Metroid: Samus Returns

Hot
Ανδρέας Γρυπάρης
REVIEWED ON 3DS  

Επιστροφή στον πλανήτη SR388.

Επιστροφή στον πλανήτη SR388.

Επιστροφή στον πλανήτη SR388.

Η σειρά Metroid μπορεί να χωριστεί σε δύο εποχές, θέτοντας ως σημείο αναφοράς το Metroid Prime που κυκλοφόρησε το 2003 στο GameCube. H μετάβαση στις τρεις διαστάσεις που συντελέστηκε εκείνη τη χρονιά και η υιοθέτηση της first-person οπτικής μας χάρισε ένα από τα καλύτερα video games όλων των εποχών, παρόλα αυτά υπήρξαν αρκετοί παίκτες που νοσταλγούσαν τα πρώτα τέσσερα side-scrolling κεφάλαια της σειράς. Σε αυτά συναντάμε το εξίσου μνημειώδες Super Metroid του Super NES, του οποίου η κληρονομιά είναι έκδηλη στις μέρες μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον η αγορά έχει κατακλυστεί από πάσης φύσεως Metroidvania ή από τίτλους που καπηλεύονται αυτή την... ταμπέλα για να προσελκύσουν ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.

Είναι άξιο απορίας το πως η Nintendo βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά δεν φρόντισε να μας χαρίσει ένα νέο side-scrolling Metroid. Ενδεχομένως ακόμη να... κοιμόταν τον ύπνο τον βαθύ, αν δεν κυκλοφορούσε το AM2R (Another Metroid 2 Remake), ένα ανεπίσημο remake του Metroid II: Return of Samus. Πριν από ένα χρόνο η ανάπτυξη του AM2R τερματίστηκε όταν ο δημιουργός του, Milton Guasti, έλαβε το... ραβασάκι από τη Nintendo και τον Ιούνιο η ιαπωνική εταιρεία μας παρουσίασε στην E3 το Metroid: Samus Returns, το επίσημο δηλαδή remake του Metroid II που είχε κυκλοφορήσει το 1992 στο Game Boy.

image


Στο εν λόγω remake η Nintendo συνεργάστηκε με τη MercurySteam, μια εταιρεία που είναι κυρίως γνωστή για τη δουλειά της στην σειρά Castlevania: Lords of Shadow. H ισπανική εταιρεία είχε εργαστεί στο απογοητευτικό Castlevania: Lords of Shadow: Mirror of Fate του 3DS και ως εκ τούτου υπήρξαν κάποιοι φόβοι για το κατά πόσο θα μπορούσε αυτή την φορά να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μας. Ευτυχώς οι φόβοι μας δεν επιβεβαιώθηκαν, αφού το Metroid: Samus Returns σέβεται απόλυτα την κληρονομιά της σειράς και αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση αγοράς για τους κατόχους του 3DS.

Αποστολή εξολόθρευσης
To Metroid: Samus Returns έχει το ίδιο ακριβώς σενάριο με την πρωτότυπη έκδοση του για το Game Boy, το οποίο ακολουθεί τα γεγονότα του πρώτου Metroid. Χρονικά βρισκόμαστε στο έτος 20X5 λίγο μετά την εξολόθρευση της Mother Brain, αρχηγού των Space Pirates, από την μισθοφόρο Samus Aran. Θυμίζουμε ότι στο Metroid οι Space Pirates είχαν προσπαθήσει να χρησιμοποιήσουν τα Metroids, μια σειρά παρασιτικών οργανισμών, προς όφελός του και να σπείρουν τον τρόμο στο γαλαξία. H Galactic Federation αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο που ελοχεύει από την ανεξέλεγκτη εξάπλωση των Metroids αποφασίζει να στείλει μια ομάδα στον γηγενή πλανήτη τους τον SR388 για να ερευνήσει. Η ομάδα αυτή επιβεβαιώνει την παρουσία των Metroids στον πλανήτη, αλλά σύντομα τα ίχνη της χάνονται. Κατόπιν αυτού, η Galactic Federation επιστρατεύει για μια ακόμη φορά την Samus Aran, η οποία προσεδαφίζεται στον SR388 με ένα και μόνο στόχο, την εξολόθρευση όλων των Metroids.


