Wonder Boy: The Dragon's Trap

Hot
To παιδί-θαύμα στη μέρα της Μεταμορφώσεως.

To παιδί-θαύμα στη μέρα της Μεταμορφώσεως.

To παιδί-θαύμα στη μέρα της Μεταμορφώσεως.

To Sega Master System μπορεί να μην κατάφερε ποτέ να συναγωνιστεί το NES (κυρίως στην Ιαπωνία και τη Βόρειο Αμερική), αλλά τουλάχιστον στην Ευρώπη και στη χώρα μας είχε μια ισχυρή παρουσία. Οι κάτοχοι της κονσόλας θα θυμούνται ενδεχομένως τη σειρά Wonder Boy και το Wonder Boy III: The Dragon's Trap, ένα από τα καλύτερα exclusives της. Το εν λόγω Platform/Action-Adventure ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα, όταν η νεοσύστατη Lizardcube ανακοίνωσε ότι εργάζεται πάνω στο remake του. Στο δυναμικό της εταιρείας συναντάμε τον Omar Cornut (Tearaway, Dreams, PixelJunk Shooter) και τον Ben Fiquet (πρώην animator της Dreamworks), οι οποίοι συνεργάστηκαν στενά με τον Ryuichi Nishizawa (ο δημιουργός του Wonder Boy III: The Dragon's Trap).

Στην προκειμένη περίπτωση πάντως μπορούμε να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα remake που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Οι developers πήραν αυτούσιο των κώδικα της Master System έκδοσης και τον προσάρμοσαν στα σύγχρονα δεδομένα παρουσιάζοντας μας ένα remake που έχει το ίδιο ακριβώς gameplay με το πρωτότυπο. Κοινώς οι μόνες διαφορές εστιάζονται στον οπτικοακουστικό τομέα. Πάμε να δούμε λοιπόν κατά πόσο οι αλλαγές αυτές είναι αρκετές για να δικαιολογήσουν ένα ακόμη ταξίδι στη Monster Land.


Η κατάρα του δράκοντα

Το σενάριο του Wonder Boy: The Dragon's Trap ακολουθεί τα γεγονότα του Wonder Boy in Monster Land και ξεκινά με την αναμέτρησή σας με τον Mecha Dragon. Μόλις σκοτώσετε τον δράκο, αυτός θα σας καταραστεί και θα σας μετατρέψει σε ένα σαυράνθρωπο. Η αποστολή σας λοιπόν είναι να ταξιδέψετε στη Monster Land και να αναζητήσετε ένα γιατρικό που θα καταφέρει και πάλι να σας κάνει άνθρωπο. Μέχρι να βρείτε το γιατρικό θα μεταμορφωθείτε σε αρκετά ακόμη πλάσματα και θα χρειαστεί να πολεμήσετε εκατοντάδες διαφορετικούς εχθρούς και πέντε ακόμη δράκους, οι οποίοι και αποτελούν τα bosses του παιχνιδιού.

Η πρώτη διαφορά που εντοπίζουμε στο remake του Wonder Boy III: The Dragon's Trap είναι καθαρά αισθητική, αφού πλέον πέρα από τον Wonder Boy μπορείτε να παίξετε και ως Wonder Girl. H δεύτερη και πιο ουσιαστική διαφορά, είναι ότι σε αντίθεση με το πρωτότυπο εδώ συναντάμε τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (Easy, Normal και Hard). Για την ιστορία να πούμε ότι πραγματοποιήσαμε δύο playthroughs, ένα στο Normal και ένα στο Hard για να δούμε τις διαφορές. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα passwords, μέσω τα οποία αποθηκεύατε την πρόοδο σας στο Master System ισχύουν και εδώ, οπότε μπορείτε να μεταφέρετε τα saves σας από την κονσόλα της Sega.


