Farpoint

Hot
REVIEWED ON PS4  

Αραχνοφοβία στο διάστημα.

Αραχνοφοβία στο διάστημα.

Αραχνοφοβία στο διάστημα.

Tα όπλα στα video games είναι πάντοτε ιδιαίτερα, δυνατά, ευφάνταστα, εντυπωσιακά και αρκετά από αυτά ιστορικά. Θυμάμαι συζητήσεις με φίλους/φίλες gamers όπου ο καθένας μας απαριθμούσε πόσα όπλα γνωρίζει και στο τέλος ανέφερε το αγαπημένο του. Ποτέ δεν είχαμε την ευκαιρία να νιώσουμε πως κρατάμε πραγματικά ένα όπλο και ότι ελέγχουμε τον χαρακτήρα μας σαν να παίζουμε εμείς. Πάντοτε μέναμε στην στόχευση με το ποντίκι για PC games ή την αλλαγή κάμερας και προσανατολισμού με το analog stick για κονσόλες.

Στο παρελθόν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε χειριστήρια τα οποία είχαν την μορφή όπλου όπως για παράδειγμα μια ειδική έκδοση για το Time Crisis ή ακόμα καλύτερα το πλαστικό και γκρι “όπλο” από το Duck Hunt παλιά στο NES. Με το Duck Hunt Gun θυμάμαι η στόχευση δεν ήταν σωστή, η σκανδάλη μετά από λίγο καιρό κολλούσε (από τα Cheetos ή επειδή χαλούσε το ελατήριο, ακόμα δεν είμαι σίγουρη) και η όλη εμπειρία έδειχνε πως υπάρχει η ιδέα αλλά όχι η κατάλληλη τεχνολογία.

Η νεοσύστατη Impulse Gear υποσχέθηκε να φέρει τα aim controls σε άλλο επίπεδο και συνεργάζεται με την Sony για να προσφέρει έναν ΑΑΑ VR τίτλο. Λόγος γίνεται λοιπόν για το Farpoint, ένα FPS τοποθετημένο στο μέλλον στο οποίο αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός στρατιώτη-αστροναύτη. Τα καλά νέα είναι ότι θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τοσο το VR Aim Controller, όσο και το DualShock 4 ως όπλο για να παίξουμε. Τα κακά νέα είναι πως το Farpoint προσφέρει ιδανική εμπειρία με το Aim Controller και το bundle φτάνει τα 80 ευρώ. Σε αυτό προστίθεται και το κόστος του PS VR συν της PlayStation κάμερας. Εμείς παίξαμε το Farpoint και σας μεταφέρουμε τις εμπειρίες και σκέψεις μας πάνω σε αυτό.

Παράλληλο σύμπαν
Σύμφωνα με το σενάριο, αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός στρατιώτη-αστροναύτη όπου με την ομάδα σας πρέπει να βρείτε τι πάει λάθος σε ένα μακρινό σημείο του ηλιακού συστήματος. Κάπως τα πράγματα πάνε στραβά (όλως τυχαίως) και αλλάζετε σύμπαν μέσα από μια σκουληκότρυπα. Σε μια εντελώς άγνωστη περιοχή για εσάς και έναν πλανήτη που δεν γνωρίζετε, θα πρέπει να επιβιώσετε και να είστε έτοιμοι για κάθε αναμέτρηση. Η ιστορία εξελίσσεται μέσα από ολογράμματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας και βλέπετε τι έχουν κάνει προηγούμενοι στρατιώτες.

Δεν θα λέγαμε πως η ιστορία προσφέρει κάτι το συναρπαστικό και για να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας, δεν είναι αυτό που θέλουμε να δούμε στο Farpoint. Λόγος για να αγοράσει κανείς τον τίτλο είναι πρώτον η VR εμπειρία και δεύτερον η χρήση του Aim Controller, κάτι που θα μας κάνει να νιώθουμε πιο cool τυπάκια βγαλμένα από ταινίες για όση ώρα παίξουμε. Παρόλα αυτά, σε συγκεκριμένα σημεία η ιστορία κάνει περίεργες αλλαγές και οι ηθοποιοί περνάνε αρκετά πιστευτά αυτό που θέλουν.