H αφήγηση των παραπάνω γεγονότων γίνεται μέσα από ένα αρκετά εντυπωσιακό εισαγωγικό cutscene, στο οποίο εντοπίζονται και τα μοναδικά voice-overs του Metroid: Samus Returns. Το κατά πόσο θα μπορούσαν να προστεθούν επιπλέον voice-overs είναι ένα θέμα που σηκώνει μεγάλη συζήτηση, εντούτοις η επιλογή της Nintendo να κρατήσει... σιωπηλή της Samus είναι απολύτως δικαιολογημένη μόνο και μόνο από πλευράς σεβασμού στο πρωτότυπο Metroid II.

Αναζητώντας το DNA των Metroids
O βασικός στόχος σας στο Metroid: Samus Returns είναι εξαρχής ξεκάθαρος, αφού θα πρέπει να εξολοθρεύσετε 50 συνολικά Metroids για να δείτε τα credits και να ξεκλειδώσετε το Hard επίπεδο δυσκολίας. Για να βρείτε τα εξωγήινα αυτά πλάσματα θα χρειαστεί να εξερευνήσετε διεξοδικά τον χάρτη του παιχνιδιού, ο οποίος σημειωτέων είναι μεγαλύτερος από αυτόν του πρωτότυπου. Σε συγκεκριμένα σημεία θα συναντήσετε διάφορους βωμούς, οι οποίοι “μπλοκάρουν” την πρόοδο σας προς τα έγκατα του πλανήτη. Για να αποκτήσετε πρόσβαση στα ενδότερα του SR388 θα πρέπει να συγκεντρώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από το DNA (το κερδίζετε κάθε φορά που σκοτώνετε ένα Metroid) των Metroids, έτσι ώστε να ενεργοποιήσετε τον εκάστοτε βωμό και να προχωρήσετε παρακάτω. Λόγου χάρη στον πρώτο βωμό θέλετε τρία DNA, στο δεύτερο πέντε, στον τρίτο οχτώ κ.ο.κ.

image


Οι αναμετρήσεις σας με τα Metroids μπορούν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως boss fights. Τα πλάσματα αυτά χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες και αντίστοιχα επιτίθενται με διαφορετικούς τρόπους. Υπάρχουν περιπτώσεις που θα αντιμετωπίσετε τον ίδιο ακριβώς τύπο πλάσματος 5-6 φορές, κυρίως στην αρχή του playthrough σας, αλλά στην πορεία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία. Το μυστικό της επιτυχίας στα boss fights είναι να έχετε επαρκή hit points και πυραύλους, να αναγνωρίσετε τους τρόπους επίθεσης των διαφορετικών Metroids και να αντεπιτεθείτε την κατάλληλη χρονική στιγμή.

Ένα remake μεγαλύτερο σε έκταση και διάρκεια και με μια σειρά νέων μηχανισμών που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay.


Τα νέα στοιχεία

Στο σημείο αυτό είναι η κατάλληλη στιγμή να αναφερθούμε στον counterattack μηχανισμό του Metroid: Samus Returns, ο οποίος αποτελεί μια από τις βασικότερες προσθήκες που συναντάμε στους μηχανισμούς του gameplay. Για να ενεργοποιήσετε τον μηχανισμό αυτό θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί Χ ακριβώς πριν δεχθείτε ένα hit από τους αντιπάλους σας. Αν εκτελέσετε με επιτυχία το counterattack σας, θα “ζαλίσετε” (stun) προσωρινά τόσο τους απλούς εχθρούς, όσο και τα bosses και στην πορεία θα έχετε την ευκαιρία να τους προκαλέσετε critical damage.

image


O δεύτερος νέος μηχανισμός που συναντάμε εδώ είναι το λεγόμενο free aim, ο οποίος επιτρέπει στόχευση 360 μοιρών, όσο κρατάτε πατημένο το αριστερό shoulder κουμπί της κονσόλας σας. Σε σύγκριση με το Metroid II: Return of Samus, η στόχευση είναι πολύ πιο εύκολη, αλλά σε καμία περίπτωση ιδανική. Οι πιο έμπειροι παίκτες, όσοι δηλαδή έχουν παίξει τα πρώτα κεφάλαια της σειράς, θα συνηθίσουν γρήγορα το μοντέλο χειρισμού, όσοι όμως παίζουν για πρώτη φορά ένα side-scrolling Metroid θα αργήσουν να εγκλιματιστούν. Για παράδειγμα, αν θέλετε να στοχεύσετε μέσω του free aim και να εκτοξεύσετε πυραύλους θα πρέπει να κρατάτε πατημένα και τα δύο shoulder κουμπιά της κονσόλας, μετακινώντας παράλληλα τον αναλογικό μοχλό της. Αν υποθέσουμε τώρα ότι θέλετε να αλλάξετε τον τύπο του beam σας (λόγου χάρη από laser σε ice beam), ενώ στοχεύετε σε free aim θα πρέπει να πατήσετε το κατάλληλο εικονίδιο στην οθόνη αφής της κονσόλας σας.

