλούν να ενεργοποιήσετε τις συνομιλίες, ή σας αποκαλύπτουν την ταυτότητα των ατόμων και άλλα.
Δεν υπάρχει και τεράστια ποικιλία πραγμάτων που μπορείτε να κάνετε στον σταθμό. Πέραν δηλαδή του να περιηγηθείτε ελεύθερα και να αλληλεπιδράσετε με τα διάφορα αντικείμενα του χώρου, το σημαντικότερο στοιχείο του παιχνιδιού είναι οι διάλογοι. Για την ακρίβεια είναι το βασικότερο στοιχείο του Tacoma, καθώς αφενός θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε τι συνέβη το περασμένο χρονικό διάστημα στον σταθμό και αφετέρου θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε σε άλλα δωμάτια και να ξεκλειδώσετε άλλες συνομιλίες. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε με προσοχή τα λεγόμενα όλων, αφού καθένας τους παίζει μείζονα ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων και συμμετέχει στα σίγουρα σε αρκετές κουβέντες ανάμεσα στο πλήρωμα του σταθμού. Αν δεν μείνετε συγκεντρωμένοι στους διαλόγους αυτούς, θα τα βρείτε σκούρα στην προσπάθεια σας να ξετυλίξετε το μυστήριο και στο να βάλετε (λέμε τώρα) μερικούς κωδικούς για να έχετε πρόσβαση στα δωμάτια που το απαιτούν. Οι αλλεπάλληλοι διάλογοι ενδέχεται να σας κουράσουν, ωστόσο το περιεχόμενο τους είναι αρκετά ενδιαφέρον.
Θεού θέλοντος, γραφικών επιτρέποντος, θα μιλούσαμε για την ρεαλιστικότερη αναπαράσταση διαστημικού σταθμού.
Ένα απρόσμενο μεν, ευχάριστο γεγονός που αφορά τους διαλόγους του παιχνιδιού είναι το ότι πρέπει να παρακολουθήσετε τους περισσότερους από αυτούς από διαφορετικές οπτικές γωνίες, πράγμα που θα εξιτάρει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον σας να δείτε την συνέχεια. Όλα αυτά προσδίδουν φυσικά και ένα έντονο στοιχείο ρεαλισμού μέσα σε όλη αυτήν την επιστημονική φαντασία, αφού όπως είναι φυσικό διαδραματίζονταν περισσότερες από μία συζητήσεις ταυτοχρόνως στον σταθμό. Άλλες περισσότερο αδιάφορες και άλλες…ιδιαίτερα πιασάρικες. Είναι στο χέρι σας λοιπόν το αν θα γίνετε οι κουτσομπόλες του χωριού που θα παρακολουθήσουν στενά κάθε φράση που θα ειπωθεί στον χώρο μην αφήνοντας καρφίτσα να πέσει, ή αν θα αδιαφορήσετε και θα βρεθείτε χαμένοι στο διάστημα και μην έχοντας ιδέα τι στο καλό διεξήχθη στον διαστημικό σταθμό.
Συνολικά το gameplay παρά την απλότητα του είναι παραπάνω από ικανό να σας ικανοποιήσει καθώς γνωρίζοντας τις αρμοδιότητες σας στον χώρο θα νιώσετε και εσείς την ανάγκη να μάθετε τι έγινε στην συνέχεια της ιστορίας. Έχετε μαζί σας και ορισμένα βοηθητικά panels αλλά και map που θα σας καθοδηγούν πριν από κάθε σας απόφαση. Η ίντριγκα που προσφέρουν οι διαφόρων όψεων συνομιλίες, αλλά και η συμμετοχή του AI ODIN, τον οποίο θα βαρεθείτε να βλέπετε μπροστά σας, αποτελούν την ειδοποιό διαφορά του Tacoma από τα έτερα Adventures. Ωστόσο το story χτίζεται τόσο γρήγορα και τελειώνει εξίσου τάχιστα, αλλά ενδιάμεσα μερικοί στα σίγουρα θα προλάβουν να δυσαρεστηθούν από την παθητική στάση που έχετε σε όλη την έκταση των γεγονότων.
Δεν είδαμε γραφικά από άλλο διάστημα
Γιατί να μας τα χαλάσεις εκεί ρε Tacoma; Ενώ βλέπουμε όλα όσα θέλαμε να δούμε από άποψη επιστημονικής φαντασίας, νέας τεχνολογίας, ανεπτυγμένων AI και του εντυπωσιακού συστήματος AR, τα γραφικά του παιχνιδιού δεν προσφέρουν την οπτική ολοκλήρωση που είναι ικανός ένας τίτλος με τόσες καινοτομίες να προσφέρει. Τα low poly graphics που περιέχει, δηλαδή πολύγονα πολύ χαμηλής ανάλυσης και με καθόλου λεπτομέρεια, θα σας αποξενώσουν από το υπερσύγχρονο περιβάλλον στο οποίο βρίσκεστε από την έναρξη του παιχνιδιού.