Σου αρέσουν οι αράχνες;
Μπαίνοντας στο Farpoint ξεκίνησα σε έναν πλανήτη όπου κυριαρχεί το κόκκινο, κάτι που μου θύμισε αρκετά τον πλανήτη Άρη. Θυμιζω όμως ότι βρισκόμαστε σε άγνωστο έδαφος σε άλλο σύμπαν οπότε ο Άρης είναι ένα μακρινό όνειρο καθώς πέρα από το γεγονός πως βρίσκεται κοντά στην Γη, δεν έχει και αράχνες. Ναι, μια αράχνη μας καλωσόρισε χωρίς να ντραπεί καθόλου. Κανόνισε να πεταχτεί πάνω μας και να μας δώσει από αυτά τα ρουφηχτά φιλιά της θείας από το χωριό. Ως άτομο με αραχνοφοβία, η πρώτη αντίδραση ήταν να πετάξω το PS VR headset και να τρέξω προς κάποια περίεργη κατεύθυνση μέχρι να περάσει το αρχικό shock.

Έχω να σας πω ειλικρινά πως αν έχετε σοβαρή αραχνοφοβία σαν εμένα, δεν σας προτείνω το Farpoint. Oι αράχνες είναι παντού, άλλες μεγάλες, άλλες μικρές, άλλες απλά πετάνε δηλητήριο από μακριά. Όχι το Farpoint δεν είναι ούτε τρόπος θεραπείας και αντιμετώπισης της αραχνοφοβίας, ούτε ευκαιρία να ξεπεράσετε τον εαυτό σας. Εάν όμως δεν έχετε καμία φοβία ως προς αυτά τα τέρατα, τότε θα έχετε μια ιδιαίτερα διασκεδαστική εμπειρία. Οι μικρές αράχνες αρέσκονται στο να πετάγονται πάνω μας ενώ οι μεγάλες περπατάνε αργά και μεθοδικά, δίνοντας αρκετό χρόνο να σκεφτούμε πως θα τις αντιμετωπίσουμε. Με τις μικρές η καλύτερη τακτική θα ήταν να τις πυροβολήσουμε όσο είναι ακόμα μακριά μας.

Επειδή όμως δεν έχουμε γεννηθεί όλοι σκοπευτές, την στιγμή που πετάγονται πάνω σας, πριν πλησιάσουν επικίνδυνα, έχετε ένα σταθερό σημείο για να βαρέσετε. Οι μεγάλες και αργές αράχνες δεν πεθαίνουν εύκολα και καλό θα ήταν να τις αντιμετωπίσετε με το shotgun σας. Όσο για τις φιλενάδες που πετάνε δηλητηριώδη projectiles από μακριά, στην αρχή πίστευα ότι έπρεπε να χτυπάω όλα τα βλήμματα και να τις πλησιάσω σιγά σιγά αλλά μετά κατάλαβα ότι απλά πρέπει ν αποφεύγω και να πυροβολάω ασταμάτητα.

Με το καλημέρα οι αράχνες έρχονται πάνω σου και σε περίπτωση που δεν τις πυροβολήσεις πριν σε φτάσουν, θα δεις το ανοιχτό κόκκινο στόμα τους μπροστά στα μάτια σου.

Όπλα και σημεία κάλυψης
Το gameplay φυσικά είναι πιο πλούσιο από αυτό. Στις πρώτες πίστες θα δείτε αράχνες που σας βλέπουν ως snack ή ως το κυρίως γεύμα τους, ανάλογα με το μέγεθός τους. Στη συνέχεια θα έρθει μια ποικιλία εχθρών, πιο επικίνδυνων από των πολύποδων φίλων μας καθώς θα κρατούν όπλα! Εκεί θα πρέπει να σκεφτείτε πιο στρατηγικά και να πνίξετε τον inner Rambo σας. Στο Farpoint, όσο προχωράτε προς το φινάλε η πρόκληση ανεβαίνει καθώς μετά τις αρχικές αράχνες θα αντιμετωπίσετε τόσο δίποδα ρομπότ ίσα με το μέγεθός σας, όσο και λίγο μεγαλύτερα mechs. Με βάση την προοδευτική ανάπτυξη των εχθρών, θα περιμέναμε κάποια στιγμή να βρούμε εχθρούς που θα προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση. Δίνεται λοιπόν η εντύπωση ότι το Farpoint ολοκληρώθηκε και βγήκε στο εμπόριο κάπως πιο γρήγορα απ' ότι θα έπρεπε, καθώς υπό άλλες συνθήκες θα είχε μεγαλύτερη διάρκεια και ποικιλία εχθρών.