Στο Hard εμφανίζονται πολύ περισσότεροι εχθροί και τα χτυπήματά τους αφαιρούν περισσότερες “καρδιές” από τη life bar σας, εντούτοις αν μπείτε στη διαδικασία του farming και μαζέψετε μπόλικο χρυσάφι για να αγοράσετε όλα τα όπλα και έναν επαρκή αριθμό από potions (αναπληρώνουν όλα τα hit points σας) δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλημα. H συνολική διάρκεια του Wonder Boy: The Dragon's Trap κυμαίνεται στις 4-5 ώρες για όσους έχουν παίξει το πρωτότυπο και είναι εξοικειωμένοι με τις τοποθεσίες του παιχνιδιού. Υπάρχουν πάντως και κάποιες νέες κρυφές περιοχές για να εξερευνήσετε, αν και το μόνο κίνητρο για να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία είναι τα σχετικά Achievements/Trophies.

Ένας ήρωας, πέντε διαφορετικές μεταμορφώσεις.


Όπως αναφέραμε παραπάνω, το gameplay είναι πανομοιότυπο με αυτό της πρωτότυπης έκδοσης για το Sega Master System. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι συναντάμε τα ίδια ακριβώς προτερήματα και μειονεκτήματα. Το βασικότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την ακρίβεια των controls, καθώς μετά από κάθε άλμα θα διαπιστώσετε ότι ο χαρακτήρας σας ολισθαίνει ελαφρώς. Να διευκρινίσουμε πάντως ότι δεν μιλάμε για ένα καθαρόαιμο Platform με πτώσεις στο κενό. Σε αυτή την περίπτωση τα ανακριβή controls θα ήταν ανεπίτρεπτα, εδώ απλά θα χρειαστεί να συνηθίσετε την όλη κατάσταση.


Αν εξαιρέσουμε το παραπάνω πρόβλημα το Wonder Boy: The Dragon's Trap, είναι ένα άκρως απολαυστικό Metroidvania που συνεχίζει να παίζεται ευχάριστα ακόμη και αν έχουν περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες από όταν το είδαμε στο Master System. Κάθε φορά που σκοτώνετε ένα boss μεταμορφώνεστε σε ένα διαφορετικό πλάσμα και αποκτάτε πρόσβαση σε νέα abilities, που με τη σειρά τους σας επιτρέπουν να επισκεφθείτε νέες περιοχές του χάρτη. Ως Mouse man για παράδειγμα μπορείτε να σκαρφαλώσετε πάνω σε συγκεκριμένα σημεία και να κινηθείτε ακόμη και πάνω στο ταβάνι. Εν τω μεταξύ, με τη μορφή του Bird man μπορείτε να πετάξετε στον αέρα, ενώ παίζοντας ως Merman δύναται να κολυμπήσετε μέσα στο νερό. Ως γνήσιο Metroidvania υπάρχουν δεκάδες κρυφά περάσματα και μυστικά σεντούκια για να ανακαλύψετε, ενώ μπορείτε να αγοράσετε και διάφορα όπλα από τους vendors για να αυξήσετε το attack και το defense σας. Τα bonuses που δίνουν τα όπλα στα στατιστικά σας εξαρτώνται μάλιστα και από την μορφή στην οποία βρίσκεστε. Για παράδειγμα, η Samurai Armor αυξάνει πολύ περισσότερο το defense σας αν παίζετε ως Lion man.

Μαθήματα ζωγραφικής
To νέο art design καταφέρνει να κλέψει την παράσταση, αφού έχει δοθεί προσοχή ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Να σημειώσουμε ότι με το κουμπί RT γίνεται άμεση εναλλαγή της μηχανής γραφικών από τη σύγχρονη (1080p/60fps), στη retro του Wonder Boy III: The Dragon's Trap. Εκεί που στο παρελθόν υπήρχε ένα μαύρο πλαίσιο στο background κατά τη διάρκεια των boss fights, εδώ θα συναντήσετε υπέροχες εικόνες απαράμιλλης εικαστικής ομορφιάς. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει επίσης στο σχεδιασμό των χαρακτήρων, αλλά και στα animations. Τα sprites του παρελθόντος έχουν δώσει τη θέση τους σε μια σειρά καλαίσθητων 2D μοντέλων με μεγάλη έμφαση στη λεπτομέρεια. Ο Mouse man λόγου χάρη ήταν τουλάχιστον αστείος στο Master System και θύμιζε μια καρικατούρα του Mickey Mouse. To μόνο τεχνικό πρόβλημα που παρατηρείται είναι το λεγόμενο sprite flashing (οι εχθροί σας “αναβοσβήνουν” όταν τους χτυπάτε με το σπαθί σας), το οποίο ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές και στη πρωτότυπη έκδοση.