Στο ρεπερτόριο της Samus έχουν προστεθεί και τα Aeion abilities, όπως το Scan Pulse και το Lightning Armor. Θέλουμε να σταθούμε στο Scan Pulse, το οποίο σας επιτρέπει να κάνετε scan σε μια περιοχή αποκαλύπτοντας τον γύρω χάρτη, αλλά και να εντοπίσετε τα blocks που μπορείτε να καταστρέψετε για να αποκτήσετε πρόσβαση στις κρυφές περιοχές του παιχνιδιού. Στην περίπτωση που έχετε ασχοληθεί με την πρωτότυπη έκδοση η χρήση του μηχανισμού αυτού σας λύνει τα χέρια, αφού είναι μάλλον απίθανο να θυμάστε που βρίσκονται οι κρυφές περιοχές 25 χρόνια μετά την κυκλοφορία του Metroid II. Η αλόγιστη όμως χρήση του Scan Pulse καταστρέφει ουσιαστικά την μαγεία του παιχνιδιού και το αίσθημα της ολοκλήρωσης που σας διακατέχει όταν ανακαλύπτετε μια κρυφή περιοχή.

image


Ενδεχομένως οι developers να πρόσθεσαν αυτό τον μηχανισμό, με στόχο να κάνουν το Metroid: Samus Returns πιο προσβάσιμο στους νέους παίκτες. Όποια κι αν ήταν η πρόθεσή τους όμως είναι σαφές ότι το Scan Pulse υπονομεύει το exploration στοιχείο και παράλληλα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στη συνολική διάρκεια του game, όσο και στον βαθμό πρόκλησής του. Με συχνή χρήση του Scan Pulse η διάρκεια του Metroid: Samus Returns μετά βίας ξεπερνά τις 12-14 ώρες και μειώνεται σημαντικά ο βαθμός δυσκολίας του, αφού εκτός κι αν είστε τυφλοί θα βρείτε πολύ εύκολα τα επιπλέον energy και missile tanks που αυξάνουν τα αποθέματα των hit points σας και των πυρομαχικών σας, οπότε η ηρωίδα σας θα γίνει σύντομα overpowered.

H προσθήκη του Scan Pulse μπορεί να μας άφησε ανάμικτες εντυπώσεις, εντούτοις είδαμε με καλό μάτι την προσθήκη του fast travel μηχανισμού μέσω των σχετικών σταθμών τηλεμεταφοράς. O μηχανισμός αυτός δεν υπήρχε στο πρωτότυπο, ωθώντας σας στο να κάνετε συνεχώς backtracking, αλλά αντίθετα δίνει το παρόν σε όλα τα σύγχρονα Metroidvania της αγοράς. Με το fast travel η διαδικασία της εξερεύνησης και της επιστροφής στων τοποθεσιών που έχετε ήδη εξερευνήσει με στόχο να βρείτε όλα τα power ups που είτε διέφυγαν την προσοχής σας, είτε χρειάζονταν ένα συγκεκριμένο ability για να τα αποκτήσετε είναι πλέον παιχνιδάκι. Μιας και αναφερθήκαμε στα abilities να προσθέσουμε ότι η Samus “αναβαθμίζεται” αποκτώντας πρόσβαση σε νέα καλούδια που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay. Για παράδειγμα με το spider ball μπορείτε να σκαρφαλώσετε με τη μορφή μπάλας πάνω στους τοίχους, με το ice beam δύναται να παγώσετε τους εχθρούς σας και να τους χρησιμοποιήσετε ως πλατφόρμες για να πηδήξετε ψηλότερα, η varia suit σας επιτρέπει να μετακινηθείτε σε περιοχές που επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες κ.ο.κ.