Εδώ έρχεται να βοηθήσει και το ίδιο το Farpoint. Στην αρχή ξεκινάμε με ένα Assault Rifle και ένα Shotgun για να κάνουμε την δουλειά μας. Με τα δύο αυτά όπλα, πατώντας το R1 πυροβολάμε ενώ με το L2 πετάμε τις πιο βαριές επιθέσεις. Το κάθε όπλο “λάμπει” όταν είναι η κατάλληλη ευκαιρία με το Assault να κάνει άριστη δουλειά με τους μικρούς και ευκίνητους στόχους ενώ το Shotgun να είναι ιδανικό για κοντινή και πιο σταθερή χρήση. Αργότερα θα πάρουμε και Sniper Rifle το οποίο χρειάζεται για όταν θα έχουμε οπλισμένους αντιπάλους και θα πρέπει κάπως να τους ξεφορτωθούμε χωρίς να μας την πέσει ολόκληρος στρατός.

Πριν από κρίσιμα σημεία τα οποία δυσκολεύουν και κρατάνε αρκετή ώρα, αν προσέξουμε θα δούμε σε κάποια γωνία ότι κρύβονται πυρομαχικά. Αυτή είναι μια κλασική και γνώριμη τακτική των FPS games με campaign όπου έχουμε την ευκαιρία πριν από ένα δύσκολο σημείο να αλλάξουμε τα όπλα μας, να προμηθευτούμε σφαίρες και να εξοπλιστούμε ανάλογα. Τα κρίσιμα σημεία δεν είναι πάντοτε απαραίτητα τα boss fights αλλά σίγουρα συγκαταλέγονται και αυτά. Τα περισσότερα boss fights δεν είναι κάτι το δύσκολο αλλά απαιτούν πολύ spam και σωστό σύστημα κάλυψης. Για παράδειγμα, το περιβάλλον μας βοηθάει αρκετά με τεράστιους βράχους να μας κρύβουν, δίνοντας μερικά δευτερόλεπτα για να ηρεμήσουμε.

Ο τρελός χειρισμός
Ο χειρισμός του Farpoint με το Aim Controller είναι το κάτι άλλο. Στην αρχή το σύστημα επιβεβαιώνεται ότι βρίσκεστε εντός του πεδίου προβολής της κάμερας και ότι το χειριστήριό σας λειτουργεί σωστά. Έπειτα, ξεκινάτε την ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα εμπειρία του να κρατάτε ένα όπλο, να το δείτε από όλες τις πλευρές, να το σηκώσετε, να δείτε μέχρι που σας παίρνει να προχωρήσετε. Ακόμα πιο ωραίο είναι το σημείο όπου πλησιάζετε το controller στο μάτι σας για να δείτε μέσα από το σκόπευτρο. Γενικότερα νιώθετε σαν να κουβαλάτε ένα πραγματικό όπλο χωρίς το βάρος του. Τις περισσότερες φορές βρήκαμε τον εαυτό μας να έχει αλλάξει κατά πολύ αρχική θέση.

Ξεκινάμε κοιτώντας την τηλεόραση και την PS Camera και καταλήγουμε γυρισμένοι σχεδόν από την άλλη και λίγο πριν τραβήξουμε κάτω το PS VR. Κάποια στοιχεία ρεαλισμού, το γρήγορο gameplay και τα αντανακλαστικά που χρειάζονται για να αντιμετωπίσετε την απειλή, είναι αρκετά για να βγείτε εκτός πεδίου της κάμερας και να δείτε την αντίστοιχη ένδειξη που προστάζει να ξαναβρεθείτε στο σωστό σημείο. Θα έλεγα πάντως πως μου άρεσε η αίσθηση που δίνει το χειριστήριο-όπλο σε συνδυασμό με την VR εμπειρία. Είναι εκείνη η περίεργη στιγμή που νιώθεις ήρωας και στους άλλους στο δωμάτιο φυσικά μοιάζεις λίγο χαζούλης.

Ένας νέος πλανήτης
Το Farpoint είναι σίγουρα το καλύτερο οπτικά FPS στο PS VR. Θα μπορούσε μάλιστα να θεωρηθεί και ο πιο ωραίος τίτλος του PlayStation VR αν και ανταγωνίζεται για την πρώτη θέση αρκετά σκληρά το Robinson: The Journey. Υπάρχει σωστό scaling του περιβάλλοντος με τεράστια βουνά, μεγάλους βράχους για να καλυφθείτε και μικρότερα εμπόδια για να σας βάλουν στον κόπο να βρείτε άλλον δρόμο να περάσετε. Το Farpoint τρέχει στα 60 fps, bugs στο οπτικό κομμάτι δεν παρατηρήσαμε ούτε θέματα με clipping όπως έχει γίνει σε άλλα PS VR games και δεν προκαλεί motion sickness.