Στον ηχητικό τομέα συναντάμε ένα νέο soundtrack, το οποίο είναι βασισμένο στις πρωτότυπες chiptune μελωδίες. Να σημειωθεί ότι μπορεί να γίνει και εναλλαγή των μουσικών θεμάτων πατώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό. Τα νέα μουσικά θέματα δεν μας ενθουσίασαν και προτιμήσαμε να παίξουμε με τον retro ήχο. Στο desert level για παράδειγμα η μουσική που ακούγονταν θύμιζε καουμπόικη ταινία, ενώ στο level του Mouse man ακούσαμε μέχρι και tango. Σε αντίθεση με τις συνθέσεις του Michael Gayre, οι οποίες είναι επιεικώς εκτός κλίματος, εκτιμήσαμε τη δουλειά των developers στο κομμάτι των ηχητικών εφέ. Κάθε φορά που σκοτώνετε έναν εχθρό θα διαπιστώσετε ότι βγάζει και το ανάλογο επιφώνημα πόνου, κάτι που δεν υφίσταντο στην αρχική έκδοση για το Master System.

Υπάρχει και ένα όριο
Η Lizardcube σεβάστηκε απόλυτα την κληρονομία του Wonder Boy III: The Dragon's Trap παρουσιάζοντας μας ένα πιστό -από όποια πλευρά κι αν το εξετάσουμε- remake. Ακόμη και ο σεβασμός όμως έχει τα όρια του, αφού οι developers θα μπορούσαν κάλλιστα να εξαλείψουν τα όποια προβλήματα είχαμε συναντήσει στο παρελθόν (sprite flashing, ακρίβεια στο μοντέλο χειρισμού). Ευτυχώς παρά τις μικρές αυτές παρασπονδίες, το gameplay παραμένει διαχρονικό και ως εκ τούτου το Wonder Boy: The Dragon's Trap αξίζει αναμφισβήτητα την προσοχή σας.

Θετικά:
- Εξαιρετικό art direction
- Νέα ηχητικά εφέ
- Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης
- Απολαυστικό gameplay
- Δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των HD και των πρωτότυπων 8-bit γραφικών
- Προσθήκη νέων επιπέδων δυσκολίας

Αρνητικά:
- Προβλήματα στην ακρίβεια των controls
- Μικρή διάρκεια
- Ελάχιστες νέες περιοχές προς εξερεύνηση
- Διατηρούμε ενστάσεις για το ύφος των νέων μουσικών θεμάτων

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7

Ένα τίμιο remake για τους νοσταλγούς του Master System, αλλά και για τους σύγχρονους λάτρεις των Metroidvania.

Παντελής Δασκαλέλος 

NEWS   VIEW ALL

Wonder Boy: The Dragon's Trap

[Αρχική δημοσίευση: 2/6/16] Η Sega επαναφέρει το κλασικό Wonder Boy 3: The Dragon's Trap που είχε κυκλοφορήσει το 1989. Η Γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Lizardcube έχει αναλάβει το remake του ιστορικού...
Posted (23 May 2017)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 KConstantine (Level12) 24/04/2017 13:15
Κατέφθασε! Με όλα τα trailer του, το περίμενα πολύ πιο μεγαλοπρεπές. Αρκετά κατατοπιστικό το review. Ευχαριστούμε!
Score  7
7.32 User Score
(11  votes)
User Reviews 0
Genre: Platform/Action-Adventure
Developer: Lizardcube
Publisher: DotEmu
Διάθεση: DotEmu
Players: 1
Requirements: 2GB RAM, Επεξεργαστής IntelCore Duo, Κάρτα γραφικών 256MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 1GB, Λειτουργικό σύστημα Windows Vista
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2017-04-18
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)