Ωθώντας στα άκρα το hardware
To Metroid: Samus Returns είναι ένας από τους πιο άρτιους από τεχνικής πλευράς, αλλά και πιο όμορφους τίτλους που έχουμε δει στη φορητή κονσόλα της Nintendo. Φυσικά δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα σύγκρισης με την πρωτότυπη έκδοση του Game Boy. H νέα δουλειά της MercurySteam υιοθετεί την side-scrolling οπτική των πρώτων κεφαλαίων της σειράς, εντούτοις οι εχθροί, η Samus και το περιβάλλον αποδίδονται καθαρά σε 3D. Παίζοντας με το 3D εφέ της κονσόλας στο μέγιστο επίπεδο μείναμε πραγματικά έκπληκτοι από την λεπτομερή απεικόνιση που υπάρχει στο background. Σε κάποιες περιοχές είδαμε γεωθερμικούς πίδακες που... έφτυναν ατμό, σε κάποιες άλλες παρατηρήσαμε γιγάντια πλάσματα να απολαμβάνουν το μπάνιο τους σε εξωγήινες λίμνες και γενικώς ο συνολικός σχεδιασμών των επιπέδων αλλάζει συνεχώς θεματολογία.

Σε καθαρά τεχνικό επίπεδο επίσης είχαμε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις, αφού το frame rate δεν παρουσιάζει διακυμάνσεις. Σε εξαιρετικά επίπεδα (πάντα για τα δεδομένα του 3DS) κινείται τόσο το texture filtering, όσο και η ποιότητα των particle effects. To soundtrack απαρτίζεται στην πλειοψηφία του από διάφορες επανεκτελέσεις των πρωτότυπων μουσικών θεμάτων, των οποίων η ποιότητα είναι υπεράνω πάσας κριτικής, χωρίς φυσικά να θέλουμε να αδικήσουμε τις υπέροχες νέες συνθέσεις του Daisuke Matsuoka (Donkey Kong Country: Tropical Freeze).

image


“Καλώς όρισες Samus”

Εάν συγκαταλέγεστε στους λάτρεις της σειράς Metroid ή σε αυτούς των Metroidvania το Metroid: Samus Returns θα πρέπει δίχως δεύτερη σκέψη να προστεθεί στη συλλογή σας. Οι όποιοι φόβοι υπήρχαν για την ποιότητά του, εξανεμίστηκαν όταν η Samus πάτησε για πρώτη φορά το πόδι της στον SR388. Οι νέοι μηχανισμοί που εισάγονται εδώ με εξαίρεση το Scan Pulse ωφελούν σημαντικά το gameplay και αποδεικνύουν ότι η σειρά μπορεί να πορευτεί στο μέλλον και πέρα από την first-person οπτική των Metroid Prime. Το Metroid: Samus Returns είναι ένα πραγματικό "κόσμημα", τόσο για την δημοφιλή σειρά, όσο και για την πλούσια "βιβλιοθήκη" του 3DS.

Θετικά:
- Μεγάλη ποικιλία σε αναβαθμίσεις και abilities
- Τεράστιος χάρτης με δεκάδες κρυφά περάσματα
- Υπέροχη μουσική επένδυση
- Η προσθήκη του fast travel
- Τα counterattacks προσθέτουν βάθος στο σύστημα μάχης
- Η δυνατότητα στόχευσης προς όλες τις κατευθύνσεις
- Πανέμορφο οπτικά, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το 3D εφέ της κονσόλας

Αρνητικά:
- Το Scan Pulse χαλά τη μαγεία της εξερεύνησης
- Σχετικά δύστροπo μοντέλο χειρισμού
- Η Samus γίνεται σύντομα overpowered με τις ανάλογες επιπτώσεις στον βαθμό πρόκλησης

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.3

Ένα αξιόλογο remake που δεν διστάζει να μπει στα... χωράφια των σύγχρονων Metroidvania και να διεκδικήσει την περίοπτη θέση που του αρμόζει.

Ανδρέας Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Cheese (Level6) 30/09/2017 19:30
Φοβερό review Ανδρέα! Το αγόρασα από τις πρώτες μέρες και το τερμάτισα την δεύτερη.Ξεσκούριασα το 3DS...για μένα από τα λίγα remakes που αξίζουν εκεί έξω (του έβαλα 8.5 μιας και ειμαι fan της σειράς :-) )
Score  8.2
8.28 User Score
(9  votes)
User Reviews 0
Genre: Action-Adventure
Developer: MercurySteam, Nintendo EPD
Publisher: Nintendo
Διάθεση: The Console Club (210-2810019)
Players: 1
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2017-09-15
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)