H εμπειρία του Farpoint είναι ιδιαίτερα ρεαλιστική σε διάφορα κομμάτια. Ορισμένα περιβάλλοντα νιώθουμε ότι επαναλαμβάνονται αλλά τις περισσότερες φορές θα δούμε κάτι νέο όπως μια τεράστια σπηλιά, ένα αχανές λευκό τοπίο, μια πέτρινη αρένα. Όλα αυτά προσθέτουν αρκετά στο Farpoint και μας κάνουν όντως να νιώθουμε κομμάτι του σύμπαντός του. Ο τρόπος που συνδυάζεται το story με την δράση είναι επίσης ιδιαίτερα ωραίος αφού έπειτα από μια κουραστική πάλη, έρχεται η ηρεμία με ένα ολόγραμμα.

ΤΟ VR ένα βήμα μπροστά
Όποια και αν είναι η προτίμησή σας στο gaming, PC ή κονσόλες, δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι το Farpoint τραβάει την προσοχή. Ακόμα και αν δεν έχετε σκοπό να το αγοράσετε ή να το παίξετε σε κάποιον φίλο σας, σίγουρα έχετε μπει στον κόπο να δείτε ένα τρέιλερ και στην ψυχολογία του πως θα είναι να το παίζεις. Το VR gaming έχει κάνει κάποια βήματα μέχρι στιγμής αλλά σπάνια θα δούμε τίτλο που να θεωρηθεί ΑΑΑ και να μην έχει πολλά αρνητικά.

Το Farpoint καταφέρνει να συνδυάσει το εθιστικό gameplay με όμορφα γραφικά, VR εμπειρία και Aim controller με αποτέλεσμα να το κάνει απαραίτητο τίτλο για τους κατόχους του PS VR. Η διάρκειά του δεν είναι ικανοποιητική αφού με το ζόρι θα ξεπεράσει τις πέντε ώρες και αυτό δεν είναι καθόλου καλό για το replayability. Γενικότερα εάν με ρωτούσε κάποιος τι πραγματικά πιστεύω για το Farpoint θα του απαντούσα πως από όλους τους PS VR τίτλους που έχω παίξει, αυτός με έβαλε περισσότερο στο κλίμα χάρις στο Aim controller. Από την άλλη, εάν έπαιζα τον ίδιο τίτλο με το Dualshock 4 δεν θα ήταν το ίδιο συναρπαστικό. Οπότε κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι θέλω να δω περισσότερα PS VR games που να κάνουν χρήση του Aim controller και φυσικά ένα Farpoint 2.

Θετικά:
- 60fps χωρίς motion sickness
- Ενδιαφέρουσες μάχες
- Σωστός χειρισμός και ανταπόκριση

Αρνητικά:
- Βαρετό σενάριο
- Έλλειψη ποικιλίας αντιπάλων
- Μικρή διάρκεια

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5 
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 5.5
Γενικά: 7.2

Ένα FPS που φέρνει τον φόβο και την δράση στο σαλόνι μας.

Χριστιάνα Θάνου

NEWS   VIEW ALL

Farpoint

[Αρχική δημοσίευση: 14/6/16] Στην press conference της Sony στην E3 2016 είχαμε την ευκαιρία να δούμε το Farpoint, ένα Shooter για το Playstation VR που βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης από την Imp...
Posted (10 May 2017)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ashbringer (Level25) 27/07/2017 15:32
Πρέπει να ήταν φοβερή εμπειρία για την χριστιάνα.Μπράβο για το άρθρο.
#2 TonyBoy (Level8) 28/07/2017 10:31
πολυ ωραιο αρθρο και ακρος crazy shooting game με αρκετη δραση και τρελα!
ευχαριστουμε για το review!
#3 dimas.fk19 (Level12) 29/07/2017 15:19
Καταπληκτική εμπειρία το FarPoint !!
Score  7.2
7.2 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: FPS
Developer: Impulse Gear
Publisher: Sony Interactive Entertainment America
Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
Players: 1
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2017-05-16
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)