Οι χαρακτήρες από την άλλη που παρουσιάζονται μέσω ολογραμμάτων στις καταγεγραμμένες συνομιλίες, ξεχωρίζουν μέσω των διαφορετικών χρωμάτων, του ύψους και του πάχους αυτών, αφού δεν υπάρχουν περαιτέρω χαρακτηριστικά για να τους διακρίνετε. Ευτυχώς δηλαδή υπάρχει και ο ODIN να σας θυμίζει ποιος είναι ποιος, αλλά ο ίδιος είναι μια κινούμενη πυραμίδα, επίσης υπό την μορφή ολογράμματος, που θυμίζει το βελάκι που βρισκόταν ανελλιπώς πάνω από τον χαρακτήρα σας στο Sims. Ενώ δηλαδή υπάρχει όμορφος σχεδιασμός στα διάφορα δωμάτια του σταθμού, όπως κουζίνα, υπνοδωμάτια και σαλόνι ώστε να ξεχωρίζετε που βρίσκεστε εύκολα, τα γραφικά χαμηλής ποιότητας δεν ανταποκρίνονται στην οπτικό τομέα που όφειλε να περιέχει ένας τέτοιος διαστημικός τίτλος. Τουναντίον τα γραφικά του Tacoma είναι αρκετά γήινα.
Στήστε αυτί και απολαύστε
Το ηχητικό κομμάτι του Tacoma κινείται σε άκρως θετικά επίπεδα. Εκμεταλλευόμενοι το gameplay του παιχνιδιού με τους πολυάριθμους διαλόγους, αλλά και το σενάριο του, το άκουσμα των συνομιλιών εξελίσσεται με έναν πολύ ρεαλιστικό τρόπο που σας μεταφέρει και εσάς στην θέση της Amy. Το υψηλού επιπέδου voice acting προσφέρει από απλούς διαλόγους της καθημερινότητας στους οποίους ακούτε οι ίδιοι την άνεση με την οποία μιλούν οι χαρακτήρες, μέχρι και διαλόγους με παρεμβολές και προβλήματα όπως όφειλαν να υπάρχουν κατά την ατυχή σύγκρουση του σταθμού με τους μετεωρίτες.
Έτσι μπορείτε για παράδειγμα να χαλαρώσετε στους ρυθμούς της ακουστικής κιθάρας μιας εργαζόμενης στον σταθμό, αλλά και να ενθουσιαστείτε και να τρομάξετε στο άκουσμα του φόβου και των τρεμάμενων λόγων λίγο αφότου παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα. Επίσης η επικοινωνία της Amy με στο σύστημα AR και οι επιλογές αυτού συνοδεύονται από μικρά ηχητικά εφέ που έρχονται για να σπάσουν το παγωμένο κλίμα που καλύπτει τον εγκαταλελειμμένο σταθμό. Αν κατά την διάρκεια των παρεμβολών που υπήρξαν δεν είχαμε ορισμένους ενοχλητικούς ήχους που θα σας κάνουν να ανατριχιάσετε με την κακή έννοια, θα μιλούσαμε για ένα άψογο ηχητικό τομέα.
Όχι και τόσο διαγαλαξιακό
Συνοψίζοντας, το Tacoma αποτελεί στα σίγουρα μια όμορφη ιστορία που καθένας που του δίνεται η ευκαιρία θα πρέπει να εξερευνήσει. Το απλό gameplay σε συνδυασμό με τους ρεαλιστικούς ήχους και την εμφάνιση όλων των προηγμένων συστημάτων δικαιολογούν επάξια το sci-fi στοιχείο που τόσο πολλοί παινεύονταν στην Fullbright ότι θα αξιοποιήσουν. Από κει και πέρα η χαμηλή ποιότητα των γραφικών είναι αισθητή, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν άτομα που δεν θα εναρμονιστούν με το πρωτότυπο του gameplay και θα κουραστούν από τους διαλόγους. Κ
Αν λάβουμε υπόψη την πολύ μικρή διάρκεια του παιχνιδιού ενδέχεται για άλλους να τελειώσει πολύ νωρίτερα απ’ όσο θα ήθελαν. Για την ακρίβεια, για κάποιον που έχει πιάσει το νόημα του πώς λειτουργεί το παιχνίδι και του τι πρέπει να κάνετε για να προχωρήσετε, ένα χρονικό διάστημα 2-3 ωρών είναι υπέρ αρκετό για να ολοκληρώσετε το Tacoma. Αυτό βέβαια συνεπάγεται κι ένα κόστος μόλις 20 ευρώ. Εν κατακλείδι, παρ’ ότι είχε προοπτικές να λάμψει με το βάθος του σεναρίου του και το διαφορετικό gameplay, οι υπόλοιποι τομείς το υποβάθμισαν και το κράτησαν στα...γήινα επίπεδα που τόσο πολύ προσπάθησαν εκεί στην Fullbright να αποφύγουν.
Θετικά:
- Πρωτότυπο gameplay
- Πολύ ενδιαφέρον σενάριο
- Ικανοποιητική απεικόνιση της απαιτούμενης προηγμένης τεχνολογίας
Αρνητικά:
- Πολύ μικρή διάρκεια
- Μέτρια γραφικά
- Ορισμένοι ενοχλητικοί ήχοι
- Πολυάριθμοι διάλογοι
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 4.5
Γενικά: 6.9
Μια διαστημική περιπέτεια που δυστυχώς τελειώνει σύντομα μη προλαβαίνοντας να εντυπωσιάσει.
Γιάννης Σιδηρόπουλος
Comments